Dank je wel!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:07 schreef lekzzz het volgende:
[..]
1. Je kan een OV-kaartje kopen voor $6,- per dag onbeperkt metro/bus Er rijden veel bussen en het metrosysteem is ook goed te doen.
2. Als je via bookings.com of tripadvisor zoekt kan je kijken op locatie. Wij zaten in Hollywood, slechts 10 minuten met de tram vanaf Universal.
Heb in LA alles met OV gedaan en ging prima. Was overal supersnel via de metro en bus duurde iets langer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wil toch ook nog even reageren op het oV. Er wordt juist afgeraden om LA met het OV te doen, en ik snap wel waarom. Alles ligt enorm ver uit elkaar en de stad is niet gericht op OV. Dat het kan, wil niet zeggen dat het aan te bevelen is. De LA kenners op het Amerika forum raden het in ieder geval ten zeerste af en ik was ook erg blij dat we een auto hadden.
Vanuit Hollywood naar het strand is dus ook prima te doen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:33 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Heb in LA alles met OV gedaan en ging prima. Was overal supersnel via de metro en bus duurde iets langer.
Daar komt de metro niet dan moet je de bus neem dat duurt wel een uurtje minimaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:47 schreef mirannie het volgende:
[..]
Vanuit Hollywood naar het strand is dus ook prima te doen?
Zat te denken om anders gewoon te verhuizen tussendoor. Eerst een paar dagen in Hollywood, daarna iets bij Santa Monica Pier ofzo.
Ok, bedankt voor je info!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:49 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Daar komt de metro niet dan moet je de bus neem dat duurt wel een uurtje minimaal.
Wij hadden een inn voor een paar center vlakbij downtown en vanuit daar was het een uur en een kwartier naar Santa Monica. Maar naar Hollywood was weer 10 minuten ofzo met de rode lijn.
Zat te denken aan 8 a 9 dagen eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:46 schreef nelisb het volgende:
Hollywood/LA/universal kan je in 3 dagen klaar hebben. Langer zou ik er niet blijven.
Persoonlijk vind ik Santa Monica weer leuker dan Venice beach.
Hoelang wil je gaan?
Santa Monica kun je beter winkelen dan in LA zelf denk ik eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:15 schreef mirannie het volgende:
[..]
Zat te denken aan 8 a 9 dagen eigenlijk.
Hou er wel rekening mee dat ik een vrouw ben hè, kan best veel tijd doorbrengen met winkelen :p
Ja? Santa Monica leuker dan Venice Beach? Vroeg me inderdaad al af wat leuker is.
Afschuwelijk ja. Je 'medereizigers' in (Vooral de bussen) zijn ook niet bepaald fris. Vond 't echt een verschrikking (LA sowieso :p ). Oh en maak ook vooral niet de fout 'downtown' te willen zitten zoals sommige Nederlanders misschien wel overkomt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wil toch ook nog even reageren op het oV. Er wordt juist afgeraden om LA met het OV te doen, en ik snap wel waarom. Alles ligt enorm ver uit elkaar en de stad is niet gericht op OV. Dat het kan, wil niet zeggen dat het aan te bevelen is. De LA kenners op het Amerika forum raden het in ieder geval ten zeerste af en ik was ook erg blij dat we een auto hadden.
dan heb je pech gehad, ik heb de grootste lol beleeft tijdens het reizen met OV. Beetje kletsen met locals en dergelijke altijd top. Downtown is niets te doen nee wij zaten er iets van af maar sliepen er alleen maar en zaten vlakbij metro station dus was vooral erg handig.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Afschuwelijk ja. Je 'medereizigers' in (Vooral de bussen) zijn ook niet bepaald fris. Vond 't echt een verschrikking (LA sowieso :p ). Oh en maak ook vooral niet de fout 'downtown' te willen zitten zoals sommige Nederlanders misschien wel overkomt.
Ik zou het een kind niet aandoen om telkens bussen/metro's te willen vinden. Schiet totaal niet op. Zo erg is het rijden in LA ook niet.
Mijn kind is wel wat gewend hoor. En zij vindt het reizen met het OV echt niet erg. Dus daar hoef ik het niet voor te laten. Half jaar geleden waren we nog in miami, ook daar geen auto gehuurd, ging prima. En ook in Orlando hebben we ons prima gered met het OV.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Afschuwelijk ja. Je 'medereizigers' in (Vooral de bussen) zijn ook niet bepaald fris. Vond 't echt een verschrikking (LA sowieso :p ). Oh en maak ook vooral niet de fout 'downtown' te willen zitten zoals sommige Nederlanders misschien wel overkomt.
Ik zou het een kind niet aandoen om telkens bussen/metro's te willen vinden. Schiet totaal niet op. Zo erg is het rijden in LA ook niet.
Ben ik het ook mee eens. Misschien als je nou steeds in de zelfde wijk wil verblijven, maar vergeet niet dat LA zo groot is als de randstad. Je bent al lang onderweg, en dan ook nog afhankelijk van het OV. Ik vond het met de auto ook wel meevallen, als je je erop instelt dat LA gewoon druk is. Vond de stad verder ook niet echt super, eerlijk gezegd. Veel te groot en alles veel te ver uit elkaar!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:29 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
De hotels die we nu hebben geselecteerd zit het vrijwel allemaal bij in, of in de servicekosten die weer in de prijs die we hebben gevonden zitten inbegrepen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:41 schreef JK het volgende:
Houd er wel rekening mee dat WiFi zo'n 10 dollar per dag ofzo kost (of was het meer?) in de hotels aan de Strip. Kijk eens op www.smartervegas.com voor aanbiedingen op hotels. Parkeren lukt altijd wel bij Striphotels en dat is over het algemeen gewoon gratis.
Taxi is max een tientje... Dat kost een drankje ook.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Afstand is ook enigszins belangrijk, want we drinken graag een paar biertjes, zeker in Vegas. De auto laten we dus gewoon geparkeerd staan
Ja dat is echt genaaid, je leest het bij zoveel hotels in de reviews, bij de prijs op booking.com zit hij volgens mij bij het Vdara en MGM inbegrepen, maar bij een hoop andere staat het ergens (of gewoon niet) in kleine lettertjes dat je bij aankomst nog 20/25 per nacht kan aftikkenquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:44 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Taxi is max een tientje... Dat kost een drankje ook.
Ieder zijn ding hoor, wil niemand van de Strip aframmen, maar staar je er niet gek op. That's all.
(Aangezien ik dat wel deed, en achteraf dacht, mén het gaat echt om kleine stukjes.)
Ieder, maar dan ook ieder hotel, heeft (valet)parking voor gasten. Ik zweer het je Vegas bestaat voor minstens de helft uit parking.En escalators en rolbanden als je echt geen stap wilt verzetten.
Gek genoeg hadden de 'betere' hotels minder faciliteiten tenzij je dan weer extra betaald (of zit idd in kamerprijs verwerkt). De goedkopere hotels bieden het gewoon standaard. Weird.
En dood aan de resortfee... die is echt verzonnen.![]()
Dat is zeker waar, dat hou je altijd. In iedere andere stad zou een van die bovenstaande hotels tegen de huidige prijzen meteen boeken zijn, maar in Vegas heb je nog 20 hotels die hetzelfde of beter aanbieden, best grappig hoe hebberig en kieskeurig ja dan wordtquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:58 schreef jack4ya het volgende:
Bij booking.com even goed opletten, je moet ergens op klikken om het te zien.
Wifi lukt altijd wel tegen betaling. Soms per kamer, soms per device(!).
Kies gewoon wat, ik ben er van overtuigd dat je tevreden zult zijn. Echt. Kan niet anders. Kies je hotel A, dan mis je altijd iets wél en iets juist niet tov hotel B. Kies je hotel B, dan gaat hetzelfde verhaal op.
Kortom, kies iets leuks.
Als je écht zo twijfelt, boek dan 1 nacht en ga lekker ter plekke shoppen voor dé kamer.
Vdara looks good![]()
Klopt, we zijn in SF ook gewoon voor wat simpels gegaan, alles idioot duur, zeker als je echt een goed hotel wil. Je betaalt daar dan per nacht wat je in Vegas voor een weekend betaaltquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:08 schreef jack4ya het volgende:
Dan zou je je lol opkunnen in SF... wat is die stad lastig/duur om wat fatsoenlijks te vinden. (wij wel iig, maar we deden als ad hoc.)
Ik weet niet of je op mijn link doelt, maar ik heb nu niet naar de prijzen gekeken. Toen hebben wij in ieder geval zéker niet die prijs betaald, nog niet de helft denk ik. Was oktober 2009.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:04 schreef jack4ya het volgende:
225,-? Mwoah, ik heb toch een ander idee bij niet zo duur.
250 per nacht? We hebben voor die hostel nu 120 per nacht betaald. De hostel die wij geboekt hebben stond trouwens niet op booking.com, via hostelbookers opgezocht en daarna op de website van de hostel zelf geregeld (nog iets goedkoper)quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:27 schreef jack4ya het volgende:
We zaten in motel 6, dat was goedkoper dan de hostel. En het enige beschikbaar onder de 250 (booking). Vlakbij Union, en gratis parkeren. (!) Wel weinig seksie,... Maar weer sliepen er alleen. Toch nog 125,-
Wij zaten in het Sir Francis Drake. Geweldig om een keer te doen, super mooie club bovenin, maar je slaapt eigenlijk alleen maar in je hotel dus zou het nooit weer doen, kan je beter je geld anders besteden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, we zijn in SF ook gewoon voor wat simpels gegaan, alles idioot duur, zeker als je echt een goed hotel wil. Je betaalt daar dan per nacht wat je in Vegas voor een weekend betaalt
Makkelijkste lijkt me om gewoon een navigatiesysteem bij je auto te huren. Toen wij in FL waren hebben we dat ook gedaan, hij was zelfs in het nederlandsquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:01 schreef Loveless85 het volgende:
Iemand ervaring met US maps kopen bij TomTom en deze op een ouder model TomTom installeren? Voor mijn type (One 30 series) zijn ze beschikbaar voor een alleszins redelijke prijs, maar ik vraag me af of het handig werkt en of de maps compleet zijn, het is totaal: 799.8mb grootte, en bevat "meer dan 8 miljoen km / meer dan 5 miljoen mijl"
Terwijl als ik bijvoorbeeld de US map opzoek voor een nieuwer/beter model TomTom (XXL) dan is het ineens ruim 1,5gb en bevat het "meer dan 10.5 miljoen km / meer dan 6.6 miljoen mijl".
Dat het in grootte van bestand verschilt kan ik snappen, maar die 2e bevat dus 2,5 miljoen meer KM, en nergens kan je vinden wat dan zo ongeveer
Mjah we gaan wel zo'n 3000km rijden, dus ik wil het niet (alleen) met kaarten/printjes doen. Google Maps is inderdaad een optie, maar die offline mogelijkheid is niet onbeperkt, ik had voor de gein hier in NL er ff zitten spelen, en daar kon je alleen ongeveer de grootte van de Randstad downloaden, niet in een keer een heel land ofzo...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
Laatste keer gezien dat er op de luchthaven automaten staan van BestBuy waar je voor 80 dollar een navigatiesysteem uit kan halen. Of een telefoon, een citruspers of een tablet.
Als je al een smartphone hebt, kun je ook updaten naar de nieuwe google maps, dan kun je offline kaarten downloaden of een gratis app als mapdroyd of route66 gebruiken.
En als je niet naar al te groten steden gaat, kun je net zo makkelijk vantevoren opzoeken welk nummer afslag je moet hebben en welk wegnummer / richting en dat opschrijven.
Ik vind navigatie superhandig. Direct naar je hotel rijden. 's Ochtends al weten hoe laat je 400 km verder via bergwegen aankomt ed. Ding zit ook stampvol met restaurants/hotels ed. Handig als je foon geen bereik heeft in the middle of nowhere.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
...66 gebruiken.
En als je niet naar al te groten steden gaat, kun je net zo makkelijk vantevoren opzoeken welk nummer afslag je moet hebben en welk wegnummer / richting en dat opschrijven.
nice, klinkt leuk! En volgens mij beginnen wij volgende week met zo ongeveer dezelfde route, alleen vanaf Grand Canyon gaan we de andere kant op, richting LA, via Joshua Tree National Parkquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:46 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Ben net terug van 3 weken rondtrekken van National Park naar National Park.
Onze reis begon in San Francisco en van daaruit hebben we de volgende route gedaan:
Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion/Bryce Canyon - Page - Grand Canyon - Monument Valley - Moab - Dinosaur - Grand Teton - Yellowstone en uiteindelijk via Salt Lake City terug naar Nederland
Wij hadden bij Best Buy een Garmin gekocht en dat is prima bevallen. Handig apparaatje en heeft ons overal zonder problemen naartoe geleid. Heeft lifetime maps en het zal zeker niet mijn laatste bezoek aan de states zijn dus die komt nog wel van pas.
De reis zelf was overigens geweldig. Heel veel wildlife gezien. Zelfs een redelijk jonge grizzlybeer en een zwarte beer met jong.
Daarnaast hebben we flink wat gewandeld in de vele parken. Niet alleen veel mijlen gemaakt met de auto, maar dus ook te voet. Een heerlijke reis die werkelijk voorbij is gevlogen, maar we hebben ook heel veel gezien en gedaan. Nu komt het moeilijke gedeelte om uit alle foto's een selectie te maken en een fotoboek samen te stellen.
Belachelijke plaats dat Page, midden in de woestijn..quote:
in Bischop daar zit toch die Nederlandse bakker? wij kwamen daar tegen het einde van de reis. wat heb ik genoten van die appelflap en echt brood wat ze daar hadden stukken beter dan wat in een amerikaanse supermarkt voor brood moet doorgaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef JDx het volgende:
Ook mensen overnacht in Bishop dan? Ook zo'n vaag dorpje haha.
Tja, Amerikanen weten niet hoe ze brood moeten maken. Het stinkt, er zit een berg suiker in of weet ik het, de calorieën schieten door het dak. Wat ik koop is vaak cubaans of frans stokbrood, vers van bijv. de Publix (rondom Florida) of bijv. bij de Safeway of Vons (California). Dat is heel erg lekker brood. Niet zo gezond als volkorenbrood, maar het is echt prima te eten. Dat Amerikaanse brood krijg ik alleen naar binnen als het getoast is en dan met een dikke laag jam ofzo er op. Te smerig voor woorden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
in Bischop daar zit toch die Nederlandse bakker? wij kwamen daar tegen het einde van de reis. wat heb ik genoten van die appelflap en echt brood wat ze daar hadden stukken beter dan wat in een amerikaanse supermarkt voor brood moet doorgaan.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef JDx het volgende:
Ook mensen overnacht in Bishop dan? Ook zo'n vaag dorpje haha.
Niet overnacht wel doorheen gereden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:28 schreef jack4ya het volgende:
Wel in Beatty, waar de "Death Valley Nut & Candy" van ongekende klasse en charme is. Serieus honderden meters snoep (oa gesorteerd op kleur) en noten... Echt je kan het niet bedenken of ze hadden het!
Paar suggesties kan je hier ook wel vinden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:41 schreef zeebeschuit het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat gevoel van: WAAR moet ik beginnen met research voor je trip in deze regio? Eastcoast etc. is altijd lekker overzichtelijk. Westcoast is altijd oh-zo-lastig met de vele parken en dingen die je kan bezoeken.
Gebruiken jullie een standaard 'methode' om dingen uit te zoeken? En welke site voor de beste routeplanning (Gebruik zelf google maps & tomtom.com). Ben al meer dan 15x in US geweest maar altijd van stad naar stad (zonder vervoer dus altijd van vliegveld naar vliegveld). Nu met die national parks en al wat meer gaat er meteen een hele nieuwe wereld open daar
....
Yellowstonequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef exode het volgende:
Schop omhoog![]()
Gisteren teruggekomen van een trip in Amerika. Was wederom geweldig! Gestart in New York, naar Denver gevlogen vanaf daar naar Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Arches en weer terug naar Denver gegaan.
Wat is en blijft Amerika toch geweldig. Het blijft verbazen en genieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |