abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110143732
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
30 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO

Diaan73 & Peaceman
Nijnepijn
Nytar

December: Vulpenballetje
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gerberaatje op 10-04-2012 18:07:53 ]
pi_110143746
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:30 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Leuk! Ik hoop dat het gaat lukken!!
Ik ook! O+ en het liefst wil ik NU :') benieuwd of ze op haar zus lijkt...

En waar Sorbo zich afvraagt of er al iemand lektetten hebt :P
pi_110143770
En ja hebt is bewust :')

Ik hebt nog geen lektetten (vorige keer ook niet gehad) maar wel een kind wat het leuk vind om eerst naar mijn tepels te wijzen en er vervolgens keihard in te knijpen }:|
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:36:49 #4
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110143828
Lektetten? Hier niet in ieder geval.

Gerbera, ik vond het ook wat kinderachtig om de toestemming in te trekken :')

Ik heb weer wat nieuws: wijnballen :9~
Je gaat er mooi roze van kotsen Sorbo!
.... met gevoel voor drama....
pi_110143872
gerbera, mag ik in de op? Vooralsnog op 10 november.. ;)

Oh kersjes, wijnballen! :9
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_110143958
Ik,ook,geen lektetten. Vorige keer ook niet trouwens.

Ik heb niet eens eten in huis voor.mn zoon :P (nou ja voor hem wel trouwens, voor.mezelf nog.niks ;) eten,wat k had duurde te lang dus lief haalt nu wat snellers)

Oh en gerbera herkenbaar van die echo. Hier ook maar.even regelen nog :)
pi_110143996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:34 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ik heb er nog altijd -O-
pi_110144213
Ik heb ook geen lektetten (gelukkig!) :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_110144230
lektetten check
Al vanaf het begin, ik dacht eerst dat ik in mijn slaap had lopen kwijlen ofzo, hoewel ik me ernstig afvroeg hoe dat kwijl op borsthoogte terecht kwam.

Ik baal, ben nog steeds chagrijnig en had wel zin om te rellen, mis ik net de rel, zal je altijd zien.
Ik was vandaag zelfs de lieve geduldige juf in mezelf kwijt. Rot kinderen. Nog 10 dagen en dan... verlof!!!

een van mijn collega's heeft een groepje leerlingen zonder toezicht losgelaten in het lege lokaal waar ik een 'rustruimte' heb ingericht, die leerlingen hebben vervolgens mijn luchtbed kapot gestampt waardoor ik vandaag mijn pauze ipv lekker liggend, huilend en luchtbed oppompend heb doorgebracht, not amused

Zoë, was het goed bij de verloskundige? Of heb ik daar overheen gelezen?
pi_110144261
Gerberaatje zou ik ook in de OP mogen?
Zet maar bij December aangezien ik nog geen datum weet!
Bedankt! :)
vragen mag!
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:14:07 #11
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_110145199
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:34 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ik ook! O+ en het liefst wil ik NU :') benieuwd of ze op haar zus lijkt...

*check* alleen bij t buikslapen (gelukkig)
Hoe 'raar' is het als je nu al je weken aan het af tellen bent tot je met verlof mag ? :@ en dat dan echt zo "nog 6 weekenden (om de week), nog 13x daar naar toe... en nog zoveel avonddiensten en nog 13 vrije vrijdagen... etc"
In iedergeval 23w 1d weer overleefd :)
met een explosie aan koortslip }:|
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_110145296
Done vulpenballetje :)

Thistleweed -O-
pi_110145312
Ah het tegenovergestelde van Thistleweed: ik heb dus 1 keer gedacht dat ik lektetten had die op mijn arm hadden gelekt. Maar wss heb ik dus WEL 's nachts lopen kwijlen :')

Daarna nooit meer gehad namelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:49 schreef Vulpenballetje het volgende:
Gerberaatje zou ik ook in de OP mogen?
Zet maar bij December aangezien ik nog geen datum weet!
Bedankt! :)
omg... december.. :o

[ Bericht 54% gewijzigd door covie op 10-04-2012 18:22:26 ]
pi_110145347
ik kan me dus nog helemaal niet voorstellen dat er ooit iets uit mijn tetten gaat komen _O-
pi_110145807
Covie, ik moest wel een beetje lachen hoor. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat het lektieten waren hoor, klinkt leuker dan kwijlen :)
pi_110146826
-O- thistleweed

Kan me voorstellen dat je sagy was!

& lief dat je t vraagt
Had t wel gepost maar kan me voorstellen dat je niet alles leest :9

Vk zei dat de krampen enz voorweeën zijn en bloeddruk was 120/65
Baby ligt goed in t bekken. Ze was tevreden.
Ze zei dat ik nog wel n week had, zoiets. En toen hadden m'n moeder en ik beide zoiets van :?
Of ze t idee heeft dat de kleine op korte termijn komt ofz.
Ik wacht rustig af :) kan nog wel 5weken duren dus ja..

En lektetten, nog niet gehad
Ben wel benieuwd of t werkt allemaal!

En: morgen komen de klossen! *O* :9
pi_110147070
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:18 schreef Kwisted het volgende:
ik kan me dus nog helemaal niet voorstellen dat er ooit iets uit mijn tetten gaat komen _O-
Dat is ook raar :D kolven is dan ook bizar de eerste keren, dat je er dan ineens straaltjes :o uit ziet komen :D
pi_110147099
En december, dan is mijn lange verlof + ouderschapsverlof zelfs al bijna afgelopen :o OMG OMG
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:02:04 #19
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110147109
MaffeMuts, soms zou je de dagen echt vooruit willen duwen he? Hier ook, elke dag die erop zit ben ik weer opgelucht *streep af*

Covie _O-

Zoe, lektetten zeggen niet veel hoor, het overgrote merendeel van de vrouwen zal probleemloos borstvoeding kunnen geven straks.
Daar kan ik me nu al zo op verheugen he, lekker weer zo'n kleintje aan de borst O+
  dinsdag 10 april 2012 @ 19:05:04 #20
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_110147315
Kersjes, ik 'troost' me maar met de gedachten dat ik al meer dagen/weken gehad heb dan er nog komen tot m'n verlof hahaha.
Maar goed.. nog 13 weken dus _O-

En lektetten zeggen niets over t wel of niet slagen van de BV, want dit had ik dus bij de vorige zwangerschappen niet! mja koortslipexplosies zoals deze ook niet... k krijg gewoon n alien, nu weet ik t zeker :+
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_110147508
Lijkt me ook echt heel mooi kersjes!

:D kan soms niet wachten tot t zover is.. En soms raak ik wat in de stress, een baby'tje!
Zo onwerkelijk soms
pi_110147547
Maffemuts :D haha
pi_110147587
Oh voor de dames die al eerder zwanger zijn geweest, merk je t als je vruchtwater minder word? Aan je buik of aan andere dingen?
pi_110148068
Geen idee eigk Zoë... niet mee te maken gehad eigk :?
pi_110148084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:57 schreef Zoë23 het volgende:

En lektetten, nog niet gehad
Ben wel benieuwd of t werkt allemaal!

En: morgen komen de klossen! *O* :9
Hihi zo grappig om te lezen...ik zat echt precies hetzelfde te denken vorig jaar...geen lektetten! zou het echt werken?? Ja zeker! ik zat ook nog een uur na de bevalling bezorgd aan de vk te vragen "ik zie niks weet je zeker dat er iets uit komt?"
echt herkenbaar O+ :*
en yay voor klossen!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_110148108
spannend zoë, wel fijn dat ze tevreden was.

Ik weet niet hoe je kan merken dat je tekort vruchtwater hebt maar kan wel een tip delen die ik heb gekregen als je tekort vruchtwater hebt. Dat is veel kokossap drinken. Dus niet kokosmelk maar echt het sap. Of het werkt weet ik niet, ik weet wel dat kokossap van nature isotone bevatten en dat heeft weer iets te maken met het aanvullen van je vochtgehalte (ja, ik weet het weer ontzettend duidelijk en wetenschappelijk uit te leggen) Maargoed, ik had zo iets van baad het niet dan schaad het niet dus drink nu af en toe braaf zo'n pakje sap. Is wel goed te doen ook en het smaakt iig heel erg gezond _O-

Ik was eerst wel heel erg blij met het feit dat ik al melk produceer maar toen las ik inderdaad dat het helemaal niets zegt over het wel of niet slagen van de bv.
pi_110148156
Ohja ik geef al bijna 5 maanden bv dus idd het zegt niks :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_110149962
Bitterend
:D :*
En bijna 5mnden alweer? Wat gaat dat snel!

Fijn om te horen dat t zonder lektetten prima kan werken allemaal :)

Thistleweed
Goede uitleg! Dat wist ik niet

De reden dat ik 't vroeg is omdat iemand zei dat als je voldoende vruchtwater hebt je nog niet gaat bevallen en dat je t kunt merken als 't vruchtwater minder word.. :?

Heb daar geen ervaring mee :9 dus dacht misschien is t jullie opgevallen
pi_110150219
Hmmm volgens mij hóeft dat niet hoor Zoe! (maar ik ben geen expert...) ik ging toen al bijna uit mezelf bevallen, maar had echt nog sloten :+ met vruchtwater....
pi_110150278
Hey, weer een kloon, ik hou het allemaal niet meer bij hoor. Ben zo benieuwd wie er nou allemaal zwanger zijn. Gefeliciteerd iig!
Morretje, ik had gemist dat jij zwanger was, ook gefeliciteerd!!

Asy, ik vind je foto''s zo O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Jammer dat het geen thuisbevalling was zoals je wilde, maar wat een geweldig mannetje heb je gekregen.

M''n tieten lekken niet echt,maar als ik in mijn tepels knijp komt er best veel uit. Soms doet het pijn en knijp ik het een beetje uit, dat jullie niet denken dat ik altijd in mijn tepels knijp :+

Ik moest vandaag een verstandskies laten trekken en dat was nog best pijnlijk, maar ik zei maar dat ze door moesten gaan. Ik ging aan m''n bevalling denken en dat hielp goed,haha. was ineens een eitje dit.
De assistente zag m''n baby helemaal bewegen in m''n buik zei ze, dat heb ik zelf nog niet eens gezien!

sam sterkte!

En ik hoef nog maar 3x op m''n stomme werk en nog 9 weken op mijn andere werk *O* *O* En ik ben nu een weekje vrij *O* *O*
pi_110150362
Ah, jij bent een tepelknijper Troeta :+ weten we dat ook weer O-)
pi_110150556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:01 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Dat is ook raar :D kolven is dan ook bizar de eerste keren, dat je er dan ineens straaltjes :o uit ziet komen :D
Das.idd.echt een heel maf.gezicht :D
pi_110150697
Zoe, mijn vorige bevalling begon vanzelf, maar ik heb nooit gehoord dat ik minder vruchtwater had..

dank je wel Troeta :)
pi_110150717
ben nu wel benieuwd of er dan nog meer melk uitkomt als ik in mijn tepels zou gaan knijpen :+
pi_110150803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:01 schreef Thistleweed het volgende:
ben nu wel benieuwd of er dan nog meer melk uitkomt als ik in mijn tepels zou gaan knijpen :+
Ik geef nog steeds bv aan mijn eerste, maar er komt niks uit als ik in m'n tepels knijp hoor.. Alleen als ze net gedronken heeft. :P
pi_110151036
Ik begin nu, door alle lek praat, wel heel nieuwsgierig te worden hoe het voelt en is om borstvoeding te geven. Het lijkt me ergens heel raar maar ook wel heel erg mooi O+

(en stiekem ben ik bang dat het in het begin vooral veel energie kost en misschien zelfs wel heel gevoelig en soms zelfs pijnlijk zou kunnen zijn)
pi_110151154
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:06 schreef Thistleweed het volgende:
Ik begin nu, door alle lek praat, wel heel nieuwsgierig te worden hoe het voelt en is om borstvoeding te geven. Het lijkt me ergens heel raar maar ook wel heel erg mooi O+

(en stiekem ben ik bang dat het in het begin vooral veel energie kost en misschien zelfs wel heel gevoelig en soms zelfs pijnlijk zou kunnen zijn)
Hm, daar kun je bijna vanuit gaan. Maar als je ook bedenkt dat dat als het goed is tijdelijk is, dan zou het het misschien wel waard kunnen zijn voor je?
Bevallen doet ook pijn, en dat moet je in elk geval wel :P ;)
pi_110151239
Dankjewel gerberaatje en morretje :)

:D
Haha troeta
& *O* over t werk
:X verstandskies, brr.. Maar idd als je dan aan n bevalling gaat denken :9 ..
pi_110151395
Inderdaad Thistleweed, je tepels zijn het gewoon niet gewend dat er zo'n klein piranhaatje aanhapt (uitzonderingen daargelaten :+) dus het is zeker wel even wennen.... ;)

Maar over het algemeen, áls het eenmaal op gang is en je gewend bent dan is het heel bijzonder O+
pi_110151421
Ja! Is me wel waard hoor, ik zou echt super graag heel erg lang borstvoeding willen geven, lijkt me super bijzonder (eigenlijk is het natuurlijk niet bijzonder, het is juist heel normaal en natuurlijk)

oe, verstandskiezen, heb ik ook pas laten doen, deed niet echt pijn maar het is wel echt een heel erg rot gevoel
pi_110151531
Ik ben wel benieuwd hoe mijn oudste het straks vind ;) die heeft tot bijna een jaar gehad, ging toen weigeren en dat heb ik aangegrepen om te stoppen ;) maar sinds een poosje heeft ze extreme interesse in mijn borsten! :D (vooral knijpen dan ook }:| )
pi_110151634
klein piranhaatje O+ Niet te geloven dat over minder dan 10 weken ik een klein piranhaatje voor mezelf heb :D

hmm, volgens mij heb ik zojuist mijn eerst striae streepje ontdekt. Hoop stiekem dat het gewoon een krasje is, ga zo meteen even uitgebreid bestuderen.
pi_110151682
Ik vond de bv niet eens pijnlijk. Beetje gevoelig bij t aanleggen, maar verder niet...ook nooit kloven gehad. T kwam ook snel op gang.
Dit.keer ga k wel dingen anders doen, maar hoop dat t net zo makkelijk gaat.
En dit.keer ga k weer voor een half jaar (en hopen dat.k t volhou ;) vorige.keer was dat ook mn doel, maar uiteindelijk 3 maanden volgehouden)
pi_110151777
Bij mijn vriend wel gerbera ;)

Mex beet een keer in mijn tepel, dat was ook wel pijnlijk ja.

En ik ben ook benieuwd hoe het is om een baby bv te geven, Mex heeft nooit gehapt, maar dat kolven was ook wel apart ja.
Oh, ik heb zin in de kraamtijd,haha
pi_110151876
Stom hè, ik heb zelfs zin in de bevalling *koekkoek*....

Ik zal niks vertellen over Striae! O-) Ik had in elk geval tot een week of 30 nagenoeg niks O+ alleen daarna..... :X
pi_110151964
Ik kreeg striae van de stuwing }:| :X
M'n buik is streeploos, ben benieuwd hoe dat deze keer gaat.
pi_110151967
Mijn striae kwam 5 dagen voor de ks... }:| En weer heul gauw weg hier..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_110152043
Krijg ook steeds meer striae. Dat wat ik al had scheurt gewoon verder uit.

Links op m'n zij is t veel meer dan rechts :?
pi_110152059
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:19 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik zal niks vertellen over Striae! O-) Ik had in elk geval tot een week of 30 nagenoeg niks O+ alleen daarna..... :X
Oh, en ik ging bijna hopen dat ik er goed vanaf zou komen :')
Maar het kan hier ook niet lang meer goed gaan hoor, buik groeit als een malle en dat doet best zeer soms :P
pi_110152135
Ik heb zin in weer een baby.
Ben bezig met Floris zn fotoboek van zn eerste jaar...zo'n klein baby'tje O+ ik rammel van mn eigen kind :D
Ben zo benieuwd hoe ze eruit komt te zien. of.t een meisjes Floris is of niet :D

Ik kijk op zich niet op tegen de bevalling, maar kijk er ook niet naar uit :P nja paar uurtjes bikkelen en klaar (hoop ik ;))
pi_110152178
Nou wie weet, je hebt er altijd mazzelmutsen bij zitten :D

Hier was het uiteindelijk echt heel erg... je zag tegen het einde nagenoeg geen buik meer, maar alleen maar strepen :') net alsof er een tijger flink aan de gang was gegaan :P

Het is goed gekomen hoor! Benieuwd of het dit keer al genoeg uitgerekt is geweest of nog groter wordt en scheurt.

Enige jammere is dat er een striae streep dwars door mijn tattoo (die zit linksonder op mijn buik) loopt :')
pi_110152301
Mja, als ik kijk hoe ik de puberteit doorgekomen ben qua striae, dan heb ik hier ook weinig vertrouwen in :P maar ik blijf flink smeren, dan heb ik zelf in ieder geval het idee dat ik er alles aan gedaan heb. En ach, dat paarse trekt ook wel weer weg en wat je ervoor terug krijgt, is het allemaal waard O+

Oh, en buiktattoo's heb ik bewust nog niet :P
pi_110152355
Zo, ik ga hier maar slapen, hopelijk morgen een betere dag.

(en ik ga gewoon tegen beter weten in hopen dat het bij één streepje blijft. Wel genoeg striae van mijn pubertijd op mijn borsten en heupen dus het is echt tegen beter weten in)
pi_110152487
Slaap lekker TW!
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:31:03 #55
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110152543
Hier nog meer dan genoeg striae van de eerste zwangerschap. Hopelijk komt er niks meer bij, maar in het tempo dat ik nu groei hoef ik daar niet bang voor te zijn.
pi_110152566
Ik kreeg striaie tijdens de bevalling }:| -O-
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:32:09 #57
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110152635
Echt Bitterend? Da's zuur :D
pi_110152659
Das wel min Gebr, door je tattoo heen
Heb een tattoo op m'n voet :9 wil ook een nieuwe in m'n zij, vlakbij m'n borst zegmaar. Maar dat hangt er vanaf hoe m'n buik enz er uit gaat zien. Anders zoek ik wel een nieuw plekje.

Marjolijntje
Dat heb ik ook hoor, heb zelfs striae bij m'n knieën enz :9
Maar dat zie je bijna niet omdat ik een bleke huid heb.
Dus die paar op m'n zij die uitscheuren.. Die worden ook wel weer wit.
pi_110152662
Qua buik groei ik nu best, maar qua kilo's (nog steeds) niet... misschien dat dat in mijn geval ook verschil maakt in het uiteindelijke scheurresultaat :Y)
pi_110152705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:31 schreef bitterend het volgende:
Ik kreeg striaie tijdens de bevalling }:| -O-
Oh! }:|
pi_110152722
Ik had de vorige keer ook geen last van striae. Ik hoop dat ik deze keer wel wat krijg. :+

Zoe; ik lees tussen de regels door dat je je nog steeds zorgen maakt? Mag je nog bij je verloskundige langskomen voor een echo?
pi_110152737
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:32 schreef Kersjes het volgende:
Echt Bitterend? Da's zuur :D
Haha ja!! ervoor had ik paar streepjes maar niet echt erg..nou tijdens de bevalling niet alleen onderin gescheurd :9
pi_110152781
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:33 schreef Regenboogjes het volgende:
Ik had de vorige keer ook geen last van striae. Ik hoop dat ik deze keer wel wat krijg. :+

Zoe; ik lees tussen de regels door dat je je nog steeds zorgen maakt? Mag je nog bij je verloskundige langskomen voor een echo?
Ja doe jij eens ff flink wat strepen dit keer! :9
pi_110152793
Ooh striae, volgens mij kan hier niets meer bij ;( Ik heb zelfs striae op mijn bovenbenen en kuiten. Echt van die paarse scheuren, nu littekens.

Vandaag ben ik 5 weken *O* minijompel voor minimijlpaal. Volgende week donderdag heb ik de intake bij de vk, spannend weer. Zo'n 2e zwangerschap is echt anders als een eerste. Ik voel me veel zekerder over het krijgen van een baby en alles wat er bij komt kijken. We hebben alle spullen al, dus we zijn er klaar voor :+ Ik vind het wel spannend in de zin van 'gaat alles goed met het vruchtje'. Voor de rest zit ik nog op mijn roze met blauwe wolk :)

Asy *O* Ik heb je nog niet eens gefeliciteerd. Dus bij deze, gefeliciteerd met je Huubke! Hoe gaat het nu met jullie?
pi_110152843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:24 schreef Gerberaatje het volgende:

Enige jammere is dat er een striae streep 2 striae streepjes dwars door mijn tattoo (die zit linksonder op mijn buik) loopt :')
vragen mag!
pi_110152851
Dat vind ik ergens zo jammer dit keer, dat we alle spullen al hebben :P /koopziek
pi_110152880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:34 schreef Vulpenballetje het volgende:

[..]

OMG jij bent mij?? :o
pi_110152886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:34 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ja doe jij eens ff flink wat strepen dit keer! :9
Haha psies, sommige.mensen gun je t gewoon he :P
pi_110152890
Ja hoi :W :O

- Sam: geen commentaar
- Nog 5 weken werken *)
- Geen lektetten vooralsnog
- Geen strepen vooralsnog
- Bijgelezen maar verder alles vergeten, dit was wel 't belangrijkste geloof ik :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_110152905
@Gerb :D daarom willen wij een huis kopen :7
pi_110152920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

:+
vragen mag!
pi_110152929
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Zit.jij gewoon te klonen ondertussen :o
pi_110152952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef Solagratia het volgende:
A Gerb :D daarom willen wij een huis kopen :7
Die hebben we ook al -O-
pi_110152977
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:36 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Zit.jij gewoon te klonen ondertussen :o
O-)

Weet je hoe ik me verveel de hele dag ;(
pi_110153048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:33 schreef Regenboogjes het volgende:

Oh niet bewust denk ik :@ misschien door m'n vragen enz
Volgens de vk was t allemaal wel goed. Maar door haar opmerking(en) heb ik t idee dat ze denkt dat t niet lang meer duurt.
Dat maakt me dan stiekem wel wat zenuwachtig terwijl 't nog wel 5weken kan duren (tot de 42weken)
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:37:35 #76
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110153073
Regenboogjes, ik gun je een buik vol striae :*
Hoe ging het vertellen van het goede nieuws?
pi_110153075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef Solagratia het volgende:
@Gerb :D daarom willen wij een huis kopen :7
Je kan t ook overdrijven :P
Oeh maar misschien verklaard t waarom wij een auto gekocht hebben :+
pi_110153114
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:36 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Die hebben we ook al -O-
Gewoon een nieuwe kopen :P
pi_110153135
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:35 schreef clauwheee het volgende:
Ja hoi :W :O

Heaui :W
pi_110153156
quote:

[..]

O-)

Weet je hoe ik me verveel de hele dag ;(
:+
Je valt.wel snel door de mand zo
pi_110153181
quote:

[..]

Die hebben we ook al -O-
Nieuwe inrichting? :9

Nieuwe positiekleding?
pi_110153289
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Je kan t ook overdrijven :P
Oeh maar misschien verklaard t waarom wij een auto gekocht hebben :+
Wij huren nog, dus 't wordt tijd :Y En ik zie het niet zitten om boven te wonen met 2 kids. Ik wil een tuin en gewoon de deur open doen en de wandelwagen eruit rijden en en en een vaatwasser O+
pi_110153290
Lektetten heb ik (nog?) niet, wel zat er laatst een wat korrelige substantie op m'n tepel. Dacht dat dat misschien toch wat opgedroogde melk kon zijn, maar daarna is het niet teruggekomen.

Over borstvoeding: de voorlichtingsavonden (zowel bevallen als borstvoeding) van de vk-praktijk zijn op dezelfde avonden gepland als m'n zwangerschapsgym. Er is nog een andere optie, maar dan ben ik al bijna 38 weken. Beetje tricky om me daar op voorhand voor in te schrijven.

Striae heb ik ook nog niet. Uit de puberteit wel wat strepen op m'n heup, maar verder niets. Ben benieuwd :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110153342
Gerb, draagdoeken kun je toch nooit genoeg hebben?
pi_110153445
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:41 schreef Solagratia het volgende:
Gerb, draagdoeken kun je toch nooit genoeg hebben?
Ssssssst!!! O-)
pi_110153669
Hee, weet iedereen al wie Regenboogjes is behalve ik? :o ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110153717
Ik heb geen voorlichting gehad over bv..alleen over de bevalling. Misschien goed ook want ze zeggen allemaal dat het geen pijn hoort te doen maar bij mij deed het wel, en kloven enzo..
pi_110153741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:45 schreef Phaidra het volgende:
;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vicky op 10-04-2012 22:22:23 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110153763
quote:
Ik zat me ook te bedenken dat ik wat mis :D
pi_110153868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:45 schreef bitterend het volgende:
Ik heb geen voorlichting gehad over bv..alleen over de bevalling. Misschien goed ook want ze zeggen allemaal dat het geen pijn hoort te doen maar bij mij deed het wel, en kloven enzo..
Voorlichting is nooit mis natuurlijk.
En pijn en kloven is tijd om iemand mee te laten kijken en dat is enkel wat ze je vertellen. Niks verkeerds aan toch?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110153913
quote:
Ah jij bent nog niet lid van de geheime club :+
The way you rock'n'roll
pi_110153960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Voorlichting is nooit mis natuurlijk.
En pijn en kloven is tijd om iemand mee te laten kijken en dat is enkel wat ze je vertellen. Niks verkeerds aan toch?
Nee tuurlijk niet, ik zeg niet of het goed is of niet gewoon dat ik het niet heb gehad een voorlichting...
Mijn buurvrouw vertelde dat ze bij haar voorlichting nadrukkelijk hebben gezegd dat het geen pijn mocht doen, dus dat ik ben "blij" dat ik niet aan het idee vast hield zegmaar...
pi_110154081
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:40 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Wij huren nog, dus 't wordt tijd :Y En ik zie het niet zitten om boven te wonen met 2 kids. Ik wil een tuin en gewoon de deur open doen en de wandelwagen eruit rijden en en en een vaatwasser O+
Ja joh, groot.gelijk :D
Was een grapje over t overdrijven ;)
pi_110154134
Ja wie ís Regenboogjes eigenlijk? :{w
pi_110154177
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, ik zeg niet of het goed is of niet gewoon dat ik het niet heb gehad een voorlichting...
Mijn buurvrouw vertelde dat ze bij haar voorlichting nadrukkelijk hebben gezegd dat het geen pijn mocht doen, dus dat ik ben "blij" dat ik niet aan het idee vast hield zegmaar...
Ligt er aan hoe je de pijn ziet idd. Knoflookpers blijft het :P maar het moet wel beter worden en niet de gehele voeding echt diepe ellende zijn.
The way you rock'n'roll
pi_110154178
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:40 schreef Solagratia het volgende:

[..]

doen wij nog wel :D
ik mis die tuin wel heel erg hoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110154194
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ah jij bent nog niet lid van de geheime club :+
*huil*
*kras*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110154337
* Gerberaatje geeft mes aan Phaidra :9
pi_110154397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:53 schreef Gerberaatje het volgende:
* Gerberaatje geeft mes aan Phaidra :9
Jij jij helpt wel even. Altijd behulpzaam :7
The way you rock'n'roll
pi_110154469
Weet je wat pas écht tof is?

Brood voor morgen uit de vriezer halen, en daar nog Liuk's vinden O+ terwijl je al dágen denkt dat ze op zijn O+
pi_110154587
* Solagratia kijkt ook hoopvol onder het brood, vindt alleen aangekoekt ijs :(
pi_110154630
Maak je wel foto's Phaidra? :D Als je je echt niet meer in kunt houden mag je altijd PM'en he. :D

Kers: M'n ouders reageerden heel leuk! De oudste had een t-shirt aan waar Grote Broer/Zus opstond (doorhalen wat niet van toepassing is.) Ik ging er al vanuit dat ze dat niet zouden zien dus had ik 2 pakken muisjes ingepakt met babysokjes erbij. M'n vader snapte het meteen en zat te glunderen. M'n moeder snapte er niks van. :')
Ik wilde toen schreeuwen 'IK BEN ZWANGER!' maar ik kon alleen maar piepen en huilen en flapperen met m'n armen. :')
Gelukkig kon m'n hussie/hubbie/mannie/vriendje/lief/skatje me redden. :D

Samenvatting: Ouders blij en daarna nog een aantal goede gesprekken gehad over de komende tijd.
pi_110154789
O+ Regenboogjes O+

Hier werd de hint van het tshirt ook best snel opgepikt :D
pi_110154869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:57 schreef Solagratia het volgende:
* Solagratia kijkt ook hoopvol onder het brood, vindt alleen aangekoekt ijs :(
Ik moet mijn vriezer eens gaan ontdooien want er liggen zelfs nog zakjes met borstvoeding van een jaar terug :D :')
pi_110154953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:57 schreef Regenboogjes het volgende:
Maak je wel foto's Phaidra? :D Als je je echt niet meer in kunt houden mag je altijd PM'en he. :D

Kers: M'n ouders reageerden heel leuk! De oudste had een t-shirt aan waar Grote Broer/Zus opstond (doorhalen wat niet van toepassing is.) Ik ging er al vanuit dat ze dat niet zouden zien dus had ik 2 pakken muisjes ingepakt met babysokjes erbij. M'n vader snapte het meteen en zat te glunderen. M'n moeder snapte er niks van. :')
Ik wilde toen schreeuwen 'IK BEN ZWANGER!' maar ik kon alleen maar piepen en huilen en flapperen met m'n armen. :')
Gelukkig kon m'n hussie/hubbie/mannie/vriendje/lief/skatje me redden. :D

Samenvatting: Ouders blij en daarna nog een aantal goede gesprekken gehad over de komende tijd.
Aaahhh O+
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:04:02 #106
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110155027
Regenboogjes ^O^

Gerbera, dat zijn de betere vondsten :9
Die Liuk dan he, niet de bv...
pi_110155124
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Weet je wat pas écht tof is?

Brood voor morgen uit de vriezer halen, en daar nog Liuk's vinden O+ terwijl je al dágen denkt dat ze op zijn O+
:D :D

Striae: bij de eerste een heeeeel klein streepje, bij zo'n 37 weken zwangerschap! Hopelijk blijft het daarbij! :)

Leuk Regenboogjes!!
pi_110155624
quote:
0s.gifOp dinsdag 10 april schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/343850]Zoë/url] het volgende:
Oh voor de dames die al eerder zwanger zijn geweest, merk je t als je vruchtwater minder word? Aan je buik of aan andere dingen?
Ik heb "last" van tekort aan vruchtwater. Je merkt er zelf niets van. Wel kan dit gemeten worden tijdens een echo. Daarbij wordt de buik in 4 kwadranten verdeeld, het vruchtwater in elk kwadrant wordt gemeten, bij elkaar opgeteld en voor het totaal bestaan er tabellen, wat normaal is bij welke zwangerschapsduur.

Wow Thistleweed jouw post komt echt als een wonder precies op het goede moment. Jammer dat het niet al eerder was, maar misschien kan het mij helpen. Ik ga het gelijk proberen. :) dank, dank, dank.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_110156348
Regenboogjes
Oh zo leuk dat vertellen!
Reactie op je vraag staat trouwens op pag 3 :9 't gaat snel hier

Tinuviel
Bedankt v je antwoord :)
Weet weinig van vruchtwater enz merk ik wel :@
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 21:30:20 #110
309370 Nanadu
pi_110156968
Het gaat goed hier op fok met de rellen, wat een heerlijke hormonenboel is het hier toch ;)

Zoe fijn dat je redelijk gerustgesteld bent door de verloskundige en ben benieuwd of je kindje snel komt.

Kersjes wat balen zeg dat je zo moeilijk moet doen voor je geld, hopen dat je hierna geen gedonder meer hebt.

Hier gaat het redelijk. Baby is heerlijk druk en bijna de hele dag door voel ik hem wel. Vanavond zat mijn dochter bij mij op schoot en leunde tegen mijn buik aan en ons jongetje was van binnen druk aan het schoppen O+
Ik voel mij wel al een paar dagen wat minder, veel duizelingen, af en toe hoofdpijn en vlagen van misselijkheid. Ik hoop dat ik niet wat onder de leden heb, want ik ga volgende week een midweek weg. Ik zie ook erg op tegen donderdag, want ik heb dan 's avonds cursus tot 21.30. Ik heb wel kunnen regelen dat ik iets later begin, om 9.15, maar ik moet de volgende dag weer om 7.45 beginnen :X . Gelukkig daarna een week vrij *O*
pi_110157168
Asy gefeliciteerd met Huubke en wat een superlieve foto van de twee broers samen *O* *O*
Hoe gaat het nu met je herstel?

Regenboogje het blijft leuk he dat vertellen...

Vulpenballetje welkom *O*

Zoe het zit jou ook niet echt mee he... Wel fijn dat ze ingedaald is... en het eigenwijsje van Xanteh heeft ook weer de juiste weg naar beneden gevonden *O* . Vandaag zelf ook controle gehad en ook mijn eigenwijsje is weer ingedaald, nog niet heel erg diep maar in ieder geval diep genoeg..

Strepen tja, die van de vorige keer rekken weer behoorlijk uit maar * Roosje84 klopt af vooralsnog lijkt er niet meer bij te komen.

Voor alle mijlpalen Sorbootje, Ophelia, Katy M, Marjolijntje en iedereen die ik vergeet *O* (mijn geheugen is echt een zeef)

Even nog over het bewegen.Ik voel nu met bijna 38 weken mijn mannetje wel minder heftig bewegen maar nog steeds net zo vaak als eerst. Zo nu en dan zijn het wel complete uitbraakpogingen waarbij mijn hele buik verbouwd wordt. Die grote verbouwingen zijn meestal 's ochtends vroeg en 's avonds als ik in bed lig..
pi_110158223
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:21 schreef Zoë23 het volgende:
Tinuviel
Bedankt v je antwoord :)
Weet weinig van vruchtwater enz merk ik wel :@
Niets te danken. Wees blij dat je er weinig vanaf weet. Het is geen fijne zaak om te weinig vruchtwater te hebben, ook niet op het laatste deel van je zwangerschap. Al helemaal niet als er nog andere dingen bijkomen, die resulteren in een opname in het ziekenhuis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:57:29 #113
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110158909
Nanadu, er heerst van alles. Maar je kan je ook beroerd voelen door vermoeidheid. Kun je de dag na de cursus niet wat later beginnen?

Tinu, lig je nu ook in het ziekenhuis?
pi_110159318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:57 schreef Kersjes het volgende:
Tinu, lig je nu ook in het ziekenhuis?
Ja helaas. Ik zou er bijna op zweren niet meer op controle in het ziekenhuis te gaan, in bijzonder niet in de VU. Denk je dat je er alleen naartoe moet voor de zekerheid & de arts zegt even te overleggen wanneer ze de volgende controle willen plannen. Komt deze arts ineens terug en vertelt dat ze je toch maar opnemen voor de zekerheid. :P Hopelijk is het niet voor lang. Ik heb het er ook gewoon per ongeluk uitgegooid. :o
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110159431
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:18 schreef Thistleweed het volgende:
Dat is veel kokossap drinken. ...
Waar kun je die sap kopen? Alvast bedankt voor je antwoord.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110159965
Ik heb weer een hangbaby :D
De linkerkant van mn buik is zo goed als leeg. Rechts hangt ze geloof ik. Ik voel getrappel op mn rug zowat :D
Floris deed.dat ook vaak, aan 1 kant hangen.
Morgen weer naar de vk en de fysio. K heb t er maar druk mee :') (eerst werken tot.half 1, dreumes.ophalen, half 2 fysio en 2 uur vk)

Tinuviel, vervelend dat je in t ziekenhuis.ligt. wel fijn dat ze je goed in de gaten houden.
  dinsdag 10 april 2012 @ 22:18:38 #117
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110160168
Balen Tinu... Maar zo krijg je wel de beste controle natuurlijk.

En de VU heb ik vorige zwangerschap regelmatig mogen logeren. Tegenwoordig zit ik wat kleinschaliger, dichter bij huis. Betekent wel dat dit kind niet geboren gaat worden in Amsterdam. Vind ik eigenlijk toch wel jammer :o
pi_110160301
Zou ik ook jammer vinden hoor, daarom ga ik toch voor t VU! Als het lukt :). Anders toch maar thuis, als het goed gaat.
pi_110160661
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:18 schreef Kersjes het volgende:
Balen Tinu... Maar zo krijg je wel de beste controle natuurlijk.

En de VU heb ik vorige zwangerschap regelmatig mogen logeren. Tegenwoordig zit ik wat kleinschaliger, dichter bij huis. Betekent wel dat dit kind niet geboren gaat worden in Amsterdam. Vind ik eigenlijk toch wel jammer :o
Dat komt omdat ik hier in maart al een keer logeerde, dus voor de 32 weken, daarom moest ik naar de VU & liep hier dus nog voor controle. Had ook al bedacht, dat ik dichter bij huis wilde & dacht als ik toch over een paar dagen weer voor controle moet, kan ik dan nog vragen of ik over mag naar Amstelland & misschien dat mijn eigenwijsje dan inmiddels ook al wel de goede kant op zou liggen. Deze plannen heeft de arts, die me heeft laten opnemen, mooi teniet gedaan. Als ik hier weer uit mag, ga ik toch maar gelijk om een doorverwijzing vragen. Ander ziekenhuis heeft gewoon naast dat het dichter bij mijn huis is nog wat extra pluspunten :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110160678
Tinuviel, wat vervelend. Hopelijk mag je snel weer naar huis!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110162117
Bedankt voor jullie steun.

Regenboogjes wat leuk, dat met het t-shirt hebben wij ook gedaan om te vertellen. Alleen de opa, oma, ooms & tantes hadden deels wel best een tijd nodig voordat ze het door hadden.

Even een :* voor alle dames hier met zwangerschapskwalen, lange werktijden enz.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110163039
Even een dikke knuffel voor Tinuviel. :*

Regenboogjes wat leuk dat je vader het wel doorhad! O+
pi_110163803
Nou zin in de bevalling wil ik niet zeggen, maar wel zin in weer zo'n warm glibberig lijfje op me en ik zit vol plannen om het nu allemaal veel bewuster mee te maken, hoop echt dat dat gaat lukken! En ik hoop op een snelle bevalling zonder pijn :+
Een kennis van mij, haar derde kindje floepte er zo uit op de WC van de verloskamer, zo bizar!

Ik heb ook een streepje, een hele mooie! serieus. Vind het een mooi aandenken aan mijn zwangerschap. Ik had helemaal geen striae, maar zag in de laatste week wel een opgerekt stukje huid en in de kraamweek zag je pas dat het striae was zeg maar.
Dus zoiets zit er al en komt niet ineens met de bevalling opzetten.
Ben benieuwd hoe het nu gaat, ik had eigenlijk heel veel striae verwacht omdat mijn moeder het ook heeft(heeft ook zelfde huidtype) en mijn benen en borsten al onder zaten.

Pfff ik wist niet eens dat Regenboogje ook een kloon was, wie is dat dan!! 8)7

Son ik moest gelijk aan die foto van Floris in een winkelwagentje denken met je hangbaby. Wat grappig dat ze zo aan 1 kant zit.
pi_110168817
Pfff ik heb bijgelezen, maar ben alles waarop ik wilde reageren weer kwijt.
Nou ben sinds zondag in Panama maar het bevalt me prima. Heb geen last van de warmte gelukkig. Nu zit ik ook bijna de hele dag in een omgeving met airco, dus tja :D Maar ook als ik stukken buiten ga wandelen ofzo gaat het prima.

Ben gelukkig ook een stuk minder moe dan de weken hiervoor, dat is echt mega fijn!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_110169080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:45 schreef Tinuviel het volgende:
Regenboogjes wat leuk, dat met het t-shirt hebben wij ook gedaan om te vertellen. Alleen de opa, oma, ooms & tantes hadden deels wel best een tijd nodig voordat ze het door hadden.
Ja, vooral oom DiabloSam :')
pi_110169329
Vulpenballetje (wat een naam :D ) gefeliciteerd! En ik ben benieuwd wie je bent.

Tinuviel, wat rot dat je in het zh ligt, sterkte met alles. :*

En Regenboogjes! Leuk om te lezen hoe er werd gereageerd! En ik gun je ook een buik met striae, samen ervoor gaan dan? :P :*

Skoap, geniet lekker van Panama!

Hier alles oke, morgen weer controle met echo bij de gyn. Dus de zenuwen slaan weer een beetje toe. En dan over 2 weken ben ik al op de helft! :o Gaat snel zeg.
En nu werken... Geen zin.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_110169557
Haha Roosje, dat verbouwen van binnen komt me erg bekend voor. Het is nu nog rustig daar binnen, maar zal zo ook wel wakker worden.

Dat van vruchtwater wist ik ook niet. Gisteren bij de echo zei de gynaecoloog dat ik ruim vruchtwater heb.

Vannacht weer heerlijk mijn kussen eronder gekwijld :9 Meer dames daar last van of ligt het gewoon aan mij :X
pi_110169630
Lenehe, altijd spannend! Maar hoera voor bijna op de helft :D

Skoap, niet te hard werken daar he? Ook genieten O+

Wat vertellen trouwens veel mensen het op een aparte manier aan hun ouders :) Ik heb die van mij gewoon een whatsappje gestuurd met een foto van de positieve test :P En de ouders van mijn man hebben we gebeld (die hebben geen whatsapp). Wat zijn we saai :+

Oh, en rellen O+ Stiekem vind ik ze soms best leuk :)

Vandaag een van de weinige ohjeeikgabijnaovergeven-ochtenden. Gelukkig had ik alleen een overleg, dus dat heb ik afgezegd.
pi_110169810
Nanadu
:* hoop dat je je snel beter voelt.

Tinuviel
Oh bah.. Nee das zwaar min :(
Wel goed dat ze je in de gaten houden natuurlijk

Sonnetje
N hang baby :D

Roosje
Haha dat gevoel dat je buik verbouwd word heb ik ook op bep momenten, vind t altijd wel fijn om dr even goed te voelen.

Xanteh
Kwijlie :9
(heb t sinds kort, heb t idee dat t komt dat m'n neus wat voller zit ofzo)

Lenehe
Succes bij de gyn!

Coco
:*
Wij hebben t ook 'gewoon' verteld. M'n zus was net zwanger dus t was toch al n gespreksonderwerp :9 wel leuk om die gezichten te zien :9
En m'n ouders wilden graag opa&oma worden dus ja ;) zullen ze t krijgen ook haha.
En m'n schoonouders hadden t volgens mij nog niet verwacht, maar die situatie zit ook wat anders.

*O*
37weken!

En ik wil niet klagen :@ maar ik voel me zwaar min
Zo rond 3u wakker geworden, rond half 7ofzo inslaap gevallen en 8u weer wakker met keel&hoofdpijn. M'n lief voelt zich weer beter, die is naar z'n werk.

Snachts bedenk ik wel eens wat ik allemaal wil doen op n dag :') wat ik dus niet kan (tuin,ramen,kledingkast opruimen) zo stom..

Kan niet wachten tot ik t weer allemaal kan :)

Maargoed :)
Er zijn vandaag meer mijlpalen toch!? *O*
pi_110169849
Coco, wij zijn ook saai hoor! We zijn op de koffie / thee gegaan en hebben het gewoon gezegd. Bij één vriendin was er wel een mooi bruggetje, haar broer was net vader geworden en toen we het daarover hadden, zei ik tussen neus en lippen door: "Ja, en wij gaan dat over een maand of 7 ook meemaken!" Even stil... vragende blik... euh... zeggen je nu wat ik denk dat je zegt?! Priceless _O-.

Sterkte met de misselijkheid :*.

Skoap, fijn dat het zo goed gaat in Panama O+.

Zoë, niks kunnen is zo rot... Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110169858
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:36 schreef Zoë23 het volgende:
Er zijn vandaag meer mijlpalen toch!? *O*
Ja! 13 weken en 1 dag :P

Goedemorgen walvisjes O+
Ik denk dat ik gisteren mijn logéetje voelde. Da's best wel vroeg he?
pi_110169966
Zoe straks heb je helemaal geen zin om die dingen te doen :P
Lekker met je meisje op de bank :P

Haha Troeta :D mooie foto was dat idd. Hangen deed ie niet alleen in mn buik ;)
pi_110169976
Voor rot klusjes zoals ramen wassen gewoon familie leden vragen om te doen. Zelf lekker uitrusten op de bank na zo'n rot nacht Zoë :* Nog even en je kan weer doen wat je wilt, dus voel je zeker niet schuldig! Mijn schoonouders komen 1 keer per week een aantal uren helpen. Kan het zelf wel, maar ben toch blij met de hulp :)

Mijn schoonvader kon niet stoppen met glimlachen toen we vertelden dat we zwanger waren. Schoonmoeders liep naar buiten en begon te huilen omdat ze niet had verwacht oma te worden. Haar dochter was na 10 jaar eindelijk zwanger geraakt en had 2 maand daarvoor een kindje gekregen en nu was er zelfs een tweede onderweg! Tranen van geluk dus ;)

En mijn stiefvader hebben we het ook gewoon verteld en was erg blij :)

(Eigen ouders heb ik niet meer, dus tsja..)
pi_110170087
Zoë vervelend dat je je zo slecht voelt. En dat je daardoor ook nog slecht hebt geslapen. NIet aan al die klussen denken, die je niet kunt doen, gewoon lekker voor je uitschuiven of kijken of iemand het voor je kan doen.

Xanteh, ik denk kwijlen komt meestal door slapen met open mond en dat is dacht ik vaak weer te wijten aan een verkoudheid, bv. doordat je niet goed door je neus kunt ademen.

Sorbootje, tel je elke dag mee :P

LeNeHe succes bij de gyn morgen!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110170097
Tinuviel, 't was een grapje :D
pi_110170120
Sorbootje, weet ik toch, daarom de smiley. Beweging met 13 weken is idd lekker vroeg, maar kan volgens mij wel, zeker als het niet je 1e kind is en ik weet niet of de afstand tussen de zwangerschappen daarbij ook een rol speelt. Geniet ervan!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110170147
Doe ik. Maar ik voel het vooral als ik rustig in bed lig. Ik herken het gevoel heel duidelijk. Bij Isabeau voelde ik dat rond de 20 weken pas.
pi_110170176
Gaaf hoor, ik kan de baby voelen als ik mijn hand op de buik leg, zo'n vreemd gevoel.
Nog geen mijlpaal hier, nog anderhalve week dan 20 weken :D
Je vader
pi_110170219
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:01 schreef Sorbootje het volgende:
Doe ik. Maar ik voel het vooral als ik rustig in bed lig. Ik herken het gevoel heel duidelijk. Bij Isabeau voelde ik dat rond de 20 weken pas.
Het kan wel Sorbo, Chris voelde ik bij 17 weken, Daan al bij 12,5.. Je herkent het gevoel eerder..

Duikt weer weg.. Mijn mupke begint wakker te worden ;)
pi_110170303
28 weken hiero! Whoehoe!

Ff een vraagje: ik heb een soort drukkend gevoel achter mijn borstbeen en in mijn hals. Herkent iemand dat?
  woensdag 11 april 2012 @ 09:16:39 #141
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110170457
Doet het ook zeer Bodpa? Ik heb ook een vervelende en drukkende pijn achter mijn borstbeen, precies tussen mijn borsten in. Komt vanuit de maag. Heb je ook last van maagzuur? Probeer anders eens een Rennie, kijken of het drukkende gevoel minder wordt.
  woensdag 11 april 2012 @ 09:16:53 #142
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110170463
Ik herken het niet Bodpa, klinkt wel vervelend. Niet benauwd?

Sorbo, wat gaaf! Als je het nog een keer voelt weet je het waarschijnlijk meteen weer zeker. Volgens mij heb ik het al een keer of 3 gezegd :@ maar ik vind het zó bijzonder wat je doet voor je schoonzus.

Zoe, rustig aan blijven doen he!

Hier 25 weken en 2 dagen :P. Hoera voor alle mijlpalen en 'mijlpalen'! Alles gaat nog steeds helemaal prima hier. Ben niet helemaal fit maar er zet niets door dus we bikkelen nog maar even voort. Gelukkig wordt het op m'n werk steeds wat rustiger dus meer tijd om langer pauze te houden of eerder weg te gaan. Bevalt me goed! Gisteravond weer een hele drukke baby in m'n buik. Ze bleef maar schoppen/stompen tegen de hand van mijn vriend aan O+.

Ik kan er alleen nog niet zo goed wijs uit worden hoe ze nu ligt, volgens mij nog steeds dwars maar ik kan geen voeten of handen uit elkaar houden :'). Hoe herkennen jullie dat (Gerb bijv)? Komt dat door jullie eerdere ervaring?
pi_110170547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:16 schreef Kersjes het volgende:
Doet het ook zeer Bodpa? Ik heb ook een vervelende en drukkende pijn achter mijn borstbeen, precies tussen mijn borsten in. Komt vanuit de maag. Heb je ook last van maagzuur? Probeer anders eens een Rennie, kijken of het drukkende gevoel minder wordt.
Ik heb nog nooit maagzuur gehad :@ , dus heb geen idee of dat het is. Ik zal eens een Rennie proberen dankjewel!
pi_110170605
*O* voor Sorbootje :9
Oh zo leuk de 1e babybewegingen O+

zal wel door t nestelen komen dat ik de ramen oid wil doen :9
Ik begin er niet aan hoor, m'n lief is vanaf vrijdag 2weken vrij dus dan kan hij veel doen :)

Moet nog wel t e.e.a. Regelen vandaag (dierenarts, fysio enz) maar dat kan mooi telefonisch.

Wat lief dat ze komen helpen Xanteh :)
En die reacties O+ zo mooi!

Bodpa
*O*
en dat gevoel herken ik niet. Klinkt vervelend :{

Tante soesa
:* ook al niet fit dus, bah
pi_110170736
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik herken het niet Bodpa, klinkt wel vervelend. Niet benauwd?

Sorbo, wat gaaf! Als je het nog een keer voelt weet je het waarschijnlijk meteen weer zeker. Volgens mij heb ik het al een keer of 3 gezegd :@ maar ik vind het zó bijzonder wat je doet voor je schoonzus.

Hihi minstens drie keer :P Maar dank je. Ik vind het zelf ook bijzonder om mee te maken.
pi_110170877
Bodpa, wat vervelend. Ik heb ook weleens last van maagzuur gehad, maar dat ging niet echt samen met druk of pijn op het borstbeen. Het was gewoon een zuur gevoel in de maag/ slokdarm omgeving (moeilijk te omschrijven).

Tante_Soesa, vervelend dat je je niet fit voelt. Ik heb deze vraag ook eens aan een arts gesteld: Deze arts zei, dat ze met 2 handen voelt naar een harde plek. Dat zou dan het hoofdje moeten zijn. Maar ik moet zeggen, dat ik het daarmee ook niet makkelijk kan herkennen. En dat als het hoofdje naar beneden ligt je de meeste schopjes (dus die van de voeten) rechts of links in het midden van de buik zou moeten voelen. Maar ook dat vind ik lastig te voelen, voel vaak schopjes overal in de buik. Ik denk dat de mijne een bokser wordt :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110170899
Sorbo, wil jij hierna zelf ook nog een kindje eigenlijk?

tante Soesa, ik begrijp ook nooit hoe iedereen het verschil weet tussen een handje en een voetje hoor. Of hoofd en billen,haha
pi_110171096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:36 schreef Troeta het volgende:
Nee. Wij zijn klaar. Mijn man heeft drie kinderen uit zijn vorige huwelijk. Samen hebben we er één, het is goed zo. Ik heb sowieso nooit meer dan één kind gewild en dat gevoel is nog steeds heel sterk. Ik ben wel heel blij dat ik nog een zwangerschap mee mag maken. Ook al verloopt deze iets minder soepel dan de vorige, so far.
pi_110171097
*O* Zoë LLM!!! *O*
En een :* omdat je je niet zo goed voelt

En een *O* voor alle andere mijlpalen.

Wij hebben het aan schoonmoeder verteld met een ehbo koffer.
Ouders met een fotolijstje en daarin een gedichtje over of de foto dan ook tussen de andere kleinkinderen mag staan. Schoonvader een boekje gegeven "opa verteld" oid.
En bij opa&oma beschuit met muisjes bij de koffie meegenomen.
pi_110171101
Ik kan sterven als een gelukkig mens O+

Alle paas spullen voor 0,50 ct. bij de supermarkt... Mandje vol voor 4 euro :D

:@
pi_110171169
:D Gerberaatje :D Eet smakelijk!

Ik heb overigens weer over dezelfde man gedroomd. B. kan er gelukkig smakelijk om lachen. Maar ik kan hem nu echt niet meer zien zonder aan de beelden uit mijn dromen te denken :D Ik hoop maar dat ik niet zo''n open boek ben als ik denk :D
pi_110171222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:36 schreef Troeta het volgende:

tante Soesa, ik begrijp ook nooit hoe iedereen het verschil weet tussen een handje en een voetje hoor. Of hoofd en billen,haha
Ik ook niet idd.
Bij Floris kon k op t eind zn billen onderscheiden, omdatvie met zn hoofd naar beneden lag toen
Verschil,tussen handen en voeten kan k ook niet.onderscheiden hoor!
pi_110171235
Covie
oh ja LLM :o

Gerb!
* Zoë23 is jaloers

Mmm lekkere chocolade!

misschien maar goed dat ik niet in m'n 1tje naar de supermarkt kan :9, ben in 1week 1kg aangekomen zag ik vanmorgen
  woensdag 11 april 2012 @ 09:49:16 #154
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110171248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:35 schreef Tinuviel het volgende:

Tante_Soesa, vervelend dat je je niet fit voelt. Ik heb deze vraag ook eens aan een arts gesteld: Deze arts zei, dat ze met 2 handen voelt naar een harde plek. Dat zou dan het hoofdje moeten zijn. Maar ik moet zeggen, dat ik het daarmee ook niet makkelijk kan herkennen. En dat als het hoofdje naar beneden ligt je de meeste schopjes (dus die van de voeten) rechts of links in het midden van de buik zou moeten voelen. Maar ook dat vind ik lastig te voelen, voel vaak schopjes overal in de buik. Ik denk dat de mijne een bokser wordt :P
Wij denken ook dat ze ballerina wil worden later (tsja, het blijft een meisje ;)). Ze schopt alle kanten op maar hoe ze nou toch ligt :?

Volgende week weer naar de verloskundige, dan maken ze altijd een echo en dan maar eens kijken hoe ze erbij ligt :+.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:29 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Hihi minstens drie keer :P Maar dank je. Ik vind het zelf ook bijzonder om mee te maken.
Oke, dan stop ik nu wel :@ :D. Ik hoorde dat verhaal toen ik zelf nét te horen had gekregen dat ik waarschijnlijk niet op de natuurlijke wijze zwanger kon worden en het greep mij zo aan.

Ohhh! Gerb! Life is good :D
pi_110171255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
:D Gerberaatje :D Eet smakelijk!

Ik heb overigens weer over dezelfde man gedroomd. B. kan er gelukkig smakelijk om lachen. Maar ik kan hem nu echt niet meer zien zonder aan de beelden uit mijn dromen te denken :D Ik hoop maar dat ik niet zo''n open boek ben als ik denk :D
:D haha
pi_110171291
Haha hier werd gezegd dat t een ballerina was met de 20 weken echo *lol* voeten bij elkaar, knieën uit elkaar. Nja zo'n ballethouding.zeg maar :D
pi_110171349
Ik kan nu in de bewegingen vaak wel voelen (Denk ik dan he :P) of het voetjes of handjes zijn... voeten kunnen echt flinke poffen zijn, handjes is toch vaker gekriebel achtig :P

Maar dat denk ik allemaal maar, misschien zijn die poffen wel haar billen, als ze die van haar zus heeft :P of ze doet al aan headbangen. Kan allemaal!
  woensdag 11 april 2012 @ 09:54:39 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110171391
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha hier werd gezegd dat t een ballerina was met de 20 weken echo *lol* voeten bij elkaar, knieën uit elkaar. Nja zo'n ballethouding.zeg maar :D
:D Lief! Hier lag ze op elke echo vanaf week 10 hetzelfde, dwars met hoofdje links (voor mij dan). Nu voel ik echt heel laag geduw dus dat doet mij dan weer vermoeden dat ze 'rechtop' ligt met voetjes beneden. Af en toe zou je wel zo'n luikje in je buik willen om even te spieken.

We hadden in het begin trouwens geen behoefte aan een 3d echo (vonden we eng) maar nu neig ik daar toch wel heel erg naar...met welke week ong. krijg je het mooiste resultaat? Weten jullie dat?
pi_110171395
Tante Soesa, geeft niks hoor, leef je uit :) Beter dan dat je telkens je afgrijzen uitspreekt :D
pi_110171430
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:54 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

We hadden in het begin trouwens geen behoefte aan een 3d echo (vonden we eng) maar nu neig ik daar toch wel heel erg naar...met welke week ong. krijg je het mooiste resultaat? Weten jullie dat?
Vanaf zo'n 30 weken, dan worden de wangetjes spekkiger en is het gezichtje een beetje zoals het na de geboorte ook zal zijn
  woensdag 11 april 2012 @ 09:57:04 #161
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110171453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:54 schreef Sorbootje het volgende:
Tante Soesa, geeft niks hoor, leef je uit :) Beter dan dat je telkens je afgrijzen uitspreekt :D
Krijg je wel eens negatieve reacties eigenlijk? Ik kan het me haast niet voorstellen maar het lijkt wel, bij mij althans, alsof mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen omdat je zwanger bent. Zo snapt mijn zusje nog steeds niet dat ik het niet leuk vind dat ze elke keer als ze me ziet zegt: 'Zoooo, jij bent lekker aan het uitdijen!/ Jij wordt echt dik!' :') }:| Gecombineerd met zo'n blik van afgrijzen. Ik heb me nu voorgenomen dat de volgende keer ook maar gewoon tegen haar te zeggen :+ niets aan gelogen trouwens ook :o
pi_110171491
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:54 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]
Af en toe zou je wel zo'n luikje in je buik willen om even te spieken.
Ja zoals in de kinderboekjes over bevallen/ broertjes/ zusjes, waar je bij de buik een klepje open kan doen en dan het kindje te zien is of een doorzichtig kijkraampje. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110171683
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Krijg je wel eens negatieve reacties eigenlijk? Ik kan het me haast niet voorstellen maar het lijkt wel, bij mij althans, alsof mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen omdat je zwanger bent. Zo snapt mijn zusje nog steeds niet dat ik het niet leuk vind dat ze elke keer als ze me ziet zegt: 'Zoooo, jij bent lekker aan het uitdijen!/ Jij wordt echt dik!' :') }:| Gecombineerd met zo'n blik van afgrijzen. Ik heb me nu voorgenomen dat de volgende keer ook maar gewoon tegen haar te zeggen :+ niets aan gelogen trouwens ook :o
Gewoon doen! Dat zal d'r leren ;)

Ik heb tot nu toe geen negatieve reacties gehad. Wel reageren mensen vaak met "Dat zal nog wel moeilijk worden, om je kind af te staan". Dan weet ik dat ik nog wat uitlegwerk te verrichten heb :D Het enige waar ik wel eens een negatieve reactie op heb gehad is de leeftijd van de vader (die wordt dit jaar 52), maar daar heb ik echt maling aan.
pi_110171797
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mn zus was gisteren ook verbaasd over mn buik *lol*
Maar.goed als ze iets over dik worden zegt kan k verwijzen naar haar zwangerschappen :P (heb k al s gedaan :D)
Tis hier vooral t verschil met vorige keer. Maar toen was k gewoon enorm vergeleken met hoe.k nu begon :D

K krijg nu wel vaak de vraag of k dikker ben dan bij Floris. T verschil is vooral dat k nu meer een zwangere.buik heb dan toen
pi_110171892
Wij kunnen ws volgende week vrijdag voor de 3D echo!! *O*

Enne, we hadden het gisteren over striae hè? O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Linea Negra heb ik dit keer eigk niet.. Hoop stiekem dat ik dit keer wel wat zon kan pakken, vorige keer had ik echt dikke zwangerschapsmasker vlekken onder mijn ogen (in combi met witte kop geen succes :'))
pi_110171930
En ik noem Son wel bolle :P maar dat mag ik :')

Ik heb 1 collega die maar blijft roepen of we niet zéker weten dat het er 2 zijn.. Ze was zelfs zo grappig om laatst te zeggen: is niet toch de eerste terugplaatsing gelukt? Qua termijn zou het kunnen :X

Ik ga maar niet herhalen wat ik toen zei O-) maar ze schrok geloof ik wel O-) (en terecht!!)
  woensdag 11 april 2012 @ 10:22:25 #167
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110172163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Gewoon doen! Dat zal d'r leren ;)

Ik heb tot nu toe geen negatieve reacties gehad. Wel reageren mensen vaak met "Dat zal nog wel moeilijk worden, om je kind af te staan". Dan weet ik dat ik nog wat uitlegwerk te verrichten heb :D Het enige waar ik wel eens een negatieve reactie op heb gehad is de leeftijd van de vader (die wordt dit jaar 52), maar daar heb ik echt maling aan.
Inderdaad, dan valt er nog wat uit te leggen :). Dat mensen zich dan gaan bemoeien met de leeftijd van de vader...get a life!

quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mn zus was gisteren ook verbaasd over mn buik *lol*
Maar.goed als ze iets over dik worden zegt kan k verwijzen naar haar zwangerschappen :P (heb k al s gedaan :D)
Tis hier vooral t verschil met vorige keer. Maar toen was k gewoon enorm vergeleken met hoe.k nu begon :D

K krijg nu wel vaak de vraag of k dikker ben dan bij Floris. T verschil is vooral dat k nu meer een zwangere.buik heb dan toen
Jij hebt inderdaad een bescheiden maar duidelijk zwanger buikje (net even gespiekt in het buikentopic :)). Volgens mij is mijn buik wel wat dikker maar goed, ik begon ook al dikker dan jij als ik het zo bekijk :+.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Wij kunnen ws volgende week vrijdag voor de 3D echo!! *O*

Enne, we hadden het gisteren over striae hè? O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Linea Negra heb ik dit keer eigk niet.. Hoop stiekem dat ik dit keer wel wat zon kan pakken, vorige keer had ik echt dikke zwangerschapsmasker vlekken onder mijn ogen (in combi met witte kop geen succes :'))
Ai, dat ziet er gewoon pijnlijk uit Gerb! Tot nu toe * Tante_Soesa klopt af is extra striae (naast striae uit mijn puberteit) nog niet gesignaleerd. Ik verwacht eigenlijk ook wel met een buik vol te eindigen. Ik heb er alleen nog nooit zo'n probleem mee gehad, ik ben heel bleek en mijn oude striae is ook heel mooi zilver/wit geworden. Haast niet zichtbaar, en als het wel zichtbaar is...soit.
Linea Negra heb ik ook niet, zou dat kunnen doordat ik gewoon sowieso weinig pigment in mijn huid heb? Mijn tepels zijn ook niet echt donkerder geworden. Eigenlijk is er aan de rest van mijn lichaam weinig verandert, alleen mijn borsten zijn een klein stukje groter. Ik heb zelfs nog een taille *)
  woensdag 11 april 2012 @ 10:23:13 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110172185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:14 schreef Gerberaatje het volgende:
En ik noem Son wel bolle :P maar dat mag ik :')

Ik heb 1 collega die maar blijft roepen of we niet zéker weten dat het er 2 zijn.. Ze was zelfs zo grappig om laatst te zeggen: is niet toch de eerste terugplaatsing gelukt? Qua termijn zou het kunnen :X

Ik ga maar niet herhalen wat ik toen zei O-) maar ze schrok geloof ik wel O-) (en terecht!!)
:o Wat een rotopmerking zeg...waarom moeten mensen dat soort dingen toch zeggen?!
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2012 @ 10:26:08 #169
309370 Nanadu
pi_110172282
Gerberaaatje dat mandje van je vol met chocolade, ik ben jaloers :9

Kersjes nog even reactie op je berichtje van gisteren: ik dacht er inderdaad ook al aan om de volgende dag wat later te beginnen, maar toen zag ik dat ik alleen open :{ Maar gelukkig kreeg ik vandaag een telefoontje dat de cursus van morgenavond niet doorgaat *O* Ik voel mij vandaag gelukkig al weer wat beter en ik denk inderdaad dat het de vermoeidheid is.

*O* mijlpaal Zoe *O* LLM. En ik zag nog een mijlpaal voorbij komen, maar weet niet meer van wie :@ *O*
Ik ben vandaag alweer 24 weken :D *O* Enne striae check :Y nog overgehouden van de vorige zwangerschap en zal vast alleen maar meer worden :{
pi_110172552
Ik moet straks nog langs de C1000, hopen dat ze hier ook paas artikelen in de aanbieding hebben *O*

Tanta Soesa: Weet je zeker dat we niet dezelfde zus hebben? Lijkt de mijne wel met die opmerkingen! :')

Striae heb ik gelukkig (nog) niet *)
pi_110172560
Zoë LLM *O*
pi_110172701
11 Weken hier *O*
pi_110172753
*O* voor de mijlpalen!

Hier ook een *O* voor mezelf. Afspraak met de verloskundige is gemaakt, 8 mei mag ik me daar weer laten zien!
vragen mag!
pi_110172960
*O* voor alle mijlpalen!
Een speciale voor die van Nanadu! *O*

7 weken en 2 dagen hier! *O* :+

Gerbera, ik zou jaloers moeten zijn maar ik lust ineens geen chocola meer! :? Geniet ervan. :D

Kers, fijn dat het goed lijkt te komen met je werk en het UWV. En idd, volgens mij beslist het UWV of je op vakantie mag op dit moment. ;)

Sorbo, wat bijzonder dat je je logeetje al lijkt te voelen. O+
Daar kijk ik zo ontzettend naar uit; het voelen van mijn kindje in mijn buik. O+ De vorige keer heb ik nauwelijks wat gevoeld en dat vond ik achteraf heel, heel erg jammer.

Tinuviel wat rot dat je in het ziekenhuis ligt! Het staat vast al ergens maar: Waarom lig je er eigenlijk?

Zoë is LLM! *O*
pi_110173109
Ik hoop ook voor je dat je deze keer lekker veel stompjes en beukjes gaat voelen Regenboogjes! :*

Bij de gedachte aan die interne verbouwingen word ik helemaal blij! Het duurt nog wel even voordat ik dat weer ga meemaken.
vragen mag!
pi_110173309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik kan nu in de bewegingen vaak wel voelen (Denk ik dan he :P) of het voetjes of handjes zijn... voeten kunnen echt flinke poffen zijn, handjes is toch vaker gekriebel achtig :P

Maar dat denk ik allemaal maar, misschien zijn die poffen wel haar billen, als ze die van haar zus heeft :P of ze doet al aan headbangen. Kan allemaal!
Ja, dat dacht ik ook. Maar soms voel ik ploffen of kriebels tegelijkertijd op zéér verschillende plekken dat ik me zorgen begin te maken over de anatomie van de beeb :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110173695
:N Sommige opmerkingen van mensen over zw.schap / 't figuur

Volgens mij maakt t niet uit hoe groot je buik is, mensen hebben er altijd wel iets over te zeggen.

Zal zo ook nog even n bolle buik in t buientopic plaatsen.

Klossen & po-geval zijn binnen *O*
jonge jongen duwde t zo in m'n handen
Ik :? Ok..

Gelukkig is m'n TNT-man meer attent :) die komt hier zo vaak haha, laatst zag ie dat ik nog sliep (gordijnen dicht, 9u smorgens) dus toen kwam ie de volgende dag (hij zei:normaal bel ik dan vaak aan maar nu niet) O+ lief toch

En *O* voor nog meer mijlpalen!
pi_110173704
Ik heb alleen tussen de gaatjes van de navelpiercing een soort van striae.
Mijn borsten zijn nog steeds geen mm gegroeid, hoop niet dat die opeens 2 maten groeien als de borstvoeding op gang komt en dat ik daar dan striae krijg.

Hebben jullie ook dat die zwangerschapskleding zelfs nergens meer naar zit?
Die band van de broeken die komt maar halverwege en dat zit nu echt haske raar bovenaan! :(
Maar ga nu voor die laatste weekjes niks meer kopen hoor! :{w
pi_110173773
Herkenbaar covie, heb t liefst n legging of relax-broek aan
Doe alleen m'n spijkerbroek aan als ik eens heen moet :@
pi_110173851
Ik herinner me ineens de trainingsbroek waar ik aan het eind van mijn zwangerschap in woonde. Eens kijken waar dat ding ligt! O+
pi_110175202
Wie had het hier laatst over een onderzoek waar je aan mee kon doen in Rotterdam en dat je dan elke week een echo moest laten maken? Er werd toen ook een linkje bij geplaatst dacht ik. Weet iemand dat linkje nog? Ik kan het niet terugvinden.
pi_110175397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:57 schreef Solagratia het volgende:
Wie had het hier laatst over een onderzoek waar je aan mee kon doen in Rotterdam en dat je dan elke week een echo moest laten maken? Er werd toen ook een linkje bij geplaatst dacht ik. Weet iemand dat linkje nog? Ik kan het niet terugvinden.
Dat is regenboogjes iig
The way you rock'n'roll
pi_110175432
Mijn vermoeden wie Regenboogjes is begint steeds groter te worden :D

Tnx DML!
pi_110175886
Ik pm je wel even. :+
pi_110176825
Thistleweed gaat het vandaag beter met je? Ik hoop het.

Nog even in de herhaling
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:18 schreef Thistleweed het volgende:
Dat is veel kokossap drinken. Dus niet kokosmelk maar echt het sap. [...]
Weet iemand waar je die kokossap kunt kopen of moet je hem zelf maken? Manlief heeft vandaag al voor me gekeken bij een C1000 & kleine AH, maar geen succes. Mocht iemand het weten, ben ik er wel heel dankbaar voor.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110177233
Misschien bij een toko tinuviel?
pi_110177253
Ik zou geloof ik gewoon een kokosnoot halen :P Anders zou ik het ook niet weten...
  woensdag 11 april 2012 @ 12:53:37 #188
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110177371
Ik denk ook dat je bij de toko of anders een Ah XL de meeste kans van slagen hebt Tinuviel!
  woensdag 11 april 2012 @ 13:22:18 #189
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110178561
Ik kom afscheid nemen hier.
Huubke lijkt nu minder misselijk te zijn van het vieze vruchtwater. In elk geval hebben we het ergste gehad. tot mijn (en de kraamverzorgsters) grote schrik liep hij gisterochtend pimpelpaars aan omdat hij moest spugen en het bleef hangen in neus en keel :X
De bv begint goed op gang te komen (lang leve de stuwing :o )
Harry vindt zijn broertje nog steeds geweldig. Het is echt dikke mik tussen die 2 O+

Lieve meiden, voor sommigen is het tot snel in het baby'tjestopic. Voor anderen duurt het nog wat langer. De bevalling kan makkelijk zijn of (wat) lastiger, maar echt het is het waard. Je krijgt er iets prachtigs voor terug. :*
pi_110179046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:56 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Vanaf zo'n 30 weken, dan worden de wangetjes spekkiger en is het gezichtje een beetje zoals het na de geboorte ook zal zijn
Er staat mij bij dat het juist iets eerder was, tussen 27-30 weken? Ik weet het niet precies meer.

Ik heb dat verhaal over die man in je dromen gemist. Vertel nog eens? c_/
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_110179057
:W Asy, fijn dat het beter gaat! Tot over een maand of 3,5 bij de babies :D

Echt, ik ga 'even' het dorp in... Kom Sproet tegen en vervolgens hebben we 45 minuten staan lullen :P (voornamelijk zij hoor O-) ik ben niet zo'n spraakwaterval :+ O-))
pi_110179107
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:22 schreef Asyniur het volgende:
Ik kom afscheid nemen hier.
Huubke lijkt nu minder misselijk te zijn van het vieze vruchtwater. In elk geval hebben we het ergste gehad. tot mijn (en de kraamverzorgsters) grote schrik liep hij gisterochtend pimpelpaars aan omdat hij moest spugen en het bleef hangen in neus en keel :X
Och. ;( :*

Fijn dat het alweer beter gaat. Hoe gaat het met jou, behalve de stuwing?
pi_110179309
Asy
:*
oh arme huubke, das wel schrikken pff!

Hoe gaat t nu met jou?
Wat fijn dat 't zo goed klikt tussen je 2mannetjes O+

Tot snel in t baby'tjes topic!
pi_110179385
Tot snel in het babytjestopic *O* :) Asy.

Heel veel succes voor jullie. Fijn dat het zo goed gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110179403
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er staat mij bij dat het juist iets eerder was, tussen 27-30 weken? Ik weet het niet precies meer.

Ik heb dat verhaal over die man in je dromen gemist. Vertel nog eens? c_/
Nou ik droomde gisternacht dat ik een stomende 18+ nacht had met een zéér aantrekkelijk heerschap dat in hetzelfde gebouw werkt als ik. En vannacht droomde ik weer over hem. Weer 18+ :D Het was een nogal realistische droom en nu heb ik het idee dat ik bloos tot in m'n tenen als ik hem zie (en dat is zo ongeveer tien keer per dag) gewoon omdat ik zo'n ikweetwatjijvannachtgedaanhebtgevoel heb :D
pi_110179543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:36 schreef Gerberaatje het volgende:

Echt, ik ga 'even' het dorp in... Kom Sproet tegen en vervolgens hebben we 45 minuten staan lullen :P (voornamelijk zij hoor O-) ik ben niet zo'n spraakwaterval :+ O-))
:6 Het was wel fijn je weer eens even te zien!!

Asy, wat een schrik zeg, gelukkig gaat het nu de goede kant op... tot over een paar weken.

Ik heb net eindelijk mijn muursticker uit Amerika opgehaald (heeft er een paar weken over gedaan) moet ik nog even 18 euro extra betalen voor invoerrechten }:| , die had ik er even niet bijbedacht... Wilde ook lekker nog even naar de kapper maar ik was vergeten dat het woensdagmiddag was en dat je dan niet zomaar zonder afspraak naar binnen kan lopen. Gelukkig kwam ik gerberaatje tegen was mijn tripje tenminste niet voor niets :)

Verder een sticker van de verloskundige gekregen vanochtend! Alles perfect, ik stond met een paar minuutjes weer buiten.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_110179632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:45 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nou ik droomde gisternacht dat ik een stomende 18+ nacht had met een zéér aantrekkelijk heerschap dat in hetzelfde gebouw werkt als ik. En vannacht droomde ik weer over hem. Weer 18+ :D Het was een nogal realistische droom en nu heb ik het idee dat ik bloos tot in m'n tenen als ik hem zie (en dat is zo ongeveer tien keer per dag) gewoon omdat ik zo'n ikweetwatjijvannachtgedaanhebtgevoel heb :D
:o

Had je dat de vorige zwangerschap niet met een of andere bekende pief?
pi_110179665
Oh lekker dan van de kapper Sproet! :o :D
En die invoerrechten :{w stom zeg.....
pi_110179687
Mij is toen ook tussen 25 en 28 weken verteld als ideaal voor een 3d echo
The way you rock'n'roll
pi_110179693
Oh volgende week vrijdag hebben we de pretecho!! En nu vind ik het stom dat ik nog zo lang moet wachten }:|

Gelukkig mag ik maandag bij de gyn weer even spieken, maar toch :{w
pi_110179828
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o

Had je dat de vorige zwangerschap niet met een of andere bekende pief?
Ongetwijfeld. Ik weet het niet meer, maar zodra ik zwanger ben krijg ik schunnige dromen.
pi_110180238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou perfect moment om nog even mijn 3d te spammen :P O+
SPOILER: 3d bij 25+1wk
Hier zie je inderdaad dat de vetjes nog een beetje moeten komen vind ik.
pi_110180989
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er staat me bij - maar zoals gezegd weet ik dat niet zeker meer - dat je grofweg voor de 30 weken nog aardige totaalplaatjes kunt krijgen.
  woensdag 11 april 2012 @ 14:22:37 #204
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110181080
Bedankt voor alle info over het beste moment voor een 3D-echo. Ik kan het op de website van het echobureau (nee, auto correct, niet exhibitionisten :')) ook niet goed vinden dus ik bel wel even. Eerst nog maar eens vragen of mijn vriend ook een 3D-echo wil want die wisselt nogal van mening daarover :)
pi_110182396
Oh wauw Covie, zie ik nu het bovenarmpjebotje? Wat ongelovelijk duidelijk! O+
pi_110183311
Goedemiddag dames,

Ik las een boel mijlpalen vandaag, fijn dat er zoveel weer lekker een weekje verder zijn *O* En zoë LLM, nog eventjes en dan heb jij je kleintje in je armen!

Ik zit op werk nooit achter de computer (iig niet op fok) dus had de vraag nog niet gezien maar kokossap haal je inderdaad bij de toko en ik heb het bij de tuinen gehaald. Weet trouwens niet of het echt werkt hoor, ik hoop het wel voor je Tinuviel. Lijkt me niet fijn om je daar zo zorgen over te maken.

Hier vandaag al weer in een beter humeur. De kids op mijn luchtbed hadden gestampt waren behoorlijk geschrokken, hadden echt niet nagedacht over een reden waarom dat luchtbed daar lag. Vonden het wel heel vervelend dat ik zo'n last van hun actie had gehad en kwamen hun excuses ook aanbieden. Dan kan ik toch ook niet heel lang boos blijven. Blijft natuurlijk wel een domme actie van ze, je moet sowieso voorzichtig zijn met spullen, van wie ze ook zijn.

Mijn mini "striae" streepje is verdwenen, denk dat het toch niets was, haha. Maak me druk om niets. Nouja, kans is groot dat het nog komt maar de striae op mijn borsten en heupen zijn hier heel mooi wit weg gekleurd en ik heb ook een hele lichte huid, dus dat moet ook nog wel goed komen.

Hier geen 3d foto, ik vind ze altijd een beetje eng :@ Ben wel heel benieuwd hoe ons kind er uit gaat zien maar dan moeten we nog even een paar weken wachten.

Veel plezier bij het babytopic Asy :W
pi_110183467
oja, kwijlen heb ik ook last van sinds mijn zwangerschap. Mijn neus zit ook veel meer dicht dat normaal, denk dat het daardoor komt. Beetje gênant vind ik het wel maar gelukkig heeft over het algemeen alleen mijn man dat door dus overleef ik het wel, haha.
pi_110184705
Wat erg zeg! Ik dacht nog een broodje kaas over te hebben van mijn lunch, dus ik die in het tostiapparaat doen en daarna een flinke klodder mayo er over heen, blijkt er appelstroop op te zitten. Maar na een paar happen vind ik het eigenlijk nog wel lekker ook dus ben ik het nu gewoon aan het op eten :')
pi_110185383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:52 schreef Sopho het volgende:
Oh wauw Covie, zie ik nu het bovenarmpjebotje? Wat ongelovelijk duidelijk! O+
Ja klopt inderdaad, het mooiste bovenarmbotje ter wereld! :D O+
Het was sowieso veel duidelijker dan verwacht, vooral op de film.

En hij/zij ligt precies te slapen zoals (8> ook altijd ligt 's morgens. *;
(bij de rechter foto)
pi_110185621
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:41 schreef Thistleweed het volgende:
Wat erg zeg! Ik dacht nog een broodje kaas over te hebben van mijn lunch, dus ik die in het tostiapparaat doen en daarna een flinke klodder mayo er over heen, blijkt er appelstroop op te zitten. Maar na een paar happen vind ik het eigenlijk nog wel lekker ook dus ben ik het nu gewoon aan het op eten :')
:') nou klinkt inderdaad fantastisch :')
Al eens augurk met slagroom geprobeerd? :D
pi_110185674
Haha, nee, ik hou van augurk maar ik weet niet of ik het zo lekker vind met slagroom :D
pi_110185918
Zo we zijn weer goedgekeurd bij de vk. Ze lag. met.dr.hoofd naar beneden (wil uiteraard nog niks zeggen, maar toch ;)). Ze zwom lekker weg bij t hartje luisteren hehe.
Mn bloeddruk was goed. Volgende week bloed laten prikken.
Oh en mn vk vind k een beetje apart. Ze is wel heel aardig enzo, maar een beetje te blij :')
pi_110186130
Fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn!
pi_110186404
Fijn Son!

Hier wilden we het ook eerst niet, maar wij hebben komende zaterdag een 3D. Dan ben ik 29 weken (of nou ja, VK denkt iets verder). Volgens die echodame waar we het laten doen is dat een mooie termijn. Ik ben benieuwd!

Enne, Sorbo, ik heb ook best vaak schunnige dromen hoor. Word ik wakker en bedenk ik allemaal wilde plannen voor de avond. Maar als het zover is, ben ik te moe :') Ik hou het dus maar allemaal voor me hier thuis :D
pi_110186473
Hoi :W

ik jompel even voor alle mijlpalen *O*

Hier vandaag ook een mijlpaal: 14 weken!
Vandaag voor het eerst een opmerking over een beginnend buikje (ein-de-lijk). Normaal zie je bij mij echt niks, dus met een beetje vetjes en zonder jasje etc valt het voor de oplettende kijker al een beetje op. 8-)

Van het weekend waren we op familiebezoek. Omdat er een nichtje bij is die moeite heeft om zwanger te raken, werd er zéér discreet omgegaan met onze zwangerschap. Terwijl ik me zelf al vantevoren had zitten druk maken over haar gevoelens :{
We werden niet gefeliciteerd. Er werden wel opmerkingen gemaakt, bijvoorbeeld hoe ik me voelde, en of mijn trouwjurk zou gaan passen. Het nichtje in kwestie kwam uberhaupt niet in de buurt.
Dus iedereen wist het wel al, maar het was net alsof niemand openlijk blij wilde/ durfde te zijn voor ons.

Mijn lief in de auto op de terugweg: Nou baby, maak je geen zorgen, we gaan nu lekker naar huis en met zijn drietjes blij zijn omdat jij erbij komt. O+
pi_110186540
Wij denken er trouwens over om de aanstaande oma's een cadeaubon voor een pretecho te geven voor moederdag. En die dan tussen 25 en 30 weken te plannen.
pi_110186619
Mijlpalen! *O* En Zoe heeft meldplicht! :D Wat gaat dat snel meid!

En ik wilde ook gaan schrijven dat ik de baby minder 'hard' voelde en dat ik dacht dat dat kwam omdat ik minder ruimte had, maar omg! Vandaag echt flink wat (pijnlijke) schoppen oid gehad. Ze is echt al sterk! Ik vind het zo fijn om haar te kunnen voelen O+
Oh, en een wonder! Mn baas begint maandag weer met werken, voor wel 1 uur per dag :') Daar gaan we echt wat aan hebben..
pi_110186742
hmm, mango, moeilijk is zo'n situatie met je nicht. Lijkt me ook niet heel erg leuk dat niemand er aandacht aan besteed heeft. Leuk idee die echo!

Haha, 1 uur per dag, dat zet wel zoden aan de dijk. Is je werkdruk wel al wat minder of gaat dat gewoon keihard door?
pi_110186752
Ik wilde nog vragen Marjolijntje, waarom je geen 6 weken van tevoren stopt na alle werkellende de afgelopen periode. Kan je baas mooi aanpoten en jij van je welverdiende rust genieten. Maar dat eerste wordt um niet als ik dat dan zo lees...
pi_110187123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:24 schreef Thistleweed het volgende:
hmm, mango, moeilijk is zo'n situatie met je nicht. Lijkt me ook niet heel erg leuk dat niemand er aandacht aan besteed heeft. Leuk idee die echo!

Het irritante was dat we haar via haar moeder wilden laten voorinformeren, omdat het anders tijdens die dag zo rauw op haar dak zou vallen. Dus paar dagen van tevoren gebeld.
En toen bleek op de dag zelf dat moederlief iedereen in de familie geinformeerd had... behalve haar. Vond ze te moeilijk.

Ik zou zelf toch redelijk link worden als anderen voor mij gingen bepalen of ik ergens goed of minder goed mee zou kunnen omgaan, en of ik wel of niet in staat zou zijn om blij te zijn voor een ander.
En wat is er mis met verdriet als dat zou opkomen, dat mag er toch ook zijn?
pi_110187539
Ik zou zelf woest zijn geweest als de hele familie het had geweten en ik niet. En verdriet is prima, ik kreeg er meestal een hele blije reactie uitgeperst (en dat meende ik dan ook echt wel hoor, maar soms was het wel even een shock) en later als we weer met zn tweetjes waren moest ik dan wel huilen maar bij ons wist niemand dat het niet lukte. Daar ben ik ook wel blij mee als ik dit soort dingen hoor.
Is het voor jou nog een optie om haar nog een keer zelf te bellen? Lijkt me voor je nicht helemaal confronterend als jij zo meteen een dikke buik hebt en ze van niets wist.

En verder vind ik het voor jou ook echt niet leuk, je verdient gewoon blije felicitaties van je familie. :*
pi_110187570
Het liefst ga ik zelf wel door tot 36 weken, dan heb ik erna tijd extra (ook als ze te vroeg komt als ik het goed gelezen heb, maar daar moet ik me nog echt goed in gaan verdiepen).
Werkdruk is nog steeds net zo hoog, maar mn to-do list wordt gewoon steeds langer en ik doe alleen nog maar de dingen die echtecht moeten of waar ik zelf zin in heb. Voor de rest zoeken ze het maar uit. Ik ben er klaar mee :)
pi_110187659
Dat klinkt heel verstandig Marjolijntje, ze zoeken het inderdaad maar uit, rare fratsen, een zwangere vrouw zich over de kop laten werken.
pi_110187973
Lastig zeg,mango!
Niet leuk ook.

Marjolijn, je hebt in principe 16 weken verlof. komt ze bv 2 weken eerder heb je dus 14 weken na de bevalling.
Andersom ook, beval je met 41 weken heb je nog 12 weken na.
Daarom ga k met 36 weken, ga er.niet vanuit dat ze eerder.komt ;)
pi_110187979
Gadverdamme! Onze schutting is van de winter omgewaaid zodat er nu geen scheiding meer is tussen onze tuin en die van de buurvrouw. Nu heb ik mijn deur open staan en is ze buiten aan het roken, ik ruik de rook binnen, bleg, had de deur nog wel open gedaan om het huis te luchten. Ze zal het niet expres doen (mag ik hopen) maar toch... gadverdamme.
(helpt ook niet dat ik mijn buurvrouw echt heel erg stom vind :@ we hebben wel ok contact hoor maar ik vind het gewoon een verschrikkelijk mens en moet echt mijn best doen om aardig te blijven doen, ze heeft zo'n vreemd wereldbeeld en alles draait om haar, heb ook wel eens op het punt gestaan jeugdzorg te bellen, arme kinderen, gelukkig zijn die nu het huis uit (geschopt)) zal blij zijn als die schutting er weer staat)
pi_110188006
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:41 schreef Thistleweed het volgende:
Ik zou zelf woest zijn geweest als de hele familie het had geweten en ik niet. En verdriet is prima, ik kreeg er meestal een hele blije reactie uitgeperst (en dat meende ik dan ook echt wel hoor, maar soms was het wel even een shock) en later als we weer met zn tweetjes waren moest ik dan wel huilen maar bij ons wist niemand dat het niet lukte. Daar ben ik ook wel blij mee als ik dit soort dingen hoor.
Is het voor jou nog een optie om haar nog een keer zelf te bellen? Lijkt me voor je nicht helemaal confronterend als jij zo meteen een dikke buik hebt en ze van niets wist.

En verder vind ik het voor jou ook echt niet leuk, je verdient gewoon blije felicitaties van je familie. :*
In de loop van de dag moet ze het doorgekregen hebben, maar toen kwam er geen reactie. Uiteindelijk hadden wij ook geen zin meer om er iets over te zeggen, aangezien het kennelijk allemaal zo delicaat was. Maar misschien is het wel een idee om nog even contact met haar op te nemen ja.
pi_110188054
Ja die sigarettenrook is ineens zo smerig he? Lekker ook als je hele huis ernaar ruikt :r
pi_110188160
Ik neem gewoon wat extra vakantie op erna, eventueel, afhankelijk van wanneer beeb komt. Dan heb ik ervoor 6 weken en erna 12 of 13 weken. Vond ik wel een goede deal, nu ik toch verplicht was 6 weken van tevoren te stoppen. En vind het stiekem wel een lekker idee moet ik zeggen, dat ik nu nog maar 5 weken hoef.
pi_110188234
Mango -O- wat een vervelende situatie... Dat iedereen rekening wil houden met haar gevoelens kan ik begrijpen maar waarom niet ook met jullie gevoelens. Jullie zijn trots en blij en willen dat toch ook kunnen laten merken. M.I kan/moet daar gewoon een gulden middenweg in gevonden worden want nu zijn jullie eigenlijk met een vervelend gevoel vertrokken.. De reactie van je vriend O+

De beste tijd voor een 3D echo was geloof ik rond een week of 27-30 zodat je beeb al wel vetjes heeft maar toch nog in zijn geheel op het scherm past. Wij hebben met 27,5 week een 3D echo gedaan en ik was meteen helemaal verliefd O+

Voor alle mijlpalen *O*
En een extra *O* voor Zoe die nu ook LLM is
Hier vandaag alweer 38 weken *O* , tijd vliegt al moet ik toegeven dat ik heel benieuwd ben naar ons kleine mannetje... O+
pi_110188256
Ik kan me ook wel voorstellen dat je nicht het dan ook wel weer heel moeilijk vind om te reageren als er zo krampachtig is gedaan door de rest van de familie. Lastige situatie hoor.

Ja, vieze stinkrook, haha, heb echt 10 jaar lang zware shag gerookt, het eerste wat ik deed in de ochtend was een shaggie opsteken. Nu vind ik het verschrikkelijk. Zie dan helemaal voor me hoe mijn baby'tje last heeft van die vieze ongezonde rook. Ik hoop wel dat ik na de zs wat minder fanatiek wordt in het hele rookgebeuren, nu durf ik eigenlijk niet eens naar feestjes waar gerookt wordt en ga ik ergens anders staan als iemand bij de bushalte er eentje opsteekt. Beetje overdreven maar ik kan het niet helpen lijkt wel.
pi_110188297
Het schiet al lekker op Roosje, voel je je nog goed?
pi_110188404
Ik zie.ook wel een beetje op tegen nog 10 weken werken..
Ik wil t vooral vanwege de tijd erna. Ik vind 10 weken gewoon te kort. Heb niet zoveel vakantiedagen meer, plus dat ik ook nog vakantie,wil hebben voor t geval dat.
Ik kan ook wel onbetaald verlof nemen na.de.bevalling. Misschien doe k dat ook wel. In overleg kan er iig een hoop ;)
pi_110188432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:53 schreef clauwheee het volgende:
Ik neem gewoon wat extra vakantie op erna, eventueel, afhankelijk van wanneer beeb komt. Dan heb ik ervoor 6 weken en erna 12 of 13 weken. Vond ik wel een goede deal, nu ik toch verplicht was 6 weken van tevoren te stoppen. En vind het stiekem wel een lekker idee moet ik zeggen, dat ik nu nog maar 5 weken hoef.
Ik heb een maand fulltime ouderschapsverlof aangevraagd, aansluitend op mn zwangerschapsverlof. Ik ga er vanuit dat dat wel goedgekeurd wordt, maar ook daar heb ik nog niks van gehoord :')
Ik hoef nu nog maar 25,5 dagen te werken, dus het is goed te overzien vind ik. Fijne tijd met een hoop korte weekjes (en nog wat vakantie)
pi_110188510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:55 schreef Thistleweed het volgende:
Het schiet al lekker op Roosje, voel je je nog goed?
Lief dat je het vraagt.
Voel me eigenlijk nog prima, af en toe wat meer hormonaal dan anders. Het ene moment kan ik niet wachten tot ons mannetje er is en dan weer even een paniekmomentje van ' help hij moet er ook nog uit'.
Maar mag zeker niet klagen, geniet nog volop van het mannetje in mijn buik en ben nog behoorlijk mobiel.
pi_110188621
Fijn om te horen roosje, dan is het lekker genieten van het laatste stukje zwangerschap.En het er uit komen gaat ook vast wel goed komen ;)
pi_110188863
Ik ben misschien heel raar, maar ik vind die 10-12 weken na de bevalling echt zó lang klinken :o
Uiteindelijk ben je er toch 4 maanden uit geweest, mezelf een beetje kennende sta ik dan weer te popelen om te beginnen!
disclaimer: ik sluit niet uit dat ik na de bevalling, onder invloed van heel andere hormonen en roze wolk en zulks, hier het tegenovergestelde kom beweren.
pi_110188921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:01 schreef Thistleweed het volgende:
Fijn om te horen roosje, dan is het lekker genieten van het laatste stukje zwangerschap.En het er uit komen gaat ook vast wel goed komen ;)
Ach op zo'n moment houd ik me maar voor dat het al een keer gelukt is (grote broer) en het deze keer ook wel goed zal komen.
pi_110189054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Ik ben misschien heel raar, maar ik vind die 10-12 weken na de bevalling echt zó lang klinken :o
Uiteindelijk ben je er toch 4 maanden uit geweest, mezelf een beetje kennende sta ik dan weer te popelen om te beginnen!
disclaimer: ik sluit niet uit dat ik na de bevalling, onder invloed van heel andere hormonen en roze wolk en zulks, hier het tegenovergestelde kom beweren.
Klinkt ook lang, is ook lang maar vergeet ook niet dat je waarschijnlijk een stuk minder nachtrust hebt en je zeker de eerste weken nog heel erg moet wennen aan elkaar/situatie en moet herstellen. Dan is het juist wel fijn dat wanneer je je draai gevonden hebt je nog een paar weekjes kan genieten.

En zeker als je kleintje daarna naar de kinderopvang gaat zijn ze nog zo klein als ze met 10 weken al gaan. Dan is vaak die paar weken later wel fijn althans dat is mijn gevoel erbij.
pi_110189242
Duurt het serieus 10 weken voordat je je draai gevonden hebt? :X
Ik bedoel, het verschilt natuurlijk per persoon, en per zwangerschap, en het zal ook zeker wat moeite kosten om dan daadwerkelijk te gaan werken en mijn kind ergens achter te laten. Maar ik kan me ook zo goed voorstellen dat ik na die 10 of 12 weken snak naar een dag zonder babypraat...

Kom er maar in, oermoeders. Ik moet het nog leren geloof ik oO<
pi_110189449
Mangostine, ik had zelf langer verlof (4,5 maand, "kon" niet eerder beginnen op mijn stage) maar was er toen ook écht wel weer aan toe om te gaan werken. Het liep allemaal goed en ik vond het fijn om weer wat meer buiten de deur te komen. Met een week of 5/6 ben ik trouwens wel al weer begonnen met mijn koorrepetities (als dirigent, dus).

Maar ik geloof wel dat het bij deze tweede zomaar anders zou kunnen zijn. Een ander kind, en sowieso de tweede... ik weet niet hoe dat allemaal gaat lopen. Op dit moment vind ik 10 weken erg kort klinken, maar dat komt ook doordat ik me niet zo energiek voel i.v.m. de zwangerschap. Als de baby er is, kan ik hopelijk net als bij E, weer bergen verzetten. ;)

Het enige wat me wel wat zorgen baart is de borstvoeding. Kolven wordt lastig met mijn werk, en ik wil het liefst wel zo lang mogelijk zelf voeden, dus hoe ik dat ga doen weet ik nog niet. Maar ik weet sowieso nog niet hoe het allemaal gaat lopen omdat ik een tijdelijk contract heb... mogelijk moet/ga ik een aantal maanden uit dienst en zit ik wat langer thuis dan die 10 weken.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:19:20 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110189506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:09 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Klinkt ook lang, is ook lang maar vergeet ook niet dat je waarschijnlijk een stuk minder nachtrust hebt en je zeker de eerste weken nog heel erg moet wennen aan elkaar/situatie en moet herstellen. Dan is het juist wel fijn dat wanneer je je draai gevonden hebt je nog een paar weekjes kan genieten.

En zeker als je kleintje daarna naar de kinderopvang gaat zijn ze nog zo klein als ze met 10 weken al gaan. Dan is vaak die paar weken later wel fijn althans dat is mijn gevoel erbij.
Dit dus!

Ik ben vorige week weer begonnen met werken. Als ik het zou kunnen was ik liever nog wat langer thuis gebleven.

Een jaar geleden was mijn ideaal allebei 4 dagen werken (dat was alleen financieel niet zo aantrekkelijk), nu vind ik 3 dagen al veel....

Hier duurde het ook tot een week of 7 voordat we een beetje een ritme hadden gevonden.

Maar goed, iedereeen is weer anders en elk kind is weer anders. Er zijn ook genoeg moeders die inderdaad na 10 weken weer staan te springen om weer aan de slag te gaan en daar is ook niks mis mee natuurlijk.
pi_110189661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:09 schreef Roosje84 het volgende:
Dat heb ik ook zo ervaren. Mijn dochter is de eerste maand opgevangen door een vriendin, lekker rustig bij haar thuis. Uiteindelijk was ze 5,5 maand toen ze naar het KDV ging. Deze situatie was eigenlijk uit nood geboren, maar we hebben er altijd wel een goed gevoel bij gehad.
pi_110189788
Mijn vent en ik gaan beide 4 dagen werken, waarvan 1 dag thuis. En dan samen nog 1 dag vrij. 1 dag gaat de kleine naar de opvang en 1 dag naar mijn moeder.
Vooralsnog denk ik echt, dat moet te doen zijn. Ik krijg er ook wel energie van, een nieuw ritme. Kan me van mezelf nog best voorstellen dat ik na 8 weken ofzo al begin met oefenen. Kijken hoe het voelt. Of ik niet inderdaad tranen met tuiten sta te huilen na een hele dag zonder kind.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik onderschat het ook niet en realiseer me heel goed dat het ontzettend spannend zal zijn. Maar ik kijk er ook zo naar uit, hoe wij gaan draaien als gezin. O+
pi_110189881
Natuurlijk is het over het algemeen te doen, anders zou het niet zoveel gezinnen lukken. ;)
pi_110189944
Even tussendoor: Cantare, ik denk bij jouw av de hele tijd dat die smurfin een dildo vast heeft. :')
pi_110189993
Ghehehe, ja, ik zie het ook. Maar ja, een gegeven paard...

Het wordt tijd voor een nieuwe award. Alleen nog even bedenken waar ik kans op maak. :')
pi_110190046
Thistleweed
Fijn dat de kinderen beseffen dat 't niet oke was om te doen.

En tosti-appelstroop brr haha

Bah vies is dat, rook wat naar binnen komt..

Sonnetje
*O* goedgekeurd

Clauwheee
:D haha dat heb ik ook.
Zo heel af en toe droom ik over sex (en dan behoorlijk realistisch) en denk ik oeh, dat zou leuk zijn etc. Maar als 't dan avond is.. :')

Mis m'n sexleven soms wel hoor pff
Kan niet wachten tot ik weer lekker de oude ben *O*

Marjolijntje
Ja gaat snel! :D

Wow voor 1uurtje.. Hmpf.

Mango
Wat n leuk idee van de echobon!

En lastige situatie zo met je nicht, vooral omdat jij je best hebt gedaan om haar via je moeder in te lichten, als t dan niet gebeurt en de rest weet t wel..
Lijkt me nog ongemakkelijker voor je nicht&jou.

En idd, verdriet mag er ook zijn.

Roosje
Fijn om te horen dat t goed gaat :*
*O* 38weken!

:? Qua verlof
Heb t idee dat als ik eerder beval, ik ook eerder moet beginnen met werken, maar dat is dus niet zo?
Heb er ook nog 2weken vakantie bij zodat ik in een nieuwe maand begin te werken op de nieuwe afd.
pi_110190085
Zoë, je hebt altijd recht op in totaal minimaal 16 weken verlof, ook als je al eerder bevalt.
  woensdag 11 april 2012 @ 17:32:37 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110190104
Zoe, je hebt sowieso 16 weken verlof, ook als je kindje eerder komt.

Net zoals dat je ook recht hebt op 10 of 12 weken na de bevalling, dus ook als je later bevalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 11-04-2012 17:43:33 ]
pi_110190170
:@ wat maf dat ik dat dacht.
pi_110190641
Ik vond t vorige keer wel fijn 5,5 maand thuis te zijn (was wel irts te lang voor.mij trouwens). Nou was dat dan wel omdat ik geen werk had :')
Maar 12 weken vind k al kort. Sowieso straks met 2 kindjes.
T.liefst zou k nog een maand langer thuis zijn. Ik begon namelijk slechter te slapen enzo toen j zolang thuis zat, ik deed gewoon te weinig :')
pi_110190927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:41 schreef Thistleweed het volgende:

Hier wil ik me nog even bij aansluiten. Wij hebben het nooit verteld om dit soort krampachtig gedoe te voorkomen. Wat wel maf is dat ik er moeite mee heb om mensen te vertellen dat ik zwanger ben.
pi_110191024
Zoe dat van die 16 weken verlof vergissing had ik ook hoor! Fijn dat ik dat nu wel begrijp dankzij jullie :D
En ik zie dat je een LLM bent *O*

Sigarettenrook.. ja gatver daar moet ik ook echt niks van hebben. Moeders is zwaar kettingroker, woont een paar straten verderop dus daar willen we nog weleens naartoe lopen met de hond. Maar ik hou dhet daar echt niet lang uit en moet echt bij een open raam of deur zitten. En ook al ben je maar 10 minuten binnen geweest, je hele kleding en je haren stinken erna. Bah!

Oww en ik wilde nog zoveel zeggen tegen de rest maar ben alles weer vergeten :')

Asy fijn dat het uiteindelijk goed gaat metj e knulletje... maar wat zal jij geschrokken zijn :o

Ik ga lekker met de pootjes omhoog en dadelijk aan mannie vragen of ie doet stofzuigen want dat red ik echt niet meer... En het mag wel weer een keer (lees: tis een teringzooi op de vloer met 1 hond en 3 katten).
  woensdag 11 april 2012 @ 17:53:59 #254
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110191053
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vond t vorige keer wel fijn 5,5 maand thuis te zijn (was wel irts te lang voor.mij trouwens). Nou was dat dan wel omdat ik geen werk had :')
Maar 12 weken vind k al kort. Sowieso straks met 2 kindjes.
T.liefst zou k nog een maand langer thuis zijn. Ik begon namelijk slechter te slapen enzo toen j zolang thuis zat, ik deed gewoon te weinig :')
Ik ga met 34 weken met verlof omdat ik het nu al zwaarder begin te worden. Daarnaast kan ik mij nu al bijna niet meer op m'n werk concentreren dus laat staan over 10 weken...Na mijn verlof heb ik nog 4 weken vakantie en mijn vriend daarna ook nog 1 week. Daarna gaat onze dochter 2 dagen in de week naar het kdv. Ik kijk zó uit naar de zomer!
pi_110191085
Ow ja nu weet ik het weer.. Mango wat ontzettend vervelend dat je je vreugde niet kan delen met zoiets als familie. Tuurlijk ligt het gevoelig ... maar dan nog vind ik het een beetje onfatsoenlijk van ze. En inderdaad, alsof anderen voor je nicht moeten bepalen welke info ze wel en niet aan kan. Zien gaat ze het toch ..

Ik hoop dat je een hoop andere mensen om je heen hebt die wel blij voor je zijn.. kun je je geluk toch een beetje delen :)
pi_110191156
Ja snap ik :D
Ik kijk t wel even aan hoe t gaat. Voor t zelfde geld stop k.ook gewoon met 34 of 35 weken. Afhankelijk van hoe t gaat. Sowieso ook met loslopende dreumes :)
Vorige keer maar gewerkt tot 28 weken dus is nu wel anders :)
pi_110191289
Haha twinkle toevallig :D

:Y laat je man maar lekker stofzuigen

Mango
Ga je trouwen tijdens de zw.schap? Hoeveel weken ben je dan?
Lijkt me heel mooi, een bol in een trouwjurk O+
pi_110191863
Ik vond het heerlijk om bij de oudste dik 5,5 maand thuis te zijn na de geboorte! Dit keer weer zoiets...

Marjolijntje, ik weet niet precies of het voor ouderschapsverlof zo geld, maar het was altijd zo dat ze vakantie binnen 2 weken goed of af moeten keuren, omdat het anders stilzwijgend goedgekeurd wordt. Het zou kunnen dat dit voor ouderschapsverlof ook geld ;) dat zou mooi zijn! Heb je het schriftelijk aangevraagd?

God ik had net een 'aanvaring' met iemand bij de supermarkt }:| die stond met haar dikke togus midden in het pad waardoor je binnenkomt, dus ik kon er niet langs met mijn kar.. Vroeg 2 keer netjes: mag ik er even langs? Ik kan er niet door zo. Ze keek me beide keren schaapachtig aan en bleef staan }:|

Dus toen reed ik met mijn kar gewoon tegen haar aan :+ (ik heb echt geen geduld om het dan nóg een keer te vragen, ammehoela) kreeg ik: ja hallo, die enkels zijn van mij :') ja figuur, ga dan aan de kant als ik het 2 (!!) keer lief vraag!

Zucht.

Ik heb volgens mij een blaasonsteking en daardoor extra last van mijn buik dus ik ben toch al niet gezellig :@

/hormonengedoe
pi_110192387
Ik was bij oudste ook 6 maanden thuis omdat ik nog even werkloos ben geweest. Ik had wel mijn studie om af te maken, maar op een gegeven moment werd ik zo lui van het niets doen dat dat ook niet meer lukte :+ 6 maanden was dus voor mij veel te lang. uiteindelijk in feb met mijn huidige baan begonnen en ìn juni afgestudeerd. Ik plak nu niets extra's achter mijn verlof. Ik geloof dat ik eerder mijn werk ga missen als ik dat ga doen. Heb echt een fantastische baan O+ Maar stel het loopt allemaal nog voor geen meter thuis dan ga ik dat eerst oplossen.

Gerb, vervelend zijn blaasontstekingen he. In mijn vorige zwangerschap had ik er 3 ofzo. Gelijk aan het begin al een. nu nog niets. Ik denk dat het komt door de bekkenbodemfysio. Had jij me toen nog over gepm't.
pi_110193205
Ik heb sinds muppets zwangerschap geen blaasontstekingen meer gehad, voor die zwangerschap had ik het chronisch... Maar jee dit heb ik echt niet gemist :N

Net 2 PCM naar binnen geknald en bijna een liter water.. Zo maar eens en grote pot thee maken.... Dan maar 80 keer extra eruit vannacht...

Wat fijn trouwens dat de bekkenfysio lijkt te helpen!! Was echt wel een gouden tip dus :)
pi_110193396
Dat lui zijn had k ook idd.
Ook gewoon geen zin om t huishouden te doen.
Nu heb k nog steeds geen oppasoplossing nog :') dus misschien ga k wel een halve dag minder werken straks. Nja ik zie t wel...

Mijn kind is gedraaid denk ik..voel getrap op mn blaas. Of.iig.een vervelend gevoel op mn blaas.

Gerbera, irritant dat soort mensen he
Een paar weken geleden werd k geplet door een duobuggy. Stond bij de kassa af te rekenen. Komt dat wijf zich er tussenfoor persen. Kon net en geen dank je wel ook he :') zelfs de cassiere had zoiets van: lastig om te vragen of je er langs mag.
Kijk dat ze gestressed.is omdst ze 4 kinderen heeft kan k ook niks aan doen :')
pi_110193635
@Gerbera, ik heb het schriftelijk ingeleverd ja, leek me wel zo verstandig ;) Eerst mondeling aangegeven wat mn plannen waren, daarna nog eens op papier bij PZ ingeleverd. Ergens in januari. Kan het op mn werk wel terug zoeken wanneer.
Maar volgens mij hebben ze bij ouderschapsverlof tot 4 weken voordat het in gaat, dus dan kan het nog even duren voordat het goed- of afgekeurd wordt. Maargoed, als ze het af zouden keuren hadden ze dat best even mogen laten weten ondertussen }:| dan zou ik ook nog tijd hebben om iets te regelen.

Beterschap voor je blaasontsteking! Volgens mij ontspring ik die dans tot nu toe gelukkig, lijkt me echt naar. En wat een domme mensen af en toe..
pi_110194354
Gerb
Irritant zulke mensen :(

& blaasontsteking bah!

Marjolijntje
Hoop dat t geregeld is,
& anders dat gerberaatje gelijk heeft, dat t gewoon stilzwijgend goedgekeurd wordt.

:@ ik denk dat ik last heb van nesteldrang
't moet schoon & netjes
En ik raak wat in paniek, terwijl alles eigenlijk wel klaar is
(nouja nu niet meer want ik heb m'n badjas en de hoes enz van de maxi Cosi uitgewassen :@ dat moet nu drogen ) voel me nog niet fit maar ik kon t niet laten
pi_110194472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:49 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb sinds muppets zwangerschap geen blaasontstekingen meer gehad, voor die zwangerschap had ik het chronisch... Maar jee dit heb ik echt niet gemist :N

Net 2 PCM naar binnen geknald en bijna een liter water.. Zo maar eens en grote pot thee maken.... Dan maar 80 keer extra eruit vannacht...

Wat fijn trouwens dat de bekkenfysio lijkt te helpen!! Was echt wel een gouden tip dus :)
Ja gouden tip inderdaad! Ik merk wel dat sinds in zwanger ben mijn bekkenbodem weer van de rel is. Bij niezen gelijk weer urineverlies enzo, dus ik moet snel gaan zitten als ik moet niezen. Was een van de redenen dat ik maar ging testen.

Veel drinken is de truc ja. Hopelijk krijg je het weggedronken en anders maar langs de ha. blaasontsteking is echt ellende.

Sonnetje: geen zin om het huishouden te doen is herkenbaar ja :P Is je werk flexibel te plannen?

Zoe, lekker nestelen. Soms moet het ook gewoon gebeuren, dan kan je het weer loslaten. Zo lang je de tuin niet gaat aanharken... ;)
pi_110195643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:33 schreef Zoë23 het volgende:
:@ wat maf dat ik dat dacht.
Het was eerst zo (een jaar of 4 a 5 geleden) dat je weken na je zwangerschapsverlof ingingen na je bevalling. Dus als je te vroeg beviel gingen dan de 10 of 12 weken in. Inmiddels is dat aangepast. Ik heb 16wk na mijn bevalling gekregen omdat ze 6wk te vroeg kwam.
pi_110196034
Sola
:D haha
(we hebben n klein tuintje, niks te harken dus, dat scheelt ;) )

Ferrari
Goed om te weten.
En volgens mij heb je die weken ook wel nodig als je kindje te vroeg is geboren
pi_110198097
'dat' soort mensen zijn inderdaad zwaar }:|

Vanochtend een mevrouw die me half van de trap afduwt bij de metro omdat ze haast heeft en er langs wil. Het ging haar vast niet snel genoeg. Vervolgens zie ik dat ze ruim op tijd is bij de tram, die ik ook moest hebben. Dus het duwen en haasten was niet eens nodig geweest. Dan stap ik rustig op mijn zwanger tempo de tram in, vind de persoon die de deuren bestuurt het nodig om de deuren dicht te doen terwijl ik er tussen sta. Die vond ook vast dat ik niet snel genoeg ging.
(nu moet ik ook wel zeggen dat ik het tempo heb van een slak, maar goed, mijn slakkentempo zorgt er wel voor dat ik nog elke dag puf heb om een uur heen en een uur terug te reizen om braaf te werken)
pi_110198846
Oww zulke mensen kan ik wel wat doen ja .. ken ze wel. Gerbera ik vind dat je nog netjes en geduldig bent geweest hoor! Na 2 keer vragen houdt het op hoor .. niks geks aan.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:32:14 #269
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_110199372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:13 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Ja gouden tip inderdaad! Ik merk wel dat sinds in zwanger ben mijn bekkenbodem weer van de rel is. Bij niezen gelijk weer urineverlies enzo, dus ik moet snel gaan zitten als ik moet niezen. Was een van de redenen dat ik maar ging testen.

Veel drinken is de truc ja. Hopelijk krijg je het weggedronken en anders maar langs de ha. blaasontsteking is echt ellende.
Sonnetje: geen zin om het huishouden te doen is herkenbaar ja :P Is je werk flexibel te plannen?

Zoe, lekker nestelen. Soms moet het ook gewoon gebeuren, dan kan je het weer loslaten. Zo lang je de tuin niet gaat aanharken... ;)
en schijnt vroeggeboortes te kunnen veroorzaken. Aanpakken die handel, dus!
(Tenminste, een collega kreeg haar kindje prematuur door weeen die zijn veroorzaakt door een niet onderkende blaasontsteking. Ben je dan mooi klaar mee.)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 11 april 2012 @ 21:15:45 #270
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110202303
Ja, voorzichtig zijn hoor! :*
Bij mij mogelijk ook de reden geweest van de 6 weken te vroege komst van m'n meiske...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_110202643
quote:
17s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:32 schreef Kyara het volgende:
Zoe, je hebt sowieso 16 weken verlof, ook als je kindje eerder komt.

Net zoals dat je ook recht hebt op 10 of 12 weken na de bevalling, dus ook als je later bevalt.
Dit wist ik niet. Bij mijn eerste zwangerschap was mijn zoontje 9 dagen te vroeg, toen kreeg ik die volgens mij niet extra erna. Dan had ik namelijk als ik het goed begrijp 12 weken & 9 dagen moeten krijgen?

Oh dat verklaart wel waarom de artsen mij hebben opgenomen in het ziekenhuis met verdacht op ontsteking. Want als het een blaasontsteking zou zijn, dan heb je dus kans op vroeggeborte. Nou ben ik al wel 35 weken morgen, dus dat scheelt, maar dan nog.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110203066
Hihi, ik zat net op babybytes (om te kijken hoe 't beebje er nu uitziet met 10weken) en toen viel mijn ook op de bovenste reactie:

quote:
Hallo ik had een vraagje volgens mij voel ik.mijn baarmoeder 4 vingers onder mijn navel kan dat zo zijn Haha ik voel echt een bolletje Haha fijne avond
:D Ik moest er een beetje om grinniken, maar vind het tegelijkertijd ook best aandoenlijk, die opmerking O+

Edit: oooohhhhh.... never mind :D :D _O- _O- _O-
Ik las het alsof ze vier vingertjes voelde, hahahaha _O- _O- :')
pi_110203503
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:19 schreef Tinuviel het volgende:
Nou ben ik al wel 35 weken morgen, dus dat scheelt, maar dan nog.
Lieverd, alles vóór dinsdag 8 mei is te vroeg ;)
pi_110205399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hihi, ik zat net op babybytes (om te kijken hoe 't beebje er nu uitziet met 10weken) en toen viel mijn ook op de bovenste reactie:

[..]

:D Ik moest er een beetje om grinniken, maar vind het tegelijkertijd ook best aandoenlijk, die opmerking O+

Edit: oooohhhhh.... never mind :D :D _O- _O- _O-
Ik las het alsof ze vier vingertjes voelde, hahahaha _O- _O- :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110205827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:19 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dit wist ik niet. Bij mijn eerste zwangerschap was mijn zoontje 9 dagen te vroeg, toen kreeg ik die volgens mij niet extra erna. Dan had ik namelijk als ik het goed begrijp 12 weken & 9 dagen moeten krijgen?
Edit! Het ligt er volgens mij aan of je in totaal op 16 weken uit zou komen. Zo nee -> recht op extra dagen. Zo ja -> 'gewoon' 12 weken. Maar correct me if I'm wrong :). Je krijgt wel meer dan 16 weken totaal als je 6 weken van tevoren stopt en dan over tijd loopt. Omdat je recht hebt op minstens 10 weken na de bevalling.

Eigenlijk best ingewikkeld :D.

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 11-04-2012 22:26:02 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110208930
Je hebt altijd 16 weken (4 voor en 12 na of 6 voor en 10 na). 16 is dus het minimum. Stop je 6 weken van tevoren (voor je uitgerekende datum) en loop je overtijd, dan heb je dus wat extra dagen, omdat je altijd 10 weken hebt na de bevalling.
pi_110209062
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Edit! Het ligt er volgens mij aan of je in totaal op 16 weken uit zou komen. Zo nee -> recht op extra dagen. Zo ja -> 'gewoon' 12 weken.
Dan had ik wel 9 dagen extra moeten krijgen. Ik ben 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan. Toen 9 dagen voor de uitgerekende datum bevallen, en had daardoor dus achteraf 12 weken + 9 dagen moeten krijgen, want anders had ik maar 16 weken- 9 dagen verlof. Volgens mij klopt dat dan wel. Alleen ik weet niet sinds wanneer deze regeling geldt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110209698
Als je 4 weken van tevoren stopt, heb je dus 12 weken erna. Je wettelijk recht is 10 weken erna. Omdat je eerder bent bevallen krijg je geen extra dagen. Je zwangerschapsverslof is alleen 9 dagen korter en je bevallingsverlof 9 dagen langer, want die gaat eerder in.
pi_110210208
Gezien ik niet echt meer logisch denk vandaag, ga ik maar beter slapen. Teruste :W
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110217610
Goedemorgen!

Tinuviel, da's pas sinds een paar jaar geloof ik.

Ik vannacht maar weer eens beschaafd gedroomd, zo voor de verandering. Weer veel te levendig en raar, maar zonder mannelijk naakt ;)
  donderdag 12 april 2012 @ 08:22:43 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_110217642
Dat heet nachtmerrie dan toch Sorbootje?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110218101
Is het al bijna half vijf?
pi_110218107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:04 schreef Tinuviel het volgende:
Gezien ik niet echt meer logisch denk vandaag, ga ik maar beter slapen. Teruste :W
Ik vind het ook best lastig en ik lig niet in het ziekenhuis :*. Ik ga wel eens rekenen als ik mijn bevaldatum heb ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110218186
Kursor
Succes vanmiddag!! :*

-O- minder fit dan gister
& m'n lief werkt vandaag 3.5u verderop, en is dus pas rond half9 thuis
O+ maar m'n moeder komt vanm wel langs te eten das wel lief.
pi_110218213
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:22 schreef Troel het volgende:
Dat heet nachtmerrie dan toch Sorbootje?
Haha nou inderdaad! Hopelijk komende nacht weer dampende mannenlijven! ;)
  donderdag 12 april 2012 @ 09:02:29 #286
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110218220
Hoe is t met de krampen Zoë? Of helemaal geen last meer?
pi_110218637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:02 schreef PureEvil het volgende:
Hoe is t met de krampen Zoë? Of helemaal geen last meer?
Gisternacht heftige steken :? Werd er wakker van, toen was t weg.
En gistermorgen hele ochtend menstru kramp, vanmorgen weer n vreemd gevoel in m'n buik.. Wist t niet zo goed te plaatsen. En nu weer menstru kramp.

Vk weet er van :)
pi_110218867
Kursor heel veel sterkte en succes vandaag! Gadsie.. kan je ook nog de hele dag erop gaan zitten wachten ... Lijkt me een lange dag voor je. Hoop dat je wat afleiding kunt vinden.

Zoe jij ook.. doe rustig aan meid!
pi_110218894
Ik heb geprobeerd het meeste bij te lezen, maar ben nu het overgrote deel alweer vergeten natuurlijk :@

Sowieso een *O* voor alle mijlpalen. Volgens mij geen nieuwe zwangere in de tussentijd.
Dan een :* voor iedereen die hem verdient/nodig heeft/lekker vind.

En euh..... ow ja iets over kwijlen haha dat deed ik twee weken geleden ook ineens!! :{ Jak, en daarna werd ik dus verkouden. Verklaarde het wel.

Lektetten... nope.

Striae... jep. Van de vorige keer. Vooralsnog geen nieuwe erbij! Maar mijn buik is nu ongeveer op de grote die hij vorige keer was met bijna 41 weken, dus ik denk haast dat er nog wel nieuwe bij gaan komen.

En toevallig ben ik gisterenavond naar een borstvoedings-voorlichtingsavond geweest. Vond het best interessant, ook wel wat dingetjes die ik nog niet wist, zelfs na dochter dus (die heb ik maar 5 dagen bv kunnen geven helaas). Maar ik heb goede hoop dat het nu beter zal gaan, ik heb er ook wat meer vertrouwen in, of in mezelf in die zin. Dus ik denk dat dat al een stuk helpt.

Nou en verder haak ik maar gewoon vanaf hier weer in ;)
pi_110219427
Kursor succes vandaag! Ik hoop dat je iets vind waardoor de wachttijd voorbij vliegt.

Zoë vervelend van die menstruatieachtige pijn & krampen. Moet je nu op de vlos wachten, die naar je toekomt?

Hier een iets onrustige nacht gehad. Mijn buurvrouw in het ziekenhuis, in het bed naast me, kreeg ook krampen s'nachts dus er stroomden heel wat verpleegkundigen in en uit de kamer. En ze heeft 1 of 2 ctg's gehad. Gelukkig heb ik tussenin toch wel een beetje kunnen slapen, was wel een aantal keer wakker en dan vanochtend om 6.40 uur. Ook echt een spannende ochtend omdat bij haar de vliezen braken en waarschijnlijk zal het niet lang meer duren, dat ze haar kindje in de armen heeft. Alleen balen dat het ook zo'n geval was van "gaat niet helemaal zoals gewenst (geboorte met 36 weken)".

Het is heel stom, maar je moet er dan toch bij stil staan, dat je er geen invloed op hebt en dat je nog zo kunt wensen, dat de bevalling bij je op de een of andere manier gaat, maar dromen is het enige wat je eraan kunt doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110219602

[ Bericht 100% gewijzigd door Tinuviel op 12-04-2012 10:03:32 (kreeg mijn eerder getypte reply niet gedelete) ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110219671
Bijtje
Fijn dat je wat aan de voorlichtingsavond hebt gehad!

Tinuviel
Nee de vk weet dat ik die krampen regelmatig heb.
We hebben besproken wanneer ik ga bellen (bij echte weeën dus) en hoe ik dat kan herkennen. (natuurlijk mag ik altijd bellen als ik dat wil) maar dat is nu niet nodig. Vind t wel fijn dat ze ervan weet.

:@ lijkt me echt apart om mee t maken (gelukkig kon je nog wel wat slapen)

Is dat de instelling van 't zknhuis personeel of van de ouders?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 12-04-2012 11:04:44 ]
pi_110219743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 09:37 schreef bijtje84 het volgende:
En toevallig ben ik gisterenavond naar een borstvoedings-voorlichtingsavond geweest. Vond het best interessant, ook wel wat dingetjes die ik nog niet wist, zelfs na dochter dus (die heb ik maar 5 dagen bv kunnen geven helaas). Maar ik heb goede hoop dat het nu beter zal gaan, ik heb er ook wat meer vertrouwen in, of in mezelf in die zin. Dus ik denk dat dat al een stuk helpt.
Heb om me heen gezien dat borstvoeding idd niet altijd van een leien dakje gaat. 'Gelukkig' mag ik straks geen borstvoeding geven, dus daar hoef ik me in ieder geval al niet druk om te maken...

Tinuviel, ik heb ooit een weekje in het ziekenhuis gelegen. Mijn ervaring was dat je vrijwel nooit echt lekker doorslaapt 's nachts, tenminste, mij lukte dat niet. Hopelijk kun je een beetje bijslapen als dat nodig is :)

Ik krijg een buikje. Uiteraard zijn het (met 10w2d) vooral opgeblazen darmen, maar toch. Met mijn spijkerbroek en tshirtje lijk ik nu gewoon een paar kilo te zijn aangekomen :+

Ik verheug me op het moment dat het écht een zwangere buik is. En als mensen me dan tegenkomen -die niet weten dat ik zwanger ben en me al een tijdje niet gezien hebben- me dan vragen of ik zwanger ben, ga ik heel verrast reageren O+ Ik kijk nu al uit naar die reacties :+
pi_110219777
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:05 schreef Zoë23 het volgende:
Tinuviel
:@ lijkt me echt apart om mee t maken (gelukkig kon je nog wel wat slapen)

Is dat de instelling van 't zknhuis personeel of van de ouders?
Zoë als je mijn laatste zinnen bedoelt. Ik weet dat de aanstaande moeder er zo over dacht, maar ik herken het zelf ook. En ik dacht wellicht dat er wel meer vrouwen zijn die zo over hun zwangerschap en/ of bevalling denken. Ik denk elke vrouw heeft een beetje een perfect beeld van hoe ze de zwangerschap & bevalling graag zou willen beleven/ zien verlopen en het is niet makkelijk als het anders loopt dan verwacht of gewenst.

Bijtje wat goed dat je de voorlichtingsavond zinvol vond.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110220051
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:09 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Zoë als je mijn laatste zinnen bedoelt. Ik weet dat de aanstaande moeder er zo over dacht, maar ik herken het zelf ook. En ik dacht wellicht dat er wel meer vrouwen zijn die zo over hun zwangerschap en/ of bevalling denken. Ik denk elke vrouw heeft een beetje een perfect beeld van hoe ze de zwangerschap & bevalling graag zou willen beleven/ zien verlopen en het is niet makkelijk als het anders loopt dan verwacht of gewenst.

Bijtje wat goed dat je de voorlichtingsavond zinvol vond.
Ja precies. Dat kan ik me heel goed voorstellen.
(vind ik soms ook moeilijk)
pi_110220776
Zo'n beeld heeft/vormt iedere vrouw zich volgens mij inderdaad. Dat gaat denk ik vanzelf.
Maar ik kan me voorstellen dat het soms wel even een domper kan zijn als het dan allemaal anders loopt.

Tinuviel jou was ik in mijn reactie vergeten sorry :*
Wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt. Ik kan me alleen even niet helemaal herinneren waarvoor?
pi_110220986
Vanwege weinig vruchtwater en een bloedwaarde die verhoogt was. Ze wilden mij even onder observatie houden om uit te sluiten, dat ik een infectie zou hebben opgelopen. En stiekem denk ik in verband met een eerder verdacht van gebroken vliezen, wat niet klopt. Maar dat zullen de artsen waarschijnlijk pas geloven als mijn vliezen echt breken. Twee keer gebroken vliezen lijkt me dan echt onmogelijk :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110221180
Dus hopelijk is het maar van korte duur deze opname en mag je als ze infectie hebben uitgesloten gewoon weer naar huis?
:D je vliezen 2 keer breken zou wel heel bijzonder zijn ja hihi.
Sterkte in het ziekenhuis in elk geval! Van zo'n nacht knap je al niet echt op, je komt toch nooit lekker tot rust in zo'n ziekenhuis vind ik.
pi_110221343
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 10:53 schreef bijtje84 het volgende:
Sterkte in het ziekenhuis in elk geval! Van zo'n nacht knap je al niet echt op, je komt toch nooit lekker tot rust in zo'n ziekenhuis vind ik.
Hoop ook snel naar huis te mogen. Overdag heb je wel wat meer rust dan thuis vind ik, je kan toch minder dingen doen (huishouden, op je kind passen etc.). Maar de nachten zijn hier niet beter dan thuis nee :P Rust is trouwens wel wat de artsen mij voorschrijven, dus dat is dan weer een goed argument om mij naar huis te laten gaan :6
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110222179
Haha Coco hoe jij dat beschrijft heb ik ook wel hoor :D

Heel herkenbaar! Zie me van de zomer al helemaal trots door mijn woonplaats lopen :D

Alleen nu stelt het nog niks voor :{ .. heel klein beetje verdikking .. vooral smiddags de darmen die voor een wat bollere buik zorgen.

Maar verder weinig te bekennen hier met 11 weken.
Helpt natuurlijk ook niet dat ik, toen ik net wist dat ik zwanger was 67 kg woog en dat dat inmiddels een 62 kg is geworden :{

Vind dan wel dat ik op dit moment alles mag eten waar ik zin in heb O-)
Alles beter dan niks had de vk gezegd.. als ik dadelijk weer wat meer aan kom wel goed in de gaten houden utieraard.
pi_110222457
Twinkle leuk vooruitzich is dat he, straks lekker paraderen met beeb in kinderwagen O+
Ah je lijkt mij wel :) ik was de eerste weken ook alleen maar afgevallen. Maar dat komt echt straks wel goed. Die buik die komt er wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')