abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 april 2012 @ 22:38:51 #26
177885 JoaC
Het is patat
pi_109962126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:37 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Op zich is dat ook een controlefactor, mensen komen alleen in opstand als ze ontevreden zijn, zijn ze tevreden dan zou een eventuele opstand geen brandstof hebben.

En wat zouden ze willen doen? Op het moment dat het tot geweldadigenheden komt, dan overtreden ze de wet en kan je ze arresteren.
Let maar op China komende jaren, hun economische zeepbel stort in door bevolking die rechten wil
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_109962361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef JoaC het volgende:

[..]

Let maar op China komende jaren, hun economische zeepbel stort in door bevolking die rechten wil
Dat zie ik anders, ik zie eerder de economische zeepbel die instort, vervolgens zijn de mensen hun centjes kwijt en dan raken ze ontevreden.

"Vrijheid" is buiten Europa en Noord-Amerika bijna geen reden om in opstand te komen, die hele Arabische lente komt voort uit het feit dat grote delen van de bevolking van de welvaart afgesloten waren. Dat pikten ze niet meer, de onvrijheid waarin ze leefden speelde een ondergeschikte rol.
pi_109962880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:38 schreef JoaC het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, gezien de Chinese cultuur.
  donderdag 5 april 2012 @ 23:29:58 #29
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_109964700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Wat zou de mens moeten gaan doen in dat systeem dan ? qua daginvulling zeg maar.
Dankzij de technologische ontwikkelingen van de afgelopen 100+ jaar zijn veel beroepen geautomatiseerd. Dat zou er logischerwijs toe moeten hebben geleid dat de totale werkdruk drastisch af zou nemen en mensen dus meer vrije tijd zouden hebben.

Door het huidige monetaire stelsel, gecombineerd met het feit dat het bij de meeste beroepen zo is dat er beloond wordt op basis van het aantal uren wat er gemaakt is gaat je koopkracht achteruit wanneer je minder uren gaat werken. Dat is vervolgens weer slecht voor de economie welke gericht is op het idee van constante groei etc.

In eerste instantie heeft de automatisering gezorgd voor meer welvaart waardoor er een grote dienstensector ontstaan is maar daarna is het misgegaan. Op het moment dat er geen nieuwe, nuttige functies meer te bedenken waren is de bureaucratie geboren. Massa's mensen houden zich bezig met administratief werk wat geen enkele toegevoegde waarde heeft, er zijn vele duizenden regels en wetten bedacht die ons tot in de kleinste details dicteren wat er allemaal niet mag met het gevolg dat er massa's mensen bezig zijn met het controleren van die regels en het bestraffen van het overtreden ervan. Dat heeft gezorgd voor nog veel meer bureaucratische onzin.

Wanneer het volstrekt absurde geld (=schuld) systeem zou verdwijnen zouden mensen dingen gaan doen waar ze goed in zijn en plezier in hebben. Vervelende klussen kunnen eenvoudig geautomatiseerd worden en mensen zullen in een dergelijke omgeving vanzelfsprekend een bijdrage willen leveren aan de maatschappij omdat dat nu eenmaal een menselijke eigenschap is.
Geld is een zeer slechte motivator.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_109964939
Ik begrijp wat je uitlegt. Zou het ook kunnen in de praktijk ? Wat wordt dan de nieuwe ruilwaarde of surrogaat valuta.

Ik bedoel stel dat we overgaan, dan zal er een gigantisch goed werkend systeem moeten zijn om de mens te dienen en voorzien van voedsel, onderdak etc. Ik heb alles bijna gezien van Fresco, en ik zou het graag verwezenlijkt zien, maar ik ben bang voor de werkverdeling.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 6 april 2012 @ 01:22:35 #31
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_109968111
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:35 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik begrijp wat je uitlegt. Zou het ook kunnen in de praktijk ? Wat wordt dan de nieuwe ruilwaarde of surrogaat valuta.

Ik bedoel stel dat we overgaan, dan zal er een gigantisch goed werkend systeem moeten zijn om de mens te dienen en voorzien van voedsel, onderdak etc. Ik heb alles bijna gezien van Fresco, en ik zou het graag verwezenlijkt zien, maar ik ben bang voor de werkverdeling.
Ik ben er volledig van overtuigd (of nee, eigenlijk weet ik het zeker) dat binnen nu en 3 jaar er geen geld meer bestaat en dat de maatschappij veranderd zal zijn op een manier die in ieder geval veel raakvlakken heeft met concept wat Jacques Fresco heeft. Als je bijna alles van hem gezien hebt, ben je het met me eens dat de man een genie is...maar hij channelt deze informatie - waarschijnlijk onbewust.

De science fiction van vandaag is de geschiedenis van overmorgen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 01:48:43 #32
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_109968686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is niet waar volgens dit:

[..]

http://www.opiniestukken.(...)-Kamer-is-toegenomen
Je kunt ook de stelling poneren dat de kamerleden te hoog zijn opgeleid en ietwat vervreemd zijn van de gewone mensen zonder academisch onderwijs.
Je laat een hersenchirurg geen raket bouwen - niet omdat hij er niet slim genoeg voor is maar omdat het niet zijn specialiteit is.

Een onderliggend probleem is natuurlijk het hierarchische model wat eigenlijk nog stamt uit de middeleeuwen. Niemand heeft het (morele) recht om een ander te vertellen wat hij wel en niet mag doen. Het is natuurlijk logisch dat als je wat gedaan wilt krijgen met een groep mensen (of dat nu binnen een bedrijf is of in de maatschappij zelf) dat er dan mensen nodig zijn die het overzicht houden en andere instructies geven maar dan zou de leidinggevende degene moeten zijn met de meeste ervaring/kennis.

En om kamerleden "ietwat vervreemd" te noemen is nogal een understatement.
  vrijdag 6 april 2012 @ 05:56:50 #33
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_109970569
quote:
4s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:46 schreef Dhalsim het volgende:
Een land laten regeren door politici is als een hersenoperatie uit laten voeren door een clown. De intentie is misschien goed, maar erg praktisch is het niet.
Prachtig gezegd. Politici zijn imho minderwaardige schepsels. Eigenlijk zijn het geen mensen. Ze zouden aan de ketting in een kooi moeten en af en toe een homp brood toegeworpen krijgen.

Wat zou de wereld er beter uitzien zonder die liegende en onzin uitkramende lui.
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:23:23 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109972076
Wat een zaadtopic. Er wordt vanuit gegaan dat politici een soort alwetende goden zouden moeten zijn die overal direct een pasklare oplossing voor hebben die per direct draagvlak heeft. Politici weten niet alles. Dat is ook niet erg zolang ze zich maar goed laten informeren. En ze in staat zijn deals te sluiten, mensen te overtuigen en integere afwegingen te maken.

En in plaats van alleen maar te schelden waarom politiek zo slecht is zou ik wel eens een alternatief van je willen horen. Hoe moet het land dan bestuurd worden. Hoe moeten dan meningsverschillen worden opgelost en gekanaliseerd.

Verder zetten onze burgers die politici daar iedere verkiezing weer opnieuw neer. Dus zo erg zijn ze kennelijk niet.
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:23:50 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109972089
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 05:56 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Prachtig gezegd. Politici zijn imho minderwaardige schepsels. Eigenlijk zijn het geen mensen. Ze zouden aan de ketting in een kooi moeten en af en toe een homp brood toegeworpen krijgen.

Wat zou de wereld er beter uitzien zonder die liegende en onzin uitkramende lui.
Aha ik ben geen mens, wat ben ik dan wel?
pi_109972126
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:22 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Ik ben er volledig van overtuigd (of nee, eigenlijk weet ik het zeker) dat binnen nu en 3 jaar er geen geld meer bestaat en dat de maatschappij veranderd zal zijn op een manier die in ieder geval veel raakvlakken heeft met concept wat Jacques Fresco heeft. Als je bijna alles van hem gezien hebt, ben je het met me eens dat de man een genie is...maar hij channelt deze informatie - waarschijnlijk onbewust.

De science fiction van vandaag is de geschiedenis van overmorgen.
De man is zeker een genie ! En hij denkt logisch...
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109972216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aha ik ben geen mens, wat ben ik dan wel?
Ben jij dan een politicus?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:29:48 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109972229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
Sowieso zou een militaire junta beter zijn, die kan het land tenminste goed besturen zonder dat die lastige verkiezingen er tussen komen, die populistisch beleid uitlokken zoals we bij dit kabinet zien.
Noem eens en junta die beter functioneert dan ons land
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:31:20 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109972266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:29 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ben jij dan een politicus?
Gemeenteraadslid, dus voel me wel enigszins aangesproken ja :7
pi_109972325
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gemeenteraadslid, dus voel me wel enigszins aangesproken ja :7
Voor d66 dan zeker :X
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 6 april 2012 @ 09:44:54 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109972589
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:33 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Voor d66 dan zeker :X
Juist
pi_109973726
Het is natuurlijk wel problematisch om binnen de politiek zo-iets als deskundigheid te definiėren. Niemand heeft verstand van alles, terwijl in de politiek wel ieder onderwerp ineens belangrijk kan worden.

Voor parlementsleden is onontkoombaar dat ze ook zullen beslissen over zaken waar ze niet voor geleerd hebben. Dat lijkt me op zichzelf geen probleem, als ze maar bereid zijn zich goed te laten informeren. En dan bedoel ik dus niet eerst een mening vormen en daar vervolgens de gewenste informatie bij zoeken.
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:34:16 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109973866
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:30 schreef Pandorado het volgende:
Het is natuurlijk wel problematisch om binnen de politiek zo-iets als deskundigheid te definiėren. Niemand heeft verstand van alles, terwijl in de politiek wel ieder onderwerp ineens belangrijk kan worden.

Voor parlementsleden is onontkoombaar dat ze ook zullen beslissen over zaken waar ze niet voor geleerd hebben. Dat lijkt me op zichzelf geen probleem, als ze maar bereid zijn zich goed te laten informeren. En dan bedoel ik dus niet eerst een mening vormen en daar vervolgens de gewenste informatie bij zoeken.
Politici hebben ook een heel netwerk aan adviseurs tot hun dienst om duidelijk te maken wat gevolgen bij besluiten zijn en welke afwegingen er spelen.
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:45:47 #44
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_109974184
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 09:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Noem eens en junta die beter functioneert dan ons land
Spanje onder Franco, Argentinie, Griekenland onder het kolonelsregime, ga zo maar door. Die landen hadden ook geen last van verkiezingen etc, het domme klootjesvolk had tenminste geen politieke invloed (zoals ze in Nederland door de PVV we'll hebben). Die paaar mensen die zijn verdwenen praten we niet over, maar waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt.
  vrijdag 6 april 2012 @ 10:50:15 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109974278
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Spanje onder Franco, Argentinie, Griekenland onder het kolonelsregime, ga zo maar door. Die landen hadden ook geen last van verkiezingen etc, het domme klootjesvolk had tenminste geen politieke invloed (zoals ze in Nederland door de PVV we'll hebben). Die paaar mensen die zijn verdwenen praten we niet over, maar waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt.
Maar waren die landen ook fijner om in te wonen dan NL nu?
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:00:42 #46
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_109974614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar waren die landen ook fijner om in te wonen dan NL nu?
Als je in de politiek ging herrieschoppen natuurlijk niet, maarja, dat moet je in een dergelijk systeem ook niet doen.

Waxinelichtjes gooien in NL trouwens ookk niet, dan zetten ze je ook zonder goede reden tijdenlang vast.
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:02:20 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109974648
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:00 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als je in de politiek ging herrieschoppen natuurlijk niet, maarja, dat moet je in een dergelijk systeem ook niet doen.

Waxinelichtjes gooien in NL trouwens ookk niet, dan zetten ze je ook zonder goede reden tijdenlang vast.
Ik bedoel was het welzijn van mensen in die landen groter. Toon eens aan met cijfers.
pi_109974922
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik bedoel was het welzijn van mensen in die landen groter. Toon eens aan met cijfers.
Cijfers over Argentiniė gedurende de ultrarechtse staatsgreep van rodn 1980.
quote:
Het rapport uit 1984 van de Nationale Commissie op de Verdwijning van Personen (CONADEP), een organisatie die na het herstel van de democratie van regeringszijde opdracht had gekregen de ‘Verdwijningen’ te onderzoeken, schatte dat tussen 1976 en 1983 ongeveer 9.000 mensen waren "verdwenen". Schattingen gedaan door mensenrechten organisaties plaatsen het aantal dichter bij 30.000
wikipedia

Wie braaf meemarcheerde kon hooguit per ongeluk als lastpak vermoord worden.
Wie inderdaad opkwam voor de democratie, de arbeiders, de slachtoffers van de junta had voor zijn leven te vrezen
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:12:53 #49
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_109974953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een kromme vergelijking, omdat men dan verschillende tijdsvakken gaat vergelijken evenals de verschillende achtergrondfactoren negeert (een land wat net een oorlog heeft gehad zal altijd minder welvaart kjennen).

En welzijn? Who de fuck boeit het nu hoe mensen zich voelen.
pi_109975191
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2012 11:12 schreef von_Preussen het volgende:

En welzijn? Who de fuck boeit het nu hoe mensen zich voelen.
Nou nou...
Je pretendeert dat jouw totalitair systeem het beste is voor het volk.
Zo val je dus ontieglijk door de mand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')