quote:Op donderdag 19 april 2012 17:20 schreef poepa het volgende:
[..]
Als ze echt zo draconisch gaan bezuinigen als de geruchten ons doen geloven, dan is dat het einde van Nederland.
lijkt me nogal evident. extreem bezuinigingen tijdens een redelijk extreme laagconjunctuur versterkt de huidige tendens alleen maar. denk ik dan.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]![]()
Misschien kun je dergelijke statements ook een beetje onderbouwen?
Exact. Zo ongeveer elke weldenkende econoom is van die mening toegedaan.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:56 schreef dawg het volgende:
[..]
lijkt me nogal evident. extreem bezuinigingen tijdens een redelijk extreme laagconjunctuur versterkt de huidige tendens alleen maar. denk ik dan.
Ik ben al anderhalf jaar "gaar" van deze regering, met haar beleid dat met de dag destructiever en schadelijker wordt. Want elke dag dat ze niks doen, groeit de staatsschuld en worden de pijnlijke maatregelen pijnlijker.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:19 schreef poepa het volgende:
Het kan inderdaad nog stiller. Alhoewel gaf Rutte vandaag aan "gaar" te zijn, net zoals de andere onderhandelaars.
Ja dat krijg je als je het onderhandelen 7 weken uitrektquote:Op donderdag 19 april 2012 17:19 schreef poepa het volgende:
[..]
Het kan inderdaad nog stiller. Alhoewel gaf Rutte vandaag aan "gaar" te zijn, net zoals de andere onderhandelaars.
jij verwoord vaak goed wat ik vind, ondanks dat ik meer lurk in pol.quote:Op donderdag 19 april 2012 19:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben al anderhalf jaar "gaar" van deze regering, met haar beleid dat met de dag destructiever en schadelijker wordt. Want elke dag dat ze niks doen, groeit de staatsschuld en worden de pijnlijke maatregelen pijnlijker.
Wat zijn ze daar in het Catshuis in godsnaam aan het doen? Een poging om het Belgische formatie-wereldrecord te verbreken? Al zeven weken onderhandelen ze.... Hoe erg naar de klote is je gedoogconstructie dan....
Stop er gewoon mee, schrijf verkiezingen uit. En luister eens naar de kiezer, die met 49,55 procent van de stemmen nooit een mandaat gaf voor deze gedoogconstructie en dat bij de Statenverkiezingen nog krachtiger duidelijk maakte, door ze in de Eerste Kamer met een minderheid op te zadelen.
Toen had Paars Plus of een centrumkabinet een meerderheid. In de nieuwste peiling heeft VVD-PvdA-CDA 76 zetels en Paars (!!) - ja zonder GroenLinks dus - 77 zetels.
Weg met populisme, weg met christenen die een historisch laag mandaat hebben, weg met populisten die het proces wekenlang verstoren. Toon eens daadkracht en ga eens doen wat dit land écht nodig heeft.
Typisch links; economie die draait op subsidie. Leuk voor je nageslacht met hongerbuikjes.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:56 schreef poepa het volgende:
Dan kunnen we zien hoe snel de economie ten gronde gaat....
Elke econoom kan weten dat als je 3% aanhoudt, dat dan de economie ten gronde gaat.
Raar dat VVD elke week stijgt in de peilingen.
Uiteraard allemaal vlak voordat het 30 april naar Brussel moet zodat wijzigingen of ammendementen 'helaas' niet meer mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:49 schreef remlof het volgende:
Vanavond moment van de waarheid in het Catshuis
Maandag waarschijnlijk definitief akkoord, dinsdag of woensdag debat in de kamer.
inderdaad, die conclusie trokken we hier een weekje geleden al. Zoals ze in het AD schreven, ze zwommen een fuik in en terug kon niet meer.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Uiteraard allemaal vlak voordat het 30 april naar Brussel moet zodat wijzigingen of ammendementen 'helaas' niet meer mogelijk zijn.
Laatst nog eens gekeken hoeveel de Christenunie wil bezuinigen?quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:56 schreef poepa het volgende:
Elke econoom kan weten dat als je 3% aanhoudt, dat dan de economie ten gronde gaat.
Raar dat VVD elke week stijgt in de peilingen.
Nee, nog niet. Maar misschien wel net zo dom en kortzichtig.quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Laatst nog eens gekeken hoeveel de Christenunie wil bezuinigen?
Maar aan de HRA, NHG* en kilometervergoeding** moet je niet komen!111!1!1quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:41 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Typisch links; economie die draait op subsidie.
Ik hoop het, dan kunnen jullie de komende 10 jaar genieten van het volgende:quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:08 schreef Jojoke het volgende:
CDA ligt vandaag wel op ramkoers met de PVV. Ben benieuwd of het hierdoor vanavond nog gaat vlammen in het Catshuis.
Sneu wel. Er wordt echt elk klein gaatje maar gezocht om alles doorheen te proppen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:41 schreef remlof het volgende:
Tsjatwitter:andre_rouvoet twitterde op dinsdag 17-04-2012 om 17:35:38Toch bijzonder: @keesvdstaaij ís wel gepolst, maar @MinPres hééft hem niet gepolst. Wat ging er mis? reageer retweet
Ja, laat dat maar aan de rooms-katholieken over.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Sneu wel. Er wordt echt elk klein gaatje maar gezocht om alles doorheen te proppen.
quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:49 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ja, laat dat maar aan de rooms-katholieken over.
Staatsschuld op orde krijgen heeft toch echt prioriteit. Het is veel en veel te laat om dat met lange termijn hervormingen te realiseren.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:59 schreef poepa het volgende:
Exact. Zo ongeveer elke weldenkende econoom is van die mening toegedaan.
Doe toch niet zo mal. De economie blijft wel gewoon door draaien, alleen de overheid geeft wat minder uit, dat hoort nu eenmaal bij het oplossen van een situatie van overkreditering zoals daar onder andere bij de Nederlandse overheid nu sprake van is.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:56 schreef poepa het volgende:
Mens, ga toch lekker koken ofzo.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:56 schreef poepa het volgende:
Maar bij HRA en kilometervergoeding gaat het om belastingaftrek/vrijstelling, dat is toch wat wezenlijks anders dan de posten die in de boekhouding van de overheid in de kolom uitgaven staan.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:41 schreef Zith het volgende:
Maar aan de HRA, NHG* en kilometervergoeding** moet je niet komen!111!1!1
*: Zie rechtsen in deze topic: VVD wil de hypotheekgarantie weg
**: Zie rechtsen in deze topic: Kilometer vergoeding omlaag
Ach, je zou ook kunnen redeneren dat bij het wegvallen van die aftrek/vrijstelling de kolom inkomsten hoger wordt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar bij HRA en kilometervergoeding gaat het om belastingaftrek/vrijstelling, dat is toch wat wezenlijks anders dan de posten die in de boekhouding van de overheid in de kolom uitgaven staan.
En bij de NHG?quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar bij HRA en kilometervergoeding gaat het om belastingaftrek/vrijstelling, dat is toch wat wezenlijks anders dan de posten die in de boekhouding van de overheid in de kolom uitgaven staan.
Dat zou best kunnen, maandag weten we meer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 02:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik had gedacht dat ze er snel uit zouden zijn. Maar het getreuzel en geemmer van nu doet me vermoeden dat de zaak op springen staat. Benieuwd of het lukt om eruit te komen.
Dat is een soort verzekering in feite, dacht ik. Deelnemers storten allemaal een bepaald bedrag en kunnen daar onder bepaalde omstandigheden aanspraak op maken. Echter de overheid staat garant voor de stichting die de NHG uitvoert daarmee worden de kosten van de verzekering gedrukt maar je krijgt wel enige korting op de rente van hypothecaire leningen, daarmee wordt lenen in feite dus gestimuleerd. Prima iets wat weg kan volgens mij.quote:
Het is wel wezenlijk anders, anders zou de overheid in de kolom uitgaven wel de volledige som van misgelopen belasting opnemen omdat de effectieve belastingdruk geen 100 % is van het BBP. Volgens mij is dat niet de bedoeling van een boekhouding.quote:Verder is het niet wezenlijks wat anders, maar dat weet je zelf ook best.
Dat lijkt mij een terechte redenatie.quote:Op vrijdag 20 april 2012 23:26 schreef Tem het volgende:
Ach, je zou ook kunnen redeneren dat bij het wegvallen van die aftrek/vrijstelling de kolom inkomsten hoger wordt.
En dan te bedenken dat ze al zeker 3 uur per dag vergaderen. Helden.quote:Op zaterdag 21 april 2012 08:56 schreef Mutant01 het volgende:
Gaan ze vandaag om 13:00 uur verder?
Wat een bikkels, zo in het weekend.
En terecht, mijn inkomsten worden ook volledig belastquote:Op zaterdag 21 april 2012 02:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een terechte redenatie.
Of het is dusdanig ver dat ze maar een half dagje nodig hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 08:47 schreef ErikT het volgende:
Het zou toch wel extra mooi zijn als ze er 7 weken over gedan hebben om er niet uit te komen. Bijna 2 maanden, omdat "er geen tijd is voor verkiezingen".
Ze gaan om 13:00 weer verder. Blijkbaar zag het er allemaal niet zo positief uit, wat het CPB heeft gepresenteerd. Anders was het wel snel klaar geweest.
Ik denk dat men tussenrtijds advies moet gaat inwinnen bij de achterban of expertsquote:Op zaterdag 21 april 2012 09:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Of het is dusdanig ver dat ze maar een half dagje nodig hebben.
Nou ik betwijfel of daar experts zitten , ja experts in het opstrijken van hun aanwezigheidsbonusquote:Op zaterdag 21 april 2012 09:52 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de Europese Commissie bedoel je?
Ze hebben gisteravond toch al gezeten? Als alles in het CPB rapport dan uitpakt zoals je voor ogen had, loop je na 30 minuten naar buiten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Of het is dusdanig ver dat ze maar een half dagje nodig hebben.
Onzin. Die CPB resultaten zijn pas gisteren klaar.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:59 schreef Friek_ het volgende:
Het begint me wel te storen dat die clowns er inmiddels zo lang over doen. Dat akkoord is allang klaar, presenteer het lekker.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dit zal weer een race tegen de klok worden.
Punt is dat ze geen allesomvattend plan naar het CPB hebben gestuurd maar wat ideetjes en nu eens gaan kijken wat het oplevert. Ja echt ze hebben zeven weken de tijd genomen om wat ideetjes op papier te zetten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:56 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ze hebben gisteravond toch al gezeten? Als alles in het CPB rapport dan uitpakt zoals je voor ogen had, loop je na 30 minuten naar buiten.
Een beetje ala de economie kan wel wat VVD gebruikenquote:Op vrijdag 20 april 2012 23:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Doe toch niet zo mal. De economie blijft wel gewoon door draaien, alleen de overheid geeft wat minder uit, dat hoort nu eenmaal bij het oplossen van een situatie van overkreditering zoals daar onder andere bij de Nederlandse overheid nu sprake van is.
twitter:DominiqueHeyde twitterde op zaterdag 21-04-2012 om 14:51:49BREEK: Catshuis beraad MISLUKT reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |