Obvious troll is being obvious.quote:Op maandag 9 april 2012 22:34 schreef Klaploper het volgende:
ik kreeg pakje maar was verkeerde straat, wel zelfde nummer. Zat iphone in hahaha natuurlijk gehoude
Dan schend je het briefgeheim.quote:Op maandag 9 april 2012 14:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En wat als ik per ongeluk post/pakket open dat niet voor mij is
Wtfquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:07 schreef Yreal het volgende:
onverschuldigde betaling, mogen ze 100% van je terugvragen.
Is het toegestaan willekeurige nonsens te posten?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:07 schreef Yreal het volgende:
onverschuldigde betaling, mogen ze 100% van je terugvragen.
Totaal andere situatie dan die in de OP natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:40 schreef Aloria het volgende:
Heheh dit heb ik ook meegemaakt, bedrijf had mijn oude woonadres nog, van mijn ouders. Ik maar klagen dat ik het pakketje nooit had gekregen. Bedrijf is erg goed, want ze gingen het opnieuw opsturen, want het stond namelijk ook niet in hun computer, dat het pakketje opgestuurd was...
Blijkt dat ze alle 2 de pakketten naar mijn ouders adres hadden gestuurd. Gelijk het adres maar verandert. Maarja heb nu 2 paktten voor de prijs van 1![]()
( mooie meevaller van ong 200 euro )
Als het goed is, zal TS dat nooit weten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:32 schreef Joe-Momma het volgende:
Maarre. Wat zat er in het pakketje dan??!!!![]()
![]()
'bij deze retourneren wij de fleshlight die u in 2009 opgestuurd heeft ter reparatie. hij is weer zo goed als nieuw'!quote:
Wat heeft dit met de casus te maken dan?quote:Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef PiRANiA het volgende:
Burgerlijk Wetboek Boek 7
Artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1-2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html
quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wtf, en waar is precies een betaling gedaan dan?
ga nou niet roepen dat ik dom ben als je niet weet waar je het over hebtquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is het toegestaan willekeurige nonsens te posten?
okay:
Dit is insluiping! Met de intentie tot door rood rijden!
Uiteindelijk gaat het eigendom wel op jou over, maar dat duurt geloof ik 5 jaar.quote:Afdeling 2. Onverschuldigde betaling Artikel 203
1. Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen. 2. Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.
3. Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |