Dat zal wel een cabin zijn geweest bij Curry Village.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:17 schreef roym het volgende:
Thanks ! Ben er twee jaar geleden al eens geweest en toen sliepen we in een houten huisje op het park. Was een plek waar ook vaste tenten stonden en een hotel. Geen idee meer hoe dit heette. Heb je misschien een idee ? Misschien was dit ook wel zo duur maar kan het niet meer terug vinden. Als alles zo duur is vindt ik het prima en doen we het zo
Even ter referentie, in welke maand ga je erheen?quote:Op woensdag 11 april 2012 10:37 schreef JK het volgende:
[..]
Dat zal wel een cabin zijn geweest bij Curry Village.
http://www.yosemitepark.com/curry-village.aspx
Je hebt ze ook met een bad, ipv een tentje zonder ook dan maar enige voorziening.
Ik had graag zo'n houten cabin gehad met een bad/douche en ik meen een toilet, maar die waren allemaal al bezet. Daarna besloot ik om Yosemite View Lodge te doen, daar twee overnachtingen gedaan voor minder dan één nacht in het park in een hotel. Natuurlijk is in het park veel mooier, maar ook bij Yosemite View Lodge vond ik de natuur erg mooi en binnen een paar bochten was je bij de ingang en na zo'n 20 minuten echt in de vallei. Dichterbij het park kon je in elk geval niet komen.
Wel één tip: laat geen doosje met zoete snoepjes op je nachtkastje staan (soort van fruitella hadden we): de mieren kwamen OVERAL vandaan.
Ik wil graag nog een keer terug en dan minimaal één dag langer.. en door de weeks. In het weekend was het stervensdruk en liep het verkeer compleet vast. Voldoende gezien, maar wil graag veel meer zien.
In de OP mag het tip-percentage wel worden aangepast. 10% is niet normaal, 10% geef je als je ontevreden bent, 15%-20% is normaal.
Ik neem aan dat deze vraag voor roym is? Ik ben zelf vorig jaar eind juni in Yosemite geweest en voorlopig (helaas) geen plannen voor California.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:46 schreef ioko het volgende:
[..]
Even ter referentie, in welke maand ga je erheen?
Sorry, vraag was voor jou hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 12:35 schreef JK het volgende:
[..]
Ik neem aan dat deze vraag voor roym is? Ik ben zelf vorig jaar eind juni in Yosemite geweest en voorlopig (helaas) geen plannen voor California.
Dat is Curry Village. Maar als je naar een NP gaat in Amerika wil je er toch IN slapen? Tenminste ik wel....de zonsondergang en de zonsopkomst is vaak het mooiste.quote:Op woensdag 11 april 2012 00:17 schreef roym het volgende:
Thanks ! Ben er twee jaar geleden al eens geweest en toen sliepen we in een houten huisje op het park. Was een plek waar ook vaste tenten stonden en een hotel. Geen idee meer hoe dit heette. Heb je misschien een idee ? Misschien was dit ook wel zo duur maar kan het niet meer terug vinden. Als alles zo duur is vindt ik het prima en doen we het zo
Wij zaten bij de mammoth lakes. Ikzelf had de sequoia trees al gezien maar reisgenoot niet. Toen zijn we 's avonds nog naar die bomen gelopen maar achteraf was dat niet zo'n goed idee eigenlijkquote:Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef matthijst het volgende:
Heb zelf twee keer in Yosemite Lodge gezeten; middenin de Valley, dat beviel erg goed
Vind het inderdaad ook leuker om in het park te zitten; bij de Grand Canyon, Bryce en Monument Valley hetzelfde gedaan (hotel in het park).
M'n pa zat afgelopen zomer in het Wawona Hotel bij Mariposa in Yosemite, dat scheen ook wel goed te zijn. Voordeel daarvan is dat je dichter bij de grote bomen zit, zodat je 's ochtends vroeg meteen daaraheen kunt gaan.
Erg lekker! En de keuze is reuzequote:Op donderdag 12 april 2012 11:14 schreef JK het volgende:
Coldstone Creamery, elke keer dat ik naar Amerika ga, vergeet ik er langs te gaan.
Het ijs ziet er erg lekker uit. Misschien de komende keer proberen als ik het niet vergeet en op een moment trek heb in een ijsje.
Nee man, hoeft niet te reserveren johquote:Op donderdag 12 april 2012 21:44 schreef matthijst het volgende:
In het hoogseizoen moet je in de parken wel reserveren (ruim vantevoren ook).
Hier een kaartje zoals wij de eerste keer gedaan hebben, dat is wel redelijk standaard route langs de parken:
http://www.home.versatel.nl/mthalen/map.jpg
Uiteraard in te korten, maar dan heb je een idee hoe de wegen gaan.
Hotels in de parken wel ja daar heb je gelijk in. Maar eigenlijk is het totaal onnodig om daar te overnachten toch? Want dat is het enige wat je doet in de hotels en in de parken zijn de overnachtingen een stuk duurder. Ik hou niet van plannen dus daarom hebben wij daar alles geregeld.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:37 schreef matthijst het volgende:
Hotels in de parken heb ik het over, niet over die parken op zich
Onnodig, ik ben zoooo blij dat wij in 2008 in alle parken hebben overnacht. Dat waren met voorsprong de beste nachten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:51 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Hotels in de parken wel ja daar heb je gelijk in. Maar eigenlijk is het totaal onnodig om daar te overnachten toch? Want dat is het enige wat je doet in de hotels en in de parken zijn de overnachtingen een stuk duurder. Ik hou niet van plannen dus daarom hebben wij daar alles geregeld.
Cheaptickets.com (niet .nl dus), joker.be, connections.be en zelf op de sites van de maatschappijen kijken. Wij hebben voor komende zomer Brussel - New York rechtstreeks bij Brussels Airlines geboekt en New York - Denver rechtstreeks bij Delta Airlines.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:13 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wat is nu een goede site om tickets te zoeken? Ik heb flexibele reisdata en vind het ook niet erg om aparte tickets te regelen, zeker op de terugweg (bijvoorbeeld via New York en daar nog een paar dagen rondkijken).
Tip: Kijk eens op http://forum.allesamerika.com/index.php, daar vind je een overvloed aan tips maar ook routes, routetips etc etc. Daar hebben wij in 2008 zo'n beetje de hele route mee uitgestippeld.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:51 schreef jack4ya het volgende:
Ow...Hoe doen mensen dat toch, je weet toch helemaal niet hoelang je waar wilt blijven?
Dat gaat dus nu sowieso niet meer lukken? Kamperen of doen ze dat nietof moet je dat ook boeken? Of huren?
Man wat voel ik me een beginner.Azie is easypeasy... op bijkans iedere 10mtr kan je eten of slapen, zonder te plannen, ook in hoogseizoen.
En hoe veel dagen had je voor die route? In de categorie "blinde kip"Ziet er idd goed uit.
(heppu een verslagje/itinerary?)
Dat ook inderdaad, dus reserveren heeft alleen maar voordelenquote:
Niet als je alleen een vliegticket boekt en een auto huurt. Wij hadden nog geen idee waar en wanneer we ergens heen gingen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad, dus reserveren heeft alleen maar voordelen
Bijna jaloers, wij kunnen alleen in het hoogseizoen en voor ons is slapen in de parken een mustquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:51 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Niet als je alleen een vliegticket boekt en een auto huurt. Wij hadden nog geen idee waar en wanneer we ergens heen gingen.
Dat snap ik verder wel ja. We hebben nergens gehad dat we niet terecht konden. Alleen was het druk in Page maar dat wist ik want was ik eerder geweestquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:54 schreef exode het volgende:
[..]
Bijna jaloers, wij kunnen alleen in het hoogseizoen en voor ons is slapen in de parken een must
Kan je toch makkelijk uitrekenen? Je zoekt wat rond en komt tot een gemiddeld bedrag per nacht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:03 schreef Mormor het volgende:
Komende juni wil ik samen met een vriendin twee weken rond gaan reizen in dit deel van de V.S. We twijfelen nog of we een georganiseerde rondreis willen doen per auto of voor alleen een ticket met huurauto gaan. Het liefst delen we de reis zelf in maar we zijn bang dat dat duurder zal zijn. Kan iemand een schatting maken hoeveel we kwijt zullen zijn aan de alle overnachtingen gedurende deze twee weken?
Ik snap dat je overnachten zo duur kunt maken als je zelf wilt, maar onderweg zouden we voor goedkope motels willen gaan terwijl we in Las Vegas en LA wat luxer willen verblijven.
Een georganiseerde reis zal rond de 1300 euro zijn, als we de reis zelf uitstippelen wil ik daar natuurlijk wel onder blijven. Als we alleen een vliegticket met huurauto boeken zal dat iets van 900 euro kosten. Ik denk niet dat we voor alle hotels en motels onder de 400 euro kunnen blijven..quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:16 schreef exode het volgende:
[..]
Kan je toch makkelijk uitrekenen? Je zoekt wat rond en komt tot een gemiddeld bedrag per nacht.
Wij gaan in het hoogseizoen dus mijn schatting zal voor jou te hoog zijn.
Ik denk dat een simpel motel je ¤ 50 per nacht kost. Vegas hoeft zelfs luxe niet duur te zijn. Zorg dat je er niet in een weekend zit en zoek Amerikaanse sites voor acties. LA is wat duurder maar varieert van ¤50 tot honderden euro's.
Hoeveel budget heb je? Waar wil je heen? Wat vind je belangrijk?
¤ 1300 pp neem ik aan? Waar wil je op vliegen? Wat voor auto wil je huren? Vind je hostels ook ok? Hotels in steden zijn duurder (maar zoals gezegd als je voor bijv Las Vegas goed zoekt kan je ruim onder de $ 100 blijven) en als je in de nationale parken wilt slapen is dat ook duurder.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:41 schreef Mormor het volgende:
[..]
Een georganiseerde reis zal rond de 1300 euro zijn, als we de reis zelf uitstippelen wil ik daar natuurlijk wel onder blijven. Als we alleen een vliegticket met huurauto boeken zal dat iets van 900 euro kosten. Ik denk niet dat we voor alle hotels en motels onder de 400 euro kunnen blijven..![]()
Dat zou jammer zijn want zou graag langer in LA en Las Vegas blijven dan in deze reizen is gepland.
Je kan misschien ook naar hostels kijken? Gewoon informeren van tevoren of ze vrouwenkamers hebben. Maar vaak heb je ook geluk en zit je met zijn 2en in een kamer voor 4 bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:03 schreef Mormor het volgende:
Komende juni wil ik samen met een vriendin twee weken rond gaan reizen in dit deel van de V.S. We twijfelen nog of we een georganiseerde rondreis willen doen per auto of voor alleen een ticket met huurauto gaan. Het liefst delen we de reis zelf in maar we zijn bang dat dat duurder zal zijn. Kan iemand een schatting maken hoeveel we kwijt zullen zijn aan de alle overnachtingen gedurende deze twee weken?
Ik snap dat je overnachten zo duur kunt maken als je zelf wilt, maar onderweg zouden we voor goedkope motels willen gaan terwijl we in Las Vegas en LA wat luxer willen verblijven.
Wel mee eens ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:07 schreef matthijst het volgende:
Hoewel niets plannen als voordeel heeft dat je wat meer tijd hebt als je ergens langer wilt blijven, heeft vooraf plannen als voordeel dat je precies de hotels kunt boeken die je graag wilt hebben.
En in de praktijk heeft 99% van de Nederlanders toch maar een x aantal dagen om op vakantie te gaan. En als je naar de westkust gaat neem je meestal standaard: LA, SF, Yosemite, Las Vegas, Bryce, Grand Canyon, dus zo heel veel valt er dan toch niet meer "spontaan" te beslissen, vind ik.
Ik neem aan 1.000¤quote:Op woensdag 18 april 2012 17:51 schreef JDx het volgende:
Je kan het zo gek maken als je wil, wij waren ongeveer 10.000 euro kwijt voor 5 dagen
Mijn ervaring is dat (soms met wat zoekwerk) je als je alles zelf regelt goedkoper uit bent als georganiseerd.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:58 schreef Mormor het volgende:
Bedankt voor jullie tips. Aangezien we maar 2 weken willen gaan is een week vrij houden niet echt een optie. En ik denk dat ik mijn vriendin nog met geen stok in een hostel krijg. Maar ik heb van een reisaanbieder begrepen dat we een reis naar onze wensen licht mogen aanpassen dus hopelijk wordt dat wat. Heb er iig heel veel zin in!
Ik ben het met je hele post eens.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:47 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat (soms met wat zoekwerk) je als je alles zelf regelt goedkoper uit bent als georganiseerd.
De hotels in zo'n pakketreis zijn meestal minder of op onhandige plekken.
Maar als je geen zin hebt om het uit te zoeken en het hotel je niet zoveel uitmaakt moet je het doen. Zeker omdat je al in juni gaat.
Voor mij is het opzetten, uitstippelen en regelen van de reis voorpret, heerlijk.
Inderdaad AllesAmerikaquote:Op zaterdag 21 april 2012 00:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Ik ben het met je hele post eens.![]()
Wij hebben ook alles zelf geregeld, met hulp van heel veel informatie via het forum van www.allesamerika.com
Dus voor degene wie er niet uitkomen, hier wat tips;
Informeer bij www.tiogatours.nl voor je vliegtickets. Informeer www.usareisen.de voor je huurauto. (Betrouwbaar, goedkoop en met alle verzekeringen)
Kijk op www.ontdek-amerika.nl voor heeeeuul veel informatie over de National Parks, State Parks en bezienswaardigheden in het Zuidwesten.
Vervolgens ga je een route uitstippelen via "Microsoft Streets And Trips".
Daarna kun je je hotels gaan uitzoeken of op de bonnefooi gaan. Boek de NP's wel (ver) van tevoren want vol = vol.
De voorpret van dit alles en het tot een goed einde brengen is fantastisch.
Neem gewoon een Ford Mustang, is dé amerikaanse bak en kost niet eens zoveel meer. Over verbruik hoef je je geen zorgen maken, een liter benzine kost daar omgerekend nog geen 70 cent (als ik het goed heb).quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:50 schreef lekzzz het volgende:
We zijn aan het zoeken naar een cabrio van 2 juni tot 23 juni van en naar Las Vegas, wil ook dat het verbruik en de prijs een beetje leuk blijft. We willen ook de kilometers inclusief natuurlijk
Via deze site kwamen we uit op een
Chrysler Sebring Cabrio of Soortgelijk
Automatisch transmission en Airconditioning
Deuren: 2 Zitplaatsen: 4
Algemene Voorwaarden
TOTAAL TE BETALEN 748,16 ¤
Is die mustang een cabrio dan? Zo ja weet je een leuke prijs?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Neem gewoon een Ford Mustang, is dé amerikaanse bak en kost niet eens zoveel meer. Over verbruik hoef je je geen zorgen maken, een liter benzine kost daar omgerekend nog geen 70 cent (als ik het goed heb).
[ afbeelding ]
Ergens bij Yosemite park met 30 graden en sneeuw langs de wegen.
[ afbeelding ]
Of neem deze, zoals 1 van onze groep had, maar die is wel 5x zo duur ofzo, dat is wel zonde, maar wel een gruwelijke bak
[ afbeelding ]
Deel van de groep
[ afbeelding ]
Oja, ook lekker trouwens, 50 graden, alsof er een fohn in je gezicht blaast non-stop, benieuwd hoe warm het is op andere tijden van het jaar.
Was via Hertz, ja zijn allemaal cabrio's, we waren met een groep, hadden 4 Mustang Cabrio's en 4 GMC Yukon's.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:46 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Is die mustang een cabrio dan? Zo ja weet je een leuke prijs?
pfff kom wel op hele hoge prijzen uit voor een Mustang Cabrio $2300,-quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:11 schreef JDx het volgende:
[..]
Was via Hertz, ja zijn allemaal cabrio's, we waren met een groep, hadden 4 Mustang Cabrio's en 4 GMC Yukon's.
Die Dodge Challenger hoorde toch ook bij je groep?quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:11 schreef JDx het volgende:
[..]
Was via Hertz, ja zijn allemaal cabrio's, we waren met een groep, hadden 4 Mustang Cabrio's en 4 GMC Yukon's.
Blijkt Dollar Car Rental... met veel matige reviews. Voornamelijk over hard selling de verzekering ed. Kennelijk moeten we even goed uitzoeken hoe het met verzekeringen zit ed...quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:50 schreef lekzzz het volgende:
We zijn aan het zoeken naar een cabrio van 2 juni tot 23 juni van en naar Las Vegas, wil ook dat het verbruik en de prijs een beetje leuk blijft. We willen ook de kilometers inclusief natuurlijk
Via deze site kwamen we uit op een
Chrysler Sebring Cabrio of Soortgelijk
Automatisch transmission en Airconditioning
Deuren: 2 Zitplaatsen: 4
Algemene Voorwaarden
TOTAAL TE BETALEN 748,16 ¤
Met die verzekeringen heb je niets te maken, want alles wat je nodig hebt, hebben ze je al bij eautohuur/rentalcars.com verkocht. Ter plekke zullen ze je dat dus niet meer verkopen.quote:Op zondag 22 april 2012 20:28 schreef jack4ya het volgende:
Blijkt Dollar Car Rental... met veel matige reviews. Voornamelijk over hard selling de verzekering ed. Kennelijk moeten we even goed uitzoeken hoe het met verzekeringen zit ed...
En wellicht is een andere taktiek ook een idee. Een lagere categorie huren en dan 'upgraden' als de auto niet ongevraagd 'spontaan' als upgrade aangeboden wordt...
Wij hadden dezequote:Op zaterdag 21 april 2012 21:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Neem gewoon een Ford Mustang, is dé amerikaanse bak en kost niet eens zoveel meer. Over verbruik hoef je je geen zorgen maken, een liter benzine kost daar omgerekend nog geen 70 cent (als ik het goed heb).
[ afbeelding ]
Ergens bij Yosemite park met 30 graden en sneeuw langs de wegen.
[ afbeelding ]
Of neem deze, zoals 1 van onze groep had, maar die is wel 5x zo duur ofzo, dat is wel zonde, maar wel een gruwelijke bak
[ afbeelding ]
Deel van de groep
[ afbeelding ]
Oja, ook lekker trouwens, 50 graden, alsof er een fohn in je gezicht blaast non-stop, benieuwd hoe warm het is op andere tijden van het jaar.
Nice, dit was ook wel een beestje hoor. 3,5 liter v6 volgens mij. En achterin heerlijk veel beenruimte wat ook wel fijn is als je met 3 bent en er continu iemand achterin zit. Andere plek kon mooi de koelbox op gevuld met koude drankjes en ijs. Wel zo fijn in de woestijnquote:Op maandag 23 april 2012 14:50 schreef JDx het volgende:
Ahhh vet een Charger, de familie versie van de Challenger.
Die challenger was wel een SRT 6.1 liter Hemi
simpel antwoord, jaquote:Op maandag 30 april 2012 13:35 schreef Jabberwocky het volgende:
Kun je met een Europees rijbewijs dus gewoon rijden in de US? Ik wil dit najaar naar California en zal dan ook wel in de auto stappen.
Vandaag over een week zit ik in Page!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:14 schreef Garisson72 het volgende:
Vandaag over een week zit ik in Seattle!
Chicago is echt tofquote:
Dat klinkt wel weer goedquote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:14 schreef jack4ya het volgende:
Ik vlieg juist best graag met ArkeFly, vaak goedkoop, leuke aanbiedingen, en aangezien we beide lang zijn, is de soms erg betaalbare upgrade (comfort class) echt een uitkomst.
Kijk ook of ze toevallig een hotel erbij aanbieden. Bij de gewone reizen dus. Dat deden voor Nepal, en hebben dat als start/stop pakket gebruikt. Kostte 30 pp extra voor 2 weken hotel met transfer en ontbijtLeuke prijzen zijn mogelijk, zo eens voor 400 naar cuba, 500 mexico en 400 voor Nepal.
We zijn nu 3x ermee gevlogen, geen vertragingen. Het lijkt erop dat ze meer de reputatie hebben, dan dat het klopt. Of wij hebben stom geluk gehad. Kan ook natuurlijk. Evt. vertraging vind ik vaak sowieso niet zo'n punt, ik bedoel, hoe veel haast heb je? Is die 2/3 uur écht zo'n drama?
Zeker voor rechtstreeks vluchten kan het me gewoon echt niet boeien... ja een dag vertraging, dat zou ik niet tof vinden, maar een paar uur... /care.
Voor evt aansluitingen ben je imo gewoon zelf verantwoordelijk, helemaal als je verschillende maatschappijen gaat combineren.
Als je de reviews leest, komt ArkeFly er niet veel beter/slechter uit dan andere maatschappijen.
Van de zomer vliegen ze op Vegas voor 600,-,- vanaf 550,- (wel in juni) zelfs, rechstreeks... Ik bedoel, prima prijsje toch?
Wij zijn onze vakantie in de VS-West begonnen in Chicago. Nee dat ligt niet in het Westen van de VS, klopt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:00 schreef nelisb het volgende:
Hoort niet hier thuis, maar toch even vrage.
Iemand weleens in Chicago geweest?
Ik wil dit jaar 5 dagen naar New York, 2,5 dag naar Chicago, 9 dagen Californië en 3 dagen naar las Vegas en vanaf daar naar huis.
400 ¤ extra per ticket is ook wel érg veel geld.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 11:49 schreef jack4ya het volgende:
Ja weet je, met zijn tweeen is 400,- een hoop geld! Vind ik wel tenminste, het lijkt wel alsof mensen soms liever 400,- betalen om minder kans op vertraging te hebben. Want kans op vertragin heb je altijd natuurlijk. Mijn broer vloog liever met KLM, was beter vond ie... Wat een giller toen zijn gezelschap gewoon een dag (!) vertraging had. Okay, je krijgt je geld wel na veel gesteggel terug, maar toch. Ze dachten respectabel te vliegen, voor 350,- pp extra tov een 'cheapie' ticket.
Misschien www.eautohuur.nl of www.usareisen.de (Engelse versie www.drive-usa.de)quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:52 schreef Loveless85 het volgende:
Iemand nog een gouden car rental tip? Heb bij de volgende sites/bedrijven reeds gekeken;
http://www.enterprise.com
http://www.budget.com
http://www.avis.com/
https://www.alamo.com/
http://www.hertz.com/
http://www.carhire3000.com/
eautohuur is hetzelfde als carhire3000, maar dan duuder (in ieder geval als ik zocht met dezelfde data, en hetzelfde model koos)quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:45 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Misschien www.eautohuur.nl of www.usareisen.de (Engelse versie www.drive-usa.de)
En dat is incl. verzekeringen voor Europeanen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:52 schreef Loveless85 het volgende:
Iemand nog een gouden car rental tip? Heb bij de volgende sites/bedrijven reeds gekeken;
<knip knip>
Volgens mij wel, de meeste waren in ieder geval juist deals voor non-US residents, je geeft vaak aan waar je 'woont', en op basis daar van krijg je een prijsindicatie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:42 schreef JK het volgende:
[..]
En dat is incl. verzekeringen voor Europeanen?
De Amerikanen hebben een andere rijstijl dan Nederlanders. Waar ze in Nederland alleen het gaspedaal vol in kunnen drukken bij groen licht (ok, uitzonderingen daargelaten zoals bejaarden), doen de Amerikanen het heel rustig aan, o.a. ook vanwege de voor hun hoge brandstofprijzen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 02:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Vandaag ook in Mustang Conv. gereden in LA. Heerlijk autootje. Je bent telkens als eerste weg bij het stoplicht
Je bent zelf verantwoordelijk dat je gegevens kloppen en aan de voorwaarden voldoen. Daarvoor heb je getekend en als je ergens tegenaan rijdt, dan zullen ze wellicht nog even beter kijken...quote:Op vrijdag 18 mei 2012 02:59 schreef zeebeschuit het volgende:
Verbaasde me trouwens dat ik gewoon auto mocht huren. Heb pas 2 maanden rijbewijs (wel 26+) en nergens deden ze moeilijk of checkte ze het terwijl je op internet allemaal verhalen leest dat je pas een auto mag huren als je 1+ jaar je rijbewijs hebt.
Mailen? Sommige hebben ook van die customer care chats?quote:Op maandag 28 mei 2012 16:43 schreef jack4ya het volgende:
Even he... We zitten nog steeds te harken op autohuur.
Het lijkt erop dat boeken op amerikaanse site fors (and I mean 'fors') duurder is?
Betekent dat ook dat ter plekke boeken duurder is?
Waarom het me lastig lijkt om hier te boeken is dat je een categorie boekt. En die is met 'convertible' wat dubieus. Je hebt nl soms 1 categorie en soms 2 categorien in convertible. Ik vind alles best behalve een PT cruiserHoe voorkomen we dat? Een Chrysler Sebring zouden we graag willen (niet eens Mustang). Maar je komt er gewoon niet achter of die verrrekte PT in de groep zit of niet.
Hoe pakken we dit aan?
Ja, ter plekke is het een stuk duurder en ook rechtstreeks bij de verhuurbedrijven is duurder ten opzichte van de autoverhuurbureaus.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:43 schreef jack4ya het volgende:
Even he... We zitten nog steeds te harken op autohuur.
Het lijkt erop dat boeken op amerikaanse site fors (and I mean 'fors') duurder is?
Betekent dat ook dat ter plekke boeken duurder is?
Waarom het me lastig lijkt om hier te boeken is dat je een categorie boekt. En die is met 'convertible' wat dubieus. Je hebt nl soms 1 categorie en soms 2 categorien in convertible. Ik vind alles best behalve een PT cruiserHoe voorkomen we dat? Een Chrysler Sebring zouden we graag willen (niet eens Mustang). Maar je komt er gewoon niet achter of die verrrekte PT in de groep zit of niet.
Hoe pakken we dit aan?
voldoende ruimte voor bagage, wat voor soort bagage?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:07 schreef nelisb het volgende:
Ik heb nu de mustang in Miami. Kan hem je aanraden
1 koffer + handbagage in de kofferbak.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef lekzzz het volgende:
[..]
voldoende ruimte voor bagage, wat voor soort bagage?
Heb er zoveel gezien dit weekend. Echt alles wat duur is reed rond.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:43 schreef JK het volgende:
Geen Lamborghini in Miami?![]()
Altijd zo mooi he, van die gasten die zo'n auto een dag of een paar uur huren en dan zogenaamd stoer willen doen op Ocean Drive. Nu is een Mustang natuurlijk een vrij normale auto in Amerika, je ziet ze echt veel meer dan bijv. Camaro's of Challengers, maar die hele exclusieve auto's zoals Lamborghini's en Ferrari's kan je dus weer huren in Miami om jezelf meer te laten lijken dan je bent.
Alhoewel, als je die huurprijzen per dag ziet.. 1300 dollar voor een Lambo Gallardo.. pffffffff
Nice! Duur grapje zeker?quote:Op woensdag 30 mei 2012 07:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
me nog niet ingelezen in dit topic maar in Augustus cruisen in een convertible in California voor 4 weken..!!
Wij hadden in 2008 een PT Cruiser of gelijkwaardig geboekt en die zat in het 'Intermediate' groepje. Overigens kan je bij de meeste verhuurders ter plekke een auto uitzoeken uit jouw catergorie. Staat er niets tussen wat aan jouw wensen voldoet? Je kan vragen wat ze die dag nog verwachten binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:16 schreef jack4ya het volgende:
Amerikaanse sites zijn allemaal anderhalf keer duurder, dan de nederlandse sites.
Ik denk dat ik morgen maar (eerste informeren?) bij de nl tak van Alamo boek. En hopen dat het geen godvergeten PT Cruiser is.![]()
Wellicht is er wel wat te regelen, upgrade gaat niet werken, want we zitten al in zowat de hoogste categorie, en downgraden zal financieel verlies zijn.
Niet te veel bagage meenemen dan voor die 4 wekenquote:Op woensdag 30 mei 2012 07:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
me nog niet ingelezen in dit topic maar in Augustus cruisen in een convertible in California voor 4 weken..!!
Of Navigon, die kun je apart voor West of Oost kopen. Is weer wat goedkoper en werkt ook perfect.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:32 schreef nelisb het volgende:
Indien je een iPhone hebt.
TomTom kopen. 50¤ voor USA. Goedkoper als huren en werkt perfect.
3 welen gebruikt nu in Californië en 8 dagen in Miami. Perfect.
Ook handig.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:36 schreef matthijst het volgende:
Gebruik ook TomTom op iPhone id VS...
En laat dr nou net een nieuwe jailbreak zijn....
Moet je je van tevoren even goed oriënteren, wij hadden er ter plekke snel een nodig en de goedkoopste was bij Walmart 110 dollar inclusief tax! Was wel een tegenvaller want we hadden ze online voor iets van 50 dollar gezien een tijd daarvoor.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:02 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Denk toch dat ik me daar een garmin aan ga schaffen voor onze reis.
Kost nog geen 70 dollar incl lifetime maps.
Nog anderhalve week
Ja heb je gelijk in. Daarom hebben wij er ook eentje gekocht, je kunt hem toch nog gewoon gebruiken na je vakantie!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:37 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Had ik inderdaad gezien.
Maar als je bijna 4 weken gaat ben ik al 40 euro kwijt aan huur van dat ding.
En ach, mijn navigatie van hier is echt op sterven na dood dus dan koop ik er eentje in de usa en bij thuiskomst koop ik dan wel de europese kaarten ofzo
Een jaar geleden hebben wij een uur vantevoren nog een ticket voor Alcatraz kunnen boeken in de haven, zal toch nog wel kunnen lijkt me ?!quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:25 schreef jack4ya het volgende:
Beer met haar twee welpen in Sequoia. Erg bijzonder.
Beetje jammer dat je Alcatraz minstens vijf dagen van te voren moet boeken! Die gaan we dus niet zien. Waardeloos.
En mag ik even klagen over de dollar/prijzen?125 euro! Voor een motel 6!
In juli 2011 heb in San Francisco ook iets van $ 140 per nacht betaald voor een motel: Travelodge Golden Gate (@ Lombard Street)quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:25 schreef jack4ya het volgende:
Beer met haar twee welpen in Sequoia. Erg bijzonder.
Beetje jammer dat je Alcatraz minstens vijf dagen van te voren moet boeken! Die gaan we dus niet zien. Waardeloos.
En mag ik even klagen over de dollar/prijzen?125 euro! Voor een motel 6!
Vreemd. Misschien zijn die handelaren er alleen in de zomer (juli/augustus), dunno. Jammer, Alcatraz is toch wel leuk om gezien te hebben.quote:Op zondag 17 juni 2012 00:10 schreef jack4ya het volgende:
Nouja, rondvragen leverde niets op. Was echt 5 dagen wachten.
Inmiddels in Napa... Hebben wij dat. Sluiten ze de terrassen omdat het het heet is en gevaarlijk wordt. 40 graden.
Dat is echt balen.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:31 schreef jack4ya het volgende:
Ja dus. En bedankt, hè. Het zicht was grijs en vochtig. 50mtr denk ik.
Branding zien is niet nodig, want ze liggen voornamelijk op het strand.. beetje luieren, beetje vechten.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:02 schreef jack4ya het volgende:
zee olifanten? We konden niet eens de branding zien.. En vandaag is niet veel beter, geloof ik, ik hoop gewoon dat het nog te vroeg is.Is dit eigenlijk gebruikelijk?
Bij ons steeg de Golden Gate net boven de mist uit, ook wel space!quote:Op maandag 18 juni 2012 17:49 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat betreft de mist in SF, de mist was gewoon erg plaatselijk. Bridge 2 bridge cruise in SF: van de Golden Gate Bridge kon ik haast niets zien terwijl de Bay Bridge heel goed te zien was.
Wat is de rest van jullie route? Waar begonnen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 02:41 schreef jack4ya het volgende:
Gisteren was het echt te mistig, ik kan het met zekerheid zeggen want we zijn terug gereden
Idiotie ten top, maar het werd beloond. Zee olifanten, leeuwen, otters en verdorie en walvis!
Toen naar Sequoia, Kings, Yosemite, Mono Lake, Bodie, weer Yosemite, Oakdalequote:Op zaterdag 9 juni 2012 07:25 schreef jack4ya het volgende:
Zo eerste week zit erop: Las Vegas, met een witte Sebring met 2 sporttassen. Vergeet koffers maar direct. Tassen zijn echt de beste optie. Naar Hoover, Grand Canyon, Page, Lake Powell, Antelope,.... Monument Valley, Bridges, Canyonlands, Miab, Arches, Bryce, Zion, weer Vegas, en vandaag Death Valley.
Heb je dat in 1 week gedaan!?quote:Zo eerste week zit erop: Las Vegas, met een witte Sebring met 2 sporttassen. Vergeet koffers maar direct. Tassen zijn echt de beste optie. Naar Hoover, Grand Canyon, Page, Lake Powell, Antelope,.... Monument Valley, Bridges, Canyonlands, Miab, Arches, Bryce, Zion, weer Vegas, en vandaag Death Valley.
Cool!quote:Op maandag 18 juni 2012 21:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Bij ons steeg de Golden Gate net boven de mist uit, ook wel space!
[ afbeelding ]
Dit is vanaf het uitkijkpunt aan de noordkant.
Jeej! Kan je toch genieten van het prachtige uitzicht.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 02:41 schreef jack4ya het volgende:
Gisteren was het echt te mistig, ik kan het met zekerheid zeggen want we zijn terug gereden
Idiotie ten top, maar het werd beloond. Zee olifanten, leeuwen, otters en verdorie en walvis!
Dat is toch meestal zo? Wij waren in SF en konden vanuit de verte de Golden Gate zien, maar ons werd verteld dat dat meestal in de mist zat. Bay Bridge is vaak wel helder.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:49 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik hoop voor je dat je wel kan genieten van de rest van de kust.
Wat betreft de mist in SF, de mist was gewoon erg plaatselijk. Bridge 2 bridge cruise in SF: van de Golden Gate Bridge kon ik haast niets zien terwijl de Bay Bridge heel goed te zien was.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oh ik vind 3-4 uur klauteren en wandelen wel een hike, hoor!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 07:00 schreef jack4ya het volgende:
Die walvis wad koel! Okay je ziet alleen de rug, het spuiten en als bonus een tailflip! gewoon vanaf een beschutte cove!
De wandelingen die we gedaan hebben noem ik geen hikes idd. Gemiddeld ergens tussen 3/4 uur. Arches was bijv Delicate Arch eerst en daarna Double O. Erg leuk klauteren en wandelen. Zion door de rivier waden was iets van 2/3 uur ouzo.
We zijn nu weer in San Simeon. Morgen via Santa Barbara naar LA. Nu nog accommodatie zoeken. Benice of Hills
6200 euro? Hoeveel personen was dat.quote:
2 Ik en mijn vrouw.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:54 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
6200 euro? Hoeveel personen was dat.
Aardig duur dan in Malibuquote:
Ik was ¤ 5000 kwijt in m'n eentje voor een 14-daagse reis. Maar goed, ik heb wel een Galaxy Tab 10.1 gekocht, een helikoptour @ Grand Canyon (incl. vlucht van Las Vegas naar GC) gedaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:38 schreef JDx het volgende:
Wat waren de meeste mensen hier eigenlijk kwijt in totaal voor een +/- 14 daagse rondreis Cali?
Ach wat is duur.quote:
Hoeveel personen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:00 schreef Patje1987 het volgende:
Mijn laatste USA reis kostte me ongeveer 3500 euro. Dat is inc vlucht en huur auto (hadden duurste verzekering genomen enzo). 21 dagen was dat.
Is ook zo maar ik ben maar een arme jongenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:00 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ach wat is duur.
Volgens mij was het ongeveer 125 euro per nacht.
2 kamer appartement met volledige keuken.
Heerlijk een week rust.
Ook een Dodge.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:11 schreef nelisb het volgende:
Wat voor auto had je dan?
Ik had een Dodge voor 700 euro voor 19 dagen.
Tweede bestuurder is altijd gratis in California, maakt niet uit welke verhuurder je kiest. Mijn reisverzekering dekt ook autopech in het buitenland. Is wel handig om daarop te letten voor mensen die nog een auto moeten reserveren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:59 schreef jack4ya het volgende:
Napa was al 400 dollar in 24 uur. Overnachting, 2 proeverijen, bescheiden hoeveelheid oesters ( hè, je bent in Napa) , en twee zeer betaalbare flessen.
huur auto is bijna 1100 dollar voor 24 dagen, inclusief verzekeringen, tweede bestuurder (kies alamo hier voor! Gratis) en assistentie.
Ik denk dat wij ook in de 6000 euro gaanuit komen.
Zo veel mogelijk goedkope motels, motel.6 niveau, behalve Napa dus, . wisselend uit eten en dan weer supermarkt noodle, broodje.oid. 1x per dag een goede maaltijd/vulling de rest, wat vulling, scones, wrap, fruit oid.
Maar iemand zei 2000 voor drie weken, maar dat lijkt me onmogelijk. Tenzij pp en zonder vlucht/auto.
Dus? Dan issie daar ingeleverd...quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:15 schreef sylvesterrr het volgende:
De auto die ik in California huurde heeft een number plate van Arizona.
Klopt, het gaat om de plaats waar je de auto huurt ongeacht waar je heenrijdt in Amerika.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wel als de auto in Californie huurt, en daarmee daarna naar Nevada rijdt, toch?
Ik begrijp niet precies waar je over moet doorvragen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:12 schreef jack4ya het volgende:
Tip van vandaag: blijf doorvragen een vasthoudend bij het boeken van een helicopter vlucht over de canyon. Scheelde ons eerst 150, na nog eens bellen nog eens 70, is totaal 220 dollar! Dus dan krijg je ineens wel de 'korting'.
Beetje jammer.
Maar goed, weer gaan het doen!
Das wel de westrim van de Canyon he.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:21 schreef JDx het volgende:
Ik neem aan over de prijs, dat het ergens anders goedkoper kan oid, maar lijkt me onmogelijk in het hoogseizoen.
Maar je kreeg 220 dollar korting? Hoe duur is zo'n ritje wel niet dan? Bij mij was het all-in bij de reis. Vanaf Boulder City Airport naar de Grand Canyon, via de Hoover Dam en in de Canyon zelf wat eten en champagne.
Cool! Kon je daar wel gewoon te zuipen kopen? Wij zaten een dorp verderop, in Tuba City (toch nog 100 km verderop zie ik nu, maar het is écht het eerstvolgende dorp), en daar waren de indiaantjes compleet drooggelegd. Gelukkig wisten we dat al, want een biertje na een dag stof happen is zo lekker.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:31 schreef Patje1987 het volgende:
Wij zijn gewoon elke avond een aantal inns enzo afgegaan om een slaapplaats te zoeken, ik bedoel wij sliepen er alleen maar dus geen zin om dure dingen te zoeken. Ook soms gewoon voor 15 dollar per man geslapen
Zelfs in Page wat mij wel opviel want daar is het altijd zo ontzettend druk. Daar hadden we ook een supermooie kamer voor weinig geld met een prachtig uitzicht
http://maps.google.nl/map(...)&photoid=po-60042279
maverickquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:23 schreef roym het volgende:
Zijn er buiten papillon nog andere goede aanbieders van een heli vlucht over de hoover dam en grand canyon vanuit vegas ? Twee jaar terug al geweest, toen skywalk enzo gedaan maar zou nu wel alles van boven willen zien
met dit bedrijf heb ik een helikopter tour over de grand canyon gedaan. (hoewel ik niet in Las Vegas ben opgestapt maar bij de grand canyon zelf) maar het is een mooie ervaring en een goede manier om een indruk te krijgen van de grand canyonquote:
Ging om deze vlucht ook vanaf Boulder:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:21 schreef JDx het volgende:
Ik neem aan over de prijs, dat het ergens anders goedkoper kan oid, maar lijkt me onmogelijk in het hoogseizoen.
Maar je kreeg 220 dollar korting? Hoe duur is zo'n ritje wel niet dan? Bij mij was het all-in bij de reis. Vanaf Boulder City Airport naar de Grand Canyon, via de Hoover Dam en in de Canyon zelf wat eten en champagne.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.220 dollar verschil op 2 personen... dus 110pp
Ze vroegen eerst 429pp... Dat vond ik te veel en zei dat ook. Toen kon er 75pp af en werd het 354,- pp. Toen ik later op de website keek, werd het aangeboden voor 319,-
Omdat ik er een nasmaak van had dat er de eerste keer ineens al geld vanaf kon, was ik wat narrig en belde nog eens (dat moest sowieso om de ophaallocatie door te geven.) Ze vroeg toen waar ik die prijs gevonden had, (Nou op jullie eigen website?) en toen kon er nog eens 35pp af. en kwamen we op de 319,-pp uit.
$638,- totaal is dan toch echt heel anders dan $858,- voor 2 personen.
1. Je kan een OV-kaartje kopen voor $6,- per dag onbeperkt metro/bus Er rijden veel bussen en het metrosysteem is ook goed te doen.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:44 schreef mirannie het volgende:
Even wat advies hier vragen. Ik zal dit vast ook wel via google kunnen uitzoeken, maar met alle ervarings deskundigen hier, heb ik toch besloten mijn vragen hier neer te zetten.
Heb nog geen hele concrete plannen, maar hoop volgend jaar naar LA te kunnen met mijn dochter. Nou ben ik echt een watje en rij dus niet graag in het buitenland.
Dus vraag 1: Hoe is het openbaar vervoer in en om LA?
Mijn tweede vraag is waar ik het beste een hotel kan zoeken zodat ik makkelijk met het OV naar bijvoorbeeld Universal Studios kan, maar ook naar het strand/Santa Monica Pier, en natuurlijk de winkel gebieden.
Alvast bedankt!
Dank je wel!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:07 schreef lekzzz het volgende:
[..]
1. Je kan een OV-kaartje kopen voor $6,- per dag onbeperkt metro/bus Er rijden veel bussen en het metrosysteem is ook goed te doen.
2. Als je via bookings.com of tripadvisor zoekt kan je kijken op locatie. Wij zaten in Hollywood, slechts 10 minuten met de tram vanaf Universal.
Heb in LA alles met OV gedaan en ging prima. Was overal supersnel via de metro en bus duurde iets langer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wil toch ook nog even reageren op het oV. Er wordt juist afgeraden om LA met het OV te doen, en ik snap wel waarom. Alles ligt enorm ver uit elkaar en de stad is niet gericht op OV. Dat het kan, wil niet zeggen dat het aan te bevelen is. De LA kenners op het Amerika forum raden het in ieder geval ten zeerste af en ik was ook erg blij dat we een auto hadden.
Vanuit Hollywood naar het strand is dus ook prima te doen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:33 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Heb in LA alles met OV gedaan en ging prima. Was overal supersnel via de metro en bus duurde iets langer.
Daar komt de metro niet dan moet je de bus neem dat duurt wel een uurtje minimaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:47 schreef mirannie het volgende:
[..]
Vanuit Hollywood naar het strand is dus ook prima te doen?
Zat te denken om anders gewoon te verhuizen tussendoor. Eerst een paar dagen in Hollywood, daarna iets bij Santa Monica Pier ofzo.
Ok, bedankt voor je info!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:49 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Daar komt de metro niet dan moet je de bus neem dat duurt wel een uurtje minimaal.
Wij hadden een inn voor een paar center vlakbij downtown en vanuit daar was het een uur en een kwartier naar Santa Monica. Maar naar Hollywood was weer 10 minuten ofzo met de rode lijn.
Zat te denken aan 8 a 9 dagen eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:46 schreef nelisb het volgende:
Hollywood/LA/universal kan je in 3 dagen klaar hebben. Langer zou ik er niet blijven.
Persoonlijk vind ik Santa Monica weer leuker dan Venice beach.
Hoelang wil je gaan?
Santa Monica kun je beter winkelen dan in LA zelf denk ik eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:15 schreef mirannie het volgende:
[..]
Zat te denken aan 8 a 9 dagen eigenlijk.
Hou er wel rekening mee dat ik een vrouw ben hè, kan best veel tijd doorbrengen met winkelen :p
Ja? Santa Monica leuker dan Venice Beach? Vroeg me inderdaad al af wat leuker is.
Afschuwelijk ja. Je 'medereizigers' in (Vooral de bussen) zijn ook niet bepaald fris. Vond 't echt een verschrikking (LA sowieso :p ). Oh en maak ook vooral niet de fout 'downtown' te willen zitten zoals sommige Nederlanders misschien wel overkomt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wil toch ook nog even reageren op het oV. Er wordt juist afgeraden om LA met het OV te doen, en ik snap wel waarom. Alles ligt enorm ver uit elkaar en de stad is niet gericht op OV. Dat het kan, wil niet zeggen dat het aan te bevelen is. De LA kenners op het Amerika forum raden het in ieder geval ten zeerste af en ik was ook erg blij dat we een auto hadden.
dan heb je pech gehad, ik heb de grootste lol beleeft tijdens het reizen met OV. Beetje kletsen met locals en dergelijke altijd top. Downtown is niets te doen nee wij zaten er iets van af maar sliepen er alleen maar en zaten vlakbij metro station dus was vooral erg handig.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Afschuwelijk ja. Je 'medereizigers' in (Vooral de bussen) zijn ook niet bepaald fris. Vond 't echt een verschrikking (LA sowieso :p ). Oh en maak ook vooral niet de fout 'downtown' te willen zitten zoals sommige Nederlanders misschien wel overkomt.
Ik zou het een kind niet aandoen om telkens bussen/metro's te willen vinden. Schiet totaal niet op. Zo erg is het rijden in LA ook niet.
Mijn kind is wel wat gewend hoor. En zij vindt het reizen met het OV echt niet erg. Dus daar hoef ik het niet voor te laten. Half jaar geleden waren we nog in miami, ook daar geen auto gehuurd, ging prima. En ook in Orlando hebben we ons prima gered met het OV.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Afschuwelijk ja. Je 'medereizigers' in (Vooral de bussen) zijn ook niet bepaald fris. Vond 't echt een verschrikking (LA sowieso :p ). Oh en maak ook vooral niet de fout 'downtown' te willen zitten zoals sommige Nederlanders misschien wel overkomt.
Ik zou het een kind niet aandoen om telkens bussen/metro's te willen vinden. Schiet totaal niet op. Zo erg is het rijden in LA ook niet.
Ben ik het ook mee eens. Misschien als je nou steeds in de zelfde wijk wil verblijven, maar vergeet niet dat LA zo groot is als de randstad. Je bent al lang onderweg, en dan ook nog afhankelijk van het OV. Ik vond het met de auto ook wel meevallen, als je je erop instelt dat LA gewoon druk is. Vond de stad verder ook niet echt super, eerlijk gezegd. Veel te groot en alles veel te ver uit elkaar!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
De hotels die we nu hebben geselecteerd zit het vrijwel allemaal bij in, of in de servicekosten die weer in de prijs die we hebben gevonden zitten inbegrepen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:41 schreef JK het volgende:
Houd er wel rekening mee dat WiFi zo'n 10 dollar per dag ofzo kost (of was het meer?) in de hotels aan de Strip. Kijk eens op www.smartervegas.com voor aanbiedingen op hotels. Parkeren lukt altijd wel bij Striphotels en dat is over het algemeen gewoon gratis.
Taxi is max een tientje... Dat kost een drankje ook.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Afstand is ook enigszins belangrijk, want we drinken graag een paar biertjes, zeker in Vegas. De auto laten we dus gewoon geparkeerd staan
Ja dat is echt genaaid, je leest het bij zoveel hotels in de reviews, bij de prijs op booking.com zit hij volgens mij bij het Vdara en MGM inbegrepen, maar bij een hoop andere staat het ergens (of gewoon niet) in kleine lettertjes dat je bij aankomst nog 20/25 per nacht kan aftikkenquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:44 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Taxi is max een tientje... Dat kost een drankje ook.
Ieder zijn ding hoor, wil niemand van de Strip aframmen, maar staar je er niet gek op. That's all.
(Aangezien ik dat wel deed, en achteraf dacht, mén het gaat echt om kleine stukjes.)
Ieder, maar dan ook ieder hotel, heeft (valet)parking voor gasten. Ik zweer het je Vegas bestaat voor minstens de helft uit parking.En escalators en rolbanden als je echt geen stap wilt verzetten.
Gek genoeg hadden de 'betere' hotels minder faciliteiten tenzij je dan weer extra betaald (of zit idd in kamerprijs verwerkt). De goedkopere hotels bieden het gewoon standaard. Weird.
En dood aan de resortfee... die is echt verzonnen.![]()
Dat is zeker waar, dat hou je altijd. In iedere andere stad zou een van die bovenstaande hotels tegen de huidige prijzen meteen boeken zijn, maar in Vegas heb je nog 20 hotels die hetzelfde of beter aanbieden, best grappig hoe hebberig en kieskeurig ja dan wordtquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:58 schreef jack4ya het volgende:
Bij booking.com even goed opletten, je moet ergens op klikken om het te zien.
Wifi lukt altijd wel tegen betaling. Soms per kamer, soms per device(!).
Kies gewoon wat, ik ben er van overtuigd dat je tevreden zult zijn. Echt. Kan niet anders. Kies je hotel A, dan mis je altijd iets wél en iets juist niet tov hotel B. Kies je hotel B, dan gaat hetzelfde verhaal op.
Kortom, kies iets leuks.
Als je écht zo twijfelt, boek dan 1 nacht en ga lekker ter plekke shoppen voor dé kamer.
Vdara looks good![]()
Klopt, we zijn in SF ook gewoon voor wat simpels gegaan, alles idioot duur, zeker als je echt een goed hotel wil. Je betaalt daar dan per nacht wat je in Vegas voor een weekend betaaltquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:08 schreef jack4ya het volgende:
Dan zou je je lol opkunnen in SF... wat is die stad lastig/duur om wat fatsoenlijks te vinden. (wij wel iig, maar we deden als ad hoc.)
Ik weet niet of je op mijn link doelt, maar ik heb nu niet naar de prijzen gekeken. Toen hebben wij in ieder geval zéker niet die prijs betaald, nog niet de helft denk ik. Was oktober 2009.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:04 schreef jack4ya het volgende:
225,-? Mwoah, ik heb toch een ander idee bij niet zo duur.
250 per nacht? We hebben voor die hostel nu 120 per nacht betaald. De hostel die wij geboekt hebben stond trouwens niet op booking.com, via hostelbookers opgezocht en daarna op de website van de hostel zelf geregeld (nog iets goedkoper)quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:27 schreef jack4ya het volgende:
We zaten in motel 6, dat was goedkoper dan de hostel. En het enige beschikbaar onder de 250 (booking). Vlakbij Union, en gratis parkeren. (!) Wel weinig seksie,... Maar weer sliepen er alleen. Toch nog 125,-
Wij zaten in het Sir Francis Drake. Geweldig om een keer te doen, super mooie club bovenin, maar je slaapt eigenlijk alleen maar in je hotel dus zou het nooit weer doen, kan je beter je geld anders besteden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, we zijn in SF ook gewoon voor wat simpels gegaan, alles idioot duur, zeker als je echt een goed hotel wil. Je betaalt daar dan per nacht wat je in Vegas voor een weekend betaalt
Makkelijkste lijkt me om gewoon een navigatiesysteem bij je auto te huren. Toen wij in FL waren hebben we dat ook gedaan, hij was zelfs in het nederlandsquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:01 schreef Loveless85 het volgende:
Iemand ervaring met US maps kopen bij TomTom en deze op een ouder model TomTom installeren? Voor mijn type (One 30 series) zijn ze beschikbaar voor een alleszins redelijke prijs, maar ik vraag me af of het handig werkt en of de maps compleet zijn, het is totaal: 799.8mb grootte, en bevat "meer dan 8 miljoen km / meer dan 5 miljoen mijl"
Terwijl als ik bijvoorbeeld de US map opzoek voor een nieuwer/beter model TomTom (XXL) dan is het ineens ruim 1,5gb en bevat het "meer dan 10.5 miljoen km / meer dan 6.6 miljoen mijl".
Dat het in grootte van bestand verschilt kan ik snappen, maar die 2e bevat dus 2,5 miljoen meer KM, en nergens kan je vinden wat dan zo ongeveer
Mjah we gaan wel zo'n 3000km rijden, dus ik wil het niet (alleen) met kaarten/printjes doen. Google Maps is inderdaad een optie, maar die offline mogelijkheid is niet onbeperkt, ik had voor de gein hier in NL er ff zitten spelen, en daar kon je alleen ongeveer de grootte van de Randstad downloaden, niet in een keer een heel land ofzo...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
Laatste keer gezien dat er op de luchthaven automaten staan van BestBuy waar je voor 80 dollar een navigatiesysteem uit kan halen. Of een telefoon, een citruspers of een tablet.
Als je al een smartphone hebt, kun je ook updaten naar de nieuwe google maps, dan kun je offline kaarten downloaden of een gratis app als mapdroyd of route66 gebruiken.
En als je niet naar al te groten steden gaat, kun je net zo makkelijk vantevoren opzoeken welk nummer afslag je moet hebben en welk wegnummer / richting en dat opschrijven.
Ik vind navigatie superhandig. Direct naar je hotel rijden. 's Ochtends al weten hoe laat je 400 km verder via bergwegen aankomt ed. Ding zit ook stampvol met restaurants/hotels ed. Handig als je foon geen bereik heeft in the middle of nowhere.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
...66 gebruiken.
En als je niet naar al te groten steden gaat, kun je net zo makkelijk vantevoren opzoeken welk nummer afslag je moet hebben en welk wegnummer / richting en dat opschrijven.
nice, klinkt leuk! En volgens mij beginnen wij volgende week met zo ongeveer dezelfde route, alleen vanaf Grand Canyon gaan we de andere kant op, richting LA, via Joshua Tree National Parkquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:46 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Ben net terug van 3 weken rondtrekken van National Park naar National Park.
Onze reis begon in San Francisco en van daaruit hebben we de volgende route gedaan:
Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion/Bryce Canyon - Page - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Dinosaur - Grand Teton - Yellowstone en uiteindelijk via Salt Lake City terug naar Nederland
Wij hadden bij Best Buy een Garmin gekocht en dat is prima bevallen. Handig apparaatje en heeft ons overal zonder problemen naartoe geleid. Heeft lifetime maps en het zal zeker niet mijn laatste bezoek aan de states zijn dus die komt nog wel van pas.
De reis zelf was overigens geweldig. Heel veel wildlife gezien. Zelfs een redelijk jonge grizzlybeer en een zwarte beer met jong.
Daarnaast hebben we flink wat gewandeld in de vele parken. Niet alleen veel mijlen gemaakt met de auto, maar dus ook te voet. Een heerlijke reis die werkelijk voorbij is gevlogen, maar we hebben ook heel veel gezien en gedaan. Nu komt het moeilijke gedeelte om uit alle foto's een selectie te maken en een fotoboek samen te stellen.
Belachelijke plaats dat Page, midden in de woestijn..quote:
in Bischop daar zit toch die Nederlandse bakker? wij kwamen daar tegen het einde van de reis. wat heb ik genoten van die appelflap en echt brood wat ze daar hadden stukken beter dan wat in een amerikaanse supermarkt voor brood moet doorgaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef JDx het volgende:
Ook mensen overnacht in Bishop dan? Ook zo'n vaag dorpje haha.
Tja, Amerikanen weten niet hoe ze brood moeten maken. Het stinkt, er zit een berg suiker in of weet ik het, de calorieën schieten door het dak. Wat ik koop is vaak cubaans of frans stokbrood, vers van bijv. de Publix (rondom Florida) of bijv. bij de Safeway of Vons (California). Dat is heel erg lekker brood. Niet zo gezond als volkorenbrood, maar het is echt prima te eten. Dat Amerikaanse brood krijg ik alleen naar binnen als het getoast is en dan met een dikke laag jam ofzo er op. Te smerig voor woorden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
in Bischop daar zit toch die Nederlandse bakker? wij kwamen daar tegen het einde van de reis. wat heb ik genoten van die appelflap en echt brood wat ze daar hadden stukken beter dan wat in een amerikaanse supermarkt voor brood moet doorgaan.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef JDx het volgende:
Ook mensen overnacht in Bishop dan? Ook zo'n vaag dorpje haha.
Niet overnacht wel doorheen gereden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:28 schreef jack4ya het volgende:
Wel in Beatty, waar de "Death Valley Nut & Candy" van ongekende klasse en charme is. Serieus honderden meters snoep (oa gesorteerd op kleur) en noten... Echt je kan het niet bedenken of ze hadden het!
Paar suggesties kan je hier ook wel vinden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:41 schreef zeebeschuit het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat gevoel van: WAAR moet ik beginnen met research voor je trip in deze regio? Eastcoast etc. is altijd lekker overzichtelijk. Westcoast is altijd oh-zo-lastig met de vele parken en dingen die je kan bezoeken.
Gebruiken jullie een standaard 'methode' om dingen uit te zoeken? En welke site voor de beste routeplanning (Gebruik zelf google maps & tomtom.com). Ben al meer dan 15x in US geweest maar altijd van stad naar stad (zonder vervoer dus altijd van vliegveld naar vliegveld). Nu met die national parks en al wat meer gaat er meteen een hele nieuwe wereld open daar
....
Yellowstonequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef exode het volgende:
Schop omhoog![]()
Gisteren teruggekomen van een trip in Amerika. Was wederom geweldig! Gestart in New York, naar Denver gevlogen vanaf daar naar Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Arches en weer terug naar Denver gegaan.
Wat is en blijft Amerika toch geweldig. Het blijft verbazen en genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |