abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:07:01 #26
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110266551
Voordeel van in de parken is dat je er meteen bent :)
Bij de Grand Canyon bijvoorbeeld stap je uit bed en sta je aan de rim. Zelfde met Monument Valley: geen gekloot met zonsopgang, maar 5 minuutjes rijden...
In Yosemite vond ik het wel relaxt om vanuit het zwembad de falls te zien bijvoorbeeld, gewoon cool om tussen die bergen te zitten...
Bij Bryce hebben we in zo'n blokhutje gezeten, dan wandel je ook 's ochtends zo naar Navajo Loop.

Hoewel niets plannen als voordeel heeft dat je wat meer tijd hebt als je ergens langer wilt blijven, heeft vooraf plannen als voordeel dat je precies de hotels kunt boeken die je graag wilt hebben.
En in de praktijk heeft 99% van de Nederlanders toch maar een x aantal dagen om op vakantie te gaan. En als je naar de westkust gaat neem je meestal standaard: LA, SF, Yosemite, Las Vegas, Bryce, Grand Canyon, dus zo heel veel valt er dan toch niet meer "spontaan" te beslissen, vind ik.

Haters everywhere but I don't really care.
pi_110267661
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:51 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Hotels in de parken wel ja daar heb je gelijk in. Maar eigenlijk is het totaal onnodig om daar te overnachten toch? Want dat is het enige wat je doet in de hotels en in de parken zijn de overnachtingen een stuk duurder. Ik hou niet van plannen dus daarom hebben wij daar alles geregeld.
Onnodig, ik ben zoooo blij dat wij in 2008 in alle parken hebben overnacht. Dat waren met voorsprong de beste nachten. :) Overigens wel allemaal in een tentje. Scheelt rijtijd, de omgeving is waanzinnig en ga zo maar door.

Overigens hebben wij voor onze reis in juli bijna alles geregeld en vastgelegd. Alleen de motels/hotels van de rijdagen niet, dat worden toch simpele motels aan de snelweg.

EN wij hebben vrijwel alles vastgelegd MAAR overal is het kostenloos annuleren (van wat wij geboekt hebben) Ik kan dus wel degelijk ergens langer blijven of juist korter. In 2008 hebben we meerdere malen tijdens de reis geannuleerd.
pi_110267725
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:13 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wat is nu een goede site om tickets te zoeken? Ik heb flexibele reisdata en vind het ook niet erg om aparte tickets te regelen, zeker op de terugweg (bijvoorbeeld via New York en daar nog een paar dagen rondkijken).
Cheaptickets.com (niet .nl dus), joker.be, connections.be en zelf op de sites van de maatschappijen kijken. Wij hebben voor komende zomer Brussel - New York rechtstreeks bij Brussels Airlines geboekt en New York - Denver rechtstreeks bij Delta Airlines.
pi_110267772
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:51 schreef jack4ya het volgende:
Ow... -O- Hoe doen mensen dat toch, je weet toch helemaal niet hoelang je waar wilt blijven?
Dat gaat dus nu sowieso niet meer lukken? Kamperen of doen ze dat niet :? of moet je dat ook boeken? Of huren?

Man wat voel ik me een beginner. :@ Azie is easypeasy... op bijkans iedere 10mtr kan je eten of slapen, zonder te plannen, ook in hoogseizoen.

En hoe veel dagen had je voor die route? In de categorie "blinde kip" :D Ziet er idd goed uit.
(heppu een verslagje/itinerary?)
Tip: Kijk eens op http://forum.allesamerika.com/index.php, daar vind je een overvloed aan tips maar ook routes, routetips etc etc. Daar hebben wij in 2008 zo'n beetje de hele route mee uitgestippeld.
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:48:01 #30
28167 matthijst
pi_110267991
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:39 schreef exode het volgende:
MAAR overal is het kostenloos annuleren..
Dat ook inderdaad, dus reserveren heeft alleen maar voordelen ^O^

Wij vlogen vorig jaar met American; heen op Los Angeles via Londen, terug vanaf Las Vegas via New York naar huis. Die waren het goedkoopst. Direct geboekt bij American toen. Die site is een beetje vaag, met multiple cities en kan me herinneren dat prijzen veel verschillen per dag en afhankelijk van welke heenvlucht je neemt, beetje mee klooien dus!

Ga vd zomer naar Orlando en dan vliegen we met United, geboekt als pakket via Expedia: met auto en hotel kreeg je 450 euro korting *)
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:51:57 #31
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_110268134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:48 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad, dus reserveren heeft alleen maar voordelen
Niet als je alleen een vliegticket boekt en een auto huurt. Wij hadden nog geen idee waar en wanneer we ergens heen gingen.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:52:34 #32
28167 matthijst
pi_110268153
Nee, OK, dan niet inderdaad ;)
pi_110268211
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:51 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Niet als je alleen een vliegticket boekt en een auto huurt. Wij hadden nog geen idee waar en wanneer we ergens heen gingen.
Bijna jaloers, wij kunnen alleen in het hoogseizoen en voor ons is slapen in de parken een must :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:04:05 #34
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_110268624
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:54 schreef exode het volgende:

[..]

Bijna jaloers, wij kunnen alleen in het hoogseizoen en voor ons is slapen in de parken een must :)
Dat snap ik verder wel ja. We hebben nergens gehad dat we niet terecht konden. Alleen was het druk in Page maar dat wist ik want was ik eerder geweest :+
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_110272533
@matthijst : Welk hotel is dat in Yosemite ? Ziet er wel erg gaaf uit !
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:19:29 #36
28167 matthijst
pi_110276703
Yosemite Lodge heet ie volgens mij.
http://www.yosemitepark.com/yosemite-lodge.aspx
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:03:40 #37
362731 Mormor
000503030154221
pi_110454619
Komende juni wil ik samen met een vriendin twee weken rond gaan reizen in dit deel van de V.S. We twijfelen nog of we een georganiseerde rondreis willen doen per auto of voor alleen een ticket met huurauto gaan. Het liefst delen we de reis zelf in maar we zijn bang dat dat duurder zal zijn. Kan iemand een schatting maken hoeveel we kwijt zullen zijn aan de alle overnachtingen gedurende deze twee weken?
Ik snap dat je overnachten zo duur kunt maken als je zelf wilt, maar onderweg zouden we voor goedkope motels willen gaan terwijl we in Las Vegas en LA wat luxer willen verblijven.
Better hang your dead palace than have a living home to lose.
pi_110455387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:03 schreef Mormor het volgende:
Komende juni wil ik samen met een vriendin twee weken rond gaan reizen in dit deel van de V.S. We twijfelen nog of we een georganiseerde rondreis willen doen per auto of voor alleen een ticket met huurauto gaan. Het liefst delen we de reis zelf in maar we zijn bang dat dat duurder zal zijn. Kan iemand een schatting maken hoeveel we kwijt zullen zijn aan de alle overnachtingen gedurende deze twee weken?
Ik snap dat je overnachten zo duur kunt maken als je zelf wilt, maar onderweg zouden we voor goedkope motels willen gaan terwijl we in Las Vegas en LA wat luxer willen verblijven.
Kan je toch makkelijk uitrekenen? Je zoekt wat rond en komt tot een gemiddeld bedrag per nacht.

Wij gaan in het hoogseizoen dus mijn schatting zal voor jou te hoog zijn.

Ik denk dat een simpel motel je ¤ 50 per nacht kost. Vegas hoeft zelfs luxe niet duur te zijn. Zorg dat je er niet in een weekend zit en zoek Amerikaanse sites voor acties. LA is wat duurder maar varieert van ¤50 tot honderden euro's.

Hoeveel budget heb je? Waar wil je heen? Wat vind je belangrijk?
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:41:18 #39
362731 Mormor
000503030154221
pi_110456783
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:16 schreef exode het volgende:

[..]

Kan je toch makkelijk uitrekenen? Je zoekt wat rond en komt tot een gemiddeld bedrag per nacht.

Wij gaan in het hoogseizoen dus mijn schatting zal voor jou te hoog zijn.

Ik denk dat een simpel motel je ¤ 50 per nacht kost. Vegas hoeft zelfs luxe niet duur te zijn. Zorg dat je er niet in een weekend zit en zoek Amerikaanse sites voor acties. LA is wat duurder maar varieert van ¤50 tot honderden euro's.

Hoeveel budget heb je? Waar wil je heen? Wat vind je belangrijk?
Een georganiseerde reis zal rond de 1300 euro zijn, als we de reis zelf uitstippelen wil ik daar natuurlijk wel onder blijven. Als we alleen een vliegticket met huurauto boeken zal dat iets van 900 euro kosten. Ik denk niet dat we voor alle hotels en motels onder de 400 euro kunnen blijven.. :{
Dat zou jammer zijn want zou graag langer in LA en Las Vegas blijven dan in deze reizen is gepland.
pi_110472834
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:41 schreef Mormor het volgende:

[..]

Een georganiseerde reis zal rond de 1300 euro zijn, als we de reis zelf uitstippelen wil ik daar natuurlijk wel onder blijven. Als we alleen een vliegticket met huurauto boeken zal dat iets van 900 euro kosten. Ik denk niet dat we voor alle hotels en motels onder de 400 euro kunnen blijven.. :{
Dat zou jammer zijn want zou graag langer in LA en Las Vegas blijven dan in deze reizen is gepland.
¤ 1300 pp neem ik aan? Waar wil je op vliegen? Wat voor auto wil je huren? Vind je hostels ook ok? Hotels in steden zijn duurder (maar zoals gezegd als je voor bijv Las Vegas goed zoekt kan je ruim onder de $ 100 blijven) en als je in de nationale parken wilt slapen is dat ook duurder.

Ik zou zelf altijd kiezen voor zelf uitstippelen zelfs als het iets duurder is. Je hebt meer vrijheid, kan het indelen zoals jij het wilt.

Overigens, 2 weken, wat wil je allemaal zien in deze 2 weken? Van LA naar Las Vegas en omgeving en terug naar LA? Dus:

LA
Las Vegas
Grand Canyon
Death Valley
Bryce Canyon NP
Zion NP
Yosemite

Dat is een aardige reis namelijk maar 2 weken is wel kort.

Als je echt op het geld wilt letten kan je altijd een tentje bij de Wallmart kopen en kamperen. Dat hebben wij in 2008 deels gedaan en is erg goed bevallen.
pi_110473252
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:03 schreef Mormor het volgende:
Je kan misschien ook naar hostels kijken? Gewoon informeren van tevoren of ze vrouwenkamers hebben. Maar vaak heb je ook geluk en zit je met zijn 2en in een kamer voor 4 bijvoorbeeld.

Qua geld scheelt het iets (maar niet heel veel), maar het is wel gezelliger en je hebt een grotere kans om iets in de stad te vinden ipv naast een weg buiten de stad.
Klussen deel 1 en 2
  Moderator woensdag 18 april 2012 @ 17:15:53 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_110492821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:07 schreef matthijst het volgende:

Hoewel niets plannen als voordeel heeft dat je wat meer tijd hebt als je ergens langer wilt blijven, heeft vooraf plannen als voordeel dat je precies de hotels kunt boeken die je graag wilt hebben.
En in de praktijk heeft 99% van de Nederlanders toch maar een x aantal dagen om op vakantie te gaan. En als je naar de westkust gaat neem je meestal standaard: LA, SF, Yosemite, Las Vegas, Bryce, Grand Canyon, dus zo heel veel valt er dan toch niet meer "spontaan" te beslissen, vind ik.

Wel mee eens ja.
Wat je wel kunt doen, voor het "roadtrip-gevoel", is tijdens je ingeplande reis ook één weekje vrij laten, niks plannen. Behalve dan dat je in die week van A naar B moet zien te komen.
Maar da's een optie voor als je een maand of langer de tijd hebt, en minder handig als je in twee weken tijd heel erg veel wilt zien.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_110494302
Je kan het zo gek maken als je wil, wij waren ongeveer 10.000 euro kwijt voor 5 dagen :')
  woensdag 18 april 2012 @ 17:58:37 #44
362731 Mormor
000503030154221
pi_110494587
Bedankt voor jullie tips. Aangezien we maar 2 weken willen gaan is een week vrij houden niet echt een optie. En ik denk dat ik mijn vriendin nog met geen stok in een hostel krijg :D . Maar ik heb van een reisaanbieder begrepen dat we een reis naar onze wensen licht mogen aanpassen dus hopelijk wordt dat wat. Heb er iig heel veel zin in!
pi_110495462
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:51 schreef JDx het volgende:
Je kan het zo gek maken als je wil, wij waren ongeveer 10.000 euro kwijt voor 5 dagen :')
Ik neem aan 1.000¤
pi_110498136
Nee +/- 10.000:

- vliegreis (aankomst op dinsdag-ochtend in SF)
- huur Ford Mustang Cabrio
- benzine van SF naar Bishop naar Las Vegas naar Los Angeles
- overnachting in Sir Francis Drake SF
- stappen in dure club daar
- overnachting in Bishop
- 2 overnachtingen Bellagio LV
- Grand Canyon met helikopter
- VIP in club The Bank, Bellagio LV
- VIP Pool Party in Encore Beachclub LV
- overnachting in Shangri La, LA
- zwembad en bar afgehuurd in Shangri La
- stappen in Avalon, Hollywood met VIP tafel
- eten en drinken overal uiteraard
- zondag terug gevlogen

Was gekkenwerk, maar je kan het zo gek maken als je wil zeg ik ;)

Ps. best week of my life, als je gaat, liever iets teveel uitgeven dan met te weinig geld heen.
pi_110507560
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:58 schreef Mormor het volgende:
Bedankt voor jullie tips. Aangezien we maar 2 weken willen gaan is een week vrij houden niet echt een optie. En ik denk dat ik mijn vriendin nog met geen stok in een hostel krijg :D . Maar ik heb van een reisaanbieder begrepen dat we een reis naar onze wensen licht mogen aanpassen dus hopelijk wordt dat wat. Heb er iig heel veel zin in!
Mijn ervaring is dat (soms met wat zoekwerk) je als je alles zelf regelt goedkoper uit bent als georganiseerd.

De hotels in zo'n pakketreis zijn meestal minder of op onhandige plekken.

Maar als je geen zin hebt om het uit te zoeken en het hotel je niet zoveel uitmaakt moet je het doen. Zeker omdat je al in juni gaat.

Voor mij is het opzetten, uitstippelen en regelen van de reis voorpret, heerlijk.
pi_110582293
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:47 schreef exode het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat (soms met wat zoekwerk) je als je alles zelf regelt goedkoper uit bent als georganiseerd.

De hotels in zo'n pakketreis zijn meestal minder of op onhandige plekken.

Maar als je geen zin hebt om het uit te zoeken en het hotel je niet zoveel uitmaakt moet je het doen. Zeker omdat je al in juni gaat.

Voor mij is het opzetten, uitstippelen en regelen van de reis voorpret, heerlijk.
Ik ben het met je hele post eens. ^O^

Wij hebben ook alles zelf geregeld, met hulp van heel veel informatie via het forum van www.allesamerika.com

Dus voor degene wie er niet uitkomen, hier wat tips;

Informeer bij www.tiogatours.nl voor je vliegtickets. Informeer www.usareisen.de voor je huurauto. (Betrouwbaar, goedkoop en met alle verzekeringen)

Kijk op www.ontdek-amerika.nl voor heeeeuul veel informatie over de National Parks, State Parks en bezienswaardigheden in het Zuidwesten.

Vervolgens ga je een route uitstippelen via "Microsoft Streets And Trips".

Daarna kun je je hotels gaan uitzoeken of op de bonnefooi gaan. Boek de NP's wel (ver) van tevoren want vol = vol.

De voorpret van dit alles en het tot een goed einde brengen is fantastisch. :)
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  zaterdag 21 april 2012 @ 01:09:56 #49
28167 matthijst
pi_110583062
Yep, haal wat folders bij een oldschool reisburo, kijk wat een beetje de standaard route is. Zoek uit wat je daar leuk van lijkt en plan er een reis omheen!
pi_110599774
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 00:45 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Ik ben het met je hele post eens. ^O^

Wij hebben ook alles zelf geregeld, met hulp van heel veel informatie via het forum van www.allesamerika.com

Dus voor degene wie er niet uitkomen, hier wat tips;

Informeer bij www.tiogatours.nl voor je vliegtickets. Informeer www.usareisen.de voor je huurauto. (Betrouwbaar, goedkoop en met alle verzekeringen)

Kijk op www.ontdek-amerika.nl voor heeeeuul veel informatie over de National Parks, State Parks en bezienswaardigheden in het Zuidwesten.

Vervolgens ga je een route uitstippelen via "Microsoft Streets And Trips".

Daarna kun je je hotels gaan uitzoeken of op de bonnefooi gaan. Boek de NP's wel (ver) van tevoren want vol = vol.

De voorpret van dit alles en het tot een goed einde brengen is fantastisch. :)
Inderdaad AllesAmerika :) Wat een topkenners hangen daar rond. Ben er nu ook weer op te vinden voor onze route.

Wij hebben onze auto overigens via www.budget.com, aangezien tweede bestuurder daar gratis als je op 1 adres woont. www.hertz.nl/anwb is ook een aanrader. USAreisen.de was voor ons duurder, dus zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')