Waarom zou de webshop in godsnaam jou laten betalen?quote:Op maandag 9 april 2012 14:51 schreef RedFever007 het volgende:
Het probleem is: als ik die webwinkel mail/bel en hun vertel dat ik een pakketje heb gekregen dat niet voor mij is dat ze dan weten dat ik het heb. Als zij mij voor de kosten willen laten opdraaien hang ik. Ik ga 100% zeker niets betalen.
Dus ik heb het pakket hier nog steeds staan (inmiddels zo'n 2,5 maand later) zonder ook maar iets gehoord te hebbenIk heb wel een bewijs van PostNL dat ze het pakket bij de buren hebben bezorgd
Voor retour afzender moet wel degelijk betaald worden. Alleen als het adres niet klopt (bij het verkeerde adres is bezorgd, maar dat is hier niet het geval, alleen de naam klopt niet) kun je het kosteloos retour afzender laten versturen. Natuurlijk laat je de webshop voor die kosten opdraaien, het is immers hun fout, dus kost het TS uiteindelijk nog niks.quote:Op maandag 9 april 2012 14:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er is al een paar keer gezegd: Adres doorstrepen, Retour Afzender erop schrijven met de toevoeging 'is verhuisd' en naar de post brengejn. Kost je niks en is keurig legaal.
Kletskoek. Je kunt alles gewoon retour afzender sturen zonder kosten. ga naar het postkantoor, laat je ID zien dat jij niet mevrouw Jansen bent en het gaat gewoon retour.quote:Op maandag 9 april 2012 14:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Voor retour afzender moet wel degelijk betaald worden. Alleen als het adres niet klopt (bij het verkeerde adres is bezorgd, maar dat is hier niet het geval, alleen de naam klopt niet) kun je het kosteloos retour afzender laten versturen. Natuurlijk laat je de webshop voor die kosten opdraaien, het is immers hun fout, dus kost het TS uiteindelijk nog niks.
Hm, hier: http://www.postnl.nl/voor(...)retour%20afzender%20 staat dat je voor retour afzender wel degelijk het standaardtarief betaald (tenzij het adres niet klopt). Hoe dat in de praktijk gaat zou ik niet weten.quote:Op maandag 9 april 2012 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kletskoek. Je kunt alles gewoon retour afzender sturen zonder kosten. ga naar het postkantoor, laat je ID zien dat jij niet mevrouw Jansen bent en het gaat gewoon retour.
Het adres klopt toch niet? Mevrouw Jansen woont niet op jouw adres, simpel. Het is wat anders als je een pakje krijgt voor jezelf m(bv gekocht op MP), je maakt het open, plakt het weer dicht en stuurt het dan retour. Dan gaan ze miepen, ja. Maar een zending die duidelijk niet open is geweest, kan gewoon zo terug.quote:Op maandag 9 april 2012 15:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Hm, hier: http://www.postnl.nl/voor(...)retour%20afzender%20 staat dat je voor retour afzender wel degelijk het standaardtarief betaald (tenzij het adres niet klopt). Hoe dat in de praktijk gaat zou ik niet weten.
Dat is nog maar de vraag. Als de geadresseerde dit adres in de bestelling heeft gezet, is de webshop ook ter goeder trouw.quote:Op maandag 9 april 2012 14:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Voor retour afzender moet wel degelijk betaald worden. Alleen als het adres niet klopt (bij het verkeerde adres is bezorgd, maar dat is hier niet het geval, alleen de naam klopt niet) kun je het kosteloos retour afzender laten versturen. Natuurlijk laat je de webshop voor die kosten opdraaien, het is immers hun fout, dus kost het TS uiteindelijk nog niks.
quote:Op maandag 9 april 2012 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het adres klopt toch niet? Mevrouw Jansen woont niet op jouw adres, simpel. Het is wat anders als je een pakje krijgt voor jezelf m(bv gekocht op MP), je maakt het open, plakt het weer dicht en stuurt het dan retour. Dan gaan ze miepen, ja. Maar een zending die duidelijk niet open is geweest, kan gewoon zo terug.
Ik geloof je best hoor dat het kosteloos terug kan. Maar als echte regelneuker zou je dus ook nog moeten weten wat PostNL precies onder adres verstaat..quote:Op maandag 9 april 2012 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het adres klopt toch niet? Mevrouw Jansen woont niet op jouw adres, simpel. Het is wat anders als je een pakje krijgt voor jezelf m(bv gekocht op MP), je maakt het open, plakt het weer dicht en stuurt het dan retour. Dan gaan ze miepen, ja. Maar een zending die duidelijk niet open is geweest, kan gewoon zo terug.
Als de webshop van mening is dat er geen fout is gemaakt zullen zij TS ook niet verzoeken het te laten terugsturen...quote:Op maandag 9 april 2012 15:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Als de geadresseerde dit adres in de bestelling heeft gezet, is de webshop ook ter goeder trouw.
Dat de webshop geen fout heeft gemaakt, wil nog niet zeggen dat de besteller geen fout heeft gemaakt. De webshop zou wellicht contact op kunnen nemen met de besteller via telefoon of email. En als de inhoud van het pakket het waard is om teruggestuurd te worden, zodat deze dan doorgestuurd kan worden naar de besteller pf terug in stock kan gaan, dan zullen ze daarom wel vragen.quote:Op maandag 9 april 2012 15:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Als de webshop van mening is dat er geen fout is gemaakt zullen zij TS ook niet verzoeken het te laten terugsturen...
Het is duidelijk niet voor TS bedoeld. De naam klopt niet en TS heeft niks bij die webshop besteld. Dat weegt zwaarder dan "ja maar, het is toch bij mij afgeleverd?".quote:Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De naam klopt wellicht niet maar dan is het dus de vraag wat belangrijker is.
Het juiste adres of de juiste naam.
Wat mij betreft is het naar jouw adres verzonden.
Ik zou het houden.
Waar the fuck haal jij je logica vandaan?quote:Op maandag 9 april 2012 16:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Degene die het gekocht heeft is verantwoordelijk voor het invoeren van het juiste adres.
Ik ben nog nooit een webshop tegengekomen die, voor je een bestelling plaatst, niet een overzicht presenteert van je factuur en verzend gegevens.
Maakt niet uit of je al klant bent etc, dit krijg je altijd te zien.
De verzending is correct afgeleverd.
Op het juiste adres.
De naam klopt wellicht niet maar dan is het dus de vraag wat belangrijker is.
Het juiste adres of de juiste naam.
Wat mij betreft is het naar jouw adres verzonden.
Ik zou het houden.
quote:Op maandag 9 april 2012 14:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Je zoekt gewoon constant een uitweg die er niet is om het pakje maar niet te hoeven terug te geven zodat je het zelf kan houden.
Yup had diegene maar z'n eigen adres moeten invoeren.quote:Op maandag 9 april 2012 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is duidelijk niet voor TS bedoeld. De naam klopt niet en TS heeft niks bij die webshop besteld. Dat weegt zwaarder dan "ja maar, het is toch bij mij afgeleverd?".
Dat is weer een andere kwestie.quote:Op maandag 9 april 2012 16:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Yup had diegene maar z'n eigen adres moeten invoeren.
Er is een wezenlijke verschil met wat jij zou doen, en wat de wet voorschrijft. TS wilt gewoon weten wat de wet erover zegt, dus al je comments zijn hierbij als trollreacties bestempeld.quote:Op maandag 9 april 2012 16:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Yup had diegene maar z'n eigen adres moeten invoeren.
Je hoeft niet op de draaien voor de kosten. Maar wees eerlijk: je zoek gewoon een reden om het pakketje te houden he?quote:Op maandag 9 april 2012 14:51 schreef RedFever007 het volgende:
Het probleem is: als ik die webwinkel mail/bel en hun vertel dat ik een pakketje heb gekregen dat niet voor mij is dat ze dan weten dat ik het heb. Als zij mij voor de kosten willen laten opdraaien hang ik. Ik ga 100% zeker niets betalen.
Dus ik heb het pakket hier nog steeds staan (inmiddels zo'n 2,5 maand later) zonder ook maar iets gehoord te hebbenIk heb wel een bewijs van PostNL dat ze het pakket bij de buren hebben bezorgd
-edit- Ondanks de opmerking in de OP is het geenszins mijn bedoeling het pakket te houden!!!!! Ik wil alleen niet voor mogelijke kosten opdraaien!!
Je hoeft ook niet voor de kosten op te draaien. Gewoon met grote letters "retour afzender" (en desnoods: "persoon woont niet meer op dit adres") op het pakketje zetten, jouw adres doorstrepen en inleveren bij het postpunt.quote:Op maandag 9 april 2012 14:22 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
heb je het over mijIk hoef het niet perse te houden, maar ik ga niet voor kosten opdraaien omdat
a) de oud-bewoner haar adresgegevens niet aanpast
b) de webwinkel wil dat ik ga betalen voor de retourzending (denk ik)
c) PostNL pakket bij de buren aflevert (zoals ze zo vaak doen) omdat ze blijkbaar te lui zijn om nogmaals de volgende dag langs te komen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |