Alsof die mensen hier allemaal accentloos Engels sprekenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Beach het volgende:
Oh god gaat het niet over het boekengezeik, dan gaat het wel weer over Carice en haar accent
Waarom volg ik dit topic nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
Half 9? Lijkt mij niet met al die naakt scènes.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Prime-time neem ik aan, half negen/negen uur/half tien op RTL5 denk ik?
[..]
True, true.
De reden dat ik het vraag is omdat Game Of Thrones als niet-boeklezer al lastig te volgen is op momenten. Ik merkte bij het kijken van seizoen 1 dat ik toch echt een brok achtergrond info mistte.
Wanneer je dan ook nog eens 12 minuten per ep. eruit zou gaan knippen...
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:10 schreef Chuck_Norris het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Geen referral hier.
"Die mensen hier" spelen niet in een Amerikaanse seriequote:Op zaterdag 7 april 2012 16:05 schreef megamandy het volgende:
[..]
Alsof die mensen hier allemaal accentloos Engels sprekendaarnaast spreekt ze niet met een typisch Nederlands accent, ja ze heeft een accent maar niet Nederlands.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:10 schreef Chuck_Norris het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
16+ wordt in NL pas na 22.00u uitgezonden. Denk dat GoT ook 16+ is? Maar dat weet ik dus niet, kan zoiets nooit inschattenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:11 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Half 9? Lijkt mij niet met al die naakt scènes.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]Dit hoeft toch niet in spoilers?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is gewoon van aflevering 1
吴 曼 迪
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zitten redelijke expliciete seksscènes in, dus ik denk dat het inderdaad 16+ zal worden. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het 12+ zou worden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:39 schreef megamandy het volgende:
[..]
16+ wordt in NL pas na 22.00u uitgezonden. Denk dat GoT ook 16+ is? Maar dat weet ik dus niet, kan zoiets nooit inschatten
quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:50 schreef xFriendx het volgende:
[..]Denk dat dat er mee te maken heeft dat maesters meer van de drankjes en de pilletjes zijn dan van messen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En met een mes, dan zou iedereen die er omheen zit ook in kunnen grijpen, of wellicht Melissandre zelf die hem wel zou kunnen overmaesteren.
Weet niet meer precies hoe het boek met deze scene omging, volgens mij was het allemaal wel wat subtieler en daagde Melissandre de maester meer uit om zelf ook van de beker te drinken, ipv dat hij de eerste slok nam. Maar dat weet ik niet meer zeker.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
In het boek was het o.a. zo omschreven dat hij het wel in zijn eigen beker moest gooien omdat hij simpelweg te ver weg zat. Normaal gesproken zat hij dichtbij Stannis en dus ook bij Melissandre. Echter had zijn 'squire' hem niet gewekt en was hij te laat aanwezig bij de vergadering. Onder andere Davos Seaworth zat op zijn plek geloof ik. Nu zat hij niet naast Melissandre en kon niet het middel in haar eigen drankje gooien. Vervolgens was dan het ultieme middel dan maar om zijn eigen drankje te vergiftigen en aan te bieden aan Melissandre.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Denk dat dat er mee te maken heeft dat maesters meer van de drankjes en de pilletjes zijn dan van messen.
En met een mes, dan zou iedereen die er omheen zit ook in kunnen grijpen, of wellicht Melissandre zelf die hem wel zou kunnen overmaesteren.
Weet niet meer precies hoe het boek met deze scene omging, volgens mij was het allemaal wel wat subtieler en daagde Melissandre de maester meer uit om zelf ook van de beker te drinken, ipv dat hij de eerste slok nam. Maar dat weet ik niet meer zeker.
Het gaat erom dat je klanken consistent gebruikt. Dat doet Tyrion namelijk wel en Carice maakt er een ongelooflijk potje van. Ik weet niet of dat een kwestie van slecht Engels is ( dat spreekt ze in interviews ook), maar meer van een behoefte aan een logopedist.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:31 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja.
En mensen die zeiken over Carice haar accent, willen jullie zeggen dat Tyrion een goed accent heeft?
Hmm, maar je weet dat de producten hebben gevraagd haar accent te behouden?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:06 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je klanken consistent gebruikt. Dat doet Tyrion namelijk wel en Carice maakt er een ongelooflijk potje van. Ik weet niet of dat een kwestie van slecht Engels is ( dat spreekt ze in interviews ook), maar meer van een behoefte aan een logopedist. Maar dat is slechts lichtelijk storend. Storender is haar totale gebrek aan beleving in dat karakter. Het straalt echt werkelijk niets uit.
Ja, dat weet ik. Maar hou dan je boerenhollandse accent of meet wat anders aan, het komt meerdere malen voor dat ze dezelfde woorden anders uitspreekt, bijvoorbeeld you. Joe en Jow...quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:07 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Hmm, maar je weet dat de producten hebben gevraagd haar accent te behouden?
Ook in de boeken vind ik haar een moeilijk te peilen persoon. Dat je in de serie ook nog niet echt een idee hebt bij haar doen en laten vind ik dan niet zo erg.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'r wel prima acteren. En sowieso, zo veel screentime heeft ze nog niet gehad. Bovendien zou ze de eerste actrice niet zijn die een beetje in een rol moet groeien.
idd, ze acteert gewoon prima. Vond haar vanaf moment 1 overtuigend en dat accent juist wel aardig. Dat 'the night is dark and full of terrors' vond ik bovendien wel wat hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind 'r wel prima acteren. En sowieso, zo veel screentime heeft ze nog niet gehad. Bovendien zou ze de eerste actrice niet zijn die een beetje in een rol moet groeien.
Dat mag. Dat vind ik niet en het interesseert me geen reedt of het Carice is of fucking Brad Pitt. Slecht acteren is slecht acteren. Maar goed, iedere heug zijn meug.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Doe lekker normaal, dan doe je al gek genoegquote:Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Beach het volgende:
Nederlandse alles-wat-boven-het-maaiveld mentaliteit
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:13 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ook in de boeken vind ik haar een moeilijk te peilen persoon. Dat je in de serie ook nog niet echt een idee hebt bij haar doen en laten vind ik dan niet zo erg.
Inderdaad, ik word er ook niet goed van.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:01 schreef Beach het volgende:
Oh god gaat het niet over het boekengezeik, dan gaat het wel weer over Carice en haar accent
Waarom volg ik dit topic nog?
Tyrion is inderdaad helemaal top. Ook helemaal zoals ik hem voorstel vanuit de boeken. Ook goed laten zien in seizoen 1 toen hij in het gesprek met Jon Snow richting The Wall het had over veel lezen zodat hij daarin sterk kon zijn omdat hij goed beseft dat hij het van zijn lichamelijke sterkte niet moet hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:47 schreef merry77 het volgende:
Ik moest lachen toen ze in de behind the scenes vertelden dat Melisandre vanuit een ver land kwam.
Ze heeft wel een typisch nederlands Engels accent vind ik. Maar goed voor de rol past een vreemd accent wel. Maar wat consistenter zou wel mogen.
Jammer dat Arry te weinig te zien is geweest. In het boek wordt dat net iets beter beschreven waarom en met wie ze op weg zijn gegaan en waarheen.
Tyrion was weer geweldig als vanouds. Fantastische tekst en ook zijn maniertjes bij Joffrey en Cersei waren geweldig. Ik geniet er zo van Peter te zien spelen. Zit echt helemaal in zijn rol.
Kop d'r af!!quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Beach het volgende:
Nederlandse alles-wat-boven-het-maaiveld mentaliteit
Het is een drama en seizoen 1 start ook wat traag. Als je meer houdt van actie en lostaande episodes waarin een plotlijn start en tot een conclusie wordt gebracht is dit niet de show voor jou.quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:28 schreef Samson het volgende:
Ik ben nu de derde aflevering van t eerste seizoen aan het kijken en snap eerlijk gezegd niet waarom dit zo populair is. Ik vind het allemaal maar saai middeleeuws geneuzel. T zal gewoon mn smaak niet zijn ben ik bang.
Sommige mensen hebben er kritiek op. Dan is dit toch de aangewezen plaats om het daarover te hebben? Er zijn blijkbaar ook zat mensen die er geen problemen mee hebben.quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:59 schreef RedFever007 het volgende:
maar inderdaad, dat gezeik over Van Houten en d;r accent![]()
Meinung. En ben je nu niet zelf aan het zeiken?quote:Echt übertriest om daarover te gaan zeiken
Ah, patriottisme. Een nobel streven.quote:Wees blij dat we een Nederlandse actrice hebben die in GOT meespeelt zeg![]()
Sowieso. Ik zou mad graag willen meespelen in GoT. Dat lijkt me duidelijkquote:Of zijn de zeikers stiekem een beetje jaloers?
Wel een beetje accent, doch denk ik duidelijk minder dan Carice. Engels was één van de vakken waar ik wel goed in was op school.quote:Spreek anders zelf even wat Engelse tekst in, dan bepalen we hier wel even of jij ook met een "Nederlands" accentje Engels praat
Uiteraard, maar het feit dat veel mensen het erover hebben doet toch vermoeden dat er stof is om over te discussiëren.quote:Durf te wedden dat het antwoord "ja" zal zijn. Tuurlijk hebben Nederlanders een Nederlands accent, en de Duitsers een Duits accent en de Turken een Turks een accent en de Schotten een Schots accent en de Russen een Russisch accent en de Friezen een Fries accent!
OK, ik kijk het nog eventjes aan. Misschien dat het nog was spannender wordt omdat het blijkbaar langzaam start. Ik vond namelijk juist het allereerste begin in dat bos superspannend en interessant maar daar wordt helemaal niet meer op terug gekomen? Of later toch nog?quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:49 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het is een drama en seizoen 1 start ook wat traag. Als je meer houdt van actie en lostaande episodes waarin een plotlijn start en tot een conclusie wordt gebracht is dit niet de show voor jou.
Dan kennen wij andere Amerikanen.quote:Op zondag 8 april 2012 10:05 schreef speknek het volgende:
(beter nog, veel Amerikanen vinden een heel licht buitenlands / Nederlands accent het geilste wat er is)
Gemma Whelan komt uit Londen.quote:Op zondag 8 april 2012 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind Zus Iron Islands ook wel een beetje Hollandisch klinken?
Heb een jaartje in Amerika gewoond, dat hoorde ik inderdaad ook.quote:Op zondag 8 april 2012 10:05 schreef speknek het volgende:
Carice van Houten heeft nauwelijks een accent. Voor Amerikanen is dat minder lelijk dan hoe een New Yorker praat. (beter nog, veel Amerikanen vinden een heel licht buitenlands / Nederlands accent het geilste wat er is)
Dit dus...quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:05 schreef maurisioo het volgende:
Ik wacht al een tijdje op de NL subs van episode 2, maar nog steeds niks.
Heb hem wel gezien zonder ondertiteling, maar dan heb ik altijd het gevoel dat ik wat mis.
Ja dat doe ik ook wel met andere series, beter dan geheel zonder ondertiteling. Maar toch liever de NL ondertitels erbij, ik vind het al 'lastig' met al die houses en characters etc.quote:Op zondag 8 april 2012 16:16 schreef ems. het volgende:
Als je bang bent dat je dingen mist kan je ook beter engelse subs regelen
Ah zo, misschien heb je daar ook wel een punt inderdaad, tijdens het kijken kom ik ook wel momenten tegen waar het opvalt dat de zin niet geheel klopt of dat er dingen zijn weggelaten.quote:Op zondag 8 april 2012 16:26 schreef ems. het volgende:
Ahja, dan beter welIk bedoelde het meer als in dat ik de nederlandse ondertitels vaak (bij GoT nooit gecheckt) dingen weglaten of zinnen heel apart vervormen, wat zeker met een ingewikkelde serie als GoT lastig kan zijn
Dit is de grootste reden dan ik alles zonder ondertiteling kijkquote:Op zondag 8 april 2012 16:26 schreef ems. het volgende:
Ahja, dan beter welIk bedoelde het meer als in dat ik de nederlandse ondertitels vaak (bij GoT nooit gecheckt) dingen weglaten of zinnen heel apart vervormen, wat zeker met een ingewikkelde serie als GoT lastig kan zijn
een accentje heeft vaak idd wat geilsquote:Op zondag 8 april 2012 15:20 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Heb een jaartje in Amerika gewoond, dat hoorde ik inderdaad ook.
The Haunted Forest dacht ik?quote:Op maandag 9 april 2012 00:54 schreef shitbrick het volgende:
Om maar eens met dat gezeik over accenten te stoppen, iets ontopic:
Hopelijk wordt er eindelijk wat meer bekend over die vreemde wezens in dat woud aan de andere kant van de muur. Sorry, lees de boeken niet en kan even niet op de naam van het woud komen. Had me namelijk zeer verheugd op seizoen 2 maar kan na 2 afleveringen nou niet echt zeggen dat ik op het puntje van me stoel zit.
Het seizoen is nog maar het begonnen he.quote:Op maandag 9 april 2012 00:54 schreef shitbrick het volgende:
Om maar eens met dat gezeik over accenten te stoppen, iets ontopic:
Hopelijk wordt er eindelijk wat meer bekend over die vreemde wezens in dat woud aan de andere kant van de muur. Sorry, lees de boeken niet en kan even niet op de naam van het woud komen. Had me namelijk zeer verheugd op seizoen 2 maar kan na 2 afleveringen nou niet echt zeggen dat ik op het puntje van me stoel zit.
SPOILER: ep2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-edit-
Oh wacht, ep2 is ook al uitgezonden he? Dan hoeft dit eigenlijk niet in spoilers.
[ Bericht 7% gewijzigd door Tha_Erik op 09-04-2012 11:26:20 ]Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
Haha dat zou ik ook zeer kunnen waarderenquote:Op maandag 9 april 2012 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Aflevering 3 en 4 nog niet uitgelekt soms..?
niks mis meequote:
http://www.bierdopje.com/wip/overviewquote:Op maandag 9 april 2012 11:45 schreef Berlioz het volgende:
Zijn er al ergens Nederlandse subs voor S02E02? Ik heb al even op google gekeken, maar kon zo eigenlijk niets vinden
Een serie alleen leuk vinden als de vrouwen allemaal schoonheden zijnquote:Op maandag 9 april 2012 13:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik vraag me af wanneer Game of Thrones weer leuk gaat worden...
Dat wijf in dat schipGadverdamme
Inderdaad, ik heb er juist een hekel aan als ze alleen maar mooie mensen in zo'n serie stoppen. Natuurlijk is het leuk voor het oog, maar niet geloofwaardig.quote:Op maandag 9 april 2012 13:55 schreef Nagil het volgende:
Lol, ik vond het juist geniaal dat ze zo'n lelijke dame in die sex-scene hebben gestopt. Maakt het een stuk geloofwaardiger, maar niet bijster geil om te zien natuurlijk. (Vond haar overigens goed acteren.)
Beide constateringen van mij kant staan op zichzelf.quote:Op maandag 9 april 2012 14:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Een serie alleen leuk vinden als de vrouwen allemaal schoonheden zijn.
Geloof het of niet....vieze wijven worden ook geneukt. Juist op schepen waar de ratio man vrouw 300:1 is....ook op tv. Wel zo realistischequote:Op maandag 9 april 2012 14:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beide constateringen van mij kant staan op zichzelf.
1. Ep was saai
2. Dat wijf was vies
Wauw, nice!quote:Op maandag 9 april 2012 14:01 schreef Smeich het volgende:
Geen idee of dit voorbij is gekomen maar wellicht handig voor in de volgende OP?
http://www.gameofthronesmap.org/
Onzin. De seks laat vaak juist de machtsverhoudingen zien. Seks is macht.quote:Op maandag 9 april 2012 15:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Betekent niet dat je het hoeft te laten zien. Sowieso is de seks in Game of Thrones 9 van de 10 keer overbodig
Zo lelijk was ze in het boek ook..en dingetje Grejoy kwam mij in het boek ook niet als bijster handsome naar voren, dus......geen verrassing..quote:Op maandag 9 april 2012 13:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik vraag me af wanneer Game of Thrones weer leuk gaat worden...
Dat wijf in dat schipGadverdamme
Steeds als Theon in beeld komt moet ik hier aan denkenquote:Op maandag 9 april 2012 15:35 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Zo lelijk was ze in het boek ook..en dingetje Grejoy kwam mij in het boek ook niet als bijster handsome naar voren, dus......geen verrassing..
the captain's daughter (gespeeld door Amy Dawson)quote:Op maandag 9 april 2012 15:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Weet iemand hoe dat meisje van Theon op de boot heet? Ben benieuwd welke actrice het is
.
Yup! Lily zag het niet zo in hem zitten...quote:Op maandag 9 april 2012 15:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh ik wist niet dat het broer en zus waren! Lily en Alfie
.
Deze ep vond ik alles behalve saai.quote:Op maandag 9 april 2012 14:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beide constateringen van mij kant staan op zichzelf.
1. Ep was saai
2. Dat wijf was vies
Amy Dawson.quote:
De theezakjes.quote:Op maandag 9 april 2012 15:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar ja, je ziet 'r gekke tietjes ook niet hier.
Truequote:Op maandag 9 april 2012 16:04 schreef muzas het volgende:
Respect voor die griet. Ze zal weten dat ze niet het mooiste onder de zon is. En dan toch, naakt, in een onwijs populaire serie spelen, waarin ze ook nog eens te horen krijgt dat ze maar beter d'r mond dicht kan houden... én wetende dat ze een buslading met 'zo die is lelijk' te lezen/horen zal krijgen.
Ken weinig vrouwen die zo sterk in hun schoenen staan.
D'r gezicht viel nog wel mee (als je de make-up/grime wegdenkt)....d'r voorgeveltje was idd niet indrukwekkend....quote:Op maandag 9 april 2012 16:11 schreef Sooph het volgende:
mij was helemaal niet opgevallen dat ze zo lelijk was?maar even terug kijken dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |