Nee, want ik ga niet zeggen dat er in mijn directe omgeving mensen zijn die een eigen auto moeten hebben van hun werkgever.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verschillende opties om hetzelfde 'probleem' mee te tackelen. Doe er je voordeel mee!
Ik denk de meerderheid van de mensen niet, maar hard maken via een bron kan ik het helaas niet. Maar waar ik werk werken rond de 3500 mensen en uitgezonderd marketing en sales (die krijgen standaard een lease bak, vreemd hequote:Op donderdag 12 april 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik heb het in mijn hele werkzame leven nl nog nooit meegemaakt.
Omdat je ze -net als wij- niet kent?quote:Op donderdag 12 april 2012 13:27 schreef betyar het volgende:
Nee, want ik ga niet zeggen dat er in mijn directe omgeving mensen zijn die een eigen auto moeten hebben van hun werkgever.
geef dan voorbeelden van welke bedrijven dat zijn als je geen bron kunt geven en graag de functie vermelden.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, want ik ga niet zeggen dat er in mijn directe omgeving mensen zijn die een eigen auto moeten hebben van hun werkgever.
Nu mag ik even, hè?quote:
Ik weet toevallig hoe het gaat bij de Appie bij ons verderop ..quote:Op donderdag 12 april 2012 13:19 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niks van het bedrijfsleven en dat het dus zeker wel een hoop verschil uitmaakt qua kosten en tijd (= ook kosten)!
Kun je best op solliciteren en als zij dan een rijbewijs aanbieden is dat toch mooi meegenomen, vrachtwagenchauffeurs krijgen over het algemeen ook een hun rijbewijs betaald door werkgever.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:27 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat ik afgewezen ben tijdens een sollicitatie omdat ik geen auto heb.
Maar ja, omdat ik geen rijbewijs heb solliciteer ik dan ook niet op vacatures waarin ze chauffeurs vragen.
Maar dan moeten ze wel eerst hun eigen vrachtwagen kopen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kun je best op solliciteren en als zij dan een rijbewijs aanbieden is dat toch mooi meegenomen, vrachtwagenchauffeurs krijgen over het algemeen ook een hun rijbewijs betaald door werkgever.
Ooh jawel hoor, maar vooruit: een zwager is projectleider bij een aannemer en dient in het bezit te zijn van een auto om naar de bouw te kunnen gaan een leaseauto krijgt hij niet, een andere zwager is blokkenlijmer en diende een eigen bus te hebben, ex-zwager werkt bij een ingenieursbureau en moet naar klanten toe maar krijgt ook geen leaseauto. Mijn zus werkt in de thuiszorg en dient met eigen vervoer naar de hulpbehoevende te rijden, door de afstanden tussen de patiënten is een auto noodzakelijk. Mijn andere zus is verloskundige en dient bij oproep direct beschikbaar te zijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Omdat je ze -net als wij- niet kent?
Of zijn het stuk voor stuk pakketbezorgers?
Klinken stuk voor stuk als functies waar langdurig werklozen zo aan de slag kunnenquote:Op donderdag 12 april 2012 13:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ooh jawel hoor, maar vooruit: een zwager is projectleider bij een aannemer en dient in het bezit te zijn van een auto om naar de bouw te kunnen gaan een leaseauto krijgt hij niet, een andere zwager is blokkenlijmer en diende een eigen bus te hebben, ex-zwager werkt bij een ingenieursbureau en moet naar klanten toe maar krijgt ook geen leaseauto. Mijn zus werkt in de thuiszorg en dient met eigen vervoer naar de hulpbehoevende te rijden, door de afstanden tussen de patiënten is een auto noodzakelijk. Mijn andere zus is verloskundige en dient bij oproep direct beschikbaar te zijn.
Ja, terwijl een laagopgeleide gewoon fietsend of met het OV naar zijn werk kan.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klinken stuk voor stuk als functies waar langdurig werklozen zo aan de slag kunnen![]()
Laten we eerlijk zijn de mensen waar jij het over hebt zouden voor het verstrijken van de ww periode allang weer ander werk kunnen hebben, vooral degenen in de zorg. Dat ze de auto dus moeten wegdoen om eten te kunnen kopen zal in de praktijk nooit aan de orde zijn
Men wilde toch voorbeelden? De rest doet er niet toe. Een auto vergroot de kans op de arbeidsmarkt, je bent veel flexibeler.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klinken stuk voor stuk als functies waar langdurig werklozen zo aan de slag kunnen![]()
Laten we eerlijk zijn de mensen waar jij het over hebt zouden voor het verstrijken van de ww periode allang weer ander werk kunnen hebben, vooral degenen in de zorg. Dat ze de auto dus moeten wegdoen om eten te kunnen kopen zal in de praktijk nooit aan de orde zijn
Ditquote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Men wilde toch voorbeelden? De rest doet er niet toe. Een auto vergroot de kans op de arbeidsmarkt, je bent veel flexibeler.
Toen ik voor een aannemer werkte moesten we altijd zelf rijden, degene die het verst van de bouwplaats af werkte haalde meestal de andere op langs de weg bij een benzinepomp langs de snelweg. Daar is de ik dooddoener weer. Slaat een discussie dood en straks komen we nog verder dan "Ik ken een vriend van de buurman in de vorige straat waar ik vroeger heb gewoond en daar een oom van"......... om je gelijk te proberen te halen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef Copycat het volgende:
Mijn broer de bouwvakker rijdt altijd in een bedrijfsbusje. Vind de multinational waar hij voor werkt ook fijn: herkenbaarheid.
Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."quote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef betyar het volgende:
Men wilde toch voorbeelden? De rest doet er niet toe. Een auto vergroot de kans op de arbeidsmarkt, je bent veel flexibeler.
Helemaal waar. Ik heb soms het idee dat er maar excuses worden verzonnen om een baan zo onmogelijk te maken.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:48 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."
Bovendien zijn er veel meer banen waarbij een auto/rijbewijs niet noodzakelijk is dan banen waarbij dat wel noodzakelijk is. Die ieniemienie paar procent meer kans op een baan als je een auto hebt, wegen dus niet op tegen de kosten die je maakt bij autobezit. Kosten die je dus net zo goed aan eten had kunnen besteden i.p.v. aan je auto.
Maar dat staat er toch niet ?quote:Nou, ik vind het toch een behoorlijk inflexibele instelling om te zeggen: "Ik heb een auto nodig, anders kan ik niet werken/solliciteren."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |