abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 april 2012 @ 20:23:21 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110830627
Wachten Op Het Tweede Streepje
pi_110830643
quote:
17s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:23 schreef Kyara het volgende:
Wachten Op Het Tweede Streepje
Oh ja duh. :@
Noot noot.
pi_110831048
Het topic waar we hopelijk zo snel mogelijk naar door mogen schuiven ;)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_110831201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:31 schreef Kirb het volgende:
Het topic waar we hopelijk zo snel mogelijk naar door mogen schuiven ;)
*O*
Noot noot.
pi_110831353
Dat zou leuk zijn :)
pi_110831751
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lot, er zijn mensen die het fijner vinden om hun kind naast zich te hebben want je ziet het beter en kan er bij maar veiligheid is in mijn ogen belangrijker.
Vroegah, waren vaak alleen de voorgordels lang genoeg om om een MC heen te doen maar zelfs in onze oude golf uit 1997 was achterin de gordel lang genoeg.

Tenzij je een Volvo hebt. Daar zijn de gordels overal te kort schijnt omdat Volvo wil dat je hun autostoeltjes gebruikt :P
Ahh oké, dan gaan we er nog eens even over nadenken! We kunnen het natuurlijk altijd erin laten zetten, kunnen we altijd kijken of we het willen gebruiken :)

quote:
17s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:03 schreef Zuster87 het volgende:
Hallo! Hier alles goed. Ik lees hier nog dagelijks mee, maar heb gewoon niets te vertellen. Rammelen? Ik? :X
Hopelijk eind van het jaar/begin 2013 opschuiven naar het volgende topic. *)
Oh dat schiet al lekker op joh, nog een (ruim) half jaar *O*
pi_110835602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 19:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lot, er zijn mensen die het fijner vinden om hun kind naast zich te hebben want je ziet het beter en kan er bij maar veiligheid is in mijn ogen belangrijker.
Vroegah, waren vaak alleen de voorgordels lang genoeg om om een MC heen te doen maar zelfs in onze oude golf uit 1997 was achterin de gordel lang genoeg.

Tenzij je een Volvo hebt. Daar zijn de gordels overal te kort schijnt omdat Volvo wil dat je hun autostoeltjes gebruikt :P
Maar ook alleen bij nieuwe volvo's de 440 hadden juist extreem lange gordels.
pi_110835942
EDIT: Zag niet dat op pagina vijf Jojoortje's vraag al was beantwoord :P :@ .
pi_110845512
Wachten op het tweede streepje. Ons doel.
Bah ik kan niet slapen. Mijn dag was te saai, nu ben ik niet moe genoeg.
pi_110846276
Nee je doel is Z&G of nog beter het babytopic. Of wilde je eeuwig gaan wachten op dat streepje? :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110846334
Haha, Risu, herkenbaar!

Het zou fijn zijn als we met zn allen door zouden kunnen schuiven naar wohts :) en daarna snel door naar z&g! (Insert jompelsmiley)
pi_110862293
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee je doel is Z&G of nog beter het babytopic. Of wilde je eeuwig gaan wachten op dat streepje? :P
Ik bedoelde, ons eerste doel. Kleine stapjes ;)
pi_110872290
Hihi mijn vriend komt vanavond voor een weekje langs :) (zit nu in mijn laatste maand van buitenlandstage in Ierland ^^). Ik zal hem het slaapzakje in de loop van de week eens laten zien, hopelijk schrikt hij er niet van, haha ;).
pi_110945476
Ik ben benieuwd wat je vriend ervan vindt Maxellara!

In Z&G werd dit filmpje gepost, rammel rammel rammel O+

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Als we het toch over bad hebben.. ik rammelde net mijn mini-muppet er bijna uit door dit filmpje O+

pi_110945866
Ja ik zag hem. Ik wil ook een baby in bad doen. Het liefst mijn eigen, maar dat kan nu niet.
Deed een paar maanden geleden wel een baby in bad. Was een kleindochter van een kennis, 7 maanden, maar te vroeg geboren, dus vrij klein voor de leeftijd. Was zooooo schattig. Heb heel de dag naar baby geroken.
En toen ik weer naar huis moest was ik toch wat verdrietig dat ik nog zo lang moet wachten. Maar meiden, onze tijd komt vanzelf wel. ;)
pi_110947314
Ik moest stiekem echt wel even een beetje sniffen bij dat filmpje. Hmpf. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 29 april 2012 @ 22:29:35 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110948450
Filmpje is schattig O+ Maar ik rammel vooral als ik naar mijn eigen baby kijk. Alleen vindt hij badderen helemaal niet leuk. :N
pi_110948536
Dat filmpje.. hoe lief? O+
Noot noot.
pi_110948702
Dat filmpje is echt slecht voor mijn rammelende eierstokken. En itt Kyara rammel ik vooral als ik denk aan mijn kleine jongen als grote broer. En hij is super leuk, maar geen vers babytje meer. Ik hoop snel weer een vers babytje te kunnen knutselen.
  zondag 29 april 2012 @ 22:37:27 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110948833
Ik hoop het ook voor jullie Poezebeest! In juli afspraak toch?

ze worden zo snel groot he! (ja, ik weet het hij is 'pas' 3,5 maand maar alles is relatief)
pi_110949240
Kyara; ik verwacht juli/augustus, heb nog niets concreets gehoord. Klinkt nog ver weg, maar het is al bijna mei.

En alle cliché's zijn zo ontzettend waar, het gaat echt snel en het wordt alleen maar leuker!
pi_110964481
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:07 schreef Nanuke het volgende:
Ik moest stiekem echt wel even een beetje sniffen bij dat filmpje. Hmpf. :(
Ik zag hem net en ik moet er best hard van huilen :'( O+
  maandag 30 april 2012 @ 17:57:50 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110967611
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:46 schreef Poezebeest het volgende:
Kyara; ik verwacht juli/augustus, heb nog niets concreets gehoord. Klinkt nog ver weg, maar het is al bijna mei.

En alle cliché's zijn zo ontzettend waar, het gaat echt snel en het wordt alleen maar leuker!
Het gaat inderdaad supersnel. Dus juli/augustus is het ook zo! Ben benieuwd hoor.
pi_110987473
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:17 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ik zag hem net en ik moet er best hard van huilen :'( O+
:* O+ Samen snotteren.

Hoe zuur het op sommige momenten ook voelt, toch is dat rammelen ook wel een fijn gevoel. Begin een beetje te beseffen dat ik maar moet genieten van de baby's die ik straks in m'n omgeving heb. Lekker oefenen. O+ En ik denk dat mijn schoonzusje een jochie krijgt, dus dan kan ik daar lekker leuke dingen voor breien en haken.

Onze tijd komt ook, dames. Misschien niet nu, misschien niet volgend jaar. Maar hij komt. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_111001799
Ik heb de prenatal overleefd. Van de week niet geweest vanwege slecht weer, dus vandaag gegaan.
Het kamertje hadden ze niet staan, en ik durfde niet te vragen. Dus toen maar andere dingetjes gesnuffeld. Ook een superlief rompertje met nijntje erop. Zo klein :o maar ik hoefde niet te huilen. Dus ik voel me sterk. Ik hou het nog wel even vol zonder kindje.

Daarna wel nog even ook en kringloop winkel ingelopen om te zien wat ze daar nou eigenlijk hadden. Toen zag ik een boekje liggen voor zwangere dames, die had ik dus bijna meegenomen. Toch maar laten liggen, ook al was ie maar een euro ofzo.
pi_111050185
Zat vanmiddag nog te bedenken, dat het wel handig is, dat ik niet zo van die rammelende vriendinnen heb. Word ik er niet zo mee geconfronteerd enzo. Wordt mijn vriend net gebeld door een vriend van hem, zijn vriendin is zwanger. Dat had ik dus helemaal niet aan zien komen. En ik mag haar niet echt, geen ruzie ofzo, maar ze ligt me totaal niet, dus extra kut.
Maar mijn schoonmoeder zei wel doodleuk: 'oh al 3 maanden? Dat halen 'we' niet meer in dan.'
Alsof ik als niet-zwangere ooit een zwangere kan inhalen, en wie is 'we' in dit verhaal?
Nou ja, ik leg me er maar bij neer, wij hebben tenminste een eigen huis over 43 dagen, zij zitten in een flatje. /evil modus
pi_111050281
Ik heb een vriendin die net haar tweede heeft gekregen.
Zij schaamde zich voor haar dikke zwangere buik, snap dat niet zo goed.

Ik zou er heel trots mee rond lopen denk ik :D
Noot noot.
pi_111050965
Oh ja ik ook hoor, en dan heel trots rondlopen op de positiekleding afdeling, en alvast alle babywinkels afgaan om te kijken wat ze hebben, terwijl het misschien gewoon lijkt alsof je wat dikkig bent.
pi_111053055
Maxellera, wat vond je vriend van je aankoop?

Risu, wat stom dat die vriendin zwanger is! Maar jullie krijgen wel een leuke woning :) en jullie kinderen worden ook veeul leuker, haha! af en toe evilmodus mag best toch :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:01:35 #130
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111053423
Volgens mij maak je het jezelf met die evil modus alleen maar lastiger :@ Er gaan nog wel veel meer mensen om je heen zwanger worden voor jou waarschijnlijk dus die boze gevoelens los laten gaat je meer brengen denk ik.
The way you rock'n'roll
pi_111054545
dat klopt ook wel.. ik gun het mensen echt wel om kinderen te krijgen, hartstikke juist! Alleen vraag ik me soms af waarom sommige mensen wel al ouder worden. Gelukkig is dat vaak maar tijdelijk van aard :)
pi_111056640
Mijn collega is 10 weken zwanger vertelde ze me vanmiddag. En ik vind het zo ontzettend leuk!
Toen ik zwanger was rammelde zij ook ontzettend. En haar man. Die rammelde nog harder :D
Nu heeft hij zijn zin. En ik vind het echt super voor ze O+

Nu wilde ik al graag een tweede. Maar nu nog meer. Zou me gaaf lijken om samen met haar zwanger te zijn.
Ik vind het zo super dat ik er helemaal hyper van raakte vanmiddag :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_111056710
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:57 schreef Tally het volgende:
Mijn collega is 10 weken zwanger vertelde ze me vanmiddag. En ik vind het zo ontzettend leuk!
Toen ik zwanger was rammelde zij ook ontzettend. En haar man. Die rammelde nog harder :D
Nu heeft hij zijn zin. En ik vind het echt super voor ze O+

Nu wilde ik al graag een tweede. Maar nu nog meer. Zou me gaaf lijken om samen met haar zwanger te zijn.
Ik vind het zo super dat ik er helemaal hyper van raakte vanmiddag :D
:D

De man die nog meer rammelt dan de vrouw, hoe leuk is dat? :P
Noot noot.
pi_111058325
quote:
19s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

:D

De man die nog meer rammelt dan de vrouw, hoe leuk is dat? :P
Ik heb hem 1 keer ontmoet even snel op Lowlands.
Met Sinterklaasviering op het werk was ik zwanger.
En hij kwam bij me staan en vroeg allemaal dingen over zwanger zijn en vertelde dat hij al dat kleine grut ook wel ontzettend leuk vind. Vooral als die van zich zelf zouden zijn.
Hint hint hint. Maar zn vrouw zei: kijk maar goed naar die buik want bij mij zie je hem voorlopig niet :D
pi_111061318
Ik ben ook helemaal niet boos ofzo hoor, Heb er de rest van de avond ook niet eens meer over nagedacht. Mijn tijd komt echt nog wel. Dus die evil modus was maar heel even.
En als ik haar zou zien binnekort, dan feliciteer ik ze ook gewoon hoor, ik ben niet zo zielig aangelegd. Ach zo vaak zie ik ze toch niet.

(en ja onze kids worden stiekem toch veel leuker) :p
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:04:20 #136
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_111065016
Ik snap je reactie wel hoor Risu, op dat moment baal je gewoon en is de 'gun-factor' even ver te zoeken! Omdat je zelf zo graag wil! Even diep ademhalen en dan komt het rationele nadenken vanzelf weer :)

Tally, wat leuk voor je collega en voor jouw rammel-gevoel!! Kwou dat mijn man meer rammeld dan ik ;)

Hier rammelt het soms, zoals ik vandaag door het dorp liep en echt een pasgeboren baby-huiltje uit een kinderwagen hoorde komen, dan kriebelt het. Maar onze jongste is zo pittig, dat mijn man echt steeds meer anti word. Word ik dan niet zo blij van... :( maar ik hoop gewoon door!

[ Bericht 8% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 03-05-2012 01:58:39 ]
pi_111065446
En op een flatje kan je het ook best heel goed hebben hoor.
Wij wonen in een flat, en Sofie is nu 18 maanden en de tweede is op komst. Gaat prima!
*poef* nu is het weg
pi_111077751
Misschien moet ik me langzaamaan ook maar eens melden hier..hihi ik durf nog niet zo goed.
Ik lees hier al ongeveer 5 jaar mee, maar toen was het nog helemaal een ver van mijn bed show. Mijn vriend en ik zijn inmiddels 7 jaar samen wonen momenteel samen bij ouders, over een paar maanden kunnen we eindelijk intrekken in ons eigen plekje.
En ja, ik rammel! Maar we zijn nog jong en ik heb het idee dat om ons heen nog niemand ermee bezig is. Ik heb zo dan ook eigenlijk niemand om erover te praten. Alleen mijn vriend, maargoed die wil ik niet te zenuwachtig maken
pi_111084271
Ja in een flatje een kind opvoeden gaat natuurlijk prima, en is helemaal niets mis mee.
Mijn vriend was alleen laatst bij ze op 'housewarming' en toen bleek er nog maar bar weinig in huis te staan, dus ik zat me al af te vragen hoe ze dat gingen doen als ze zelf nauwelijks iets hebben. Maar ja, dat had ik er gisteren niet bijgezegd natuurlijk.
Naja, ze moeten het allemaal zelf weten hoor, maar ik had een half jaartje gewacht. (doe ik tenslotte nu ook.)
pi_111084495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:32 schreef Nolita het volgende:
Misschien moet ik me langzaamaan ook maar eens melden hier..hihi ik durf nog niet zo goed.
Ik lees hier al ongeveer 5 jaar mee, maar toen was het nog helemaal een ver van mijn bed show. Mijn vriend en ik zijn inmiddels 7 jaar samen wonen momenteel samen bij ouders, over een paar maanden kunnen we eindelijk intrekken in ons eigen plekje.
En ja, ik rammel! Maar we zijn nog jong en ik heb het idee dat om ons heen nog niemand ermee bezig is. Ik heb zo dan ook eigenlijk niemand om erover te praten. Alleen mijn vriend, maargoed die wil ik niet te zenuwachtig maken
Oeh bijna hetzelfde als ik, alleen wacht jij blijkbaar al veel langer. Voel je vrij hier je verhaal te zetten als je er behoefte aan hebt.
Overigens ben ik van mening dat je nooit te jong, of te oud bent om te rammelen. En ik zou inderdaad je vriend niet te zenuwachtig maken. De mijne kijkt me af en toe ook zo moeilijk aan. Ik zeg dan ook elke maand weer braaf dat ik weer gewoon ongesteld ben geworden.
pi_111084564
Tjah, er zijn nu eenmaal mensen die hun prioriteiten anders stellen. Bij de eerste hadden we een heel iniminiehuisje en moesten we wel verhuizen. We hebben gezorgd dat de baby alles had wat ze nodig had (daar heb je immers 9 maanden de tijd voor, het hoeft niet van te voren al klaar) en de rest van het huis werd steeds meer af in de afgelopen 2 jaar. Geen enkel probleem is dat.
pi_111084746
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik heb hem 1 keer ontmoet even snel op Lowlands.
Met Sinterklaasviering op het werk was ik zwanger.
En hij kwam bij me staan en vroeg allemaal dingen over zwanger zijn en vertelde dat hij al dat kleine grut ook wel ontzettend leuk vind. Vooral als die van zich zelf zouden zijn.
Hint hint hint. Maar zn vrouw zei: kijk maar goed naar die buik want bij mij zie je hem voorlopig niet :D
_O-
Noot noot.
pi_111084800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:32 schreef Nolita het volgende:
:W

Hoe oud zijn jullie dan?
Noot noot.
pi_111088556
Ik word deze maand 22, mijn vriend is 23. Onze leeftijd vind ik niet uit principe in de weg staan, dat is meer een gevoelskwestie in vergelijking met onze omgeving die er nog niet mee bezig lijkt te zijn.
Daarnaast zijn we beiden nog bezig met onze opleiding, ik ben aan het afstuderen en hopelijk deze zomer klaar, mijn vriend moet dan nog 1 jaar.
Als we klaar zijn hoop ik dat we ook beiden snel werk kunnen vinden waarvoor we gestudeerd hebben.
We gaan over een paar maanden dus samenwonen met het idee dat we daar ongeveer drie jaar zullen blijven en dan hopelijk een huisje kunnen kopen en weer terug naar een dorp verhuizen. Het appartementje vind ik niet meteen geschikt voor kinderen, er is maar een klein tweede slaapkamertje aanwezig waar onze computer komt te staan. Toch lijkt het me geen onmogelijk idee om het eerste jaar van een kindje nog in het appartementje te wonen en dan te verhuizen...
Ik praat er bewust niet te veel over met mijn vriend omdat het nu eenmaal nog wel even duurt en het niet sneller zal gaan daardoor. Hij wil iig wel kinderen dus dat zit al goed ;)

Ik merk dat het lezen hier in oud mij wel al een heleboel kennis opgeleverd heeft al die jaren. Als mensen uit mijn omgeving die zwanger zijn (collega's) mij iets vertellen leggen ze het heel uitgebreid uit omdat ze denken dat ik er nog niets van weet, maar stiekem weet ik vaak precies waar ze het over hebben. Mijn collega's zijn dan ook de enige die wel eens vragen of ik ook kinderen wil en laatst op kraamvisite ook dat wij nu wel aan de beurt zijn..Vanuit de vriendengroep is dat helemaal niet aan de orde en wordt er raar opgekeken als iemand van onze leeftijd zwanger is, terwijl dat zo gek niet is.

Ik ga ervan uit dat ik nog zeker twee jaar hier mee mag blijven rammelen!
pi_111091835
Ja dat laatste heb ik dus ook, dat ik veel kennis heb erover.
Maar ik heb ook een opleiding SPW gevolgd, waardoor ik ook over jonge kinderen veel weet. Alleen zeg ik inderdaad ook meestal niets, want ik wil niet als betweter gezien worden. Ben bang dat mensen gaan zeggen van, wat weet jij er nou van, je bent zelf net uit de luiers (dat denken ze vaak, want ik zie er heel jong uit). Dus ik zeg maar niets.

En het ziet er naar uit dat je al precies weet wat je wil voorlopig. En dat je vriend ook wel kinderen wil, zegt inderdaad wel dat het wel goed gaat komen allemaal. Maar ja, dat maakt het rammelen niet veel minder.
pi_111093227
Haha, ik hou me niet stil om het betweterige, meer dat ik bang ben dat ze dan in de gaten hebben dat ik rammel. Als ze het vragen zeg ik wel dat ik graag wil, maar nog even moet wachten tot we alles op een rijtje hebben.

Ik heb inderdaad wel een bepaald beeld voor ogen, al denk ik ook soms ach wat, waarom niet nu al. Maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed zo, straks eerst nog even met zijn tweeën genieten. Daar kijken we al zo naar uit na al die jaren thuis/op kamers/inwonen ed!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:45:28 #147
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_111093606
Dat heb ik ook wel hoor..heb veel kennis op gedaan hier in OUD maar wil idd niet betweterig overkomen en niet te hard laten merken dat ik er iets vanf weet, want dan wordt je weer raar aangekeken zo van; waarom weet jij dat???!!!

Gisteren waren we op een verjaardag waarbij op een gegeven moment de nicht van de jarige binnen kwam met haar zoontje van net een maand oud...mijn vriend rende er nog net niet op af...maar hij is er wel 10x heen gelopen om ff te kijken en ff te voelen (aan zijn vingertjes dan weer een aai over de wang) en uiteindelijk mocht hij hem ook ff vast houden...hij was zielsgelukkig en wilde hem bijna niet meer afgeven. <3

En iedereen...ow hij is er al helemaal klaar voor, ja dat wordt wel een goede pappa :)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_111156419
@Iedereen, sorry dat het even duurde voor ik weer iets laat weten! Net even een paar daagjes met mijn vriend in Dublin geweest ^^.
Hij vond het een leuk slaapzakje :D. En had zoiets al wel een beetje verwacht omdat hij mijn, 'jonge kinderwens' topic had gelezen :P. Dus hij vond het wel leuk, zolang het maar niet meer werd, haha ;).

Nolita, welkom :D. Je leest al lang mee zeg! En super leuk dat jullie al vanaf zo'n jonge leeftijd bij elkaar zijn en het nog zo goed gaat, leuk verhaal voor de kinderen ;).

Zodra mijn vriend weer naar huis gaat maandag zal ik weer beter bij lezen en een langere reactie plaatsen :).
pi_111161663
Mag ik met jullie meerammelen?

We hebben 2 heerlijke meiden, een kleuter en een peuter, maar ik heb een hele grote wens voor een derde kindje. Alleen mijn man deelt de wens niet.
Ik heb altijd gezegd zijn nee te respecteren, maar heb er op het moment heel veel moeite mee. Ik mag er niet teveel over praten, want nee is nee. Dat betekent dus dat ik mijn gevoel voor een derde maar aan de kant moet schuiven. En dat lukt me niet. Waarom niet luisteren naar mijn ja? Als ik alleen al t gevoel, het niet compleet zijn, mag benoemen, zal me dat misschien al veel rust geven. Of t rammelen ooit ophoudt bij mij, nee, dat niet, ik ben zoals de vk zei, gemaakt om zwanger te zijn.
pi_111175773
Wat lastig HH.. Het lijkt me toch wel belangrijk er in elk geval over te kunnen praten, hoe het voor je voelt.

Mijn eierstokken vertonen nu nog wat stuiptrekkingen, ik hoop maar dat ze snel helemaal klaar zijn met rammelen.. Eigenlijk moet ik dit topic ook helemaal niet openen, daar ga ik alleen maar weer van rammelen.
  zondag 6 mei 2012 @ 23:03:49 #151
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_111229962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:04 schreef HandigeHarriët het volgende:

We hebben 2 heerlijke meiden, een kleuter en een peuter, maar ik heb een hele grote wens voor een derde kindje. Alleen mijn man deelt de wens niet.
Ik heb altijd gezegd zijn nee te respecteren, maar heb er op het moment heel veel moeite mee. Ik mag er niet teveel over praten, want nee is nee. Dat betekent dus dat ik mijn gevoel voor een derde maar aan de kant moet schuiven. En dat lukt me niet. Waarom niet luisteren naar mijn ja? Als ik alleen al t gevoel, het niet compleet zijn, mag benoemen, zal me dat misschien al veel rust geven. Of t rammelen ooit ophoudt bij mij, nee, dat niet, ik ben zoals de vk zei, gemaakt om zwanger te zijn.
Hey HH, ik zit in precies hetzelfde schuitje! Jouw situatie=die van mij! Moeilijk hè, ik vind het soms zo frustrerend, waarom moet ik zijn 'nee' accepteren, maar hij mijn 'ja' niet?
Ik probeer soms gewoon toch even kort te laten merken hoe ik er over denk. Maar hij gewoon zo anti.
Hopelijk bedenkt jouw man zich, of wil hij er over nadenken. Dat alleen al zou fijn zijn...
pi_111238587
Nou idd, heel frustrerend. Ik probeer het af en toe wel ter sprake te brengen, maar dan krijg ik of weinig reactie, of n grappige reactie (in zijn ogen, ik zou er gewoon graag eens over praten, zonder de gekheid)
Wat hier ook niet meehelpt is dat de meisjes geregeld vragen of er bij ons ook nog n baby komt. We hebben in dec n nichtje gekregen. Hebben een buurvrouw die in juli een tweeling krijgt. En al die kinderen op school/kdv die broertjes/zusjes krijgen.

Fijn dat er herkenning is, voel me soms zo alleen hierin.
pi_111238637
Chan, wat lijkt me dat lastig zeg. Sterkte!
  maandag 7 mei 2012 @ 11:14:33 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111241087
:o Ik kwam net al klikkend in het topic dat geopend was toen Oscar net geboren was en daar ging de boel toch nog wel even weer van klapperen hoor. :Y
Zo ontzettend gaaf, zo'n kindje op de wereld zetten en helemaal leren kennen. O+

*nu de boel maar weer tot stilte maant...
  maandag 7 mei 2012 @ 12:19:13 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111243272
Man geeft nog steeds aan het bij een te willen laten. Ik heb gemengde gevoelens, maar neig wel naar een tweede. Reden man is dat hij bang is dat er met mij iets gebeurt. Ik ben bij zwangerschap altiijd 'medisch' vanwege chronische hoge bloeddruk. Daardoor is risico op complicaties iets verhoogd (zw vergiftiging, lichte baby). Bij de eerste keer ging alles echter goed. Liep zelfs door tot en met 41 weken en baarde een 8,5 ponder. Zwangerschap probleemloos, geen centje pijn en kon doorwerken tot verlof, ben nu weer helemaal gezond en wel. Een ander bezwaar is ruimte, we hebben 3 slaapkamers en een grote zolderkamer, echter wij werken allebei veel thuis en hebben ruimte nodig. Verhuizen zit er gezien de crisis echt niet in. Nog een kind erbij is natuurrlijk ook duurder, en we houden nu al geen bakken over aan het eind van de maand...moeilijk hoor.
pi_111243569
Lastig is dat hé! Wij wonen net in ons nieuwe huis met ook 3 slaapkamers waarvan er 1 als kantoor is ingericht omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft. Mijn vriend is ook overtuigd van 1 kind ook omdat hij financieel gezien de mogelijkheid wil hebben om Cas alle kansen te bieden qua opleiding etc. En op dat gebied ben ik het volkomen met hem eens, ik vind het een fijne gedachte dat Cas daardoor alles zou kunnen doen wat hij wil. Maar toch, een tweede lijkt me ook heel erg fijn! O+ Maar zal er ooit weer zo'n leukertje komen als Cas? Want hij is in mijn ogen wel het allerleukste kindje wat er is! *;

Ach, ik snuif straks wel zo vaak mogelijk aan onze op komst zijnde nieuwe familielid. Schoonzusje staat op punt van bevallen O+
pi_111244304
Oh dat lijkt me inderdaad heel moeilijk om mee om te gaan. Ik heb nu al aan mijn vriend doorgegeven, dat ik er 2 wil. Tot nu toe lijkt hij het ermee eens te zijn. Wij hebben ook een huis met 3 slaapkamers, en zijn van plan een tuinhuisje te bouwen, die te isoleren en dat als extra hobbyruimte te gaan gebruiken. We zien tegen die tijd wel of dat financieel haalbaar is. Anders hobbien we wel in de woonkamer.

Overigens vroeg ik hem gisteren of hij al een beetje wist wanneer hij een kindje wilde. Toen zei hij, wanneer we er klaar voor zijn. En toen ik zei dat het misschien wel nooit was, schudde hij heftig zijn hoofd, nee hoor ik wil echt wel kinderen. Uiteindelijk zijn we gekomen op volgend jaar. Nu nog even over een maand of 2 zeggen, dat ik de pil tot eind september heb....
Maar ben nu wel weer een beetje blijer.
pi_111248412
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:19 schreef Aventura het volgende:
Man geeft nog steeds aan het bij een te willen laten. Ik heb gemengde gevoelens, maar neig wel naar een tweede. Reden man is dat hij bang is dat er met mij iets gebeurt. Ik ben bij zwangerschap altiijd 'medisch' vanwege chronische hoge bloeddruk. Daardoor is risico op complicaties iets verhoogd (zw vergiftiging, lichte baby). Bij de eerste keer ging alles echter goed. Liep zelfs door tot en met 41 weken en baarde een 8,5 ponder. Zwangerschap probleemloos, geen centje pijn en kon doorwerken tot verlof, ben nu weer helemaal gezond en wel. Een ander bezwaar is ruimte, we hebben 3 slaapkamers en een grote zolderkamer, echter wij werken allebei veel thuis en hebben ruimte nodig. Verhuizen zit er gezien de crisis echt niet in. Nog een kind erbij is natuurrlijk ook duurder, en we houden nu al geen bakken over aan het eind van de maand...moeilijk hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:29 schreef Cyntiaa het volgende:
Lastig is dat hé! Wij wonen net in ons nieuwe huis met ook 3 slaapkamers waarvan er 1 als kantoor is ingericht omdat mijn vriend een eigen bedrijf heeft. Mijn vriend is ook overtuigd van 1 kind ook omdat hij financieel gezien de mogelijkheid wil hebben om Cas alle kansen te bieden qua opleiding etc. En op dat gebied ben ik het volkomen met hem eens, ik vind het een fijne gedachte dat Cas daardoor alles zou kunnen doen wat hij wil. Maar toch, een tweede lijkt me ook heel erg fijn! O+ Maar zal er ooit weer zo'n leukertje komen als Cas? Want hij is in mijn ogen wel het allerleukste kindje wat er is! *;

Ach, ik snuif straks wel zo vaak mogelijk aan onze op komst zijnde nieuwe familielid. Schoonzusje staat op punt van bevallen O+
Ja dat is inderdaad ook wel een lastige situatie. Het is natuurlijk altijd mogelijk om het tweede kindje op dezelfde kamer te laten slapen als die groot genoeg is maar dat is niet voor heel lang fijn voor het oudere kindje.
De kosten zijn altijd wel een probleem, maar ik denk dat de overstap van 1 naar 2 makkelijker op te vangen is dan van 0 naar 1. Want veel dingen heb je als het goed is nog, of moet je toch al halen voor het eerste kindje. Ook met de ervaring die je al hebt weet je waar je op moet letten.
Ik ga altijd te veel vooruit denken met dit soort dingen.. Dan denk ik, stel dat jullie kindje later ook een kind krijgt, dat kind heeft geen oom, geen tante, alleen zijn/haar ouder van die kant. Lijkt me wel eenzaam, ik zou mijn leven niet voor kunnen stellen zonder mijn zussen, en ben ook hartstikke blij als ze straks de levens van mijn kinderen mee kunnen maken :). Maar dat is allemaal natuurlijk emotioneel bekeken ;). Maar kan altijd een beetje bij stilgestaan worden..
Succes in ieder geval!
pi_111248508
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 12:50 schreef Risu het volgende:
Oh dat lijkt me inderdaad heel moeilijk om mee om te gaan. Ik heb nu al aan mijn vriend doorgegeven, dat ik er 2 wil. Tot nu toe lijkt hij het ermee eens te zijn. Wij hebben ook een huis met 3 slaapkamers, en zijn van plan een tuinhuisje te bouwen, die te isoleren en dat als extra hobbyruimte te gaan gebruiken. We zien tegen die tijd wel of dat financieel haalbaar is. Anders hobbien we wel in de woonkamer.

Overigens vroeg ik hem gisteren of hij al een beetje wist wanneer hij een kindje wilde. Toen zei hij, wanneer we er klaar voor zijn. En toen ik zei dat het misschien wel nooit was, schudde hij heftig zijn hoofd, nee hoor ik wil echt wel kinderen. Uiteindelijk zijn we gekomen op volgend jaar. Nu nog even over een maand of 2 zeggen, dat ik de pil tot eind september heb....
Maar ben nu wel weer een beetje blijer.
Oh dat is wel heel fijn! Duurt misschien voor je gevoel nog heel lang maar die tijd is zo voorbij!
Fijn dat je nu tenminste in een bepaalde mate wat 'duidelijkheid' hebt, of in ieder geval een beetje een beter beeld voor jezelf :). Komt allemaal goed, maar hopen dat je vriend ook snel gaat rammelen.
pi_111248769
Ik zie voor een tweede zo op tegen nog een keer kosten voor kinderopvang.. :@

Wij houden ook geen bakken geld over, en dan zou er nog een keer zo'n bedrag afmoeten... Nu weet ik wel dat er meer kinderopvangtoeslag is als je een tweede kindje krijgt, maar hier moeten we of eens goed gaan rekenen, of zorgen voor een flinke buffer om het op te vangen...
  maandag 7 mei 2012 @ 14:57:48 #161
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111248878
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zie voor een tweede zo op tegen nog een keer kosten voor kinderopvang.. :@

Wij houden ook geen bakken geld over, en dan zou er nog een keer zo'n bedrag afmoeten... Nu weet ik wel dat er meer kinderopvangtoeslag is als je een tweede kindje krijgt, maar hier moeten we of eens goed gaan rekenen, of zorgen voor een flinke buffer om het op te vangen...
Halleluja eindelijk iemand die het ook eens een keer zegt.
Dat is dus ook ons probleem wel en ik verbaas me nogal over de makkelijkheid waarmee iedereen hier binnen OUD een tweede en/of derde lijkt te krijgen.
The way you rock'n'roll
pi_111249000
Ik heb aan een drukte maker voorlopig meer dan genoeg! :D
Wil ook niet mijn aandacht verdelen...maar ook geen ruimte, we zitten al krap in 50m2!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 7 mei 2012 @ 20:54:20 #163
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111263026
Wij hebben een grote (van 2 is 1 gemaakt) en een iets kleinere slaapkamer en een zolder. Bij ons is er wel de wens voor een tweede, de komende jaren zal dan de kleinste eerst bij ons op de kamer slapen en als ze groot geneog zijn om een kamer te delen, gaat ons bed op de kleinere kamer en gaan de kindjes samen op de grote kamer, daar hebben ze fijn de ruimte voor een eigen plek en zijn ze dan toch samen, dat lijkt ons fijn voor kindjes. Onze zolder dat is speelruimte voor de grote oppaskinderen, wasruimte en onze kledingkasten zijn daar. Dat willen we ook zo houden, we willen graag op dezelfde verdieping als ons mupke slapen.

De keuze voor een tweede op termijn vinden wij voor ons zelf fijn, maar vooral ook voor Lientje, wij komen beide uit een gezin van twee en weten hoe leuk het is om een broer/zus te hebben. Dus dat willen we ook graag voor haar. Ow en nog zo'n leukerd.... het lijkt me zo geweldig!

Drie zou een optie zijn bij een groter huis en een flinke bankrekening zodat ik niet zou hoeven werken, maar dat zit er niet in en daar heb ik eigenlijk ook wel vrede mee.
Nu blijf ik sowieso werken en komen er altijd nog extra kindjes in huis om voor te zorgen en dat vind ik ook fijn.
  maandag 7 mei 2012 @ 20:58:40 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111263313
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat is dus ook ons probleem wel en ik verbaas me nogal over de makkelijkheid waarmee iedereen hier binnen OUD een tweede en/of derde lijkt te krijgen.
Ik noemde het niet letterlijk, maar mijn 'we houden geen bakken met geld over' betekent ook dat ik niet weet of er nog wel zo'n fors bedrag aan kdv-kosten af kan. Wij nemen nu 2 dagen p.w. af en dat kost ons bruto al 589. Netto 400. Dat vind ik echt al een hele hap uit ons besteedbaar inkomen. We zijn hoog opgeleid, werken beiden ong, 36 uur en hebben een goed salaris, maar dan nog is het leven gewoon duur. Ik snap ook nooit hoe dat kan, 3 kinderen of meer. Waar doen ze 't van?
  maandag 7 mei 2012 @ 21:01:10 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111263496
Ow en dat is bij ons dan een groot voordeel, ik werk als gastouder thuis, dus werk 40 uur of meer per week en maak zelf geen gebruik van kinderopvang. Voor mij zou het dus voorlopig ook totaal geen optie zijn om iets anders te gaan doen, dat zou ik pas doen als mijn eigen kindjes naar school gaan.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:02:49 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111263605
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:45 schreef Maxellera het volgende:

Ja dat is inderdaad ook wel een lastige situatie. Het is natuurlijk altijd mogelijk om het tweede kindje op dezelfde kamer te laten slapen als die groot genoeg is maar dat is niet voor heel lang fijn voor het oudere kindje.
De kosten zijn altijd wel een probleem, maar ik denk dat de overstap van 1 naar 2 makkelijker op te vangen is dan van 0 naar 1. Want veel dingen heb je als het goed is nog, of moet je toch al halen voor het eerste kindje. Ook met de ervaring die je al hebt weet je waar je op moet letten.
Ik ga altijd te veel vooruit denken met dit soort dingen.. Dan denk ik, stel dat jullie kindje later ook een kind krijgt, dat kind heeft geen oom, geen tante, alleen zijn/haar ouder van die kant. Lijkt me wel eenzaam, ik zou mijn leven niet voor kunnen stellen zonder mijn zussen, en ben ook hartstikke blij als ze straks de levens van mijn kinderen mee kunnen maken :). Maar dat is allemaal natuurlijk emotioneel bekeken ;). Maar kan altijd een beetje bij stilgestaan worden..
Succes in ieder geval!
Ik denk er wel over na hoe het straks is voor Ventje. Ik heb zelf een tweelingzus en dan nog een zus en een broer, en dat vind ik hartstikke fijn. De vriend van mijn zus is enig kind, de hele familie bestaat uit hemzelf, zijn ouders en zijn oma (moeder's moeder). 4 personen. Terwijl ik uit een enorme familie kom met veel neven en nichten. Maargoed, dat vind ik geen doorslag geven in onze beslissing.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:04:24 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111263681
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:01 schreef Juud79 het volgende:
Ow en dat is bij ons dan een groot voordeel, ik werk als gastouder thuis, dus werk 40 uur of meer per week en maak zelf geen gebruik van kinderopvang. Voor mij zou het dus voorlopig ook totaal geen optie zijn om iets anders te gaan doen, dat zou ik pas doen als mijn eigen kindjes naar school gaan.
Ik werk 18 van die 36 uur thuis en ben er dus met uit bed halen, hapjes geven etc. Rest van de dag is hij bij papa O+ Dat is heerlijk, 4 dagen de hele dag van huis zijn zou ik heel moeilijk vinden. Dit wil ik ook bij een eventueel tweede kind. Ik weet alleen niet of ik dan nog wel aan werken toe kom op zo'n dag :D
pi_111263833
Dat is dan het voordeel van mijn onregelmatige werken. We hebben weinig opvang nodig. Sofie gaat gemiddeld 50 uur in de maand. We betalen wat we afnemen.
*poef* nu is het weg
  maandag 7 mei 2012 @ 21:11:17 #169
61183 leonieke
Dan toch?
pi_111264072
De kosten swingen hier ook de pan uit en ik zou ook niet weten hoe we twee kinderen tegelijkertijd in de opvang krijgen. Nog een voordeel dat Thomas hier vanaf november naar school gaat :)
  maandag 7 mei 2012 @ 21:14:01 #170
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111264239
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Een kind is zo gemaakt :7 (meestal dan ;) )

Ik denk dat niet alle moeders met 2,3,4,5 kinderen een baan hebben hoor. Ik zelf werk ook niet. Mijn 'salaris' zou ook niet opwegen tegen de kosten voor een opvang (van 3 kids..), denk ik.
Dus...ik blijf liever thuis ;) :@
  maandag 7 mei 2012 @ 21:17:54 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111264476
Mijn salaris is veel hoger dan kosten voor de opvang, ook bij 3 kids. Juist daarom kan en wil ik niet stoppen. Neemt niet weg dat het gewoon een aanslag is op je besteedbaar inkomen. Maargoed, dat is tijdelijk. Ik denk maar zo: nu stoppen met werken, een giga pensioengat creeeren en je kansen op de arbeidsmarkt met het jaar zien verdampen is op termijn veel duurder. Stoppen met werken om kinderopvangkosten op te vangen is (voor mij) kortetermijndenken.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:18:07 #172
61183 leonieke
Dan toch?
pi_111264493
Was een kind maar zo gemaakt dan had ik er hier waarschijnlijk nog één rondkruipen ;) (en dat bedoel ik echt met een knipoog en niet een hallo-wil-je-eens-rekening-houden-met-het-feit-dat-het-niet-bij-iedereen-zo-simpel-gaat-post :) ).

Maar ik vind het omgekeerde ook moeilijk: ik hou van mijn uitdagende (soms wel iets te vermoeiende) job en zou eigenlijk niet willen thuis blijven (ik zou er echt ongelukkig van worden, denk ik :@ ) maar onze fulltime jobs maken het er ook niet makkelijker op om voor een 2e te kiezen.

En dus ook hetgeen Aventura zegt :Y
Ik mag er ook niet aan denken dat ik mijn job zou moeten laten schieten. Wat doe je dan 3 jaar later? Tevreden zijn met een minder leuke job omdat je toch weer aan het werk wil?
  maandag 7 mei 2012 @ 21:44:06 #173
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111265973
Al heb je geen opvangkosten als je thuis blijft met 3 kinderen vind ik het nog knap. Als al mijn kosten van het salaris van de meneer moeten houden we ook helemaal niks over. Dus ook als de moeder thuis zit snap ik nog niet hoe men het financieel doet. Nog minder zelfs.
The way you rock'n'roll
  maandag 7 mei 2012 @ 21:48:10 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111266232
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Al heb je geen opvangkosten als je thuis blijft met 3 kinderen vind ik het nog knap. Als al mijn kosten van het salaris van de meneer moeten houden we ook helemaal niks over. Dus ook als de moeder thuis zit snap ik nog niet hoe men het financieel doet. Nog minder zelfs.
Ja inderdaad! Dat snap ik ook niet, als je ervan uit gaat dat een modaal salaris 30.000 euro is. Maar zelfs anderhalf of twee keer modaal, dan hou je tussen de 2300 en 3300 euro netto over, daar kan je toch niet van leven met 2 volwassenen en 2 of 3 kids, of ik zie echt wat over het hoofd. Misschien dwalen we nu te erg af. :P
pi_111266498
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Dat snap ik ook niet, als je ervan uit gaat dat een modaal salaris 30.000 euro is. Maar zelfs anderhalf of twee keer modaal, dan hou je tussen de 2300 en 3300 euro netto over, daar kan je toch niet van leven met 2 volwassenen en 2 of 3 kids, of ik zie echt wat over het hoofd. Misschien dwalen we nu te erg af. :P
En toch zijn er zat gezinnen met 2 of 3 kinderen. Dus het kan wel :)
Je kan het ene gezin gewoon niet vergelijken met een andere.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:52:18 #176
30252 Soempie
Procreating
pi_111266512
Krijg hier net te horen van m'n man dat het wachten op mij is voor -hopelijk- een tweede kindje, met de toevoeging: 'als het maar niet te lang duurt voor je er weer klaar voor bent!' 8)7

Maar ik rammel helemaal nog niet.

En Kyara wel al, lees ik. :D

Hier doen we sinds een maand alleen met het salaris van m'n man. Kan prima, maar we hebben dan ook een klein koophuisje, doen niet aan luxe verre reizen, enz. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 21:52:41 #177
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111266535
Nou hebben wij ook niet superveel te besteden hoor DML, zeg ik heel eerlijk.
En verder qua kosten Aventura....'t hangt natuurlijk ook wel af van wat je vaste lasten zijn. Of je nu een hypotheek hebt van 400 of 1200 per maand (bijvoorbeeld), of wat voor kleding je voor je kids koopt, waar (en hoeveel) boodschappen je doet, of je een dure (nieuwe) auto rijdt ...Tja.. keuzes, keuzes dames ;)
pi_111266583
Soempie ook hier :D
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:54:34 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111266653
Als ik van te voren had geweten dat ik het mama zijn zo leuk zou vinden dan hadden we er nu misschien al wel 3 rondlopen.

Nee, je moet er natuurlijk ook zelf aan toe zijn. En als je er zelf aan toe bent moet je partner er ook nog eens aan toe zijn. En dan heb je eindelijk een kindje en rammel voor een 2e en dan beginnen de "onderhandelingen" weer gewoon van voor af aan }:|

Kosten voor kdv zijn inderdaad fors. Eigenlijk kun je dan beter wachten tot de oudste naar de basisschool gaat geloof (niet dat dat altijd een optie is en dan heb je natuurlijk ook weer andere voor- en nadelen).
  maandag 7 mei 2012 @ 21:55:12 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111266696
Soempie's man rammelt O+
  maandag 7 mei 2012 @ 21:57:29 #181
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111266868
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens hetzelfde af :Y Nou is het wonen in Amsterdam wel relatief duur, maar dan nog...

Wij hebben beide heel duidelijk de wens voor een tweede, maar voorlopig ben ik ook nog helemaal niet toe aan weer zwanger zijn... :@
Oude (on)bekende.
pi_111266957
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:57 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens hetzelfde af :Y Nou is het wonen in Amsterdam wel relatief duur, maar dan nog...

Wij hebben beide heel duidelijk de wens voor een tweede, maar voorlopig ben ik ook nog helemaal niet toe aan weer zwanger zijn... :@
Waarom niet eigenlijk? Zware zwangerschap?
Noot noot.
pi_111266977
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:52 schreef PureEvil het volgende:
Nou hebben wij ook niet superveel te besteden hoor DML, zeg ik heel eerlijk.
En verder qua kosten Aventura....'t hangt natuurlijk ook wel af van wat je vaste lasten zijn. Of je nu een hypotheek hebt van 400 of 1200 per maand (bijvoorbeeld), of wat voor kleding je voor je kids koopt, waar (en hoeveel) boodschappen je doet, of je een dure (nieuwe) auto rijdt ...Tja.. keuzes, keuzes dames ;)
Of je 3 keer per jaar op vakantie wil, elke maand de nieuwste telefoons of andere gadget.
Het ene moet je (voorlopig) laten voor het andere. Daarom kan je nooit het ene gezin vergelijken met andere.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:59:10 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_111266998
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:53 schreef Jojoortje het volgende:
Soempie ook hier :D
Jou had ik hier wel verwacht. :D Wat vindt je vriend van het idee? Of lees ik daar nu overheen?

Maar ik rammel dus niet. Vind het ook doodeng: ik ben zo gek op Mattís, wat als ik helemaal niet zo stapel ben op een tweede? :@ Ik ben er dus nog niet klaar voor, laat ik het daar maar op houden. M'n man had zo door gewild. :D

En ik vond zwanger zijn echt geen poep aan. Tegen het eind vond ik het zelfs behoorlijk waardeloos.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_111267105
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Jou had ik hier wel verwacht. :D Wat vindt je vriend van het idee? Of lees ik daar nu overheen?

Maar ik rammel dus niet. Vind het ook doodeng: ik ben zo gek op Mattís, wat als ik helemaal niet zo stapel ben op een tweede? :@ Ik ben er dus nog niet klaar voor, laat ik het daar maar op houden. M'n man had zo door gewild. :D
Ik rammel als sinds Zoë geboren is :') Mijn man vind het allemaal goed :P
Al ziet hij tegen de zwangerschap op :') Niet tegen het kind :D
  maandag 7 mei 2012 @ 22:01:46 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111267218
Klopt helemaal hoor, dat van keuzes maken. Alleen hebben wij in onze situatie al keuzes gemaakt voor de kinderwens er kwam. Lees: wat hogere hypotheeklasten (geen toplening ofzo hoor trouwens). De woningmarkt zit ook nog eens muurvast.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:01:59 #187
30252 Soempie
Procreating
pi_111267238
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik rammel als sinds Zoë geboren is :') Mijn man vind het allemaal goed :P
Al ziet hij tegen de zwangerschap op :') Niet tegen het kind :D
En jullie gaan er nu echt weer voor! *O* Wat maakt dan dat jullie besloten hebben er nu voor te gaan en niet eerder/ later?
  maandag 7 mei 2012 @ 22:03:42 #188
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111267355
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Zware zwangerschap?
Ja, 9 maanden misselijk :{ Daarnaast ook nog grote cyste in eierstok waaraan ik met 16 weken met spoed geopereerd moest worden. Heb sociaal en ook qua werk echt 9 maanden stil gestaan :{
Oude (on)bekende.
pi_111267377
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

En ik vond zwanger zijn echt geen poep aan. Tegen het eind vond ik het zelfs behoorlijk waardeloos.
Ja joh? :+

Mijn vriend wil nog niet. Snap het ook wel, want we wonen ook pas een jaar samen en hij wil nog gewoon genieten met z'n tweetjes nog... En dan snap ik ook!

Maar mijn collega's en vriendinnen worden allemaal zwanger en dan begint het bij mij ook te rammelen hoor :o En ik droom de laatste tijd alleen maar over het zwanger zijn, hoe raar is dat? :{

Waarom vond jij het zwanger zijn niet leuk dan? :o Veel klachten?
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:04:38 #190
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111267418
Wij hebben een mini huisje met mini hypotheek. Verdienen samen 2x modaal en gaan 's zomers kamperen. En dan nog vraag ik me af hoe mensen het doen hoor :D

Ik heb niet de illusie dat met geen kinderopvang (meer) de kosten van kinderen dalen. In tegendeel als je ze allemaal een spaarpotje mee wilt geven en wil laten studeren en ze een mening krijgen over (merk)kleding etc.
The way you rock'n'roll
  maandag 7 mei 2012 @ 22:05:37 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111267473
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef Aventura het volgende:
Klopt helemaal hoor, dat van keuzes maken. Alleen hebben wij in onze situatie al keuzes gemaakt voor de kinderwens er kwam. Lees: wat hogere hypotheeklasten (geen toplening ofzo hoor trouwens). De woningmarkt zit ook nog eens muurvast.
Mee eens, en je bent natuurlijk ook gewend aan een bepaald uitgaven patroon. Wij hebben hier ook altijd betaald voor gemak toen we beiden fulltime werkten en we konden alles doen en laten. Nu ik 40% minder ben gaan werken en we een extra kostenpost er bij hebben gekregen, is dat soms wel even omschakelen.
pi_111267489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:04 schreef HandigeHarriët het volgende:

quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:03 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Hey HH, ik zit in precies hetzelfde schuitje! Jouw situatie=die van mij! Moeilijk hè, ik vind het soms zo frustrerend, waarom moet ik zijn 'nee' accepteren, maar hij mijn 'ja' niet?
Ik probeer soms gewoon toch even kort te laten merken hoe ik er over denk. Maar hij gewoon zo anti.
Hopelijk bedenkt jouw man zich, of wil hij er over nadenken. Dat alleen al zou fijn zijn...
Beide herkenbaar. Ik heb het nu maar even een poosje laten gaan, binnenkort maar eens kijken hoe hij er dan over denkt.
pi_111267559
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:05 schreef Nummer_Drie het volgende:

[..]

[..]

Beide herkenbaar. Ik heb het nu maar even een poosje laten gaan, binnenkort maar eens kijken hoe hij er dan over denkt.
count me in too!

Het is hier geen definitieve nee maar het is ook geen ja..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111267595
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

En jullie gaan er nu echt weer voor! *O* Wat maakt dan dat jullie besloten hebben er nu voor te gaan en niet eerder/ later?
Ik wilde eerder maar dacht dat het handig was om te wachten tot de kleine kon lopen. Maar het ging de afgelopen tijd slecht met mijn Oma en ik wil dat zij de kleine nog mee zou maken voor het echt goed fout gaat met dr. Daarbij wilde we niet te lang wachten omdat het de eerste keer ook lang heeft geduurd.
pi_111267816
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mee eens, en je bent natuurlijk ook gewend aan een bepaald uitgaven patroon. Wij hebben hier ook altijd betaald voor gemak toen we beiden fulltime werkten en we konden alles doen en laten. Nu ik 40% minder ben gaan werken en we een extra kostenpost er bij hebben gekregen, is dat soms wel even omschakelen.
Ik ben getrouwd met een boekhouder :D
Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
pi_111267897
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Maar bij jullie voelt het nog incompleet ofzo? Hadden jullie altijd een plaatje met drie kinderen in jullie hoofd? :)
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:14:41 #197
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111268058
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
Dat klinkt wel goed! Wij zijn beide nooit zo met geld bezig geweest (luxeprobleem, ik weet het) en het is nu echt even omschakelen!
Oude (on)bekende.
pi_111268077
Als het bij ons makkelijk had gegaan had mijn man ook een groot gezin willen hebben. Omdat hij dat gewend is van thuis. Zijn ouders hebben beide grote gezinnen. Hij zelf komt uit een gezin van drie kinderen.

Maar het lot heeft anders bepaald dus houden we het 1 of 2 :)
pi_111268187
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:12 schreef Jojoortje het volgende:
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Een vriendinnetje van mij vertelde vorige week dat ze zwanger is van nr 4. Haar oudste wordt deze zomer 4. Ik vind het zo'n sneltreinvaart :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:37 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111268201
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier ook wel redelijk gebufferd hoor. Maar wij zijn dan weer zo neurotisch dat we daar niet aan willen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')