Nja bij sommige functies is het (gelukkig) een prestatie als een vrouw het lukt. Als het dan lukt mag het best benadrukt wordenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:23 schreef Rave_NL het volgende:
Je zou toch hopen dat het tegenwoordig zo'n vanzelfsprekendheid zou zijn dat deze aandacht niet nodig is.
Dan ben ik toch benieuwd hoeveel vrouwen het over de afgelopen jaren geprobeerd hebben.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:53 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja bij sommige functies is het (gelukkig) een prestatie als een vrouw het lukt. Als het dan lukt mag het best benadrukt worden
Dat staat er dan weer niet bijquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan ben ik toch benieuwd hoeveel vrouwen het over de afgelopen jaren geprobeerd hebben.
Ook een manier om je onvrede over de legering te uiten.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:31 schreef Esses het volgende:
Militair vast voor brandstichting op marinebasis
Dat moet ik dus in Apeldoorn proberen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ook een manier om je onvrede over de legering te uiten.
In Doorn zal niemand het merken.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:40 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat moet ik dus in Apeldoorn proberen.
Eén van de weinige overgebleven ambities is dus ook al niet meer haalbaar... om te janken ditquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:29 schreef RonaldV het volgende:
Rekenkamer: Nederland heeft te weinig F-16′s voor vredesmissies
KNIP
NRC
Een land krijgt de volksvertegenwoordigers die het verdient.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:13 schreef Amootje het volgende:
[..]
Eén van de weinige overgebleven ambities is dus ook al niet meer haalbaar... om te janken dit
Er gaat een wereld voor je open?quote:Op woensdag 4 april 2012 09:19 schreef trigt013 het volgende:
Gewoon geen steun meer verlenen, 9 van de 10 keer word het gedaan om politieke en economische doelen veilig te stellen. Wil je echt zeggen dat wij militairen bedoeld zijn om politieke en economische agenda's te ondersteunen?
quote:Op woensdag 4 april 2012 00:47 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik zie het echt gebeuren dat over een paar jaar het AOCS opbelt voor een alfa scramble en dat ze op Volkel/Leeuwarden zeggen: jammer maar helaas jongens, we hebben geen kisten meer die vliegwaardig zijn voor de QRA.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
Toch is de vraag die voortkomt uit dit rapport niet geheel onredelijk. Het is echt een kwalijke zaak dat de KLu niet kan melden hoeveel het kost om een kist (ongeacht type) vliegwaardig te houden. Het is bekend dat een toestel meer onderhoud vergt naarmate hij ouder wordt, maar hoeveel het per jaar meer wordt kan de KLu niet zeggen, zelfs niet over de jaren die al voorbij zijn. En dat is kwalijk, want daar ligt de business case voor de JSF. De Klu kan niet aangeven wat het per vlieguur aan manuren onderhoud kwijt is, de KLu kan niet vertellen wat het per vlieguur aan meterialen kwijt is. Ze kunnen alleen maar zeggen dat de JSF over 3-4 jaar goedkoper zal zijn. Maar de onderbouwing daarvan ontbreekt compleet, het is natte vingerwerk.quote:Op woensdag 4 april 2012 07:42 schreef von_Preussen het volgende:
Zou het eerder anders spelen, namelijk als de politiek weer eens beloofd in een ver land steun te verlenen, gewoon glashard zeggen dat daar geldgebrek geen kisten voor beschikbaar zijn.
Het enige waar politici gevoelig voor zijn is hun eigen imago, als ze een aantal keer met het schaamrood op hun kaken moeten uitleggen dat ze door geldgebrek hun verplichtingen niet kunnen waarmaken, dan worden ze op conferenties als onbetrouwbare partner met de nek aangekeken.
Mischien dat ze dan we'll anders gaan denken.
Die leen ik even van je voor het JSF topic.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:25 schreef RonaldV het volgende:
http://www.lockheedmartin(...)herlandrollsout.html
Liever ook mensen op de grond kunnen inzetten. bv tbv redding, inlichtingen en sabotage.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:51 schreef Sloggi het volgende:
Wat vinden de militairen ervan? Goede uitbreiding of nog niet genoeg?
Ik ben er niet zo blij mee.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:51 schreef Sloggi het volgende:
Wat vinden de militairen ervan? Goede uitbreiding of nog niet genoeg?
In Afrika draaien er uitzendingen met Nederlandse militairen, waar er in buurlanden dit soort anti-piraterij missies spelen. Door de lage vorm van "grens" in Afrika maar veel meer raakvlak met stammen welke zich niet aan landsgrenzen houden word het voor deze militairen daadwerkelijk gevaarlijk.quote:
LB, als militairen in een onveilige positie worden gebracht moet daar wat aan gedaan worden. En dan moet je je afvragen of die lui in de 'buurlanden' dan betere bescherming nodig hebben, of gewoon weg moeten daar. Maar dit lijkt me geen goed argument om niet in te grijpen tegen de piraten.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:15 schreef Esses het volgende:
[..]
In Afrika draaien er uitzendingen met Nederlandse militairen, waar er in buurlanden dit soort anti-piraterij missies spelen. Door de lage vorm van "grens" in Afrika maar veel meer raakvlak met stammen welke zich niet aan landsgrenzen houden word het voor deze militairen daadwerkelijk gevaarlijk.
Het Nederlandse mandaat van militairen op het land aldaar is ongewapend.
Heb jij mij horen zeggen dat ik vind dat er niet tegen deze piraten ingegrepen moet worden? Nee.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:14 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
LB, als militairen in een onveilige positie worden gebracht moet daar wat aan gedaan worden. En dan moet je je afvragen of die lui in de 'buurlanden' dan betere bescherming nodig hebben, of gewoon weg moeten daar. Maar dit lijkt me geen goed argument om niet in te grijpen tegen de piraten.
Zoals ik je reactie lees, doel je erop dat een NL actie bij somalie kan leiden tot een tegereactie in bijvoorbeeld Kenia, waarmee onze mensen in Kenia gevaar lopen. En daarom vindt je het een slecht plan. Als je het anders bedoeld, leg het nog maar uit, ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:51 schreef Esses het volgende:
[..]
Heb jij mij horen zeggen dat ik vind dat er niet tegen deze piraten ingegrepen moet worden? Nee.
Heb jij mij overige conclusies horen trekken? Amper.
Conclusies die jouw reactie rechtvaardigen? Nee
Ik plaats gevolgen, denk misschien net wat verder dan here-and-now.
quote:Toegevoegd: vrijdag 6 apr 2012, 08:40
Update: vrijdag 6 apr 2012, 08:44
De SP vindt dat Nederlandse F-16's in Afghanistan voortaan altijd hulp moeten kunnen bieden aan bondgenoten die in problemen zijn. Daarmee is daarvoor een meerderheid in de Tweede Kamer. Tot nu toe steunden alleen het CDA en de VVD in deze kwestie het kabinet.
De SP vindt het immoreel dat de Nederlandse toestellen nu alleen in actie mogen komen als ze al in de lucht zijn. Dat heeft GroenLinks afgedwongen, dat anders dan de SP de missie in Kunduz steunt.
Volgens SP-Kamerlid Van Bommel treden Nederlandse F-16's in de praktijk nu ook altijd op als dat nodig is. Er wordt dan volgens hem gewoon voor gezorgd dat ze voor een andere opdracht in de lucht zijn, zodat het formeel toch binnen het mandaat past. Van Bommel vindt dat niet meer dan logisch: "Het gaat niet om offensieve acties, het gaat niet om oorlog maar om zelfverdediging".
Srebrenica
Door de steun van de SP is er nu een Kamermeerderheid voor het aanpassen van het mandaat van de Nederlandse militairen.
Van Bommel benadrukt dat de SP geen voorstander is van de missies in Afghanistan, maar wel vindt hij dat de militairen die er zijn hun werk moeten kunnen doen. "Wij zouden dat ook verwachten van bondgenoten. Stel dat onze militairen opnieuw in een Srebrenica-achtige situatie zouden komen. Dan moet je er niet aan denken dat onze bondgenoten ons niet te hulp zouden schieten."
Dinsdag praten de Tweede Kamer en het kabinet over de missie in Afghanistan.
[sub]F-16 gevechtsvliegtuigen
ANP
Lol wut? Naja wel aardig van die gasten.quote:
Ik sta toch elke keer weer versteld van zijn parate kennis.quote:Volgens SP-Kamerlid Van Bommel treden Nederlandse F-16's in de praktijk nu ook altijd op als dat nodig is. Er wordt dan volgens hem gewoon voor gezorgd dat ze voor een andere opdracht in de lucht zijn,
Het originele plan is dat de F-16 meegingen als force protection voor de missie in Kunduz. Los daarvan meedoen in gevechtshandelingen zou politiek als vechtmissie aangemerkt kunnen worden, waarvoor o.a. Groenlinks geen toestemming voor gaf in ruil voor hun steun aan de hele missie.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:03 schreef M5 het volgende:
Mja.. dat voorstel van de SP is wel aardig. De F-16's mogen nu alleen ingezet worden als ze toevallig al vliegen. Staan ze aan de grond en is er hulp nodig, dan mogen ze niets.
Net zo iets als een politie agent die niet achter z'n bureau vandaan mag op het moment dat er een melding komt. Maar als hij al op straat was dan mag het natuurlijk wel.
Ik weet niet wie originele plan dat bedacht heeft, maar ik vind dat echt te gek voor worden.
Ik denk dat jij even moet gaan leren lezen, ik heb namelijk al vrij concreet aangegeven waarom ik niet blij ben met het huidige aangekondigde mandaat. Dat ik bang ben voor tegen reacties in naburige landen, goh... Dat heb ik nogal letterlijk geplaatst.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:18 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Zoals ik je reactie lees, doel je erop dat een NL actie bij somalie kan leiden tot een tegereactie in bijvoorbeeld Kenia, waarmee onze mensen in Kenia gevaar lopen. En daarom vindt je het een slecht plan. Als je het anders bedoeld, leg het nog maar uit, ben wel benieuwd.
Punt is, ondanks dat je altijd de directe en indirecte effecten van je operatie moet meerekenen, het denk ik gewoon tijd is om harder tegen de piraten op te mogen treden. dreiging tegen die paar man in Kenia is dan best mee te handelen. Groter probleem is als die lui hun MO veranderen, en meer als west-afrikaanse Piraten gaan opereren. De gijzelaars als human shield gebruiken, of wraak nemen op de gijzelaars. Een belangrijk deel van de operaties op land moet vindt ik dan ook gericht worden op het bevrijden van deze gijzelaars. Gijzelaars op schepen vallen daar ook onder.
Jouw baas Puma...quote:Bezuinigingen defensie hakken er in
OIRSCHOT - De bezuinigingen op Defensie hebben er het afgelopen jaar flink ingehakt. Ook in deze regio, waar alleen al op de kazerne in Oirschot 275 functies werden geschrapt.
Als de krijgsmacht na de bezuinigingen van vorig jaar nog verder wordt ingeperkt, betekent dat dat er getornd wordt aan de operationele capaciteit. En dat heeft gevolgen voor de taakstelling. Dat zegt brigadegeneraal Michiel van der Laan, commandant van de 13e Gemechaniseerde Brigade in Oirschot. "Alles wat je nu opheft, kost minstens tien jaar om weer op te bouwen. Ik zeg niet dat de rek er uit is bij de krijgsmacht – je moet de taken en de beschikbare middelen in balans zien te krijgen, en daar ligt politieke besluitvorming aan ten grondslag – maar de vraag is of het verstandig is om nog verder te bezuinigen."
Precies een jaar geleden verraste minister Hillen vriend en vijand met zijn omvangrijke bezuinigingsplan. In totaal één miljard moest hij zien te beknibbelen op zijn begroting van 8,5 miljard. Van de 69.000 banen bij Defensie werden er 12.000 geschrapt. Een ingreep die qua omvang zijn weerga bij Defensie niet kent. En het einde is vermoedelijk nog niet in zicht.
Eindhovens Dagblad
Ok, je bent er niet tegen, maar je 'bent er niet blij mee'.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even moet gaan leren lezen, ik heb namelijk al vrij concreet aangegeven waarom ik niet blij ben met het huidige aangekondigde mandaat. Dat ik bang ben voor tegen reacties in naburige landen, goh... Dat heb ik nogal letterlijk geplaatst.
Dat ik tegen de hele operatie ben staat nergens. Dat is jouw eigen invulling.
En we hebben er 110 met de operationele sterkte van 2,5 brigade.quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jouw baas Puma...![]()
Doe er wat aan, met zulke generaals heb je geen vijanden nodig.
Wut? Steenwijk???quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:51 schreef trigt013 het volgende:
nee hoor wij hebben een operationele sterkte van 2,5 brigade.
Twee bataljons in havelte, twee bataljons in steenwijk en drie bataljons in schaarsbergen.
7 bataljons maakt 2,3 brigade
Luchtmacht beschermd landmacht en bevolking en daarnaast marine, 77.000 man personeel totaal waarvan 33.000 landmacht.
En ja 110 daarvan zijn generaal, 11.000 officieren, 13.000 onderofficier en 9.000 manschappen
En nog wel wat eenheden die bv. rechtstreeks onder CLAS vallen ed. Otco, KCT etc.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:54 schreef hoogvlieger het volgende:
We hebben ook nog zoiets als de OOCL, bestaande uit de 101 gevechtssteunbrigade en 1 Logistieke Brigade.
De kazerne in de plaats Steenwijk is al even een woonwijk. De kazerne in de gemeente Steenwijk is Havelte.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:51 schreef trigt013 het volgende:
nee hoor wij hebben een operationele sterkte van 2,5 brigade.
Twee bataljons in havelte, twee bataljons in steenwijk en drie bataljons in schaarsbergen.
7 bataljons maakt 2,3 brigade
Luchtmacht beschermd landmacht en bevolking en daarnaast marine, 77.000 man personeel totaal waarvan 33.000 landmacht.
En ja 110 daarvan zijn generaal, 11.000 officieren, 13.000 onderofficier en 9.000 manschappen
Dat klinkt beter inderdaadquote:Op zaterdag 7 april 2012 09:48 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Ok, je bent er niet tegen, maar je 'bent er niet blij mee'.
De tegenreacties in buurlanden is een te counteren ontwikkeling, dus hoeft helemaal geen probleem te zijn.
oirschot, typefoutjequote:Op zaterdag 7 april 2012 15:09 schreef Esses het volgende:
[..]
De kazerne in de plaats Steenwijk is al even een woonwijk. De kazerne in de gemeente Steenwijk is Havelte.
ik neem het niet zo nauw met de details, ging meer om het globale idee.quote:
Officier?quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:14 schreef trigt013 het volgende:
ik neem het niet zo nauw met de details, ging meer om het globale idee.
Net zo centraal als de KMSL.quote:
Wat heeft een marinier in de bewoonde wereld te zoeken behalve zuipen en shoppen? Laten we eerlijk zijn, in je eigen tijd dien je toch te sporten en als je op de kazerne bent dien je te werken!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:20 schreef Sloggi het volgende:
Wat een besluit zeg. Voor je in de bewoonde wereld zit ben je al drie kwartier verder.
Die gaat wel wat ver hoorquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:29 schreef trigt013 het volgende:
ik denk dat het voor niemand goed is om mariniers en burgers te mengen, kijk wat er in vietnam van kwam.
Tjah, dat had je kunnen bedenken toen je bij Defensie ging werken he, althans dat krijg ik altijd te horen. Het kan zo zijn dat ik over een jaartje in schiphol, den haag, limburg zuid, bovenin groningen of friesland zit. Dat is wat anders dan Utrecht....quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:21 schreef Sloggi het volgende:
Ja, tot je naar huis wil. Woon je nu in Doorn, kun je straks twee uur enkel exclusief files naar Vlissingen rijden.
Laten we hopen dat ze genoeg plek voor binnenslapers hebben (as if).
quote:Defensie haalt militair Kunduz terug
Een militair werkzaam in het Afghaanse Kunduz wordt nog deze week door Defensie terug naar huis gehaald. Zijn veiligheidsverklaring wordt ingetrokken.
Het ministerie wil niet zeggen om wie en waarover het gaat. Defensie wil alleen kwijt dat de zogeheten verklaring van geen bezwaar (VGB) van de militair wordt ingetrokken op grond van onderzoek door de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD). Deze dienst bekijkt regelmatig of een medewerker met politie of justitie in aanraking is geweest.
Toen de MIVD in dit geval het veiligheidsonderzoek deed, was volgens Defensie de informatie die tot intrekking van de VGB heeft geleid, niet beschikbaar. Controle van de bestanden bracht de informatie alsnog naar boven. In de afgelopen jaren zijn bijna 80 militairen op deze manier in de problemen gekomen.
http://www.powned.tv/nieu(...)militair_kunduz.html
Ja jullie zitten door het hele land. Als je 10 jaar geleden naar Doorn was gegaan hou je er geen rekening mee dat de hele fucking kazerne naar Zeeland gaat.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:48 schreef Esses het volgende:
[..]
Die gaat wel wat ver hoor
[..]
Tjah, dat had je kunnen bedenken toen je bij Defensie ging werken he, althans dat krijg ik altijd te horen. Het kan zo zijn dat ik over een jaartje in schiphol, den haag, limburg zuid, bovenin groningen of friesland zit. Dat is wat anders dan Utrecht....
Kom op zeg.
Ja, en de mariniers hebben ook diverse locaties. En ja, nu moet je eens verkassen. Niet janken, je hebt voor Defensie gekozen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:21 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja jullie zitten door het hele land. Als je 10 jaar geleden naar Doorn was gegaan hou je er geen rekening mee dat de hele fucking kazerne naar Zeeland gaat.
Mwah, als militair verander je nog wel eens van standplaats.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:21 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja jullie zitten door het hele land. Als je 10 jaar geleden naar Doorn was gegaan hou je er geen rekening mee dat de hele fucking kazerne naar Zeeland gaat.
Dit dusquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die zo wijd de wereld strekt figuren moeten niet zo klagen.
Zoveel klaagt men niet hoor. Voordat er überhaupt een schep in de grond gaat om de nieuwe kazerne te bouwen zijn we al een aantal jaren verder.quote:
Geen Paresto kan ik begrijpen, maar wat is er mis met een allranks kantine?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:57 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Zoveel klaagt men niet hoor. Voordat er überhaupt een schep in de grond gaat om de nieuwe kazerne te bouwen zijn we al een aantal jaren verder.
Ik denk dat als de nieuwe kazerne voldoende, goede legering krijgt + gezellige verblijven (geen all ranks en geen Paresto) + goede sportfaciliteiten, dat boordplaatser zijn niet zo'n straf is.
Overdag werken, s'avonds sporten en een biertje doen in het verblijf en daarna snurken. Dat 4 keer, en vrijdag weer naar huis.
Een grote boordplaatserpopulatie heeft ook zijn voordelen.
Dat vinden de marine pikkies fijner.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Geen Paresto kan ik begrijpen, maar wat is er mis met een allranks kantine?
Vulkaanuitbarsting IJsland weet je nog?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef Remco026 het volgende:
En wij stonden daar met onze stingers te oefenen in 2010 omdat er gevlogen zou worden. Er was de hele week 0 doelaanbod
Bekkie, stengel.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat vinden de marine pikkies fijner.
Alles, sinds we dat hebben is het er niet gezelliger op geworden. Wmb gingen we gisteren nog terug naar gescheiden messes. Optiefen met dat all-ranks gebeuren.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, meer dan X mensen die er gaan werken en slapen: U heeft Paresto.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:57 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Zoveel klaagt men niet hoor. Voordat er überhaupt een schep in de grond gaat om de nieuwe kazerne te bouwen zijn we al een aantal jaren verder.
Ik denk dat als de nieuwe kazerne voldoende, goede legering krijgt + gezellige verblijven (geen all ranks en geen Paresto) + goede sportfaciliteiten, dat boordplaatser zijn niet zo'n straf is.
Overdag werken, s'avonds sporten en een biertje doen in het verblijf en daarna snurken. Dat 4 keer, en vrijdag weer naar huis.
Een grote boordplaatserpopulatie heeft ook zijn voordelen.
+ de (oudere) onderofficierenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:08 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Bekkie, stengel.![]()
Wij eten in verschillende verblijven omdat je moeilijk 150 man in een hok aan boord kunt douwen. Plus die officieren willen bedient worden, de homo's.
Verblijven zijn er om te ontspannen. Hoe kan een manschap of onderofficier nu lekker relaxed een biertje drinken en klagen over de baas als de commandant of de hoofden van dienst aan dezelfde bar hangen? Hoe kun je als (onder)officier je rol als leider/baas/chef even laten voor wat het is als je mensen ook aan de bar hangen? Moeten mensen zich bezwaart voelen in hun doen en laten in hun huiskamer vanwege de hiërarchieke verhoudingen? Nee.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:32 schreef Unit_731 het volgende:
[..]
VBHKAZ, JDKAZ hebben geen Paresto in de verblijven. Daar kan je een biertje drinken en ontspannen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze om 23:00 dicht gaan. Pak je wat uit de koelkast zet je een turfje achter je naam (niet dat kutchippen bij elke poep of scheet).quote:Gefeliciteerd, meer dan X mensen die er gaan werken en slapen: U heeft Paresto.
En waarom niet?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:55 schreef paintmeester het volgende:
VBHKAZ, JDKAZ hebben geen Paresto in de verblijven.
23:00 dicht, en ik stapte altijd om 01:00 uur naar buiten. De barman sloot namelijk gezellig aan.quote:Daar kan je een biertje drinken en ontspannen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze om 23:00 dicht gaan. Pak je wat uit de koelkast zet je een turfje achter je naam (niet dat kutchippen bij elke poep of scheet).![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien moet je dan eens iets aan sociale controle doen, risicovolle ongeleide projectielen horen sowieso niet binnen een Defensieorganisatie thuis. Ookal ben je een tor.quote:Heeft ook nog voordelen naar mijn mening.
(1)Als de bar om 23:00 dicht gaat. Wat doen die torren dan? Juist die gaan de wal op om verder te stappen. En dat gaat 9 keer goed en 1 keer fout. Vervolgens staat de KM weer met zijn broek op de enkels in de krant.
Hoe bedoel je koffiedrinken?quote:(2) Saamhoorigheid. Je bent in een verblijf gewoon onderdeel van de officiers / onderofficiers / manschap gemeenschap. Koffiedrinken doe je samen en ontspannen toch wel.
Tjah, dat zijn tijden van vroeger.quote:(3) In het verblijf betaal ik 60 eurocent voor een flesje Amstel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |