abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 april 2012 @ 13:51:50 #126
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110228257
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef moussie het volgende:
Ik weet toevallig hoe het gaat bij de Appie bij ons verderop ..
loop even mee:
De spullen in de schappen worden nagekeken op houdbaarjheidsdatum. Hetgeen eruit moet wordt eruit gehaald. Dat wordt verzameld in het magazijn. Dit gebeurt hoe dan ook, ongeacht wat er later met de goederen gebeurt. Verschil in kosten nul cent.
De verzameling goederen in het magazijn wordt opgehaald door vrijwilligers van de voedselbank. Kosten: nul cent.
De verzameling goederen worden door je eigen werknemers in containers gestort die worden opgehaald door een ander bedrijf, en daarvoor moet je wel betalen.
Oftewel, weggeven aan de voedselbank is kostenbesparend.
Er gebeurt op de achtergrond meer dan dat jij hier schetst.
Denk alleen al aan het filteren van producten die wel geschikt zijn voor de voedselbank en de producten die dat niet zijn.

Wat denk je wat voor imago Albert Heijn overhoudt als ze allemaal bedorven producten aan de voedselbank geven?
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110229928
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Er gebeurt op de achtergrond meer dan dat jij hier schetst.
Denk alleen al aan het filteren van producten die wel geschikt zijn voor de voedselbank en de producten die dat niet zijn.

Wat denk je wat voor imago Albert Heijn overhoudt als ze allemaal bedorven producten aan de voedselbank geven?
Die dingen die uit de schappen komen worden dan ook niet eerst op een grote hoop gestort en daarna weer uitgesorteerd, dat gebeurt al op het moment dat ze uit de schappen naar het magazijn gaan. Vroeger gingen de natte producten (zuivel, groente, vleesproducten etc) in de ene container en de droge producten in de andere, omdat droog verwerken goedkoper is dan nat, het enige dat erbij gekomen is is dat er nu, op het moment dat die natte spullen uit de schappen worden gehaald al een schifting wordt gemaakt tussen voedselbank en afval. Dat kleine beetje extra werk wordt meer dan ruimschoots weer uitgespaard door de kostenbesparing op afvoer en vernietiging.
pleased to meet you
pi_110229994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Die dingen die uit de schappen komen worden dan ook niet eerst op een grote hoop gestort en daarna weer uitgesorteerd, dat gebeurt al op het moment dat ze uit de schappen naar het magazijn gaan. Vroeger gingen de natte producten (zuivel, groente, vleesproducten etc) in de ene container en de droge producten in de andere, omdat droog verwerken goedkoper is dan nat, het enige dat erbij gekomen is is dat er nu, op het moment dat die natte spullen uit de schappen worden gehaald al een schifting wordt gemaakt tussen voedselbank en afval. Dat kleine beetje extra werk wordt meer dan ruimschoots weer uitgespaard door de kostenbesparing op afvoer en vernietiging.
Hm kunnen we ergens achterhalen wat dan de motivering van de AH is? En van andere supermarkten (aangezien de AH echt niet de enige is :')).
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 12 april 2012 @ 14:41:43 #129
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110230377
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef moussie het volgende:
Ik vind wel mooi om te zien dat een huisvrouwtje op FOK! het beter denkt te weten dan een professioneel marketing-team (en overige professionele medewerkers) van een multinational als de Albert Heijn hoe er winst gemaakt moet worden! :D (En/of hoe ze geen extra kosten maken.)

Oftewel: je vergeet een heleboel kosten. Dat van het filteren van producten was slechts een voorbeeld.
pi_110230576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:
Helemaal waar. Ik heb soms het idee dat er maar excuses worden verzonnen om een baan zo onmogelijk te maken.
En ik heb soms het idee dat die mensen die zeggen dat het makkelijk zonder kan in een omgeving wonen waarin je makkelijk alles lopend of op de fiets kan doen.
Overigens heeft mijn zoon zijn huidige baantje alleen kunnen krijgen omdat hij kon toezeggen dat die eigen vervoer had, dat is dus ervaring uit eerste hand. Leuk voor diegene die een lease-auto krijgt aangeboden natuurlijk, of voor het kantoorbaantje waarvoor je helemaal geen auto nodig hebt en dat je makkelijk en op tijd kan bereiken op de fiets en met het OV, maar om dan je eigen situatie als norm neer te zetten slaat nergens op.

En nogmaals, lang niet iedereen bij de voedselbank is werkloos. Daarnaast betekent het feit dat je het pakket ophaalt met een auto niet automatisch dat die auto van jou is. Of mag je als klant van de voedselbank nog niet eens meer een auto lenen, vanwege de beeldvorming?
pleased to meet you
pi_110230691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef moussie het volgende:

[..]

En ik heb soms het idee dat die mensen die zeggen dat het makkelijk zonder kan in een omgeving wonen waarin je makkelijk alles lopend of op de fiets kan doen.
Overigens heeft mijn zoon zijn huidige baantje alleen kunnen krijgen omdat hij kon toezeggen dat die eigen vervoer had, dat is dus ervaring uit eerste hand. Leuk voor diegene die een lease-auto krijgt aangeboden natuurlijk, of voor het kantoorbaantje waarvoor je helemaal geen auto nodig hebt en dat je makkelijk en op tijd kan bereiken op de fiets en met het OV, maar om dan je eigen situatie als norm neer te zetten slaat nergens op.
Ik heb op plaatsen gewerkt die 20 km verderop lagen en ik in die tijd geen auto had, alleen een fiets. Ik nam dat werk ook aan hoor :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 12 april 2012 @ 14:53:41 #132
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110230945
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef moussie het volgende:
Er zijn maar heel weinig plekken in Nederland waar er geen winkels op loop- en/of fietsafstand zijn.

quote:
En dus heeft jouw zoon blijkbaar gesolliciteerd op een functie waarbij een auto een harde eis is. Hij had ook kunnen solliciteren op een functie waarbij een eigen auto dat niet is.

Oftewel: omdat jouw zoon toevallig gesolliciteerd heeft op een functie waarbij een auto een harde eis is, wil nog niet zeggen dat een auto een eerste levensbehoefte is en dat er bijna geen banen zijn waarbij een auto geen harde eis is.

quote:
En nogmaals, lang niet iedereen bij de voedselbank is werkloos. Daarnaast betekent het feit dat je het pakket ophaalt met een auto niet automatisch dat die auto van jou is. Of mag je als klant van de voedselbank nog niet eens meer een auto lenen, vanwege de beeldvorming?
In dit topic van de reeks ging het er vooral om dat er iemand begon te roepen dat een auto een eerste levensbehoefte is en dat je zonder auto veel minder kans op een baan hebt, en dat is gewoon niet waar (uitzonderingen daargelaten).
pi_110231094
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik vind wel mooi om te zien dat een huisvrouwtje op FOK! het beter denkt te weten dan een professioneel marketing-team (en overige professionele medewerkers) van een multinational als de Albert Heijn hoe er winst gemaakt moet worden! :D (En/of hoe ze geen extra kosten maken.)

Oftewel: je vergeet een heleboel kosten. Dat van het filteren van producten was slechts een voorbeeld.
Wtf, het gaat alleen om dat laatste stukje dat het product kost nadat het onverkoopbaar is geworden en hoe dan ook uit de schappen gaat. Maar ja, jij zal het vast beter weten dan de bedrijfsmanager hier die mij woordelijk heeft verteld dat het voor zijn bedrijf goedkoper is om de producten op te laten halen door de voedselbank dan ze te laten verwerken. Hij zei er zelfs bij dat als de verwerking goedkoper zou worden de voedselbank pech heeft. Maar ja, bij hem worden de producten dan ook op een logische manier vanuit de schappen naar het magazijn gebracht, voorgesorteerd zo je wil, als het bij jullie pas in het magazijn gesorteerd zou moeten worden, tja, dan ben je inderdaad inefficiënt en duur bezig, ja.
pleased to meet you
  donderdag 12 april 2012 @ 15:02:22 #134
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110231316
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:57 schreef moussie het volgende:
Wtf, het gaat alleen om dat laatste stukje dat het product kost nadat het onverkoopbaar is geworden en hoe dan ook uit de schappen gaat. Maar ja, jij zal het vast beter weten dan de bedrijfsmanager hier die mij woordelijk heeft verteld dat het voor zijn bedrijf goedkoper is om de producten op te laten halen door de voedselbank dan ze te laten verwerken. Hij zei er zelfs bij dat als de verwerking goedkoper zou worden de voedselbank pech heeft. Maar ja, bij hem worden de producten dan ook op een logische manier vanuit de schappen naar het magazijn gebracht, voorgesorteerd zo je wil, als het bij jullie pas in het magazijn gesorteerd zou moeten worden, tja, dan ben je inderdaad inefficiënt en duur bezig, ja.
Nogmaals: de kosten zitten 'm niet alleen in het ophalen. Maar ook in marketing/imago/uitzoeken welke artikelen wel en welke niet/enzovoort. Als die kosten hoger zijn dan dat het ze iets oplevert, dan zullen ze het gewoon niet doen.
pi_110231704
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nogmaals: de kosten zitten 'm niet alleen in het ophalen. Maar ook in marketing/imago/uitzoeken welke artikelen wel en welke niet/enzovoort. Als die kosten hoger zijn dan dat het ze iets oplevert, dan zullen ze het gewoon niet doen.
Ongeacht wat de kosten zijn, de supermarkten zullen ook inkomsten mislopen. En ik weet zeker dat dit al lang en breed berekend is en dat de supermarkten een reden hebben om het te vernietigen ipv gratis weg te geven.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:13:27 #136
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110231761
Trouwens:

Albert Heijn voorziet voedselbanken van verse levensmiddelen

Maar het gaat hier dus wel om verse producten die niet over de datum zijn en dat is natuurlijk wel goed voor hun imago en blijkbaar kunnen ze daar genoeg winst uithalen, anders zouden ze het niet doen. :)
pi_110231876
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Trouwens:

Albert Heijn voorziet voedselbanken van verse levensmiddelen

Maar het gaat hier dus wel om verse producten die niet over de datum zijn en dat is natuurlijk wel goed voor hun imago en blijkbaar kunnen ze daar genoeg winst uithalen, anders zouden ze het niet doen. :)
Kijk, het kan dus wel _O_ Waarom zeikt men dan zo? :?
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 15:17:27 #138
43556 miss_dynastie
pi_110231921
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ongeacht wat de kosten zijn, de supermarkten zullen ook inkomsten mislopen. En ik weet zeker dat dit al lang en breed berekend is en dat de supermarkten een reden hebben om het te vernietigen ipv gratis weg te geven.
Een van de redenen zal in ieder geval zijn dat sommige voedselbanken in het verleden nogal wat noten op hun zang hadden: geen ongesneden brood, alleen de beste merken, etcetera. Als je als supermarkt je overschotten ook nog eens moet sorteren, is vernietigen al helemaal goedkoper.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:17:35 #139
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110231933
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:11 schreef bijdehand het volgende:
Ja, ik verbaas me erover dat sommige mensen willen/eisen dat multinationals charitatieve instellingen zijn. Ik vind dat nogal naïef. Zeikerig zelfs, als in 'ze hebben zoveel geld, ze mogen best iets weggeven'.

Alles wat zo'n multinational doet is om winst te maken. Oók als ze aan giften doen. En als blijkt dat bepaalde giften niks opleveren, dan zullen ze er niet aan meedoen.
pi_110231960
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig plekken in Nederland waar er geen winkels op loop- en/of fietsafstand zijn.
Klopt. Maar met baantjes wordt dat even anders. Vooral mensen in de kleinere gemeenten waar het OV pas laat op gang komt worden daar getroffen door een gebrek aan mobiliteit.

quote:
En dus heeft jouw zoon blijkbaar gesolliciteerd op een functie waarbij een auto een harde eis is. Hij had ook kunnen solliciteren op een functie waarbij een eigen auto dat niet is.

Oftewel: omdat jouw zoon toevallig gesolliciteerd heeft op een functie waarbij een auto een harde eis is, wil nog niet zeggen dat een auto een eerste levensbehoefte is en dat er bijna geen banen zijn waarbij een auto geen harde eis is.
Yeah right, hij was lerende voor bouwvakker maar hij had maar moeten solliciteren voor wat? .. kantoorpikkie, dan had die geen auto nodig gehad? Get real.

quote:
In dit topic van de reeks ging het er vooral om dat er iemand begon te roepen dat een auto een eerste levensbehoefte is en dat je zonder auto veel minder kans op een baan hebt, en dat is gewoon niet waar (uitzonderingen daargelaten).
Tja, de werkenden van Nederland die een auto nodig hebben krijgen een lease-auto van hun baas, of hebben een kantoorbaantje waarbij je geen auto nodig hebt, ze beginnen allemaal op een tijd die makkelijk te doen is met het OV .. dat er situaties bestaan die buiten deze 'norm' vallen is blijkbaar te moeilijk om te behappen.
pleased to meet you
  donderdag 12 april 2012 @ 15:22:02 #141
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110232118
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."
Wie zegt dat? En waar lees je dat terug?

quote:
Bovendien zijn er veel meer banen waarbij een auto/rijbewijs niet noodzakelijk is dan banen waarbij dat wel noodzakelijk is. Die ieniemienie paar procent meer kans op een baan als je een auto hebt, wegen dus niet op tegen de kosten die je maakt bij autobezit. Kosten die je dus net zo goed aan eten had kunnen besteden i.p.v. aan je auto.
Ongetwijfeld zijn die banen er, wat is je punt? Dat een werkloze bouwvakker zomaar bij de bloemist op de hoek aan de gang moet gaan? Ik zie die bloemist al kijken.
pi_110232120
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Klopt, en dat ontken ik dan ook nergens, noch heb ik er een waardeoordeel over. Ik krijg de kriegel als ik zie hoeveel er verspild wordt, dat moet efficienter, dat is uiteindelijk goedkoper voor ons allemaal. Het moet zeker niet zo zijn dat je te riant inkoopt om hetgeen overblijft weg te kunnen geven.
pleased to meet you
pi_110232400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:18 schreef moussie het volgende:
Tja, de werkenden van Nederland die een auto nodig hebben krijgen een lease-auto van hun baas, of hebben een kantoorbaantje waarbij je geen auto nodig hebt, ze beginnen allemaal op een tijd die makkelijk te doen is met het OV .. dat er situaties bestaan die buiten deze 'norm' vallen is blijkbaar te moeilijk om te behappen.
Duh, iedereen hier begrijpt best dat er situaties zijn die buiten de norm vallen. Alleen is het niet de taak van de overheid om dat op te lossen. Dat noem ik een stukje eigen verantwoordelijkheid. Je hoeft mij niets te vertellen over onmogelijke werktijden, ik heb jaren in de horeca gewerkt zonder rijbewijs of auto. Toch wist ik altijd op het werk en weer thuis te komen. Er zijn genoeg alternatieven te bedenken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:32:30 #144
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110232624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:18 schreef moussie het volgende:
Tja, iedereen die op de fiets/OV naar het werk gaat heeft een baan in de buurt.
Er bestaan geen mensen die een uur naar hun werk fietsen of een uur in het OV zitten. :Y

quote:
11s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:22 schreef betyar het volgende:
Wie zegt dat? En waar lees je dat terug?
Ik. Daar. Als reactie op jouw 'flexibeler zijn'-reactie. :)

quote:
11s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:22 schreef betyar het volgende:
Ongetwijfeld zijn die banen er, wat is je punt? Dat een werkloze bouwvakker zomaar bij de bloemist op de hoek aan de gang moet gaan? Ik zie die bloemist al kijken.
Ten eerste hoeft een werkloze bouwvakker niet alleen maar te solliciteren op een functie in de bouw (er is meer dan bouw en bloemen), ten tweede is het niet noodzakelijk om voor elke baan in de bouw een eigen auto te bezitten. En ja, er zijn banen waarbij een eigen auto een vereiste is, maar dat is wat anders dan zeggen: "Een auto is een eerste levensbehoefte."
pi_110232851
Ik weet niet hoor, maar bouwvakkers halen elkaar meestal op met een bedrijfsbusje.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:36:47 #146
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110232854
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:32 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik. Daar. Als reactie op jouw 'flexibeler zijn'-reactie. :)

[..]

Ten eerste hoeft een werkloze bouwvakker niet alleen maar te solliciteren op een functie in de bouw (er is meer dan bouw en bloemen), ten tweede is het niet noodzakelijk om voor elke baan in de bouw een eigen auto te bezitten. En ja, er zijn banen waarbij een eigen auto een vereiste is, maar dat is wat anders dan zeggen: "Een auto is een eerste levensbehoefte."
In welke post van mij zeg ik dat iemand zonder auto niet kan werken en of solliciteren, leg iemand anders geen woorden in de mond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:37:51 #147
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110232906
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef Mylene het volgende:
Ik weet niet hoor, maar bouwvakkers halen elkaar meestal op met een bedrijfsbusje.
Vaak wel, bij een benzinepomp langs de snelweg........ :') :') :')
  donderdag 12 april 2012 @ 15:40:10 #148
92926 Joipoidoipoipoi
pi_110233017
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef betyar het volgende:
In welke post van mij zeg ik dat iemand zonder auto niet kan werken en of solliciteren, leg iemand anders geen woorden in de mond.
Zeg ik dat dan dat jij dat hebt gezegd? Leg iemand anders geen woorden in de mond...

quote:
Een auto is een van de eerste levensbehoeftes, gewoon omdat dat de maatschappij hier daarvan uitgaat.
Ik heb geen rijbewijs en dus logischerwijs nooit een eigen auto gehad, en nooit het idee gehad dat de maatschappij ervan uitgaat dat een auto een eerste levensbehoefte is.
pi_110233036
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Vaak wel, bij een benzinepomp langs de snelweg........ :') :') :')
Gewoon thuis. Hier in de buurt wel _O_
pi_110233146
quote:
Een auto is een van de eerste levensbehoeftes, gewoon omdat dat de maatschappij hier daarvan uitgaat.
Echt klinkklare onzin, een eerste levensbehoefte is een levensbehoefte waarbij als je er niet in voorziet je grote gezondheidrisico's loopt

geen eten = hongersdood
geen dak boven je hoofd = in de winter kun je dood vriezen
geen kleding = in de winter erg koud, zie punt hierboven

En gas water en licht is niet direct een eerste levensbehoefte (behalve in de winter) maar dit zijn zulke essentiele zaken die het leven zoveel makkelijker maken dat ik ze niemand wil ontzeggen.

dus primaire levensbehoeften zijn: eten, dak boven je hoofd, kleding en GWL. al het andere is luxe, maar niet essentieel voor het overleven.

Geen auto is nou niet meteen levensbedreigend
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')