abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2012 @ 21:57:29 #181
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111266868
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja inderdaad! Dat snap ik ook niet, als je ervan uit gaat dat een modaal salaris 30.000 euro is. Maar zelfs anderhalf of twee keer modaal, dan hou je tussen de 2300 en 3300 euro netto over, daar kan je toch niet van leven met 2 volwassenen en 2 of 3 kids, of ik zie echt wat over het hoofd. Misschien dwalen we nu te erg af. :P
Ik vraag me wel eens hetzelfde af :Y Nou is het wonen in Amsterdam wel relatief duur, maar dan nog...

Wij hebben beide heel duidelijk de wens voor een tweede, maar voorlopig ben ik ook nog helemaal niet toe aan weer zwanger zijn... :@
Oude (on)bekende.
pi_111266957
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:57 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens hetzelfde af :Y Nou is het wonen in Amsterdam wel relatief duur, maar dan nog...

Wij hebben beide heel duidelijk de wens voor een tweede, maar voorlopig ben ik ook nog helemaal niet toe aan weer zwanger zijn... :@
Waarom niet eigenlijk? Zware zwangerschap?
Noot noot.
pi_111266977
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:52 schreef PureEvil het volgende:
Nou hebben wij ook niet superveel te besteden hoor DML, zeg ik heel eerlijk.
En verder qua kosten Aventura....'t hangt natuurlijk ook wel af van wat je vaste lasten zijn. Of je nu een hypotheek hebt van 400 of 1200 per maand (bijvoorbeeld), of wat voor kleding je voor je kids koopt, waar (en hoeveel) boodschappen je doet, of je een dure (nieuwe) auto rijdt ...Tja.. keuzes, keuzes dames ;)
Of je 3 keer per jaar op vakantie wil, elke maand de nieuwste telefoons of andere gadget.
Het ene moet je (voorlopig) laten voor het andere. Daarom kan je nooit het ene gezin vergelijken met andere.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:59:10 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_111266998
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:53 schreef Jojoortje het volgende:
Soempie ook hier :D
Jou had ik hier wel verwacht. :D Wat vindt je vriend van het idee? Of lees ik daar nu overheen?

Maar ik rammel dus niet. Vind het ook doodeng: ik ben zo gek op Mattís, wat als ik helemaal niet zo stapel ben op een tweede? :@ Ik ben er dus nog niet klaar voor, laat ik het daar maar op houden. M'n man had zo door gewild. :D

En ik vond zwanger zijn echt geen poep aan. Tegen het eind vond ik het zelfs behoorlijk waardeloos.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_111267105
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Jou had ik hier wel verwacht. :D Wat vindt je vriend van het idee? Of lees ik daar nu overheen?

Maar ik rammel dus niet. Vind het ook doodeng: ik ben zo gek op Mattís, wat als ik helemaal niet zo stapel ben op een tweede? :@ Ik ben er dus nog niet klaar voor, laat ik het daar maar op houden. M'n man had zo door gewild. :D
Ik rammel als sinds Zoë geboren is :') Mijn man vind het allemaal goed :P
Al ziet hij tegen de zwangerschap op :') Niet tegen het kind :D
  maandag 7 mei 2012 @ 22:01:46 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111267218
Klopt helemaal hoor, dat van keuzes maken. Alleen hebben wij in onze situatie al keuzes gemaakt voor de kinderwens er kwam. Lees: wat hogere hypotheeklasten (geen toplening ofzo hoor trouwens). De woningmarkt zit ook nog eens muurvast.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:01:59 #187
30252 Soempie
Procreating
pi_111267238
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik rammel als sinds Zoë geboren is :') Mijn man vind het allemaal goed :P
Al ziet hij tegen de zwangerschap op :') Niet tegen het kind :D
En jullie gaan er nu echt weer voor! *O* Wat maakt dan dat jullie besloten hebben er nu voor te gaan en niet eerder/ later?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 7 mei 2012 @ 22:03:42 #188
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111267355
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:58 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Zware zwangerschap?
Ja, 9 maanden misselijk :{ Daarnaast ook nog grote cyste in eierstok waaraan ik met 16 weken met spoed geopereerd moest worden. Heb sociaal en ook qua werk echt 9 maanden stil gestaan :{
Oude (on)bekende.
pi_111267377
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

En ik vond zwanger zijn echt geen poep aan. Tegen het eind vond ik het zelfs behoorlijk waardeloos.
Ja joh? :+

Mijn vriend wil nog niet. Snap het ook wel, want we wonen ook pas een jaar samen en hij wil nog gewoon genieten met z'n tweetjes nog... En dan snap ik ook!

Maar mijn collega's en vriendinnen worden allemaal zwanger en dan begint het bij mij ook te rammelen hoor :o En ik droom de laatste tijd alleen maar over het zwanger zijn, hoe raar is dat? :{

Waarom vond jij het zwanger zijn niet leuk dan? :o Veel klachten?
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:04:38 #190
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111267418
Wij hebben een mini huisje met mini hypotheek. Verdienen samen 2x modaal en gaan 's zomers kamperen. En dan nog vraag ik me af hoe mensen het doen hoor :D

Ik heb niet de illusie dat met geen kinderopvang (meer) de kosten van kinderen dalen. In tegendeel als je ze allemaal een spaarpotje mee wilt geven en wil laten studeren en ze een mening krijgen over (merk)kleding etc.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 mei 2012 @ 22:05:37 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111267473
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef Aventura het volgende:
Klopt helemaal hoor, dat van keuzes maken. Alleen hebben wij in onze situatie al keuzes gemaakt voor de kinderwens er kwam. Lees: wat hogere hypotheeklasten (geen toplening ofzo hoor trouwens). De woningmarkt zit ook nog eens muurvast.
Mee eens, en je bent natuurlijk ook gewend aan een bepaald uitgaven patroon. Wij hebben hier ook altijd betaald voor gemak toen we beiden fulltime werkten en we konden alles doen en laten. Nu ik 40% minder ben gaan werken en we een extra kostenpost er bij hebben gekregen, is dat soms wel even omschakelen.
pi_111267489
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:04 schreef HandigeHarriët het volgende:
Mag ik met jullie meerammelen?

We hebben 2 heerlijke meiden, een kleuter en een peuter, maar ik heb een hele grote wens voor een derde kindje. Alleen mijn man deelt de wens niet.
Ik heb altijd gezegd zijn nee te respecteren, maar heb er op het moment heel veel moeite mee. Ik mag er niet teveel over praten, want nee is nee. Dat betekent dus dat ik mijn gevoel voor een derde maar aan de kant moet schuiven. En dat lukt me niet. Waarom niet luisteren naar mijn ja? Als ik alleen al t gevoel, het niet compleet zijn, mag benoemen, zal me dat misschien al veel rust geven. Of t rammelen ooit ophoudt bij mij, nee, dat niet, ik ben zoals de vk zei, gemaakt om zwanger te zijn.
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:03 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Hey HH, ik zit in precies hetzelfde schuitje! Jouw situatie=die van mij! Moeilijk hè, ik vind het soms zo frustrerend, waarom moet ik zijn 'nee' accepteren, maar hij mijn 'ja' niet?
Ik probeer soms gewoon toch even kort te laten merken hoe ik er over denk. Maar hij gewoon zo anti.
Hopelijk bedenkt jouw man zich, of wil hij er over nadenken. Dat alleen al zou fijn zijn...
Beide herkenbaar. Ik heb het nu maar even een poosje laten gaan, binnenkort maar eens kijken hoe hij er dan over denkt.
pi_111267559
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:05 schreef Nummer_Drie het volgende:

[..]

[..]

Beide herkenbaar. Ik heb het nu maar even een poosje laten gaan, binnenkort maar eens kijken hoe hij er dan over denkt.
count me in too!

Het is hier geen definitieve nee maar het is ook geen ja..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111267595
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

En jullie gaan er nu echt weer voor! *O* Wat maakt dan dat jullie besloten hebben er nu voor te gaan en niet eerder/ later?
Ik wilde eerder maar dacht dat het handig was om te wachten tot de kleine kon lopen. Maar het ging de afgelopen tijd slecht met mijn Oma en ik wil dat zij de kleine nog mee zou maken voor het echt goed fout gaat met dr. Daarbij wilde we niet te lang wachten omdat het de eerste keer ook lang heeft geduurd.
pi_111267816
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mee eens, en je bent natuurlijk ook gewend aan een bepaald uitgaven patroon. Wij hebben hier ook altijd betaald voor gemak toen we beiden fulltime werkten en we konden alles doen en laten. Nu ik 40% minder ben gaan werken en we een extra kostenpost er bij hebben gekregen, is dat soms wel even omschakelen.
Ik ben getrouwd met een boekhouder :D
Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
pi_111267897
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Maar bij jullie voelt het nog incompleet ofzo? Hadden jullie altijd een plaatje met drie kinderen in jullie hoofd? :)
Noot noot.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:14:41 #197
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111268058
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Toen we beide fulltime werkte heeft hij (dat wat we nu zouden missen) wat op zij gezet. Dat gebruiken we nu :)
En dat heeft hij de afgelopen 10 jaar gedaan. En ook nu zet hij nog van alles op zij O+
Dat klinkt wel goed! Wij zijn beide nooit zo met geld bezig geweest (luxeprobleem, ik weet het) en het is nu echt even omschakelen!
Oude (on)bekende.
pi_111268077
Als het bij ons makkelijk had gegaan had mijn man ook een groot gezin willen hebben. Omdat hij dat gewend is van thuis. Zijn ouders hebben beide grote gezinnen. Hij zelf komt uit een gezin van drie kinderen.

Maar het lot heeft anders bepaald dus houden we het 1 of 2 :)
pi_111268187
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:12 schreef Jojoortje het volgende:
Lijkt me best heftig om voor een derde te gaan als je nog twee kleine kinderen hebt. :o
Mijn vriendin heeft ook 2 kinderen en die moet er niet aan denken om aan een derde te beginnen.

Een vriendinnetje van mij vertelde vorige week dat ze zwanger is van nr 4. Haar oudste wordt deze zomer 4. Ik vind het zo'n sneltreinvaart :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:37 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111268201
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier ook wel redelijk gebufferd hoor. Maar wij zijn dan weer zo neurotisch dat we daar niet aan willen komen.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:17:46 #201
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111268211
Musje, als wij een tweede willen (nog niet over uit) dan zou dat ook pas zijn als Olivier naar school gaat omdat ik ook 9 maanden lang totaal stil stond en ik er niet aan moet denken dan nog een dreumes/peuter thuis te hebben.
The way you rock'n'roll
pi_111268241
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

count me in too!

Het is hier geen definitieve nee maar het is ook geen ja..
:*
pi_111268394
quote:
19s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:12 schreef Jojoortje het volgende:

Maar bij jullie voelt het nog incompleet ofzo? Hadden jullie altijd een plaatje met drie kinderen in jullie hoofd? :)
Ik had geen plaatje voor me met drie kinderen, ik kom wel uit een gezin met drie kinderen.

Het incomplete gevoel, het zwanger zijn en de mini baby nog een keer mee willen maken, de oerkracht tijdens de bevalling, de eerste kennismaking.
Nou ja, zoiets dus.
pi_111268437
quote:
17s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook wel redelijk gebufferd hoor. Maar wij zijn dan weer zo neurotisch dat we daar niet aan willen komen.
Mijn man wil er best aan komen, als hij er weer een andere auto van kan kopen :P
  maandag 7 mei 2012 @ 22:22:18 #205
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111268501
*O* leuk Tally!!!

DML, ik herken helemaal niet wat je zegt. :o ... Hier in mijn omgeving veel modaal en meerdere kinderen, zonder problemen...
Begrijp me niet verkeerd.... Ik snap jouw gezichtspunt ook hoor, maar ik denk dat de keuzes hierop fok bij veel mensen met 'gemak' (financieel) te maken heeft. Alsof niet iedereen erover nadenkt?

Wij zijn voor Alexa (in termen van huis en baan) en na Seth hele andere keuzes gaan maken. En ik moet zeggen, tegen de tijd dat er hier een derde zou komen, zit Alexa op de basisschool. Dit jaar kunnen we niet op vakantie, zo BE It.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 7 mei 2012 @ 22:26:09 #206
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_111268742
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Musje, als wij een tweede willen (nog niet over uit) dan zou dat ook pas zijn als Olivier naar school gaat omdat ik ook 9 maanden lang totaal stil stond en ik er niet aan moet denken dan nog een dreumes/peuter thuis te hebben.
Dat ook. Dat heb ik nu. Terwijl ik wel een derde zou willen ooit.
Iemand vind het nu prima en zou de kids echt te kort doen als er een derde zou komen.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 7 mei 2012 @ 22:28:39 #207
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_111268917
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zou idd niet weten hoe ik in die 9 maanden nog voor een kind had moeten zorgen! Nu weet ik dat ik een eerste zwangerschap niets hoeft te zeggen over een volgende zwangerschap en dat de complicatie die ik met de cyste had heel zeldzaam is... Maar toch hè...

Bevallen daarentegen doe ik zo weer :Y En de gedachte aan Simon als grote broer... O+ Een knorrend minimensje... O+
Oude (on)bekende.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:31:28 #208
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_111269120
Ik zeg ook niet dat men er hier op fok niet over na zou denken maar ik verbaas me hoe makkelijk anderen het blijkbaar financieel wel kunnen.
Doen wij dan structureel dingen zo anders en verkeerd schijnbaar dat wij met mini hypotheek etc (zoals eerder al geschetst) bijvoorbeeld echt helemaal niks meer opzij zouden kunnen zetten als er nu een tweede komt.
The way you rock'n'roll
pi_111269246
Volgens mij zal mijn meisje ook een super grote zus zijn O+

En mijn man riep net nog dat meer dan 2 kinderen ook niet in ons bed zouden passen aangezien ons meisje 'tussen' ons in ligt :')
  maandag 7 mei 2012 @ 22:35:40 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111269387
Ergens lijkt het me ook geweldig om veel kinderen te hebben. Ik had gewoon echt geen idee hoe leuk ik het zou vinden. Ik weet pas wat rammelen (=jeukwoord, maar oke) betekent nu ik een kind heb! Ik heb dat serieus 32 jaar lang nooit gedaan. Ik ben ook niet bang dat ik Ventje tekort doe of dat andere kinderen nooit zo leuk kunnen zijn...het zal een ander kind zijn. Een kind waar ik, net als bij de eerste, zo nieuwsgierig naar ben...het klinkt misschien gek, maar Ventje is er ook omdat we nieuwsgierig waren. Zou het ons lukken, wat zou het dan worden, zou het kind op ons lijken...de laatste paar weken van mijn zwangerschap kon ik het er wel uit kijken. En dan die eerste ontmoeting. Magisch gewoon. Ja, alleen daarom wil ik nog wel een keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')