Ik ook!quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:30 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Leuk! Ik hoop dat het gaat lukken!!
Ik heb er nog altijdquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:34 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
En waar Sorbo zich afvraagt of er al iemand lektetten hebt
*check* alleen bij t buikslapen (gelukkig)quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:34 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ik ook!en het liefst wil ik NU
benieuwd of ze op haar zus lijkt...
En waar Sorbo zich afvraagt of er al iemand lektetten hebt
omg... december..quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:49 schreef Vulpenballetje het volgende:
Gerberaatje zou ik ook in de OP mogen?
Zet maar bij December aangezien ik nog geen datum weet!
Bedankt!
Dat is ook raarquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:18 schreef Kwisted het volgende:
ik kan me dus nog helemaal niet voorstellen dat er ooit iets uit mijn tetten gaat komen
Hihi zo grappig om te lezen...ik zat echt precies hetzelfde te denken vorig jaar...geen lektetten! zou het echt werken?? Ja zeker! ik zat ook nog een uur na de bevalling bezorgd aan de vk te vragen "ik zie niks weet je zeker dat er iets uit komt?"quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:57 schreef Zoë23 het volgende:
En lektetten, nog niet gehad
Ben wel benieuwd of t werkt allemaal!
En: morgen komen de klossen!![]()
Das.idd.echt een heel maf.gezichtquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:01 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Dat is ook raarkolven is dan ook bizar de eerste keren, dat je er dan ineens straaltjes
uit ziet komen
Ik geef nog steeds bv aan mijn eerste, maar er komt niks uit als ik in m'n tepels knijp hoor.. Alleen als ze net gedronken heeft.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:01 schreef Thistleweed het volgende:
ben nu wel benieuwd of er dan nog meer melk uitkomt als ik in mijn tepels zou gaan knijpen
Hm, daar kun je bijna vanuit gaan. Maar als je ook bedenkt dat dat als het goed is tijdelijk is, dan zou het het misschien wel waard kunnen zijn voor je?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:06 schreef Thistleweed het volgende:
Ik begin nu, door alle lek praat, wel heel nieuwsgierig te worden hoe het voelt en is om borstvoeding te geven. Het lijkt me ergens heel raar maar ook wel heel erg mooi![]()
(en stiekem ben ik bang dat het in het begin vooral veel energie kost en misschien zelfs wel heel gevoelig en soms zelfs pijnlijk zou kunnen zijn)
Oh, en ik ging bijna hopen dat ik er goed vanaf zou komenquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:19 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik zal niks vertellen over Striae!Ik had in elk geval tot een week of 30 nagenoeg niks
alleen daarna.....
![]()
Haha ja!! ervoor had ik paar streepjes maar niet echt erg..nou tijdens de bevalling niet alleen onderin gescheurdquote:
Ja doe jij eens ff flink wat strepen dit keer!quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:33 schreef Regenboogjes het volgende:
Ik had de vorige keer ook geen last van striae. Ik hoop dat ik deze keer wel wat krijg.![]()
Zoe; ik lees tussen de regels door dat je je nog steeds zorgen maakt? Mag je nog bij je verloskundige langskomen voor een echo?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:24 schreef Gerberaatje het volgende:
Enige jammere is dat er een striae streep 2 striae streepjes dwars door mijn tattoo (die zit linksonder op mijn buik) loopt
Haha psies, sommige.mensen gun je t gewoon hequote:Op dinsdag 10 april 2012 20:34 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ja doe jij eens ff flink wat strepen dit keer!
Die hebben we ook alquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef Solagratia het volgende:
A Gerbdaarom willen wij een huis kopen
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Zit.jij gewoon te klonen ondertussen
Oh niet bewust denk ikquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:33 schreef Regenboogjes het volgende:
Ik had de vorige keer ook geen last van striae. Ik hoop dat ik deze keer wel wat krijg.![]()
Zoe; ik lees tussen de regels door dat je je nog steeds zorgen maakt? Mag je nog bij je verloskundige langskomen voor een echo?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef Solagratia het volgende:
@Gerbdaarom willen wij een huis kopen
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:36 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]![]()
Weet je hoe ik me verveel de hele dag
Wij huren nog, dus 't wordt tijdquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]![]()
Je kan t ook overdrijven
Oeh maar misschien verklaard t waarom wij een auto gekocht hebben
Ssssssst!!!quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:41 schreef Solagratia het volgende:
Gerb, draagdoeken kun je toch nooit genoeg hebben?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:45 schreef Phaidra het volgende:
Hee, weet iedereen al wie Regenboogjes is behalve ik?![]()
Ik zat me ook te bedenken dat ik wat misquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:45 schreef Phaidra het volgende:
Voorlichting is nooit mis natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:45 schreef bitterend het volgende:
Ik heb geen voorlichting gehad over bv..alleen over de bevalling. Misschien goed ook want ze zeggen allemaal dat het geen pijn hoort te doen maar bij mij deed het wel, en kloven enzo..
Ah jij bent nog niet lid van de geheime clubquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:45 schreef Phaidra het volgende:
Nee tuurlijk niet, ik zeg niet of het goed is of niet gewoon dat ik het niet heb gehad een voorlichting...quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Voorlichting is nooit mis natuurlijk.
En pijn en kloven is tijd om iemand mee te laten kijken en dat is enkel wat ze je vertellen. Niks verkeerds aan toch?
Ja joh, groot.gelijkquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:40 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Wij huren nog, dus 't wordt tijdEn ik zie het niet zitten om boven te wonen met 2 kids. Ik wil een tuin en gewoon de deur open doen en de wandelwagen eruit rijden en en en een vaatwasser
Ligt er aan hoe je de pijn ziet idd. Knoflookpers blijft hetquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:48 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, ik zeg niet of het goed is of niet gewoon dat ik het niet heb gehad een voorlichting...
Mijn buurvrouw vertelde dat ze bij haar voorlichting nadrukkelijk hebben gezegd dat het geen pijn mocht doen, dus dat ik ben "blij" dat ik niet aan het idee vast hield zegmaar...
doen wij nog welquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:40 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Wij huren nog, dus 't wordt tijdEn ik zie het niet zitten om boven te wonen met 2 kids. Ik wil een tuin en gewoon de deur open doen en de wandelwagen eruit rijden en en en een vaatwasser
*huil*quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ah jij bent nog niet lid van de geheime club
Ik moet mijn vriezer eens gaan ontdooien want er liggen zelfs nog zakjes met borstvoeding van een jaar terugquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:57 schreef Solagratia het volgende:
* Solagratia kijkt ook hoopvol onder het brood, vindt alleen aangekoekt ijs![]()
Aaahhhquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:57 schreef Regenboogjes het volgende:
Maak je wel foto's Phaidra?Als je je echt niet meer in kunt houden mag je altijd PM'en he.
Kers: M'n ouders reageerden heel leuk! De oudste had een t-shirt aan waar Grote Broer/Zus opstond (doorhalen wat niet van toepassing is.) Ik ging er al vanuit dat ze dat niet zouden zien dus had ik 2 pakken muisjes ingepakt met babysokjes erbij. M'n vader snapte het meteen en zat te glunderen. M'n moeder snapte er niks van.![]()
Ik wilde toen schreeuwen 'IK BEN ZWANGER!' maar ik kon alleen maar piepen en huilen en flapperen met m'n armen.![]()
Gelukkig kon m'n hussie/hubbie/mannie/vriendje/lief/skatje me redden.
Samenvatting: Ouders blij en daarna nog een aantal goede gesprekken gehad over de komende tijd.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Weet je wat pas écht tof is?
Brood voor morgen uit de vriezer halen, en daar nog Liuk's vindenterwijl je al dágen denkt dat ze op zijn
Ik heb "last" van tekort aan vruchtwater. Je merkt er zelf niets van. Wel kan dit gemeten worden tijdens een echo. Daarbij wordt de buik in 4 kwadranten verdeeld, het vruchtwater in elk kwadrant wordt gemeten, bij elkaar opgeteld en voor het totaal bestaan er tabellen, wat normaal is bij welke zwangerschapsduur.quote:Op dinsdag 10 april schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/343850]Zoë/url] het volgende:
Oh voor de dames die al eerder zwanger zijn geweest, merk je t als je vruchtwater minder word? Aan je buik of aan andere dingen?
Niets te danken. Wees blij dat je er weinig vanaf weet. Het is geen fijne zaak om te weinig vruchtwater te hebben, ook niet op het laatste deel van je zwangerschap. Al helemaal niet als er nog andere dingen bijkomen, die resulteren in een opname in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:21 schreef Zoë23 het volgende:
Tinuviel
Bedankt v je antwoord
Weet weinig van vruchtwater enz merk ik wel
Ja helaas. Ik zou er bijna op zweren niet meer op controle in het ziekenhuis te gaan, in bijzonder niet in de VU. Denk je dat je er alleen naartoe moet voor de zekerheid & de arts zegt even te overleggen wanneer ze de volgende controle willen plannen. Komt deze arts ineens terug en vertelt dat ze je toch maar opnemen voor de zekerheid.quote:
Waar kun je die sap kopen? Alvast bedankt voor je antwoord.quote:
Dat komt omdat ik hier in maart al een keer logeerde, dus voor de 32 weken, daarom moest ik naar de VU & liep hier dus nog voor controle. Had ook al bedacht, dat ik dichter bij huis wilde & dacht als ik toch over een paar dagen weer voor controle moet, kan ik dan nog vragen of ik over mag naar Amstelland & misschien dat mijn eigenwijsje dan inmiddels ook al wel de goede kant op zou liggen. Deze plannen heeft de arts, die me heeft laten opnemen, mooi teniet gedaan. Als ik hier weer uit mag, ga ik toch maar gelijk om een doorverwijzing vragen. Ander ziekenhuis heeft gewoon naast dat het dichter bij mijn huis is nog wat extra pluspuntenquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:18 schreef Kersjes het volgende:
Balen Tinu... Maar zo krijg je wel de beste controle natuurlijk.
En de VU heb ik vorige zwangerschap regelmatig mogen logeren. Tegenwoordig zit ik wat kleinschaliger, dichter bij huis. Betekent wel dat dit kind niet geboren gaat worden in Amsterdam. Vind ik eigenlijk toch wel jammer
Ja, vooral oom DiabloSamquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:45 schreef Tinuviel het volgende:
Regenboogjes wat leuk, dat met het t-shirt hebben wij ook gedaan om te vertellen. Alleen de opa, oma, ooms & tantes hadden deels wel best een tijd nodig voordat ze het door hadden.
Ja! 13 weken en 1 dagquote:
Het kan wel Sorbo, Chris voelde ik bij 17 weken, Daan al bij 12,5.. Je herkent het gevoel eerder..quote:Op woensdag 11 april 2012 09:01 schreef Sorbootje het volgende:
Doe ik. Maar ik voel het vooral als ik rustig in bed lig. Ik herken het gevoel heel duidelijk. Bij Isabeau voelde ik dat rond de 20 weken pas.
Ik heb nog nooit maagzuur gehadquote:Op woensdag 11 april 2012 09:16 schreef Kersjes het volgende:
Doet het ook zeer Bodpa? Ik heb ook een vervelende en drukkende pijn achter mijn borstbeen, precies tussen mijn borsten in. Komt vanuit de maag. Heb je ook last van maagzuur? Probeer anders eens een Rennie, kijken of het drukkende gevoel minder wordt.
Hihi minstens drie keerquote:Op woensdag 11 april 2012 09:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik herken het niet Bodpa, klinkt wel vervelend. Niet benauwd?
Sorbo, wat gaaf! Als je het nog een keer voelt weet je het waarschijnlijk meteen weer zeker. Volgens mij heb ik het al een keer of 3 gezegdmaar ik vind het zó bijzonder wat je doet voor je schoonzus.
Nee. Wij zijn klaar. Mijn man heeft drie kinderen uit zijn vorige huwelijk. Samen hebben we er één, het is goed zo. Ik heb sowieso nooit meer dan één kind gewild en dat gevoel is nog steeds heel sterk. Ik ben wel heel blij dat ik nog een zwangerschap mee mag maken. Ook al verloopt deze iets minder soepel dan de vorige, so far.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:36 schreef Troeta het volgende:
Sorbo, wil jij hierna zelf ook nog een kindje eigenlijk?
Ik ook niet idd.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:36 schreef Troeta het volgende:
Sorbo, wil jij hierna zelf ook nog een kindje eigenlijk?
tante Soesa, ik begrijp ook nooit hoe iedereen het verschil weet tussen een handje en een voetje hoor. Of hoofd en billen,haha
Wij denken ook dat ze ballerina wil worden later (tsja, het blijft een meisjequote:Op woensdag 11 april 2012 09:35 schreef Tinuviel het volgende:
Tante_Soesa, vervelend dat je je niet fit voelt. Ik heb deze vraag ook eens aan een arts gesteld: Deze arts zei, dat ze met 2 handen voelt naar een harde plek. Dat zou dan het hoofdje moeten zijn. Maar ik moet zeggen, dat ik het daarmee ook niet makkelijk kan herkennen. En dat als het hoofdje naar beneden ligt je de meeste schopjes (dus die van de voeten) rechts of links in het midden van de buik zou moeten voelen. Maar ook dat vind ik lastig te voelen, voel vaak schopjes overal in de buik. Ik denk dat de mijne een bokser wordt
Oke, dan stop ik nu welquote:Op woensdag 11 april 2012 09:29 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Hihi minstens drie keerMaar dank je. Ik vind het zelf ook bijzonder om mee te maken.
quote:Op woensdag 11 april 2012 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
Gerberaatje
Eet smakelijk!
Ik heb overigens weer over dezelfde man gedroomd. B. kan er gelukkig smakelijk om lachen. Maar ik kan hem nu echt niet meer zien zonder aan de beelden uit mijn dromen te denkenIk hoop maar dat ik niet zo''n open boek ben als ik denk
quote:Op woensdag 11 april 2012 09:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha hier werd gezegd dat t een ballerina was met de 20 weken echo *lol* voeten bij elkaar, knieën uit elkaar. Nja zo'n ballethouding.zeg maar
Vanaf zo'n 30 weken, dan worden de wangetjes spekkiger en is het gezichtje een beetje zoals het na de geboorte ook zal zijnquote:Op woensdag 11 april 2012 09:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
We hadden in het begin trouwens geen behoefte aan een 3d echo (vonden we eng) maar nu neig ik daar toch wel heel erg naar...met welke week ong. krijg je het mooiste resultaat? Weten jullie dat?
Krijg je wel eens negatieve reacties eigenlijk? Ik kan het me haast niet voorstellen maar het lijkt wel, bij mij althans, alsof mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen omdat je zwanger bent. Zo snapt mijn zusje nog steeds niet dat ik het niet leuk vind dat ze elke keer als ze me ziet zegt: 'Zoooo, jij bent lekker aan het uitdijen!/ Jij wordt echt dik!'quote:Op woensdag 11 april 2012 09:54 schreef Sorbootje het volgende:
Tante Soesa, geeft niks hoor, leef je uitBeter dan dat je telkens je afgrijzen uitspreekt
Ja zoals in de kinderboekjes over bevallen/ broertjes/ zusjes, waar je bij de buik een klepje open kan doen en dan het kindje te zien is of een doorzichtig kijkraampje.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:54 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Af en toe zou je wel zo'n luikje in je buik willen om even te spieken.
Gewoon doen! Dat zal d'r lerenquote:Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Krijg je wel eens negatieve reacties eigenlijk? Ik kan het me haast niet voorstellen maar het lijkt wel, bij mij althans, alsof mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen omdat je zwanger bent. Zo snapt mijn zusje nog steeds niet dat ik het niet leuk vind dat ze elke keer als ze me ziet zegt: 'Zoooo, jij bent lekker aan het uitdijen!/ Jij wordt echt dik!'![]()
Gecombineerd met zo'n blik van afgrijzen. Ik heb me nu voorgenomen dat de volgende keer ook maar gewoon tegen haar te zeggen
niets aan gelogen trouwens ook
![]()
quote:Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Krijg je wel eens negatieve reacties eigenlijk? Ik kan het me haast niet voorstellen maar het lijkt wel, bij mij althans, alsof mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen omdat je zwanger bent. Zo snapt mijn zusje nog steeds niet dat ik het niet leuk vind dat ze elke keer als ze me ziet zegt: 'Zoooo, jij bent lekker aan het uitdijen!/ Jij wordt echt dik!'![]()
Gecombineerd met zo'n blik van afgrijzen. Ik heb me nu voorgenomen dat de volgende keer ook maar gewoon tegen haar te zeggen
niets aan gelogen trouwens ook
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Linea Negra heb ik dit keer eigk niet.. Hoop stiekem dat ik dit keer wel wat zon kan pakken, vorige keer had ik echt dikke zwangerschapsmasker vlekken onder mijn ogen (in combi met witte kop geen succes)
Inderdaad, dan valt er nog wat uit te leggenquote:Op woensdag 11 april 2012 10:05 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Gewoon doen! Dat zal d'r leren![]()
Ik heb tot nu toe geen negatieve reacties gehad. Wel reageren mensen vaak met "Dat zal nog wel moeilijk worden, om je kind af te staan". Dan weet ik dat ik nog wat uitlegwerk te verrichten hebHet enige waar ik wel eens een negatieve reactie op heb gehad is de leeftijd van de vader (die wordt dit jaar 52), maar daar heb ik echt maling aan.
Jij hebt inderdaad een bescheiden maar duidelijk zwanger buikje (net even gespiekt in het buikentopicquote:Op woensdag 11 april 2012 10:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mn zus was gisteren ook verbaasd over mn buik *lol*
Maar.goed als ze iets over dik worden zegt kan k verwijzen naar haar zwangerschappen(heb k al s gedaan
)
Tis hier vooral t verschil met vorige keer. Maar toen was k gewoon enorm vergeleken met hoe.k nu begon
K krijg nu wel vaak de vraag of k dikker ben dan bij Floris. T verschil is vooral dat k nu meer een zwangere.buik heb dan toen
quote:Op woensdag 11 april 2012 10:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Wij kunnen ws volgende week vrijdag voor de 3D echo!!
Enne, we hadden het gisteren over striae hè?Ai, dat ziet er gewoon pijnlijk uit Gerb! Tot nu toe * Tante_Soesa klopt af is extra striae (naast striae uit mijn puberteit) nog niet gesignaleerd. Ik verwacht eigenlijk ook wel met een buik vol te eindigen. Ik heb er alleen nog nooit zo'n probleem mee gehad, ik ben heel bleek en mijn oude striae is ook heel mooi zilver/wit geworden. Haast niet zichtbaar, en als het wel zichtbaar is...soit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Linea Negra heb ik dit keer eigk niet.. Hoop stiekem dat ik dit keer wel wat zon kan pakken, vorige keer had ik echt dikke zwangerschapsmasker vlekken onder mijn ogen (in combi met witte kop geen succes)
Linea Negra heb ik ook niet, zou dat kunnen doordat ik gewoon sowieso weinig pigment in mijn huid heb? Mijn tepels zijn ook niet echt donkerder geworden. Eigenlijk is er aan de rest van mijn lichaam weinig verandert, alleen mijn borsten zijn een klein stukje groter. Ik heb zelfs nog een taille![]()
quote:Op woensdag 11 april 2012 10:14 schreef Gerberaatje het volgende:
En ik noem Son wel bollemaar dat mag ik
Ik heb 1 collega die maar blijft roepen of we niet zéker weten dat het er 2 zijn.. Ze was zelfs zo grappig om laatst te zeggen: is niet toch de eerste terugplaatsing gelukt? Qua termijn zou het kunnen
Ik ga maar niet herhalen wat ik toen zeimaar ze schrok geloof ik wel
(en terecht!!)
Ja, dat dacht ik ook. Maar soms voel ik ploffen of kriebels tegelijkertijd op zéér verschillende plekken dat ik me zorgen begin te maken over de anatomie van de beebquote:Op woensdag 11 april 2012 09:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kan nu in de bewegingen vaak wel voelen (Denk ik dan he) of het voetjes of handjes zijn... voeten kunnen echt flinke poffen zijn, handjes is toch vaker gekriebel achtig
Maar dat denk ik allemaal maar, misschien zijn die poffen wel haar billen, als ze die van haar zus heeftof ze doet al aan headbangen. Kan allemaal!
Dat is regenboogjes iigquote:Op woensdag 11 april 2012 11:57 schreef Solagratia het volgende:
Wie had het hier laatst over een onderzoek waar je aan mee kon doen in Rotterdam en dat je dan elke week een echo moest laten maken? Er werd toen ook een linkje bij geplaatst dacht ik. Weet iemand dat linkje nog? Ik kan het niet terugvinden.
Weet iemand waar je die kokossap kunt kopen of moet je hem zelf maken? Manlief heeft vandaag al voor me gekeken bij een C1000 & kleine AH, maar geen succes. Mocht iemand het weten, ben ik er wel heel dankbaar voor.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:18 schreef Thistleweed het volgende:
Dat is veel kokossap drinken. Dus niet kokosmelk maar echt het sap. [...]
Er staat mij bij dat het juist iets eerder was, tussen 27-30 weken? Ik weet het niet precies meer.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:56 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Vanaf zo'n 30 weken, dan worden de wangetjes spekkiger en is het gezichtje een beetje zoals het na de geboorte ook zal zijn
Och.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik kom afscheid nemen hier.
Huubke lijkt nu minder misselijk te zijn van het vieze vruchtwater. In elk geval hebben we het ergste gehad. tot mijn (en de kraamverzorgsters) grote schrik liep hij gisterochtend pimpelpaars aan omdat hij moest spugen en het bleef hangen in neus en keel
Nou ik droomde gisternacht dat ik een stomende 18+ nacht had met een zéér aantrekkelijk heerschap dat in hetzelfde gebouw werkt als ik. En vannacht droomde ik weer over hem. Weer 18+quote:Op woensdag 11 april 2012 13:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat het juist iets eerder was, tussen 27-30 weken? Ik weet het niet precies meer.
Ik heb dat verhaal over die man in je dromen gemist. Vertel nog eens?
quote:Op woensdag 11 april 2012 13:36 schreef Gerberaatje het volgende:
Echt, ik ga 'even' het dorp in... Kom Sproet tegen en vervolgens hebben we 45 minuten staan lullen(voornamelijk zij hoor
ik ben niet zo'n spraakwaterval
![]()
)
quote:Op woensdag 11 april 2012 13:45 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Nou ik droomde gisternacht dat ik een stomende 18+ nacht had met een zéér aantrekkelijk heerschap dat in hetzelfde gebouw werkt als ik. En vannacht droomde ik weer over hem. Weer 18+Het was een nogal realistische droom en nu heb ik het idee dat ik bloos tot in m'n tenen als ik hem zie (en dat is zo ongeveer tien keer per dag) gewoon omdat ik zo'n ikweetwatjijvannachtgedaanhebtgevoel heb
Ongetwijfeld. Ik weet het niet meer, maar zodra ik zwanger ben krijg ik schunnige dromen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Had je dat de vorige zwangerschap niet met een of andere bekende pief?
Nou perfect moment om nog even mijn 3d te spammenquote:Op woensdag 11 april 2012 13:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mij is toen ook tussen 25 en 28 weken verteld als ideaal voor een 3d echo
SPOILER: 3d bij 25+1wkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zie je inderdaad dat de vetjes nog een beetje moeten komen vind ik.
Er staat me bij - maar zoals gezegd weet ik dat niet zeker meer - dat je grofweg voor de 30 weken nog aardige totaalplaatjes kunt krijgen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mij is toen ook tussen 25 en 28 weken verteld als ideaal voor een 3d echo
Ja klopt inderdaad, het mooiste bovenarmbotje ter wereld!quote:Op woensdag 11 april 2012 14:52 schreef Sopho het volgende:
Oh wauw Covie, zie ik nu het bovenarmpjebotje? Wat ongelovelijk duidelijk!
quote:Op woensdag 11 april 2012 15:41 schreef Thistleweed het volgende:
Wat erg zeg! Ik dacht nog een broodje kaas over te hebben van mijn lunch, dus ik die in het tostiapparaat doen en daarna een flinke klodder mayo er over heen, blijkt er appelstroop op te zitten. Maar na een paar happen vind ik het eigenlijk nog wel lekker ook dus ben ik het nu gewoon aan het op eten
Het irritante was dat we haar via haar moeder wilden laten voorinformeren, omdat het anders tijdens die dag zo rauw op haar dak zou vallen. Dus paar dagen van tevoren gebeld.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:24 schreef Thistleweed het volgende:
hmm, mango, moeilijk is zo'n situatie met je nicht. Lijkt me ook niet heel erg leuk dat niemand er aandacht aan besteed heeft. Leuk idee die echo!
In de loop van de dag moet ze het doorgekregen hebben, maar toen kwam er geen reactie. Uiteindelijk hadden wij ook geen zin meer om er iets over te zeggen, aangezien het kennelijk allemaal zo delicaat was. Maar misschien is het wel een idee om nog even contact met haar op te nemen ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:41 schreef Thistleweed het volgende:
Ik zou zelf woest zijn geweest als de hele familie het had geweten en ik niet. En verdriet is prima, ik kreeg er meestal een hele blije reactie uitgeperst (en dat meende ik dan ook echt wel hoor, maar soms was het wel even een shock) en later als we weer met zn tweetjes waren moest ik dan wel huilen maar bij ons wist niemand dat het niet lukte. Daar ben ik ook wel blij mee als ik dit soort dingen hoor.
Is het voor jou nog een optie om haar nog een keer zelf te bellen? Lijkt me voor je nicht helemaal confronterend als jij zo meteen een dikke buik hebt en ze van niets wist.
En verder vind ik het voor jou ook echt niet leuk, je verdient gewoon blije felicitaties van je familie.
Ik heb een maand fulltime ouderschapsverlof aangevraagd, aansluitend op mn zwangerschapsverlof. Ik ga er vanuit dat dat wel goedgekeurd wordt, maar ook daar heb ik nog niks van gehoordquote:Op woensdag 11 april 2012 16:53 schreef clauwheee het volgende:
Ik neem gewoon wat extra vakantie op erna, eventueel, afhankelijk van wanneer beeb komt. Dan heb ik ervoor 6 weken en erna 12 of 13 weken. Vond ik wel een goede deal, nu ik toch verplicht was 6 weken van tevoren te stoppen. En vind het stiekem wel een lekker idee moet ik zeggen, dat ik nu nog maar 5 weken hoef.
Lief dat je het vraagt.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:55 schreef Thistleweed het volgende:
Het schiet al lekker op Roosje, voel je je nog goed?
Ach op zo'n moment houd ik me maar voor dat het al een keer gelukt is (grote broer) en het deze keer ook wel goed zal komen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:01 schreef Thistleweed het volgende:
Fijn om te horen roosje, dan is het lekker genieten van het laatste stukje zwangerschap.En het er uit komen gaat ook vast wel goed komen
Klinkt ook lang, is ook lang maar vergeet ook niet dat je waarschijnlijk een stuk minder nachtrust hebt en je zeker de eerste weken nog heel erg moet wennen aan elkaar/situatie en moet herstellen. Dan is het juist wel fijn dat wanneer je je draai gevonden hebt je nog een paar weekjes kan genieten.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Ik ben misschien heel raar, maar ik vind die 10-12 weken na de bevalling echt zó lang klinken![]()
Uiteindelijk ben je er toch 4 maanden uit geweest, mezelf een beetje kennende sta ik dan weer te popelen om te beginnen!
disclaimer: ik sluit niet uit dat ik na de bevalling, onder invloed van heel andere hormonen en roze wolk en zulks, hier het tegenovergestelde kom beweren.
Dit dus!quote:Op woensdag 11 april 2012 17:09 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Klinkt ook lang, is ook lang maar vergeet ook niet dat je waarschijnlijk een stuk minder nachtrust hebt en je zeker de eerste weken nog heel erg moet wennen aan elkaar/situatie en moet herstellen. Dan is het juist wel fijn dat wanneer je je draai gevonden hebt je nog een paar weekjes kan genieten.
En zeker als je kleintje daarna naar de kinderopvang gaat zijn ze nog zo klein als ze met 10 weken al gaan. Dan is vaak die paar weken later wel fijn althans dat is mijn gevoel erbij.
Dat heb ik ook zo ervaren. Mijn dochter is de eerste maand opgevangen door een vriendin, lekker rustig bij haar thuis. Uiteindelijk was ze 5,5 maand toen ze naar het KDV ging. Deze situatie was eigenlijk uit nood geboren, maar we hebben er altijd wel een goed gevoel bij gehad.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:09 schreef Roosje84 het volgende:
En zeker als je kleintje daarna naar de kinderopvang gaat zijn ze nog zo klein als ze met 10 weken al gaan. Dan is vaak die paar weken later wel fijn althans dat is mijn gevoel erbij.
Hier wil ik me nog even bij aansluiten. Wij hebben het nooit verteld om dit soort krampachtig gedoe te voorkomen. Wat wel maf is dat ik er moeite mee heb om mensen te vertellen dat ik zwanger ben.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:41 schreef Thistleweed het volgende:
Ik zou zelf woest zijn geweest als de hele familie het had geweten en ik niet. En verdriet is prima, ik kreeg er meestal een hele blije reactie uitgeperst (en dat meende ik dan ook echt wel hoor, maar soms was het wel even een shock) en later als we weer met zn tweetjes waren moest ik dan wel huilen maar bij ons wist niemand dat het niet lukte. Daar ben ik ook wel blij mee als ik dit soort dingen hoor.
Is het voor jou nog een optie om haar nog een keer zelf te bellen? Lijkt me voor je nicht helemaal confronterend als jij zo meteen een dikke buik hebt en ze van niets wist.
En verder vind ik het voor jou ook echt niet leuk, je verdient gewoon blije felicitaties van je familie.
Ik ga met 34 weken met verlof omdat ik het nu al zwaarder begin te worden. Daarnaast kan ik mij nu al bijna niet meer op m'n werk concentreren dus laat staan over 10 weken...Na mijn verlof heb ik nog 4 weken vakantie en mijn vriend daarna ook nog 1 week. Daarna gaat onze dochter 2 dagen in de week naar het kdv. Ik kijk zó uit naar de zomer!quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond t vorige keer wel fijn 5,5 maand thuis te zijn (was wel irts te lang voor.mij trouwens). Nou was dat dan wel omdat ik geen werk had![]()
Maar 12 weken vind k al kort. Sowieso straks met 2 kindjes.
T.liefst zou k nog een maand langer thuis zijn. Ik begon namelijk slechter te slapen enzo toen j zolang thuis zat, ik deed gewoon te weinig
Ja gouden tip inderdaad! Ik merk wel dat sinds in zwanger ben mijn bekkenbodem weer van de rel is. Bij niezen gelijk weer urineverlies enzo, dus ik moet snel gaan zitten als ik moet niezen. Was een van de redenen dat ik maar ging testen.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:49 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb sinds muppets zwangerschap geen blaasontstekingen meer gehad, voor die zwangerschap had ik het chronisch... Maar jee dit heb ik echt niet gemist
Net 2 PCM naar binnen geknald en bijna een liter water.. Zo maar eens en grote pot thee maken.... Dan maar 80 keer extra eruit vannacht...
Wat fijn trouwens dat de bekkenfysio lijkt te helpen!! Was echt wel een gouden tip dus
Het was eerst zo (een jaar of 4 a 5 geleden) dat je weken na je zwangerschapsverlof ingingen na je bevalling. Dus als je te vroeg beviel gingen dan de 10 of 12 weken in. Inmiddels is dat aangepast. Ik heb 16wk na mijn bevalling gekregen omdat ze 6wk te vroeg kwam.quote:
en schijnt vroeggeboortes te kunnen veroorzaken. Aanpakken die handel, dus!quote:Op woensdag 11 april 2012 19:13 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Ja gouden tip inderdaad! Ik merk wel dat sinds in zwanger ben mijn bekkenbodem weer van de rel is. Bij niezen gelijk weer urineverlies enzo, dus ik moet snel gaan zitten als ik moet niezen. Was een van de redenen dat ik maar ging testen.
Veel drinken is de truc ja. Hopelijk krijg je het weggedronken en anders maar langs de ha. blaasontsteking is echt ellende.
Sonnetje: geen zin om het huishouden te doen is herkenbaar jaIs je werk flexibel te plannen?
Zoe, lekker nestelen. Soms moet het ook gewoon gebeuren, dan kan je het weer loslaten. Zo lang je de tuin niet gaat aanharken...![]()
Dit wist ik niet. Bij mijn eerste zwangerschap was mijn zoontje 9 dagen te vroeg, toen kreeg ik die volgens mij niet extra erna. Dan had ik namelijk als ik het goed begrijp 12 weken & 9 dagen moeten krijgen?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:32 schreef Kyara het volgende:
Zoe, je hebt sowieso 16 weken verlof, ook als je kindje eerder komt.
Net zoals dat je ook recht hebt op 10 of 12 weken na de bevalling, dus ook als je later bevalt.
quote:Hallo ik had een vraagje volgens mij voel ik.mijn baarmoeder 4 vingers onder mijn navel kan dat zo zijn Haha ik voel echt een bolletje Haha fijne avond
Lieverd, alles vóór dinsdag 8 mei is te vroegquote:Op woensdag 11 april 2012 21:19 schreef Tinuviel het volgende:
Nou ben ik al wel 35 weken morgen, dus dat scheelt, maar dan nog.
quote:Op woensdag 11 april 2012 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hihi, ik zat net op babybytes (om te kijken hoe 't beebje er nu uitziet met 10weken) en toen viel mijn ook op de bovenste reactie:
[..]Ik moest er een beetje om grinniken, maar vind het tegelijkertijd ook best aandoenlijk, die opmerking
Edit: oooohhhhh.... never mind![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik las het alsof ze vier vingertjes voelde, hahahaha![]()
![]()
![]()
Edit! Het ligt er volgens mij aan of je in totaal op 16 weken uit zou komen. Zo nee -> recht op extra dagen. Zo ja -> 'gewoon' 12 weken. Maar correct me if I'm wrongquote:Op woensdag 11 april 2012 21:19 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dit wist ik niet. Bij mijn eerste zwangerschap was mijn zoontje 9 dagen te vroeg, toen kreeg ik die volgens mij niet extra erna. Dan had ik namelijk als ik het goed begrijp 12 weken & 9 dagen moeten krijgen?
Dan had ik wel 9 dagen extra moeten krijgen. Ik ben 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan. Toen 9 dagen voor de uitgerekende datum bevallen, en had daardoor dus achteraf 12 weken + 9 dagen moeten krijgen, want anders had ik maar 16 weken- 9 dagen verlof. Volgens mij klopt dat dan wel. Alleen ik weet niet sinds wanneer deze regeling geldt?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Edit! Het ligt er volgens mij aan of je in totaal op 16 weken uit zou komen. Zo nee -> recht op extra dagen. Zo ja -> 'gewoon' 12 weken.
Ik vind het ook best lastig en ik lig niet in het ziekenhuisquote:Op woensdag 11 april 2012 23:04 schreef Tinuviel het volgende:
Gezien ik niet echt meer logisch denk vandaag, ga ik maar beter slapen. Teruste
Haha nou inderdaad! Hopelijk komende nacht weer dampende mannenlijven!quote:Op donderdag 12 april 2012 08:22 schreef Troel het volgende:
Dat heet nachtmerrie dan toch Sorbootje?
Gisternacht heftige stekenquote:Op donderdag 12 april 2012 09:02 schreef PureEvil het volgende:
Hoe is t met de krampen Zoë? Of helemaal geen last meer?
Heb om me heen gezien dat borstvoeding idd niet altijd van een leien dakje gaat. 'Gelukkig' mag ik straks geen borstvoeding geven, dus daar hoef ik me in ieder geval al niet druk om te maken...quote:Op donderdag 12 april 2012 09:37 schreef bijtje84 het volgende:
En toevallig ben ik gisterenavond naar een borstvoedings-voorlichtingsavond geweest. Vond het best interessant, ook wel wat dingetjes die ik nog niet wist, zelfs na dochter dus (die heb ik maar 5 dagen bv kunnen geven helaas). Maar ik heb goede hoop dat het nu beter zal gaan, ik heb er ook wat meer vertrouwen in, of in mezelf in die zin. Dus ik denk dat dat al een stuk helpt.
Zoë als je mijn laatste zinnen bedoelt. Ik weet dat de aanstaande moeder er zo over dacht, maar ik herken het zelf ook. En ik dacht wellicht dat er wel meer vrouwen zijn die zo over hun zwangerschap en/ of bevalling denken. Ik denk elke vrouw heeft een beetje een perfect beeld van hoe ze de zwangerschap & bevalling graag zou willen beleven/ zien verlopen en het is niet makkelijk als het anders loopt dan verwacht of gewenst.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:05 schreef Zoë23 het volgende:
Tinuviellijkt me echt apart om mee t maken (gelukkig kon je nog wel wat slapen)
Is dat de instelling van 't zknhuis personeel of van de ouders?
Ja precies. Dat kan ik me heel goed voorstellen.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:09 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Zoë als je mijn laatste zinnen bedoelt. Ik weet dat de aanstaande moeder er zo over dacht, maar ik herken het zelf ook. En ik dacht wellicht dat er wel meer vrouwen zijn die zo over hun zwangerschap en/ of bevalling denken. Ik denk elke vrouw heeft een beetje een perfect beeld van hoe ze de zwangerschap & bevalling graag zou willen beleven/ zien verlopen en het is niet makkelijk als het anders loopt dan verwacht of gewenst.
Bijtje wat goed dat je de voorlichtingsavond zinvol vond.
Hoop ook snel naar huis te mogen. Overdag heb je wel wat meer rust dan thuis vind ik, je kan toch minder dingen doen (huishouden, op je kind passen etc.). Maar de nachten zijn hier niet beter dan thuis neequote:Op donderdag 12 april 2012 10:53 schreef bijtje84 het volgende:
Sterkte in het ziekenhuis in elk geval! Van zo'n nacht knap je al niet echt op, je komt toch nooit lekker tot rust in zo'n ziekenhuis vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |