Breng ze ten berde.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb heel andere ideeen over veiligheid,
Het is maar net hoe je het definieert. Net zoals Parijs 2 of 11 miljoen inwoners heeft naar gelang de definitie. Al hebben heel veel voorsteden bar weinig met Parijs te maken als zijnde echt een onderdeel van de stad. Maar het staat wel stoer natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:10 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
De oude "officiële" gemeentegrenzen van Brussel zijn pure folklore. De huidige stad Brussel telt 19 'gemeenten' en wordt het "gewest" genoemd. Als we de gemeenten rond Brussel erbij tellen, komen we boven de 2 miljoen.
Okee. Wanneer je er wel een keer trek in hebt hoor ik het graag. En ik ben ook wel benieuwd welke Turk ik volgens jou benquote:
No shit Sherlock.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
De dader schijnt van belgische afkomst te zijn en het slachtoffer autochtoon.
Dat dit me enorm verbaasd zegt eigenlijk ook al heel veel.
Kijk maar eens op elke kaart (of Google Earth): de 19 Brusselse 'gemeenten' zijn zo verweven dat ze wel degelijk één stad vormen. België is nu eenmaal ingewikkeld gestructureerd, waardoor het gewest (op papier) 19 'gemeenten' telt. Er zijn trouwens al langer voorstellen om de 19 te reduceren tot slechts enkele 'gemeenten'. Maar als men spreekt van de 'stad Brussel' dan bedoelt men wel degelijk de 19 gemeenten samen. In Antwerpen noemt men het bijvoorbeeld 'districten'... What's in a name.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het definieert. Net zoals Parijs 2 of 11 miljoen inwoners heeft naar gelang de definitie. Al hebben heel veel voorsteden bar weinig met Parijs te maken als zijnde echt een onderdeel van de stad. Maar het staat wel stoer natuurlijk.
Nee, de dader is een "Belg". Over afkomst wordt niet gesproken. (Al doet dat weinig terzake)quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
Ach, Brussel en Amsterdam zijn allebei niet superveilig.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
179 moorden in 1 jaar tijd vind ik niet bijster veilig.
Statistici denken daar heel anders over.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:20 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Nee, de dader is een "Belg". Over afkomst wordt niet gesproken. (Al doet dat weinig terzake)
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:05 schreef Jellereppe het volgende:
Amsterdam is zo veilig als maar zijn kan.Misschien moet je de media meer volgen in plaats van je bagger uitspuwen op Fok!
(@commissaris)
Vergeetachtig in je stellige beweringen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ach, Brussel en Amsterdam zijn allebei niet superveilig.
Huh, wut?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
[..]
Vergeetachtig in je stellige beweringen?
dus allebei Belg?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:18 schreef Bombshell het volgende:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel/120407_MIVB_feitenquote:De dader is een Belg. Het parket zal zijn aanhouding vorderen op verdenking van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.
De busbegeleider, die het leven liet, was van allochtone afkomst. Hij was 56 en werkte al 30 jaar voor de MIVB. Volgend jaar zou hij met pensioen zijn gegaan. Hij heeft 2 kinderen, die ook allebei voor de MIVB werken.
zegt toch verder niets, heel veel allochtonen hebben de Belgische nationaliteit.quote:
Vreemd genoeg was dit het eerste wat in me opkwam: "zal wel een Marokkaan zijn".quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Als ik verschillende bronnen moet geloven was het een man van vermoedelijk Marokkaanse afkomst. Alweer treurig dit.
Maar vind je het geen belediging van ons intellect om daar enige relevantie aan te koppelen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:01 schreef LXIV het volgende:
Er wordt overal gesproken van 'een Belg', dus dat zegt helemaal niets over de achtergrond. Het zou een Marokkaan kunnen zijn, daar lopen er in Brussel genoeg van rond, maar het kan net zo goed een echte Belg zijn.
Ik snap de relevantie niet om na te pluizen of de dader/slachtoffer een allochtoon/autochtoon is.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:01 schreef LXIV het volgende:
Er wordt overal gesproken van 'een Belg', dus dat zegt helemaal niets over de achtergrond. Het zou een Marokkaan kunnen zijn, daar lopen er in Brussel genoeg van rond, maar het kan net zo goed een echte Belg zijn.
In principe niet, want als een bepaalde bevolkingsgroep structureel significant vaker dit soort incidenten veroorzaakt, dan zit daar wel een probleem. Daar moet je de kop niet voor in het zand willen steken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar vind je het geen belediging van ons intellect om daar enige relevantie aan te koppelen?²
Ben ik niet met je eens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
In principe niet, want als een bepaalde bevolkingsgroep structureel significant vaker dit soort incidenten veroorzaakt, dan zit daar wel een probleem. Daar moet je de kop niet voor in het zand willen steken.
Is dat chantage of regelrechte bedreiging?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:27 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Als ik jouw voorbeeld volg, dan krijg je een grote kans op stigmatisering. Wat op zijn beurt weer een gevolg zal hebben voor de groep die je stigmatiseert en mogelijk zal leiden tot een self fulfilling prophecy.
De vraag is wat oorzaak is en gevolg. Ik denk niet dat het toevallig is dat dezelfde bevolkinggroepen overal in Europa hetzelfde stigma hebben. Positief of negatief. Van Chinezen wordt gezegd van de VS tot in Europa tot aan Indonesië dat het harde werkers zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:27 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Als ik jouw voorbeeld volg, dan krijg je een grote kans op stigmatisering. Wat op zijn beurt weer een gevolg zal hebben voor de groep die je stigmatiseert en mogelijk zal leiden tot een self fulfilling prophecy.
?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:32 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Is dat chantage of regelrechte bedreiging?
De meeste vooroordelen zijn gewoon waar, alleen je mag dat niet zeggen, politiek correct gelul, dat wat de wereld kapot maakt, Mensen zijn bang voor de waarheid.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is wat oorzaak is en gevolg. Ik denk niet dat het toevallig is dat dezelfde bevolkinggroepen overal in Europa hetzelfde stigma hebben. Positief of negatief. Van Chinezen wordt gezegd van de VS tot in Europa tot aan Indonesië dat het harde werkers zijn.
Nu is de vraag dan: wordt dat gezegd omdat het van nature zo is, of werken zij hard omdat 'iedereen' dat zegt?
Jij bent een intelligent man, en dat meen ik serieus.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:27 schreef hydroven het volgende:
Ik denk dat het in een breder perspectief zit. Het is niet omdat je als individu van een groep behoort, dat het dan vaststaat dat je die eigenschap bezit. Daar is ieder individu (volgens mij) te verscheiden voor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is wat oorzaak is en gevolg. Ik denk niet dat het toevallig is dat dezelfde bevolkinggroepen overal in Europa hetzelfde stigma hebben. Positief of negatief. Van Chinezen wordt gezegd van de VS tot in Europa tot aan Indonesië dat het harde werkers zijn.
Nu is de vraag dan: wordt dat gezegd omdat het van nature zo is, of werken zij hard omdat 'iedereen' dat zegt?
Dat is het imo dus wel.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:33 schreef hydroven het volgende:
[..]
?
Ik volg niet?
Als je een bepaalde groep mensen stigmatiseert, dan heb je een gedachte van self fulfilling prophecy. Dat is volgens mij geen chantage en/of (in)directe bedreiging.
Elke groep heeft een cultuur die kenmerkend is voor die specifieke groep.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ik denk dat het in een breder perspectief. Het is niet omdat je als individu van een groep behoort, dat het dan vaststaat dat je die eigenschap bezit. Daar is ieder individu (volgens mij) te verscheiden voor.
Dank je welquote:Op zaterdag 7 april 2012 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij bent een intelligent man, en dat meen ik serieus.²
maar waarom heeft elke bevolkingsgroep dan een hekel aan bepaalde groepen ? bv Marokkanen, Roma's ) en geen hekel aan andere groepen ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ik denk dat het in een breder perspectief zit. Het is niet omdat je als individu van een groep behoort, dat het dan vaststaat dat je die eigenschap bezit. Daar is ieder individu (volgens mij) te verscheiden voor.
Het is anderzijds ook zo (uit evolutionair opzicht) dat we onze gedachten willen ordenen. En om een eenvoudig overzicht te willen behouden uit mensen/groepen die we tegenkomen maken we keuzes over hoe we over hun denken.
Die denkwijze kan door iedereen anders geïnterpreteerd worden + de massagedrag van tegenwoordig beïnvloedt ook onze individuele gedachten.
Volgens mij is iedereen te apart/uniek om in hokjes gedeelt te worden.
Wie is "ze"?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar waarom heeft elke bevolkingsgroep dan een hekel aan bepaalde groepen ? bv Marokkanen, Roma's ) en geen hekel aan andere groepen ?
Het is niet alleen in Nederland of Belgie zo maar elke Zuid Amerikaan in Europa zal hetzelfde zeggen, elke Aziaat ook, ze hebben allemaal een hekel aan Marokkanen. Hoe kan dat dan volgens jou? Ze hebben geen hekel aan Spanjaarden om maar een dwarsstraat te noemen.
kan je geen Nederlands ? Sorry hoor ik noem bepaalde groepen en daarna refereer ik daaraan door een persoonlijk voornaamwoord te gebruiken, dat is gebruikelijk.quote:
1) Ik ben volledig akkoord dat vrouwen doorheen de geschiedenis onderdrukt zijn geweest.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dat is het imo dus wel.
Als er 1 groep is die door de eeuwen heen altijd is onderdrukt, gestigmatiseerd en getiranniseerd, dan zijn het de vrouwen wel. Toch zie je dat de problemen met aggressie en huilie huilie gedrag vrijwel uitsluitend van (bepaalde groepen jonge)mannen afkomstig zijn. Zij gebruiken geweld maar al te graag als chantage én bedreigingsmiddel om hun positie te verbeteren (liever dan hard te werken).
ja tuurlijk er zijn ook eerlijke Marokkanen en eerlijke Roma's zoals er ook vrouwelijke moordenaars zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef hydroven het volgende:
[..]
1) Ik ben volledig akkoord dat vrouwen doorheen de geschiedenis onderdrukt zijn geweest.
2) Er zijn ook mannen die geen geweld gebruiken om voor hun rechten te komen, denk maar aan Ghandi of Martin Luther King.
Er zijn zelfs véél meer eerlijke Marokkanen dan vrouwelijke moordenaars.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja tuurlijk er zijn ook eerlijke Marokkanen en eerlijke Roma's zoals er ook vrouwelijke moordenaars zijn.
zeker maar waarom hebben de meeste bevolkingsgroepen dan een hekel aan Marokkanen (bepaalde soort Marokkanen dan) ? Alleen vooroordelen ? Niet alleen Nederlanders, maar Zuid Amerikanen en Aziaten hebben dat ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn zelfs véél meer eerlijke Marokkanen dan vrouwelijke moordenaars.
Tuurlijk heeft elke cultuur zijn eigen specifieke kenmerk, maar die kenmerk kun je ook onderverdelen in subculturen, het is prima mogelijk dat die subculturen niet in conflict kunnen komen met andere hoofdculturele kenmerken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Elke groep heeft een cultuur die kenmerkend is voor die specifieke groep.
En hoewel elk individue zijn eigen individuele normen/waarden en kenmerken/karaktertrekken heeft, zullen er maar weinigen zijn die de eigen eigenschappen laten prevaleren boven die van de groep.
Er moet sowieso een draagvlak ontstaan i.v.m. culturele veranderingen, anders gebeuren er geen veranderingen.quote:Anders gezegd: als het onder de maroc-gemeenschap de norm is om een hoofddoek te dragen, dan zullen er maar heel weinig meisjes/vrouwen zijn die daadwerkelijk de vrijheid krijgen om dat kreng niet te dragen....
Dus jij weet perfect dat elke individuele Europeaan een hekel heeft aan Marokkanen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar waarom heeft elke bevolkingsgroep dan een hekel aan bepaalde groepen ? bv Marokkanen, Roma's ) en geen hekel aan andere groepen ?
Het is niet alleen in Nederland of Belgie zo maar elke Zuid Amerikaan in Europa zal hetzelfde zeggen, elke Aziaat ook, ze hebben allemaal een hekel aan Marokkanen. Hoe kan dat dan volgens jou ?Ze hebben geen hekel aan Spanjaarden om maar een dwarsstraat te noemen.
Lees nou eens man voor je in de rode vlekken schiet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:32 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus jij weet perfect dat elke individuele Europeaan een hekel heeft aan Marokkanen?
Dus als ik je goed begrijp hebben vrjwel alle bevolkingsgroepen een hekel een bepaalde groep Marokkanen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:43 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom hebben vrijwel alle bevolkingsgroepen, ook ZUID AMERIKANEN en AZIATEN een hekel aan een bepaalde groep Marokkanen ( DUS NIET ALLE).
Dit zijn aannames en geen vaststellingen.quote:Volgens jou komt het omdat wij Marokkanen stigmatiseren, waarom doen Zuid Amerikanen en Aziaten dat ook dan ? En doen ze dat niet met bv Spanjaarden ?
Goed dan discussier je hier niet over, het is je eigen stelling.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:54 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus als ik je goed begrijp hebben vrjwel alle bevolkingsgroepen een hekel een bepaalde groep Marokkanen?
Op deze vraag kun je onmogelijk een antwoord verwachten aangezien je namelijk nooit de mening kan weten van een ganse bevolkingsgroep (alleen met een referendum).
[..]
Dit zijn aannames en geen vaststellingen.
Tuurlijk mag ik erover disussiëren, iedereen heeft recht op een meningquote:Op zondag 8 april 2012 00:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Goed dan discussier je hier niet over, het is je eigen stelling.
Wel veilig dat je niet ingaat op eerlijke Roma's.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn zelfs véél meer eerlijke Marokkanen dan vrouwelijke moordenaars.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |