quote:Op donderdag 12 april 2012 09:37 schreef lipjes het volgende:
gisteren weer een vrouw in een veel te grote auto die nog even snel ervoor dacht te gaan.
knalde weer bijna achterop met een claxon, scheldkannonade en een vingertje tot gevolg van mijn kant
Ja en? 10 Km verderop ligt een zwembad en is het ook onoverzichtelijk en daar mag je 60... wat is je punt? Laat de wegbeheerder nou maar gewoon lekker de maximum snelheid bepalen en hou je er aan. Anders had je destijds bij je examen ook een vent moeten zijn en meteen moeten zeggen dat je de snelheid zelf beter kan bepalen en dat iedereen niet zo moet zeuren maar dat heb je zeker niet gedaan?quote:Op donderdag 12 april 2012 07:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even verderop is de weg tig keer onoverzichtelijker en is er een winkelcentrum, daar mag je weer wel 50.
Tijdens schooltijden prima, al zijn het de Ria's in hun ford ka die het gevaar vormen.
De irritaties bevinden zich niet alleen op de wegquote:Op donderdag 12 april 2012 12:24 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ja en? 10 Km verderop ligt een zwembad en is het ook onoverzichtelijk en daar mag je 60... wat is je punt? Laat de wegbeheerder nou maar gewoon lekker de maximum snelheid bepalen en hou je er aan. Anders had je destijds bij je examen ook een vent moeten zijn en meteen moeten zeggen dat je de snelheid zelf beter kan bepalen en dat iedereen niet zo moet zeuren maar dat heb je zeker niet gedaan?
Staat er 30, 50 of 80, hou je er dan aan! Wat is daar in godsnaam nou zo verdomde moeilijk aan?
afgezien van die BMW was er niemand op de weg, plus dat die bij de pedealen lag, en dan vidn ik het iets fijner om hem weg te hebbenquote:Op donderdag 12 april 2012 13:19 schreef vannelle het volgende:
Voor de veiligheid had je'm ook even kunnen laten liggen.
Aan de bestuurderskant is per definitie natuurlijk gevaarlijk, je weet nooit of hij onder een pedaal vast komt te zitten...quote:Op donderdag 12 april 2012 13:19 schreef vannelle het volgende:
Nog effies, en dan rijdt hij alleen nog maar motor -> geen parkeerkaarten meer nodig, en ook geen vakkies waar hij onderweg uit kan flikkerenquote:Op donderdag 12 april 2012 13:19 schreef vannelle het volgende:
Juistquote:Op donderdag 12 april 2012 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nog effies, en dan rijdt hij alleen nog maar motor -> geen parkeerkaarten meer nodig, en ook geen vakkies waar hij onderweg uit kan flikkeren
Over ego-tje gekrenkt...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:17 schreef Descendent het volgende:
Ik had vandaag even eenmomentje toen een typisch petje in zn golfje naast me ging staan bij t stoplicht op een 70 weg.... hij kwam pas weer in de buurt toen ik bij 70km niet meer optrok en scheurde vervolgens voorbij....
(ego-tje gekrenkt denk ik...)
Wanneer de verkeerslichten een kilometer verderop staan, kan ik me daar wel in vinden. Je kunt ook te vroeg afremmen voor een verkeerslicht.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:05 schreef gebrokenglas het volgende:
ook typisch zijn die mensen die geirriteerd volgas inhalen als je gewoon vaart mindert door gas los te laten omdat de stoplichten verderop net op rood zijn gesprongen en je toch moet wachten daar.
Bij de stoplichten sta je vrolijk achter hun. Trieste figuren zonder verkeersinzicht.
Volgens mij is dat ook de bedoeling...quote:Op donderdag 12 april 2012 17:37 schreef .Neovo. het volgende:
Mensen die midden op een weg gaan rijden...
Wat ik dan nóg irritanter vind is als diezelfde mensen vervolgens om de 20 seconden weer een stukje opschuiven naar degene voor hun. Als je er dan achter staat lijkt het op een gegeven moment alsof jij dat gat gelaten hebt, als je niet ook meedoet.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:42 schreef error_404 het volgende:
Ook irritant in die reeks: mensen die niet aansluiten wanneer je moet wachten voor een verkeerslicht en ruimte voor 2 andere auto's tot hun voorganger overhouden. Dat begrijp ik gewoon niet, eigenlijk.
Kom die motorrijders die levensmoe echt dagelijks op de A7/A8/A10 tegen.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:10 schreef TR08 het volgende:
Vandaag weer regelmatig motor rijders in druk verkeer:
In de file of als we gewoon heul zagjes gaan mag je tussen het verkeer door, ik maak dan graag ruimte voor je
Als we 70-80 rijden is de file voorbij en moet je niet verwachten dat je nog met tegen de 100 tussen iedereen door kunt slalommen alsof we nog in de file staan![]()
Niet als je een weg hebt waar geen strepen opzittenquote:Op donderdag 12 april 2012 17:42 schreef error_404 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is dat ook de bedoeling...
Inderdaad: Heb er (mede met dank aan brakke aanwijzingen van zo'n adaptief Peugeot navigatie systeem) 4 uur over gedaan om uit Hoek van Holland in Hengelo te komenquote:Op donderdag 12 april 2012 19:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Fucking hell wat was het vandaag druk op de weg.
Als je motorrijders structureel geen ruimte geeft is de kans natuurlijk groot dat vroeg of laat je spiegeltje eraf ligtquote:Op donderdag 12 april 2012 21:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kom die motorrijders die levensmoe echt dagelijks op de A7/A8/A10 tegen.
En dan nog boos zijn ook als je ze geen ruimte geeft.
Of die motorrijders die met ruim 50 tussen de rijen door, door de file vliegen.... Levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:10 schreef TR08 het volgende:
Vandaag weer regelmatig motor rijders in druk verkeer:
In de file of als we gewoon heul zagjes gaan mag je tussen het verkeer door, ik maak dan graag ruimte voor je
Als je zelf geen motorrijder bent kan je imo ook niks zinnigszeggen over de gevaarzetting.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of die motorrijders die met ruim 50 tussen de rijen door, door de file vliegen.... Levensgevaarlijk.
Koos Spee heeft meerdere malen aangegeven dat er is afgesproken met de motorrijders dat bij file met geringe snelheid (max. 10km/u verschil) voorzichtig tussen de auto's in mag worden gereden, mits het geen gevaar oplevert.
En dan heb je er een auto tussen zitten die even wil kijken hoe lang de file nog is. Tsja, Dan lig je zo op de achterbank.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je zelf geen motorrijder bent kan je imo ook niks zinnigszeggen over de gevaarzetting.
Even voor je beeldvorming, met een motor heb je net zoveel ruimte nodig als je te voet bent.
Als de file stilstaat of zeer langzaamrijd en zeer gecomprimeerd is (dus geen gaten op beide rijbanen) dan betekend dit dat auto's ook niet van baan kunnen wisselen, daarnaast heb je met een motor veel overzicht omdat je OVER alle auto's heen kijkt.
Ik ken situaties waar je met gemak met 80kmph door de file kan, ik ken ook situaties waar 15kmph al te hard is.
Een automobilist die nooit motor heeft gereden kan NOOIT de gevaarzetting inschatten.
Dat zie je dus ruim van te voren ivm het overzicht wat je hebt. Als je veel file rijd dan herken je al een bepaald patroon in een file en zie je dingen heel ver van te voren.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
En dan heb je er een auto tussen zitten die even wil kijken hoe lang de file nog is. Tsja, Dan lig je zo op de achterbank.
Er hoeft maar een idioot z'n deur open te gooien en je bent het haasje. Dat zie je echt niet aankomen dan...quote:Op donderdag 12 april 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat zie je dus ruim van te voren ivm het overzicht wat je hebt. Als je veel file rijd dan herken je al een bepaald patroon in een file en zie je dingen heel ver van te voren.
Mocht je het toch wat later zien dan heb je altijd wel ruimte genoeg om er alsnog tussen te piepen. Tenzij je een enorme tourmotor met koffers heb natuurlijk.
Zoals eerder gezegt als je ergens tussendoor kan lopen kan je er ook met de motor tussendoor.
Heb jaren lang 100km woonwerk op de motor gedaan in de randstad, geloof me. Als automobilist lijkt het allemaal spannender dan het is
Dat is dan niet mijn foutquote:Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Er hoeft maar een idioot z'n deur open te gooien en je bent het haasje. Dat zie je echt niet aankomen dan...
Dat gebeurt inderdaad dagelijksquote:Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Er hoeft maar een idioot z'n deur open te gooien en je bent het haasje. Dat zie je echt niet aankomen dan...
Ach ja, wie er fout is maakt niet uit op het moment dat je in een deur fietst. Jij hebt het grootste probleem.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is dan niet mijn fouter kan er ook eentje geparkeerd staan te wachten en je omver rijden zodra je langs komt. Rekening houden heet dat. Als de file stilstaat op een bloed hete dag moet je dat verwachten ja.
Verder een beetje afhankelijk van de file. Op de A10 ga ik van zijn lang zal ze leven niet met harder dan 15 door de file. Ik wil niet dood![]()
Op de A4 daarintegen kan je gewoon 40-60 rijden. Is daar breed zat, mensen letten op en wisselen toch niet.
quote:Op donderdag 12 april 2012 23:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is dan niet mijn fouter kan er ook eentje geparkeerd staan te wachten en je omver rijden zodra je langs komt. Rekening houden heet dat. Als de file stilstaat op een bloed hete dag moet je dat verwachten ja.
Verder een beetje afhankelijk van de file. Op de A10 ga ik van zijn lang zal ze leven niet met harder dan 15 door de file. Ik wil niet dood![]()
Op de A4 daarintegen kan je gewoon 40-60 rijden. Is daar breed zat, mensen letten op en wisselen toch niet.
Zit zeker wat in. Risico's heb je altijd. Al blijf ik motorrijden altijd wat link vinden. Vooral overstekend wild. Als ik kijk hoe vaak ik al dieren voor de auto heb gehadquote:Op donderdag 12 april 2012 23:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat gebeurt inderdaad dagelijksIn al die jaren ben ik hier echt nog nooit mee geconfronteerd.
Maar je hebt gelijk, als ik per ongeluk over mijn veter struikel als ik de weg oversteek kan ik zomaar aangereden worden. Levensgevaarlijk!
Ach, je kan motorrijden en gevaarlijk motorrijden. Teveel mensen vinden het toch allemaal net iets te leuk om met hun sportmotor zonder abs op pad te gaan (abs is voor mietjes !!!!). Die gaan toch wel dood, of het nou in de file is of in een willekeurige bochtquote:Op donderdag 12 april 2012 23:05 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ach ja, wie er fout is maakt niet uit op het moment dat je in een deur fietst. Jij hebt het grootste probleem.
(Nee, ik heb niets tegen motorrijders, maar soms is het gewoon bloedlink.)
kan die gaatjes op de motor wel waarderen, kan je even van de streep duikenquote:Op donderdag 12 april 2012 23:40 schreef Palomar het volgende:
Ook zo irritant bij langzaam-/filerijden. Om een beetje smooth door te blijven rijden/rollen en niet aldoor gas te geven en 2 meter later weer te remmen/koppeling in te moeten trappen laat ik wel eens een gaatje vallen van een of twee autolengtes. Als je dan even niet oplet heb je meteen van die mongolen die hem er tussen drukken, waardoor ik alsnog vol in de ankers moet. Blijf dan soms om ze te jennen nog tientallen meters op 1 meter van hun bumper rijden. Zal ze lerenVooral als ze daardoor wroeging krijgen en weg proberen te rijden en daardoor bijna tegen hun voorligger knallen
Dit is wel grappig, ik kom regelmatig op dit punt de snelweg op als ik uit mijn werk kom, ik pak daar dus de oprit. En ik dacht bij mezelf "ik herken dit helemaal niet". Tot ik me realiseerde dat ik vrijwel altijd buiten de spits rijd. Over het algemeen blijft de ingevoegde baan altijd langzaam rijden en wil ik dus inderdaad graag een baan naar links. Daar is altijd voldoende ruimte voor en als ik er rijd is die linkerrijstrook regelmatig leeg. Maar dan is het dus geen spits, dat kan er misschien wel iets mee te maken hebbenquote:Op donderdag 12 april 2012 23:29 schreef Yreal het volgende:
De verkeerssituatie op de A12 thv Zoetermeer even mijn a12 klacht uitgetekend. Wat is dat stuk stompzinnig bedacht zeg
Hele goede oplossing hoor. Zullen ze inderdaad echt van leren.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:40 schreef Palomar het volgende:
Ook zo irritant bij langzaam-/filerijden. Om een beetje smooth door te blijven rijden/rollen en niet aldoor gas te geven en 2 meter later weer te remmen/koppeling in te moeten trappen laat ik wel eens een gaatje vallen van een of twee autolengtes. Als je dan even niet oplet heb je meteen van die mongolen die hem er tussen drukken, waardoor ik alsnog vol in de ankers moet. Blijf dan soms om ze te jennen nog tientallen meters op 1 meter van hun bumper rijden. Zal ze lerenVooral als ze daardoor wroeging krijgen en weg proberen te rijden en daardoor bijna tegen hun voorligger knallen
Ik weet precies wat je bedoeld.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:42 schreef Yreal het volgende:
De achterlijke indeling van het stukje a12 tussen de afrit zoetermeer en zoetermeer centrum, dus in de richting van den haag. Ik ga het straks uittekenen, maar fuck, daar heeft iemand niet over nagedacht.
Niet alleen in de file, maar in het algemeen hebben "gaten" tussen twee auto's een magnetische werking voor AHUM sportieve rijders. Ik laat altijd veel ruimte tussen mij en mijn voorligger, zeker op de snelweg en elke dag zijn er wel een paar die dat dan niet kunnen laten liggen want er past pre-cies een auto tussen mevrouwtje. Op zich prima, maar dan gaarne wel a) knipperlicht op tijd aan en b) van het snelheidsverschil niet mijn probleem maken.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:40 schreef Palomar het volgende:
Je zegt het zelf: ik kan nooit de gevaarzetting goed inschatten, dus ik schat hem veel te zwaar in. En schik dus wanneer er weer zo'n mongool tussen de rijen doorschiet, terwijl ik hem nooit heb zien aankomen. Een motorrijder die met een paar km/h verschil rijdt, die kun je ruim op tijd zien, zo'n mongool die het nodig vindt om het met hoge snelheid te doen, niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je zelf geen motorrijder bent kan je imo ook niks zinnigszeggen over de gevaarzetting.
Even voor je beeldvorming, met een motor heb je net zoveel ruimte nodig als je te voet bent.
Als de file stilstaat of zeer langzaamrijd en zeer gecomprimeerd is (dus geen gaten op beide rijbanen) dan betekend dit dat auto's ook niet van baan kunnen wisselen, daarnaast heb je met een motor veel overzicht omdat je OVER alle auto's heen kijkt.
Ik ken situaties waar je met gemak met 80kmph door de file kan, ik ken ook situaties waar 15kmph al te hard is.
Een automobilist die nooit motor heeft gereden kan NOOIT de gevaarzetting inschatten.
quote:Op donderdag 12 april 2012 17:42 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wanneer de verkeerslichten een kilometer verderop staan, kan ik me daar wel in vinden. Je kunt ook te vroeg afremmen voor een verkeerslicht.
Ook irritant in die reeks: mensen die niet aansluiten wanneer je moet wachten voor een verkeerslicht en ruimte voor 2 andere auto's tot hun voorganger overhouden. Dat begrijp ik gewoon niet, eigenlijk.
Ja, zo heb ik regelmatig een auto-lengte voor me bij het stoplicht... Gewoon omdat ik geen zin heb continue een gaatje dicht te rijden. Als ik stil sta, sta ik stil en ga ik pas weer rijden op het moment dat het stoplicht op groen staat (en m'n voorgangers ook gaan rijden) De enige uitzondering die ik daarop maak, is als ik aan het het begin van een uitvoegstrook sta voor het afslaande stoplicht.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat ik dan nóg irritanter vind is als diezelfde mensen vervolgens om de 20 seconden weer een stukje opschuiven naar degene voor hun. Als je er dan achter staat lijkt het op een gegeven moment alsof jij dat gat gelaten hebt, als je niet ook meedoet.
Wanneer er file staat krijg je als motorrijder van mij alle ruimte.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je motorrijders structureel geen ruimte geeft is de kans natuurlijk groot dat vroeg of laat je spiegeltje eraf ligt
Wat motor rijders in de file vaak overslaan is dat je ook moet zorgen dat je gezien wordt.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:45 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
-knip-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |