De betaling is het pakket geven duhquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wtf, en waar is precies een betaling gedaan dan?
450Euro. De afzender is waarschijnlijk Postalgold.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:32 schreef Joe-Momma het volgende:
Maarre. Wat zat er in het pakketje dan??!!!![]()
![]()
Dat artikel zou van toepassing kunnen zijn als het pakket aan TS was verzonden, maar dat is het niet. Het is weliswaar bij TS bezorgd, maar overduidelijk niet aan hem verzonden.quote:Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef PiRANiA het volgende:
Burgerlijk Wetboek Boek 7
Artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1-2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html
Nee. De webwinkel is pas van de verantwoordelijkheid af als de zaak in het bezit van de koper gesteld is.quote:Op zondag 29 april 2012 15:08 schreef Ludootje het volgende:
Bij de webwinkel waar ik bij werk, gaat het ongeveer zo:
Indien PostNL kan aantonen dat zij het pakket op dat adres bezorgd hebben, dan hebben wij aan onze verplichting voldaan.
Ludootje had het dan ook over een postbedrijf dat aantoont dat het op het adres bezorgd is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee. De webwinkel is pas van de verantwoordelijkheid af als de zaak in het bezit van de koper gesteld is.
Een postbedrijf dat zegt dat het op het adres bezorgd is, is daar niet voldoende voor.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee. De webwinkel is pas van de verantwoordelijkheid af als de zaak in het bezit van de koper gesteld is.
Een postbedrijf dat zegt dat het op het adres bezorgd is, is daar niet voldoende voor.
Nu is het trouwens ook nog de vraag wat onder aantonen verstaan wordt.. Handtekening is natuurlijk altijd het beste, maar lang niet alles wordt om praktische redenen verzekerd verzonden. Voor zover ik had begrepen (maar kan me vergissen) legt een normale 'uitgereikt' status van de 3S code ook al redelijk wat gewicht in de schaal. De reden hiervoor is dat men in Nederland per definitie niet uitgaat van kwader trouw bij het postbedrijf. Vergissingen kunnen uiteraard altijd wel gemaakt worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 05:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ludootje had het dan ook over een postbedrijf dat aantoont dat het op het adres bezorgd is.
Dat komt er in concreto op neer dat het postbedrijf 'zegt' dat het uitgereikt is. Voor 'aantonen' is toch echt op z'n minst een handtekening vereist.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:33 schreef Ludootje het volgende:
Voor zover ik had begrepen (maar kan me vergissen) legt een normale 'uitgereikt' status van de 3S code ook al redelijk wat gewicht in de schaal.
Dat kan alleen met een handtekening en dan vind ik niet meer dat je over 'bezorgen op het adres' spreekt, dan is het persoonlijk overhandigen. En zelfs dan nog hoeft het niet genoeg te zijn. Als iemand anders ervoor tekent, een huisgenoot of zo, ligt nog steeds de verantwoordelijkheid voor een correcte afhandeling bij de verzender als het pakketje alsnog verdwijnt. De ontvanger kan en mag daar niet de dupe van worden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 05:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ludootje had het dan ook over een postbedrijf dat aantoont dat het op het adres bezorgd is.
Dat mag jij persoonlijk vinden maar bezorgen met HVO is een gangbare vorm van 'bezorgen op het adres'.quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:57 schreef Zelva het volgende:
Dat kan alleen met een handtekening en dan vind ik niet meer dat je over 'bezorgen op het adres' spreekt, dan is het persoonlijk overhandigen.
Ik als ontvanger kan ook tekenen met een wildvreemde krabbel en later bestrijden dat het mijn handtekening is (en dus dat ik de zending ontvangen heb).quote:En zelfs dan nog hoeft het niet genoeg te zijn. Als iemand anders ervoor tekent, een huisgenoot of zo, ligt nog steeds de verantwoordelijkheid voor een correcte afhandeling bij de verzender als het pakketje alsnog verdwijnt. De ontvanger kan en mag daar niet de dupe van worden.
Je kan ook laten tekenen met legitimatie.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik als ontvanger kan ook tekenen met een wildvreemde krabbel en later bestrijden dat het mijn handtekening is (en dus dat ik de zending ontvangen heb).
Aan de deur?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je kan ook laten tekenen met legitimatie.
Ja alles kan maar er heeft nog nooit een postbezirger om gevraagd. Zelfs niet bij aangetekende stukken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |