Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Privechauffeurs BetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Jij woont dan ook in Vlaardingen, dat is uitgesloten van de Randstad.
Integendeel, wij zijn het centrum waarom de Randstad is gebouwd Er staat op de prullenbakken hier ook niet voor niks de slogan "Rotterdam is een mooie buitenwijk van Vlaardingen"
Even een autonieuwtje, Rolls-Royce gaat niet met Louwman Exclusive werken, maar gaat naar Cito in Eindhoven. Daar zit Aston Martin in middels ook al. Pon gaat Bentley doen, en de verwachting is dat ook Bugatti en Lamborghini die kant op gaan. Dus dat gaat lekker daar in Utrecht Misschien toch maar Toyota Aygo's in de showroom langs de snelweg?
//Edit
Over Maserati is nog niks definitiefs bekend volgens mij, maar die zullen de auto's denk ik ook niet graag in een lege showroom neerzetten.
Even een autonieuwtje, Rolls-Royce gaat niet met Louwman Exclusive werken, maar gaat naar Cito in Eindhoven. Daar zit Aston Martin in middels ook al. Pon gaat Bentley doen, en de verwachting is dat ook Bugatti en Lamborghini die kant op gaan. Dus dat gaat lekker daar in Utrecht Misschien toch maar Toyota Aygo's in de showroom langs de snelweg?
En terecht, die louwman heeft het ook op een laffe manier gekregen. Hoe eerder de boel daar failliet gaat hoe beter. Niet dat die Hessing nou zo slim is geweest, maar toch
2 regio's? Kun je je inschrijven bij 2? Zit je bij AR of EW?
Ik zit bij AR maar ik hoefde me nooit in te schrijven bij een regio. Ik woon vlakbij Leiden maar de helft van de week heb ik een halve dag in Utrecht ivm studie. Sowieso als ze bellen (of ik bel hen) dan vragen ze me waar ik op dat moment ben.
En terecht, die louwman heeft het ook op een laffe manier gekregen. Hoe eerder de boel daar failliet gaat hoe beter. Niet dat die Hessing nou zo slim is geweest, maar toch
Hij heeft het zakelijk slim gespeeld, maar is toch naïef geweest door te denken dat BMW en VW hun sportmerken bij een Toyota man neer zouden zetten.
Ghehe, m'n oog viel er op. Ik zag dat laatst iemand schreef dat hij/zij er taalfouten had uitgehaald, maar is deze waarschijnlijk vergeten. Mijn berichten zijn ook niet altijd foutloos, maar de OP moet toch foutloos kunnen.
Ik ben pas een week in dienst en zat net m'n contract te lezen. Zit ik nou minimaal 3 maanden aan EasyWay vast? En is dat ¤6,50 per uur nou met of zonder vakantiegeld en vakantieuren?
Op woensdag 4 april 2012 08:09 schreef Warrick21 het volgende: Ik ben pas een week in dienst en zat net m'n contract te lezen. Zit ik nou minimaal 3 maanden aan EasyWay vast? En is dat ¤6,50 per uur nou met of zonder vakantiegeld en vakantieuren?
Ik weet niet of je er drie maanden aan vast zit, maar aangezien het een 0 uren contract is maakt het niet zo veel uit. Of misschien staan er wel een aantal uren genoemd, maar als je niet werkt hoor je er niks van.
Op woensdag 4 april 2012 10:30 schreef joppie_saus het volgende: Maar euh, geen foto van de Porsche? En wat is dat met die radio, die mag alleen aan als de eigenaar dat goed vindt?
Nee, was niet echt in de gelegenheid om een foto te maken. Nee dat staat er wel.. Maar ik stapte in, en eerste wat de eigenaar zegt is 'Zet maar op wat jij wil hoor, ik vind alles best'. Maar hij had zelf al Slam!FM opstaan dus dat vond ik wel prima.
En na een maand in dienst te zijn heb ik al schade gereden . De klant stond zelfs nog voor de auto terwijl ik hem achterwaards tegen de muur parkeerde. Hij en ik helemaal in de stress, hij had haast dus de schade nog niet eens kunnen bekijken, wat ik zo snel ff kon zien geen deuken oid, dus ik hoop dat het bij een paar krassen blijft. Maar ik baal gigantisch, nog meer omdat ik hem vanavond ook weer op moet halen. Hopelijk kunnen we er vanavond even rustig naar kijken en eventueel een schadeformulier invullen.
Een bmw 5gt. En ja, dat ding had parkeersensoren, dus nog dommer van mij dat ik er niet op gelet heb of te laat gemerkt heb. Ik zal proberen vanavond een foto te maken van het parkeervak die ook wel aan de kleine kant was. Naast mij zat een paal en ik kon maar een kleine draai maken ivm een geparkeerde auto voor mij, al met al blijft het gewoon oerstom van mij dat ik zoiets voor mekaar heb gekregen. Dit gaat een awkward situatie worden vanavond als ik die meneer weer tegen kom.
Lijkt me knap klote om schade te rijden waar de klant bij staat. Schrok me al dood toen ik tegen een hekje aan reed toen niemand keek Gelukkig was het zo'n kippengaasachtig hek en raakte ik hem met de trekhaak waardoor ik geen schade had.
Vakantiegeld mag gewoon per maand uitbetaald worden
quote:
Uitbetaling vakantietoeslag Uw werkgever betaalt uw vakantietoeslag minstens eenmaal per jaar uit. Meestal is dat eind mei of begin juni. Een andere verdeling is ook mogelijk, bijvoorbeeld per maand. Bij uitzendwerk en vakantiewerk komt dat vaak voor. Afspraken over de uitbetaling staan in de cao of uw arbeidsovereenkomst. Uw werkgever moet de hoogte van het bedrag vermelden bij de uitbetaling.
Maar ik had het liever ook 1x per jaar gezien zoals bij m'n andere werkgever. Als ik het gewoon bij m'n salaris krijg maak ik het toch op voordat het vakantie is
Maar ik had het liever ook 1x per jaar gezien zoals bij m'n andere werkgever. Als ik het gewoon bij m'n salaris krijg maak ik het toch op voordat het vakantie is
Ik geloof het allemaal wel, dit werk doe je niet omdat het zo geweldig verdient. Officieel moet EW ook een OR hebben maar dat zie ik ook niet gebeuren
Op woensdag 4 april 2012 11:40 schreef Rubenr3 het volgende: Nee dat klopt, als je iets wilt wat goed en constant verdient moet je toch ergens anders zijn
Maar daar tegenover staat wel dat je een dag van tevoren nog kan beslissen om te gaan werken. En je geen last hebt van managers, targets etc. Eigenlijk is het een luizenbaantje
Je gaat vanavond gewoon naar die klant toe, loopt een rondje om de auto en zegt met een stoïcijnse blik, terwijl je een peuk opsteekt: 'goh, heeft de vrouw de boodschappenkar tegen de bumper aan laten rollen joh? zonde!'. Daarna stap je in alsof er niks gebeurd is en begin je over het ruimtelijk inzicht van vrouwen.
Op woensdag 4 april 2012 11:44 schreef DrSnuggle het volgende: Is er een andere privechauffeur die wel eens schade heeft gereden waar de klant bij was? Hoe werd dat toen opgelost? Ik zie nu echt tegen vanavond op.
Op woensdag 4 april 2012 11:45 schreef joppie_saus het volgende: Je gaat vanavond gewoon naar die klant toe, loopt een rondje om de auto en zegt met een stoïcijnse blik, terwijl je een peuk opsteekt: 'goh, heeft de vrouw de boodschappenkar tegen de bumper aan laten rollen joh? zonde!'. Daarna stap je in alsof er niks gebeurd is en begin je over het ruimtelijk inzicht van vrouwen.
En dan vragen waar de lakstift ligt en dat je het wel even wegwerkt. Zal hij vast waarderen!
Op woensdag 4 april 2012 11:45 schreef joppie_saus het volgende: Je gaat vanavond gewoon naar die klant toe, loopt een rondje om de auto en zegt met een stoïcijnse blik, terwijl je een peuk opsteekt: 'goh, heeft de vrouw de boodschappenkar tegen de bumper aan laten rollen joh? zonde!'. Daarna stap je in alsof er niks gebeurd is en begin je over het ruimtelijk inzicht van vrouwen.
Jammer genoeg hoorde hij de tik nog, maar easyway zegt dat we er foto's van moeten maken en schadeformulier invullen. Ik houd jullie op de hoogte vanavond hoe het afgelopen is.
Jammer genoeg hoorde hij de tik nog, maar easyway zegt dat we er foto's van moeten maken en schadeformulier invullen. Ik houd jullie op de hoogte vanavond hoe het afgelopen is.
Ik weet niet hoe het bij EW zit, moet je een "eigen risico" betalen per gebeurtenis?
Dat hebben ze bij mij er anders niet bij gezegd. Ik zal het eens onthouden voor het geval het ooit nodig te hebben.
Dat hadden ze ingevoerd omdat ze een keer 2 ton schade in een jaar hadden (als ik ze moet geloven). Na het invoeren van een boete liep dat flink terug.
Dat hadden ze ingevoerd omdat ze een keer 2 ton schade in een jaar hadden (als ik ze moet geloven). Na het invoeren van een boete liep dat flink terug.
Haha, dat er een 'boete' / 'eigen risico' is wist ik ook wel, maar dat de eerste keer gratis zou zijn niet haha :p
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik hoop dat ik niet de enige ben haha. Maar mocht het eigen risico 75 zijn dan kom ik er denk ik goed vanaf. Alleen wel een dat voor niks gewerkt dan
Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef DrSnuggle het volgende: Ben ik ook wel benieuwd naar, ik hoop dat ik niet de enige ben haha. Maar mocht het eigen risico 75 zijn dan kom ik er denk ik goed vanaf. Alleen wel een dat voor niks gewerkt dan
Ik heb hier wel eens een verhaal gelezen van een privechauffeur die op zijn eerste werkdag schade reed, die mocht zich ook direct weer melden op kantoor. Het kan dus een stuk erger
Ik heb hier wel eens een verhaal gelezen van een privechauffeur die op zijn eerste werkdag schade reed, die mocht zich ook direct weer melden op kantoor. Het kan dus een stuk erger
Ik had zojuist ook nog een gelukje. Stond voor het hek bij de grote in Almere, maar deze ging niet automatisch open. Auto in de vrij gezet, deurtje open, op het knopje gedrukt, maar vergeten dat het daar een beetje afloopt. Met alle moeite de auto met m'n gewicht nog tegen kunnen houden, anders had die ook mooi tegen het hek aan gezeten..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op woensdag 4 april 2012 13:36 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik had zojuist ook nog een gelukje. Stond voor het hek bij de grote in Almere, maar deze ging niet automatisch open. Auto in de vrij gezet, deurtje open, op het knopje gedrukt, maar vergeten dat het daar een beetje afloopt. Met alle moeite de auto met m'n gewicht nog tegen kunnen houden, anders had die ook mooi tegen het hek aan gezeten..
Oei, in z'n vrij. Ik trek uit automatisme altijd de handrem aan. Het wil wel eens voorkomen dat ze bij die Leasemaatschappijen handrem niet aantrekken en in z'n 1 zetten.
Wel eens gebeurt dat ik start en een halve meter vooruit schiet omdat ik vergeten was koppeling in te trappen of om eerst in z'n vrij te zetten.
Oei, in z'n vrij. Ik trek uit automatisme altijd de handrem aan. Het wil wel eens voorkomen dat ze bij die Leasemaatschappijen handrem niet aantrekken en in z'n 1 zetten.
Wel eens gebeurt dat ik start en een halve meter vooruit schiet omdat ik vergeten was koppeling in te trappen of om eerst in z'n vrij te zetten.
Tsja, dat kan vervelend zijn, probeer in dat geval jezelf aan te wennen dat soort dingen automatisch te maken voor jezelf, kan een heleboel ge-ouwehoer schelen .
Ik heb het voor het werk nog niet gehad, dat ik m startte in de 1 zonder koppeling, wel privé, dus dat is eigenlijk extra dom, omdat het ook nog eens me eigen auto was die ik zelf in de versnelling had laten staan
Hier bij ons thuis is het me meteen geleerd om de auto in z'n 1 te laten staan als ik hem parkeer. Wij gebruiken bijna nooit de handrem. Ik druk dus ook automatisch de koppeling in als ik in de auto stap.
Op woensdag 4 april 2012 13:48 schreef Rubenr3 het volgende: Hier bij ons thuis is het me meteen geleerd om de auto in z'n 1 te laten staan als ik hem parkeer. Wij gebruiken bijna nooit de handrem. Ik druk dus ook automatisch de koppeling in als ik in de auto stap.
Ik begrijp dat eigenlijk niet. Handrem is er niets voor niets. Heb gehoord dat het om te voorkomen was dat het in de winter vast zou vriezen maar dat heb ik nooit gehad.
Ik begrijp dat eigenlijk niet. Handrem is er niets voor niets. Heb gehoord dat het om te voorkomen was dat het in de winter vast zou vriezen maar dat heb ik nooit gehad.
Dat heb ik ook wel eens eerder gehoord, maar daar houd ik alleen in de winter (soms) rekening mee. Maar die tijd is weer voorbij, dus voorlopig hebben we daar sowieso geen last van.
Het blijkt maar weer, de mythes van autorijden is de wereld nog niet uit. Iedereen heeft een andere kijk op autorijden.
Zo rijdt mijn vader 100-120 in z'n 4. Zijn reden is dat in z'n 5 "alleen voor lange afstanden is" terwijl ik heb geleerd om zo snel mogelijk naar een hoger schakel te gaan omdat dat zuiniger is. Ik schakel bij 90 naar z'n 5.
Op woensdag 4 april 2012 14:15 schreef ikveranderhemniet het volgende: Het blijkt maar weer, de mythes van autorijden is de wereld nog niet uit. Iedereen heeft een andere kijk op autorijden.
Zo rijdt mijn vader 100-120 in z'n 4. Zijn reden is dat in z'n 5 "alleen voor lange afstanden is" terwijl ik heb geleerd om zo snel mogelijk naar een hoger schakel te gaan omdat dat zuiniger is. Ik schakel bij 90 naar z'n 5.
Misschien houdt jouw vader stiekem wel van het geluid van vel toeren Ik zou m gelijk geve hoor, maar de benzine/diesel-prijzen van tegenwoordig laten mij ook regelmatig op zuinig rijden letten
Misschien houdt jouw vader stiekem wel van het geluid van vel toeren Ik zou m gelijk geve hoor, maar de benzine/diesel-prijzen van tegenwoordig laten mij ook regelmatig op zuinig rijden letten
Ik houd ook wel van hoge toeren, alleen niet met de auto van m'n ouders Stiekem maak ik hoge toeren als ik voor AR rijd.
Maar onze carisma is al meer dan 10 jaar oud dus hij maakt echt een pokkeherrie. in z'n 5, 100km 3000 toeren en vergeleken met andere auto's een lawaai.
Ik houd ook wel van hoge toeren, alleen niet met de auto van m'n ouders Stiekem maak ik hoge toeren als ik voor AR rijd.
Maar onze carisma is al meer dan 10 jaar oud dus hij maakt echt een pokkeherrie. in z'n 5, 100km 3000 toeren en vergeleken met andere auto's een lawaai.
Haha, en met die auto gaat hij dan 100-120 in z'n 4 rijden Bij mij ligt het heel erg in wat voorn auto ik rijd voor het werk hoe ik rijd. Laatst zo'n VW LT35 bus (zo'n grote, lompe) nodigt bijvoorbeeld niet echt uit om lekker op te trekken of met 130 op de linkerbaan te gaan hangen. Een leuke Audi A6 daarentegen rijd ik soms wel wat sportiever. Uiteraard wel altijd netjes hoor
Haha, en met die auto gaat hij dan 100-120 in z'n 4 rijden Bij mij ligt het heel erg in wat voorn auto ik rijd voor het werk hoe ik rijd. Laatst zo'n VW LT35 bus (zo'n grote, lompe) nodigt bijvoorbeeld niet echt uit om lekker op te trekken of met 130 op de linkerbaan te gaan hangen. Een leuke Audi A6 daarentegen rijd ik soms wel wat sportiever. Uiteraard wel altijd netjes hoor
Yup, maar sinds ik mijn rijbewijs heb, rijdt hij (bijna) niet meer.
Ohja, zo gaat t bij ons ook. Als me ouders ergens heengaan en ik ga mee, dan rijd ik per definie. Daar zijn ze inmiddels aan gewend en dat vinden ze (volgens mij) ook wel fijn.
Trouwens, over die VW bus waar ik het net over had, die was van een elektriciteits-bedrijf, maar die kon je alleen starten wanneer je zo'n speciaal drukknopje had om de startonderbreker eraf te halen. Met andere woorden, wanneer ik hem af had laten slaan onderweg of was gestopt, zou ik hem niet meer kunnen starten. Dat vond ik opzich wel een vervelende rit, was best een lange rit en ook de tweede op mn dag, had juist gepland om tijdens die rit ergens bij een tankstation te stoppen om naar de wc te gaan, maar dat kon dus niet.
Heeft iemand dit principe met die startonderbreker al eens eerder meegemaakt? Ik vond het maar vervelend rijden met die gedachte van niet meer kunnen starten in mn achterhoofd (heb ook een kwartier op de A6 voor een ophaalbrug moeten wachten, met draaiende motor, voelde me redelijk asociaal dat ik de enige was die dat kwartier de motor liep lopen)...
Ik had het gister ook. Zelfde bus, zelfde maatschappij. Onderweg even gestopt, motor laten draaien. Wel in de auto gebleven, maar ik vind het echt een stom principe!!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op die "horror"-vrijdag nog gehad. Al het verkeer stond vast, ik moest eerst een RR Evoque afleveren en daarna een 107 ophalen. Accu was kapot, die man waar ik hem moest halen had hem aan de startkabels gehangen, reed weer weg, ik achteruit rijden, wordt ik gebeld. Remmen, koppeling in, opnemen, proberen weg te rijden, slaat ie af. Nou ja, die kreeg ik nooit meer aan de praat. Mocht ik die auto laten staan daarzo, gelukkig..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Op woensdag 4 april 2012 14:41 schreef Kevindinhinho het volgende: Ik had het gister ook. Zelfde bus, zelfde maatschappij. Onderweg even gestopt, motor laten draaien. Wel in de auto gebleven, maar ik vind het echt een stom principe!!
Ik moest ook naar Almere, maar ik ga volgende keer gewoon zegge dat ik zo'n drukknopje mee wil (just in case), dat ze hem vanuit Almere (of een andere locatie) wel weer terugsturen... Ik had m ook bijna laten afslaan. Knooppunt Joure, wou ik weer doorschakelen, zet k m in de 5 ipv in de 3, gelukkig was t een diesel en had ik de koppeling weer snel ingetrapt, anders stond ik daar midden op de snelweg...
Op woensdag 4 april 2012 14:50 schreef Rubenr3 het volgende: Kun je die dingen niet binnen een bepaalde tijd weer starten? Voor een bepaald bedrijf staat altijd bij de extra gegevens dat dat kan namelijk.
Bij mij stond er zelfs niks in de gegevens hierover. Ik hoorde het op locatie pas.. Ik denk dat dat in dit geval niet mogelijk was, anders zou die man dat toch wel gezegd hebben?
Ah, Gasselte, Gasselternijveen en Gasselternijveenschemond al gepasseerd?
Ja godjezus, wat een boerengatten
Vent bij het ophaaladres, notabene een schadebedrijf, vond het maar overdreven dat ik schade controleerde. 'Ben je altijd zo serieus met je vak bezig?' vroeg hij. Toen ik zei dat gemiste schade voor eigen risico was snapte hij het wel.
Op woensdag 4 april 2012 10:55 schreef DrSnuggle het volgende: En na een maand in dienst te zijn heb ik al schade gereden . De klant stond zelfs nog voor de auto terwijl ik hem achterwaards tegen de muur parkeerde. Hij en ik helemaal in de stress, hij had haast dus de schade nog niet eens kunnen bekijken, wat ik zo snel ff kon zien geen deuken oid, dus ik hoop dat het bij een paar krassen blijft. Maar ik baal gigantisch, nog meer omdat ik hem vanavond ook weer op moet halen. Hopelijk kunnen we er vanavond even rustig naar kijken en eventueel een schadeformulier invullen.
Vanmiddag weer de secretaresse van de klant aan de telefoon gehad. Hij wil het hierbij laten, dus geen schadeformulier invullen. Dit heeft ook te maken met het feit dat hij gewoon geen tijd daarvoor heeft. Ze stelde mij ook wel weer een beetje gerust, dus ik kan met een (iets) beter gevoel die kant op.
Oh, ik verlang weer naar een ritje.. Moet helaas deze week en volgende week nog volle bak studeren voor de tentamens om het BSA te ontlopen, vandaar dat ik nu twee weken op non-actief sta. Heb alleen wel weer echt zin om te werken inplaats van mij continu in de bibliotheek te bevinden..
Klopt het trouwens dat de hoeveelheid werk weer toegenomen heeft (aangezien die een tijdje terug dramatisch weinig was)?
Hier trouwens de Audi A6 waar ik gisteren mee op pad was. Kofferbak zat vol dankzij vier winterbanden, wat ook gelijk mijn zicht naar achteren beperkte
Heb in Zwolle een meisje ontmoet die vlak bij mijn ophaaladres moest wezen, maar zij wist niet waar ze heen moest (kwam uit Den Haag). Toen vertelde ik haar over mijn werk en zijn we samen 'mijn' auto gaan halen. Daarna haar een lift gegeven...ook echt een lievv meisje, ze had een afspraak bij een vakfotograaf
En op het eindadres in Apeldoorn hadden de jongens daar mij nog even een paar tips gegeven over schade noteren. Ze zeiden dat ik gewoon zoveel mogelijk moet noteren, puur om mezelf in te dekken ook al gaat het maar om minuscule krassen.
Op woensdag 4 april 2012 17:19 schreef joppie_saus het volgende: Ik mag hopen dat je niet naar huis bent gegaan zonder een telefoonnummer, naam en facebook?
Naam en facebook. Ze liet foto's zien van haar facebook. Haar naam is Suzan of Suzanne Ik ben haar nu aan het zoeken haha
edit// hou maar op, haar ga ik nooit meer terugvinden
[ Bericht 10% gewijzigd door dery1990 op 04-04-2012 17:32:29 ]
Ik wel, maar die bleken bijna allemaal een of andere contactstoornis / mensenschuwheid te hebben.
Haha, precies! Dat heb ik al 2x gehad (ook alleen maar in Almere) Trouwens wel een keer een senioor van AR tegengekomen, daar wel mee staan praten overigens.
Ik heb in Alkmaar een collega een keer geholpen omdat we door geklooi van de planning (afgeleverde auto bleek pas over 2 weken nodig te zijn en mocht dus terug, maar na een tijdje mocht die van hem toch blijven staan en hij had dus de bus gemist). Voor de rest kom ik in Groningen nog wel eens collega's tegen.
Haha, precies! Dat heb ik al 2x gehad (ook alleen maar in Almere) Trouwens wel een keer een senioor van AR tegengekomen, daar wel mee staan praten overigens.
Als jullie het over een senior hiker hebben... is dit dan ook echt zoals ik me dit voorstel?
Haha aan zo'n oudje zou ik nooit m'n sleutels meegeven!:p Ik kom zo nu en dan wel hikers tegen. Sommige zijn inderdaad mensenschuw, maar heb ook wel leuke collega's gesproken. Gelukkig was het in Meerkerk een leuke, anders wordt het wel een heeeele lange wandeling...
Op woensdag 4 april 2012 21:33 schreef maxmin het volgende: Haha aan zo'n oudje zou ik nooit m'n sleutels meegeven!:p Ik kom zo nu en dan wel hikers tegen. Sommige zijn inderdaad mensenschuw, maar heb ook wel leuke collega's gesproken. Gelukkig was het in Meerkerk een leuke, anders wordt het wel een heeeele lange wandeling...
Ik kwam in Barneveld eens 2 oude hikers tegen die overal over klaagden. Over AR, over de auto's waarin ze reden, over de bedrijven waar ze komen. Ze klaagden zelfs over de oude trein (het was zo'n oude NS-trein ipv een connexxion trein die daar ook rijdt).
Ik kwam in Putten vorige week een hiker tegen die de auto's maar matig vond. Zijn pa reed een Audi S6 dus als het niet van vergelijkbaar niveau was vond hij het maar niks aan. Ik heb hem toen aangeraden lekker PC te worden en anders met dit werk te stoppen. Halve zool
Ik kom de laatste tijd niet zo veel hikers tegen, maar dat komt ook omdat ik niet zo vaak meer bij de grote adressen kom. Meeste waar ik kom zijn locaties van verhuurbedrijven. En morgen weer een klein, voor mij onbekend lease-bedrijf waar ik nog nooit voor heb gereden.
Gewoon even doorgeven en zorgen dat je 1 dag per week beschikbaar blijft. Ontspanning heb je ook nodig
Klopt, ik vind één dag per week werken een welkome afwisseling tijdens het studeren. Maar er gaat toch flink wat tijd in zo'n masterscriptie zitten, ik ben eigenlijk ook nog niet echt begonnen. Een dag per is week wordt dus misschien al te veel.
Haha, nou, die kerel die ik sprak was iets minder oud en iets meer vitaal zeg maar. Maarja, ik heb toch het idee dat dat principe van AR niet helemaal klopt, waarom zouden ouderen betrouwbaarder zijn dan (nette) studenten? De studenten moeten niet voor niets ook gewoon op 'solicatie' komen, dan kunnen ze de rotte appels er toch tussenuit vegen?
Ik heb mijn avondrit overleefd! ik heb waarschijnlijk van een mug een olifant gemaakt, want buiten een paar minieme krasjes zat er geen schade aan de bumper. De beste man was ook nog eens jarig vandaag. ^^
Ik heb me ooit zo'n ouwe aan laten praten dat ik vanaf Almere de bus naar Harderwijk moest pakken (ipv Nijkerk). Maar die overstap ging ik dus nooit halen Sindsdien vertrouw ik ze niet meer
Edit: of toch niet.. 9292 denkt dat sommige aansluitingen niet kunnen terwijl het soms toch wel echt kan..
Of hij zegt dat je bij halte x op bus x moet overstappen en vervolgens ga je dezelfde weg terug als je eerst hebt gereden. Volgens mij doet ie dat zodat je het minst lang hoeft te wachten ofzo.
Op woensdag 4 april 2012 21:46 schreef Viezze het volgende: Ik heb me ooit zo'n ouwe aan laten praten dat ik vanaf Almere de bus naar Harderwijk moest pakken (ipv Nijkerk). Maar die overstap ging ik dus nooit halen Sindsdien vertrouw ik ze niet meer
Ik heb de aansluiting in Nijkerk ook eens gemist omdat een complete schoolklas uit Almere bij Center Parcs ging zwemmen en daar met de gewone connexxionbus heen ging. Zit je daar tussen de krijsende kinderen.
Oei, in z'n vrij. Ik trek uit automatisme altijd de handrem aan. Het wil wel eens voorkomen dat ze bij die Leasemaatschappijen handrem niet aantrekken en in z'n 1 zetten.
Wel eens gebeurt dat ik start en een halve meter vooruit schiet omdat ik vergeten was koppeling in te trappen of om eerst in z'n vrij te zetten.
Altijd handrem aantrekken en voet op de koppeling voor starten Doe ik automatisch. Ik heb wel eens gehad dat ik de handrem nog niet aan had gezet en al wel de koppeling in had gedrukt en toen nog op zoek was naar papieren oid, toen rolde ik ook weg zonder dat ik het doorhad, gelukkig begon de man die erbij stond te roepen
Maar natuurlijk nog nooit ergens tegenaan gereden, als een baas Hoewel, op locatie moest ik zo dicht mogelijk auto's tegen elkaar parkeren, toen gaven ze de tip om gewoon heel zachtjes tegen de bumper van de volgende auto aan te rollen en dan weer een stukje vooruit te rijden. Sowieso doen ze op vestigingen veel minder voorzichtig met auto's dan ik altijd doe.
Ik wel, maar die bleken bijna allemaal een of andere contactstoornis / mensenschuwheid te hebben.
Komt wel voor, maar niet zo heel erg vaak. Pas nog een hiker tegengekomen in Rotterdam, die heb ik toen even buurtbus 74 aangewezen Overigens ook diezelfde dag wel een mensenschuwe hiker tegengekomen. Was bij Meerkerk snelweg. Ik kwam iets later binnen voor sleutels e.d., hij draaide zich net om, volgens mij expres zodat hij mij niet hoefde aan te kijken Ik was halve minuut daarna ook klaar en dus in looppas naar de snelweghalte, maar die andere jongen liep veel harder. Had niet zoveel zin, want hij liep ontzettend om om de McDonalds heen en ik was dus eerder bij de bushalte, waar ik uiteraard een plaats op het bankje claimde. Kwam hij aanlopen, ik weer "Hey..." Hij kijkt me niet eens aan en gaat terwijl het miezerde naast het bushokje staan En ook de buschauffeur niet aankijken of gedagzeggen natuurlijk.
Morgen trouwens Rotterdam - Apeldoorn en Elburg - Barneveld. Een Partner en een Golf.
Die gaan allemaal naar het buitenland man. Dat is veel voordeliger, dan gaat de BPM eraf en kunnen ze ze voor goedkoper verkopen maar wel meer overhouden (ofwel, Nederlandse prijs - BPM dinges + premium). Ze gaan echt niet de tweedehandsmarkt hier sponsoren helaas.
Morgen ook twee ritjes. Dodge Caliber, hoewel het volgens het kenteken een hele andere auto is dus dat zal wel weer die standaard crisismobiel worden, en Peugeot 307, twee ritjes van een uurtje ongeveer.
Die gaan allemaal naar het buitenland man. Dat is veel voordeliger, dan gaat de BPM eraf en kunnen ze ze voor goedkoper verkopen maar wel meer overhouden (ofwel, Nederlandse prijs - BPM dinges + premium). Ze gaan echt niet de tweedehandsmarkt hier sponsoren helaas.
Ja maar de auto's moeten toch sowieso terug naar de LM ofniet? En volgens mij is die regel alleen voor auto's van 3 jaar of jonger?
Die gaan allemaal naar het buitenland man. Dat is veel voordeliger, dan gaat de BPM eraf en kunnen ze ze voor goedkoper verkopen maar wel meer overhouden (ofwel, Nederlandse prijs - BPM dinges + premium). Ze gaan echt niet de tweedehandsmarkt hier sponsoren helaas.
Morgen ook twee ritjes. Dodge Caliber, hoewel het volgens het kenteken een hele andere auto is dus dat zal wel weer die standaard crisismobiel worden, en Peugeot 307, twee ritjes van een uurtje ongeveer.
Meestal klopt het type auto wel, maar het kenteken niet.
Ja maar de auto's moeten toch sowieso terug naar de LM ofniet? En volgens mij is die regel alleen voor auto's van 3 jaar of jonger?
Ik weet er het fijne ook niet van, maar ook op tweedehands betaal je nog veel BPM volgens mij, ook ouder dan 3. Auto's gaan inderdaad terug naar LM, dus wel werk voor ons wellicht, maar vandaar naar het buitenland, volgens mij nu al 75% van de ex-lease.
Op woensdag 4 april 2012 21:46 schreef Viezze het volgende: Ik heb me ooit zo'n ouwe aan laten praten dat ik vanaf Almere de bus naar Harderwijk moest pakken (ipv Nijkerk). Maar die overstap ging ik dus nooit halen Sindsdien vertrouw ik ze niet meer
Die neem ik wel altijd en die aansluiting red je prima, zo lang je maar niet later dan 16u weggaat uit Almere.
Als je McDonalds daarmee bedoelt, nee:p Was niet de snelweglocatie, dus moest naar Postkantoor lopen. Dat is volgens mij verder dan van snelweglocatie naar P&R
Als je McDonalds daarmee bedoelt, nee:p Was niet de snelweglocatie, dus moest naar Postkantoor lopen. Dat is volgens mij verder dan van snelweglocatie naar P&R
Bij halte Postkantoor zit een snackbar, kan niet missen.
Ik heb nog steeds last van de Vodafone storing, ben ondertussen al bijna 24u onbereikbaar. Hopen dat ze het snel fixen want ben morgen beschikbaar
Werd net al gebeld op de vaste tel, Groningen - Born en Eindhoven - Almere. Wordt een lange dag. Naar Born in een V70 dus dat is wel chill
[ Bericht 13% gewijzigd door Viezze op 05-04-2012 09:58:47 ]
Schrok me net verrot. Had een peugeot partner mee die naar Almere moest. Ik dacht die past er makkelijk onderdoor om dat een vivaro kielekiele is. Ineens een dik geschraap, was het de antenne... Had het dak nog even gecontroleerd maar die was niet beschadigt. Die lui bij de ingang een dikke bigsmile op hun gezicht
Nu naar Haarlem een Vivaro ophalen. Ook weer naar Almere.
Ik blijk morgen gewoon vrij te zijn, die ik nu pas Maar volgende tentamens, dus ik heb besloten te gaan leren. Omdat ik zó ontzettend enorm slim ben heb ik geen herkansingen nodig, daardoor de week na de tentamens full-time beschikbaar, dus dat dagje niet werken kan ik wel hebben.
Op donderdag 5 april 2012 10:23 schreef Irritatie100 het volgende: Ik blijk morgen gewoon vrij te zijn, die ik nu pas Maar volgende tentamens, dus ik heb besloten te gaan leren. Omdat ik zó ontzettend enorm slim ben heb ik geen herkansingen nodig, daardoor de week na de tentamens full-time beschikbaar, dus dat dagje niet werken kan ik wel hebben.
Ik ben morgen ook vrij én volgende week ook tentamens. Ik twijfel nu enorm of ik wel of niet beschikbaar ga zijn morgen.
Is het nog sneller om Groningen - Born via Duitsland te doen? Zijn er nog veel werkzaamheden op de route in Nederland? Heb namelijk een vrij krappe planning.
Ik ben morgen ook vrij én volgende week ook tentamens. Ik twijfel nu enorm of ik wel of niet beschikbaar ga zijn morgen.
Gewoon op beschikbaar zetten nerd. Ik heb de komende twee weken ook tentamens. Sta morgen dan wel niet op beschikbaar, maar dat komt omdat ik dan nog lam ben
Op donderdag 5 april 2012 11:32 schreef Viezze het volgende: Is het nog sneller om Groningen - Born via Duitsland te doen? Zijn er nog veel werkzaamheden op de route in Nederland? Heb namelijk een vrij krappe planning.
Kan nu wel weer ja. Werkzaamheden op A31 zijn voorbij. Wat voor auto heb je? Want je moet wel een beetje doortrappen als je door Duitsland rijdt.
Haha 0-100 in zes lichtjaren zeker die V70? Ach, gewoon via Duitsland gaan. Overigens niet schrikken als je Nederland binnen rijdt en je denkt je in een combinatie van België/Duitsland te bevinden. Ze zitten in die grensstreek in een identiteitscrisis.
Gewoon op beschikbaar zetten nerd. Ik heb de komende twee weken ook tentamens. Sta morgen dan wel niet op beschikbaar, maar dat komt omdat ik dan nog lam ben
Op donderdag 5 april 2012 12:12 schreef joppie_saus het volgende: Haha 0-100 in zes lichtjaren zeker die V70? Ach, gewoon via Duitsland gaan. Overigens niet schrikken als je Nederland binnen rijdt en je denkt je in een combinatie van België/Duitsland te bevinden. Ze zitten in die grensstreek in een identiteitscrisis.
Haha minstens. Het is iets van 20 min langer op papier maar denk dat het wel goed te rijden is. Maar op tijd weg en dan red ik het wel.
Je foto staat op Facebook trouwens
[ Bericht 8% gewijzigd door Viezze op 05-04-2012 12:22:35 ]
Het is dat ik geen foto heb gemaakt van die Polo GTI anders had ik die ook wel opgestuurd... Kan nog altijd die Leon FR opsturen, maar die zit er als een gewone Leon uit, dus daar zie je weinig aan
Op donderdag 5 april 2012 13:33 schreef RTS91 het volgende: Dikke uitvoeringen zie je zeker wel aan de buitenkant, verder bedoel ik met 'dik' ook het exterieur.
Die ziet er beter uit als die aftanse A6. Dat ik audi geil ben lijkt me wel bekend, maar dat hok is gewoon triest voor een A6.
En een dikke auto hoeft niet meteen 300pk te hebben. Liever een 2.0tdi multitronic die er lekker uitziet dan een 3.0tdiq die eruit ziet als die bovenstaande A6.
Op donderdag 5 april 2012 14:40 schreef bkh het volgende: Voor morgen ook beschikbaar, ben benieuwd of er genoeg werk is met goede vrijdag.
Dat hoop ik ook. Als ik morgen ook niet kan werken heb ik 0 dagen gewerkt uit 4 dagen beschikbaar Terwijl mijn regio niet zoveel hikers kent geloof ik. Maar misschien dan ook minder werk...
Oh, je dacht dat we het voor de auto's keken? Man, ik heb 3 maanden lang door nijkerk rond gereden, maar die bitch vond mijn auto schijnbaar niet mooi genoeg om bij in te stappen
Oh, je dacht dat we het voor de auto's keken? Man, ik heb 3 maanden lang door nijkerk rond gereden, maar die bitch vond mijn auto schijnbaar niet mooi genoeg om bij in te stappen
Nog steeds geen bereik, wordt feest als dat morgen zo blijft Ik kom de dag altijd volledig door via mijn smartphone, bereid nooit wat voor behalve mijn eerste bus/treinreis.
Op donderdag 5 april 2012 16:57 schreef Viezze het volgende: Nog steeds geen bereik, wordt feest als dat morgen zo blijft Ik kom de dag altijd volledig door via mijn smartphone, bereid nooit wat voor behalve mijn eerste bus/treinreis.
Nu weet je dus hoe ik me 2 jaar lang gevoeld heb Toen liep ik met enorme stapels papier rond, met printjes uit google maps voor de route, printjes uit 9292 voor het OV, m'n transportformulieren...
Nu is het inderdaad alleen de transportformulieren uitzoeken en gaan. Rest allemaal ter plekke opzoeken.
Nu weet je dus hoe ik me 2 jaar lang gevoeld heb Toen liep ik met enorme stapels papier rond, met printjes uit google maps voor de route, printjes uit 9292 voor het OV, m'n transportformulieren...
Nu is het inderdaad alleen de transportformulieren uitzoeken en gaan. Rest allemaal ter plekke opzoeken.
Haha ja ik kan me dat niet voorstellen. Na morgen misschien, maar drie van de vier adressen ben ik al eens geweest dus dat scheelt wel.
Ik ga morgen de 12 uur wel aantikken denk ik, prima dagje dus.
Nee, ik doe dat ook, en dit is bij AR vaak standaard heb ik gehoord. Mijn telefoontjes worden altijd best wel op prijs gesteld en is ook zelfs wel meerdere malen gezegd dat het fijn was dat er iemand uit mijn regio belden, dat het goed uitkwam.
Nee, ik doe dat ook, en dit is bij AR vaak standaard heb ik gehoord. Mijn telefoontjes worden altijd best wel op prijs gesteld en is ook zelfs wel meerdere malen gezegd dat het fijn was dat er iemand uit mijn regio belden, dat het goed uitkwam.
Dus schroom niet, en bel gewoon
Ik heb hollands nieuwe (vodafone netwerk), kan ik al bellen:')
Weer een makkelijke dag! Altijd mooi als alles zo lekker loopt
Naar Breda in een 508 is zeer goed te doen. En mijn begin- en eindadres lagen praktisch naast elkaar, met de bushalte recht voor de deur. Helaas nog geen rit voor morgen...
Trouwens, die E-klasse Avant die nu op Facebook staat heb ik ook al eens gereden. Die is van de oude oranje, en moest ik toen van de oranje in Groningen naar de oranje in Amsterdam rijden. Dat was pas echt een crisis bak, zo traag als wat.
Hoe kan ik controleren of ik wel genoeg heb gekregen?
Stap 1: in je administratie kijken hoeveel uur je gemaakt hebt Stap 2: vermenigvuldig dit met je uurloon Stap 3: vergelijk de uitkomst met het bedrag dat je gekregen hebt
Ik ben in Born aangekomen. Via Duitsland scheelt inderdaad wel maar ik heb wel aardig door moeten rijden. Helaas vond de portier het nodig om mij twee keer terug te laten lopen naar de auto voor alle sleutels, papieren en zelfs de groene kaart dus uiteindelijk de bus gemist.
En zo'n 1.6d hoef je niet voor de topsnelheid te rijden, wat een drama
Op vrijdag 6 april 2012 11:50 schreef Viezze het volgende: Ik ben in Born aangekomen. Via Duitsland scheelt inderdaad wel maar ik heb wel aardig door moeten rijden. Helaas vond de portier het nodig om mij twee keer terug te laten lopen naar de auto voor alle sleutels, papieren en zelfs de groene kaart dus uiteindelijk de bus gemist.
En zo'n 1.6d hoef je niet voor de topsnelheid te rijden, wat een drama
Afhankelijk van waar ik hem aflever laat ik ze vaak ook liggen hoor. Dealers hebben vaak een sleutelkast waar alle sleutels hangen. De papieren laten ze zelf ook vaak in de auto liggen.
Op vrijdag 6 april 2012 15:24 schreef joppie_saus het volgende: Ja hoor, een geit heeft een Volvo V60 ingezonden. Ik geloof dat ik mijn 21-jaar oude Peugeot 309 ook maar in ga sturen onderhand...
Deze v60 is gewoon dezelfde klasse als die a6 die jij ingestuurd hebt. Allebei niet bijzonder.
Op vrijdag 6 april 2012 15:24 schreef joppie_saus het volgende: Ja hoor, een geit heeft een Volvo V60 ingezonden. Ik geloof dat ik mijn 21-jaar oude Peugeot 309 ook maar in ga sturen onderhand...
Hoe kan ik controleren of ik wel genoeg heb gekregen?
Ik zelf heb nog mijn contract en Goed Gedrag formulier hier liggen terwijl ik twijfel of ik er zou blijven werken. Heb nu 2 dagen gewerkt en vindt het werk zelf wel leuk. Maar doordat ik ook een andere baantje heb, komt mijn uurloon neer op rond de 4,30 per uur als 20-jarige. Belachelijk laag dus. Maar het is wel leuk werk, zit beetje in dilemma als ware.
Ik zelf heb nog mijn contract en Goed Gedrag formulier hier liggen terwijl ik twijfel of ik er zou blijven werken. Heb nu 2 dagen gewerkt en vindt het werk zelf wel leuk. Maar doordat ik ook een andere baantje heb, komt mijn uurloon neer op rond de 4,30 per uur als 20-jarige. Belachelijk laag dus. Maar het is wel leuk werk, zit beetje in dilemma als ware.
Ik heb een hele mooie auto gereden!! Mag hij op Facebook alsjeblieft?
Kusjes, joppie_saus
Neuh
'Lieve dames van de planning
Dankzij jullie voortreffelijke inzicht in mijn kunnen mocht ik dankzij jullie 200 stijgerende paarden onder controle houden doordat jullie bijtijds doorhadden dat het uitvoeren van de betreffende rit, uiteraard, binnen mijn kunnen paste. De bos bloemen en de mand met chocolade als tegenprestatie mijnerzijds komt zo spoedig mogelijk jullie kant op.
In de bijlage de foto van de betreffende auto, alwaar ik van pure opwinding drie maal zonder hulp van mijzelf en of een ander mijn zak in geleegd heb.
Die V60 was van iemand die Judith heet, iemand die postte als eerste comment: je staat op 2 parkeerplaatsen. Ik had bijna gepost "Judith=vrouw=2 parkeerplaatsen nodig" maar ik kon me nog net inhouden
Dankzij jullie voortreffelijke inzicht in mijn kunnen mocht ik dankzij jullie 200 stijgerende paarden onder controle houden doordat jullie bijtijds doorhadden dat het uitvoeren van de betreffende rit, uiteraard, binnen mijn kunnen paste. De bos bloemen en de mand met chocolade als tegenprestatie mijnerzijds komt zo spoedig mogelijk jullie kant op.
In de bijlage de foto van de betreffende auto, alwaar ik van pure opwinding drie maal zonder hulp van mijzelf en of een ander mijn zak in geleegd heb.
Op vrijdag 6 april 2012 17:55 schreef Irritatie100 het volgende: Die V60 was van iemand die Judith heet, iemand die postte als eerste comment: je staat op 2 parkeerplaatsen. Ik had bijna gepost "Judith=vrouw=2 parkeerplaatsen nodig" maar ik kon me nog net inhouden
Op vrijdag 6 april 2012 17:55 schreef Irritatie100 het volgende: Die V60 was van iemand die Judith heet, iemand die postte als eerste comment: je staat op 2 parkeerplaatsen. Ik had bijna gepost "Judith=vrouw=2 parkeerplaatsen nodig" maar ik kon me nog net inhouden
Damn. Ik had het al getypt en toen dacht ik, nee dit kan echt niet
Vriend van mij heeft zo'n 130i ook in het wit gehad met m pakket en een BMW performance uitlaat. Wat een geluid en echt een mooi ding. Hij heeft hem al een tijdje geleden ingeruild voor een matgrijze 335i coupe, dat ding vliegt al helemaal. Zulke auto's zitten er jammer genoeg voorlopig niet voor me in.
Zo'n uitlaat zie ik nog wel zitten maar een M-pakket hoeft er voor mij niet op.
Panthera: als het aan Het Hof in Brussel ligt, worden invoerrechten als BPM afgeschaft. Je houdt dan alleen de 'kale' invoerrechten rechten over als RDW-keuring en platen. Het Hof heeft namelijk beslist dat EU-onderdanen niet meer bij het land van wonen hoeven te melden dat zij in een auto uit een ander EU-land rijden. In het verlengde daarvan wil Het Hof dus meer zaken afschaffen, onder andere BPM. Maar ja, nu nog wachten tot alles geimplementeerd is in de Nederlandse wetgeving. Voor nu zou ik even kijken op www.bpmcalculator.nl
Nee meestal alleen de sleutel en soms papieren. Groene kaart nooit, behalve bij die grote uit Breda maar daar zit het bij de papieren in.
Vandaag 11,5 uur gemaakt, het was mega druk op de weg. Bij de grote in Almere moest ik de auto in een rij in de buffer parkeren ipv in de parkeervakken.
Panthera: als het aan Het Hof in Brussel ligt, worden invoerrechten als BPM afgeschaft. Je houdt dan alleen de 'kale' invoerrechten rechten over als RDW-keuring en platen. Het Hof heeft namelijk beslist dat EU-onderdanen niet meer bij het land van wonen hoeven te melden dat zij in een auto uit een ander EU-land rijden. In het verlengde daarvan wil Het Hof dus meer zaken afschaffen, onder andere BPM. Maar ja, nu nog wachten tot alles geimplementeerd is in de Nederlandse wetgeving. Voor nu zou ik even kijken op www.bpmcalculator.nl
Nee meestal alleen de sleutel en soms papieren. Groene kaart nooit, behalve bij die grote uit Breda maar daar zit het bij de papieren in.
Groene kaart neem ik ook alleen mee als die in het boekje zit. Ik neem altijd als de originele papieren erin zitten dat hele boekje mee, hoef eigenlijk nooit terug omdat ze dat liever in de auto hebben.
Voor de mensen uit omgeving Rotterdam: de oudste flitsauto van het land is uit dienst gehaald. Na achttien (!) jaar trouwe dienst mag de rode VW Vento op zoek naar een nieuwe eigenaar. Hij staat nog drie dagen te koop bij de ons welbekende veilinghandel uit Barneveld:
Vandaag een kort ritje gehad met een VW passat (diesel automaat) en man, wat rijdt die lekker zeg! Eerlijk gezegd vind ik die VW lekkerder rijden dan een Audi of BMW. Die Duitsers weten hoe ze een auto moeten bouwen!
Op zaterdag 7 april 2012 01:27 schreef ikveranderhemniet het volgende: Vandaag een kort ritje gehad met een VW passat (diesel automaat) en man, wat rijdt die lekker zeg! Eerlijk gezegd vind ik die VW lekkerder rijden dan een Audi of BMW. Die Duitsers weten hoe ze een auto moeten bouwen!
Op vrijdag 6 april 2012 21:06 schreef dery1990 het volgende: Ik ga altijd ff op de rem als ik een auto langs de vluchtstrook zie staan ook al is de motorkap omhoog
Als motorkap omhoog is en ze hebben hun apparatuur binnen zitten is dat natuurlijk aardig stom van ze
Op zaterdag 7 april 2012 01:27 schreef ikveranderhemniet het volgende: Vandaag een kort ritje gehad met een VW passat (diesel automaat) en man, wat rijdt die lekker zeg! Eerlijk gezegd vind ik die VW lekkerder rijden dan een Audi of BMW. Die Duitsers weten hoe ze een auto moeten bouwen!
Zo lang je geen spaardieseltje hebt rijdt bijna elke typische lease/reisauto lekker. Maar Passat kan qua stuurgedrag en wegligging niet tippen aan een 3serie hoor
Zo lang je geen spaardieseltje hebt rijdt bijna elke typische lease/reisauto lekker. Maar Passat kan qua stuurgedrag en wegligging niet tippen aan een 3serie hoor
Dit een ford focus rijd in mijn ogen al beter dan een passat..
Ja hehe, kies je me er ook eentje uit Zo vindt ik een Toeareg ook wel een concurrent van Audi en BMW.
Maar ik doelde meet op de vergelijking dat de Passat de Audi's en BMW's kon bijbenen. De Volkswagens rijden echt lekker hoor, en zo'n Passat ook wel. Maar de Audi's en BMW's zijn in alle opzichten een serieuze stap hoger. En de prijs dus ook
Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef S-RS het volgende: Ja hehe, kies je me er ook eentje uit Zo vindt ik een Toeareg ook wel een concurrent van Audi en BMW.
Maar ik doelde meet op de vergelijking dat de Passat de Audi's en BMW's kon bijbenen. De Volkswagens rijden echt lekker hoor, en zo'n Passat ook wel. Maar de Audi's en BMW's zijn in alle opzichten een serieuze stap hoger. En de prijs dus ook
Audi rijd echt niet zo heel spectaculair dat ik ze hoger zou plaatsen dan een VW.. eigen op dezelfde tree. BMW daarintegen rijdt wel veel en veel beter dan VW/Audi.
Audi rijd echt niet zo heel spectaculair dat ik ze hoger zou plaatsen dan een VW.. eigen op dezelfde tree. BMW daarintegen rijdt wel veel en veel beter dan VW/Audi.
Tja dit zijn van die discussies die je eeuwig kan voeren. Gelukkig is er voor iedereen wat wils. Ikzelf zweer altijd bij BMW, maar vind Audi en VW meestal ook prima rijden. Ik zou alleen nooit een VW kopen, omdat ik het gewoon ontzettend saaie auto's vind.
Tja dit zijn van die discussies die je eeuwig kan voeren. Gelukkig is er voor iedereen wat wils. Ikzelf zweer altijd bij BMW, maar vind Audi en VW meestal ook prima rijden. Ik zou alleen nooit een VW kopen, omdat ik het gewoon ontzettend saaie auto's vind.
Je zegt het zelf, ze rijden inderdaad prima. Een fiat panda rijd ook prima maar zo kunnen we inderdaad nog eeuwig discussie voeren. Ieder zijn ding en niet iedereen is even kritisch op bepaalde punten.
Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef S-RS het volgende: Ja hehe, kies je me er ook eentje uit Zo vindt ik een Toeareg ook wel een concurrent van Audi en BMW.
Maar ik doelde meet op de vergelijking dat de Passat de Audi's en BMW's kon bijbenen. De Volkswagens rijden echt lekker hoor, en zo'n Passat ook wel. Maar de Audi's en BMW's zijn in alle opzichten een serieuze stap hoger. En de prijs dus ook
Audi A1 1.6 105pk ProLine S-pakket doet 31,5k Voor dat geld rij je ook een Skoda Superb Combi of een Golf VI met een leuke motor.
Moet zeggen dat ik de nieuwe Passat Variant als High Executive Line wel te pruimen vind.
Audi rijd echt niet zo heel spectaculair dat ik ze hoger zou plaatsen dan een VW.. eigen op dezelfde tree. BMW daarintegen rijdt wel veel en veel beter dan VW/Audi.
Idem, heb in een Audi nooit een speciaal gevoel, lijkt allemaal erg op VW, ook qua rijgedrag.
Krijgen jullie ook vaak een foutmelding wanneer jullie de ritbonnen voor EW invullen of ligt dit echt aan mij? De eerste en tweede ritbon heb ik zonder problemen kunnen versturen, maar bij de derde krijg ik keer op keer de melding dat de pagina niet weergeven kan worden.
Op zaterdag 7 april 2012 18:23 schreef Stibba het volgende: Krijgen jullie ook vaak een foutmelding wanneer jullie de ritbonnen voor EW invullen of ligt dit echt aan mij? De eerste en tweede ritbon heb ik zonder problemen kunnen versturen, maar bij de derde krijg ik keer op keer de melding dat de pagina niet weergeven kan worden.
Op zaterdag 7 april 2012 23:10 schreef joppie_saus het volgende: Mooie Laguna toch? Met een beetje geluk vliegt die spontaan in de fik, heb je nog warme voeten ook.
Bij Renault schijnen ze dat stoelverwarming te noemen.
Dinsdag een prima dagje voor de boeg. Te beginnen in een A4 2.0 TDI die van Qruquius naar Harderwijk moet. In Harderwijk een Toyota Avensis ophalen en doorrijden naar Barneveld. Dan doorreizen naar Amersfoort waar ik een A3 1.4 TFSI mag meenemen naar Sassenheim.
Ja, auto is gewrapped met folie om in de bedrijfskleuren te passen. Voor wrappen hoef je ook geen wijziging kentekenbewijs aan te vragen, en na het afhalen van het plakspul verkoop je de auto weer makkelijker
Op zondag 8 april 2012 16:07 schreef joppie_saus het volgende: Ja, auto is gewrapped met folie om in de bedrijfskleuren te passen. Voor wrappen hoef je ook geen wijziging kentekenbewijs aan te vragen, en na het afhalen van het plakspul verkoop je de auto weer makkelijker
Dit Keer auto van essent meegekregen, die was roze gewrapped maar zodra je hem open deed zag je dat de binnenkant van de deuren rood was
Op zondag 8 april 2012 16:07 schreef joppie_saus het volgende: Ja, auto is gewrapped met folie om in de bedrijfskleuren te passen. Voor wrappen hoef je ook geen wijziging kentekenbewijs aan te vragen, en na het afhalen van het plakspul verkoop je de auto weer makkelijker
Als mijn baas me toch in zo'n ding rond liet rijden lijkt me dat een prima reden om per direct op te stappen
(Bedenk me net dat het een prima reden is om mensen die je wilt ontslaan op te laten rotten, gaan ze uit zichzelf )
Tja, mooie discussie ex art 7:611 BW goed werkgeverschap cq. goed werknemerschap: kan de baas verlangen dat je als (mannelijke) werkgever in een auto in die kleuren rondrijdt tijdens de uitvoering van je werkzaamheden en heb je als werknemer voldoende houdbare gronden om dat te weigeren?
Lijkt me dat je als werknemer toch aan het kortste eind trekt.
Op maandag 9 april 2012 10:39 schreef Irritatie100 het volgende: Gelukkig ligt er een 2.0T met ruim 200pk in, ben je in ieder geval weg voordat mensen je uit kunnen lachen...
Ik zou hem vooral met een rotvaart om een boom vouwen
Ach, de aandrijf lijn compenseert de kleur wel weer. Een 2.0tfsi met quattro en s-tronic. Kan mij die kleur verrekken, ben je nou een vent of een vent.
Op maandag 9 april 2012 11:58 schreef S-RS het volgende: Ach, de aandrijf lijn compenseert de kleur wel weer. Een 2.0tfsi met quattro en s-tronic. Kan mij die kleur verrekken, ben je nou een vent of een vent.
Als je een vent bent neem ik aan dat een felroze wagen je toch tegen zou moeten staan
Als je een vent bent neem ik aan dat een felroze wagen je toch tegen zou moeten staan
Ik heb een hekel aan roze polo's 't-shirts en dat soort shit. Maar een beetje vent trekt zich niks aan van wat anderen zeggen, als je het je wel aan trekt moet je je niet eens gaan afvragen of je echt last hebt van slappe pootjes
Ik heb een hekel aan roze polo's 't-shirts en dat soort shit. Maar een beetje vent trekt zich niks aan van wat anderen zeggen, als je het je wel aan trekt moet je je niet eens gaan afvragen of je echt last hebt van slappe pootjes
Dacht ook dat ik me daar niks van aan zou trekken, maar heb ooit een gouden Fiat Stilo (Met plastic bumpers) gereden, en je schaamt je de tering. Sindsdien ben ik van die gedachte afgestapt
Ik heb een hekel aan roze polo's 't-shirts en dat soort shit. Maar een beetje vent trekt zich niks aan van wat anderen zeggen, als je het je wel aan trekt moet je je niet eens gaan afvragen of je echt last hebt van slappe pootjes
Niks mis met roze polo's, mits LaCoste of Ralph Lauren. Anders gay.
Dacht ook dat ik me daar niks van aan zou trekken, maar heb ooit een gouden Fiat Stilo (Met plastic bumpers) gereden, en je schaamt je de tering. Sindsdien ben ik van die gedachte afgestapt
Ach, toen ik op vakantie ging naar Antwerpen met mijn vriendin had de garage eerst een babyblauwe Polo voor me klaar staan. Daar hebben ze toen heel snel een witte van gemaakt
Maar die roze Audi, als ik er alleen voor mijn werk in moest rijden, dan boeide het mij echt geen fuck hoor. Ik ging er niet mee op verjaardagsvisite in elk geval