Dat kan echt geen multiplex zijnquote:Op woensdag 11 april 2012 15:09 schreef KaMo het volgende:
Multiplex, maar dat hoeft niks slechts te zijn!
Blijft een tof dingquote:Op woensdag 11 april 2012 15:11 schreef KaMo het volgende:
En omdat een bas ook een gitaar is:
[ afbeelding ]
Je ziet duidelijk fineerlagen?quote:Op woensdag 11 april 2012 15:17 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Dat kan echt geen multiplex zijn
Ja, ook de bespeelbaarheid en sound is goed! Dus eigenlijk gewoon een topinstrument!quote:
Het lijkt er wel heel erg op, het is in elk geval gelamineerd.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:17 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Dat kan echt geen multiplex zijn
Dat zijn de echte schatten ja, deze is een jaar geleden gebouwdquote:Op woensdag 11 april 2012 15:28 schreef Braddie het volgende:
Mooi ding KaMo, die Telecaster bas.
Ooit eens op een `74 Fender Tele bas gespeeld, zag er niet meer uit, maar hij klonk/speelde hèèrlijk(ging later de deur uit voor 3000+ euro)
Ook een laag uit multiplex kan nerven hebben.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:28 schreef Niles-Crane het volgende:
Je ziet idd duidelijk fineerlagen, maar de bovenkant en onderkant hebben echt nerven
ach het ziet er in ieder geval erg fraai uit, speelt fraai en voelt fraai dus ik vind het wel gezegendquote:Op woensdag 11 april 2012 15:30 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat zijn de echte schatten ja, deze is een jaar geleden gebouwd
[..]
Ook een laag uit multiplex kan nerven hebben.
Multiplex is volgens mij alleen de naam voor aan elkaar geplakte plakken houd. Had net zo goed maple en mahonie kunnen zijn
Hoge kwaliteit multiplex dusquote:Op woensdag 11 april 2012 15:28 schreef Niles-Crane het volgende:
Je ziet idd duidelijk fineerlagen, maar de bovenkant en onderkant hebben echt nerven
Ja precies, zie mijn post vlak boven de jouwe hahaquote:Op woensdag 11 april 2012 15:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoge kwaliteit multiplex dus![]()
Maar wat doet het er eigenlijk ook toe. Als hij prima klinkt en speelt, dan maak het toch niet uit?
Een gitaartje van muiltiplex kan hartstikke ok zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hoge kwaliteit multiplex dus![]()
Maar wat doet het er eigenlijk ook toe. Als hij prima klinkt en speelt, dan maak het toch niet uit?
Hij is in orde jaquote:Op woensdag 11 april 2012 15:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een gitaartje van muiltiplex kan hartstikke ok zijn.
Mijn eigen gitaar is van Lindehout, schijnt goedkoop te zijn, maar ook zeker niet slecht.
Al eb je gitaartjes van Multiplex die gewoon ronduit bagger zijn, zoals de s101 Telecaster/Stratocasters.
Precies, dat Stratje van mij is ook een goede koop geweest, voor mijn gevoel is er voor 100 euro niks te krijgen wat èn van fatsoenlijk hout is, èn wat nog òke speelt ookquote:Op woensdag 11 april 2012 15:40 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Hij is in orde jaDenk zelf dat die body wel handwerk was want wie verzint zo'n vorm? Verder zit er een goede kwaliteit Squier neck en pick-ups aan (Korea '94, een goede serie) waardoor hij heerlijk speelt en klinkt. Echt een goede koop geweest dus
Dan heb die ene Samick van mij nog nooit gezien...quote:Op woensdag 11 april 2012 15:43 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies, dat Stratje van mij is ook een goede koop geweest, voor mijn gevoel is er voor 100 euro niks te krijgen wat èn van fatsoenlijk hout is, èn wat nog òke speelt ook, en met een set nieuwe pick-ups heeft het kreng een lekker soundje.
What else does one need?
Nja, je moet er maar geluk mee hebben denk ik zoquote:Op woensdag 11 april 2012 15:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan heb die ene Samick van mij nog nooit gezien...
[ afbeelding ]
De linker dus. Die andere had ik al een jaar of 12
Of mijn exbananencaster!quote:Op woensdag 11 april 2012 15:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan heb die ene Samick van mij nog nooit gezien...
[ afbeelding ]
De linker dus. Die andere had ik al een jaar of 12
Ik ben nog altijd op zoek naar een 3e.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nja, je moet er maar geluk mee hebben denk ik zo
Ziet er raar uit trouwens een linkshandige gitaar, altijd al gevonden.
kutquote:
Zei er iemand Les Paul? Gnagnaquote:Op woensdag 11 april 2012 15:58 schreef Niles-Crane het volgende:
Heerlijk. Ik wil stiekem ook nog een Les Paul. Of een Tele. Of allebei. (eigenlijk moet ik stoppen, heb ondertussen al 7 gitaren)
Ik zat me vanmiddag te bedenken dat ik eigenlijk alleen nog een strat en een goede akoestische nodig heb. Dan ben ik wel redelijk compleet. en natuurlijk elke samick artist series die ik maar kan vinden...quote:Op woensdag 11 april 2012 15:58 schreef Niles-Crane het volgende:
Heerlijk. Ik wil stiekem ook nog een Les Paul. Of een Tele. Of allebei. (eigenlijk moet ik stoppen, heb ondertussen al 7 gitaren)
Ik wil òòit mijn Strat nog uitbreiden met 2 Tri-Sonic pickups van Burns voor de Neck en Midden positie, dan is hij redelijk af(Ok, op een set nieuwe tuners/herfret beurt/nieuwe tremolo/verfbeurt na.)quote:Op woensdag 11 april 2012 15:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd op zoek naar een 3e.
Daar komt dan goudenhardware op en een setje EMG's in
[..]
kut![]()
Iemand 2 prachtige Samicks uit de artist series kopen? Eentje met zwarte hardware, (soort van) locking tuners, rollerbridge en Gibson pups en de andere op de brugpup na (dream90) nog volledig origineel. Een nieuwe nekpup en rollerbridge voor de 2e zijn nog onderweg. Ik kan er niets meer mee.... Koffers krijg je er gratis bij....
Zijn die Samick's zo goed dan? Dan ga ik daar ook (ooit) naar kijkenquote:Op woensdag 11 april 2012 16:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zat me vanmiddag te bedenken dat ik eigenlijk alleen nog een strat en een goede akoestische nodig heb. Dan ben ik wel redelijk compleet. en natuurlijk elke samick artist series die ik maar kan vinden...
De artist series uit eind jaren 80, begin jaren 90 wel. Die kun je bijna blind kopen.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:01 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Zijn die Samick's zo goed dan? Dan ga ik daar ook (ooit) naar kijken
Hoeveel was je er ongeveer voor kwijt? (just curiousquote:Op woensdag 11 april 2012 16:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
De artist series uit eind jaren 80, begin jaren 90 wel. Die kun je bijna blind kopen.
Ze worden ook bijna niet aangeboden.
Ik heb met die eerste ontzettend geluk gehad dat ik er toevallig tegenaan liep. Wist op dat moment ook eigenlijk helemaal niet wat ik in handen had maar het was een gitaar met humbuckers die binnen mijn budget paste. Dat was voor mij al genoeg reden om hem te kopen.
600 gulden. Een redelijk goede Epi custom betaalde je op dat moment ongeveer 1000 gulden voor en ze kwamen van dezelfde productielijn af. Gelijkwaardige hardware, pups, noem maar op.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:06 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Hoeveel was je er ongeveer voor kwijt? (just curious)
Ebay ook?quote:Op woensdag 11 april 2012 16:12 schreef Niles-Crane het volgende:
ThanksIk hou marktplaats enzo in de gaten
Dan haal je hem toch gewoon op?quote:
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan haal je hem toch gewoon op?
Knoop je er meteen een vakantie aan vast.
Geen goede suggestie dan?quote:
Zo duur zijn die tickets toch niet meer?quote:Op woensdag 11 april 2012 16:21 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Als ik de staatsloterij won wel natuurlijk
Ga zelf danquote:Op woensdag 11 april 2012 16:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zo duur zijn die tickets toch niet meer?
En je gitaar kan gewoon mee als handbagage.
Wat moet ik met een rechtshandige gitaar?quote:
spelenquote:Op woensdag 11 april 2012 16:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat moet ik met een rechtshandige gitaar?
Met rechts kom ik niet verder dan een paar akkoordjes.quote:
Nadat jij een x-bedrag hebt overgemaakt op mijn rekening?quote:
Met links kan ik wel een paar hele simpele pentatonische dingetjes(en de bohrap solo)quote:Op woensdag 11 april 2012 16:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Met rechts kom ik niet verder dan een paar akkoordjes.
Oh, wacht met links ook....
[..]
Nadat jij een x-bedrag hebt overgemaakt op mijn rekening?
Ja, de body doublecut maken, extra cavity maken, potmeters naar de andere kant verhuizen, cavity goed opvullen, de brug anders plaatsen, routing van de switch omleggen, strapholder verplaatsen, etc, etc....quote:
Ja, dan mag je er eens een halve minuut naar kijken. 10 euro voor die met de dream 90's, 15 euro voor die met de gibson pups.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Met links kan ik wel een paar hele simpele pentatonische dingetjes(en de bohrap solo)
Als ik je nou eens 10 - 15 euro over maak? deal?
Ohja... gaat inderdaad wat moeilijker dan alleen de brug omdraaien en de topkam, en de intonatiequote:Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, de body doublecut maken, extra cavity maken, potmeters naar de andere kant verhuizen, cavity goed opvullen, de brug anders plaatsen, routing van de switch omleggen, strapholder verplaatsen, etc, etc....
niet als je Jimi Hendrix heetquote:Op woensdag 11 april 2012 16:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, de body doublecut maken, extra cavity maken, potmeters naar de andere kant verhuizen, cavity goed opvullen, de brug anders plaatsen, routing van de switch omleggen, strapholder verplaatsen, etc, etc....
Maar die heb ik dan ook nog nooit op een LP zien spelen.quote:
Wijsneusquote:Op woensdag 11 april 2012 16:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die heb ik dan ook nog nooit op een LP zien spelen.
Bijna altijd een strat en zo heel nu en dan eens een verdwaalde V.
Of een SGquote:Op woensdag 11 april 2012 16:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wij spelen ook in DGCFAD en CGCFAD, maar vind het niks.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:11 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dat vond ik juist het fijnst aan die set. Dat in vergelijking met een normaal setje .011 in drop C vond ik het Zakk Wylde setje toch echt het fijnst klinken.
Mensen zweren er ook bij dat Brian May alleen maar op z`n RS speelt, terwijl hij op een Fender Strat/Tele/Les Paul/Flying V/SG heeft gespeeldquote:
Elke gitarist spaart gitaren.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mensen zweren er ook bij dat Brian May alleen maar op z`n RS speelt, terwijl hij op een Fender Strat/Tele/Les Paul/Flying V/SG heeft gespeeld
En volgens mij is het de enige gitarist die geen gitaren spaart, maar het al 50+ jaar met 1 model doet!
quote:Op woensdag 11 april 2012 16:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ducttape.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef Marnixos het volgende:
Ik zoek al een tijdje een akoestische gitaar met een element en straplocks erop, en ben vandaag gaan kijken in de plaatselijke muziekwinkel, waar ik wat gitaren heb getest. Takamine EG451 kwam uit de test van wat ik wou, ook qua budget.
Nu staat hier een fucking lelijk bloemetje op de slagplaat(?) waar ik vanaf moet omdat ik het podium ermee ga beklimmen en dan kun je natuurlijk niet met zo'n lelijk bloemetje komen aanzetten. Anyways, het gaat om deze gitaar. Iemand misschien tips, suggesties, het antwoord om dit lelijke bloemetje weg te werken (op een nette manier zodat je 't niet ziet?)[ afbeelding ]
De beste tip die ik je kan geven is dat je je niet aan moet stellen en gewoon met dat ding het podium op moet gaan. Niemand zal zich na afloop het bloemetje op je slagplaat herinneren.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:51 schreef Marnixos het volgende:
Ik zoek al een tijdje een akoestische gitaar met een element en straplocks erop, en ben vandaag gaan kijken in de plaatselijke muziekwinkel, waar ik wat gitaren heb getest. Takamine EG451 kwam uit de test van wat ik wou, ook qua budget.
Nu staat hier een fucking lelijk bloemetje op de slagplaat(?) waar ik vanaf moet omdat ik het podium ermee ga beklimmen en dan kun je natuurlijk niet met zo'n lelijk bloemetje komen aanzetten. Anyways, het gaat om deze gitaar. Iemand misschien tips, suggesties, het antwoord om dit lelijke bloemetje weg te werken (op een nette manier zodat je 't niet ziet?)[ afbeelding ]
Overduidelijk photoshopquote:
Daarnaast: niks mis met bloemetjesquote:Op woensdag 11 april 2012 20:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
De beste tip die ik je kan geven is dat je je niet aan moet stellen en gewoon met dat ding het podium op moet gaan. Niemand zal zich na afloop het bloemetje op je slagplaat herinneren.
Precies.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:29 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Daarnaast: niks mis met bloemetjes
En over een jaar denk je precies zo over hoe je nu speelt.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:46 schreef Braddie het volgende:
Heb weer een hoop oude bestanden terug, vanaf dag 1 dat ik gitaar speelde tot nuGod wat was ik ènorm maar dan ook echt ènorm waardeloos, niet dat ik nu zo goed ben of zo
maar hehehe, ik lag mezelf helemaal een breuk om bepaalde fraseringen die gewoon bagger waren, het niet raken van snaren/noten, slechte fingerings, muhaha
Aangepast, excuses voor het eerdere ongemak.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Jongens jullie kunnen dat ook wel wat soepeler fraseren![]()
We zullen eens soepel infrezen! Wacht, wat?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Jongens jullie kunnen dat ook wel wat soepeler fraseren![]()
Zeker als verkeerd aangeslagenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:02 schreef brother52 het volgende:
Nee, we zijn hier gewoon net zo lomp als een powerchord
Dàt hou ik zeker in m`n achterhoofd, mijn excuses voor al de crap die ik heb gepostquote:Op woensdag 11 april 2012 21:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En over een jaar denk je precies zo over hoe je nu speelt.
Dus hou dát in je achterhoofd als je weer wat wilt posten
Sinds wanneer is een woord zoals Phrasing of Fingering een moeilijke term?, we zijn gitaristen toch?, en een beetje beginner kent die termen al, of kunnen wij ze gaan bij brengen, we zijn toch een stel sociale mensen die het beste voor hebben met andere leden en beginners graag wat helpen?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:52 schreef -Menn0- het volgende:
Weet je wat ik me elke keer afvraag als jij wat post: Waarom moet je allemaal moeilijke termen gebruiken? Fraseringen, fingerings, namen van toonladders (exlodischmiodelischetratolische toonladder) enz enz. Ik krijg het gevoel dat je interessant wilt doen, maar je ziet het verder toch niemand doen?
Lieve Braddelientje,
Vol genot en met veel passie lees ik altijd jouw posts, alleen nu rijst mij de volgende vraag over jouw vocabulaire wondertjes. Vanwaar die ongemakkelijke schriftelijke uitspattingen? Wij simpele zielen ondervinden veel hinder bij het lezen van jouw inhoudelijk technische laborieuze woorden. Vanwaar deze gecompliceerde idiomen?
Laat maar... Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een woord zoals Phrasing of Fingering een moeilijke term?, we zijn gitaristen toch?, en een beetje beginner kent die termen al, of kunnen wij ze gaan bij brengen, we zijn toch een stel sociale mensen die het beste voor hebben met andere leden en beginners graag wat helpen?
Natuurlijk heeft Dean gelijk. Dean heeft altijd gelijkquote:
Ik moest lachenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:42 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Laat maar... Je hebt gelijk.
Weet je wat ik doe mijn MacBook Pro 2,7 Ghz i7 8gb ram wel dicht, want ik zie net op m'n iPhone dat het voorbij bedtijd is. Ik ga zo met een alternerend ritme de trap op lopen, ik ga daarna denk ik in een dorsale ligging in bed liggen want gister kreeg ik zo'n last van mijn L4 wervel (gelukkig was het geen T* wervel!)
Hopen dat ik morgen ochtend nog flexie kan uitoefenen met mijn musculus abdominis en dat antagonist van deze musculus niet te veel hebben geleden onder het bedliggen.
Nee dat is waar inderdaad.... misschien ben ook ik wel weer tè veel bezig met gitaar techniek en zo, en vind ik het daarom niet heel prettig meer om te spelen.... en ben ik daarom zo onzeker over m`n spel.. hmmquote:Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef brother52 het volgende:
Zie je anderen hier dat soort termen dan gebruiken?
Een beginner zit zeker niet op dat soort termen te wachten. Die wil gewoon spelen. Het zal hem een worst zijn hoe iets heet. Sterker nog iemand die al meer dan 20 jaar speelt denkt daar precies hetzelfde over...
Dit klinkt akelig erg als Herr von Bradquote:Op woensdag 11 april 2012 22:42 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Weet je wat ik doe mijn MacBook Pro 2,7 Ghz i7 8gb ram wel dicht, want ik zie net op m'n iPhone dat het voorbij bedtijd is. Ik ga zo met een alternerend ritme de trap op lopen, ik ga daarna denk ik in een dorsale ligging in bed liggen want gister kreeg ik zo'n last van mijn L4 wervel (gelukkig was het geen T* wervel!)
Hopen dat ik morgen ochtend nog flexie kan uitoefenen met mijn musculus abdominis en dat antagonist van deze musculus niet te veel hebben geleden onder het bedliggen.
Dit is natuurlijk weer ff iets tè....quote:Op woensdag 11 april 2012 22:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dit klinkt akelig erg als Herr von Brad
Nouuuuuuuu..... niet altijd hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 22:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Dean gelijk. Dean heeft altijd gelijk
He, we hebben dezelfde laptopquote:Op woensdag 11 april 2012 22:42 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Wel als het op solderen aankomtquote:
Jij hebt een matras gemaakt van koekjes?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:58 schreef KaMo het volgende:
Ik ga ook lekker slapen in mijn FJELLSE bed en op mijn SULTANA matras.
Ik weet gewoon wat ik doe, wil niet zeggen dat ik altijd maar gelijk heb.quote:
Kom, niet zo bescheiden.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik weet gewoon wat ik doe, wil niet zeggen dat ik altijd maar gelijk heb.
Fruitrepen, al zijn de nepperts van de lidl eigenlijk toch beter. Als ik die herverkap en dure rozijnen er in stop, is dat meer dan genoeg!quote:Op woensdag 11 april 2012 23:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jij hebt een matras gemaakt van koekjes?
Herverkapquote:Op woensdag 11 april 2012 23:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Fruitrepen, al zijn de nepperts van de lidl eigenlijk toch beter. Als ik die herverkap en dure rozijnen er in stop, is dat meer dan genoeg!
Je bas doet het nog. Vriendin heeft hem ingepikt.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:04 schreef KaMo het volgende:
[..]
Fruitrepen, al zijn de nepperts van de lidl eigenlijk toch beter. Als ik die herverkap en dure rozijnen er in stop, is dat meer dan genoeg!
Feyenooitquote:Op woensdag 11 april 2012 23:05 schreef genakt het volgende:
Ben nummers aan het uitschrijven
Heb al hand in hand voor kameraden
en gefeliciteerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |