Breng ze ten berde.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb heel andere ideeen over veiligheid,
Het is maar net hoe je het definieert. Net zoals Parijs 2 of 11 miljoen inwoners heeft naar gelang de definitie. Al hebben heel veel voorsteden bar weinig met Parijs te maken als zijnde echt een onderdeel van de stad. Maar het staat wel stoer natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:10 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
De oude "officiële" gemeentegrenzen van Brussel zijn pure folklore. De huidige stad Brussel telt 19 'gemeenten' en wordt het "gewest" genoemd. Als we de gemeenten rond Brussel erbij tellen, komen we boven de 2 miljoen.
Okee. Wanneer je er wel een keer trek in hebt hoor ik het graag. En ik ben ook wel benieuwd welke Turk ik volgens jou benquote:
No shit Sherlock.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
De dader schijnt van belgische afkomst te zijn en het slachtoffer autochtoon.
Dat dit me enorm verbaasd zegt eigenlijk ook al heel veel.
Kijk maar eens op elke kaart (of Google Earth): de 19 Brusselse 'gemeenten' zijn zo verweven dat ze wel degelijk één stad vormen. België is nu eenmaal ingewikkeld gestructureerd, waardoor het gewest (op papier) 19 'gemeenten' telt. Er zijn trouwens al langer voorstellen om de 19 te reduceren tot slechts enkele 'gemeenten'. Maar als men spreekt van de 'stad Brussel' dan bedoelt men wel degelijk de 19 gemeenten samen. In Antwerpen noemt men het bijvoorbeeld 'districten'... What's in a name.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het definieert. Net zoals Parijs 2 of 11 miljoen inwoners heeft naar gelang de definitie. Al hebben heel veel voorsteden bar weinig met Parijs te maken als zijnde echt een onderdeel van de stad. Maar het staat wel stoer natuurlijk.
Nee, de dader is een "Belg". Over afkomst wordt niet gesproken. (Al doet dat weinig terzake)quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
Ach, Brussel en Amsterdam zijn allebei niet superveilig.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
179 moorden in 1 jaar tijd vind ik niet bijster veilig.
Statistici denken daar heel anders over.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:20 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Nee, de dader is een "Belg". Over afkomst wordt niet gesproken. (Al doet dat weinig terzake)
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:05 schreef Jellereppe het volgende:
Amsterdam is zo veilig als maar zijn kan.Misschien moet je de media meer volgen in plaats van je bagger uitspuwen op Fok!
(@commissaris)
Vergeetachtig in je stellige beweringen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, Brussel en Amsterdam zijn allebei niet superveilig.
Huh, wut?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Vergeetachtig in je stellige beweringen?
dus allebei Belg?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel/120407_MIVB_feitenquote:De dader is een Belg. Het parket zal zijn aanhouding vorderen op verdenking van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
De busbegeleider, die het leven liet, was van allochtone afkomst. Hij was 56 en werkte al 30 jaar voor de MIVB. Volgend jaar zou hij met pensioen zijn gegaan. Hij heeft 2 kinderen, die ook allebei voor de MIVB werken.
zegt toch verder niets, heel veel allochtonen hebben de Belgische nationaliteit.quote:
Vreemd genoeg was dit het eerste wat in me opkwam: "zal wel een Marokkaan zijn".quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Als ik verschillende bronnen moet geloven was het een man van vermoedelijk Marokkaanse afkomst. Alweer treurig dit.
Maar vind je het geen belediging van ons intellect om daar enige relevantie aan te koppelen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:01 schreef LXIV het volgende:
Er wordt overal gesproken van 'een Belg', dus dat zegt helemaal niets over de achtergrond. Het zou een Marokkaan kunnen zijn, daar lopen er in Brussel genoeg van rond, maar het kan net zo goed een echte Belg zijn.
Ik snap de relevantie niet om na te pluizen of de dader/slachtoffer een allochtoon/autochtoon is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:01 schreef LXIV het volgende:
Er wordt overal gesproken van 'een Belg', dus dat zegt helemaal niets over de achtergrond. Het zou een Marokkaan kunnen zijn, daar lopen er in Brussel genoeg van rond, maar het kan net zo goed een echte Belg zijn.
In principe niet, want als een bepaalde bevolkingsgroep structureel significant vaker dit soort incidenten veroorzaakt, dan zit daar wel een probleem. Daar moet je de kop niet voor in het zand willen steken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar vind je het geen belediging van ons intellect om daar enige relevantie aan te koppelen?²
Ben ik niet met je eens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
In principe niet, want als een bepaalde bevolkingsgroep structureel significant vaker dit soort incidenten veroorzaakt, dan zit daar wel een probleem. Daar moet je de kop niet voor in het zand willen steken.
Is dat chantage of regelrechte bedreiging?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:27 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Als ik jouw voorbeeld volg, dan krijg je een grote kans op stigmatisering. Wat op zijn beurt weer een gevolg zal hebben voor de groep die je stigmatiseert en mogelijk zal leiden tot een self fulfilling prophecy.
De vraag is wat oorzaak is en gevolg. Ik denk niet dat het toevallig is dat dezelfde bevolkinggroepen overal in Europa hetzelfde stigma hebben. Positief of negatief. Van Chinezen wordt gezegd van de VS tot in Europa tot aan Indonesië dat het harde werkers zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:27 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Als ik jouw voorbeeld volg, dan krijg je een grote kans op stigmatisering. Wat op zijn beurt weer een gevolg zal hebben voor de groep die je stigmatiseert en mogelijk zal leiden tot een self fulfilling prophecy.
?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Is dat chantage of regelrechte bedreiging?
De meeste vooroordelen zijn gewoon waar, alleen je mag dat niet zeggen, politiek correct gelul, dat wat de wereld kapot maakt, Mensen zijn bang voor de waarheid.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is wat oorzaak is en gevolg. Ik denk niet dat het toevallig is dat dezelfde bevolkinggroepen overal in Europa hetzelfde stigma hebben. Positief of negatief. Van Chinezen wordt gezegd van de VS tot in Europa tot aan Indonesië dat het harde werkers zijn.
Nu is de vraag dan: wordt dat gezegd omdat het van nature zo is, of werken zij hard omdat 'iedereen' dat zegt?
Jij bent een intelligent man, en dat meen ik serieus.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:27 schreef hydroven het volgende:
Ik denk dat het in een breder perspectief zit. Het is niet omdat je als individu van een groep behoort, dat het dan vaststaat dat je die eigenschap bezit. Daar is ieder individu (volgens mij) te verscheiden voor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is wat oorzaak is en gevolg. Ik denk niet dat het toevallig is dat dezelfde bevolkinggroepen overal in Europa hetzelfde stigma hebben. Positief of negatief. Van Chinezen wordt gezegd van de VS tot in Europa tot aan Indonesië dat het harde werkers zijn.
Nu is de vraag dan: wordt dat gezegd omdat het van nature zo is, of werken zij hard omdat 'iedereen' dat zegt?
Dat is het imo dus wel.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef hydroven het volgende:
[..]
?
Ik volg niet?
Als je een bepaalde groep mensen stigmatiseert, dan heb je een gedachte van self fulfilling prophecy. Dat is volgens mij geen chantage en/of (in)directe bedreiging.
Elke groep heeft een cultuur die kenmerkend is voor die specifieke groep.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ik denk dat het in een breder perspectief. Het is niet omdat je als individu van een groep behoort, dat het dan vaststaat dat je die eigenschap bezit. Daar is ieder individu (volgens mij) te verscheiden voor.
Dank je welquote:Op zaterdag 7 april 2012 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij bent een intelligent man, en dat meen ik serieus.²
maar waarom heeft elke bevolkingsgroep dan een hekel aan bepaalde groepen ? bv Marokkanen, Roma's ) en geen hekel aan andere groepen ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ik denk dat het in een breder perspectief zit. Het is niet omdat je als individu van een groep behoort, dat het dan vaststaat dat je die eigenschap bezit. Daar is ieder individu (volgens mij) te verscheiden voor.
Het is anderzijds ook zo (uit evolutionair opzicht) dat we onze gedachten willen ordenen. En om een eenvoudig overzicht te willen behouden uit mensen/groepen die we tegenkomen maken we keuzes over hoe we over hun denken.
Die denkwijze kan door iedereen anders geïnterpreteerd worden + de massagedrag van tegenwoordig beïnvloedt ook onze individuele gedachten.
Volgens mij is iedereen te apart/uniek om in hokjes gedeelt te worden.
Wie is "ze"?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar waarom heeft elke bevolkingsgroep dan een hekel aan bepaalde groepen ? bv Marokkanen, Roma's ) en geen hekel aan andere groepen ?
Het is niet alleen in Nederland of Belgie zo maar elke Zuid Amerikaan in Europa zal hetzelfde zeggen, elke Aziaat ook, ze hebben allemaal een hekel aan Marokkanen. Hoe kan dat dan volgens jou? Ze hebben geen hekel aan Spanjaarden om maar een dwarsstraat te noemen.
kan je geen Nederlands ? Sorry hoor ik noem bepaalde groepen en daarna refereer ik daaraan door een persoonlijk voornaamwoord te gebruiken, dat is gebruikelijk.quote:
1) Ik ben volledig akkoord dat vrouwen doorheen de geschiedenis onderdrukt zijn geweest.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat is het imo dus wel.
Als er 1 groep is die door de eeuwen heen altijd is onderdrukt, gestigmatiseerd en getiranniseerd, dan zijn het de vrouwen wel. Toch zie je dat de problemen met aggressie en huilie huilie gedrag vrijwel uitsluitend van (bepaalde groepen jonge)mannen afkomstig zijn. Zij gebruiken geweld maar al te graag als chantage én bedreigingsmiddel om hun positie te verbeteren (liever dan hard te werken).
ja tuurlijk er zijn ook eerlijke Marokkanen en eerlijke Roma's zoals er ook vrouwelijke moordenaars zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef hydroven het volgende:
[..]
1) Ik ben volledig akkoord dat vrouwen doorheen de geschiedenis onderdrukt zijn geweest.
2) Er zijn ook mannen die geen geweld gebruiken om voor hun rechten te komen, denk maar aan Ghandi of Martin Luther King.
Er zijn zelfs véél meer eerlijke Marokkanen dan vrouwelijke moordenaars.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja tuurlijk er zijn ook eerlijke Marokkanen en eerlijke Roma's zoals er ook vrouwelijke moordenaars zijn.
zeker maar waarom hebben de meeste bevolkingsgroepen dan een hekel aan Marokkanen (bepaalde soort Marokkanen dan) ? Alleen vooroordelen ? Niet alleen Nederlanders, maar Zuid Amerikanen en Aziaten hebben dat ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn zelfs véél meer eerlijke Marokkanen dan vrouwelijke moordenaars.
Tuurlijk heeft elke cultuur zijn eigen specifieke kenmerk, maar die kenmerk kun je ook onderverdelen in subculturen, het is prima mogelijk dat die subculturen niet in conflict kunnen komen met andere hoofdculturele kenmerken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Elke groep heeft een cultuur die kenmerkend is voor die specifieke groep.
En hoewel elk individue zijn eigen individuele normen/waarden en kenmerken/karaktertrekken heeft, zullen er maar weinigen zijn die de eigen eigenschappen laten prevaleren boven die van de groep.
Er moet sowieso een draagvlak ontstaan i.v.m. culturele veranderingen, anders gebeuren er geen veranderingen.quote:Anders gezegd: als het onder de maroc-gemeenschap de norm is om een hoofddoek te dragen, dan zullen er maar heel weinig meisjes/vrouwen zijn die daadwerkelijk de vrijheid krijgen om dat kreng niet te dragen....
Dus jij weet perfect dat elke individuele Europeaan een hekel heeft aan Marokkanen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar waarom heeft elke bevolkingsgroep dan een hekel aan bepaalde groepen ? bv Marokkanen, Roma's ) en geen hekel aan andere groepen ?
Het is niet alleen in Nederland of Belgie zo maar elke Zuid Amerikaan in Europa zal hetzelfde zeggen, elke Aziaat ook, ze hebben allemaal een hekel aan Marokkanen. Hoe kan dat dan volgens jou ?Ze hebben geen hekel aan Spanjaarden om maar een dwarsstraat te noemen.
Lees nou eens man voor je in de rode vlekken schiet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:32 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus jij weet perfect dat elke individuele Europeaan een hekel heeft aan Marokkanen?
Dus als ik je goed begrijp hebben vrjwel alle bevolkingsgroepen een hekel een bepaalde groep Marokkanen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom hebben vrijwel alle bevolkingsgroepen, ook ZUID AMERIKANEN en AZIATEN een hekel aan een bepaalde groep Marokkanen ( DUS NIET ALLE).
Dit zijn aannames en geen vaststellingen.quote:Volgens jou komt het omdat wij Marokkanen stigmatiseren, waarom doen Zuid Amerikanen en Aziaten dat ook dan ? En doen ze dat niet met bv Spanjaarden ?
Goed dan discussier je hier niet over, het is je eigen stelling.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:54 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp hebben vrjwel alle bevolkingsgroepen een hekel een bepaalde groep Marokkanen?
Op deze vraag kun je onmogelijk een antwoord verwachten aangezien je namelijk nooit de mening kan weten van een ganse bevolkingsgroep (alleen met een referendum).
[..]
Dit zijn aannames en geen vaststellingen.
Tuurlijk mag ik erover disussiëren, iedereen heeft recht op een meningquote:Op zondag 8 april 2012 00:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Goed dan discussier je hier niet over, het is je eigen stelling.
Wel veilig dat je niet ingaat op eerlijke Roma's.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn zelfs véél meer eerlijke Marokkanen dan vrouwelijke moordenaars.
Dat is een ander verhaal. Iemand van het OM werd ooit aangeklaagd omdat hij geroepen had dat alle Roma crimineel waren. Hij werd vrijgesproken omdat dit geen racisme was en hij kon aantonen dat dit gewoon een feit was.quote:Op zondag 8 april 2012 00:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wel veilig dat je niet ingaat op eerlijke Roma's.
Huh? Ik denk dat Zuid Amerikanen en Aziaten ook een hekel hebben aan criminele Spanjaarden hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom hebben vrijwel alle bevolkingsgroepen, ook ZUID AMERIKANEN en AZIATEN een hekel aan een bepaalde groep Marokkanen ( DUS NIET ALLE).
Volgens jou komt het omdat wij Marokkanen stigmatiseren, waarom doen Zuid Amerikanen en Aziaten dat ook dan ? En doen ze dat niet met bv Spanjaarden ?
Brussel heeft wel prachtige gebouwen hoor. Zowel in het centrum maar ook pareltjes in de aangrenzende wijken zie bv. Schaarbeek. (Daar heb je echt statige herenhuizen)quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Brussel is sowieso een kutstad. De mensen, pauperige gebouwen, de indruk dat er Nederlands wordt gesproken terwijl iedereen nauwelijks Nederlands spreekt. En dat moet de EU-hoofdstad zijn.
Dat heet toch generalisatie?quote:Op zondag 8 april 2012 02:26 schreef Flow3r het volgende:
Het is stigmatisering, simpel as that.
Belgen zijn dom, Duitsers zijn dik, Engelsen zijn stijf , Nederlanders zijn gierig, Roma zijn dieven,Surinamers zijn lui,Fransen zijn arrogant etc..
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:43 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
En sowieso is de Brusselse metro bezoeken in de avonduren enorm gevaarlijk.
Als Belgie een klein beetje op Nederland lijkt zal dat wel niet... Daarbij is "moord" in de titel (volgens mij) onjuist, dit is doodslag, en daar staat max. 15 jaar op. In Nederland zit je dan max. 10 jaar vast.quote:Op zondag 8 april 2012 07:56 schreef erik666 het volgende:
Ik hoop wel dat ze de dader nou eens 30 jaar of meer vastzetten.
daarbij kan je exact hetzelfde filmpje maken van de Amsterdamse, rotterdamse, Berlijnse, Parijse etc. metroquote:
Het is dus typisch voor metro's...quote:Op zondag 8 april 2012 09:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
daarbij kan je exact hetzelfde filmpje maken van de Amsterdamse, rotterdamse, Berlijnse, Parijse etc. metro
Het is wellicht triest om vast te stellen, maar er is vrijwel geen manier om incidenten als de in dit topic besproken doodslag te voorkomen. Iemand draait volledig door en reageert zich af; dat valt niemand behalve de dader zelf echt kwalijk te nemen. Problemen als vernieling en diefstal zijn rampzalig wijdverspreid hier, en er is een schreeuwend gebrek aan adequate politie-aanpak, maar dat staat eigenlijk volledig los van wat gisteren is gebeurd.quote:Op zondag 8 april 2012 09:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
daarbij kan je exact hetzelfde filmpje maken van de Amsterdamse, rotterdamse, Berlijnse, Parijse etc. metro
juist.quote:
volledig mee eens. Ik reageer dan ook op de stelling dat de metro van brussel zo mega gevaarlijk zou zijn in vergelijking met. Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 8 april 2012 10:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is wellicht triest om vast te stellen, maar er is vrijwel geen manier om incidenten als de in dit topic besproken doodslag te voorkomen. Iemand draait volledig door en reageert zich af; dat valt niemand behalve de dader zelf echt kwalijk te nemen. Problemen als vernieling en diefstal zijn rampzalig wijdverspreid hier, en er is een schreeuwend gebrek aan adequate politie-aanpak, maar dat staat eigenlijk volledig los van wat gisteren is gebeurd.
Is het dan minder onveilig?quote:Op zondag 8 april 2012 09:48 schreef BrandX het volgende:
Je kan wel eens beginnen met veelplegers vast te zetten en dit soort figuren 30 jaar cel te geven.quote:Op zondag 8 april 2012 10:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is wellicht triest om vast te stellen, maar er is vrijwel geen manier om incidenten als de in dit topic besproken doodslag te voorkomen. Iemand draait volledig door en reageert zich af; dat valt niemand behalve de dader zelf echt kwalijk te nemen. Problemen als vernieling en diefstal zijn rampzalig wijdverspreid hier, en er is een schreeuwend gebrek aan adequate politie-aanpak, maar dat staat eigenlijk volledig los van wat gisteren is gebeurd.
iddquote:Op zondag 8 april 2012 10:20 schreef Copycat het volgende:
Alle metro's het land uit.
Bizar welke u-turns dit soort topics keer op keer nemen.
Internationale metro's.quote:Op zondag 8 april 2012 10:20 schreef Copycat het volgende:
Alle metro's het land uit.
Bizar welke u-turns dit soort topics keer op keer nemen.
ongeacht afkomst maar het loopt de spuigaten uit met criminelen en hun handelingen.quote:Op zondag 8 april 2012 10:20 schreef zuiderbuur het volgende:
Morgen (maandag) is er overleg met minister van Binnenlandse Zaken Milquet, met als bedoeling om tegen dinsdag het vervoer weer in orde te krijgen.
De bestuurder van de auto had gedronken, en is net zoals de dader bekend bij het gerecht. Een mogelijke piste is dat er drugs in de auto lag, en dat de bestuurder flipte toen het slachtoffer foto's maakte van het voertuig omwille van het ongeval...
http://www.deredactie.be/(...)08_Busbegeleider_Fup
1) Zowel Ghandi, als MLK waren geen jongemannen, maar volwassenen en bovendien uitzonderingen. Zeer bijzondere uitzonderingen, dat wel. Ik zet Nelson Mandela trouwens ook in dit rijtje. Zeer, zeer bijzondere mannen....quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef hydroven het volgende:
[..]
Er zijn ook mannen die geen geweld gebruiken om voor hun rechten te komen, denk maar aan Ghandi of Martin Luther King.
Precies! Haal de kaneel- en vanillestokken maar vast tevoorschijn! We zullen ze eens flink inpeperen!quote:Op zondag 8 april 2012 03:18 schreef Bombshell het volgende:
Brussel is een enorm kruidvat, zal me niks verbazen als hier een revolutie tegne europa uitbreekt.
Zeker, draaideurcriminelen gewoon afschieten, niemand mist ze. Ongeacht afkomst.quote:Op zondag 8 april 2012 10:30 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
ongeacht afkomst maar het loopt de spuigaten uit met criminelen en hun handelingen.
in belgie hoeven ze de bak al niet in omdat die vol zitten...
Ik begin steeds meer te denken:
"waarom al die draaideurcriminelen/misdadigers niet gewoon afschieten?"
serieus, ik kan alleen positieve kanten ervan inzien.
Is dat zo? Mensen afschieten (met of zonder proces?) lijkt me de samenleving niet echt verbeteren. In China doen ze dat soort dingen en om nou te zeggen dat dat een voorbeeld is om te volgen. Niet de prettigste samenleving.quote:Op zondag 8 april 2012 10:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, draaideurcriminelen gewoon afschieten, niemand mist ze. Ongeacht afkomst.
Zou de samenlevening aangenamer worden.
nee niet zonder proces, draaideurcriminelen zijn al meerdere keren veroordeeld.quote:Op zondag 8 april 2012 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is dat zo? Mensen afschieten (met of zonder proces?) lijkt me de samenleving niet echt verbeteren. In China doen ze dat soort dingen en om nou te zeggen dat dat een voorbeeld is om te volgen. Niet de prettigste samenleving.
En "zelfs" draaideurcriminelen worden gemist. Denk maar eens aan de tocht voor die tasjesdief die door die auto geplet werd, de hele buurt vond het verschrikkelijk. Je hebt nog steeds met mensen van doen en een grondwet die godzijdank niet op grond van wraakgevoelens eventjes opgeschort kan worden.
Kortom, toch een norm waar je je als individue aan conformeert, gezien de (grote) sociale druk en problemen waar je mee te maken krijgt, indien je dat niet doet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:19 schreef hydroven het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft elke cultuur zijn eigen specifieke kenmerk, maar die kenmerk kun je ook onderverdelen in subculturen, het is prima mogelijk dat die subculturen niet in conflict kunnen komen met andere hoofdculturele kenmerken.
[..]
Er moet sowieso een draagvlak ontstaan i.v.m. culturele veranderingen, anders gebeuren er geen veranderingen.
Als het een norm is, is het nog steeds geen plicht. Maar je kan het ook bezien als een morele plicht, een ongeschreven wet. De meeste normen en waarden zijn tijdelijk, totdat er misschien een subcultuur komt die dan een hoofdculturele bijdrage kan vormen?
in China heb je trouwens een prima samenleving.quote:Op zondag 8 april 2012 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Is dat zo? Mensen afschieten (met of zonder proces?) lijkt me de samenleving niet echt verbeteren. In China doen ze dat soort dingen en om nou te zeggen dat dat een voorbeeld is om te volgen. Niet de prettigste samenleving.
En "zelfs" draaideurcriminelen worden gemist. Denk maar eens aan de tocht voor die tasjesdief die door die auto geplet werd, de hele buurt vond het verschrikkelijk. Je hebt nog steeds met mensen van doen en een grondwet die godzijdank niet op grond van wraakgevoelens eventjes opgeschort kan worden.
die tasjesdief, net twee uur uit de bak/rechtbank en meteen actief als misdadigerquote:Op zondag 8 april 2012 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 april 2012 10:45 schreef gehaktballetjes het volgende:
[..]
die tasjesdief, net twee uur uit de bak/rechtbank en meteen actief als misdadiger
nou zal die gemist worden zeg, kijk dan ook ff naar wat het mist.
niks met wraakgevoelens te maken maar met het wegsnijden van kanker uit de samenleving.
de operatie is niet leuk maar nadien is het veel beter.
In heel China? Want het is nogal groot. Ik denk dat een hoop Oeigoeren, Tibetanen en overige niet-Han minderheden daar anders over denken, net als de legio "dissidenten", Falung Gong-leden en drugsverslaafden die de kogel kregen, verplicht abortus moesten plegen of iets dergelijks. Het is een stabiel en grotendeels leefbaar land, maar "prima" is het er alleen als je geld hebt en je conformeert aan morele standaarden die nogal botsen met het idee van een "prima samenleving" naar Westerse maatstaven.quote:Op zondag 8 april 2012 10:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
in China heb je trouwens een prima samenleving.
Klopt. Maar ik heb daar ook beelden gezien van mensen die tot op het bot afgeranseld worden, lijfstraffen, discriminatie van vrouwen etc. Ook dingen die ik hier liever niet zie.quote:Maar serieus, neem Singapore, ga daar eens 3 maanden wonen en kom dan terug hier.
Daar zijn ze ook streng en het is gewoon paradijs op aarde vergeleken met hier.
jij zegt sommige, maar het neemt toe en echt veel mensen zijn agressief hoor, er hoeft maar dit te gebeuren en hup.quote:Op zondag 8 april 2012 10:44 schreef ovoxo het volgende:
Vreselijk. Ik kan er niet bij dat sommige mensen zo'n mentaliteit kunnen hebben en iemand gewoon mishandelen door een botsing. Bah...
Nogmaals iedereen weet dat je dat laatste niet kan doen.quote:Op zondag 8 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In heel China? Want het is nogal groot. Ik denk dat een hoop Oeigoeren, Tibetanen en overige niet-Han minderheden daar anders over denken, net als de legio "dissidenten", Falung Gong-leden en drugsverslaafden die de kogel kregen, verplicht abortus moesten plegen of iets dergelijks. Het is een stabiel en grotendeels leefbaar land, maar "prima" is het er alleen als je geld hebt en je conformeert aan morele standaarden die nogal botsen met het idee van een "prima samenleving" naar Westerse maatstaven.
[..]
Klopt. Maar ik heb daar ook beelden gezien van mensen die tot op het bot afgeranseld worden, de streng islamitische wetten die niet-moslims en vrouwen benadelen etc. Ook dingen die ik hier liever niet zie.
Draaideurcriminelen afschieten plaats ik in hetzelfde rijtje. Straffen, ja. Streng, ja. Preventie en benoeming, ja. Buitenproportionele maatregelen, nee.
Ja klopt, heb het al geëdit, ff in de war met Maleisië. Westers land is het niet hoor, en rechtvaardig vind ik zulke straffen niet.quote:Op zondag 8 april 2012 11:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nogmaals iedereen weet dat je dat laatste niet kan doen.
Maar ga geen onzin vertellen over moslim wetten in Singapore, Singapore is gewoon een westers land, waar het goed geregeld is, strenge straffen ja maar wel rechtvaardig.
Ja, je hebt gelijk. Dit soort nieuws hoor je nu te vaak, maar wat wordt er aan gedaan?quote:Op zondag 8 april 2012 11:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij zegt sommige, maar het neemt toe en echt veel mensen zijn agressief hoor, er hoeft maar dit te gebeuren en hup.
Niets want strenger straffen is inhumaan. We gaan gewoon weer verder tot het volgende incident.quote:Op zondag 8 april 2012 11:11 schreef ovoxo het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Dit soort nieuws hoor je nu te vaak, maar wat wordt er aan gedaan?
nee een flinke boete voor het gooien van een peuk op straat is not done here. Maar je hebt nergens schonere straten dan daar.quote:Op zondag 8 april 2012 11:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja klopt, heb het al geëdit, ff in de war met Maleisië. Westers land is het niet hoor, en rechtvaardig vind ik zulke straffen niet.
quote:Op zondag 8 april 2012 11:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nogmaals iedereen weet dat je dat laatste niet kan doen.
Maar ga geen onzin vertellen over moslim wetten in Singapore, Singapore is gewoon een westers land, waar het goed geregeld is, strenge straffen ja maar wel rechtvaardig.
Doodstraf voor het afschieten van een vuurwapen...quote:Penal Code
Under the Penal Code,[13] the commission of the following offences may result in the death penalty:
-Waging or attempting to wage war or abetting the waging of war against the Government*
-Offences against the President’s person (in other words, treason)
-Mutiny
-Piracy that endangers life
-Perjury that results in the execution of an innocent person
-Murder
-Abetting the suicide of a person under the age of 18 or an "insane" person
-Attempted murder by a prisoner serving a life sentence
-Kidnapping or abducting in order to murder
-Robbery committed by five or more people that results in the death of a person
-Drug trafficking
-Unlawful discharge of firearms, even if nobody gets injured
Als je daar kauwgom op straat gooit hakken ze je voeten af en hangen ze je schoonmoeder op.quote:Op zondag 8 april 2012 11:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Doodstraf voor het afschieten van een vuurwapen...
Drugssmokkel idem. Vind ik niet in proportie. En was kauwgom er ook niet illegaal?
het invoeren wel in elk geval. De straten zijn dan ook kauwgomvrij.quote:Op zondag 8 april 2012 11:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[..]
Doodstraf voor het afschieten van een vuurwapen...
Drugssmokkel idem. Vind ik niet in proportie. En was kauwgom er ook niet illegaal?
Totaal geen verrassing.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Als ik verschillende bronnen moet geloven was het een man van vermoedelijk Marokkaanse afkomst. Alweer treurig dit.
Eerst een Belg en nu een Marokkaan, lekker consequent ben jij.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Kan allebei toch ?quote:Op zondag 8 april 2012 11:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Eerst een Belg en nu een Marokkaan, lekker consequent ben jij.
quote:
quote:De dader is een Belg. Het parket zal zijn aanhouding vorderen op verdenking van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
De busbegeleider, die het leven liet, was van allochtone afkomst. Hij was 56 en werkte al 30 jaar voor de MIVB. Volgend jaar zou hij met pensioen zijn gegaan. Hij heeft 2 kinderen, die ook allebei voor de MIVB werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |