abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 14:04:26 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_110094025
Er is onlangs een pakketje bezorgd bij mij. De buurvrouw had het pakketje aangenomen en gaf het aan mij onder het mom van "deze is voor jou". Op het pakketje staat niet mijn naam, maar van iemand anders (oud bewoner gok ik, ik ken deze mensen in ieder geval niet)

Tot op heden heb ik niets meer vernomen van het bedrijf dat het pakketje verstuurd heeft. Mag ik de inhoud nu houden? wat zijn hier de wettelijke regels?
  maandag 9 april 2012 @ 14:06:12 #2
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110094085
Het fatsoen is dat je het retour afzender stuurd, niets meer niets minder.
pi_110094090
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:04 schreef RedFever007 het volgende:
Er is onlangs een pakketje bezorgd bij mij. De buurvrouw had het pakketje aangenomen en gaf het aan mij onder het mom van "deze is voor jou". Op het pakketje staat niet mijn naam, maar van iemand anders (oud bewoner gok ik, ik ken deze mensen in ieder geval niet)

Tot op heden heb ik niets meer vernomen van het bedrijf dat het pakketje verstuurd heeft. Mag ik de inhoud nu houden? wat zijn hier de wettelijke regels?
Heb jij contact opgenomen met dat bedrijf dan?
pi_110094123
Wat zit er in dan?
  maandag 9 april 2012 @ 14:07:28 #5
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110094135
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:06 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Heb jij contact opgenomen met dat bedrijf dan?
Dit dus. Je gaat er toch niet vanuit dat als jij er niks van zegt, zij wel alles weten? :')
Overigens is het openen van andermans post strafbaar.
pi_110094183
Uiteraard niet. Of je er mee weg komt is wat anders. Wat zit er in?
pi_110094205
Fout van het postbedrijf vind ik.
Maar als je fatsoen hebt doe je het natuurlijk anders.. Ik zou het lekker houden denk.
Rustig aan.
  maandag 9 april 2012 @ 14:10:03 #8
142400 RedFever007
pi_110094217
Ik word een beetje moedeloos van PostNL dat pakketjes overal en nergens bezorgd, nu moet ik hun rommel weer gaan opruimen zeker :X Daarnaast, als ik het weer terugstuur naar de webwinkel kan ik 8 euro verzendkosten lappen :X Dank je de koekoek :{w

Zal die webwinkel eens een mail sturen dat ik hun pakketje heb :) Is inderdaad wel zo netjes :')
pi_110094227
Stelen is strafbaar.
The world of SKA music
pi_110094249
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:10 schreef strikeforce het volgende:
Stelen is strafbaar.
Iets opgedrongen krijgen van een post bedrijf is geen stelen toch?
Rustig aan.
  maandag 9 april 2012 @ 14:10:45 #11
142400 RedFever007
pi_110094250
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:10 schreef strikeforce het volgende:
Stelen is strafbaar.
Ik steel toch niets :?
  maandag 9 april 2012 @ 14:11:09 #12
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110094261
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Iets opgedrongen krijgen van een post bedrijf is geen stelen toch?
Andermans post openen (waar niet jouw naam op staat dus) is strafbaar in de wet.
pi_110094270
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:11 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Andermans post openen (waar niet jouw naam op staat dus) is strafbaar in de wet.
Maar is het stelen?
Rustig aan.
pi_110094274
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 14:09 schreef kingtoppie het volgende:
Fout van het postbedrijf vind ik.
Maar als je fatsoen hebt doe je het natuurlijk anders.. Ik zou het lekker houden denk.
Als het een normaal postpakket is (6,75) dan ligt de verantwoordelijkheid bij de webshop.
  maandag 9 april 2012 @ 14:11:50 #15
142400 RedFever007
pi_110094281
quote:

[..]

En wat als ik per ongeluk post/pakket open dat niet voor mij is :?
pi_110094297
quote:
13s.gif Op maandag 9 april 2012 14:10 schreef RedFever007 het volgende:
Ik word een beetje moedeloos van PostNL dat pakketjes overal en nergens bezorgd, nu moet ik hun rommel weer gaan opruimen zeker :X Daarnaast, als ik het weer terugstuur naar de webwinkel kan ik 8 euro verzendkosten lappen :X Dank je de koekoek :{w

Zal die webwinkel eens een mail sturen dat ik hun pakketje heb :) Is inderdaad wel zo netjes :')
Retour afzender kost je niks
pi_110094305
quote:

[..]

Dat geldt alleen voor brieven (en email) maar niet voor pakketpost.

Anders zie ik graag de wettelijke onderbouwing
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_110094315
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:11 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En wat als ik per ongeluk post/pakket open dat niet voor mij is :?
Briefgeheim is opgenomen in de wet. Maar goed, openen bij een pakketje moet wel kunnen.
  maandag 9 april 2012 @ 14:12:52 #19
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_110094320
Burgerlijk Wetboek Boek 7

Artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1-2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html
pi_110094332
Als je die persoon niet kent lekker houden :) toch fout van die persoon/bedrijf om op verkeerde adres te laten bezorgen?
  maandag 9 april 2012 @ 14:13:23 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110094337
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor brieven (en email) maar niet voor pakketpost.

Daarvan zie ik graag de wettelijke onderbouwing.

quote:
Anders zie ik graag de wettelijke onderbouwing
Ah, jij ook zo te zien :+
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 9 april 2012 @ 14:14:57 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110094384
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:13 schreef babipangang het volgende:
Als je die persoon niet kent lekker houden :) toch fout van die persoon/bedrijf om op verkeerde adres te laten bezorgen?
Ik hoop dat je werk een keer je salaris per ongeluk op de rekening van een ander stort. Kijken of je er nog zo over denkt.
pi_110094428
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:13 schreef babipangang het volgende:
Dus als jij iets bestelt boeit het je niet dat je het niet ontvangt maar er (hoogstwaarschijnlijk) wel voor moet betalen of al betaald hebt?
pi_110094429
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:14 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik hoop dat je werk een keer je salaris per ongeluk op de rekening van een ander stort. Kijken of je er nog zo over denkt.
Regelt mijn werkgever dan maar dat het goed komt, niet mijn fout toch, tenzij ik zelf het verkeerde rekeningnummer op geef.
pi_110094473
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef PiRANiA het volgende:

Artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1-2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/7.html
Dat zegt de wet ja.

De praktijk zegt : meneer dat is dan 8 euro voor het verzenden.
pi_110094479
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:16 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dus als jij iets bestelt boeit het je niet dat je het niet ontvangt maar er (hoogstwaarschijnlijk) wel voor moet betalen of al betaald hebt?
Hier hetzelfde, regelt dat bedrijf maar dat het opgelost wordt :) ik zorg dat ik een juist adres ingeef als ik iets bestel :)
pi_110094513
Je kan het ding toch gewoon retour afzender sturen?
  maandag 9 april 2012 @ 14:18:32 #28
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110094518
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:17 schreef babipangang het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, regelt dat bedrijf maar dat het opgelost wordt :) ik zorg dat ik een juist adres ingeef als ik iets bestel :)
Ja, het is natuurlijk compleet ondenkbaar dat jij een keer een foutje maakt :')
  maandag 9 april 2012 @ 14:18:54 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110094528
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Je kan het ding toch gewoon retour afzender sturen?
Maar de pauper wil het houden. Vindt dat 'ie daar recht op heeft. Maar is bang voor de lange arm der wet.
  maandag 9 april 2012 @ 14:19:09 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_110094540
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef PiRANiA het volgende:

Artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, [...]
Onderstreept deel is niet aan de orde, dus dit artikel is niet van toepassing...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_110094544
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk compleet ondenkbaar dat jij een keer een foutje maakt :')
Dat soort fouten in elk geval niet :')
  maandag 9 april 2012 @ 14:19:30 #32
142400 RedFever007
pi_110094548
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:16 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Hoho!!!

Volgens mij is hier een essentieel verschil dat de webwinkel evrantwoordelijk is voor de verzending. Als bedrijf X iets naar persoon A verstuurt via PostNL en PostNL bezorgt dit pakket bij persoon B (omdat A niet thuis is) en B besluit dit pakket te houden dan is de bedirjf X verantwoordelijk voor het alsnog bezorgen van de bestelde goederen bij persoon A.

Lijkt mij :)
  maandag 9 april 2012 @ 14:20:02 #33
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110094566
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef babipangang het volgende:

[..]

Dat soort fouten in elk geval niet :')
Mijn vertrouwen in de mensheid is hersteld. Blij te weten dat er nog onfeilbare lui bestaan.
  maandag 9 april 2012 @ 14:21:31 #34
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110094615
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Hoho!!!

Volgens mij is hier een essentieel verschil dat de webwinkel evrantwoordelijk is voor de verzending. Als bedrijf X iets naar persoon A verstuurt via PostNL en PostNL bezorgt dit pakket bij persoon B (omdat A niet thuis is) en B besluit dit pakket te houden dan is de bedirjf X verantwoordelijk voor het alsnog bezorgen van de bestelde goederen bij persoon A.

Ja en is allemaal irrelevant op de vraag van TS: mag hij het houden. Antwoord: nee.
  maandag 9 april 2012 @ 14:22:04 #35
142400 RedFever007
pi_110094640
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar de pauper wil het houden. Vindt dat 'ie daar recht op heeft. Maar is bang voor de lange arm der wet.
heb je het over mij :? Ik hoef het niet perse te houden, maar ik ga niet voor kosten opdraaien omdat
a) de oud-bewoner haar adresgegevens niet aanpast
b) de webwinkel wil dat ik ga betalen voor de retourzending (denk ik)
c) PostNL pakket bij de buren aflevert (zoals ze zo vaak doen) omdat ze blijkbaar te lui zijn om nogmaals de volgende dag langs te komen
  maandag 9 april 2012 @ 14:25:01 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110094737
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:22 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

heb je het over mij :? Ik hoef het niet perse te houden, maar ik ga niet voor kosten opdraaien omdat
c) PostNL pakket bij de buren aflevert (zoals ze zo vaak doen) omdat ze blijkbaar te lui zijn om nogmaals de volgende dag langs te komen
quote:

pi_110094740
quote:

[..]

Hoho!!!

Het gaat er toch helemaal niet om wiens schuld of verantwoordelijkheid het is dat het pakketje verkeerd is bezorgt? Het gaat erom dat een van die partijen een fout heeft gemaakt en jij daar van wil profiteren en hier ook nog eens je gedrag (wat in strijd is met de wet) probeert goed te praten. Retour afzender kost niks, dus daar heb je geen kosten aan. Het minste wat je iig kunt doen is de webshop laten weten dat ze een fout hebben gemaakt en hun vragen wat zij willen dat je doet. Voor het zelfde geld zit er iets ter waarde van een paar euro in en mag je het houden omdat je zo eerlijk bent geweest.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_110094779
quote:

[..]

Hoho!!!

En het lijkt mij gewoon héél normaal en sociaal gedrag om het pakketje retour te zenden. Kleine moeite toch?

Of zou jij als het jou zou gebeuren liever dagen/weken willen wachten omdat degene die jouw pakket heeft het op jouw manier aanpakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Feeeeble op 09-04-2012 15:28:41 ]
pi_110094833
Wacht ff... als de geadresseerde TS' adres heeft opgegeven als bezorgadres, dan heeft webwinkel alles goed gedaan en hoeven zij niet op te draaien voor de verzendkosten die TS heeft als hij het pakket terug zou sturen. De webwinkel heeft het pakket dan immers naar het - volgens hen - correcte adres gestuurd, waarmee zij aan hun verantwoordelijkheid voldaan hebben.

Mag TS dit pakket houden? Nee, want het is niet voor hem.

Wat te doen?
Nette methode: contact opnemen met de webwinkel en zeggen dat de geadresseerde niet op dat adres woont, en vragen of zij de verzendkosten willen betalen, aangezien het pakket anders in de vuilnisbak gaat. Dan afwachten of zij het geld er voor over hebben. Zo ja, versturen en de kosten vergoed krijgen. Zo nee, pakket bij het vuilnis.
Kutmethode: inhoud van het pakket houden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110095053
quote:
De naam is verkeerd, het adres correct?
Kan je het niet aan die buurvrouw teruggeven?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 9 april 2012 @ 14:38:46 #41
142400 RedFever007
pi_110095217
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:34 schreef blomke het volgende:

[..]

De naam is verkeerd, het adres correct?
Correct, mijn adres staat op het pakket maar van de oudbewoner de naam :)

hoe strafbaar ben ik als ik het pakketje openmaak onder het mom van "ik dacht dat dit voor mij was" :? PUUR HYPOTHETISCH HE :P :P :P

-edit- wat spijkerbroek zegt: die buurvrouw weet mijn achternaam niet eens denk ik, dus die kon onmogelijk weten dat het pakket niet voor mij was :)
pi_110095239
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:34 schreef blomke het volgende:
De buurvrouw heeft te goeder trouw gehandeld. Die kan best gedacht hebben dat een vriend/bekende van TS met die naam zijn/haar pakket bij TS heeft laten bezorgen. Wellicht omdat zijn/haar moeder niet mag weten dat hij/zij een dildo besteld heeft en dat dus via TS doet. Of de geadresseerde is tijdelijk op vakantie bij TS en heeft iets laten bezorgen.
Die buurvrouw heeft er niks mee te maken.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_110095257
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Onderstreept deel is niet aan de orde, dus dit artikel is niet van toepassing...
Het niet onderstreepte ook. Het pakket is immers niet op naam van TS verzonden.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_110095325
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:38 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Correct, mijn adres staat op het pakket maar van de oudbewoner de naam :)

hoe strafbaar ben ik als ik het pakketje openmaak onder het mom van "ik dacht dat dit voor mij was" :? PUUR HYPOTHETISCH HE :P :P :P

-edit- wat spijkerbroek zegt: die buurvrouw weet mijn achternaam niet eens denk ik, dus die kon onmogelijk weten dat het pakket niet voor mij was :)
En dan op basis van de inhoud bepalen of je het wel of niet houdt? Wat een sneu mannetje ben jij zeg :')
pi_110095432
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

En dan op basis van de inhoud bepalen of je het wel of niet houdt? Wat een sneu mannetje ben jij zeg :')
Stel dat de webwinkel straks niet de retourkosten wil betalen... wat dan ? Moet TS die dan maar betalen, moet TS het eeuwig bij zich houden in de hoop dat de ontvanger het pakje ooit komt ophalen nadat ze erachter zijn gekomen waar het is... of mag TS het houden / weggooien ?
pi_110095569
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 14:45 schreef MisterSqueaky het volgende:
Stel dat de webwinkel straks niet de retourkosten wil betalen... wat dan ? Moet TS die dan maar betalen, moet TS het eeuwig bij zich houden in de hoop dat de ontvanger het pakje ooit komt ophalen nadat ze erachter zijn gekomen waar het is... of mag TS het houden / weggooien ?
Webwinkel: "Nee, wij willen niet betalen."
TS: "Okee, wat wil je dat ik doe, want ik ga het uiteraard ook niet betalen."
Webwinkel: <oplossing> (je mag het houden of gooi maar weg ofzo)
TS: "Okee, dat wil ik nog wel ff in een email bevestigd hebben."
Een redelijke termijn bewaren (maandje lijkt me ruim voldoende) voor het geval de geadresseerde voor de deur staat. En daarna weggooien. Uiteraard mag TS 'm ook ongeopend voor altijd in z'n huis laten staan.
pi_110095622
quote:
3s.gif Op maandag 9 april 2012 14:45 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar TS zou eens kunnen beginnen met het contact op nemen met de webshop. Natuurlijk is het onzin om het pakket maar weg te gooien als de webshop deze niet terug wil, maar uberhaupt geen contact opnemen om zo te hopen de inhoud te mogen houden is nogal sneu.
  maandag 9 april 2012 @ 14:51:49 #48
142400 RedFever007
pi_110095639
Het probleem is: als ik die webwinkel mail/bel en hun vertel dat ik een pakketje heb gekregen dat niet voor mij is dat ze dan weten dat ik het heb. Als zij mij voor de kosten willen laten opdraaien hang ik. Ik ga 100% zeker niets betalen.

Dus ik heb het pakket hier nog steeds staan (inmiddels zo'n 2,5 maand later) zonder ook maar iets gehoord te hebben :{ Ik heb wel een bewijs van PostNL dat ze het pakket bij de buren hebben bezorgd

-edit- Ondanks de opmerking in de OP is het geenszins mijn bedoeling het pakket te houden!!!!! Ik wil alleen niet voor mogelijke kosten opdraaien!!
  maandag 9 april 2012 @ 14:52:52 #49
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_110095672
Er is al een paar keer gezegd: Adres doorstrepen, Retour Afzender erop schrijven met de toevoeging 'is verhuisd' en naar de post brengejn. Kost je niks en is keurig legaal.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_110095676
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:51 schreef RedFever007 het volgende:
Het probleem is: als ik die webwinkel mail/bel en hun vertel dat ik een pakketje heb gekregen dat niet voor mij is dat ze dan weten dat ik het heb. Als zij mij voor de kosten willen laten opdraaien hang ik. Ik ga 100% zeker niets betalen.
Vandaar dat je even in gesprek gaat met de webwinkel en de uitkomst daarvan per email/brief laat bevestigen. Dan ben je home free.
pi_110095712
quote:

Dus ik heb het pakket hier nog steeds staan (inmiddels zo'n 2,5 maand later) zonder ook maar iets gehoord te hebben :{ Ik heb wel een bewijs van PostNL dat ze het pakket bij de buren hebben bezorgd
Waarom zou de webshop in godsnaam jou laten betalen? :') Als zij het zo graag terug willen moeten zij ook zorgen voor een oplossing. Je zoekt gewoon constant een uitweg die er niet is om het pakje maar niet te hoeven terug te geven zodat je het zelf kan houden.
pi_110095840
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er is al een paar keer gezegd: Adres doorstrepen, Retour Afzender erop schrijven met de toevoeging 'is verhuisd' en naar de post brengejn. Kost je niks en is keurig legaal.
Voor retour afzender moet wel degelijk betaald worden. Alleen als het adres niet klopt (bij het verkeerde adres is bezorgd, maar dat is hier niet het geval, alleen de naam klopt niet) kun je het kosteloos retour afzender laten versturen. Natuurlijk laat je de webshop voor die kosten opdraaien, het is immers hun fout, dus kost het TS uiteindelijk nog niks.
  maandag 9 april 2012 @ 14:59:42 #53
66444 Lord_Vetinari
pi_110095943
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Voor retour afzender moet wel degelijk betaald worden. Alleen als het adres niet klopt (bij het verkeerde adres is bezorgd, maar dat is hier niet het geval, alleen de naam klopt niet) kun je het kosteloos retour afzender laten versturen. Natuurlijk laat je de webshop voor die kosten opdraaien, het is immers hun fout, dus kost het TS uiteindelijk nog niks.
Kletskoek. Je kunt alles gewoon retour afzender sturen zonder kosten. ga naar het postkantoor, laat je ID zien dat jij niet mevrouw Jansen bent en het gaat gewoon retour.
pi_110096225
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kletskoek. Je kunt alles gewoon retour afzender sturen zonder kosten. ga naar het postkantoor, laat je ID zien dat jij niet mevrouw Jansen bent en het gaat gewoon retour.
Hm, hier: http://www.postnl.nl/voor(...)retour%20afzender%20 staat dat je voor retour afzender wel degelijk het standaardtarief betaald (tenzij het adres niet klopt). Hoe dat in de praktijk gaat zou ik niet weten.
  maandag 9 april 2012 @ 15:09:49 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_110096286
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 15:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Hm, hier: http://www.postnl.nl/voor(...)retour%20afzender%20 staat dat je voor retour afzender wel degelijk het standaardtarief betaald (tenzij het adres niet klopt). Hoe dat in de praktijk gaat zou ik niet weten.
Het adres klopt toch niet? Mevrouw Jansen woont niet op jouw adres, simpel. Het is wat anders als je een pakje krijgt voor jezelf m(bv gekocht op MP), je maakt het open, plakt het weer dicht en stuurt het dan retour. Dan gaan ze miepen, ja. Maar een zending die duidelijk niet open is geweest, kan gewoon zo terug.
pi_110096506
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Dat is nog maar de vraag. Als de geadresseerde dit adres in de bestelling heeft gezet, is de webshop ook ter goeder trouw.
pi_110096641
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het adres klopt toch niet? Mevrouw Jansen woont niet op jouw adres, simpel. Het is wat anders als je een pakje krijgt voor jezelf m(bv gekocht op MP), je maakt het open, plakt het weer dicht en stuurt het dan retour. Dan gaan ze miepen, ja. Maar een zending die duidelijk niet open is geweest, kan gewoon zo terug.
pi_110097209
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik geloof je best hoor dat het kosteloos terug kan. Maar als echte regelneuker zou je dus ook nog moeten weten wat PostNL precies onder adres verstaat..

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Als de geadresseerde dit adres in de bestelling heeft gezet, is de webshop ook ter goeder trouw.
Als de webshop van mening is dat er geen fout is gemaakt zullen zij TS ook niet verzoeken het te laten terugsturen...
pi_110097633
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 15:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Als de webshop van mening is dat er geen fout is gemaakt zullen zij TS ook niet verzoeken het te laten terugsturen...
Dat de webshop geen fout heeft gemaakt, wil nog niet zeggen dat de besteller geen fout heeft gemaakt. De webshop zou wellicht contact op kunnen nemen met de besteller via telefoon of email. En als de inhoud van het pakket het waard is om teruggestuurd te worden, zodat deze dan doorgestuurd kan worden naar de besteller pf terug in stock kan gaan, dan zullen ze daarom wel vragen.
pi_110098401
Degene die het gekocht heeft is verantwoordelijk voor het invoeren van het juiste adres.
Ik ben nog nooit een webshop tegengekomen die, voor je een bestelling plaatst, niet een overzicht presenteert van je factuur en verzend gegevens.

Maakt niet uit of je al klant bent etc, dit krijg je altijd te zien.

De verzending is correct afgeleverd.
Op het juiste adres.
De naam klopt wellicht niet maar dan is het dus de vraag wat belangrijker is.

Het juiste adres of de juiste naam.

Wat mij betreft is het naar jouw adres verzonden.
Ik zou het houden. :P
pi_110098538
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Het is duidelijk niet voor TS bedoeld. De naam klopt niet en TS heeft niks bij die webshop besteld. Dat weegt zwaarder dan "ja maar, het is toch bij mij afgeleverd?".
  maandag 9 april 2012 @ 16:22:56 #62
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110098730
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Degene die het gekocht heeft is verantwoordelijk voor het invoeren van het juiste adres.
Ik ben nog nooit een webshop tegengekomen die, voor je een bestelling plaatst, niet een overzicht presenteert van je factuur en verzend gegevens.

Maakt niet uit of je al klant bent etc, dit krijg je altijd te zien.

De verzending is correct afgeleverd.
Op het juiste adres.

Waar the fuck haal jij je logica vandaan? :')
Dus omdat het op jouw adres aankomt is het automatisch van jouw, ongeacht de naam die op het pakketje staat?
De juiste naam weegt zwaarder dan het juiste adres, kan je je zelf toch ook wel bedenken. :')

Dit voor TS:
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Je zoekt gewoon constant een uitweg die er niet is om het pakje maar niet te hoeven terug te geven zodat je het zelf kan houden.
pi_110098801
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is duidelijk niet voor TS bedoeld. De naam klopt niet en TS heeft niks bij die webshop besteld. Dat weegt zwaarder dan "ja maar, het is toch bij mij afgeleverd?".
Yup had diegene maar z'n eigen adres moeten invoeren.
pi_110099022
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat is weer een andere kwestie.
Het pakket is niet voor en niet van TS. Punt. Wat de reden is dat hij het toch in bezit heeft gekregen, doet niet ter zake. Oh, en bezit =/= eigendom.
  maandag 9 april 2012 @ 16:34:03 #65
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_110099088
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er is een wezenlijke verschil met wat jij zou doen, en wat de wet voorschrijft. TS wilt gewoon weten wat de wet erover zegt, dus al je comments zijn hierbij als trollreacties bestempeld.
  maandag 9 april 2012 @ 16:35:40 #66
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_110099133
Dat er nog mensen zijn die het pakketje gewoon zouden houden.. Ik denk dat Balkenende dit bedoelde toen hij begon over normen en waarden. Had de man toch nog gelijk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_110099183
Wat een lul ben je als je andermans post openmaakt.. :') Stuur gewoon retour, of breng het bij het postkantoor. Je gaat toch niet met de spullen van iemand anders rondlopen.. :')
pi_110099349
quote:

-edit- Ondanks de opmerking in de OP is het geenszins mijn bedoeling het pakket te houden!!!!! Ik wil alleen niet voor mogelijke kosten opdraaien!!
Je hoeft niet op de draaien voor de kosten. Maar wees eerlijk: je zoek gewoon een reden om het pakketje te houden he?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110099363
De opklossing is hierboven al een paar maal gegeven,stuur een mail naar de webwinkel en vertel ze dat de oud bewoner zijn adres niet heeft veranderd en dat je het via de buren hebt ontvangen.

Vraag wat ze willen (terugsturen uiteraard op hun kosten)
Weggooien of houden en vraag of ze hun antwoord willen bevestigen en dat je het pakkettje nog (tijdspanne) thuis laat liggen en het daarna weggooit (of de inhoud op marktplaats te koop aanbied)

Wacht de opgegeven tijd ruim af en gooi het dan weg.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_110101393
Bedrijven hebben vaak een antwoordnummer, daar kan je ook pakjes gratis naar toe sturen.
Dus je kan even contact opnemen met het bedrijf en vragen of zij een antwoordnummer hebben.
pi_110101719
Als goed burger zou ik het volgende doen:
- contact opnemen met webwinkel, als zij meer contactgegevens (telnr/mailadres) hebben, kunnen zij contct opnemen met oud bewoner.
- vervolgens kan de webwinkel aanbieden dat de oud bewoner het pakketje langs kan halen door jullie contactgegevens uit te wisselen (wie weet woont oud bewoner nog wel in de stad?)
- anders kan je je het toch per rembours laten sturen?
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 9 april 2012 @ 17:52:51 #72
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_110101875
Wat zit er in het pakketje? :D
  maandag 9 april 2012 @ 18:47:28 #73
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110103622
Stuur terug. Kost je geen ene cent. Alleen een klein beetje energie. Hoe onfatsoenlijk kan men zijn.
pi_110114166
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:22 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet voor de kosten op te draaien. Gewoon met grote letters "retour afzender" (en desnoods: "persoon woont niet meer op dit adres") op het pakketje zetten, jouw adres doorstrepen en inleveren bij het postpunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2012 22:10:59 ]
pi_110114342
Fucking triest trouwens als je het pakketje gewoon gaat houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')