abonnement Unibet Coolblue
pi_109971598


Vorige delen:
Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9
Bloedgeven - Deel 10
Bloedgeven - Deel 11
Bloedgeven - Deel 12
Bloedgeven - Deel 13
Bloedgeven - Deel 14
Bloedgeven - Deel 15
Bloedgeven - Deel 16
Bloedgeven - Deel 17
Bloedgeven - Deel 18

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 6

Ik ben bang voor de naald.

Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.

Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...

In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Potentiele smoes nr. 7: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen

[ Bericht 2% gewijzigd door Deetch op 06-04-2012 09:08:31 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109971729
De motie van Pia Dijkstra is dus aangenomen, hoe groot schat jij de kansen in de eerste kamer in voor homo donatie?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:09:26 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_109971734
Succes Greys :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_109971767
Dapper hoor Greys. Heel veel succes en meestal zijn het hele aardige mensen bij De Sanquin dus die houden je wel bezig, zeker als het je eerste keer is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109972887
Wat goed dat hier al zo lang een centraal topic voor is. Eind deze maand weer :)
pi_109972924
Mogen rokers eigenlijk ook bloed laten prikken? Ondanks de lagere zuurstofsaturatie?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 10:01:06 #7
163650 Greys
pi_109972981
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:11 schreef Deetch het volgende:
Dapper hoor Greys. Heel veel succes en meestal zijn het hele aardige mensen bij De Sanquin dus die houden je wel bezig, zeker als het je eerste keer is.
Ja dat zijn het zeker, aardige mensen O+
De vorige keer toen ik voor die testbuisjes moest en zei dat ik zo enorm zenuwachtig was - want naaldenangst - waren de dames echt superlief en heel slim qua afleiden :D Dus ik heb er ook wel vertrouwen in voor dinsdag voor het echte werk. Van te voren zal ik weer bang zijn, dat is nou eenmaal zo, maar als die naald er eenmaal in zit zal het wel weer meevallen *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109973037
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat zijn het zeker, aardige mensen O+
De vorige keer toen ik voor die testbuisjes moest en zei dat ik zo enorm zenuwachtig was - want naaldenangst - waren de dames echt superlief en heel slim qua afleiden :D Dus ik heb er ook wel vertrouwen in voor dinsdag voor het echte werk. Van te voren zal ik weer bang zijn, dat is nou eenmaal zo, maar als die naald er eenmaal in zit zal het wel weer meevallen *O*
Een naald voor afnamebuizen om jouw waarden en bloedgroep te bepalen is kleiner (0,8mm) dan de naald die gebruikt wordt om transfusiezakken te vullen. Niet om je bang te maken, maar dat je het even weet :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 10:06:17 #9
163650 Greys
pi_109973105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:03 schreef boyv het volgende:

[..]

Een naald voor afnamebuizen om jouw waarden en bloedgroep te bepalen is kleiner (0,8mm) dan de naald die gebruikt wordt om transfusiezakken te vullen. Niet om je bang te maken, maar dat je het even weet :)
Oei :X
Véél kleiner? :@
Maar ik ben wel blij dat je het zegt, ik weet dat soort dingen gewoon graag allemaal!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 10:06:43 #10
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109973115
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:09 schreef Deetch het volgende:
De motie van Pia Dijkstra is dus aangenomen, hoe groot schat jij de kansen in de eerste kamer in voor homo donatie?
Dat is afhankelijk van de eventuele toename in risico's,
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 10:07:18 #11
163650 Greys
pi_109973135
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:59 schreef boyv het volgende:
Mogen rokers eigenlijk ook bloed laten prikken? Ondanks de lagere zuurstofsaturatie?
Ja, kennelijk :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109973179
Ik zit er al een tijdje over na te denken. Ik sport nogal veel. Heeft het nog nadelige gevolgen voor het sporten? Minder uithoudingsvermogen ofzo?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 10:14:37 #13
163650 Greys
pi_109973315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik zit er al een tijdje over na te denken. Ik sport nogal veel. Heeft het nog nadelige gevolgen voor het sporten? Minder uithoudingsvermogen ofzo?
Sowieso de dag zelf en de dag na het doneren beter om niet intensief te sporten.
En over het geheel staat hier wel wat interessante info daarover:

http://www.gezondvgz.nl/%(...)94f0-6cc12d28047d%7D

quote:
Als iemand bloeddonor is, wordt als regel een halve liter bloed per keer afgenomen. Een volwassen persoon van gemiddeld postuur heeft ongeveer 5 liter bloed. Ook bij sporters bij wie de ijzervoorraad op peil is, duurt het altijd één of meerdere weken voordat het gedoneerde bloed weer is aangemaakt. Voordat het zover is, heeft de bloeddonor te maken met een verminderd herstel- en prestatievermogen.
De training moet hierop dus tijdelijk worden aangepast, waarbij de sporter extra oplet hoe hij/zij zich voelt tijdens en (daags) na de training. Het is dus niet verstandig bloed te doneren vlak voor een belangrijke wedstrijd of in een zware trainingsperiode. Hoe lang de herstelperiode is na een bloeddonatie, verschilt per persoon en hangt bijvoorbeeld af van de ijzervoorraad die iemand heeft. Aangezien intensief trainende duursporters toch al vaker een ijzertekort ontwikkelen, kan het voor velen van hen echt een probleem zijn naast hun intensieve training twee keer per jaar een halve liter bloed geven. Het is daarom begrijpelijk dat veel prestatiegericht ingestelde duursporters van bloeddonatie afzien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109973506
Gewoon aan de EPO :P
pi_109973574
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Oei :X
Véél kleiner? :@
Maar ik ben wel blij dat je het zegt, ik weet dat soort dingen gewoon graag allemaal!
Best wel wat kleiner. Maar zodra hij erin zit merk je er niks meer van! En een tip: met je vingers wiebelen of in een balletje knijpen anders krijg je hele vervelende tintelende vingers.
pi_109973684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Sowieso de dag zelf en de dag na het doneren beter om niet intensief te sporten.
En over het geheel staat hier wel wat interessante info daarover:

http://www.gezondvgz.nl/%(...)94f0-6cc12d28047d%7D

[..]

Dankje :)
Gewoon maar een keer proberen denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 10:29:11 #17
163650 Greys
pi_109973689
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Best wel wat kleiner. Maar zodra hij erin zit merk je er niks meer van! En een tip: met je vingers wiebelen of in een balletje knijpen anders krijg je hele vervelende tintelende vingers.
Oke, bedankt!
Bij de testbuisjes maakte ik de fout door de hele tijd tijdens het vullen van de buisjes in mijn hand te blijven knijpen (zoals ik van te voren moest doen) want ik wist niet dat je dat 'los mocht laten' nadat de naald er in zat :@
En dus had ik er na afloop best last van, van de plek waar ze geprikt hadden. Maar dat kwam wrs van het blijven knijpen. Want dat moet je niet heel de tijd blijven doen, toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109973875
Je hoeft inderdaad niet te knijpen, gewoon ontspannen :) En geef het ook zeker aan als je je niet goed voelt (plots warm krijgt, draaierig voelt etc). Ik ging de eerste keer bijna onderuit. Bij 495 ml :').
pi_109974262
Blijven knijpen (stuwen) is net als een stuwband alleen nodig om de ader te vinden. Daarnaast zal constante spanning er ook voor zorgen dat de samenstelling van het bloed langzaamaan verandert, daarom is het zelfs de regel dat er maximaal 2 minuten gestuwd wordt (wat in de praktijk niet altijd realistisch is, maar ok).

En zelf zul je het makkelijker hebben als je gewoon ontspant overigens :)
pi_109974337
Heb mij zojuist ingeschreven O+
Heb vaak geholpen met bloedgeven (EHBO team), vond t altijd beetje eng, dus deed ik de mensen na het bloedgeven begeleiden haha.

Maar toch maar gedaan, dankzij dit topic O+
~ Bonito La Risa ~
pi_109975920
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Oke, bedankt!
Bij de testbuisjes maakte ik de fout door de hele tijd tijdens het vullen van de buisjes in mijn hand te blijven knijpen (zoals ik van te voren moest doen) want ik wist niet dat je dat 'los mocht laten' nadat de naald er in zat :@
En dus had ik er na afloop best last van, van de plek waar ze geprikt hadden. Maar dat kwam wrs van het blijven knijpen. Want dat moet je niet heel de tijd blijven doen, toch?
Goed dat je dat gaat doen! Ik vind de vingerprik pijnlijker dan het prikken zelf. Ik zie ook helemaal niet op tegen prikken. Ik krijg vaak een balletje om in te knijpen om mijn bloed goed te laten stromen, maar daar voel ik verder achteraf niets van. Als je last hebt gehad van het prikken lag het waarschijnlijk aan de prikker. Bij een goede prikker voel je na afloop niets.
pi_109976234
Ik ben ook net terug van plasma geven. 45 Minuten en 3 roze koeken. :Y)
pi_109976555
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:49 schreef Roolio het volgende:
Ik ben ook net terug van plasma geven. 45 Minuten en 3 roze koeken. :Y)
ik ga altijd voor Knol's notenkoek in Groningen ^O^
of zo'n lekker appelkoek.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109976599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:59 schreef boyv het volgende:
Mogen rokers eigenlijk ook bloed laten prikken? Ondanks de lagere zuurstofsaturatie?
Het gaat niet om de hoeveelheid zuurstof in het bloed maar de hoeveelheid zuuratofdragers (Hb).
De saturatie wordt door de ontvanger zelf verzorgt. Dus je kunt gewoon donor worden als je door de medische test komt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 12:07:03 #25
163650 Greys
pi_109976939
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:59 schreef Deetch het volgende:

[..]

Het gaat niet om de hoeveelheid zuurstof in het bloed maar de hoeveelheid zuuratofdragers (Hb).
De saturatie wordt door de ontvanger zelf verzorgt. Dus je kunt gewoon donor worden als je door de medische test komt.
Ik rook, maar mijn Hb was 9.9.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 12:08:11 #26
163650 Greys
pi_109976977
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:51 schreef Mixende_match het volgende:
Heb mij zojuist ingeschreven O+
Heb vaak geholpen met bloedgeven (EHBO team), vond t altijd beetje eng, dus deed ik de mensen na het bloedgeven begeleiden haha.

Maar toch maar gedaan, dankzij dit topic O+
Wat goed van je *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:12:21 #27
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_109977111
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:07 schreef Greys het volgende:
Ik rook, maar mijn Hb was 9.9.
Roken heeft volgens mij een positieve invloed op de hoogte van je Hb-gehalte. Mijn Hb is een periode standaard boven de 10 geweest. Op een gegeven moment vroegen ze of ik rookte of dat ik astmatisch was. Dat kan blijkbaar van invloed zijn.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_109977352
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:59 schreef Deetch het volgende:

[..]

Het gaat niet om de hoeveelheid zuurstof in het bloed maar de hoeveelheid zuuratofdragers (Hb).
De saturatie wordt door de ontvanger zelf verzorgt. Dus je kunt gewoon donor worden als je door de medische test komt.
De lagere saturatie (van +/- 5% dacht ik) wordt veroorzaakt doordat het Fe2+ in het hb van rokers' rode bloedcellen voor een klein deel oxideert naar Fe3+. Zuurstof (O2-) bindt alleen aan Fe2+ en niet aan Fe3+, dus verlaagt de hoeveelheid zuurstof die per rode bloedcel vervoert kan worden. Bij transfusie draagt een donerende roker dit over aan de ontvanger.

Het is marginaal dat wel, maar iemand die ik ken werd afgekeurd door een te laag ijzergehalte, vandaar de vraag.

edit: Fe = ijzer
pi_109977439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:21 schreef boyv het volgende:

[..]

De lagere saturatie (van +/- 5% dacht ik) wordt veroorzaakt doordat het Fe2+ in het hb van rokers' rode bloedcellen voor een klein deel oxideert naar Fe3+. Zuurstof (O2-) bindt alleen aan Fe2+ en niet aan Fe3+, dus verlaagt de hoeveelheid zuurstof die per rode bloedcel vervoert kan worden. Bij transfusie draagt een donerende roker dit over aan de ontvanger.

Het is marginaal dat wel, maar iemand die ik ken werd afgekeurd door een te laag ijzergehalte, vandaar de vraag.

edit: Fe = ijzer
interessant, nooit geweten. Ik dacht dat er gewoon meer CO aan je Hb vast zat zodat er geen zuurstof aan kon hangen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109977442
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik rook, maar mijn Hb was 9.9.
Wow dat is echt hoog (want je bent vrouw toch neem ik aan?). Ik zit rond tussen de 9,3 en 9,9. Het schijnt dat hoe meer je sport, hoe lager je Hb wordt..
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:03:22 #31
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_109978936
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik rook, maar mijn Hb was 9.9.
Het Hb van rokers is dan ook hoger dan dat van niet-rokers :Y

http://projects.gw.utwent(...)ren/Roken/roken.html
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 13:04:59 #32
163650 Greys
pi_109979002
Oh.. en ik helemaal trots er op zijn enzo :@ _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:14:01 #33
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109979349
hehe :P
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:14:38 #34
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109979384
geldt dat ook voor wietrokers
pi_109979611
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wow dat is echt hoog (want je bent vrouw toch neem ik aan?). Ik zit rond tussen de 9,3 en 9,9. Het schijnt dat hoe meer je sport, hoe lager je Hb wordt..
Oew, dat gaat weer interessant worden binnenkort dan!
Mijn Hb is altijd al aan de lage kant, vaak moet er ook 2 keer geprikt worden voordat ik een goed Hb heb.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109980909
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Oew, dat gaat weer interessant worden binnenkort dan!
Mijn Hb is altijd al aan de lage kant, vaak moet er ook 2 keer geprikt worden voordat ik een goed Hb heb.
Paar dagen van te voren veel rood vlees eten met vitamine C. En roosvicee ferro drinken. Is je Hb zo 0.5 hoger..
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2012 @ 15:27:05 #37
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109985202
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wow dat is echt hoog (want je bent vrouw toch neem ik aan?). Ik zit rond tussen de 9,3 en 9,9. Het schijnt dat hoe meer je sport, hoe lager je Hb wordt..
Als dat waar was dan deed ik de 100m sprint in 3 seconden :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_109986040
Het is volgens mij ook grotendeels aanleg. Ik heb altijd meer dan 10, maar rook niet, en eet verder ook niet bijzonder.
pi_110069874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik zit er al een tijdje over na te denken. Ik sport nogal veel. Heeft het nog nadelige gevolgen voor het sporten? Minder uithoudingsvermogen ofzo?
Je kunt ook plasma geven ipv bloed, dat is minder ingrijpend. Ik merk he-le-maal niks nadat ik plasma heb gegeven, na bloeddonatie had ik altijd wel een paar dagen zware benen en de eerste dag honger als 'n paard.
pi_110133784
Net bloed gegeven, ging soepel. Hb was 9,2 en dit keer met rechts gegeven. Liep beter dan op links eigenlijk.
pi_110158275
Eind van de middag ook weer eens plasma gegeven na wat uitstel wegens vakantie en griep enzo. HB 10 bloeddruk ook wat aan de hoge kant maar wel met de normale band die altijd een hogere waarde geeft dan de brede band die ze meestal gebruiken.

Bij de afdeling volbloed ging iemand behoorlijk onderuit. Afgevoerd op een bed en een tijdje apart gelegd. Toen ik klaar was met doneren zat ie in de koffiekamer paaseitjes weg te werken, hij had suiker nodig denk ik :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_110158592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:48 schreef Karstman het volgende:
Eind van de middag ook weer eens plasma gegeven na wat uitstel wegens vakantie en griep enzo. HB 10 bloeddruk ook wat aan de hoge kant maar wel met de normale band die altijd een hogere waarde geeft dan de brede band die ze meestal gebruiken.

Bij de afdeling volbloed ging iemand behoorlijk onderuit. Afgevoerd op een bed en een tijdje apart gelegd. Toen ik klaar was met doneren zat ie in de koffiekamer paaseitjes weg te werken, hij had suiker nodig denk ik :)
Voor mij was een donatie mislukt door verkeerd prikken. Dezelfde prikker ging bij mij prikken, maar ging perfect.
pi_110158892
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

Voor mij was een donatie mislukt door verkeerd prikken. Dezelfde prikker ging bij mij prikken, maar ging perfect.
Misprikken is niet leuk :P 4 weken met een gigabloeduitstorting gelopen, ik weet nu wel welke prikkers ik moet hebben. Die op woensdagavond dus ik ga volgende week maar :).
Adreswijziging doorgegeven en kreeg 3 dagen later op mn nieuwe adres de oproep al binnen! Over goede administratie gesproken!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 april 2012 @ 20:54:47 #44
39237 crew  H_T
2733
pi_110248222
Vraagje: kan je alleen telefonisch melden dat je niet binnen de termijn van de oproep langs kan komen, of is er ook een mogelijkheid dat te doen via internet?

Edit: had ietsjes langer moeten zoeken :@ Hier staat het formulier
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 april 2012 @ 22:50:08 #45
163650 Greys
pi_110255733
Gister mijn eerste halve liter gegeven, voor het eggie dus :)
Mijn bloedgroep bleek B positief.

Ik schrok wel van de dikte van deze naald :@
Prikken deed ook meer pijn dan de testbuisjes. Maar verder weinig last gehad, behalve een bibber/tril-bui na afloop, kreeg de verpakking van mijn stroopwafel niet eens open. Maar dat waren waarschijnlijk de zenuwen die van me af vielen :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110256956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:50 schreef Greys het volgende:

Mijn bloedgroep bleek B positief.

Wij matchen *)
Maar goed dat het allemaal is gelukt Greys, je eerste donatie zit erop!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 april 2012 @ 23:20:42 #47
163650 Greys
pi_110257095
quote:
17s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij matchen *)
Maar goed dat het allemaal is gelukt Greys, je eerste donatie zit erop!
Oeh, wij zijn speciaaltjes O+
Tenminste, ik begreep dat B positief veel minder vaak voorkomt.
Of ze hebben me maar iets wijs gemaakt om me af te leiden, kan ook :P

En ja, het zit er op! En ik durf volgende keer wel weer :Y
Het zal nooit mijn hobby worden en ik moest ook best lang blijven liggen na afloop ivm iets te wit weggetrokken, maar dat waren gewoon de zenuwen. En daarna hebben ze me op de foto gezet met die zak bloed in mijn hand 'leuk voor op je facebook' :D :')

Oh en ik kreeg een knuffelpelikaantje :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110257564
Ik kreeg mijn knuffelpelikaan pas na 5 donaties }:|
Maar goed van je dat je donor bent! Ik moet zeggen dat het mijn hobby ook nooit zal worden, maar ik denk maar zo... de mensen die het bloed nodig hebben, die hebben meer te verduren dan ik met mijn prikje 1 keer in de zoveel maanden.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 april 2012 @ 23:36:24 #49
163650 Greys
pi_110257722
Ik kreeg hem nu al omdat ze niet hadden verwacht (omdat ik zo bang was al bij de testbuisjes :@ :@ ) dat ik daadwerkelijk terug zou komen voor de donatie. Wel heel lief!
En ik kreeg speciaal dezelfde mevrouw als de vorige keer :@ Die zou mij eigenlijk niet prikken maar heeft speciaal geruild, zij deed eigenlijk de voor-testjes gisteravond, dus de vingerprik en bloeddruk meten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110257839
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Oeh, wij zijn speciaaltjes O+
Tenminste, ik begreep dat B positief veel minder vaak voorkomt.
Of ze hebben me maar iets wijs gemaakt om me af te leiden, kan ook :P

En ja, het zit er op! En ik durf volgende keer wel weer :Y
Het zal nooit mijn hobby worden en ik moest ook best lang blijven liggen na afloop ivm iets te wit weggetrokken, maar dat waren gewoon de zenuwen. En daarna hebben ze me op de foto gezet met die zak bloed in mijn hand 'leuk voor op je facebook' :D :')

Oh en ik kreeg een knuffelpelikaantje :@
Nou ja, ik ben een keer gebeld en gesmst of ik z.s.m. wou komen doneren en de keuringsarts gaf ook aan dat er iig waar ik zit niet al te veel b+donoren zijn :).
En ach, mijn hobby is het ook niet. Maar ik ben gezond en kan het bloed missen ^O^. Ziek zijn vind niemand leuk.
pi_110257845
Ik vind alle medewerkers heel lief maar diegene die hemaglobine en bloeddruk meten doen altijd heel vreemd tegen mij. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het voelt vaak alsof ze denken dat ik achterlijk ben. Misschien omdat ik relatief jong ben en ook altijd een beetje zenuwachtig, maar dan kan je alsnog wel normaal doen :P

Dit heb ik in zowel Utrecht als Zwolle gehad, met verschillende dokters, dus het is niet dat het aan één persoon ligt. Maar heb ook wel een goede ervaring gehad gelukkig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 april 2012 @ 23:45:16 #52
163650 Greys
pi_110258084
Wat lullig en vreemd, dat je dat gevoel krijgt :o
Zou niet moeten ook inderdaad, vind ik. Wat doen ze dan? Praten ze tegen je alsof je een kleuter bent oid?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110258641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:45 schreef Greys het volgende:
Wat lullig en vreemd, dat je dat gevoel krijgt :o
Zou niet moeten ook inderdaad, vind ik. Wat doen ze dan? Praten ze tegen je alsof je een kleuter bent oid?
Ja, zo'n beetje wel.

Ik moet wel zeggen dat ik pas 3 keer heb gedoneerd (dus vier dokters). Misschien heb ik steeds de verkeerde.
pi_110263787
Ik heb het geluk dat er op de woensdagavond een collega van mij achter de koffiehoek staat... dus ben daar altijd al mn zenuwen bij hem weg aan het beppen :')
pi_110263876
Ik heb me nu 2 keer aangemeld (1e keer op 25 februari), maar ik heb nog steeds niets ontvangen, behalve een 'je krijgt binnenkort een brief' emailtje.

Hoe lang duurt het normaal gesproken?
When was the last time something was your fault?
pi_110264435
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:05 schreef ondergetekende het volgende:
Ik heb me nu 2 keer aangemeld (1e keer op 25 februari), maar ik heb nog steeds niets ontvangen, behalve een 'je krijgt binnenkort een brief' emailtje.

Hoe lang duurt het normaal gesproken?
ik heb ook ooit een ellenlang onterecht zitten wachten op een uitnodiging die niet kwam, ik zou ze even bellen. Er staat vast een telefoonnummer op de site
pi_110279139
Nieuw hier! Ik heb 29 mei mijn keuring gesprek :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 april 2012 @ 15:27:05 #58
163650 Greys
pi_110279522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:19 schreef 44rdb31 het volgende:
Nieuw hier! Ik heb 29 mei mijn keuring gesprek :)
Welkom!
En 29 mei, dat duurt nog wel even! Kon het niet eerder of wilde je niet eerder?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110279981
Ik ga 24 april voor het eerst doneren , ik kreeg vandaag de oproep in de bus. *O*
Tegen het prikken zie ik niet op , ik hoop alleen dat ik niet onderuit ga door het doneren :@
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_110281007
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Welkom!
En 29 mei, dat duurt nog wel even! Kon het niet eerder of wilde je niet eerder?
Nee kon niet eerder, ik heb eind februari de afspraak gemaakt. Maaaar het is nu niet zo heel lang meer, nog anderhalf maandje!
pi_110285617
'Tis een jaar geleden dat ik mijn piercing heb laten zetten, ik heb me dus aangemeld! Ik weet niet wat mijn bloedgroep is, maar mijn moeder heeft Bpositief en mijn vader Opositief, dus ze zijn hoe dan ook blij met me! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdezenaamalbezet op 13-04-2012 18:19:48 ]
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_110288199
Ik heb vandaag de keuring gehad :) HB: 8.3 en bloeddruk 126/76, keurig dus. Ik mag helaas pas rond augustus doneren (mits goed gekeurd uiteraard) vanwege een maagonderzoek dat ik onlangs gehad heb. Wel jammer, want volgens mij is mijn bloedgroep 0 negatief dus ze zitten om me te springen :P
pi_110294114
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:39 schreef frame-saw het volgende:
Misschien omdat ik relatief jong ben en ook altijd een beetje zenuwachtig, maar dan kan je alsnog wel normaal doen :P
Ik denk dat ze je proberen gerust te stellen. :D
pi_110298106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:28 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze je proberen gerust te stellen. :D
Ja dat kan het zijn, maar de prikkers lukt het wel maar de dokters niet. Ze zijn trouwens wel heel vriendelijk, maar op zo'n manier waarop je tegen kinderen praat. Misschien heb ik wel met allemaal kinderartsen te maken gehad, haha :')
pi_110299382
Of hele jonge dokters die nog niet zoveel ervaring met zulke situaties hebben? De testdokters zijn namelijk vaak net afgestudeerde artsen. Misschien zelfs co-assistenten?
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 23:10:01 #66
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110299503
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:07 schreef wyccie het volgende:
Of hele jonge dokters die nog niet zoveel ervaring met zulke situaties hebben? De testdokters zijn namelijk vaak net afgestudeerde artsen. Misschien zelfs co-assistenten?
basis-arts.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110299588
Een co-assistent is iemand die nog bezig is met geneeskunde.
Je bedoelt misschien dan een arts-assistent (al dan niet in opleiding).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_110299833
Nee, ik bedoel co-assistent (ben er zelf één). Kan me namelijk herinneren dat ik zelf ooit de Hb-prikjes en bloeddrukmeting heb gehad door iemand die ik van de faculteit ken,en volgens mij was ze toen nog geen arts.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 23:20:21 #69
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110300002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:16 schreef wyccie het volgende:
Nee, ik bedoel co-assistent (ben er zelf één). Kan me namelijk herinneren dat ik zelf ooit de Hb-prikjes en bloeddrukmeting heb gehad door iemand die ik van de faculteit ken,en volgens mij was ze toen nog geen arts.
Prikken en bloeddruk bepalen is anders dan wat een keuringarts bij Sanquin doet?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110300174
Dat bedoel ik (en frame-saw) ook.Testdokter was wat onhandig van me geformuleerd.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:39 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind alle medewerkers heel lief maar diegene die hemaglobine en bloeddruk meten doen altijd heel vreemd tegen mij.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 23:26:55 #71
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110300326
Ik zou het niet weten. Ik sta in het rood bij de bloedbank. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110300828
Sanquin heeft sinds een tijdje een nieuwe site, ziet er mooi uit.
Maar eerder kon je in één oogopslag zien hoeveel voorraad van welke bloedgroep ze nog hebben (grafiek). Nu hebben ze dat helemaal uitgesplitst naar meerdere, andere bloedgroepen. Daar hebben we toch niks aan. }:|
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 23:40:48 #73
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110301004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:36 schreef wyccie het volgende:
Sanquin heeft sinds een tijdje een nieuwe site, ziet er mooi uit.
Maar eerder kon je in één oogopslag zien hoeveel voorraad van welke bloedgroep ze nog hebben (grafiek). Nu hebben ze dat helemaal uitgesplitst naar meerdere, andere bloedgroepen. Daar hebben we toch niks aan. }:|
0 die geschikt zijn. En als ik nu een transfusie nodig heb wat dan?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110301073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
0 die geschikt zijn. En als ik nu een transfusie nodig heb wat dan?
Helemaal niks? Er zitten zat 0- tussen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 23:46:13 #75
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110301255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:42 schreef wyccie het volgende:

[..]

Helemaal niks? Er zitten zat 0- tussen.
En de irregulaire antistoffen? :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110301299
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
En de irregulaire antistoffen? :P
Weet jij die van jezelf dan?
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 23:48:00 #77
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110301338
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Weet jij die van jezelf dan?
Ja, die staan op mijn pasje.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110301426
Niet op de mijne.

Wat er wel op staat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 23:54:56 #79
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110301620
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:50 schreef wyccie het volgende:
Niet op de mijne.

Wat er wel op staat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij staat erop

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110301705
Ah!
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 00:02:32 #81
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110301959
Maar dan nog kan ik geen passend bloed vinden. Wat als ik nu een bloedtransfusie nodig zou hebben?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110302166
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 23:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

0 die geschikt zijn. En als ik nu een transfusie nodig heb wat dan?
Voor jezelf gaan doneren? :P
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 11:37:35 #83
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110309663
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Voor jezelf gaan doneren? :P
Dan ga ik er niet veel op vooruit denk ik :)
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110327585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 11:37 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dan ga ik er niet veel op vooruit denk ik :)
Dan hopen dat je nooit een transfusie nodig gaat hebben. Maar voor jezelf gaan doneren is geen optie?
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 21:53:06 #85
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110328759
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dan hopen dat je nooit een transfusie nodig gaat hebben. Maar voor jezelf gaan doneren is geen optie?
Nope.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110402092
Mehh, vanmorgen mijn nagel iets te ver afgescheurd (tot bloedens toe). Nu mag ik vanavond geen bloed geven! Weer wachten :{
pi_110522409
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:13 schreef Markeerstift het volgende:
Mehh, vanmorgen mijn nagel iets te ver afgescheurd (tot bloedens toe). Nu mag ik vanavond geen bloed geven! Weer wachten :{
heuh? Is maar klein wondje toch volgens mij mag dat wel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_110523177
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:13 schreef Markeerstift het volgende:
Mehh, vanmorgen mijn nagel iets te ver afgescheurd (tot bloedens toe). Nu mag ik vanavond geen bloed geven! Weer wachten :{
Zolang de wond vanavond niet meer vochtig is / er een korst op zit is er niks aan de hand en mag je gewoon bloed geven hoor.

Ik ben dinsdagavond weer geweest, voor de 10e keer, dus mocht een cadeautje uitkiezen *O*
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_110524898
Rapport over donatie/risicogedrag van sanquin staat online;
http://www.sanquin.nl/rep(...)met_risicogedrag.pdf
pi_110527869
Heb me onlangs ook aangemeld, door dit topic! Ik durfde nooit zo goed, was bang dat ik me superslap en raar zou voelen na de donatie... best stomme redenen hè?! Maar ik heb me toch maar aangemeld. Begin nu alleen weer zenuwachtig te worden door de posts hier, over grote naalden (terwijl ik helemaal niet bang ben voor naalden) en nog weken zware benen hebben...
Maar goed, heb een brief gehad en als het goed is word ik binnenkort gebeld voor de keuring. :)
pi_110528461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:01 schreef Bloem_83 het volgende:
Heb me onlangs ook aangemeld, door dit topic! Ik durfde nooit zo goed, was bang dat ik me superslap en raar zou voelen na de donatie... best stomme redenen hè?! Maar ik heb me toch maar aangemeld. Begin nu alleen weer zenuwachtig te worden door de posts hier, over grote naalden (terwijl ik helemaal niet bang ben voor naalden) en nog weken zware benen hebben...
Maar goed, heb een brief gehad en als het goed is word ik binnenkort gebeld voor de keuring. :)
Laat je niet teveel afschrikken hoor! Ik heb zelf nooit ergens last van na het bloedgeven :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_110535225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:01 schreef Bloem_83 het volgende:
Heb me onlangs ook aangemeld, door dit topic! Ik durfde nooit zo goed, was bang dat ik me superslap en raar zou voelen na de donatie... best stomme redenen hè?! Maar ik heb me toch maar aangemeld. Begin nu alleen weer zenuwachtig te worden door de posts hier, over grote naalden (terwijl ik helemaal niet bang ben voor naalden) en nog weken zware benen hebben...
Maar goed, heb een brief gehad en als het goed is word ik binnenkort gebeld voor de keuring. :)
Goed dat je je aangemeld hebt!
Dat je het echt voelt als je niks doet duurt hoogstens 30 minuten ofzo, als je al iets voelt. Als je binnen een paar uur een trap op rent kan het wel even voelen alsof je er net 5 bent opgerent, maar ook dat merk je binnen enkele uren niet meer. Vooral niet als je goed drinkt erna, zodat het bloedvolume snel hersteld is.
pi_110539888
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:13 schreef Markeerstift het volgende:
Mehh, vanmorgen mijn nagel iets te ver afgescheurd (tot bloedens toe). Nu mag ik vanavond geen bloed geven! Weer wachten :{
en in het vervolg van je nagels afblijven stoutert. ;)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_110539902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:01 schreef Bloem_83 het volgende:
Heb me onlangs ook aangemeld, door dit topic! Ik durfde nooit zo goed, was bang dat ik me superslap en raar zou voelen na de donatie... best stomme redenen hè?! Maar ik heb me toch maar aangemeld. Begin nu alleen weer zenuwachtig te worden door de posts hier, over grote naalden (terwijl ik helemaal niet bang ben voor naalden) en nog weken zware benen hebben...
Maar goed, heb een brief gehad en als het goed is word ik binnenkort gebeld voor de keuring. :)
goed van je, ben je ook al orgaandonor?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_110540185
quote:
3s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:31 schreef Deetch het volgende:
goed van je, ben je ook al orgaandonor?
En stamceldonor? })
pi_110544323
*meldt* paar jaar geleden gedoneerd, toen mocht ik een tijd niet meer ivm lage hartslag, moest eerst laten onderzoeken of daar nog iets achter zat. Bleek niets aan het handje te zijn dus vandaag weer gegeven! Eerste keer ging alleen wel beter, toen had ik nergens last van, nu ging ik toen ze nèt klaar waren out ;(

Maargoed, gelukkig pas toen ze 500 ml van me hadden afgetapt ;)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110546851
quote:
3s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:31 schreef Deetch het volgende:

[..]

goed van je, ben je ook al orgaandonor?
Ja, dat ben ik al sinds m'n 18e.
Bedankt voor de reacties! :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 20 april 2012 @ 00:03:43 #98
163650 Greys
pi_110547644
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:01 schreef Bloem_83 het volgende:
Heb me onlangs ook aangemeld, door dit topic!
O+

quote:
Ik durfde nooit zo goed, was bang dat ik me superslap en raar zou voelen na de donatie... best stomme redenen hè?! Maar ik heb me toch maar aangemeld. Begin nu alleen weer zenuwachtig te worden door de posts hier, over grote naalden (terwijl ik helemaal niet bang ben voor naalden) en nog weken zware benen hebben...
Maar goed, heb een brief gehad en als het goed is word ik binnenkort gebeld voor de keuring. :)
Ik ben de grootste angsthaas die er is qua naalden en op het moment zelf vond ik het (uiteraard) eng, maar het viel me ALLES mee. Beetje trillerig na afloop, maar dat was puur van de zenuwen en niet door het prikken. Half uurtje later (en zéker de dag er na) niets meer gemerkt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110548679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:01 schreef Bloem_83 het volgende:
Heb me onlangs ook aangemeld, door dit topic! Ik durfde nooit zo goed, was bang dat ik me superslap en raar zou voelen na de donatie... best stomme redenen hè?! Maar ik heb me toch maar aangemeld. Begin nu alleen weer zenuwachtig te worden door de posts hier, over grote naalden (terwijl ik helemaal niet bang ben voor naalden) en nog weken zware benen hebben...
Maar goed, heb een brief gehad en als het goed is word ik binnenkort gebeld voor de keuring. :)
Top dat je je hebt aangemeld! En je niet laten afschrikken door mijn verhaal hieronder hoor, de eerste keer had ik nergens last van en liep ik zo fris als een hoentje weg. Ik heb een hele drukke week gehad en ws te weinig gedronken, vandaar dat ik flauwviel. Voel me inmiddels ook alweer prima :D En die naald, dat valt best mee. Je voelt even een prikje en dan zit ie, en merk je er niets meer van.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110550715
test (ik zag in de index dat er gepost was door cinnamon_M maar zag de post niet staan)
pi_110550762
Thnx! Lijkt me naar om out te gaan... Gelukkig voel je je inmiddels weer gewoon goed!
pi_110551955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:19 schreef Bloem_83 het volgende:
test (ik zag in de index dat er gepost was door cinnamon_M maar zag de post niet staan)
Oh maf!
Ik zie jouw post dus wel (obviously ;))
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110552057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:23 schreef Bloem_83 het volgende:
Thnx! Lijkt me naar om out te gaan... Gelukkig voel je je inmiddels weer gewoon goed!
Ja, voel me inmiddels prima. Het was allemaal geen ramp, ik was niet héél ver heen (ik was flink aan het 'dromen' en dacht de hele tijd 'ja dit is allemaal leuk, maar er wás iets, ik moest iets doen...' en toen kwam ik weer bij. Dat was ook het eerste wat ik zei toen ik wakker werd, waarop de dame van de bloedbank droogjes reageerde: 'ja, om bloed te geven!' lol). Ik was nog wel wat fuzzy gisteravond en erg moe ook. En heb ditmaal wat last van mijn arm, had ik vorige keer niet.

Ik ben trouwens heel eigenwijs direct vanuit de bloedbank doorgegaan naar dansles, en dat ging op zich best ok. Ik heb wel voorzichtig gedaan en niet met alles meegedaan, het was een beginnersles klassiek dus ook niet echt intensief (je gaat er niet van zweten, zeg maar).

PS: ik heb ook wel een lage hartslag (50-65) en een lage bloeddruk (bovendruk was 99, onderdruk weet ik niet meer, ergens in de 60 geloof ik), én ik ben klein (net boven de minimum 50 kilo) dus als het iemand een keer moest overkomen was ik het wel ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door cinnamon_M op 20-04-2012 09:53:23 ]
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110552058
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:19 schreef Bloem_83 het volgende:
test (ik zag in de index dat er gepost was door cinnamon_M maar zag de post niet staan)
Daar hebben meer mensen last van: lapo steeds niet zichtbaar ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_110552090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:40 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Daar hebben meer mensen last van: lapo steeds niet zichtbaar ;)
Ja, ik zag die tweede post van Bloem dus ook pas toen ik wat had gepost.
Ik vond mezelf al zo zielig dat niemand op mijn post reageerde, lol!
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110554371
Gisteren weer gegeven sinds lange tijd, nadat ik een jaar niet mocht geven ivm met medicijnen die ik slikte, ging ik out. :Z Is het dan normaal dat je de volgende dag vreselijke honger hebt?
pi_110555781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

En stamceldonor? })
:@ vind ik nog een moeilijke, hij ligt in de week bij mezelf en mijn vriendin.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_110555822
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:01 schreef SunshineEva het volgende:
Gisteren weer gegeven sinds lange tijd, nadat ik een jaar niet mocht geven ivm met medicijnen die ik slikte, ging ik out. :Z Is het dan normaal dat je de volgende dag vreselijke honger hebt?
geen idee, ben nog noooit out gegaan van bloed prikken. Kan me voorstellen dat het heel ingrijpend voor je lijf en en je zo weer je reserves op bouwt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_110555872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:01 schreef SunshineEva het volgende:
Gisteren weer gegeven sinds lange tijd, nadat ik een jaar niet mocht geven ivm met medicijnen die ik slikte, ging ik out. :Z Is het dan normaal dat je de volgende dag vreselijke honger hebt?
Ik ging gisteren dus ook out, en ik heb inderdaad flinke trek. Gisteravond ook al. Dus het zal wel kloppen, lichaam hard aan het werk enzo. Heb ook meer dorst.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110558197
Heb zelf geen 'last' van extra honger, maar ik geef plasma, geen volbloed, misschien scheelt dat.

Edit: Ik heb trouwens geen pasje, hoe komen jullie daar aan? Gewoon vanzelf thuisgestuurd gekregen?

[ Bericht 36% gewijzigd door Roolio op 20-04-2012 15:06:25 ]
pi_110560244
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:00 schreef Roolio het volgende:

Edit: Ik heb trouwens geen pasje, hoe komen jullie daar aan? Gewoon vanzelf thuisgestuurd gekregen?
Jep, maar geen idee wat ik er mee moet :')
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_110561106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:20 schreef Fyodor het volgende:

Jep, maar geen idee wat ik er mee moet :')
Op een zichtbare plaats in je portemonnee stoppen. Als je dan een keer bloed nodig hebt en niet aanspreekbaar bent (heftig auto-ongeluk bijvoorbeeld) is je bloedgroep bekend zodra ze de portemonnee open trekken :)
pi_110561212
Toevallig gisteren weer eens geweest. Geen idee hoeveelste keer het eigenlijk was. Inmiddels ben ik 1keer flauwgevallen en twee aardig op de grens.

De eerste flauwfallen was het vervelendst toen zat ik vrolijk acheraf wat te drinken en liep naar de wc en zakte in elkaar. Erg vreemd op het ene moment loop je en op het andere moment word je op een vreemde plek wakker met een hoop mensen om je heen.

Sinds ik de tip heb gekregen om de stoel helemaal onderuit te laten zetten en dat ook laat doen heb ik er geen last meer van.
  vrijdag 20 april 2012 @ 18:22:21 #114
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110564683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:45 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Op een zichtbare plaats in je portemonnee stoppen. Als je dan een keer bloed nodig hebt en niet aanspreekbaar bent (heftig auto-ongeluk bijvoorbeeld) is je bloedgroep bekend zodra ze de portemonnee open trekken :)
Ze zullen sowieso altijd een kruisproef uitvoeren en anders geven ze je wel 0- ;) Pasje gaat vervangen worden voor de oproepkaart geloof ik, ik neem mn pasje gewoon mee ipv dat vodje.
pi_110564888
Als het echt spoed is geven ze ongekruist 0 neg ;)
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2012 @ 19:09:32 #116
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110566287
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:27 schreef Clauw het volgende:
Als het echt spoed is geven ze ongekruist 0 neg ;)
En dan bovenop bloedverlies nog een afweerreactie krijgen!
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110566441
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En dan bovenop bloedverlies nog een afweerreactie krijgen!
Beter dan sowieso doodgaan door bloedverlies.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:13:45 #118
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_110566443
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En dan bovenop bloedverlies nog een afweerreactie krijgen!
Niet iedereen is een lastige kardinaal :P
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2012 @ 19:19:57 #119
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110566713
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Beter dan sowieso doodgaan door bloedverlies.
Ik denk niet dat ik het krijg. Ik heb 98,4% kans dat ik een afweerreactie ervan krijg.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110566820
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:19 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik het krijg. Ik heb 98,4% kans dat ik een afweerreactie ervan krijg.
En bij accuut bloedverlies waarbij geen typebepaling etc mogelijk is 100% kans dat je doodgaat.

Ik zou het wel weten. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2012 @ 19:28:38 #121
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110567033
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:22 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En bij accuut bloedverlies waarbij geen typebepaling etc mogelijk is 100% kans dat je doodgaat.

Ik zou het wel weten. :+
Of ze geven je gewoon een synthetische variant van plasma.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110567122
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Of ze geven je gewoon een synthetische variant van plasma.
Dit topic gaat over het doneren van bloed, niet over het doneren van een synthetische variant van plasma. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2012 @ 19:33:07 #123
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110567224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dit topic gaat over het doneren van bloed, niet over het doneren van een synthetische variant van plasma. :P
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:27 schreef Clauw het volgende:
Als het echt spoed is geven ze ongekruist 0 neg ;)
Ik vraag mij af of ze dat doen. Ik vraag mij tevens af of Jehova getuigen een kaartje hebben dan ze geen bloed willen ontvangen.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_110578519
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Toevallig gisteren weer eens geweest. Geen idee hoeveelste keer het eigenlijk was. Inmiddels ben ik 1keer flauwgevallen en twee aardig op de grens.

De eerste flauwvallen was het vervelendst toen zat ik vrolijk acheraf wat te drinken en liep naar de wc en zakte in elkaar. Erg vreemd op het ene moment loop je en op het andere moment word je op een vreemde plek wakker met een hoop mensen om je heen.

Sinds ik de tip heb gekregen om de stoel helemaal onderuit te laten zetten en dat ook laat doen heb ik er geen last meer van.
Ik heb 24 uur nog steeds last van flauwtes en duizelingen, ik vraag me af of dat wel helemaal normaal is, ik stond alweer bijna buiten toen ik heel erg licht werd in mijn hoofd. Nog een geluk dat ik niet de trap het gebouw afliep of op de fiets zat. brrr
pi_110579982
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En dan bovenop bloedverlies nog een afweerreactie krijgen!
Ik dacht dat dat juist niet kon gebeuren met 0- (daarom geven ze het in dat soort situaties ook)? Aangezien 0- geen antigenen (ook geen rhesusantigenen) bevat en de antistoffen van mensen met andere bloedgroepen dus geen antigenen ontvangen waarop ze gaan reageren?
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110585128
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:50 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat juist niet kon gebeuren met 0- (daarom geven ze het in dat soort situaties ook)? Aangezien 0- geen antigenen (ook geen rhesusantigenen) bevat en de antistoffen van mensen met andere bloedgroepen dus geen antigenen ontvangen waarop ze gaan reageren?
Maar De_Kardinaal is altijd overal speciaal. Het maakt niet uit waar het over gaat, maar hij is sowieso een bijzonder geval.
pi_110585827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:19 schreef SunshineEva het volgende:

[..]

Ik heb 24 uur nog steeds last van flauwtes en duizelingen, ik vraag me af of dat wel helemaal normaal is, ik stond alweer bijna buiten toen ik heel erg licht werd in mijn hoofd. Nog een geluk dat ik niet de trap het gebouw afliep of op de fiets zat. brrr
Ik zou dat zeker even met de keuringsarts de volgende keer overleggen, want het klinkt niet goed... Zelf merk ik vrij weinig na een donatie, moet even 15-30 minuten blijven zitten, thee en een roze koek :9 verorberen en dan merk ik er niks meer van.
pi_110585876
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 23:19 schreef SunshineEva het volgende:

[..]

Ik heb 24 uur nog steeds last van flauwtes en duizelingen, ik vraag me af of dat wel helemaal normaal is, ik stond alweer bijna buiten toen ik heel erg licht werd in mijn hoofd. Nog een geluk dat ik niet de trap het gebouw afliep of op de fiets zat. brrr
hoe hoog was je HB? Heb je genoeg gedronken?
Flinke kop bouillon hebt vaak heel goed tegen dit soort duizeligheid
pi_110586159
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 08:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe hoog was je HB? Heb je genoeg gedronken?
Flinke kop bouillon hebt vaak heel goed tegen dit soort duizeligheid
HB was tussen de 8 en de 9, weet het exacte getal niet meer. Inmiddels heb ik heel veel gedronken, maar ik heb nog constante honger :Y) Ze hebben wel drie keer mijn hartslag gemeten, omdat die wat hoog was.

Ik had er hiervoor ook niet zo veel last van, ik merkte alleen dat ik wat sneller moe was, maar dat was na een nacht goed slapen ook weer over.
pi_110586170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:14 schreef SunshineEva het volgende:

[..]

HB was tussen de 8 en de 9, weet het exacte getal niet meer. Inmiddels heb ik heel veel gedronken, maar ik heb nog constante honger :Y) Ze hebben wel drie keer mijn hartslag gemeten, omdat die wat hoog was.

Ik had er hiervoor ook niet zo veel last van, ik merkte alleen dat ik wat sneller moe was, maar dat was na een nacht goed slapen ook weer over.
ok qua hb heb je dus ruimte genoeg gehad voor een donatie, ik zou eens wat zout naar binnen gooien :Y
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 april 2012 @ 11:56:25 #131
163650 Greys
pi_110588944
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:01 schreef SunshineEva het volgende:
Gisteren weer gegeven sinds lange tijd, nadat ik een jaar niet mocht geven ivm met medicijnen die ik slikte, ging ik out. :Z Is het dan normaal dat je de volgende dag vreselijke honger hebt?
Ik ben nog NOOIT wakker geworden van de honger, behalve de ochtend na het bloed geven :D
Dus ja, dat zal wel normaal zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110664075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 09:14 schreef SunshineEva het volgende:

[..]

HB was tussen de 8 en de 9, weet het exacte getal niet meer. Inmiddels heb ik heel veel gedronken, maar ik heb nog constante honger :Y) Ze hebben wel drie keer mijn hartslag gemeten, omdat die wat hoog was.

Ik had er hiervoor ook niet zo veel last van, ik merkte alleen dat ik wat sneller moe was, maar dat was na een nacht goed slapen ook weer over.
Hoge hartslag zal wel van de spanning zijn geweest. ;) Ik heb ook wel eens extra honger na een donatie en slaap meestal wel beter/vaster dan anders.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_110687602
Ik heb me aangemeld :D! 4 juni heb ik mijn gesprek en tests enzo :). Spannend!
pi_110698868
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:40 schreef Maxellera het volgende:
Ik heb me aangemeld :D! 4 juni heb ik mijn gesprek en tests enzo :). Spannend!
Gezellig, welkom bij de club :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_110734436
Hb 11,2 :P
pi_110735006
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:39 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind alle medewerkers heel lief maar diegene die hemaglobine en bloeddruk meten doen altijd heel vreemd tegen mij. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar het voelt vaak alsof ze denken dat ik achterlijk ben. Misschien omdat ik relatief jong ben en ook altijd een beetje zenuwachtig, maar dan kan je alsnog wel normaal doen :P

Dit heb ik in zowel Utrecht als Zwolle gehad, met verschillende dokters, dus het is niet dat het aan één persoon ligt. Maar heb ook wel een goede ervaring gehad gelukkig.
Hier hetzelfde.

Vaak zijn dat artsen he die de keuring doen, het is wel een soort van anamnese. De prikkers zijn doktersassistentes en vaak een stuk beter in omgaan met mensen in de buitenwereld :P
pi_110735063
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:36 schreef indaha het volgende:
Ik ga 24 april voor het eerst doneren , ik kreeg vandaag de oproep in de bus. *O*
Tegen het prikken zie ik niet op , ik hoop alleen dat ik niet onderuit ga door het doneren :@
Overleeft? :P
pi_110735092
:P
pi_110735980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:47 schreef boyv het volgende:

[..]

Overleeft? :P
O ja viel me reuze mee ^O^ de naald zat er vlot in en het bloed liep snel door, lekker daarna 2 gevulde koeken gegeten en koffie gehad :9 .
Verder nergens last van gehad.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 april 2012 @ 20:09:53 #140
163650 Greys
pi_110736282
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:04 schreef indaha het volgende:

[..]

O ja viel me reuze mee ^O^ de naald zat er vlot in en het bloed liep snel door, lekker daarna 2 gevulde koeken gegeten en koffie gehad :9 .
Verder nergens last van gehad.
*O* Goed van je! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110736427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:04 schreef indaha het volgende:

[..]

O ja viel me reuze mee ^O^ de naald zat er vlot in en het bloed liep snel door, lekker daarna 2 gevulde koeken gegeten en koffie gehad :9 .
Verder nergens last van gehad.
Super ^O^
pi_110736727
Ik ben niet zo'n handige donor denk ik. Net voor ik laatst bloed wilde geven kreeg ik een klein wondje op mijn teen. Nieuwe oproepkaart gekregen voor 26 april, haal ik vandaag weer mijn hand open aan een rits :')
pi_110741130
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:18 schreef Markeerstift het volgende:
Ik ben niet zo'n handige donor denk ik. Net voor ik laatst bloed wilde geven kreeg ik een klein wondje op mijn teen. Nieuwe oproepkaart gekregen voor 26 april, haal ik vandaag weer mijn hand open aan een rits :')
Zolang een plijster het kan fixen is dat toch geen ramp?
Ik zou ook weer heen moeten maar nu eet ik sinds een week of 2 echt super weinig dus nu ben ik een beetje bang voor flauwte. :{
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 april 2012 @ 23:29:55 #144
163650 Greys
pi_110750911
Waarom eet je super weinig dan?
En heb je al een oproepkaart gehad dan? :)
En 'gewoon' weer een weekje of 2 gezond en genoeg eten en dan gaan is geen optie? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110751277
Ik heb hem al binnen. Afgelopen paar weken waren een emotionele rollercoaster voor me (persoonlijk gedoe enzo :P) en nu is mijn eetlust ineens weg, als ik wel eet zit ik ook binnen no time vol. :?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 april 2012 @ 23:39:41 #146
163650 Greys
pi_110751386
Als je echt 'super weinig' eet zou ik niet gaan doneren nee.
Dan zou ik ze even bellen dat je weer komt als je je weer goed genoeg voelt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110869371
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:25 schreef VGA4xZoom het volgende:

[..]

Zolang een plijster het kan fixen is dat toch geen ramp?
Ik zou ook weer heen moeten maar nu eet ik sinds een week of 2 echt super weinig dus nu ben ik een beetje bang voor flauwte. :{
Mja die vrouw van Sanquin heeft me er hard op gewezen dat hoe klein het wondje ook is er bacteriën door naar binnen kunnen komen. Ik had op de site een check gedaan of ik bloed mocht geven en toen was mn wondje alleen nog rood en mocht ik niet komen! Deze zit nu op mijn hand dus net doen of ik niks heb gaat niet lukken denk ik. Wacht wel tot na het weekend.
pi_110879827
Ik mocht niet -O- HB was 7.1.
Dat was voor het eerst. Heb meteen maar een potje peren-appelstroop gekocht :Y)
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_111032631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:53 schreef Jurk het volgende:
Ik mocht niet -O- HB was 7.1.
Dat was voor het eerst. Heb meteen maar een potje peren-appelstroop gekocht :Y)
lekker! :9~ Wel heel laag trouwens 7.1
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2012 @ 14:10:09 #150
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111038085
quote:
3s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:44 schreef Deetch het volgende:

[..]

lekker! :9~ Wel heel laag trouwens 7.1
Zo laag is dat niet voor een vrouw. Het is hele geringe bloedarmoede. Als het echt laag was hadden ze wel aan de bel getrokken.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_111038609
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:10 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Zo laag is dat niet voor een vrouw. Het is hele geringe bloedarmoede. Als het echt laag was hadden ze wel aan de bel getrokken.
Volgens mij is het zelfs "officieel" niet eens bloedarmoede. Kan er naast zitten hoor, maar volgens mij is het pas onder de 7.0 'echt' bloedarmoede bij vrouwen. En je moet minimaal 7.7 hebben om bloed te mogen geven, zodat je nog wat speelruimte overhoudt.

Ik had de vorige keer 7.6 }:|
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111038791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:22 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Volgens mij is het zelfs "officieel" niet eens bloedarmoede. Kan er naast zitten hoor, maar volgens mij is het pas onder de 7.0 'echt' bloedarmoede bij vrouwen. En je moet minimaal 7.7 hebben om bloed te mogen geven, zodat je nog wat speelruimte overhoudt.

jawel, onder de 7.5 is bloedarmoede voor vrouwen. Je moet bij donatie 7.8 of hoger hebben
  woensdag 2 mei 2012 @ 17:01:17 #153
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111045711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:53 schreef Jurk het volgende:
Ik mocht niet -O- HB was 7.1.
Dat was voor het eerst. Heb meteen maar een potje peren-appelstroop gekocht :Y)
Rosvicee ferro schijnt ook goed te werken. Helaas smaakt het naar vloeibare spijkers :r
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:25:01 #154
153377 Jurk
Plurk!
pi_111054800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

jawel, onder de 7.5 is bloedarmoede voor vrouwen. Je moet bij donatie 7.8 of hoger hebben
Ik heb wel eens een HB onder de 5 gehad (niet bij de bloedbank) en daar had ik wel last van. Moe, geen energie, slap. Dat had trouwens een medische oorzaak.
Nu heb ik nergens last van. Ik heb druk gehad en misschien niet al te goed gegeten de laatste tijd.
Ik heb mn potje peren-appelstroop al in de keuken staan.
Ik vind het vooral vervelend dat ik niet mag doneren. Ik ben niet voor niks donor }:|
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:38:35 #155
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_111055533
quote:
17s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Rosvicee ferro schijnt ook goed te werken. Helaas smaakt het naar vloeibare spijkers :r
Ferro is perfect. Als ik de oproepkaart krijg begin ik ermee en dan ga ik een van de laatste dagen bloed geven. Als ik dat niet doe heb ik 68, nu standaard 79. Perfect dus! En ik gooi het gewoon in een keer achterover, doe een beetje in een shotglaasje en hup! Dan valt de smaak ook wel mee.

Moet voor 9 mei weer, dus ben nu ook weer bezig met mijn ijzer opschroeven.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_111055671
Ik doe dat ook met die Ferro ja, werkt prima! :Y
En ik vind de smaak niet vies hoor. Ik drink het met plezier op.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111056586
Er is ook een ander ijzerdrankje op de markt, meer plantaardig dan ferro. Ik kom even niet op de naam, maar te koop bij Etos en bio-winkels

Edit: Floradix

[ Bericht 8% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 03-05-2012 15:38:46 ]
pi_111056696
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:25 schreef Jurk het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een HB onder de 5 gehad (niet bij de bloedbank) en daar had ik wel last van. Moe, geen energie,

Na mijn laatste donatie had ik 6.3, toen kwam ik nauwelijks de trap op
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 07:11:01 #159
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111072660
Ik mag in mijn handjes klappen als ik 5.5 haal op een goede dag. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:59:48 #160
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111072946
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik mag in mijn handjes klappen als ik 5.5 haal op een goede dag. :P
Mijn hemel, dan is bloed geven niet bepaald verstandig.

Ik zit altijd zo rond 8.5. En ik eet geen vlees en vis *)
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 08:20:46 #161
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111073168
ik heb gisteren bloed gegeven. het mocht nog net, mijn hb was op het randje, vertelde de arts.
nou voelde ik me de laatste tijd al heel erg moe en heb een week vakantie genomen van mijn werk om weer op adem te komen, maar misschien was het dus toch iets met mijn hb, waardoor ik me zo moe en slap voelde.

het rare is dat mijn hb de afgelopen jaren juist heel goed was (8,8 8,7 enzo) en nu ineens ruim een punt lager. hoe kan zoiets nou?
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:52:15 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111073518
Verandering van eetpatroon?
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 08:54:31 #163
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111073555
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:52 schreef Erasmo het volgende:
Verandering van eetpatroon?
nee, dan zou ik het voor mezelf wel kunnen verklaren, maar ik eet niet anders dan anders, ik ben zelfs meer fruit gaan eten dan vroeger.
pi_111089146
gestopt met roken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 3 mei 2012 @ 16:29:27 #165
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_111090060
Ben je toevallig meer melk gaan drinken?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_111090484
of gaan hardlopen of andere duursporten?
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 18:02:43 #167
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111094211
quote:
17s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn hemel, dan is bloed geven niet bepaald verstandig.

Ik zit altijd zo rond 8.5. En ik eet geen vlees en vis *)
Ik sta diep in het bloedrood bij de bank. Ik leef op lopend krediet. :@
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:04:59 #168
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111094287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik sta diep in het bloedrood bij de bank. Ik leef op lopend krediet. :@
Maar er is vast wel een oorzaak voor je lage hb lijkt mij? Wel vervelend, zo kun je idd ook niet voor jezelf een voorraadje aanleggen aangezien je nogal bijzondere antistoffen hebt.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 18:08:23 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111094427
ik rook niet, drink geen melk, doe niet aan hardlopen.
ik heb wel een andere baan sinds november, waar ik me de rambam wandel.
zou dat het verschil kunnen maken? :o
als ik nou van die davitamon totaalmeuk ga gebruiken, zou dat helpen?
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:09:12 #170
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111094467
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:08 schreef lady-wrb het volgende:
ik rook niet, drink geen melk, doe niet aan hardlopen.
ik heb wel een andere baan sinds november, waar ik me de rambam wandel.
zou dat het verschil kunnen maken? :o
als ik nou van die davitamon totaalmeuk ga gebruiken, zou dat helpen?
Of had je koude vingers bij de hbprik? :P
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 18:10:16 #171
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111094520
quote:
17s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Of had je koude vingers bij de hbprik? :P
t was gisteren hartstikke zomers in zaanstad, dus nee
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 18:13:38 #172
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111094643
quote:
17s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Maar er is vast wel een oorzaak voor je lage hb lijkt mij? Wel vervelend, zo kun je idd ook niet voor jezelf een voorraadje aanleggen aangezien je nogal bijzondere antistoffen hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
})
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:16:07 #173
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111094731
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:13 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
})
Ja, dat lijkt mij ergens wel logisch als je een continu laag hb hebt. Dan moet het probleem wel ergens zitten ;)
pi_111096704
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:08 schreef lady-wrb het volgende:
ik rook niet, drink geen melk, doe niet aan hardlopen.
ik heb wel een andere baan sinds november, waar ik me de rambam wandel.
zou dat het verschil kunnen maken? :o
als ik nou van die davitamon totaalmeuk ga gebruiken, zou dat helpen?
Als er ook calcium inzit heeft het weinig zin. Probeer ferro siroop of Floradix
pi_111096748
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik sta diep in het bloedrood bij de bank. Ik leef op lopend krediet. :@
Kan jij niet in een eigen topic om aandacht gaan bedelen? o|O
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 19:11:09 #176
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111096793
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Kan jij niet in een eigen topic om aandacht gaan bedelen? o|O
Ik controleer hier even of het wel allemaal netjes verloopt. En ik lach soms een beetje om de paniek verhaaltjes van mensen als het hb een half puntje lager is en dat voeding advies. :')
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_111098340
Vandaag maar weer is geweest, dit keer had ik wel een hoge bloeddruk :(; eerste meting 148/86 en 2e meting 142/71
pi_111098726
Dat is toch niet zo extreem.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:50:30 #179
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111098871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
En ik lach soms een beetje om de paniek verhaaltjes van mensen als het hb een half puntje lager is en dat voeding advies. :')
HB schommelt idd behoorlijk, die aandacht vind ik ook wat overdreven. Hij is goed of niet goed, en als hij goed is, dan hoef je het er niet meer over te hebben.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 19:53:17 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111099030
ik ben niet in paniek om dat hele punt lager hoor.
het verbaast me alleen dat dat geconstateerd werd en ik me al een tijdje niet lekker voel. moe, slap en futloos en ik ben absoluut geen zeur.
ik wil alleen wat tips voor een hoger hb om me weer wat fitter te voelen.
is dat zo raar dan?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 mei 2012 @ 19:55:41 #181
163650 Greys
pi_111099178
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:53 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben niet in paniek om dat hele punt lager hoor.
het verbaast me alleen dat dat geconstateerd werd en ik me al een tijdje niet lekker voel. moe, slap en futloos en ik ben absoluut geen zeur.
ik wil alleen wat tips voor een hoger hb om me weer wat fitter te voelen.
is dat zo raar dan?
Het één hoeft niet eens met het ander te maken te hebben natuurlijk ;)
Ik voelde me laatst ook een tijdje zo slap en vermoeid als maar kan, maar mijn HB was 9.9 :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111099245
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:53 schreef lady-wrb het volgende:

is dat zo raar dan?
Nee hoor. Laat die Kardinaal maar zeiken.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 19:59:09 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111099396
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Het één hoeft niet eens met het ander te maken te hebben natuurlijk ;)
Ik voelde me laatst ook een tijdje zo slap en vermoeid als maar kan, maar mijn HB was 9.9 :+
mij zal het ook een biet zijn hoor, maar ik vond het wel frappant.
ik dacht zelf dat ik gewoon zon en goed weer nodig had, maar extra gezond eten kan nooit kwaad toch?
mijn hb was altijd 8,8 en nu dus 7,8
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 3 mei 2012 @ 20:00:40 #184
163650 Greys
pi_111099485
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:59 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

mij zal het ook een biet zijn hoor, maar ik vond het wel frappant.
ik dacht zelf dat ik gewoon zon en goed weer nodig had, maar extra gezond eten kan nooit kwaad toch?
mijn hb was altijd 8,8 en nu dus 7,8
Tuurlijk kan dat geen kwaad ^O^
En probeer die Ferro Roosvicee anders ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111100996
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:11 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik controleer hier even of het wel allemaal netjes verloopt. En ik lach soms een beetje om de paniek verhaaltjes van mensen als het hb een half puntje lager is en dat voeding advies. :')
Ik ben niet in paniek hoor. Ik baal gewoon dat ik geen bloed mag doneren.
Ik ben donor om iemand te helpen die bloed nodig heeft, en als dat niet mag omdat mijn hb te laag is, vind ik dat jammer. Maar ik ren niet meteen naar de dokter hoor, alleen naar mn fruitboertje voor appelstroop :9
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2012 @ 20:49:03 #186
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111102216
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 08:20 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb gisteren bloed gegeven. het mocht nog net, mijn hb was op het randje, vertelde de arts.
nou voelde ik me de laatste tijd al heel erg moe en heb een week vakantie genomen van mijn werk om weer op adem te komen, maar misschien was het dus toch iets met mijn hb, waardoor ik me zo moe en slap voelde.

het rare is dat mijn hb de afgelopen jaren juist heel goed was (8,8 8,7 enzo) en nu ineens ruim een punt lager. hoe kan zoiets nou?
Ruim een punt lager is nog steeds goed. Je hb schommelt nou eenmaal. Als je moet bent et cetera kan het hb in ieder geval niet de oorzaak zijn. Je hb daalt al als je veel op een dag gedronken hebt et cetera.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 3 mei 2012 @ 23:51:59 #187
39237 crew  H_T
2733
pi_111112913
Ik ben vandaag weer eens geweest. Volgens de kaart was het mijn 19e donatie, terwijl het oproepkaartnummer boven de 30 zat :@. Ik ben dus niet altijd even stipt.

Donatie ging goed, al was mijn hartslag wel wat hoog. Nu heb ik het deze week erg druk, maar wel even goed om in de gaten te houden. De donatie zelf ging overigens prima.

Leuk detail: ik werd geprikt door een studente diergeneeskunde. Ze zei dat ze normaal pas vertelde wat ze studeerde als de naald er al in zat :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_111113928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 23:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Leuk detail: ik werd geprikt door een studente diergeneeskunde. Ze zei dat ze normaal pas vertelde wat ze studeerde als de naald er al in zat :D
Cool. :D
Weet je zeker dat het oproepnummer klopt? Ik heb hier 23 staan, maar heb de 20 donaties al wel gehad of die moet er nu net aankomen (ik ga volgende week). Volgens mij ben ik zeker 2 keer afgekeurd (1x laag Hb, 1x aft). En heb ik enkele keren afgebeld om uit te stellen. Of wordt het oproepnummer bij uitstellen herhaald?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 4 mei 2012 @ 00:27:22 #189
39237 crew  H_T
2733
pi_111114157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 00:19 schreef wyccie het volgende:

[..]

Cool. :D
Weet je zeker dat het oproepnummer klopt? Ik heb hier 23 staan, maar heb de 20 donaties al wel gehad of die moet er nu net aankomen (ik ga volgende week). Volgens mij ben ik zeker 2 keer afgekeurd (1x laag Hb, 1x aft). En heb ik enkele keren afgebeld om uit te stellen. Of wordt het oproepnummer bij uitstellen herhaald?
Geen idee hoe het bij uitstellen zit. Ik heb meerdere keren niet gereageerd op een oproepkaart )komt nu niet uit, ik ga morgen wel, oh shit het komt er vandaag weer niet van, dat soort werk) en dan staat er op de nieuwe kaart gewoon een hoger cijfer
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 00:29:31 #190
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111114215
Meen me van een oude discussie te herinneren dat die cijfers behoorlijk uiteen kunnen lopen. Zou er niet teveel achter zoeken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_111132000
Joepie, mijn keuringsdatum staat vast! Ik maak me wel een beetje zorgen om mijn HB-gehalte, omdat ik geen vlees eet. Maargoed, we zullen zien! Iemand nog tips? Oeioeioei ik ben nerveus!
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:46:09 #192
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111132355
Nerveus zijn is echt niet nodig, als je gewoon gezond bent
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_111132914
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:46 schreef Mark het volgende:
Nerveus zijn is echt niet nodig, als je gewoon gezond bent
Voor de zekerheid toch maar even naar de drogist rennen voor een fles floradix! Keuren ze je af als je een te lage HB-waarde hebt? Of moet je dan later terugkomen?
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_111132944
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:36 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Joepie, mijn keuringsdatum staat vast! Ik maak me wel een beetje zorgen om mijn HB-gehalte, omdat ik geen vlees eet. Maargoed, we zullen zien! Iemand nog tips? Oeioeioei ik ben nerveus!
Ik eet ook bijna geen vlees, omdat ik samenwoon met een vegetariër, en mijn HB is altijd goed geweest. Zou me dus niet te veel zorgen maken.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2012 @ 16:06:40 #195
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_111133150
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:00 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:

[..]

Voor de zekerheid toch maar even naar de drogist rennen voor een fles floradix! Keuren ze je af als je een te lage HB-waarde hebt? Of moet je dan later terugkomen?
Ja, dan keuren ze je af en dan mag je het later nog eens proberen. Of er moet uit blijken dat je echt bloedarmoede hebt en ik vermoed dat je dan langs de HA moet, maar dat zal iemand hier wel weten of dat zo is.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:11:10 #196
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111133340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:36 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Joepie, mijn keuringsdatum staat vast! Ik maak me wel een beetje zorgen om mijn HB-gehalte, omdat ik geen vlees eet. Maargoed, we zullen zien! Iemand nog tips? Oeioeioei ik ben nerveus!
Ik eet sinds oktober 2006 geen vlees&vis en mijn hb-gehalte is zo rond de 8.5. Als je gezond eet en rekening houd met je vitB12/ijzer komt dat echt wel goed :Y
pi_111133956
Mijn schoonmoeder is ook vegetarisch en geeft gewoon bloed. Niks mis met haar HB dus ^O^
pi_111143078
Ik zou wel eens willen weten wat mijn bloedgroep is. Je zou zeggen dat dat wel ergens in je medisch dossier staat, maar zelfs dát wil men me niet vertellen :)
Mijn ouders weten hun bloedgroep trouwens ook niet, dus het zou een grote verrassing zijn het eens te vernemen.

Mocht ik een weinig voorkomende bloedgroep hebben, dan wil ik er wel een over nadenken om te doneren. Mijn tante heeft ook een weinig voorkomende bloedgroep (geen idee welke) en die doneert ook om die reden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_111143431
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:25 schreef Natalie het volgende:
Mocht ik een weinig voorkomende bloedgroep hebben, dan wil ik er wel een over nadenken om te doneren. Mijn tante heeft ook een weinig voorkomende bloedgroep (geen idee welke) en die doneert ook om die reden.
O negatief is geen zeldzame bloedgroep, maar de bloedbank is daar (ook) heel blij mee
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:33:03 #200
258612 nytar
boys boys boys
pi_111143460
een veel voorkomende bloedgroep is net zo welkom hoor!
pi_111144347
Ben gewoon een mietje. Precies zoals de OP zegt. Maar zou wel graag iets goeds willen doen, in de toekomst.
Toen ze laatsts een buisje (1 buisje dus) af moesten nemen voor onderzoek, ging ik al bijna tegen de vlakte. Ook een schaafwondje op m'n been - als ik eens uitschiet met scheren - zorgt ervoor dat ik hartkloppingen krijg en het zweet me uitbreekt. Vroeger nooit last van gehad. Wat vreemd is, want ik ben nu een stuk gezonder en zit een stuk beter in m'n vel dan vroeger. Waarom dan toch die reactie?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_111146139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:56 schreef computergirl het volgende:

Edit: Floradix
Dat spul is echt smerig, maar ze hebben er ook tabletjes van, die zijn beter te doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 22:50:25 #203
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_111151731
Ik hoop binnenkort weer een oproep te krijgen. Ik heb begin januari voor het laatst gegeven. Maar dat was al de 5de keer in 12 maanden. De eerste van die 5 was halverwege mei, dus mag ik bijna weer (hoop ik) :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_111151804
Vandaag was mijn 20e keer, weer een mok gescoord dus.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 5 mei 2012 @ 00:01:04 #205
39237 crew  H_T
2733
pi_111155259
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:49 schreef Natalie het volgende:
Ben gewoon een mietje. Precies zoals de OP zegt. Maar zou wel graag iets goeds willen doen, in de toekomst.
Toen ze laatsts een buisje (1 buisje dus) af moesten nemen voor onderzoek, ging ik al bijna tegen de vlakte. Ook een schaafwondje op m'n been - als ik eens uitschiet met scheren - zorgt ervoor dat ik hartkloppingen krijg en het zweet me uitbreekt. Vroeger nooit last van gehad. Wat vreemd is, want ik ben nu een stuk gezonder en zit een stuk beter in m'n vel dan vroeger. Waarom dan toch die reactie?
Ik zou het niet weten, maar misschien kan Greys je antwoord geven. Zij was ook aardig bang voor de naald, maar heeft zich toch opgegeven als donor ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_111156274
Twee jaar geleden heb ik me aangemeld om bloed te geven, maar toen afgewezen omdat ik te moeilijk te prikken ben. Ze raadden me daar aan om over een aantal jaren terug te komen. In de tussentijd wel een aantal keren zonder moeite geprikt, is het de moeite om het opnieuw te proberen? :)
pi_111160786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:25 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Twee jaar geleden heb ik me aangemeld om bloed te geven, maar toen afgewezen omdat ik te moeilijk te prikken ben. Ze raadden me daar aan om over een aantal jaren terug te komen. In de tussentijd wel een aantal keren zonder moeite geprikt, is het de moeite om het opnieuw te proberen? :)
ik zeg: doen! :*
pi_111160811
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:25 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Twee jaar geleden heb ik me aangemeld om bloed te geven, maar toen afgewezen omdat ik te moeilijk te prikken ben. Ze raadden me daar aan om over een aantal jaren terug te komen. In de tussentijd wel een aantal keren zonder moeite geprikt, is het de moeite om het opnieuw te proberen? :)
gewooon gaan en het proberen, ook het prikken went ( kan ik zeggen na meer dan 100x)
pi_111227876
Ik heb me weer aangemeld :)
Is het trouwens de bedoeling dat je altijd naar één bepaalde vestiging gaat, of maakt dat verder weinig uit? :s)
pi_111229320
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:50 schreef Tochjo het volgende:
Dat maakt niet uit.
Ah, thanks! :)
pi_111232963
Morgen weer plasma afstaan, nu naar bed want je moet wel goed uitgerust zijn natuurlijk :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 mei 2012 @ 00:52:02 #213
39237 crew  H_T
2733
pi_111234495
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:50 schreef Tochjo het volgende:
Dat maakt niet uit.
Dat had ik eigenlijk net drie weken eerder moeten weten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_111240721
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:50 schreef Tochjo het volgende:
Dat maakt niet uit.
dat wist ik ook niet, handig voor als je onderweg bent.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 7 mei 2012 @ 11:09:46 #215
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111240939
Ik krijg net een smsje van sanquin dat ik vanaf morgen van harte welkom ben op het afnamecentrum en of ik gehoor wil geven aan mn oproep. Zullen ze morgen mij dan gaan bellen? :P
Zal niet de eerste keer zijn...
  maandag 7 mei 2012 @ 11:13:24 #216
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_111241052
Ik heb een oproep gekregen van sanquin alleen weet ik niet of het nu verstandig is om te doneren.

Momenteel ben ik intensief bezig met sporten en dieeten en ik vraag mij af of het dan wel gezond is om bloed te geven.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
  maandag 7 mei 2012 @ 11:20:09 #217
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111241255
Als je op een gezonde manier aan het dieten bent, kan het volgens mij geen kwaad. Wel na de donatie even iets rustiger aan doen met sporten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 7 mei 2012 @ 11:30:56 #218
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_111241553
Ik ben ook ooit afgekeurd wegens moeilijk te prikken, maar nu (nouja inmiddels alweer anderhalf jaar geleden) was het geen enkel probleem. Ligt er ook een beetje aan wie je treft bij de eerste keuring denk ik, want ik ben nu niet makkelijker te prikken dan toen. Bij de vorige afname zat de naald ook niet helemaal lekker (bijna tegen klepje in het vat denk ik), waardoor het heel wisselend liep. Gelukkig zat ie vorige week prima en was 't na 6 minuten alweer klaar.
pi_111242194
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:30 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben ook ooit afgekeurd wegens moeilijk te prikken, maar nu (nouja inmiddels alweer anderhalf jaar geleden) was het geen enkel probleem. Ligt er ook een beetje aan wie je treft bij de eerste keuring denk ik, want ik ben nu niet makkelijker te prikken dan toen. Bij de vorige afname zat de naald ook niet helemaal lekker (bijna tegen klepje in het vat denk ik), waardoor het heel wisselend liep. Gelukkig zat ie vorige week prima en was 't na 6 minuten alweer klaar.
Stomme klepje heb ik ook een keer gehad. vervolgens gaat de prikdame hem even goed friemelen en ging ik bijna gestrekt. Gelukkig kon het bed nog achterover. Heeft me er niet van weerhouden om gewoon door te doneren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111262630
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:30 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben ook ooit afgekeurd wegens moeilijk te prikken, maar nu (nouja inmiddels alweer anderhalf jaar geleden) was het geen enkel probleem. Ligt er ook een beetje aan wie je treft bij de eerste keuring denk ik, want ik ben nu niet makkelijker te prikken dan toen. Bij de vorige afname zat de naald ook niet helemaal lekker (bijna tegen klepje in het vat denk ik), waardoor het heel wisselend liep. Gelukkig zat ie vorige week prima en was 't na 6 minuten alweer klaar.
Mja, daar zal het wel mee te maken hebben idd. Wel vreemd dat je dan al afgekeurd wordt...
  maandag 7 mei 2012 @ 21:33:01 #221
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111265352
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:47 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Mja, daar zal het wel mee te maken hebben idd. Wel vreemd dat je dan al afgekeurd wordt...
Hier deden ze de eerste 2x ook heel mopperig over dat ik zo slecht te prikken ben. 3e keer kreeg ik een ontzettend leuke dame die het totaal niet met haar collega's eens was, het vat is juist ontzettend makkelijk te vinden. Ze doen gewoon te moeilijk :')
pi_111267228
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier deden ze de eerste 2x ook heel mopperig over dat ik zo slecht te prikken ben. 3e keer kreeg ik een ontzettend leuke dame die het totaal niet met haar collega's eens was, het vat is juist ontzettend makkelijk te vinden. Ze doen gewoon te moeilijk :')
Hehe :D Ik moest even nadat ik was afgekeurd bloed laten prikken bij de dokter, dus ik gaf van te voren maar aan dat het misschien lastig was. Hij had er totaal geen last van, meteen goed geprikt :') Hopen dat ik dit keer een betere prikker heb dan :9
  maandag 7 mei 2012 @ 22:21:38 #223
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_111268461
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:47 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:

[..]

Mja, daar zal het wel mee te maken hebben idd. Wel vreemd dat je dan al afgekeurd wordt...
Misschien waren ze toen even niet zo heel hard op zoek naar nieuwe donoren :? Geen idee, maar de dame die me toen keurde deed en keek zo moeilijk (met een heel zuur gezicht: "Als je het echt persé wil kan het wel, maar...") dat ik toen maar nee heb gezegd.
pi_111268729
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Hehe :D Ik moest even nadat ik was afgekeurd bloed laten prikken bij de dokter, dus ik gaf van te voren maar aan dat het misschien lastig was. Hij had er totaal geen last van, meteen goed geprikt :') Hopen dat ik dit keer een betere prikker heb dan :9
Bloed prikken bij de dokter voor 't lab is wel een stuk makkelijker. Die naald is veel dunner en er hoeft geen halve liter uit.
pi_111268851
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:26 schreef wyccie het volgende:

[..]

Bloed prikken bij de dokter voor 't lab is wel een stuk makkelijker. Die naald is veel dunner en er hoeft geen halve liter uit.
Het was bij de eerste keer, dan moeten er maar een paar buisjes geloof ik?
pi_111268976
Dat is voor mij al zo lang geleden. Ik denk 3 buisjes ofzo?
pi_111269566
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:29 schreef wyccie het volgende:
Dat is voor mij al zo lang geleden. Ik denk 3 buisjes ofzo?
Maar dat lijkt me dezelfde procedure als bij de dokter dan, toch?
  maandag 7 mei 2012 @ 23:20:44 #228
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_111271743
Mij willen ze ook nooit prikken. Ik hoor ze altijd kibbelen als ik binnen ben. En er gaan er ook ineens opvallend veel naar de koffiekamer.
Ik moet morgen weer, wat zullen ze blij zijn als ik binnen kom :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_111284285
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:29 schreef wyccie het volgende:
Dat is voor mij al zo lang geleden. Ik denk 3 buisjes ofzo?
Het kunnen er ook zes zijn ofzoiets in ieder geval.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:53:29 #230
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111285577
quote:
2s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:20 schreef mazaru het volgende:
Mij willen ze ook nooit prikken. Ik hoor ze altijd kibbelen als ik binnen ben. En er gaan er ook ineens opvallend veel naar de koffiekamer.
Ik moet morgen weer, wat zullen ze blij zijn als ik binnen kom :N
Dan voel je je ook niet bepaald welkom zeg -O-.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:03:36 #231
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_111285886
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dan voel je je ook niet bepaald welkom zeg -O-.
Ze zijn wel blij dat ik kom, dat vertellen ze me iedere maand, maar dat prikken vinden ze een ramp.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:52:06 #232
45833 crew  Fogel
pi_111287536
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:03 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ze zijn wel blij dat ik kom, dat vertellen ze me iedere maand, maar dat prikken vinden ze een ramp.
Iedere maand!?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_111287567
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Iedere maand!?
Plasma :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Moderator dinsdag 8 mei 2012 @ 13:54:02 #234
45833 crew  Fogel
pi_111287605
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:53 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Plasma :P
Ahhh, OK :)
Mijn plasma willen ze nog steeds niet hebben. Ze zullen wel genoeg hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 8 mei 2012 @ 14:04:49 #235
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_111288040
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:53 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Plasma :P
Anti D :P
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_111291503
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 14:04 schreef mazaru het volgende:

[..]

Anti D :P
Mag ook :P
En net even mijn tweede mok gescoord *O*
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:46:29 #237
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_111294469
Ik had allang een beeldje moeten krijgen, maar bij mij vergeten ze de mijlpalen.
Toevallig vroeg ik vanmiddag hoe vaak ik nu gegeven had, 79 keer anti d. En daarvoor was ik bloeddonor, dus ik zit al dik in de 100.
Mijn buit tot nu toe is een mok, een pluche pelikaan en een speldje. :')
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_111296890
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:46 schreef mazaru het volgende:
Ik had allang een beeldje moeten krijgen, maar bij mij vergeten ze de mijlpalen.
Toevallig vroeg ik vanmiddag hoe vaak ik nu gegeven had, 79 keer anti d. En daarvoor was ik bloeddonor, dus ik zit al dik in de 100.
Mijn buit tot nu toe is een mok, een pluche pelikaan en een speldje. :')
Als je elke maand heen kan zeggen die mijlpalen toch ook niks meer :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:09:22 #239
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_111300359
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 17:46 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Als je elke maand heen kan zeggen die mijlpalen toch ook niks meer :P
Ik wil nog wel een keer zo'n mok. Dat was precies een mooi maatje. Ik baalde als een stekker toen die van mij kapot ging.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:21:24 #240
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111301005
Ik heb eens een keer een handdoek gekregen maar voor de rest bedank ik eigenlijk altijd, wat moet ik nou weer met een speldje :P
pi_111304334
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:38 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Maar dat lijkt me dezelfde procedure als bij de dokter dan, toch?
Kijk, voor gewoon bloedprikken gebruiken ze dunnere naalden en je hoeft maar even vast te zitten. Dan is dat prima te doen, zelfs al heb je moeilijke vaten.
Maar als ze bij je eerste keuring al gelijk zien dat je wat nauwe/dunne/rollende vaten hebt, en ze weten dat er een twee keer zo grote naald in moet, waar een halve liter door moet, dan kan ik me voorstellen dat ze tegen je zeggen dat je moeilijk te prikken bent.

En vast een open deur: maar ook aan andere arm geprobeerd?
pi_111305556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:19 schreef wyccie het volgende:

[..]

Kijk, voor gewoon bloedprikken gebruiken ze dunnere naalden en je hoeft maar even vast te zitten. Dan is dat prima te doen, zelfs al heb je moeilijke vaten.
Maar als ze bij je eerste keuring al gelijk zien dat je wat nauwe/dunne/rollende vaten hebt, en ze weten dat er een twee keer zo grote naald in moet, waar een halve liter door moet, dan kan ik me voorstellen dat ze tegen je zeggen dat je moeilijk te prikken bent.

En vast een open deur: maar ook aan andere arm geprobeerd?
Op die manier :)
Ja, beide armen zijn toen geprobeerd idd. Vanmiddag overigens gebeld door Sanquin, omdat ik me heb aangemeld terwijl ik daar in het bestand sta als 'afgekeurd door moeilijk te prikken'. Verhaal gedaan en meteen een afspraak gemaakt voor de keuring. We zien wel :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:42:13 #243
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111305606
Tot nog toe een paar speldjes, plaquettes, 3 mini-pelikaantjes, en een paar beeldjes als ik het goed heb. Ik hoop dit jaar nog het laatste beeldje van 3 te bemachtigen, en dan kunnen we weer eens rond gaan kijken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_111306064
Ik vind die beelden mooi, maar dat gaat me waarschijnlijk niet lukken.
Voelde me trouwens best wel een trut toen ik vroeg of ik de mok mocht hebben ipv de pelikaan. :@
  dinsdag 8 mei 2012 @ 20:50:58 #245
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111306141
Je mag toch zelf kiezen? Zo raar vind ik dat niet.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_111306231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:50 schreef Mark het volgende:
Je mag toch zelf kiezen? Zo raar vind ik dat niet.
Is dat zo? Dacht altijd dat er bij elke mijlpaal een vast cadeau was.
Ik kreeg gewoon de pelikaan in mijn handen gedrukt. Misschien wilden ze er vanaf. :P
  MOL-held dinsdag 8 mei 2012 @ 20:54:14 #247
89411 Rockfire
pi_111306335
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:52 schreef wyccie het volgende:

[..]

Is dat zo? Dacht altijd dat er bij elke mijlpaal een vast cadeau was.
Ik kreeg gewoon de pelikaan in mijn handen gedrukt. Misschien wilden ze er vanaf. :P
Nee hoor, ik mocht laatst ook kiezen toen ik voor de 10e keer kwam. Nu heb ik dus twee pelikaantjes op mijn hoedenplank :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:00:37 #248
258612 nytar
boys boys boys
pi_111306739
Ik kreeg laatst zomaar een pelilaantje omdat mn zoontje mee was. En omdat hij zich zo goed had gedragen. :)
nou ja, hij kreeg natuurlijk de pelikaan en niet ik...
pi_111306797
Ok, nu voel ik me iets minder rot.
Heb overigens nooit mogen kiezen. Raar, want Mark en ik gaan naar dezelfde bloedbank.
pi_111308912
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:01 schreef wyccie het volgende:
Ok, nu voel ik me iets minder rot.
Heb overigens nooit mogen kiezen. Raar, want Mark en ik gaan naar dezelfde bloedbank.
Misschien waren de mokken op?
Daarom heb ik ook een pelikaan :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_111309040
Ik heb wel alsnog een mok gekregen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:05:18 #252
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111310507


Hier nu ook een mok (mocht kiezen tussen mok, pelikaantje of speldje). Dat was donatie 5 *O*. En mn lichaam had haast, met 5 minuten was de donatie klaar.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:11:48 #253
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_111310928
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:05 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]

Hier nu ook een mok (mocht kiezen tussen mok, pelikaantje of speldje). Dat was donatie 5 *O*. En mn lichaam had haast, met 5 minuten was de donatie klaar.
Ik had een andere mok, eentje met een pelikaan erop.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_111322117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:52 schreef wyccie het volgende:
Dacht altijd dat er bij elke mijlpaal een vast cadeau was.
Je mag zelf een erkenning uitzoeken. Als je langer geeft, heb je uiteindelijk meer keuzes.
pi_111322352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:52 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Je mag zelf een erkenning uitzoeken. Als je langer geeft, heb je uiteindelijk meer keuzes.
Maar.... verhoudingsgewijs vind ik die cadeaus wel wat kariger worden!
Een pen voor 400 donaties... :')
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_111322539
Ik wilde graag bloed geven omdat ik AB negatief heb, de zeldzaamste groep volgens mij, maar volgens de folder die ik thuiskreeg viel ik af, ik vond het nogal een lullige reden. Ik heb mijn best gedaan...
doei!
pi_111322565
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:34 schreef Simonepone het volgende:
Ik wilde graag bloed geven omdat ik AB negatief heb, de zeldzaamste groep volgens mij, maar volgens de folder die ik thuiskreeg viel ik af, ik vond het nogal een lullige reden. Ik heb mijn best gedaan...
Waarom viel je af dan?
pi_111322983
Geef NOOIT bloed als je één van de volgende vragen met Ja beantwoord:
Heb je je met geld of drugs laten betalen voor seks? Ja/Nee :@

Vrouwen die regelmatig onbetaalde sex hebben met jan en alleman mogen wel gewoon bloed geven. |:(
doei!
pi_111323065
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:03 schreef Simonepone het volgende:
Geef NOOIT bloed als je één van de volgende vragen met Ja beantwoord:
Heb je je met geld of drugs laten betalen voor seks? Ja/Nee :@

Vrouwen die regelmatig onbetaalde sex hebben met jan en alleman mogen wel gewoon bloed geven. |:(
Tja ze filteren nogal rigoreus op risico groepen. Wellicht dat je nog een gesprek met een keuringsarts kunt aanvragen als je prostitutieverlden ver achter je ligt?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111323085
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:52 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Je mag zelf een erkenning uitzoeken. Als je langer geeft, heb je uiteindelijk meer keuzes.
Ik heb al 2 pelikaantjes en de volgende keer ga ik een mok meenemen en dan eindelijk de grote pelikanio.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111323132
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:34 schreef Simonepone het volgende:
Ik wilde graag bloed geven omdat ik AB negatief heb, de zeldzaamste groep volgens mij, maar volgens de folder die ik thuiskreeg viel ik af, ik vond het nogal een lullige reden. Ik heb mijn best gedaan...
Oh en als een bloedgroep zeldzaam is, zijn er ook weinig mensen die donorbloed van deze bloedgroep nodig hebben. Dat houdt zichzelf in evenwicht.
Alleen O- is heel erg gewenst omdat ze dit aan (vrijwel) edereen kunnen geven.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111323301
oh ok dan laat ik het lekker zo, ik vind dat 1 x per maand bloeden wel genoeg eigenlijk ;)
doei!
pi_111324810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:17 schreef Simonepone het volgende:
oh ok dan laat ik het lekker zo, ik vind dat 1 x per maand bloeden wel genoeg eigenlijk ;)
heb je dan wel inkomen? :@
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111324898
leuk grapje ja

[ Bericht 87% gewijzigd door Simonepone op 09-05-2012 10:19:57 (snap stom grapje) ]
doei!
  woensdag 9 mei 2012 @ 10:26:34 #265
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111325099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:17 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Maar.... verhoudingsgewijs vind ik die cadeaus wel wat kariger worden!
Een pen voor 400 donaties... :')
Nee, een pen voor 50 donaties, dat is het aantal dat je hebt gegeven na de vorige erkenning.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_111330963
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:18 schreef Simonepone het volgende:
leuk grapje ja
sorry, weer vriendjes? O+
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111330994
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 10:26 schreef Mark het volgende:

[..]

Nee, een pen voor 50 donaties, dat is het aantal dat je hebt gegeven na de vorige erkenning.
400 donaties dat is ook al 100 jaar als je alleen volbloed geeft. Dus is alleen haalbaar voor plasma? Of tellen sommige dingen dubbel ofzo?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:15:40 #268
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111331106
400 haal je alleen met plasma :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_111344557
quote:
3s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:12 schreef Deetch het volgende:
400 donaties dat is ook al 100 jaar als je alleen volbloed geeft.
:D
Ik vind de pelikaan die ik hier heb zo enorm, volgens mij heeft ze me de grote gegeven (30cm, geen hanglusje). :@
Verder ga ik nog voor een badlaken en hopelijk nog een mok.
pi_111370115
Vanmorgen had ik mijn keuringsgesprek en mijn ijzergehalte was oke, yeahhhh. Het viel me op dat die mensen daar zo ontzettend lief zijn! Ik kan echt niet wachten tot ik m'n eerste oproep krijg!
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
pi_111375577
Als het niet te hard regent ga ik vanavond! (moet 20 min. fietsen en ben vanmorgen ook al helemaal doorweekt geraakt, slap excuus)
  maandag 14 mei 2012 @ 18:10:41 #272
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_111541427
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:49 schreef Natalie het volgende:
Ben gewoon een mietje. Precies zoals de OP zegt. Maar zou wel graag iets goeds willen doen, in de toekomst.
Toen ze laatsts een buisje (1 buisje dus) af moesten nemen voor onderzoek, ging ik al bijna tegen de vlakte. Ook een schaafwondje op m'n been - als ik eens uitschiet met scheren - zorgt ervoor dat ik hartkloppingen krijg en het zweet me uitbreekt. Vroeger nooit last van gehad. Wat vreemd is, want ik ben nu een stuk gezonder en zit een stuk beter in m'n vel dan vroeger. Waarom dan toch die reactie?
Beetje een late reactie, maar wat er gebeurt in zo'n situatie is het volgende: Als je ergens bang voor bent zoals bloed of een naald, dan wordt op het moment dat je lichaam aangeprikt wordt je autonome (onbewuste) zenuwstelsel gestimuleerd. In dit geval is dat de zogenaamde vagus zenuw, en die zorgt ervoor dat je in je hele lijf je vaten zich verwijden. Dit heeft als gevolg dat er even wat minder bloed naar je hoofd gaat en dan kun je dus uiteindelijk flauwvallen. Dat wordt een vasovagale collaps genoemd. En dat heeft dus niks te maken met of je heel gezond of ongezond bent, zelfs mensen die normaal gesproken een hoge bloeddruk hebben kunnen het krijgen. Alleen als je van jezelf al een hele lage bloeddruk hebt krijg je het sneller omdat je dan (logischerwijs) minder reserve hebt.

Ik ben vandaag voor het eerst in anderhalf jaar weer geweest. Ik heb een jaar in een gehucht gewoond en daar kwamen ze precies met de uitnodiging toen ik ging verhuizen. Nu woon ik in de buurt van een bloedbank en gaat het een stuk makkelijker (y).
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_111612748
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

:D
Ik vind de pelikaan die ik hier heb zo enorm, volgens mij heeft ze me de grote gegeven (30cm, geen hanglusje). :@
Verder ga ik nog voor een badlaken en hopelijk nog een mok.
De 5,10 en 20 pelikaan is ongeveer 10 cm, dus hebben ze zich vergist leuk voor jou ^O^ . Die grote kun je pas vanaf 40x kiezen. De dames en heren zijn er ook voor het doneren en niet voor het uitdelen van geschenkjes.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:51:08 #274
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_111614582
Gisteren 3 kleine pelikaantjes weggedaan :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_111833561
Dit weekend heb ik een nieuwe oproep gehad. Ik zal begin juni maar eens heen gaan. Hopelijk heb ik er niet te veel last van bij mijn training voor de beklimming van de mont ventoux.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 21 mei 2012 @ 23:21:29 #276
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_111857785
Vandaag voor het eerst bloed gedoneerd :) Viel niet tegen, werd in het begin een klein beetje licht in m'n hoofd, maar na 2x rustig ademhalen was alles prima. Wel een iets grotere naald dan waar we tijdens de skillslab (voor geneeskunde) mee prikken :P
pi_111864172
Goed bezig ^O^

Die naald was voor mij de eerste keer ook wel even slikken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:48:18 #278
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_111866171
Zo net weer terug, dit keer liep het bloed wat minder, maar volgens kwam dat omdat het bakje te hoog stond (of zo iets zei een andere verpleegster dan degene die me aan had gesloten), maar zelf voelde ik er niet veel van en is alles gewoon goed gegaan..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_111927875
Vandaag eerste keuring gehad, en ik ben (eindelijk) goedgekeurd :)!
pi_111959606
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:02 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
Vandaag eerste keuring gehad, en ik ben (eindelijk) goedgekeurd :)!
je bent nu een blij koetje dus ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_111960584
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:16 schreef Deetch het volgende:

[..]

je bent nu een blij koetje dus ^O^
Jazeker, een lachende! ;)
Wel eng hoor :') Maar ik ben blij dat ik 't gedaan heb :)
pi_111961222
Gister keuring gehad. Vragenlijst in orde, bloeddruk prima, Hb ook prima. Wel apart, zo'n afnameruimte, lig je daar met z'n allen in een halve cirkel in een een zaaltje. :p Ben benieuwd wanneer ik de eerste oproep krijg, hoe lang duurt dat meestal ongeveer? Paar weken?
pi_111961634
@Bloem: Hangt af van je bloedgroep en hoe groot de behoefte daaraan is, dat wisselt nogal.

Ik ga vanmiddag weer, het bloed zal wel lekker snel lopen met dit weer :P
Hoop stiekem dat iedereen van het goede weer aan het genieten is, zodat ik weer snel buiten sta en hetzelfde kan gaan doen! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_111962406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:40 schreef BrainTeaser het volgende:
@Bloem: Hangt af van je bloedgroep en hoe groot de behoefte daaraan is, dat wisselt nogal.

Ik ga vanmiddag weer, het bloed zal wel lekker snel lopen met dit weer :P
Hoop stiekem dat iedereen van het goede weer aan het genieten is, zodat ik weer snel buiten sta en hetzelfde kan gaan doen! ;)
Ben ook wel eens geweest met bijna 30 graden en dan is het inderdaad lekker rustig. Wel fijn dat ze airco hebben (moet natuurlijk ook wel).
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_111972052
Het was inderdaad lekker rustig, kon overal meteen doorlopen :)

Hb was 7.8, dus precies genoeg om te mogen doneren, donatie ging ook lekker snel (6 minuten!), en nu doe ik op advies van de lieve mensen bij de bloedbank de rest van de dag niks meer! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:18:04 #286
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111972206
Zit nu mobiel dus kan niet zo goef kijken op de site van Sanquin, kan iemand me vertellen tot hoelaat Alkmaar vandaag open is?
pi_111972381
Bloedbank Alkmaar
Sanquin Bloedvoorziening
Jan Steenstraat 1
1816 CT Alkmaar
T 0800-366 67 36

Openingstijden
Volbloed
Donderdag 08.15 - 11.15 uur en 18.15 - 21.15 uur

Plasma
Donderdag 08.00 - 10.45 uur en 18.00 - 20.45 uur
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:00:02 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_111973710
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:23 schreef Deetch het volgende:
Bloedbank Alkmaar
Sanquin Bloedvoorziening
Jan Steenstraat 1
1816 CT Alkmaar
T 0800-366 67 36

Openingstijden
Volbloed
Donderdag 08.15 - 11.15 uur en 18.15 - 21.15 uur

Plasma
Donderdag 08.00 - 10.45 uur en 18.00 - 20.45 uur
En plasma gaat daar op afspraak voor zover ik daar meekrijg als volbloeddonor :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:10:17 #289
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111983431
Klopt ik bel altijd even van te voren. Was vandaag al binnen 32 minuten klaar :P
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:17:10 #290
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_111983810
Ik heb gisteren mijn donatie gedaan!

500 ML in 6.5 min!

Kan niet zeggen dat ik er iets van gemerkt heb.

Wel lekker dat ze je achteraf eten en drinken geven :D nom nom
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
pi_112427886
Ik heb vandaag voor het eerst in bijna 2 jaar gedoneerd! Het ging goed, was in iets meer dan 5 minuten klaar!
  maandag 4 juni 2012 @ 15:55:24 #292
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_112428144
Heb mijn volgende donatie speciaal op 14 juni gepland :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juni 2012 @ 15:58:30 #293
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112428286
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:55 schreef Mark het volgende:
Heb mijn volgende donatie speciaal op 14 juni gepland :)
*blond is... w'rom?

Ik ga straks, bijna vergeten... Laatste dag van periode :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 4 juni 2012 @ 16:03:09 #294
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_112428506
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

*blond is... w'rom?
Wereld Bloeddonor Dag :)
Meestal doen ze daar wel iets leuks mee, heb ik andere jaren gelezen. Dat wil ik dus ook wel eens met eigen ogen zien.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 4 juni 2012 @ 16:04:41 #295
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_112428579
Ah, zie hier:

http://www.sanquin.nl/blo(...)-helden-geven-bloed/

Niet alleen landelijk worden bloeddonors bedankt. De medewerkers van alle afnamelocaties die op 14 juni geopend zijn, zijn al weken hard bezig met de voorbereidingen voor een feestje voor 'hun' helden. Alle donors die op 14 juni een afnamelocatie bezoeken, ontvangen een leuke herinnering.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juni 2012 @ 16:07:38 #296
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112428713
Ah ok... flauw dat ze mij dan eerder inplannen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_112429570
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:07 schreef Sjeen het volgende:
Ah ok... flauw dat ze mij dan eerder inplannen :P
Jah, ik mag ook maar tot de 6e. -O-
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112429608
maar dan mag ik wel weer een kadootje mee naar huis. Ik denk dat ik een mok doe c_/
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112429768
Best een leuk idee, de 14e is nog binnen mijn periode :)
pi_112429777
Ik had er trouwens dit keer een gele sticker op zitten. Iets met irr. antistoffen...

Heb nog wel gevraagd hoe het zat, maar vond het antwoord van de keuringsarts niet heel duidelijk. Volgens hem had het te maken met antistoffen die na de zwangerschap in mijn bloed zouden zitten, en dat sommige ontvangers die niet mogen krijgen zeg maar.
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 16:35:41 #301
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112430009
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 16:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik had er trouwens dit keer een gele sticker op zitten. Iets met irr. antistoffen...

Heb nog wel gevraagd hoe het zat, maar vond het antwoord van de keuringsarts niet heel duidelijk. Volgens hem had het te maken met antistoffen die na de zwangerschap in mijn bloed zouden zitten, en dat sommige ontvangers die niet mogen krijgen zeg maar.
Dat klopt ja. Naar mijn weten kan je irreguliere antistoffen ontwikkelen nadat er sprake is geweest van bloedcontact (transfusie gehad toen?). Die antistoffen vallen weer bepaalde bloedcellen aan als zij daarmee in contact komen en dat moet voorkomen worden. Ik heb ook irreguliere antistoffen in mijn bloed en dat maakt het erg lastig een geschikte donor te vinden.

Merel1808 doet geneeskunde dus die kan het wel uitleggen hoe het echt zit.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')