abonnement Unibet Coolblue
pi_94183429


Vorige delen:
Bloedgeven - Deel 1
Bloedgeven - Deel 2
Bloedgeven - Deel 3
Bloedgeven - Deel 4
Bloedgeven - Deel 5
Bloedgeven - Deel 6
Bloedgeven - Deel 7
Bloedgeven - Deel 8
Bloedgeven - Deel 9
Bloedgeven - Deel 10
Bloedgeven - Deel 11
Bloedgeven - Deel 12
Bloedgeven - Deel 13
Bloedgeven - Deel 14

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Geen zin, tijd of fut om bloed te geven?
Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 6

Ik ben bang voor de naald.

Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.

Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...

In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of ben je homo, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_94183445
Laatste post (foei, geen nieuw topic aangemaakt o|O )

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:10 schreef Mark het volgende:
Ik kreeg als uitleg dat een beetje lucht in dat plaatje ook al kan vertekenen. Dat bleek dus ook wel :)
Heb ook een plaatje toegevoegd aan de OP, kan iemand ook in de wiki de OP aanpassen?
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_94184274
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 10:33 schreef Fyodor het volgende:
Laatste post (foei, geen nieuw topic aangemaakt o|O )

[..]

Heb ook een plaatje toegevoegd aan de OP, kan iemand ook in de wiki de OP aanpassen?
Dat kan ik :) Toegevoegd en ook het lijstje met topics bijgewerkt. Vanavond nog even donatie afzeggen, heb altijd zo'n handige timing met verkouden zijn en een oproep krijgen }:|
pi_94189798
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat kan ik :) Toegevoegd en ook het lijstje met topics bijgewerkt. Vanavond nog even donatie afzeggen, heb altijd zo'n handige timing met verkouden zijn en een oproep krijgen }:|
Bedankt en join the club! Ik heb nu 9 keer gedoneerd en zeker 5 of 6 keer af moeten zeggen vanwege verkoudheid |:(
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_94192793
Ik heb weer een oproep gekregen en kan vandaag of volgende week gaan. Vandaag is niet handig ivm werk -> donatie -> uit eten (dan eet ik wel erg laat en ik wil niet halverwege mijn programma omvallen). En het heeft ook wel wat om volgende week te kunnen antwoorden op de vraag: 'wat is uw geboortedatum?' 'Vandaag!' *)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94193534
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Bedankt en join the club! Ik heb nu 9 keer gedoneerd en zeker 5 of 6 keer af moeten zeggen vanwege verkoudheid |:(
1x gedoneerd, 2x misgeprikt (waarvan keuring en 2e donatie) en mijn 3e afzegging wegens verkoudheid. Blegh.
pi_94196979
Ik heb de vorige keer bloedgeven moeten verzetten vanwege vakantie en verhuizen maar de volgende oproep is alweer binnen *O*
Werkt dus wel goed online de afspraak verzetten
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:40:56 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_94197238
Ik ben ook weer net terug. Het verbandje zit nog om mijn arm. :')
Het ging weer prima, over vier weken de volgende donatie.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_94200813
Ik zit er erg serieus over na te denken om ook te gaan doneren, maar ik ben ook wel een beetje benieuwd naar ervaringen van jullie. Hoe gaat het nou precies in zn werk? Je komt daar binnen, ligt op zo'n stoel en daarna ben je weer weg?

En wordt je elke keer opgeroepen en verwachten ze dan ook dat je komt, of kun je zelf binnen wandelen wanneer je wilt? En komen die oproepen dan om de maand (bv), of kun je ervoor kiezen om 1 x in de 4 maanden te komen?
pi_94201133
Als je opgeroepen wordt krijg je een datum vanaf wanneer je twee weken de tijd hebt om te gaan. Dat gebeurt voor vrouwen ongeveer drie keer per jaar en voor mannen 5 keer geloof ik (of klopt dat niet?).

Elke keer dat je gaat moet je eerst een vragenlijst invullen en dan krijg je een kleine keuring. Als alles in orde is kun je door naar de afname. De afname zelf duurt alles bij elkaar misschien tien minuten. Na afloop kun je nog even ergens anders gaan zitten en dan krijg je een kopje koffie en wat lekkers. (Daar doe je het natuurlijk allemaal voor. ;))
Are you pondering what I'm pondering?
pi_94201188
De oproepen willen ook soms wat langer duren, bepaalde bloedgroepen komen minder vaak voor en is dus ook wat minder vaak vraag naar :). Plasma-donoren mogen vaker doneren.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:30:33 #12
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_94205611
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:05 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb weer een oproep gekregen en kan vandaag of volgende week gaan. Vandaag is niet handig ivm werk -> donatie -> uit eten (dan eet ik wel erg laat en ik wil niet halverwege mijn programma omvallen). En het heeft ook wel wat om volgende week te kunnen antwoorden op de vraag: 'wat is uw geboortedatum?' 'Vandaag!' *)
Mijn vorige donatie was twee dagen voor mijn verjaardag. Zowel bij binnenkomst, de controle als de donatie werd ik door de verschillende medewerkers gefeliciteerd. :P Na afloop kreeg ik een drankje op kosten van de zaak. c_/ ;)
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:13:44 #13
339299 mjk86
zeg maar Marjon..
pi_94222306
Ben vandaag voor het eerst bloed wezen doneren. Bij de check was alles goed: Hb 8,0 en bloeddruk 122/83 (zoiets)

Daarna dus prikken, liep een beetje moeizaam door, maar uiteindelijk ging het wel. Die mevrouw bleef er bij omdat ik had aangegeven dat ik het wel spannend vond enzo.
Nou alles ging prima eigenlijk, mevrouw zegt: Je zit al op ruim 400ml. Maar toen werd ik dus ineens héél duizelig en zag helemaal zwart voor m'n ogen, heb het kunnen rekken tot 430 ml, maar toen moest ze echt "afkoppelen"... Heb dus de 500ml niet gehaald
Mijn vraag: telt deze donatie nu als mislukt? En betekent dat dat ik 430ml voor niks heb getapt?
(dat zou ik wel beetje zonde vinden ofzo, of doen ze nog wel wat met dat wat ze konden krijgen?)

Ben na "afkoppelen" nog wel een poos slapjes geweest. Arts erbij gehaald ("ga nou eerste eens even normaal ademen!") Een kop boulion op en een pakje tukkies. Daarna weer even bloeddruk meten. Zat die op 86/52.

Nóg een kop boulion, nóg een pakje tukkies en 20 minuten later nóg een keertje meten --> 97/68

ondertussen zat ik daar bij elkaar al dik 2 uur en ik kon geen boulion meer zien, dus ben ik toch maar naar huis gegaan, nadat ik de arts beloofd had veel te drinken en zout te eten. (goed excuus voor dubbelzoute dropjes en heksenhyl ;) )

Al met al een hele ervaring dus! Hahaha
(hoe dóen jullie dat toch als trouwe donoren?!)

[ Bericht 7% gewijzigd door mjk86 op 17-03-2011 00:15:57 (berichtje was nog niet af!) ]
pi_94225483
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:13 schreef mjk86 het volgende:
(hoe dóen jullie dat toch als trouwe donoren?!)
Gewoon goed eten en drinken. Dat is het belangrijkste denk ik wel. En met goed bedoel ik niet vet of met veel suikers maar een stevige maaltijd waardoor je zeker weet dat je de komende uren geen honger gaat krijgen. Denk hier bijv bij aan pasta, rijst, brood. Rustig blijven tijdens de donatie. Niet focussen op de prik zelf of nadenken hoeveel bloed je nou verliest en wat voor effect het heeft op je lichaam etc. Geen doemscenario 's voor je ogen halen. En vooral de dag en de dagen na de donatie veel blijven drinken. Gezonde levensstijl aanhouden.

Ik heb er verder geen last van, alleen de dag van de donatie heb ik het meestal een beetje koud maar thats it.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2011 02:14:12 ]
pi_94226609
Ik wacht op mijn eerste keuring! :D
pi_94228170
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:13 schreef mjk86 het volgende:
Ben vandaag voor het eerst bloed wezen doneren. Bij de check was alles goed: Hb 8,0 en bloeddruk 122/83 (zoiets)

Daarna dus prikken, liep een beetje moeizaam door, maar uiteindelijk ging het wel. Die mevrouw bleef er bij omdat ik had aangegeven dat ik het wel spannend vond enzo.
Nou alles ging prima eigenlijk, mevrouw zegt: Je zit al op ruim 400ml. Maar toen werd ik dus ineens héél duizelig en zag helemaal zwart voor m'n ogen, heb het kunnen rekken tot 430 ml, maar toen moest ze echt "afkoppelen"... Heb dus de 500ml niet gehaald
Mijn vraag: telt deze donatie nu als mislukt? En betekent dat dat ik 430ml voor niks heb getapt?
(dat zou ik wel beetje zonde vinden ofzo, of doen ze nog wel wat met dat wat ze konden krijgen?)

Ben na "afkoppelen" nog wel een poos slapjes geweest. Arts erbij gehaald ("ga nou eerste eens even normaal ademen!") Een kop boulion op en een pakje tukkies. Daarna weer even bloeddruk meten. Zat die op 86/52.

Nóg een kop boulion, nóg een pakje tukkies en 20 minuten later nóg een keertje meten --> 97/68

ondertussen zat ik daar bij elkaar al dik 2 uur en ik kon geen boulion meer zien, dus ben ik toch maar naar huis gegaan, nadat ik de arts beloofd had veel te drinken en zout te eten. (goed excuus voor dubbelzoute dropjes en heksenhyl ;) )

Al met al een hele ervaring dus! Hahaha
(hoe dóen jullie dat toch als trouwe donoren?!)
Hmm, ik kan geen antwoord geven op je eerste vraag, maar ik denk dat jij gewoon minder geschikt bent als donor als je gelijk zoveel last hebt. Ik doe vrijwel niets anders dan normaal, ik zorg er alleen voor dat ik voor en na die tijd voldoende drink, na de donatie even tien minuutjes blijf onder het genot van een kopje koffie, glas water en koekje en op dezelfde dag niet sport.

Het enige waar ik last van heb gehad is dat ik enkele uren na de donatie te snel ging staan en dizzy werd, had toen erge trek dus dat verklaarde het al.

Jammer van jouw donatie... wel goed dat je het geprobeerd hebt!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:36:41 #17
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_94230039
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:13 schreef mjk86 het volgende:
Ben vandaag voor het eerst bloed wezen doneren. Bij de check was alles goed: Hb 8,0 en bloeddruk 122/83 (zoiets)

Daarna dus prikken, liep een beetje moeizaam door, maar uiteindelijk ging het wel. Die mevrouw bleef er bij omdat ik had aangegeven dat ik het wel spannend vond enzo.
Nou alles ging prima eigenlijk, mevrouw zegt: Je zit al op ruim 400ml. Maar toen werd ik dus ineens héél duizelig en zag helemaal zwart voor m'n ogen, heb het kunnen rekken tot 430 ml, maar toen moest ze echt "afkoppelen"... Heb dus de 500ml niet gehaald
Mijn vraag: telt deze donatie nu als mislukt? En betekent dat dat ik 430ml voor niks heb getapt?
(dat zou ik wel beetje zonde vinden ofzo, of doen ze nog wel wat met dat wat ze konden krijgen?)

Ben na "afkoppelen" nog wel een poos slapjes geweest. Arts erbij gehaald ("ga nou eerste eens even normaal ademen!") Een kop boulion op en een pakje tukkies. Daarna weer even bloeddruk meten. Zat die op 86/52.

Nóg een kop boulion, nóg een pakje tukkies en 20 minuten later nóg een keertje meten --> 97/68

ondertussen zat ik daar bij elkaar al dik 2 uur en ik kon geen boulion meer zien, dus ben ik toch maar naar huis gegaan, nadat ik de arts beloofd had veel te drinken en zout te eten. (goed excuus voor dubbelzoute dropjes en heksenhyl ;) )

Al met al een hele ervaring dus! Hahaha
(hoe dóen jullie dat toch als trouwe donoren?!)
Die telt inderdaad als mislukt. Je bent namelijk voortijdig afgekoppeld.
En als ik jou was, liet ik het er hier ook bij.
De intentie was goed, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er ziek van wordt. Dit is gewoon gevaarlijk voor jouw gezondheid.
Gevalletje, jammer, maar helaas.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_94230366
Ik doe inderdaad ook niks bijzonders, ik zorg wel dat ik wat gegeten heb als ik erheen ga maar ik ga vaak aan het eind van de middag dus dan is het gewoon een boterham. Dan na afloop gewoon lekker avondeten, de rest van de avond even rustig aan doen en niet meer sporten ofzo, maar dat is het wel. Misschien helpt het juist wel als je ermee omgaat alsof het niet zoveel voorstelt.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:17:46 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_94237777
Ik heb me ook aangemeld, ik heb over anderhalve week de intake. Ik wil eigenlijk plasma geven maar dan moet je dus eerst 2x volbloed geven. Ik hoop dat ik niet flauwval of misselijk word, laatste keer dat ik bloed moest laten afnemen was dat niet zo'n succes. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_94239110
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb me ook aangemeld, ik heb over anderhalve week de intake. Ik wil eigenlijk plasma geven maar dan moet je dus eerst 2x volbloed geven. Ik hoop dat ik niet flauwval of misselijk word, laatste keer dat ik bloed moest laten afnemen was dat niet zo'n succes. :')
Wat ging er precies mis ?
pi_94239561
Wie heeft er nog meer op z'n aanmelding gezet dat hij wil doneren dankzij dit topic? :P
pi_94239705
Ik geef nu al enkele jaren. Ik ga volgende week weer. Al het goed is ga ik dan voor de 15e keer alweer.
Ik doe eigenlijk niets speciaals voor de donatie. Ik ga ook meestal gelijk na het werken.
Rotterdam is de wereldstad
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:20:09 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_94240268
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:49 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wat ging er precies mis ?
Dat was niet bij Sanquin maar gewoon bij de huisarts. Ik werd heel misselijk en viel toen flauw. Ik vind naalden niet eng, ik vind bloed niet eng, maar wel in combinatie; dus als ik het in een naald of zo'n zak zie verdwijnen..brr.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_94240587
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:20 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat was niet bij Sanquin maar gewoon bij de huisarts. Ik werd heel misselijk en viel toen flauw. Ik vind naalden niet eng, ik vind bloed niet eng, maar wel in combinatie; dus als ik het in een naald of zo'n zak zie verdwijnen..brr.
Niet om je te ontmoedigen maar ik weet niet of het dan een goed idee is om bloed te gaan doneren. -O-
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:31:32 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_94240738
Nah, ik ga wel de andere kant opkijken. Ik probeer het gewoon, misschien valt het mee. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')