abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110050417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef hydroven het volgende:

[..]
Er zijn ook mannen die geen geweld gebruiken om voor hun rechten te komen, denk maar aan Ghandi of Martin Luther King.
1) Zowel Ghandi, als MLK waren geen jongemannen, maar volwassenen en bovendien uitzonderingen. Zeer bijzondere uitzonderingen, dat wel. Ik zet Nelson Mandela trouwens ook in dit rijtje. Zeer, zeer bijzondere mannen....
2) Ik had het over bepaalde groepen (meestal jonge) mannen en dacht dan met name aan de zogenaamde "angry young man".
pi_110050437
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:18 schreef Bombshell het volgende:
Brussel is een enorm kruidvat, zal me niks verbazen als hier een revolutie tegne europa uitbreekt.
Precies! Haal de kaneel- en vanillestokken maar vast tevoorschijn! We zullen ze eens flink inpeperen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110050450
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:30 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

ongeacht afkomst maar het loopt de spuigaten uit met criminelen en hun handelingen.
in belgie hoeven ze de bak al niet in omdat die vol zitten...

Ik begin steeds meer te denken:
"waarom al die draaideurcriminelen/misdadigers niet gewoon afschieten?"
serieus, ik kan alleen positieve kanten ervan inzien.
Zeker, draaideurcriminelen gewoon afschieten, niemand mist ze. Ongeacht afkomst.
Zou de samenlevening aangenamer worden.
pi_110050518
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zeker, draaideurcriminelen gewoon afschieten, niemand mist ze. Ongeacht afkomst.
Zou de samenlevening aangenamer worden.
Is dat zo? Mensen afschieten (met of zonder proces?) lijkt me de samenleving niet echt verbeteren. In China doen ze dat soort dingen en om nou te zeggen dat dat een voorbeeld is om te volgen. Niet de prettigste samenleving.

En "zelfs" draaideurcriminelen worden gemist. Denk maar eens aan de tocht voor die tasjesdief die door die auto geplet werd, de hele buurt vond het verschrikkelijk. Je hebt nog steeds met mensen van doen en een grondwet die godzijdank niet op grond van wraakgevoelens eventjes opgeschort kan worden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_110050566
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Is dat zo? Mensen afschieten (met of zonder proces?) lijkt me de samenleving niet echt verbeteren. In China doen ze dat soort dingen en om nou te zeggen dat dat een voorbeeld is om te volgen. Niet de prettigste samenleving.

En "zelfs" draaideurcriminelen worden gemist. Denk maar eens aan de tocht voor die tasjesdief die door die auto geplet werd, de hele buurt vond het verschrikkelijk. Je hebt nog steeds met mensen van doen en een grondwet die godzijdank niet op grond van wraakgevoelens eventjes opgeschort kan worden.
nee niet zonder proces, draaideurcriminelen zijn al meerdere keren veroordeeld.

He iedereen weet dat het niet kan, maar je zult gewoon eens strenger moeten gaan optreden. We hebben nu een maatschappij dat je in veel steden niet normaal rond kan lopen.
pi_110050572
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:19 schreef hydroven het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft elke cultuur zijn eigen specifieke kenmerk, maar die kenmerk kun je ook onderverdelen in subculturen, het is prima mogelijk dat die subculturen niet in conflict kunnen komen met andere hoofdculturele kenmerken.

[..]

Er moet sowieso een draagvlak ontstaan i.v.m. culturele veranderingen, anders gebeuren er geen veranderingen.

Als het een norm is, is het nog steeds geen plicht. Maar je kan het ook bezien als een morele plicht, een ongeschreven wet. De meeste normen en waarden zijn tijdelijk, totdat er misschien een subcultuur komt die dan een hoofdculturele bijdrage kan vormen?

Kortom, toch een norm waar je je als individue aan conformeert, gezien de (grote) sociale druk en problemen waar je mee te maken krijgt, indien je dat niet doet.
Op zo'n moment is van vrije keuze feitelijk geen sprake meer. Je hobbelt mee met de groep en die groepsdynamiek kan hele nare vormen aannemen (zeker als het om een criminele groep gaat).
pi_110050591
quote:

[..]

in China heb je trouwens een prima samenleving.

Maar serieus, neem Singapore, ga daar eens 3 maanden wonen en kom dan terug hier.
Daar zijn ze ook streng en het is gewoon paradijs op aarde vergeleken met hier.
pi_110050597
Vreselijk :{. Ik kan er niet bij dat sommige mensen zo'n mentaliteit kunnen hebben en iemand gewoon mishandelen door een botsing. Bah... :{
XO till we overdose
pi_110050628
quote:

[..]

die tasjesdief, net twee uur uit de bak/rechtbank en meteen actief als misdadiger :')

nou zal die gemist worden zeg, kijk dan ook ff naar wat het mist.
niks met wraakgevoelens te maken maar met het wegsnijden van kanker uit de samenleving.
de operatie is niet leuk maar nadien is het veel beter.
  zondag 8 april 2012 @ 10:53:29 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110050737
En als je denkt dat het niet treuriger kan ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Boks-Chick zondag 8 april 2012 @ 11:02:18 #186
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_110050915
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:45 schreef gehaktballetjes het volgende:

[..]

die tasjesdief, net twee uur uit de bak/rechtbank en meteen actief als misdadiger :')

nou zal die gemist worden zeg, kijk dan ook ff naar wat het mist.
niks met wraakgevoelens te maken maar met het wegsnijden van kanker uit de samenleving.
de operatie is niet leuk maar nadien is het veel beter.
_O- welkom op FOK! :')
Wat een dramatiek gooi jij er uit wat totaal niet met dit geval te maken heeft zeg :')
lolwut
pi_110050940
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

in China heb je trouwens een prima samenleving.
In heel China? Want het is nogal groot. Ik denk dat een hoop Oeigoeren, Tibetanen en overige niet-Han minderheden daar anders over denken, net als de legio "dissidenten", Falung Gong-leden en drugsverslaafden die de kogel kregen, verplicht abortus moesten plegen of iets dergelijks. Het is een stabiel en grotendeels leefbaar land, maar "prima" is het er alleen als je geld hebt en je conformeert aan morele standaarden die nogal botsen met het idee van een "prima samenleving" naar Westerse maatstaven.
quote:
Maar serieus, neem Singapore, ga daar eens 3 maanden wonen en kom dan terug hier.
Daar zijn ze ook streng en het is gewoon paradijs op aarde vergeleken met hier.
Klopt. Maar ik heb daar ook beelden gezien van mensen die tot op het bot afgeranseld worden, lijfstraffen, discriminatie van vrouwen etc. Ook dingen die ik hier liever niet zie.

Draaideurcriminelen afschieten plaats ik in hetzelfde rijtje. Straffen, ja. Streng, ja. Preventie en benoeming, ja. Buitenproportionele maatregelen, nee.
pi_110050945
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 10:44 schreef ovoxo het volgende:
Vreselijk :{. Ik kan er niet bij dat sommige mensen zo'n mentaliteit kunnen hebben en iemand gewoon mishandelen door een botsing. Bah... :{
jij zegt sommige, maar het neemt toe en echt veel mensen zijn agressief hoor, er hoeft maar dit te gebeuren en hup.
pi_110050989
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In heel China? Want het is nogal groot. Ik denk dat een hoop Oeigoeren, Tibetanen en overige niet-Han minderheden daar anders over denken, net als de legio "dissidenten", Falung Gong-leden en drugsverslaafden die de kogel kregen, verplicht abortus moesten plegen of iets dergelijks. Het is een stabiel en grotendeels leefbaar land, maar "prima" is het er alleen als je geld hebt en je conformeert aan morele standaarden die nogal botsen met het idee van een "prima samenleving" naar Westerse maatstaven.

[..]

Klopt. Maar ik heb daar ook beelden gezien van mensen die tot op het bot afgeranseld worden, de streng islamitische wetten die niet-moslims en vrouwen benadelen etc. Ook dingen die ik hier liever niet zie.

Draaideurcriminelen afschieten plaats ik in hetzelfde rijtje. Straffen, ja. Streng, ja. Preventie en benoeming, ja. Buitenproportionele maatregelen, nee.
Nogmaals iedereen weet dat je dat laatste niet kan doen.

Maar ga geen onzin vertellen over moslim wetten in Singapore, Singapore is gewoon een westers land, waar het goed geregeld is, strenge straffen ja maar wel rechtvaardig.
pi_110051007
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar ga geen onzin vertellen over moslim wetten in Singapore, Singapore is gewoon een westers land, waar het goed geregeld is, strenge straffen ja maar wel rechtvaardig.
Ja klopt, heb het al geëdit, ff in de war met Maleisië. Westers land is het niet hoor, en rechtvaardig vind ik zulke straffen niet.
pi_110051063
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

jij zegt sommige, maar het neemt toe en echt veel mensen zijn agressief hoor, er hoeft maar dit te gebeuren en hup.
Ja, je hebt gelijk. Dit soort nieuws hoor je nu te vaak, maar wat wordt er aan gedaan?
XO till we overdose
pi_110051093
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 11:11 schreef ovoxo het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Dit soort nieuws hoor je nu te vaak, maar wat wordt er aan gedaan?
Niets want strenger straffen is inhumaan. We gaan gewoon weer verder tot het volgende incident.
En het was weer een bekende van de politie.
pi_110051129
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja klopt, heb het al geëdit, ff in de war met Maleisië. Westers land is het niet hoor, en rechtvaardig vind ik zulke straffen niet.
nee een flinke boete voor het gooien van een peuk op straat is not done here. Maar je hebt nergens schonere straten dan daar.
pi_110051150
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

quote:
Penal Code
Under the Penal Code,[13] the commission of the following offences may result in the death penalty:
-Waging or attempting to wage war or abetting the waging of war against the Government*
-Offences against the President’s person (in other words, treason)
-Mutiny
-Piracy that endangers life
-Perjury that results in the execution of an innocent person
-Murder
-Abetting the suicide of a person under the age of 18 or an "insane" person
-Attempted murder by a prisoner serving a life sentence
-Kidnapping or abducting in order to murder
-Robbery committed by five or more people that results in the death of a person
-Drug trafficking
-Unlawful discharge of firearms, even if nobody gets injured
Doodstraf voor het afschieten van een vuurwapen...
Drugssmokkel idem. Vind ik niet in proportie. En was kauwgom er ook niet illegaal?
pi_110051194
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:17 schreef Mwanatabu het volgende:

Drugssmokkel idem. Vind ik niet in proportie. En was kauwgom er ook niet illegaal?
Als je daar kauwgom op straat gooit hakken ze je voeten af en hangen ze je schoonmoeder op.
Er ligt daar dus veel kauwgom op straat.
pi_110051210
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

het invoeren wel in elk geval. De straten zijn dan ook kauwgomvrij.

Verder doe je het voorkomen dat iedereen de doodstraf krijgt daarvoor, maar je KAN veroordeelt worden tot de doodstraf. Terecht toch, dan doe je dat maar niet, waarom zou jij een vuurwapen afschieten ?

En al die andere dingen die genoemd zijn, krijg je in Nederland 10 jaar, maar je na 6 jaar wordt vrijgelaten.behalve als je de koningin doodschiet.
pi_110051221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Als ik verschillende bronnen moet geloven was het een man van vermoedelijk Marokkaanse afkomst. Alweer treurig dit.
Totaal geen verrassing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2012 11:22:21 ]
  zondag 8 april 2012 @ 11:23:42 #198
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110051252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:19 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Als ik verschillende bronnen moet geloven was het een man van vermoedelijk Marokkaanse afkomst. Alweer treurig dit.
Eerst een Belg en nu een Marokkaan, lekker consequent ben jij.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_110051272
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:23 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Eerst een Belg en nu een Marokkaan, lekker consequent ben jij.
Kan allebei toch ?
  zondag 8 april 2012 @ 11:24:49 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110051275
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Totaal geen verrassing.
quote:
De dader is een Belg. Het parket zal zijn aanhouding vorderen op verdenking van slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.

De busbegeleider, die het leven liet, was van allochtone afkomst. Hij was 56 en werkte al 30 jaar voor de MIVB. Volgend jaar zou hij met pensioen zijn gegaan. Hij heeft 2 kinderen, die ook allebei voor de MIVB werken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')