SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:04 schreef Sapstengel het volgende:
Is het ladies day hier ofzo? 12 mensen in de gym waarvan 2 mannen including me.![]()
![]()
![]()
Not bad. Mooi alpha doen. Vrouwen die altijd zeggen dat ze niets met gespierde mannen hebben, maar zolang je niet overdreven veel met jezelf bezig lijkt te zijn vinden ze het maar wat geil. Mooie bijkomstigheid.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:04 schreef Sapstengel het volgende:
Is het ladies day hier ofzo? 12 mensen in de gym waarvan 2 mannen including me.
En de gym is dicht hier. Vanavond maar even een bezoek brengen aan de pullup bar.![]()
![]()
Nou ik ga maandag ook maar beginnen met cutten. 2.5kg eraf in 4 weken moet wel lukken. Procentje of 10 moet het worden.![]()
De film waar ik laatst over postte "Pain and Gain" met bekende sterren erin o.a. Mark Wahlberg, The Rock en zelfs Yolanthe uit NL.
Ziet er ook naar uit dat Mark wat roids heeft genomen.
http://www.dailymail.co.u(...)k-set-Pain-Gain.htmlIf not now, then when.![]()
die pens zal wel niet in de film zitten.,quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De film waar ik laatst over postte "Pain and Gain" met bekende sterren erin o.a. Mark Wahlberg, The Rock en zelfs Yolanthe uit NL.
http://www.dailymail.co.u(...)k-set-Pain-Gain.htmlBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Damn! Flink gegained wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)k-set-Pain-Gain.htmlBEASTMODE![]()
![]()
Is is al van super lang geleden. Opzich had hij wel de basis om zo'n fysiek te krijgen. Dus roids zijn niet perse noodzakelijk geweest.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Best groot die kerel nu ja. Maarja vergeleken de Rock is het natuurlijk nog steeds niks.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)k-set-Pain-Gain.html
![]()
Die kerel heeft een pens en zijn ene arm is kleiner dan de ander.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:00 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Best groot die kerel nu ja. Maarja vergeleken de Rock is het natuurlijk nog steeds niks.![]()
Hij is wel minder ripper dan eerst ja. Wel fijn als je ook je lengte mee hebt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:04 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Die kerel heeft een pens en zijn ene arm is kleiner dan de ander.BEASTMODE![]()
Maarja hij heeft wel een roid pens ja.
Ik pleit trouwens dat deze in de OP gaat als ons topic theme song.
Mede mogelijk gemaakt door seto Productions.
If not now, then when.![]()
Oh, my bad.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:07 schreef seto het volgende:
euhm.....
[Bodybuilding] (#186) Come on, more energy!Ik zag dat die door Panzer werd gepost gisteren.
If not now, then when.![]()
Alsnog kan hij wel in de OP.
En damn, Watermelon-whey is echt hemels. Niet gedacht dat whey zo lekker kon smaken.KOOP DIE SHIT.
Om nog heel even bij supps te blijven, stel dat je 5 gram crea per dag pakt. Maakt dat dan nog uit of je dat in 2x2.5 gram inneemt, of is 1x5 gram ook prima?![]()
Volgens mij kan je lichaam per keer max 5 gram verwerken, zou m.i. niet moeten uitmaken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Panzermaus het volgende:
En damn, Watermelon-whey is echt hemels. Niet gedacht dat whey zo lekker kon smaken.KOOP DIE SHIT.
Om nog heel even bij supps te blijven, stel dat je 5 gram crea per dag pakt. Maakt dat dan nog uit of je dat in 2x2.5 gram inneemt, of is 1x5 gram ook prima?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
zo lang geleden dat photoshop nog niet bestond?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
[ afbeelding ]
Is is al van super lang geleden. Opzich had hij wel de basis om zo'n fysiek te krijgen. Dus roids zijn niet perse noodzakelijk geweest.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Vond m ook wel oke, lekker fris had t niet verwacht. Alleen ben nu helemaal weg van stracciatella (l)quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Panzermaus het volgende:
Om nog heel even bij supps te blijven, stel dat je 5 gram crea per dag pakt. Maakt dat dan nog uit of je dat in 2x2.5 gram inneemt, of is 1x5 gram ook prima?![]()
Die ga ik halen als mijn Haribo snoep-banaan op is danquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Panzermaus het volgende:
Om nog heel even bij supps te blijven, stel dat je 5 gram crea per dag pakt. Maakt dat dan nog uit of je dat in 2x2.5 gram inneemt, of is 1x5 gram ook prima?.
![]()
Over slechte voeding, uit het vorige topic. Het probleem is dat mensen die in de regering zitten of er dicht bij zitten zelf in dat soort business zitten. Commissie hier, bijbaantje daar. Zelfde als de farmaceutische industrie waar een hoop mensen in zitten die een dikke vinger in de pap hebben.
Ik moet erbij zeggen dat ik zo a-politiek ben als de neten. Maar feit is dat dit soort dingen blijven bestaan door de mensen die in die zaken zitten en een hele grote invloed hebben wat wel en niet op de markt komt.![]()
Dg 33 van SL, stats:
181cm
75kg
Vet plm 16% ( us army, kom van 22,5 in december )
Squat:77,5 (vorige week gedeload van 92,5 naar 75ivm liesblessure)
Deadlift: 120
Rows: 62,5
Bench57,5
Press: 42,5
Ook begonnen met IF en moet zeggen dat het me meten de erste week al zeer goed bevalt. Twee keer fasted getrained watvgewoon geen enkel probleem was. Had ik niet verwacht. Ik eet op traindagen +10% en op rustdagen -35%
stronglifts:![]()
Motivatie nog steeds zeer hoog, zin om te gaan bulken als ik eindelijk eens een laag BF heb, 12/14 ongeveer.
AdiosFacet!![]()
Is je bench een typo?[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Bedoel ik niet lullig sorry, maar als je 42,5 pressed moet je toch wel meer dan 57.5 kunnen benchen mayne.
Voor de rest zijn het namelijk goede stats, maar bench is beetje karig.
Even ZetaOS copyen btw, ik ga joggen brb[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Tnx en no problem; is veel te weinig. Heb voor sl een jaartje aangekloot, wel compounds ook maar nu pas begin ik het benchen langzaamaan zwaarder te kunnen, triceps ook naar verhouding erg karig. Uberecto geweest altijd. Maar goed, zo traag als t gaat, vordert gestaag.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:56 schreef Jajong het volgende:
Bedoel ik niet lullig sorry, maar als je 42,5 pressed moet je toch wel meer dan 57.5 kunnen benchen mayne.
Voor de rest zijn het namelijk goede stats, maar bench is beetje karig.
Even ZetaOS copyen btw, ik ga joggen brbFacet!![]()
Zooo. 25 minuutjes, 4,3 km voor 10.5 km/pu. Best aardig met mn dikke lijf al zeg ik t zelf.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Ik vraag me altijd af hoe het met de schouders van die gasten is. Waarschijnlijk goed, maar ik heb al twee dagen pijn met net 50 kilo...quote:![]()
![]()
Zij hebben ook middeltjes om 't allemaal wat sterker te maken he.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe het met de schouders van die gasten is. Waarschijnlijk goed, maar ik heb al twee dagen pijn met net 50 kilo...
Wat een ziek barbell complex trouwens. WTF ey. Als ik dat probeer met 50 kilo idd ga ik al dood. En deze jongen doet t met 210?[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Full beastmode.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Ik vraag me altijd af wat powerlifters nou eigenlijk als extra gebruiken. De meeste die ik zie zijn altijd clean, naar mijn idee dan. Geen idee of dat zo is. Het zijn vaak wel gasten die er helemaal voor gaan en vaak zo sterk als een beer zijn. Ik mag dat graag zien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:44 schreef Jajong het volgende:
[..]
Zij hebben ook middeltjes om 't allemaal wat sterker te maken he.![]()
Ik geloof daar niks van. In de MMA wereld is het gebruik van doping en vooral test een groot issue en ik hoor en zie op persoonlijk level hoe makkelijk het is om tests te ontwijken. Test heeft een half-life van 8 dagen ofzo dus als je 2 week van te voren stopt met een cycle is je T/E ratio alweer binnen de perken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat powerlifters nou eigenlijk als extra gebruiken. De meeste die ik zie zijn altijd clean, naar mijn idee dan. Geen idee of dat zo is. Het zijn vaak wel gasten die er helemaal voor gaan en vaak zo sterk als een beer zijn. Ik mag dat graag zien.
Doping is ook om goed te kunnen trainen meestal, niet zo zeer voor hulp tijdens de wedstrijden zelf, en dat geld voor elke sport.
Toen ik met mn schouderoperatie zat werd me ook overal aangeraden om aan de deca te gaan, maar ik ben al een beetje labiel en agressief van mezelf dus dat heb ik maar achterwege gelaten.
Zelfde met op gewicht komen, veel mensen gebruiken diuretics daarvoor. Peace of cakey.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Haha die gast overhead pressed gewoon 205 kilo dat is toch niet normaal man.
AHDJASHDASJAHSDJAS[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Bedoel je trouwens echt powerliften of gewichtheffen zoals in dat filmpje van Klokov?quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:55 schreef Snakey het volgende:
Ik weet dus zo goed als niks van de PL world,dat moge duidelijk zijn.![]()
http://www.wannabebig.com(...)-Overhead-Press-Clubquote:Op zaterdag 7 april 2012 00:57 schreef Jajong het volgende:
Haha die gast overhead pressed gewoon 205 kilo dat is toch niet normaal man.
AHDJASHDASJAHSDJAS![]()
De hele wereld er omheen bedoel ik. Ik weet er niks vanaf, ik lees er dan ook nooit wat over en zoek het ook niet op.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:59 schreef seto het volgende:
[..]
Bedoel je trouwens echt powerliften of gewichtheffen zoals in dat filmpje van Klokov?![]()
Ik zou eigenlijk niet drinken vandaag maar heb toch een aantal glaasjes te veel op... gvd...nu faptijdIk ben op zoek naar die blokke jaaaa![]()
Sterk zijn is niet moeilijk, zwaar trainen en alles eten is voldoende.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat powerlifters nou eigenlijk als extra gebruiken. De meeste die ik zie zijn altijd clean, naar mijn idee dan. Geen idee of dat zo is. Het zijn vaak wel gasten die er helemaal voor gaan en vaak zo sterk als een beer zijn. Ik mag dat graag zien.![]()
Ook leuk om te lezen dat pre-steroid een +300lb press olympisch-/wereldrecordniveau was.quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.wannabebig.com(...)-Overhead-Press-Club
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Er is ook een video als deze, waar hij voor het eerst 205 KG snatched, loopt hij naar zn coach:quote:
'did you see that?'
'hmm? no, what?'
'I just snatched 5 kg over the world record!!'
'oh..ok..'I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Wat een baas! En dat op je 19e.quote:![]()
Nog even hierop reageren: mooie stats. Ga zo door met je cut, je zult versteld staan als je je hele leven al dik bent geweest, hoe weinig vet je op je buik kunt overhoudenquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:04 schreef JanKort het volgende:
Dg 33 van SL, stats:
181cm
75kg
Vet plm 16% ( us army, kom van 22,5 in december )
Squat:77,5 (vorige week gedeload van 92,5 naar 75ivm liesblessure)
Deadlift: 120
Rows: 62,5
Bench57,5
Press: 42,5
Ook begonnen met IF en moet zeggen dat het me meten de erste week al zeer goed bevalt. Twee keer fasted getrained watvgewoon geen enkel probleem was. Had ik niet verwacht. Ik eet op traindagen +10% en op rustdagen -35%
stronglifts:![]()
Motivatie nog steeds zeer hoog, zin om te gaan bulken als ik eindelijk eens een laag BF heb, 12/14 ongeveer.
Adios
Confidence through competence![]()
Boys,
als ik heb getraind (3x p/w) ga ik altijd nog een half uurtje op de loopband. Is het erg om daarna pas de wheyshake te drinken of moet dit direct na het pompen? Ik heb dan zo'n klotsende buik bij het rennen!everybody's got something to hide, except me and my monkey![]()
Niet nodig. Drink wanneer je het wilt drinken. Als je maar aan je totaal komt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:24 schreef DeLoet het volgende:
Boys,
als ik heb getraind (3x p/w) ga ik altijd nog een half uurtje op de loopband. Is het erg om daarna pas de wheyshake te drinken of moet dit direct na het pompen? Ik heb dan zo'n klotsende buik bij het rennen!![]()
Denk niet dat het veel uitmaakt. Ik drink mijn shake ook altijd pas bij thuiskomst, dus na een (eventuele) cardio.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:24 schreef DeLoet het volgende:
Boys,
als ik heb getraind (3x p/w) ga ik altijd nog een half uurtje op de loopband. Is het erg om daarna pas de wheyshake te drinken of moet dit direct na het pompen? Ik heb dan zo'n klotsende buik bij het rennen!![]()
Binnen een uur na je workout, dus dat is een uur na je cardio (dat hoort immers ook bij je workout).quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:24 schreef DeLoet het volgende:
Boys,
als ik heb getraind (3x p/w) ga ik altijd nog een half uurtje op de loopband. Is het erg om daarna pas de wheyshake te drinken of moet dit direct na het pompen? Ik heb dan zo'n klotsende buik bij het rennen!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je hebt een tijd na krachtsinspanning waarbij je spieren extra gevoelig zijn voor influx van aminozuren (en glucose). In studies die ik heb gelezen varieert deze periode van direct na krachttraining tot een paar uur erna, zo ongeveer.
Vergeleken met het belang van uberhaupt een workout doen is het effect van een post workout shake minimaal, dus als je een klotsende maag krijgt van je shake moet je het gewoon lekker na je cardio opdrinken.Confidence through competence![]()
Ik verbaas me soms echt over dat AAS-forum op DBB, net zo'n gast van 1.90 en 74kg die na 2,5jaar trainen maar 4kg(!) was aangekomen en daarom maar een kuur wou doen.![]()
Tja als je maar 4 kg aankomt dan vind ik het niet vreemd dat je andere methoden probeert. Had ik zelf ook gedaan denk ik.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef seto het volgende:
Ik verbaas me soms echt over dat AAS-forum op DBB, net zo'n gast van 1.90 en 74kg die na 2,5jaar trainen maar 4kg(!) was aangekomen en daarom maar een kuur wou doen.![]()
Wat dacht je van eten?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:10 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Tja als je maar 4 kg aankomt dan vind ik het niet vreemd dat je andere methoden probeert. Had ik zelf ook gedaan denk ik.
Als je geen vet aankomt, kom je al helemaal geen spieren aan.Confidence through competence![]()
Ik snap iets niet. Volgens exrx wordt bij een chin-up (underhand) je biceps niet gebruikt: http://www.exrx.net/Weigh(...)UnderhandChinup.html
Bij de pull-up (overhand wide) wordt je biceps wel gebruikt: http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BWPullup.html
Dit klopt toch niet?![]()
Luister, het is pompen en slikken, "Intraworkout shake" heet dat.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:24 schreef DeLoet het volgende:
Boys,
als ik heb getraind (3x p/w) ga ik altijd nog een half uurtje op de loopband. Is het erg om daarna pas de wheyshake te drinken of moet dit direct na het pompen? Ik heb dan zo'n klotsende buik bij het rennen!
Dus onder het trainen, direct na je zetje pompen shake drinken.
Dat heb ik niet zelf bedacht, maar de grootste Bodybuilders, het werkt zo goed dat ze zelfs bedrijfjes hebben opgestart om dit te verkondigen.![]()
Hoeveel oefeningen doen jullie voor de grote spiergroepen ? En hoeveel voor de kleine ? (ik hou 4x8 aan)
Trainen jullie altijd eerst de grote spiergroepen en dan de kleine ?
Of zou je bijvoorbeeld als je benen en schouders traint, doe je dan eerst de benen en dan de schouders of benen/schouders/benen/schouders etc ?
Bedankt alvast !![]()
Hangt van je schema af.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:52 schreef obsama het volgende:
Hoeveel oefeningen doen jullie voor de grote spiergroepen ? En hoeveel voor de kleine ? (ik hou 4x8 aan)
Trainen jullie altijd eerst de grote spiergroepen en dan de kleine ?
Of zou je bijvoorbeeld als je benen en schouders traint, doe je dan eerst de benen en dan de schouders of benen/schouders/benen/schouders etc ?
Bedankt alvast !
Altijd groot naar klein aanhouden.![]()
Ik neem altijd tijdens het trainen 20gr Dextrose/Maltodextrine combo met 20 gr aminozuren. Dat met halve liter water en ondertussen nog een keertje water bijvullen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:24 schreef DeLoet het volgende:
Boys,
als ik heb getraind (3x p/w) ga ik altijd nog een half uurtje op de loopband. Is het erg om daarna pas de wheyshake te drinken of moet dit direct na het pompen? Ik heb dan zo'n klotsende buik bij het rennen!
Dan na de training ga ik direct aan het avondeten.
Voor het trainen eet ik altijd 3 volkorenboterhammen met kipfilet, dan drink ik een Whey-shake en 5 minuten later sta ik in de gym.![]()
Brachialis = biceps. Verder gewoon chinups met polsen naar je toe, works wonders voor je bi's.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:34 schreef kevin_ het volgende:
Ik snap iets niet. Volgens exrx wordt bij een chin-up (underhand) je biceps niet gebruikt: http://www.exrx.net/Weigh(...)UnderhandChinup.html
Bij de pull-up (overhand wide) wordt je biceps wel gebruikt: http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BWPullup.html
Dit klopt toch niet?![]()
Net voor het eerst getraind na een weekje met griep op bed gelegen te hebben. Beetje zwak en trillering nog, maar ik was er in ieder geval. Gewoon wat kloten met cables, bankdrukken en leg press. Na laatstgenoemde voelde ik me even wat draaierig, maar gaat de goede kant op. Vanaf volgende week verwacht ik er weer volle bak tegenaan te kunnen.![]()
Ah; well done. De eerste training na een ziekte periode is altijd kut.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:43 schreef ZuidGrens het volgende:
Net voor het eerst getraind na een weekje met griep op bed gelegen te hebben. Beetje zwak en trillering nog, maar ik was er in ieder geval. Gewoon wat kloten met cables, bankdrukken en leg press. Na laatstgenoemde voelde ik me even wat draaierig, maar gaat de goede kant op. Vanaf volgende week verwacht ik er weer volle bak tegenaan te kunnen.
.. - net een pull up bar gemaakt. Kom ik erachter dat de waar aan ik hem wil maken het gewicht niet kan dragen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Als ik voor meer massa ga, verlies ik dan ook een deel van mijn duurvermogen? Ik train nu vooral op de fiets/skeelers. Zal wel wat breder willen zijn maar ben angstig dat het ten koste zal gaan van duurvermogen.![]()
Volgens mij hoeft dat niet het geval te zijn maar persoonlijk merk ik wel dat ik er steeds meer moeite mee heb.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Als ik voor meer massa ga, verlies ik dan ook een deel van mijn duurvermogen? Ik train nu vooral op de fiets/skeelers. Zal wel wat breder willen zijn maar ben angstig dat het ten koste zal gaan van duurvermogen.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Als je duurtraining ernaast blijft doen niet tot weinig afhankelijk van hoeveel je aan duurtraining doet, anders sowieso wel. Als je driemaal duurtraining doet zou je naar tweemaal duurtraining en tweemaal krachttraining kunnen gaan. Dan gaat het alleen niet zo hard qua spieropbouw als wanneer je fulltime krachttraining doet, maar behoud je wel je duurvermogen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Als ik voor meer massa ga, verlies ik dan ook een deel van mijn duurvermogen? Ik train nu vooral op de fiets/skeelers. Zal wel wat breder willen zijn maar ben angstig dat het ten koste zal gaan van duurvermogen.![]()
Waarschijnlijk neemt je VO2max toe, maar doordat je massa veel toe neemt, en elke beweging dus meer energie vraagt, zal je met een zelfde of betere conditie een minder resultaat behalen (in km) op duuronderdelen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Als ik voor meer massa ga, verlies ik dan ook een deel van mijn duurvermogen? Ik train nu vooral op de fiets/skeelers. Zal wel wat breder willen zijn maar ben angstig dat het ten koste zal gaan van duurvermogen."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
- Dubbelpost -
[ Bericht 97% gewijzigd door Push. op 07-04-2012 17:04:36 ]"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Nee, maar de Brachialis is wel de spier met als hoofdtaak het buigen van de elloboog (en dat is niet de biceps mensen) . De Biceps heeft als hoofdtaak het draaien van de hand, doe je handpalm naar boven draaien en dan zie je dat je biceps aan de slag gaat. Dus nogmaals: De sterke spier die je elleboog draait: Brachialis. Daarboven zit een klein nutteloos spierlaagje die je handpalm draait: Biceps (beetje overdreven gezegd maar qua hoofdtaken klopt het).quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:36 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Brachialis = biceps. Verder gewoon chinups met polsen naar je toe, works wonders voor je bi's.quote:Contrary to popular belief, the biceps brachii is not the most powerful flexor of the forearm, a role which actually belongs to the deeper brachialis muscle. The biceps brachii functions primarily as a powerful supinator of the forearm (turns the palm upwards). This action, which is aided by the supinator muscle, requires the elbow to be at least partially flexed. If the elbow, or humeroulnar joint, is fully extended, supination is then primarily carried out by the supinator muscle.
[ Bericht 12% gewijzigd door Zith op 07-04-2012 17:04:14 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Biceps heeft toch als hoofdtaak stoer doen ?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:58 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, maar de Brachialis is wel de spier met als hoofdtaak het buigen van de elloboog (en dat is niet de biceps mensen) . De Biceps heeft als hoofdtaak het draaien van de hand, doe je handpalm naar boven draaien en dan zie je dat je biceps aan de slag gaat. Dus nogmaals: De sterke spier die je elleboog draait: Brachialis. Daarboven zit een klein nutteloos spierlaagje die je handpalm draait: Biceps (beetje overdreven gezegd maar qua hoofdtaken klopt het).![]()
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:03 schreef obsama het volgende:
[..]
Biceps heeft toch als hoofdtaak stoer doen ?![]()
![]()
Nou ok, stoer doen en je handpalmen draaienquote:
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Wanneer je tilt gebruik je zo ook... of wanneer je je rug traint enz.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Nou ok, stoer doen en je handpalmen draaien![]()
Zoals gezegd hangt het ervan af hoe je je handen doet. In de meeste gevallen bedoel je de Brachialis, de spier met als hoofdtaak het buigen van de arm.
De biceps wordt pas geactiveert bij rug/til oefeningen afhankelijk van je handpositie.
Hier de 3 functies van de Biceps:Dus alleen als je handen in supine positie hebt (geen NL woord voor, palm zo ver mogelijk naar buiten gedraait, dus omhoog als je arm gestrekt is) doen je biceps mee aan het buigen.quote:1) Proximal radioulnar joint (upper forearm) – Contrary to popular belief, the biceps brachii is not the most powerful flexor of the forearm, a role which actually belongs to the deeper brachialis muscle. The biceps brachii functions primarily as a powerful supinator of the forearm (turns the palm upwards). This action, which is aided by the supinator muscle, requires the elbow to be at least partially flexed. If the elbow, or humeroulnar joint, is fully extended, supination is then primarily carried out by the supinator muscle.
2) Humeroulnar joint (elbow) – The biceps brachii also functions as an important flexor of the forearm, particularly when the forearm is supinated. Functionally, this action is performed when lifting an object, such as a bag of groceries or when performing a biceps curl. When the forearm is in pronation (the palm faces the ground), the brachialis, brachioradialis, and supinator function to flex the forearm, with minimal contribution from the biceps brachii.
3) Glenohumeral joint (shoulder) – Several weaker functions occur at the glenohumeral, or shoulder, joint. The biceps brachii weakly assists in forward flexion of the shoulder joint (bringing the arm forward and upwards). It may also contribute to abduction (bringing the arm out to the side) when the arm is externally (or laterally) rotated. The short head of the biceps brachii also assists with horizontal adduction (bringing the arm across the body) when the arm is internally (or medially) rotated. Finally, the long head of the biceps brachii, due to its attachment to the scapula (or shoulder blade), assists with stabilization of the shoulder joint when a heavy weight is carried in the arm.
Bij de meeste rug oefeningen heb je je handen over de barbell/stang of close grip. Hierbij is er geen of minimale bicep activatie. Je hebt een horizontale, onderhandse grip nodig.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Deze reken ik gewoon toe bij de biceps.quote:Brachialis
Je hebt ook meerdere spieren bij bijv. je boven benen (niet alleen quads en hamstring) of rug, tricep enz. maar ik ken niet alle spiergroepen in het lichaam![]()
Tricep bestaat ook uit meerdere spieren.. marja we noemen het voor het gemak tricep.![]()
Oh.. Dus de meeste krachtige spier aan die kant van je arm reken je toe aan de slappe?![]()
De triceps brachii is 1 spier met 3 'hoofden' (aanknopingspunten).
We've got an ecto over herequote:Op zaterdag 7 april 2012 17:03 schreef obsama het volgende:
[..]
Biceps heeft toch als hoofdtaak stoer doen ?![]()
Ja dus betekent het dat je verschillende oefeningen moet doen om alle delen van de tricep te kunnen trainen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef Zith het volgende:
Oh.. Dus de meeste krachtige spier aan die kant van je arm reken je toe aan de slappe?![]()
De triceps brachii is 1 spier met 3 'hoofden' (aanknopingspunten).
[ afbeelding ]
Ja de spier kan je niet toerekenen bij de tricep![]()
Het is beide pull..
Ook veel verschillende spieren maar je hoort mensen alleen maar 2 benoemen...![]()
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als je duurtraining ernaast blijft doen niet tot weinig afhankelijk van hoeveel je aan duurtraining doet, anders sowieso wel. Als je driemaal duurtraining doet zou je naar tweemaal duurtraining en tweemaal krachttraining kunnen gaan. Dan gaat het alleen niet zo hard qua spieropbouw als wanneer je fulltime krachttraining doet, maar behoud je wel je duurvermogen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:54 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk neemt je VO2max toe, maar doordat je massa veel toe neemt, en elke beweging dus meer energie vraagt, zal je met een zelfde of betere conditie een minder resultaat behalen (in km) op duuronderdelen.Dus ik de praktijk ga ik wat duurvermogen verliezen, tenzij ik mijn conditie een heel stuk verbeter. Nu loop ik tegen de 4000 op een coopertest dus dat gaat een lastige worden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:45 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat niet het geval te zijn maar persoonlijk merk ik wel dat ik er steeds meer moeite mee heb.
Doe tegenwoordig geen sport meer op wedstrijdniveau, maar blijft toch een pijnlijke gedachte duurvermogen te verliezen.![]()
Ach; de resultaten mogen er zijn hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dus ik de praktijk ga ik wat duurvermogen verliezen, tenzij ik mijn conditie een heel stuk verbeter. Nu loop ik tegen de 4000 op een coopertest dus dat gaat een lastige worden.
Doe tegenwoordig geen sport meer op wedstrijdniveau, maar blijft toch een pijnlijke gedachte duurvermogen te verliezen.quote:Dat was jij toch ook?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Je biceps zijn eigenlijk alleen (lees: vooral) voornamelijk voor het draaien van je pols. De spier die het meest wordt aangesproken bij het brengen van je hand naar je schouder (en ook vele malen sterker is dan je biceps) is je brachialis. Dit is inderdaad een common misconception.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:34 schreef kevin_ het volgende:
Dit klopt toch niet?
-edit- Wow, hoe bedoel je spuit 11.
Of toch du vader?![]()
Zou je echt duurvermogen gaan verliezen door massa of behoud je het duurvermogen en gaat je tempo omlaag omdat je meer massa moet meezeulen?
En een coopertest is volgens mij geen duurvermogentest, eerder een algemene conditietest.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je hebt gelijk, ik bedoelde het ook meer als indicatie.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:22 schreef slacker_nl het volgende:
Zou je echt duurvermogen gaan verliezen door massa of behoud je het duurvermogen en gaat je tempo omlaag omdat je meer massa moet meezeulen?
En een coopertest is volgens mij geen duurvermogentest, eerder een algemene conditietest.![]()
De Coopertest is echt de meest achterlijke test ooit. Ik heb een berengoeie conditie door het vele zwemmen, maar haalde altijd een onvoldoende. Hartslag en ademhaling nauwelijks verhoogd, maar 3 dagen niet kunnen lopen van de pijn in m'n knieën. Dat ze daar überhaupt een cijfer aan durven hangen op middelbare scholen zou ik bijna schandalig willen noemen, al is het alleen maar omdat je hem sowieso niet mag rennen zonder enige training, wat bij ons wel gebeurde.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:22 schreef slacker_nl het volgende:
En een coopertest is volgens mij geen duurvermogentest, eerder een algemene conditietest.![]()
![]()
Behind the neck press en pulldowns?quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:29 schreef Jahr00n het volgende:
Fuck waarschijnlijk heb ik een ontstoken slijmbeurs ofzo in m'n schoudertje, pijn dat het doet.BEASTMODE![]()
Als je een beetje je training in de gaten blijft houden denk ik dat je zelfs sneller kan worden als je de beenspieren (uitgaand van hardlopen) ook flink traint. Krachtigere afzet, meer profitquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:24 schreef Kandijfijn het volgende:
Je hebt gelijk, ik bedoelde het ook meer als indicatie.Zat vroeger altijd bij de laatste tijdens die piep, piep, piep testen (das ook de coopertest toch?). Nee, das een andere, http://www.brianmac.co.uk/beep.htm. Maar daar kon ik altijd goed in meekomen. Denk dat basketbal en honk/softbal goede sporten waren voor korte krachtexplosies en snelle draaien.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:24 schreef BigSmurf het volgende:
De Coopertest is echt de meest achterlijke test ooit. Ik heb een berengoeie conditie door het vele zwemmen, maar haalde altijd een onvoldoende. Hartslag en ademhaling nauwelijks verhoogd, maar 3 dagen niet kunnen lopen van de pijn in m'n knieën. Dat ze daar überhaupt een cijfer aan durven hangen op middelbare scholen zou ik bijna schandalig willen noemen, al is het alleen maar omdat je hem sowieso niet mag rennen zonder enige training, wat bij ons wel gebeurde.
Ze hebben ook coopertesten voor zwemmers (zie ik altijd in het zwembad hier aan de muur hangen), voor hun is een hardloopcoopertest best onzin, compleet ander gebruik van spieren. Je zou dan idd een paar keer trainen om zo optimaal aan een coopertest mee te gaan doen. Sowieso is gym op de middelbare school onzin (als je al sport).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik snap het punt niet echt. Triceps is 1 spier met 3 aanknopingspunten. Niet meerdere spieren die onder 1 naam vallen. Het aantal oefeningen doet daar niet aan af.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dus betekent het dat je verschillende oefeningen moet doen om alle delen van de tricep te kunnen trainen.Waarom niet de bicep toerekenen aan de brachialis? Waarom zou je de sterke spier onder de zwakke spier laten vallen? Puur omdat mooiboys alleen 'biceps pumpen' zonder te weten welke spieren er bezig zijn? Maar goed, het maakt het wel wat makkelijker voor mensen die miner ingelezen zijn, en het verpest mijn leven ook weer niet..quote:Ja de spier kan je niet toerekenen bij de tricep![]()
Het is beide pull..
Je bedoelt trouwens 2 spiergroepen (quad = 4, hamstrings = 3 spieren).quote:
Maar de 'mensen' die ik ken of mee train kunnen kunnen in dat plaatje heel wat meer spiergroepen aanwijzen.. Zelfs degenen die alleen op machines trainen, want die gaan op bijv de adductor-machine (voor je adductors) .I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Nee, piepjestest is een shuttle-run test. Dat is iets anders.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als je een beetje je training in de gaten blijft houden denk ik dat je zelfs sneller kan worden als je de beenspieren (uitgaand van hardlopen) ook flink traint. Krachtigere afzet, meer profit
[..]
Zat vroeger altijd bij de laatste tijdens die piep, piep, piep testen (das ook de coopertest toch?). Nee, das een andere, http://www.brianmac.co.uk/beep.htm. Maar daar kon ik altijd goed in meekomen. Denk dat basketbal en honk/softbal goede sporten waren voor korte krachtexplosies en snelle draaien.
Ze hebben ook coopertesten voor zwemmers (zie ik altijd in het zwembad hier aan de muur hangen), voor hun is een hardloopcoopertest best onzin, compleet ander gebruik van spieren. Je zou dan idd een paar keer trainen om zo optimaal aan een coopertest mee te gaan doen. Sowieso is gym op de middelbare school onzin (als je al sport).Of toch du vader?![]()
Ja, dat was 'm!quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:44 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Nee, piepjestest is een shuttle-run test. Dat is iets anders.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nee doe niks achter m'n rug. Gewoon goede form ook verder wel. Het kwam ook niet van het trainen want dat heb ik de hele week al niet gedaan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:31 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Behind the neck press en pulldowns?![]()
Is gewenningquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:24 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De Coopertest is echt de meest achterlijke test ooit. Ik heb een berengoeie conditie door het vele zwemmen, maar haalde altijd een onvoldoende.Ze hadden Lance Armstrong eens laten rennen en die kwam (relatief) ook niet ver.
i feel yu bruhquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:56 schreef drumstickNL het volgende:
De test waarin al die voetbal boys je konden verslaan.If not now, then when.![]()
Steevast waren er een paar bij die een mooie plas kots op het grasveld achterlieten als we weer terug naar de kleedkamers mochten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:24 schreef BigSmurf het volgende:
Dat ze daar überhaupt een cijfer aan durven hangen op middelbare scholen zou ik bijna schandalig willen noemen, al is het alleen maar omdat je hem sowieso niet mag rennen zonder enige training, wat bij ons wel gebeurde.
En jankende meiden.Confidence through competence![]()
Dan doe je het iig goed.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Steevast waren er een paar bij die een mooie plas kots op het grasveld achterlieten als we weer terug naar de kleedkamers mochten.
En jankende meiden.
Heb dat CDtje trouwens met gemak uitgelopen.![]()
Het is weer Pasen, de stol kan ik weer niet laten staanGelukkig zit ik nog net in de bulk.
Vrolijk Pasen verder iedereen.
[ Bericht 10% gewijzigd door seto op 08-04-2012 10:59:43 ]![]()
Ik ben ook al 3 dagen bij ouders en schoonouders en ik vreet me helemaal ziek
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
quote:Op zondag 8 april 2012 10:50 schreef seto het volgende:
Het is weer Pasen, de stol kan ik weer niet laten staanGelukkig zit ik nog net in de bulk.
Vrolijk Pasen verder iedereen.quote:Op zondag 8 april 2012 12:41 schreef Jajong het volgende:
Ik ben ook al 3 dagen bij ouders en schoonouders en ik vreet me helemaal ziekIk heb vanmorgen al meer suikers op dan ik normaal in een hele week eet
Full endo.Deathlift or Die.![]()
Yesterday was à day full of sin, yet today we turn back to discipline.
Voel me altijd veel kleiner na een avond drinken![]()
![]()
Op dit soort dagen mis ik de discipline om gewoon goed te eten.Maarja moet kunnen paar keer per jaar.
![]()
4 plakken spek en 4 eieren op, nu havermout met half scoopje whey, dan over een uurtje weg naar de gym
fuck pasen
BaconGoddelijk. Zou zo 10 pakken van dat spul opkunnen
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
Klopt, heb ik ook een keer gezegd van "Laat me hem zwemmen en ik bewijs dat ik een 10 haal". Maar dat mocht dan weer niet, want "conditie = conditie". Yeah sure mevrouw de gymlerares.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ze hebben ook coopertesten voor zwemmers (zie ik altijd in het zwembad hier aan de muur hangen), voor hun is een hardloopcoopertest best onzin, compleet ander gebruik van spieren. Je zou dan idd een paar keer trainen om zo optimaal aan een coopertest mee te gaan doen. Sowieso is gym op de middelbare school onzin (als je al sport).Dat zegt toch genoeg over de zinloosheid van de test als zijnde basis conditietest?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is gewenningZe hadden Lance Armstrong eens laten rennen en die kwam (relatief) ook niet ver.
That's the spirit.quote:Op zondag 8 april 2012 13:04 schreef Stereotomy het volgende:
4 plakken spek en 4 eieren op, nu havermout met half scoopje whey, dan over een uurtje weg naar de gym
fuck pasen![]()
![]()
Ja man, je moet af en toe ook gewoon een avondje los kunnen gaan naar mijn inziens. Sowieso moet je wel een beetje blijven leven, hoor. Nu heb ik het geluk dat wij dit jaar door omstandigheden vrij weinig doen aan Pasen, maar op vakantie e.d. eet en drink ik ook gewoon naarmate ik dat moment wil, en disregard ik een eventuele cut oid. Dan maar een weekje langer cutten.quote:Op zondag 8 april 2012 12:54 schreef Jahr00n het volgende:
Op dit soort dagen mis ik de discipline om gewoon goed te eten.Maarja moet kunnen paar keer per jaar.
Of toch du vader?![]()
+1quote:Op zondag 8 april 2012 16:46 schreef Luchtkoker het volgende:
Ja man, je moet af en toe ook gewoon een avondje los kunnen gaan naar mijn inziens. Sowieso moet je wel een beetje blijven leven, hoor. Nu heb ik het geluk dat wij dit jaar door omstandigheden vrij weinig doen aan Pasen, maar op vakantie e.d. eet en drink ik ook gewoon naarmate ik dat moment wil, en disregard ik een eventuele cut oid. Dan maar een weekje langer cutten.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zal eens even mijn langste post ooit gaan maken inclusief trainingsschema en foto's van voor ik begon en momenteel.![]()
Gym morgen maar tot 2 uur open. Maar wel lekker rustig denk ik en prima activiteit voor tweede paasdag.
![]()
Macdonaldsquote:Op zondag 8 april 2012 17:24 schreef BeamofLight het volgende:
5 minuten, 4,95 euro, 1150 kcal. Rara.![]()
ik ga lekker training overslaan, ff extra rustdagen pakken.quote:Op zondag 8 april 2012 17:52 schreef Sapstengel het volgende:
Gym morgen maar tot 2 uur open. Maar wel lekker rustig denk ik en prima activiteit voor tweede paasdag.
![]()
BigTastyquote:Op zondag 8 april 2012 17:24 schreef BeamofLight het volgende:
5 minuten, 4,95 euro, 1150 kcal. Rara.BEASTMODE![]()
BigTasty is "maar" 905 kcal volgens de MacDonalds website. 52g eiwitten. Een Big Mac is ter vergelijking maar 500 kcal (27g eiwitten).
Wel fucking heerlijk ja
Of toch du vader?![]()
Ik zal eens even mijn langste post ooit gaan maken inclusief trainingsschema + commentaar en vragen en foto's van voor ik begon en momenteel. Verder zijn op- of aanmerkingen zeer welkom aangezien ik er nog steeds de ballen verstand van heb.SPOILER: TrainingsschemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Before & AfterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Drommeldaris op 08-04-2012 18:32:48 ]![]()
quote:Op zondag 8 april 2012 18:16 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik zal eens even mijn langste post ooit gaan maken inclusief trainingsschema + commentaar en vragen en foto's van voor ik begon en momenteel. Verder zijn op- of aanmerkingen zeer welkom aangezien ik er nog steeds de ballen verstand van heb.SPOILER: TrainingsschemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie geen verschil tussen je eerste en tweede pic.SPOILER: Before & AfterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je moet vooral niet te bekrompen worden denk ik maar zo. Ontspannen enzoquote:Op zondag 8 april 2012 16:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ja man, je moet af en toe ook gewoon een avondje los kunnen gaan naar mijn inziens. Sowieso moet je wel een beetje blijven leven, hoor. Nu heb ik het geluk dat wij dit jaar door omstandigheden vrij weinig doen aan Pasen, maar op vakantie e.d. eet en drink ik ook gewoon naarmate ik dat moment wil, en disregard ik een eventuele cut oid. Dan maar een weekje langer cutten.
Dan moet ik wel zeggen dat ik momenteel 0'o moeite heb met n strak cut-regime, het resultaat motiveert me hiermee door te gaan tot mn eerste bf-doel bereikt is. Voor mij momenteel weinig uitspattingen, ook totaal geen behoefte aan.Facet!![]()
Schema gebruik ik ook nog maar sinds een maand trouwens en dat dan 1 of 2 keer per week. Maar vanaf nu serieusquote:Op zondag 8 april 2012 18:21 schreef seto het volgende:
Je doet wel erg vaak BP en rows, verder nogal weinig vooruitgang als ik zo je foto's zie.![]()
![]()
Ik zal eens even mijn langste post ooit gaan maken inclusief trainingsschema + commentaar en vragen en foto's van voor ik begon en momenteel. Verder zijn op- of aanmerkingen zeer welkom aangezien ik er nog steeds de ballen verstand van heb.SPOILER: TrainingsschemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huh?SPOILER: Before & AfterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facet!![]()
Ik zal eens even mijn langste post ooit gaan maken inclusief trainingsschema + commentaar en vragen en foto's van voor ik begon en momenteel. Verder zijn op- of aanmerkingen zeer welkom aangezien ik er nog steeds de ballen verstand van heb.SPOILER: TrainingsschemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.15 kilo meer en nog steeds ongeveer zelfde fysiekSPOILER: Before & AfterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is het allemaal in je kont gaan zitten ofzo?
Ik zal eens even mijn langste post ooit gaan maken inclusief trainingsschema + commentaar en vragen en foto's van voor ik begon en momenteel. Verder zijn op- of aanmerkingen zeer welkom aangezien ik er nog steeds de ballen verstand van heb.SPOILER: TrainingsschemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 jaar tijd en amper verschil?SPOILER: Before & AfterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oops verkeerde fotoquote:Op zondag 8 april 2012 18:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
15 kilo meer en nog steeds ongeveer zelfde fysiekIs het allemaal in je kont gaan zitten ofzo?
Goede komt eraan![]()
![]()
Huidige foto. Je ziet toch ook wel dat er amper bier mistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Foto is trouwens ergens in de zomer genomen maar ik ben pas ergens in oktober begonnen met casual sportscholen. Heb er nu volgens mij 25 keer op zitten in totaal vanaf toen![]()
![]()
quote:Op zondag 8 april 2012 18:32 schreef Drommeldaris het volgende:
Huidige foto. Je ziet toch ook wel dat er amper bier mistenige verschil is dat je extra vet bij je buik het gekregen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vrees dat ik met de anderen mee moet: als je nu al dat vet er weer af cut zul je ook een klein beetje spier verliezen. Het nettoresultaat op dezelfde bf% als de eerste foto's ben ik benieuwd naar, maar er zal niet héél veel bijgekomen zijn vrees ik.
Had hetzelfde probleem vorig jaar: ging ik van juni tot september (3 maanden) + 5 tot 6 kilo. Dat er weer af gecut, en op hetzelfde gewicht als waarmee ik begon mat mijn buik maar 3 cm minder qua omtrek. Mooie les geleerd: teveel eten tijdens je bulk helpt niet en kan zelfs tegen je werken.
Nu ben ik weer zo'n 2 maanden aan de bulk en nu +1.5 kilo erbij, stuk beter tempo dan de vorige keer doordat ik inhou met eten.Merk ook dat mijn pens niet of nauwelijks groeit, terwijl de gewichten in de gym wel veel sneller omhoog gaan dan tijdens een cut.
Ik cut wel een halve zak chips per dag vanaf nu danquote:Op zondag 8 april 2012 18:39 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vrees dat ik met de anderen mee moet: als je nu al dat vet er weer af cut zul je ook een klein beetje spier verliezen. Het nettoresultaat op dezelfde bf% als de eerste foto's ben ik benieuwd naar, maar er zal niet héél veel bijgekomen zijn vrees ik.
Had hetzelfde probleem vorig jaar: ging ik van juni tot september (3 maanden) + 5 tot 6 kilo. Dat er weer af gecut, en op hetzelfde gewicht als waarmee ik begon mat mijn buik maar 3 cm minder qua omtrek. Mooie les geleerd: teveel eten tijdens je bulk helpt niet en kan zelfs tegen je werken.
Nu ben ik weer zo'n 2 maanden aan de bulk en nu +1.5 kilo erbij, stuk beter tempo dan de vorige keer doordat ik inhou met eten.Merk ook dat mijn pens niet of nauwelijks groeit, terwijl de gewichten in de gym wel veel sneller omhoog gaan dan tijdens een cut.
Ben wel een breder en een stuk sterker dan voorheen. De eerste 10 kilo zaten er trouwens in ongeveer 2 maand aan
![]()
![]()
Je traint ook meer voor kracht dan voor spiergroei en je trainingsschema is te ingewikkeld. Doe gewoon een full body workout 3x per week en ga is wat hoger in reps zitten tot maximaal 12 voor de bovenkant van je lichaam en max. 25 voor de onderkant van je lichaam. Houd het simpel.![]()
Dat is dan ook het doel, dat was ik nog even vergeten te vermeldenquote:Op zondag 8 april 2012 18:48 schreef kevin_ het volgende:
Je traint ook meer voor kracht dan voor spiergroei en je trainingsschema is te ingewikkeld. Doe gewoon een full body workout 3x per week en ga is wat hoger in reps zitten tot maximaal 12 voor de bovenkant van je lichaam en max. 25 voor de onderkant van je lichaam. Houd het simpel.. Ik heb 0 ambities om ripped te zijn en mijn hele eetpatroon daarop aan te passen.
![]()
Ik snap dat etenquote:Op zondag 8 april 2012 18:45 schreef Drommeldaris het volgende:
De eerste 10 kilo zaten er trouwens in ongeveer 2 maand aanlekker en leuk is, geloof me. Maar als je 5 kilo per maand aankomt, dan moet je verstand het overnemen: dat kan nóóit een groot deel spier zijn, maar alleen veel vet. En dat zal er allemaal ooit weer een keer af moeten.
Tenzij je een concentratiekamp ecto bent, dan is 5 kilo per maand in de eerste maand wellicht goed bezig zijn.Confidence through competence![]()
Waarom post je dan foto'squote:Op zondag 8 april 2012 18:51 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Dat is dan ook het doel, dat was ik nog even vergeten te vermelden. Ik heb 0 ambities om ripped te zijn en mijn hele eetpatroon daarop aan te passen.
![]()
![]()
Maar nu heb je een flinke pak abdominaal vet en als je dat houdt, ben je goed op weg naar metabool syndroom of hart- en vaatziekten...quote:Op zondag 8 april 2012 18:51 schreef Drommeldaris het volgende:
Ik heb 0 ambities om ripped te zijn en mijn hele eetpatroon daarop aan te passen.Confidence through competence![]()
quote:Op zondag 8 april 2012 18:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik snap dat etenlekker en leuk is, geloof me. Maar als je 5 kilo per maand aankomt, dan moet je verstand het overnemen: dat kan nóóit een groot deel spier zijn, maar alleen veel vet. En dat zal er allemaal ooit weer een keer af moeten.
Tenzij je een concentratiekamp ecto bent, dan is 5 kilo per maand in de eerste maand wellicht goed bezig zijn.concentratiekamp ecto
![]()
![]()
Dat valt volgens mij ook wel weer mee Skinny Vos.quote:Op zondag 8 april 2012 18:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar nu heb je een flinke pak abdominaal vet en als je dat houdt, ben je goed op weg naar metabool syndroom of hart- en vaatziekten...
Maar nog even een serieuze vraag. Iemand een idee waarom mn onderarm verzuurd bij de barbell bicep curl? En indien "Ja, die train je te weinig" een suggestie met betrekking tot een goede oefening om die te trainen?![]()
Idem, hoor.quote:Op zondag 8 april 2012 18:21 schreef JanKort het volgende:
[..]
Je moet vooral niet te bekrompen worden denk ik maar zo. Ontspannen enzo
Dan moet ik wel zeggen dat ik momenteel 0'o moeite heb met n strak cut-regime, het resultaat motiveert me hiermee door te gaan tot mn eerste bf-doel bereikt is. Voor mij momenteel weinig uitspattingen, ook totaal geen behoefte aan.
En @Drommeldaris, geen haat, maar het ziet eruit alsof je alleen maar vet bent aangekomen. Als ik het zo lees ben je sinds oktober (een half jaar geleden) maar 25 keer naar de sportschool geweest, met andere woorden: gemiddeld 1x per week. Als je dan in een dikke kcal surplus zit (wat jij duidelijk zat, 15kg in een half jaar), ga je inderdaad voornamelijk vet aankomen. Als je wilt trainen voor esthetiek moet je vaker gaan trainen en iets minder in de surplus gaan zitten.Of toch du vader?![]()
Well, ik heb idd een bias tegen visceraal vet.quote:Op zondag 8 april 2012 18:58 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij ook wel weer mee Skinny Vos.![]()
Heb ik ook. Onderarm verzuring betekent dat je grip in feite aan het falen is. Ik zou Hammer curls gaan doen.quote:Op zondag 8 april 2012 18:58 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij ook wel weer mee Skinny Vos.
Maar nog even een serieuze vraag. Iemand een idee waarom mn onderarm verzuurd bij de barbell bicep curl? En indien "Ja, die train je te weinig" een suggestie met betrekking tot een goede oefening om die te trainen?Of toch du vader?![]()
Drommel, hoeveel kilo ben je er op je oefeningen (SQ/DL/BP) vooruit gegaan? Als indicatie van of je de goede kant op gaat (want je zegt dat kracht je doel is). Ik vraag me af of je schema wel zo veel beter is dan de SS/SL versies wanneer het op strength training komt. Zou sowieso geen 'moderate weight' oefeningen doen.. Waarom Shoulder Shrugs op 'light weight'?? Gewoon op max weight doen. je hebt weinig reps en progressie nodig, hoe zwaarder hoe beter.
Ik snap sowieso niet waarom er dumbel+barbell curls in je schema staan als je kracht wilt, niet functioneels aan. Crunches tot faillure zullen ook niet voor meer kracht zorgen. De redenen waarom je quads niet sterker worden als je bodyweight reps doet tot failure gelden ook voor je abdominals (low reps, progressive is beste). Mark Rippetoe heeft op zn site een pdfje met hoe je het beste abs traint.
Naja... ben het met 80% van je schema niet eens als je voor kracht gaat. Maar misschien wil je een mix tussen kracht en BB.
[ Bericht 8% gewijzigd door Zith op 08-04-2012 19:45:34 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
http://nieuws.nl.msn.com/(...)gen-gemiddeld-minder
Nou, ja.
En wow, strong dreamer bulk Drommel.Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest toch?
Ik had na zomer 2011 wel een rush om op 70 kg te komen, is geen kunst aan en uiteindelijk had ik een pens.
Maarja, kg's bijtikken op de weegschaal werd bijna een verslaving.
Nu ga ik alleen nog maar voor die LEAN MASS.
[ Bericht 65% gewijzigd door Panzermaus op 08-04-2012 19:46:51 ]![]()
Beetje zonde van je energie op deze manier drommel. Er zijn op zich maar een paar aanpassingen nodig op je (te ingewikkeld) schema, en wat aanpassingen op je voeding, en dan ben je op weg. Zelfs als je niet schredded wil worden is het beter voor je lijf. Geen idee wat je dan wel precies wil though...
Ik moet ook ernstig gaan minderen met ´slecht´ eten na deze week. Er waren vrienden over dus ik zit al bijna een week in restaurants, en ik moet oppassen dat ik het niet roken niet met bier drinken ga vervangen.![]()
M´n pens begint weer uit te dijen, dat gaat verdomde snel bij me. Ik had deze vrienden al een tijd niet gezien, die waren helemaal verbaasd om me te zien. Volgens hun is alles aan me veranderd, m´n fysiek, maar ook de uitdrukking in m´n gezicht, en m´n (levens)houding. Was goed om zulke complimenten te krijgen.![]()
![]()
Ben in amper 3 maanden al 5 kg afgevallen en een stuk gespierder geworden met een 3day split en 3 a 4 x pw cardiowas 112 kg bij 2 meter
everybody's got something to hide, except me and my monkey![]()
Ik neem aan dat de meesten hier Drommeldaris al kennen, anders zou ik zeggen dat het de beste 8 april grap ooit is......
Wat betreft zinloos bulken; ik heb 10kg vet weten te vergaren in een jaar tijd. Vet trots op de 86kg ;')
Een ding was ik in elk geval Nooit van plan, een echt voedingsschema maken. Dat soort obsessieve shit vond ik voor wijven.
Ik begreep ook geen reet van kcals, macros etc. Langzaamaan begint het part of the deal te worden. Moet bekennen dat ik een app gebruik om uit te rekenen wat mn voedingswaarden zijn die ik binnenkrijg. Daardoor is het wat moinder abrakadabra geworden.Thanks voor de complimenten. Ben zeer benieuwd naar die vetvrije buikquote:Op zaterdag 7 april 2012 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nog even hierop reageren: mooie stats. Ga zo door met je cut, je zult versteld staan als je je hele leven al dik bent geweest, hoe weinig vet je op je buik kunt overhouden
Facet!![]()
Ik heb een aantal vragen waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen. Ja, ik heb de OP al uitvoerig doorgelezen.
Ik ga reeds anderhalf - twee jaar 'recreatief' naar de sportschool, maar zonder veel resultaat. Ik hoef absoluut niet af te vallen (70 kg, 1m88, ecto) maar van merkbare spiergroei is nauwelijks sprake.
Verder voetbal ik 1x in de week, een wedstrijdje op half veld, en sinds kort boks ik 1-2 keer, op maandag en woensdag. Maandag alleen als voetbal niet doorgaat.
Wat ik wil doen is het roer omgooien, gaan fitnessen met een plan in plaats van een beetje aanklooien en wat meer op m'n lichaam letten qua voeding en rust.
Zou iemand me kunnen helpen met een basic trainigsschema? Dwz voor de dinsdag, donderdag en vrijdag.
Over voeding zal ik mezelf nog wel wat verder inlezen en gaan puzzelen. En die shakes, is het tijd om daaraan te beginnen?and then...![]()
Ik ben vanmiddag op het strand in slaap gevallen, nu heb ik een hoofd zo rood als een kreeft.![]()
/dagboek![]()
Ehhh , OP lezen is niet genoeg. Klik die spoiler aan bij trainingsmethoden.
@snakey: pics before/after :pFacet!![]()
Hallo, jij bent mij, een jaar geleden. 1m87, 70kg, beetje skinnyfat, weinig spiermassa, al een lange tijd aankloten op de sportschool, geen resultaten boeken.quote:Op zondag 8 april 2012 20:32 schreef Schalks. het volgende:
Ik heb een aantal vragen waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen. Ja, ik heb de OP al uitvoerig doorgelezen.
Ik ga reeds anderhalf - twee jaar 'recreatief' naar de sportschool, maar zonder veel resultaat. Ik hoef absoluut niet af te vallen (70 kg, 1m88, ecto) maar van merkbare spiergroei is nauwelijks sprake.
Verder voetbal ik 1x in de week, een wedstrijdje op half veld, en sinds kort boks ik 1-2 keer, op maandag en woensdag. Maandag alleen als voetbal niet doorgaat.
Wat ik wil doen is het roer omgooien, gaan fitnessen met een plan in plaats van een beetje aanklooien en wat meer op m'n lichaam letten qua voeding en rust.
Zou iemand me kunnen helpen met een basic trainigsschema? Dwz voor de dinsdag, donderdag en vrijdag.
Over voeding zal ik mezelf nog wel wat verder inlezen en gaan puzzelen. En die shakes, is het tijd om daaraan te beginnen?
Wat je moet doen, is structureel meer gaan eten (het liefst zo 'schoon' mogelijk, dwz niet aan chips/chocola), 3x per week knallen volgens een schema (velen hier prijzen Starting Strength van Rippetoe, ik ben zelf meteen begonnen met een split schema en dat werkte voor mij goed), en je goed inlezen over alles.
Doe je oefeningen goed, pak vooral vrije gewichten, voornamelijk compound oefeningen (sowieso squat + bench press + deadlift), ga goed zwaar op de gewichten, ga niet al te hoog zitten in de reps (persoonlijk houd ik de grote compounds op 5 reps en de isolatie oefeningen op 8-12), en lekker hard knallen. Geen 20 herhalingen op 5kg machines dus, maar gewoon barbells met dikke platters eraan.![]()
Shakes zijn een aanvulling op je voeding, geen magisch wondermiddel. Als jij net per dag 20-30 gram proteine mist, of na je training bijv niet een goed maal met eiwitten naar binnen kan werken, zijn shakes een hele goede uitkomst ja. Verwacht echter geen wonderen, ze zorgen niet voor extra spiergroei, sneller herstel, of dat soort onzin. Het is puur een makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen.
Lees je eens in over je onderhoud (hoeveel kcal heb ik nodig per dag om dit gewicht te behouden), ga er 300-500 boven zitten, en knallen maar.Of toch du vader?![]()
Ik ben ook ecto en pas 2 1/2 maand bezig, maar ben vanaf het begin aan de eiwitshakes gegaan. Het is imo de makkelijkste manier om aan je hoeveelheid proteine te komen (min. 2 gr. per kilo lichaamsgewicht). Ik neem twee shakes op een dag met 400ml volle melk, goed voor bij elkaar al 70 gram eiwit.quote:Op zondag 8 april 2012 20:32 schreef Schalks. het volgende:
Over voeding zal ik mezelf nog wel wat verder inlezen en gaan puzzelen. En die shakes, is het tijd om daaraan te beginnen?
Het kan ook op een andere manier, maar een blikje tonijn heeft bijvoorbeeld 36 gram eiwit, maar da's een stuk minder makkelijk en kost meer dan ff zo'n shake wegtikken.
Op dit moment zit ik elke dag zo'n 1000 kcal boven mijn maintenance. En dan gewoon clean food. Brood met kipfilet, 2 liter volle melk per dag, bak kwark, noten/pinda's, havermout dat soort dingen.![]()
Dat 2gr/kg is niet de minimale behoefte hoor, dat is eerder de maximale behoefte. Als je dat aanhoudt zit je dus in de 'veilige zone', en zul je in principe altijd genoeg eiwitten hebben voor optimale spiergroei (wat de proteine-kant betreft dan, je hebt ook nog kcals in general nodig en uiteraard genoeg rust en impulsen om te groeien, training dus). Tenzij je aan de AAS zit heb je in principe nooit meer nodig dan dat, al helemaal niet als beginner.quote:Op zondag 8 april 2012 20:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ben ook ecto en pas 2 1/2 maand bezig, maar ben vanaf het begin aan de eiwitshakes gegaan. Het is imo de makkelijkste manier om aan je hoeveelheid proteine te komen (min. 2 gr. per kilo lichaamsgewicht). Ik neem twee shakes op een dag met 400ml volle melk, goed voor bij elkaar al 70 gram eiwit.
Het kan ook op een andere manier, maar een blikje tonijn heeft bijvoorbeeld 36 gram eiwit, maar da's een stuk minder makkelijk en kost meer dan ff zo'n shake wegtikken.
Maar goed, zoals ik zei, het is een mooi streven om veilig te zitten.Of toch du vader?![]()
Mjah daar heb je opzich wel gelijk in, iets meer kan geen kwaad, maar het is niet verplicht. Ik hoef ook niet op 3 gram te zitten ofzo.
Heb een eetschema opgesteld en ik zit altijd rond de 160-190 gram eiwit op een dag, op een lichaamsgewicht van 74.![]()
Nog een keer proberen. Weet iemand waar ik deze schoenen kan kopen/bestellen? Athlete.nl en nerlinger hebben m'n maat nietHeb tevergeefs heel Amsterdam afgezocht. Ik zit er zelfs over na te denken om de 2012 editie te halen, maar die is duurder en imo lelijk.
Prins der kikkers![]()
quote:Op zondag 8 april 2012 22:10 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Nog een keer proberen. Weet iemand waar ik deze schoenen kan kopen/bestellen? Athlete.nl en nerlinger hebben m'n maat nietHeb tevergeefs heel Amsterdam afgezocht. Ik zit er zelfs over na te denken om de 2012 editie te halen, maar die is duurder en imo lelijk.
Deze schoenen hebben ook iets voor onder je hiel tijdens het squatten.
Zow..., die squat weinig gewicht...quote:Op zondag 8 april 2012 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze schoenen hebben ook iets voor onder je hiel tijdens het squatten.![]()
Cable squatsquote:Op zondag 8 april 2012 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Deze schoenen hebben ook iets voor onder je hiel tijdens het squatten.![]()
![]()
Wat zijn dan je doelen?quote:Op zondag 8 april 2012 18:51 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Dat is dan ook het doel, dat was ik nog even vergeten te vermelden. Ik heb 0 ambities om ripped te zijn en mijn hele eetpatroon daarop aan te passen.
![]()
Meer kracht zodat ik andere posities kan gaan spelen maar ik wil wel onder de 100 blijven dus zodra ik daarbij in de buurt kom ga ik cutten.quote:![]()
Wat voor sport doe je?quote:Op zondag 8 april 2012 23:28 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Meer kracht zodat ik andere posities kan gaan spelen maar ik wil wel onder de 100 blijven dus zodra ik daarbij in de buurt kom ga ik cutten.
Voor kracht toename heb je niet perse extra massa nodig.
Het is zonde als je alleen maar vet% gaat gainen voor kracht, denk dat je daar laten spijt van gaat krijgen.![]()
Ik ken helaas alleen althlete (en de hele keten eraan vast) en nerlinger.. Misschien voor de powerpoerfect 2's gaan? Die heb ik en ze zijn heel fijn. Ik squat als nooit tevorenquote:Op zondag 8 april 2012 22:10 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Mijn post gelezen?quote:Op zondag 8 april 2012 23:28 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Meer kracht zodat ik andere posities kan gaan spelen maar ik wil wel onder de 100 blijven dus zodra ik daarbij in de buurt kom ga ik cutten.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Het enige waar ik aan denk is American football. Kan ook rugby zijn maar daar heb je te kleine schouders voor.quote:Op zondag 8 april 2012 23:28 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Meer kracht zodat ik andere posities kan gaan spelen maar ik wil wel onder de 100 blijven dus zodra ik daarbij in de buurt kom ga ik cutten.![]()
Goed geradenquote:Op zondag 8 april 2012 23:39 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het enige waar ik aan denk is American football. Kan ook rugby zijn maar daar heb je te kleine schouders voor.![]()
![]()
Dat je niet ripped wil zijn snap ik, maar ook een lichaam waar veel functionele kracht en explosiviteit in zit ziet er echt anders uit. No hard feelings bro.quote:
Mss een idee om je schema te herzien ?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2012 23:49:32 ]![]()
Waarom Shoulder Shrugs op 'light weight'??quote:Op zondag 8 april 2012 19:13 schreef Zith het volgende:
Drommel, hoeveel kilo ben je er op je oefeningen (SQ/DL/BP) vooruit gegaan? Als indicatie van of je de goede kant op gaat (want je zegt dat kracht je doel is). Ik vraag me af of je schema wel zo veel beter is dan de SS/SL versies wanneer het op strength training komt. Zou sowieso geen 'moderate weight' oefeningen doen.. Gewoon op max weight doen. je hebt weinig reps en progressie nodig, hoe zwaarder hoe beter.
Ik snap sowieso niet waarom er dumbel+barbell curls in je schema staan als je kracht wilt, niet functioneels aan. Crunches tot faillure zullen ook niet voor meer kracht zorgen. De redenen waarom je quads niet sterker worden als je bodyweight reps doet tot failure gelden ook voor je abdominals (low reps, progressive is beste). Mark Rippetoe heeft op zn site een pdfje met hoe je het beste abs traint.
Naja... ben het met 80% van je schema niet eens als je voor kracht gaat. Maar misschien wil je een mix tussen kracht en BB.
Omdat de shoulder press de oefening ervoor tot failure is
Drommel, hoeveel kilo ben je er op je oefeningen (SQ/DL/BP) vooruit gegaan?
SQ 3*5 80/90/100 Begin squatte ik met moeite 50
DL 3*6 70/90/110 Begin 40/50/60 puur om gewend te raken aan de form. Ik deed daarvoor van die rugoefeningen eerder op zo'n ding waar je je voeten ergens onder moet klemmen en dan gewicht op de borst.
BP 3*8 40/50/60 Toen ik begon had ik moeite met de 8 keer 40 halen
Zou sowieso geen 'moderate weight' oefeningen doen
Die comments heb ik niet veranderd maar ik doe in principe alles tot failure
De redenen waarom je quads niet sterker worden als je bodyweight reps doet tot failure gelden ook voor je abdominals (low reps, progressive is beste). Mark Rippetoe heeft op zn site een pdfje met hoe je het beste abs traint.
Ik zal eens op zijn site kijken voor die andere buikspieroefeningen
Het oog wil ook wat inderdaad![]()
![]()
Ben er nog maar net serieus mee begonnenquote:Op zondag 8 april 2012 23:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat je niet ripped wil zijn snap ik, maar ook een lichaam waar veel functionele kracht en explosiviteit in zit ziet er echt anders uit. No hard feelings bro.
Mss een idee om je schema te herzien ?![]()
![]()
Aaight, we cool broquote:Op zondag 8 april 2012 23:51 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ben er nog maar net serieus mee begonnenkeep it up
![]()
Misschien iets te enthousiast maar in de spiegel ziet het er wel beter uit dan op de foto maar het buikje haal ik vanzelf wel weer weg aangezien ik zeer makkelijk in mijn eetpatroon dingen weg kan cuttenquote:Op zondag 8 april 2012 19:36 schreef Panzermaus het volgende:
http://nieuws.nl.msn.com/(...)gen-gemiddeld-minder
Nou, ja.
En wow, strong dreamer bulk Drommel.Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest toch?
Ik had na zomer 2011 wel een rush om op 70 kg te komen, is geen kunst aan en uiteindelijk had ik een pens.
Maarja, kg's bijtikken op de weegschaal werd bijna een verslaving.
Nu ga ik alleen nog maar voor die LEAN MASS.
![]()
![]()
Ga naar een andere, er zijn genoeg sportscholen waar je gratis een keer proef kan of tegen een kleine betaling 1 keer kanquote:Op maandag 9 april 2012 00:27 schreef obsama het volgende:
Godver, sportschool morgen dicht klaarblijkelijk![]()
Ik liep net buiten; en ik had eigenlijk wel zin om nu te gaan hardlopen maar dat is ook weer zo retarded he.quote:-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Dit voor iedereen die net begint of traint zonder resultaat (en dat zijn er een hoop)quote:Op zondag 8 april 2012 20:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hallo, jij bent mij, een jaar geleden. 1m87, 70kg, beetje skinnyfat, weinig spiermassa, al een lange tijd aankloten op de sportschool, geen resultaten boeken.
Wat je moet doen, is structureel meer gaan eten (het liefst zo 'schoon' mogelijk, dwz niet aan chips/chocola), 3x per week knallen volgens een schema (velen hier prijzen Starting Strength van Rippetoe, ik ben zelf meteen begonnen met een split schema en dat werkte voor mij goed), en je goed inlezen over alles.
Doe je oefeningen goed, pak vooral vrije gewichten, voornamelijk compound oefeningen (sowieso squat + bench press + deadlift), ga goed zwaar op de gewichten, ga niet al te hoog zitten in de reps (persoonlijk houd ik de grote compounds op 5 reps en de isolatie oefeningen op 8-12), en lekker hard knallen. Geen 20 herhalingen op 5kg machines dus, maar gewoon barbells met dikke platters eraan.![]()
Shakes zijn een aanvulling op je voeding, geen magisch wondermiddel. Als jij net per dag 20-30 gram proteine mist, of na je training bijv niet een goed maal met eiwitten naar binnen kan werken, zijn shakes een hele goede uitkomst ja. Verwacht echter geen wonderen, ze zorgen niet voor extra spiergroei, sneller herstel, of dat soort onzin. Het is puur een makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen.
Lees je eens in over je onderhoud (hoeveel kcal heb ik nodig per dag om dit gewicht te behouden), ga er 300-500 boven zitten, en knallen maar.![]()
misschien rare vraag, maar hebben jullie ook soms een soort jeukend gevoel in de spieren ? vooral in de borst heb ik het![]()
Hier ook in de borstspieren, lekker tintellend gevoel - zeer lichte spierpijn neem ik aan.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik zal eens even mijn langste post ooit gaan maken inclusief trainingsschema + commentaar en vragen en foto's van voor ik begon en momenteel. Verder zijn op- of aanmerkingen zeer welkom aangezien ik er nog steeds de ballen verstand van heb.SPOILER: TrainingsschemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Before & AfterOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij is dikker geworden door al dat bier wat achter hem staat.quote:Op zondag 8 april 2012 18:21 schreef seto het volgende:
Je doet wel erg vaak BP en rows, verder nogal weinig vooruitgang als ik zo je foto's zie.![]()
Iemand ervaring met deze stof?quote:Op zondag 8 april 2012 00:50 schreef ZetaOS het volgende:
3,4-Divanillyltetrahydrofuran vertel mij daar eens wat over.
Kreeg ineens een potje jungle warfare extreme van de postbode.
(Als je youtube reviews doet krijg je soms dingen toegestuurd:-P )
In deze jungle warefare extreme zit 3,4 Divanillyltetrahydrofuran.![]()
Bestaan er testosteronboosters die echt werken? (serieuze vraag)quote:Op maandag 9 april 2012 03:38 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Iemand ervaring met deze stof?
Kreeg ineens een potje jungle warfare extreme van de postbode.
(Als je youtube reviews doet krijg je soms dingen toegestuurd:-P )
In deze jungle warefare extreme zit 3,4 Divanillyltetrahydrofuran.Confidence through competence![]()
Ik zou het maar gaan doen, want het ziet er nog niet best uit. (nofiquote:Op zondag 8 april 2012 18:51 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Ik heb 0 ambities om ripped te zijn en mijn hele eetpatroon daarop aan te passen.
Zou het bier ook vaker laten staan.Nee!quote:Op maandag 9 april 2012 09:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Bestaan er testosteronboosters die echt werken? (serieuze vraag)![]()
Ja, dat wel. Maar ik vind het zo zonde van je tijd man, als je een beetje beter voorbereid te werk was gegaan had je er veel meer resultaat + extra motivatie uit kunnen halen.quote:Op zondag 8 april 2012 23:58 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Misschien iets te enthousiast maar in de spiegel ziet het er wel beter uit dan op de foto maar het buikje haal ik vanzelf wel weer weg aangezien ik zeer makkelijk in mijn eetpatroon dingen weg kan cuttenIk ben 15 kg lichter dan jij, maar heb betere krachtstats gekregen en ook nog leaner geworden. Terwijl het hetzelfde halfjaar is, en gewoon 3x per week trainen. Snap je?
Als ik jou was zou ik mezelf iets beter inlezen, iets beter naar je schema kijken en iets meer op je eten letten. En iets minder bier drinken. En hop, tel uit je winst. Voor je sport, body, of wat dan ook je doel is.
Ik tel ook geen kcals, maar wanneer je zo hard vooruit knalt met vetmassa dan ga je toch denken 'iets minder mag ook wel'.![]()
![]()
Hoe ziet jou workout weekschema eruit?quote:Op maandag 9 april 2012 11:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar ik vind het zo zonde van je tijd man, als je een beetje beter voorbereid te werk was gegaan had je er veel meer resultaat + extra motivatie uit kunnen halen.Ik ben 15 kg lichter dan jij, maar heb betere krachtstats gekregen en ook nog leaner geworden. Terwijl het hetzelfde halfjaar is, en gewoon 3x per week trainen. Snap je?
Als ik jou was zou ik mezelf iets beter inlezen, iets beter naar je schema kijken en iets meer op je eten letten. En iets minder bier drinken. En hop, tel uit je winst. Voor je sport, body, of wat dan ook je doel is.
Ik tel ook geen kcals, maar wanneer je zo hard vooruit knalt met vetmassa dan ga je toch denken 'iets minder mag ook wel'.![]()
Zo, was lekker druk zeg. Had ik niet verwacht. Ook grappig dat alle regulars die ik zie om 17:00 er nu ook gewoon 's ochtends waren.
En het beviel goed eigenlijk, 's ochtends trainen. Ga ik vaker doe als ik toch vrij ben.![]()
SS/SLquote:Op maandag 9 april 2012 13:42 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Hoe ziet jou workout weekschema eruit?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Dat was het dan ook ik heb tot nu toe gemiddeld 1 keer in de week getraind. Wat zijn je stats momenteel dan? Overigens ga ik het bier niet laten staan, dat vind ik het simpelweg niet waard.quote:Op maandag 9 april 2012 11:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar ik vind het zo zonde van je tijd man, als je een beetje beter voorbereid te werk was gegaan had je er veel meer resultaat + extra motivatie uit kunnen halen.Ik ben 15 kg lichter dan jij, maar heb betere krachtstats gekregen en ook nog leaner geworden. Terwijl het hetzelfde halfjaar is, en gewoon 3x per week trainen. Snap je?
Fuck, wat is het kut om niet te trainen als je het wel gewend bent en zin in hebt.
En calorieën niet tellen? Als je serieus met bodybuilden bezig bent is het eigenlijk wel een vereiste om je calorieën te tellen lijkt me zo.![]()
Jaa dat heb ik dus ook, m'n handen jeuken.quote:Op maandag 9 april 2012 16:24 schreef kevin_ het volgende:
Fuck, wat is het kut om niet te trainen als je het wel gewend bent en zin in hebt.
En calorieën niet tellen? Als je serieus met bodybuilden bezig bent is het eigenlijk wel een vereiste om je calorieën te tellen lijkt me zo.
Calorieen tellen is inderdaad goed, maar er zo ongelofelijk strak op te zetten hoeft volgens mij ook niet. Je moet weten wat voedingsrijk is, en daarvan gewoon heel veel eten.
Hoeveel calorieeen nemen jullie bijvoorbeeld voor avondeten ? 500 ?![]()
Precies, vreten en weten wat je vreetquote:Op maandag 9 april 2012 16:42 schreef Jahr00n het volgende:
Ik tel nooit calorien, gewoon de spiegel gebruiken.![]()
Afhankelijk van wat en hoe veel je eet he..quote:Op maandag 9 april 2012 16:41 schreef obsama het volgende:
[..]
Jaa dat heb ik dus ook, m'n handen jeuken.
Calorieen tellen is inderdaad goed, maar er zo ongelofelijk strak op te zetten hoeft volgens mij ook niet. Je moet weten wat voedingsrijk is, en daarvan gewoon heel veel eten.
Hoeveel calorieeen nemen jullie bijvoorbeeld voor avondeten ? 500 ?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Nou precies, laten we als statische waarde nemen dat ik altijd een bord vol met eten eet.quote:Op maandag 9 april 2012 16:44 schreef Push. het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat en hoe veel je eet he..
Je eet toch altijd wat anders ? Ga je dan elke dag berekenen hoeveel je s'avonds eet ?![]()
In theorie ja. In de praktijk zeg ik meestal 500-600, afhankelijk van wat ik heb gegeten en hoeveel.Of toch du vader?![]()
De spiegel?
Hoe the fuck weet je dan hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je binnen krijgt? Of hoeveel vitaminen/mineralen/omega 3 vetten je binnen krijgt? Je hoeft niet altijd alles in de spiegel te zien. Je kan bijna overal vet bijkomen en ook op plekken waar je niet iedere dag kijkt.
Ik hou elke dag bij wat ik eet. Het invoeren in CRON-o-Meter duurt amper 5 minuten per dag en ik zie meteen alles wat ik wil weten.![]()
Wat kunnen mij die mineralen boeien? Ik zie aan mijn buik of ik meer of minder moet eten.quote:Op maandag 9 april 2012 16:52 schreef kevin_ het volgende:
De spiegel?
Hoe the fuck weet je dan hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten je binnen krijgt? Of hoeveel vitaminen/mineralen/omega 3 vetten je binnen krijgt? Je hoeft niet altijd alles in de spiegel zijn. Je kan bijna overal vet bijkomen en ook op plekken waar je niet iedere dag kijkt.
Ik hou elke dag bij wat ik eet. Het invoeren in CRON-o-Meter duurt amper 5 minuten per dag en ik zie meteen alles wat ik wil weten.![]()
Even afgezien dat je niks 'moet' doen: mensen die calorieen tellen moeilijk vinden hebben of moeite met hoofdrekenen of ze hebben nooit een simpele methode voor henzelf vastgesteld waardoor tellen geen moeite kost.
Groentes zonder zetmeel: niet tellen.
Groentes met zetmeel: aardappel, rijst, pasta, havermout, etc. eet je elke keer weer. Na een paar keer weet je het wel per portie. Idem voor fruit, als je die al wil tellen.
Vlees: idem, staat gewoon op de verpakking en die kun je ook aanhouden als je bij de slager/visboer spullen koopt.
Als je telt, gaat het er niet om dat je op de kcal nauwkeurig telt, maar dat je een goede indicatie voor jezelf hebt.
Laatst was hier iemand (was jij dat, Obsama) die klaagde dat hij maar niet aan wilde komen, ook al 'at hij zoveel' . Bij een grove natelling van de kcals bleek je helemaal niet zoveel te eten als je dacht.
Zelfde geldt voor Drommeldaris, blijkbaar kreeg hij veel te veel binnen en daardoor buik.
Calorieën tellen is niet nodig, net als het niet nodig is dat je een snelheidsmeter in je auto hebt, maar het is toch wel verdomde handig om te begrijpen waarom je lichaam iets niet doet wat je wil. Als je een tijdje hebt geteld zou je het los kunnen laten, omdat je er dan een goed gevoel voor hebt ontwikkeld. In ieder geval beter dan iemand die nooit geteld heeft en maar niet aan wil komen / een enorme buik ontwikkeld en maar dan verklaart niet te snappen waarom.Confidence through competence![]()
Ik heb het in het begin gedaan, nu gebruik ik het niet meer.. gewoon na een tijdje extra dingen toevoegen wanneer je niet aankomt.![]()
Magnesium is bijvoorbeeld erg belangrijk. En sinds een groot deel van de bevolking magnesium te kort heeft, is het best belangrijk als je gezond wilt zijn en alles uit je trainingen/spiergroei wilt halen.quote:Op maandag 9 april 2012 16:52 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Wat kunnen mij die mineralen boeien? Ik zie aan mijn buik of ik meer of minder moet eten.![]()
Mijn klacht was dat ik constant moet eten om aan te komen.quote:Op maandag 9 april 2012 16:53 schreef Stereotomy het volgende:
Even afgezien dat je niks 'moet' doen: mensen die calorieen tellen moeilijk vinden hebben of moeite met hoofdrekenen of ze hebben nooit een simpele methode voor henzelf vastgesteld waardoor tellen geen moeite kost.
Groentes met zetmeel: aardappel, rijst, pasta, havermout, etc. eet je elke keer weer. Na een paar keer weet je het wel per portie. Idem voor fruit, als je die al wil tellen.
Vlees: idem, staat gewoon op de verpakking en die kun je ook aanhouden als je bij de slager/visboer spullen koopt.
Als je telt, gaat het er niet om dat je op de kcal nauwkeurig telt, maar dat je een goede indicatie voor jezelf hebt.
Laatst was hier iemand (was jij dat, Obsama) die klaagde dat hij maar niet aan wilde komen, ook al 'at hij zoveel' . Bij een grove natelling van de kcals bleek je helemaal niet zoveel te eten als je dacht.
Zelfde geldt voor Drommeldaris, blijkbaar kreeg hij veel te veel binnen en daardoor buik.
Calorieën tellen is niet nodig, net als het niet nodig is dat je een snelheidsmeter in je auto hebt, maar het is toch wel verdomde handig om te begrijpen waarom je lichaam iets niet doet wat je wil.
Wel interessant op zich, hoeveel calorieën zou je ongeveer moeten hebben als je 91 kilo weeg bij 19.94 ?
Edit: we hebben het nu over bulken, cutten hoef ik niet als keiharde ecto![]()
http://www.1percentedge.com/ifcalc/ probeer eensquote:Op maandag 9 april 2012 16:55 schreef obsama het volgende:
[..]
Mijn klacht was dat ik constant moet eten om aan te komen.
Wel interessant op zich, hoeveel calorieën zou je ongeveer moeten hebben als je 91 kilo weeg bij 19.94 ?
Edit: we hebben het nu over bulken, cutten hoef ik niet als keiharde ecto
Tja, maar in een bulk is mijn buik groter maar mijn armen bijv. ook.quote:Op maandag 9 april 2012 16:52 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Wat kunnen mij die mineralen boeien? Ik zie aan mijn buik of ik meer of minder moet eten.
Maar ik tel mijn cals ook nooit, weet wel ong. aan hoeveel ik zit en wat ik moet eten.
Klote dat de gym vandaag dicht is trouwens![]()
De mijne was slechts tot 15:00 open. Dus iedereen en zijn moeder was er dus, en alles was bezet. Had net zo goed niet kunnen gaan, had namelijk geen kans gehad om mijn schema af te werken dus wat random shit gedaan.![]()
Wtf, hun rekenen voor een rust dag bijna 1000kcal minder ?quote:Op maandag 9 april 2012 16:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.1percentedge.com/ifcalc/ probeer eens
Dit eet ik ongeveer op een dag:
pak melk
3x eiwit shake
1x 500ml magere kwark
avondeten
10 boterhammen
Enorme kwak pindakaas
2/3 eieren
Als ik dit beetje optel kom je uit op dik >3000 Kcal, wat toch genoeg moet zijn ?![]()
Vrouw net in de gym: ik wil het vet kwijt op me buik maar het lukt niet... Doe 200 situps per dag...Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.![]()
Ik kom op ongeveer 3000 uit, wat niet 'dik >3000 kcal' is. En de indicatie van de calculator voor jouw stats met 'moderately active' multiplier is ook ongeveer 3000 kcal.quote:Op maandag 9 april 2012 17:09 schreef obsama het volgende:
[..]
Wtf, hun rekenen voor een rust dag bijna 1000kcal minder ?
Dit eet ik ongeveer op een dag:
pak melk (500)
3x eiwit shake (150)
1x 500ml magere kwark (250)
avondeten (700)
10 boterhammen (800)
Enorme kwak pindakaas (500)
2/3 eieren (250)
Als ik dit beetje optel kom je uit op dik >3000 Kcal, wat toch genoeg moet zijn ?
Idealitair zit je daar dagelijks nog 15-25% boven qua kcal om te groeien.
Dat is nou het nadeel met jouw bouw.Ik ben 1.66m, kom tot je navel en heb 2200-2300 nodig in mijn bulk. Scheelt weer in boodschappen doen
![]()
Arnold (1.88m) en Franco (1.65m) hadden ook andere energiebehoeftes
[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 09-04-2012 17:22:27 ]Confidence through competence![]()
Lucky you, ben je soms niet te bang dat het TE word omdat je maar 1.66 word ? Zo'n propje kan ook niet de bedoeling zijn toch ?quote:Op maandag 9 april 2012 17:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik kom op ongeveer 3000 uit, wat niet 'dik >3000 kcal' is. En de indicatie van de calculator voor jouw stats met 'moderately active' multiplier is ook ongeveer 3000 kcal.
Idealitair zit je daar dagelijks nog 15-25% boven qua kcal om te groeien.
Dat is nou het nadeel met jouw bouw.Ik ben 1.66m, kom tot je navel en heb 2200-2300 nodig in mijn bulk. Scheelt weer in boodschappen doen
vreemd dat jij maar op 3000 uitkomt, heb je wel 1,5 Liter pak melk gerekent ?![]()
Het duurt nog wel 1-2 jaar voordat ik een propje word.quote:Op maandag 9 april 2012 17:17 schreef obsama het volgende:
[..]
Lucky you, ben je soms niet te bang dat het TE word omdat je maar 1.66 word ? Zo'n propje kan ook niet de bedoeling zijn toch ?
vreemd dat jij maar op 3000 uitkomt, heb je wel 1,5 Liter pak melk gerekent ?
Ah, ik heb 1 liter gerekend. Tel er dus 250 kcal bij op voor de halve liter.
Nou fijn voor je, voordat ik een echt mooi fysiek kan hebben ben ik nog wel jaartje of 2/3 bezig....quote:Op maandag 9 april 2012 17:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het duurt nog wel 1-2 jaar voordat ik een propje word.
Ah, ik heb 1 liter gerekend. Tel er dus 250 kcal bij op voor de halve liter.![]()
Nouja, was maar een grove schatting van mij. Als het bij mij 2-3 jaar wordt voordat ik een beetje tevreden ben, dan zou ik daarvoor tekenen.quote:Op maandag 9 april 2012 17:19 schreef obsama het volgende:
[..]
Nou fijn voor je, voordat ik een echt mooi fysiek kan hebben ben ik nog wel jaartje of 2/3 bezig....
En volgens mij wil iedereen liever 1.80 - 1.85m of in die buurt zijn
Thanks, ik ga er mee bezig!quote:Op zondag 8 april 2012 20:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Hallo, jij bent mij, een jaar geleden. 1m87, 70kg, beetje skinnyfat, weinig spiermassa, al een lange tijd aankloten op de sportschool, geen resultaten boeken.
Lees je eens in over je onderhoud (hoeveel kcal heb ik nodig per dag om dit gewicht te behouden), ga er 300-500 boven zitten, en knallen maar.and then...![]()
Okayquote:Op maandag 9 april 2012 17:21 schreef obsama het volgende:
Oooh nee hoor, ben heel tevreden met m'n 1.94
he jellyI am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
![]()
Ik verwacht er na mijn cut zo uit te zien. (srs) De pecs aanhechtingen, de traps, de abs, de wijdte + verhoudingen. Foto komt van IrCute's fobo. Grappig om te zien.![]()
![]()
Ik heb even een vraag aan de 'ervaren' Bodybuilders hier;
Sinds een half jaar ga ik met een vriend een keer per week naar de sportschool (nu zou ik dat graag vaker per week doen, maar ben al volgeplanned met rugby en boksen. afijn), nu doen we daar ook aan bankdrukken en gewichtheffen etc. En ik vroeg me af of het als 15-jarige wel helemaal gezond is (dus dat mijn spieren nog niet helemaal volgroeid zijn of whatsoever) als ik bankdruk/gewichthef met 2x 20 kg? Alvast bedankt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs![]()
Mooi fysiekquote:Op maandag 9 april 2012 17:46 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verwacht er na mijn cut zo uit te zien. (srs) De pecs aanhechtingen, de traps, de abs, de wijdte + verhoudingen. Foto komt van IrCute's fobo. Grappig om te zien.Confidence through competence![]()
haha, je kunt toch geen verwachtingen aan jezelf hangen met foto's van anderen ?quote:Op maandag 9 april 2012 17:46 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verwacht er na mijn cut zo uit te zien. (srs) De pecs aanhechtingen, de traps, de abs, de wijdte + verhoudingen. Foto komt van IrCute's fobo. Grappig om te zien.![]()
Haha, als ik nu in de spiegel kijk zie ik dat fysiek met wat meer vet. Dus in dit geval wel.quote:Op maandag 9 april 2012 17:52 schreef obsama het volgende:
[..]
haha, je kunt toch geen verwachtingen aan jezelf hangen met foto's van anderen ?Vind ik ook!quote:![]()
Dit. Met als toevoeging:quote:Op maandag 9 april 2012 16:53 schreef Stereotomy het volgende:
Calorieën tellen is niet nodig, net als het niet nodig is dat je een snelheidsmeter in je auto hebt, maar het is toch wel verdomde handig om te begrijpen waarom je lichaam iets niet doet wat je wil. Als je een tijdje hebt geteld zou je het los kunnen laten, omdat je er dan een goed gevoel voor hebt ontwikkeld. In ieder geval beter dan iemand die nooit geteld heeft en maar niet aan wil komen / een enorme buik ontwikkeld en maar dan verklaart niet te snappen waarom.
Vooral belangrijk: hoeveelheid eiwitten en vetten die je binnen krijgt redelijkerwijs in de gaten ouden om gezond te blijven groeien/cutten, koolhydraten zijn maar opvulling daarbovenop en kun je dus in variëren (low carb cutten is weer wat anders).
We (iig ik) wil zo hoog mogelijke efficiëntie uit mijn trainingen en alles tellen is dan essentieel wat mij betreft.
Tuurlijk kun je (mits kCal >onderhoud) goed groeien op bv 4 liter melk/dag maar de aanzet vet/spier is niet de handigste zegmaar.-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.![]()
No mang. Jij wel, zag ik een keer.quote:3x per week compounds en variatiedingen (1.5 uur ofzo), ben eigenlijk op zoek naar wat nieuws. Grote compounds sowieso houden, dips en pullups/chins worden standaard weighted, incline bench en dan flat bench.quote:Op maandag 9 april 2012 13:42 schreef Warsaw het volgende:
[..]
Hoe ziet jou workout weekschema eruit?
Hoeveel graden doen jullie je incline bench trouwens? Hoe hoger je hem zet des te meer het schouderwerk wordt natuurlijk. Wat is een goede sweet spot? Zelf heb ik 30 graden ofzo.![]()
Neuken?quote:Op maandag 9 april 2012 17:46 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verwacht er na mijn cut zo uit te zien. (srs) De pecs aanhechtingen, de traps, de abs, de wijdte + verhoudingen. Foto komt van IrCute's fobo. Grappig om te zien.
![]()
![]()
![]()
Ik doe niet meer dan 30 graden, als ik al doe. Wil nog wat anterior deltoid / clavicular head van de pecs overhouden voor de shoulder press ivm full-body workout.Confidence through competence![]()
inline is 30 max, en ook ideaal trouwens.quote:Op maandag 9 april 2012 18:01 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
No mang. Jij wel, zag ik een keer.
[..]
3x per week compounds en variatiedingen (1.5 uur ofzo), ben eigenlijk op zoek naar wat nieuws. Grote compounds sowieso houden, dips en pullups/chins worden standaard weighted, incline bench en dan flat bench.
Hoeveel graden doen jullie je incline bench trouwens? Hoe hoger je hem zet des te meer het schouderwerk wordt natuurlijk. Wat is een goede sweet spot? Zelf heb ik 30 graden ofzo.![]()
Erg vertekend beeld door de kleurweergave.quote:Op maandag 9 april 2012 17:46 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verwacht er na mijn cut zo uit te zien. (srs) De pecs aanhechtingen, de traps, de abs, de wijdte + verhoudingen. Foto komt van IrCute's fobo. Grappig om te zien.
Hierdoor lijkt hij meer definitie te hebben dan het werkelijk is.![]()
Sowieso zit er niet veel vet meer aan; echt iets aan de skinny kant zelfs.quote:Op maandag 9 april 2012 18:17 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Erg vertekend beeld door de kleurweergave.
Hierdoor lijkt hij meer definitie te hebben dan het werkelijk is.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
klopt je ziet zn ribben zittenquote:Op maandag 9 april 2012 18:40 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Sowieso zit er niet veel vet meer aan; echt iets aan de skinny kant zelfs.![]()
Oke, dacht dat dbb wel iets voor je was. Ja klopt. Ik zit er al een aantal jaar.quote:Op maandag 9 april 2012 18:01 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
No mang. Jij wel, zag ik een keer.Bedankt Hans.![]()
Veel te droog die man. 10% is nog leuk daaronder hoef ik zelf niet.quote:Op maandag 9 april 2012 17:46 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel squat jequote:Waarom ben je geswitcht?quote:Op maandag 9 april 2012 18:56 schreef drumstickNL het volgende:
Ik heb 'm op 45 graden; had 'm eerder wel op 30.![]()
![]()
30 graden incline bench press. Maar als je een bankje hebt wat je kan verstellen zou ik het op verschillende standen proberen.
Met 45 graden en hoger wordt het meer een shoulder press. Front delts krijgen over het algemeen al genoeg op hun donder...![]()
![]()
Iemand bij de gym zei dat het goed was voor je schouders dus ik heb het toen een keer geprobeerd en het voelde wel lekker. Misschien toch maar eens terug naar 30 als ik het zo hoor.quote:Op maandag 9 april 2012 20:01 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hoeveel squat je
[..]
Waarom ben je geswitcht?-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Geen couscous eten in je PW mealquote:Op maandag 9 april 2012 22:35 schreef seto het volgende:
Iemand ervaring met na het laten trekken van een verstandskies te gaan trainen?Confidence through competence![]()
Maar geen zwakheid tijdens het trainen door de verdoving ofzo? Kan wel een half schepje Noxipro extra nemen.![]()
Ik weet het niet, maar wordt er ook niet gezegd dat je het liefst iemand mee moet nemen omdat je kans hebt dat je op de terugweg naar huis plots flauw kan vallen?Confidence through competence![]()
Een lijntje Noxi leggen van de gym naar huis en terug. En blijven snuiven totdat je thuis bent.quote:Op maandag 9 april 2012 22:38 schreef Stereotomy het volgende:
Ik weet het niet, maar wordt er ook niet gezegd dat je het liefst iemand mee moet nemen omdat je kans hebt dat je op de terugweg naar huis plots flauw kan vallen?![]()
Als het er makkelijk uit komt zou je het kunnen overwegen. Als ze moeten snijden zou ik het niet doen. Door kracht te zetten en je hartslag verhogen enzo zou je een onnodige extra bloeding kunnen krijgen.quote:Op maandag 9 april 2012 22:35 schreef seto het volgende:
Iemand ervaring met na het laten trekken van een verstandskies te gaan trainen?![]()
Kijk daar heb ik wat aanquote:Op maandag 9 april 2012 22:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als het er makkelijk uit komt zou je het kunnen overwegen. Als ze moeten snijden zou ik het niet doen. Door kracht te zetten en je hartslag verhogen enzo zou je een onnodige extra bloeding kunnen krijgen.Als het goed is hoeven ze niet te snijden (gebeurt gewoon bij de tandarts), dus ik ga het gewoon proberen denk ik. Zit ook iets van 8 uur tussen.
![]()
Hoe hoger de graden, hoe meer jij je schouders gaat gebruiken natuurlijk.quote:Op maandag 9 april 2012 20:48 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Iemand bij de gym zei dat het goed was voor je schouders dus ik heb het toen een keer geprobeerd en het voelde wel lekker. Misschien toch maar eens terug naar 30 als ik het zo hoor.![]()
dit, terwijl mijn conditie zeker goed is door het boksen, maar ik kan gewoon voor geen meter hardlopenquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:56 schreef drumstickNL het volgende:
De test waarin al die voetbal boys je konden verslaan.![]()
![]()
Zo. Lekker terug van 4 dagen catabool wegrotten in een campervanGrappig om te zien hoe snel je lean gains zichtbaar worden als je een paar dagen te weinig eet en drinkt.
Morgen pakken we de bulk-draad weer op
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Wat is er omhoog, negers. Foto van gisteren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bulk abzzz1m74 @ 82kg @ ~18% VP. Nog een maand of drie voluit bulken, met accent op traps en armen (mijn genen, wat doe je
) en dan maar eens kijken wat er tevoorschijn komt
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
18% ja? Hm, met die lengte misschien wel, maar het ziet er nog behoorlijk goed uit
Overigens heeft bulken op een hoger vetpercentage minder zin dan op een lage. Meer overschot van energie gaat naar vetopslag ipv spieren door de hormonale werking van je buikvet.
http://www.bodyrecomposit(...)itioning-part-1.htmlConfidence through competence![]()
Die 18% is een gok, misschien is het wat minder (wat denk jij?). Mijn spieren ogen momenteel echter wel heel erg 'zacht' en definitieloos (geen aders, geen detail), wat volgens mij vooral door een wat hoger VP komt. Ook zit er met name laag op mijn middel wel wat vet. Dit rijmt op zich wel met mijn dieet (veel volle melk) en mijn genen (meso/endo). Betreffende cortisol; ik slik momenteel dagelijks een capsule ginseng. Heb begrepen dat dit op termijn cortisol-levels onder controle houdt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 05:25 schreef Stereotomy het volgende:
18% ja? Hm, met die lengte misschien wel, maar het ziet er nog behoorlijk goed uit
Overigens heeft bulken op een hoger vetpercentage minder zin dan op een lage. Meer overschot van energie gaat naar vetopslag ipv spieren door de hormonale werking van je buikvet.
http://www.bodyrecomposit(...)itioning-part-1.html
Mijn hoge gewicht zit trouwens vooral in mijn benen, die echt flink zijn gegroeid door het squatten.
[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 10-04-2012 06:19:36 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Nou, 18% denk ik wat aan de hoge kant. Dan heb je namelijk echt een hangbuikje.
Ik zou zeggen tussen de 15-18% denk ik.Confidence through competence![]()
Nee, dat heb ik niet echt nee. Hooguit wat last van een uitpuilende gut door die verdomde diastasis, maar daar zal ik bij 10% VP ook last van hebben. Wel grappig dat ik uitgerekend in mijn bulk voor het eerst ook de contouren van mijn lower abs begin te zien. Ondanks mijn niet al te nette dieet toch genoeg lean gains blijkbaarquote:Op dinsdag 10 april 2012 06:46 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, 18% denk ik wat aan de hoge kant. Dan heb je namelijk echt een hangbuikje.
Ik zou zeggen tussen de 15-18% denk ik.
-
quote:Op dinsdag 10 april 2012 04:20 schreef star_gazer het volgende:
Wat is er omhoog, negers. Foto van gisteren:Nice, denk dat 18% wel klopt :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bulk abzzz1m74 @ 82kg @ ~18% VP. Nog een maand of drie voluit bulken, met accent op traps en armen (mijn genen, wat doe je
Volle melk doet zijn werk, even door bulken daarzo.,
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2012 07:26:15 ]![]()
Heb vanwege de diastasis dus geen crunches gedaan. Gewoon die compounds voluit knallen en wat planks om de Transverse Abdominis aan te pakken.quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Die diastasis valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:26 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb vanwege de diastasis dus geen crunches gedaan. Gewoon die compounds voluit knallen en wat planks om de Transverse Abdominis aan te pakken.
Dit vond ik op google als ik op diastasis zocht![]()
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2012 07:35:27 ]![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:32 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Die diastasis valt toch wel mee?
Dit vond ik op google als ik op diastasis zocht![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
Dit ook:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Komt veel voor bij vrouwen na hun zwangerschap, maar kan dus ook aangeboren zijn in mannen.
Ugly is a disease
-
quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:40 schreef Banaanensuiker het volgende:
Dit ook:Oh come on.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit hier met m'n brood met kipfile en kaas.
![]()
![]()
Nu heb je een tafel met rijk gevulde erwtensoepquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Oh come on.Ik zit hier met m'n brood met kipfile en kaas.
oah hehe. Goed dat ik m'n eieren al op had, want de lucht van een paar gekookte eieren er bijquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nu heb je een tafel met rijk gevulde erwtensoep![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2012 04:20 schreef star_gazer het volgende:
Wat is er omhoog, negers. Foto van gisteren:Mooie chest/core broSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bulk abzzz1m74 @ 82kg @ ~18% VP. Nog een maand of drie voluit bulken, met accent op traps en armen (mijn genen, wat doe je
Twee / drie vingers. Heb echt geen zin in zo'n tummy tuck operatie om die dingen aan elkaar te naaien. Krijg je een dik litteken van en schijnt echt onwijs pijnlijk te zijn. Sowieso geen gym voor een paar maanden erna geloof ikquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:58 schreef Panzermaus het volgende:
Hoe wijd is dat gat tussen je abs eigenlijk, star_gazer?Probeer het voorlopig wel door veel Transverse Abdominis werk (planks, vacuums) te doen en crunches over te slaan.
-
Thanks. Chest en lats zijn een genetisch mazzeltje, core is hard werk op de compounds plus wat voorzichtige iso. je ziet trouwens ook goed dat mijn armen achterlopen als je naar mijn schouders kijkt. Mijn rechterschouder puilt licht uitquote:
-
TT: 200kg and counting
-
Help dat dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Twee / drie vingers. Heb echt geen zin in zo'n tummy tuck operatie om die dingen aan elkaar te naaien. Krijg je een dik litteken van en schijnt echt onwijs pijnlijk te zijn. Sowieso geen gym voor een paar maanden erna geloof ikProbeer het voorlopig wel door veel Transverse Abdominis werk (planks, vacuums) te doen en crunches over te slaan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: