Is voor je reserve tank. Daar moet je je reserve benzine in tanken voor het geval je eerste tank leeg raakt tijdens het rijden. Is de eerste keer even lastig maar wel aan te raden als je niet zonder benzine wil komen te staan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:57 schreef pindaplukker het volgende:
Motor gewassen en in de wax gezet![]()
[ afbeelding ]
Nu kwam ik tijdens het schoonmaken een rubber slangetje tegen wat onder mijn zadel vandaan kwam.
Onder mijn zadel aan de zijkant zit wel een vloeistofreservoir waar het slangetje aangesloten is.
Maar het zit nergens op.. en ik heb geen idee waarvan dat slangetje op hoort..
Iemand?
Dit slangetje:
[ afbeelding ]
je kunt een grote vloeistofspuit bij de apotheek halen, moet je wel opletten dat het tuutje in de slang pastquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:15 schreef pindaplukker het volgende:
Dat wordt een leuk karweitje dan, zit echt op een moeilijk bereikbare plek
Goede tip inderdaad. Heb echt lang lopen pielen voordat ik een handig tuutje vond.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:23 schreef densmee het volgende:
[..]
je kunt een grote vloeistofspuit bij de apotheek halen, moet je wel opletten dat het tuutje in de slang past
Je hebt een naamtopicquote:
Omslachtig systeem?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:32 schreef Sounddragon het volgende:
Bij de betere motorzaken kun je verloopjes krijgen kopen zodat je bij de pomp direkt het slangetje op het tankpistool kunt aansluiten. Even vragen bij de verkoopbalie, is per motormerk verschillend.
Gaat meestal ongeveer 2 tot 2½ liter in; is niet veel, maar precies genoeg om de volgende pomp te halen
Als je het nodig hebt ben je blij dat je het hebtquote:
Reservekraantje werkt primaquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je het nodig hebt ben je blij dat je het hebt
Die kan best aardig rijdenquote:
Achteruit inparkeren is best nuttigquote:
pff, dat moesten ze me juist afleren voor t avb..quote:
Goed van je knul. Hier willen ze er vast alles over horen:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:39 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
[..]
pff, dat moesten ze me juist afleren voor t avb..
(vandaag geslaagd voor AVD btw)
SD haalt ze hierheen. Je mag op hem mekkerenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:30 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Goed van je knul. Hier willen ze er vast alles over horen:
Motorrijles #52 - Waar ik jullie warme dagen toewens!
Muurparkeren ja, blijft toch van belang. Net als hier:quote:
Als ik dan geen ruzie met jou krijgquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:59 schreef Anne het volgende:
[..]
SD haalt ze hierheen. Je mag op hem mekkeren.
Fap fap fapquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Muurparkeren ja, blijft toch van belang. Net als hier:
quote:Dan blijftt BazK weer even rustig
Ik maak nooit ruziequote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:13 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als ik dan geen ruzie met jou krijg
Maarja, geeft me wat te doen joh, toch nog de vroeg om de stad in te gaan
Als je slaapt, wat je nu hoort te doen bovenquote:
Ja baas. Het is koud hier en ik mis een arm om me heen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je slaapt, wat je nu hoort te doen boven
Waarom loopt die kerel zo ineens er tussendoor salto's te maken?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Muurparkeren ja, blijft toch van belang. Net als hier:
Dan blijftt BazK weer even rustig
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja baas. Het is koud hier en ik mis een arm om me heen.
Tot straks.
Anders was het filmpje te saai; alleen een brommer met klimrekken eromheen is niet spannendquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom loopt die kerel zo ineens er tussendoor salto's te maken?
we hebben net een nieuw appartementquote:
Laat je daar de deur net zo open staan als hierquote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
we hebben net een nieuw appartement
Af en toe.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
Laat je daar de deur net zo open staan als hier
quote:Op zondag 1 april 2012 16:32 schreef Paxlie het volgende:
Motorrijden was koud vandaag
Ben wel wat gewend, maar de wind erbij maakte het goed fris. Ook niet echt een bijster interessante route gereden. Op naar de volgende rit.
Ik heb ook winters doorgereden inclusief -10. Betekent niet dat ik het niet fris mag vindenquote:
hehe ik had mij ook redelijk vergist in vandaag! dacht ff zomer pakje aan.. brrr had het behoorlijk fris.quote:Op zondag 1 april 2012 16:32 schreef Paxlie het volgende:
Motorrijden was koud vandaag
Ben wel wat gewend, maar de wind erbij maakte het goed fris. Ook niet echt een bijster interessante route gereden. Op naar de volgende rit.
Wel newbe's om af te zeiken. Bijna net zo leukquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Geen nieuwe motoren van WB om af te zeiken
Succesquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
Wel newbe's om af te zeiken. Bijna net zo leuk
Als ik het ergens anders goed las, heeft 'ie een Trabant gekochtquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Geen nieuwe motoren van WB om af te zeiken
Dat dus. 1:27 en je kan een intergraalhelm kwijt in de tank. Het idee is top, maar de uitwerking niet zo.quote:
Das de kleur van het waterquote:Op woensdag 4 april 2012 11:15 schreef bwt het volgende:
Best netjes
Alleen jammer van die groene waas
Iederen die een motor wil die het gewoon altijd doet rijdt een Honda, en alle anderen zeiken daar altijd overquote:
Dat is net zoals postzegels verzamelen. Het weer zal er nooit te slecht voor zijn maar het wordt ook nooit echt leuk.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Iederen die een motor wil die het gewoon altijd doet rijdt een Honda, en alle anderen zeiken daar altijd over
quote:Op woensdag 4 april 2012 21:19 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat is net zoals postzegels verzamelen. Het weer zal er nooit te slecht voor zijn maar het wordt ook nooit echt leuk.
Om de haveklap vliegt bij een kleine schok de topkoffer deksel los......quote:
Mijn twee motoren die het het minst lang hebben volgehouden: Honda'squote:Op woensdag 4 april 2012 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Iederen die een motor wil die het gewoon altijd doet rijdt een Honda, en alle anderen zeiken daar altijd over
Met de wheelies die hij maakt is dat slot natuurlijk vrij snel stukquote:Op donderdag 5 april 2012 08:25 schreef bwt het volgende:
[..]
Om de haveklap vliegt bij een kleine schok de topkoffer deksel los......
Hij is ook niet zo heel erg aan het raggen met dat dingquote:Op donderdag 5 april 2012 08:25 schreef bwt het volgende:
[..]
Om de haveklap vliegt bij een kleine schok de topkoffer deksel los......
Gewoon M6 boutje past ook toch ?quote:Op donderdag 5 april 2012 09:10 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mijn twee motoren die het het minst lang hebben volgehouden: Honda's
Overigens deed de accu het daar wel altijd van, iets wat ik van mijn Suzuki's niet kan zeggen
(vanmorgen het accu boutje laten vallen en niet meer teruggevonden. Dus als nog als een echte pauper met de NS)
Op 2 haartjes na een prachtige highsiderquote:Op donderdag 5 april 2012 08:06 schreef cageon2 het volgende:
[..]
Dit was toch best spannend (skip tot 12secs)
Dat bedoel ik ja. Waarom zijn ze eigenlijk toentertijd gekapt met de AT? Zeker gezien de hele GS frenzy van nu zou je toch zeggen dat er een markt voor is... iets wat Yamaha en Triumph allang en breed is opgevallen.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wil er wel brommers bij, ik ben me wel bewust van de beperkingen van het ding, maar er is momenteel niets op de markt waarmee ik kan wat ik met de AT kan
Ja, gemiste knasen, al heel lang.. ze hebben zich duidelijk de kaas van het brood laten eten door de concullega's, en ik denk dat het nu te laat is. Al is er nog steeds niet een ekte ekte allroad op de markt die ook echt wat te vertellen heeft in het terrein, en dat ook nog eens 100.000++ km gaat volhoudenquote:Op donderdag 5 april 2012 17:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. Waarom zijn ze eigenlijk toentertijd gekapt met de AT? Zeker gezien de hele GS frenzy van nu zou je toch zeggen dat er een markt voor is... iets wat Yamaha en Triumph allang en breed is opgevallen.
En dan komt Honda, met die Crosstourer
Mis ik ergens wat?quote:
180000 neem ik aan?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:25 schreef Sounddragon het volgende:
Overigens, sedert hedenmiddag;
[ afbeelding ]
Beat that with a Knaakezaakie, of Zoekzuki
Uitzonderingquote:Op donderdag 5 april 2012 23:33 schreef whY... het volgende:
Mijn zoekzuki had wel mooi 96000 hoor![]()
Dit is pas racenmet 'vette' machines: http://www.dumpert.nl/med(...)_american_style.html
Nee, dat wordt volgend jaarquote:
Wat hebbie nou weer geflikt?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Neu denk ik het niet al 24 jaar talent!!
92 op de FZR, 87 op de laatste alp. Ergens in de 80 op de eerste alp. Nu 60 op de Busa (waarvan 10 van mijquote:Op donderdag 5 april 2012 23:25 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
Ja heb de groeten gehad van Nikki. Ze vond je wel een beetje eng volgens mij (en terechtquote:Op donderdag 5 april 2012 23:50 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heeft Nikki je de groeten gedaan?
Anders weet ik het ook niet.
Mijn oude sv650 had er ook 100.000 op de teller na 10 jaar.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:25 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
in fryslan...quote:
Was die achterste gast gewoon niet aan het opletten? Leek nog ruimte zat links van de stoppende te zitten.quote:
Die Alpjes waren nog lang niet op dan toen je ze verkocht; daar moet veel meer op kunnenquote:Op vrijdag 6 april 2012 00:59 schreef stinkie het volgende:
[..]
92 op de FZR, 87 op de laatste alp. Ergens in de 80 op de eerste alp. Nu 60 op de Busa (waarvan 10 van mij). Easy
Maar AT vind ui idd te duur tweede hands. Had er paar haar geleden graag 1 gehad.
'Op' als in; mechanisch op? SV's zijn idd ook wel goede kilometervretersquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:18 schreef bwt het volgende:
[..]
Mijn oude sv650 had er ook 100.000 op de teller na 10 jaar.
Was wel helemaal op dat wel......
Ik las het gister op teletekst, was voor één of ander TV-programma. Hmja.quote:
Lekker he?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:02 schreef Dekatria het volgende:
Overigens van de week m'n otoplastieken afgehaald, mèn wat een verschil. Aan de prijs, maar dan heb je ook wat.
Ik gebruikte eerst Alpines, maar heb ze nu op maat laten maken. Scheelt echt enorm. Zitten letterlijk als gegoten, dus ook geen gekut met inbrengenquote:
Deze Anne ook, blauwequote:Op vrijdag 6 april 2012 15:04 schreef Anne het volgende:
Alpines heb je ook op maat.
* Anne heeft die.
De zachte versie.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Deze Anne ook, blauwe. Bij de Specsavers vandaan, kreeg ze gedeeltelijk vergoed omdat ik een jongerenverzekering heb.
Ahquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:04 schreef Anne het volgende:
Alpines heb je ook op maat.
* Anne heeft die.
De zachte versie.
Ik ook. Gekke is, na een paar keer gebruiken heb ik ze in mijn kast geflikkerd omdat ze pijn bleven doen. Na een paar jaar weer eens geprobeerd. Als gegotenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:11 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb al 10+ jaar dezelfde harde op maar gemaakte, geen idee welk merk, maar ze doen het nog prima
De eerste was total loss na een schuiverop de snelweg. De tweedewas op. Ik reed de straat uit en peng, weg distributie. Maar idd, zuipen als een ketter.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die Alpjes waren nog lang niet op dan toen je ze verkocht; daar moet veel meer op kunnenOp
Large met medium wangstukken?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:00 schreef thenxero het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed passende helm, maar het wil niet lukken. Ik heb een smal hoofd, maar kennelijk toch vrij "lang" van mijn voorhoofd tot mijn achterhoofd, want bijna alle helmen knellen mijn voorhoofd. Ik heb van alles geprobeerd (wel een stuk of 15 vanmiddag)... de best passende waren nog Shoei XR 1100 en HJC-FG15. Maar in large zit het veel te los bij mijn wangen, en bij medium drukt het al stevig in mijn voorhoofd. Bovendien zit ¤460 van Shoei wel een beetje boven mijn budget.
Iemand tips voor helmen die wel eens zouden kunnen gaan passen?
Welke verzekering? Ik heb ze op de motorbeurs besteld en als het goed is komen ze binnenkort binnenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Deze Anne ook, blauwe. Bij de Specsavers vandaan, kreeg ze gedeeltelijk vergoed omdat ik een jongerenverzekering heb.
Ik ook maar heb ook een Shoei omdat ie zo fijn zitquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:21 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat kan maar dan zit je op ¤520... ik ben nog maar een arme student.
Je kunt ze bij laten werken als ze niet passen, en desnoods maken ze gewoon nieuwe. zeker voor dat geld mag je wel wat verwachten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:58 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik ook. Gekke is, na een paar keer gebruiken heb ik ze in mijn kast geflikkerd omdat ze pijn bleven doen. Na een paar jaar weer eens geprobeerd. Als gegoten
[..]
De eerste was total loss na een schuiverop de snelweg. De tweedewas op. Ik reed de straat uit en peng, weg distributie. Maar idd, zuipen als een ketter.
Passen, passen, passen, passen.... gewoon alles op je kop zetten wat je tegen komt.. behalve emmers met peopluiersquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:00 schreef thenxero het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed passende helm, maar het wil niet lukken. Ik heb een smal hoofd, maar kennelijk toch vrij "lang" van mijn voorhoofd tot mijn achterhoofd, want bijna alle helmen knellen mijn voorhoofd. Ik heb van alles geprobeerd (wel een stuk of 15 vanmiddag)... de best passende waren nog Shoei XR 1100 en HJC-FG15. Maar in large zit het veel te los bij mijn wangen, en bij medium drukt het al stevig in mijn voorhoofd. Bovendien zit ¤460 van Shoei wel een beetje boven mijn budget.
Iemand tips voor helmen die wel eens zouden kunnen gaan passen?
Klopt, ik noemde ook al een HJC, maar die zat volgens mij toch nog een tikkeltje strakker rond mijn voorhoofd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Passen, passen, passen, passen.... gewoon alles op je kop zetten wat je tegen komt.. behalve emmers met peopluiers
Volgens mij had HJC wel ongeveer de pasvorm van Shoei, maar ik weet het niet zeker
Ik had wel een goedkope helm gevonden van Box van ¤70. Hij paste perfect bij mijn voorhoofd, alleen sloot niet echt goed aan bij mijn wangen. Zou je daar gewoon wangkussens in kunnen bouwen dan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:43 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ik ook maar heb ook een Shoei omdat ie zo fijn zit
Verder gewoon veel zooi passen, probeer anders een goedkopere helm te vinden waar je de wangstukken kan vervangen om em goed passend te maken.
Die heb ik ook, heb die opblaasbare wangstukken alleen nog nooit opgeblazenquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:13 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik dacht dat ik een groot hoofd had, maar bij de HJC FS-11 heb ik maatje S. Deze heeft ook opblaasbare wangstukken dus dat is wel prettig. Misschien ook iets voor jou? Tevens een vereiste van mij: zonnevizier ivm met mijn bril.
Ik zoek ook nog een helpje, de schuur moet nog n keer opgeruimt wordenquote:
Gewoon m'n ma aan het werk gezetquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:25 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Ik zoek ook nog een helpje, de schuur moet nog n keer opgeruimt worden
waar heb jij die van jou weg ?
tnx. niet heel spannend ding verder, maar ja, pasvorm is belangrijkerquote:
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus.quote:Op zondag 8 april 2012 11:33 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
tnx. niet heel spannend ding verder, maar ja, pasvorm is belangrijkerZonnevizier is wel handig volgens mij
Wat dacht je van al die mensen die een systeemhelm open klappen tijdens het rijden, dan ben je ook totaal niet meer beschermtquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus.![]()
En kun je met dat vizier omlaag en het gewone vizier open rijden zonder tranende ogen?
tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insectenquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus.![]()
En kun je met dat vizier omlaag en het gewone vizier open rijden zonder tranende ogen?
Staat op élke systeemhelm dat dat niet mag.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wat dacht je van al die mensen die een systeemhelm open klappen tijdens het rijden, dan ben je ook totaal niet meer beschermt
Whehe, not yet, er zijn nog niet zoveel fladderbeestenquote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef densmee het volgende:
[..]
tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insecten
Geen idee, ga ik wel een keer uitproberenquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer met je motor te maken hebben dan met je helm... als je met je bakkes in de wind zit maakt het niet uit wat voor helm je hebt, je vangt altijd windquote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef densmee het volgende:
[..]
tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insecten
Werd tijdens mijn lessen ook altijd op gewezen, maar ja, je hebt van die eigenwijze domme mensenquote:Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Staat op élke systeemhelm dat dat niet mag.
Misschien heb ik de juiste bril nog niet gevonden, maar zonnebril icm met een helm vind ik niet echt prettigquote:[..]
Whehe, not yet, er zijn nog niet zoveel fladderbeesten
Ik rijd ALTIJD met het vizier open, behalve als het regent, of ik achter een kiephok rijd. Heb wel altijd een (motor)zonnebril op die goed aansluit.
Ow, en als het kouder is als een paar graadjes onder nul op de snelweg; dan gaat het raam ook dicht.
Niet elke, er zijn systeemhelmen die je ook als jethelm mag gebruiken. Die hebben een palletje aan de zijkant waarmee je de klep vast kan zettenquote:Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Staat op élke systeemhelm dat dat niet mag.
Bij Louis.de hebben ze heel relaxte brillen, je moet een bril hebben die op je gezicht aansluit; die wielrenbrillen zitten ook vaak goed.. Ik heb een hele tijd een KTM bril gehad, dat was een wereldding, perfect voor onder een helm, alleen koste het ding 40¤ ofzo, en ik heb zo'n 2 keer per jaar een nieuwe want je krijgt ook steenslag erop enzo, dus heel lang gaat hij niet mee.quote:Op zondag 8 april 2012 11:53 schreef Roderick2085 het volgende:
Misschien heb ik de juiste bril nog niet gevonden, maar zonnebril icm met een helm vind ik niet echt prettig
Wat heb jij trouwens voor motorbroek? Je hebt neem ik aan ook een lengtemaat?
Lijkt me niks; dan heb je een fikse windvanger op je hoofd. Of je moet op zo'n rijdend bankstel rijden met een scherm wat boven je hoofd komtquote:Op zondag 8 april 2012 12:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Niet elke, er zijn systeemhelmen die je ook als jethelm mag gebruiken. Die hebben een palletje aan de zijkant waarmee je de klep vast kan zettenm'n huidige Nolan is er zoéén, al gebruik ik 'm nooit als zodanig.
Zonnevizier is heerlijk, kan ik zeker aanraden. Zit je ook niet te kutten als je een tunnel doorrijdt.quote:Op zondag 8 april 2012 11:53 schreef Roderick2085 het volgende:
Geen idee, ga ik wel een keer uitproberen
Misschien dat er sowieso nog wel een keer een donker vizier voor komt, maar volgens mij is dit toch wel handig voor de ritten waar je hem gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet nodig hebt.
Of een motoragent wezenquote:Op zondag 8 april 2012 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt me niks; dan heb je een fikse windvanger op je hoofd. Of je moet op zo'n rijdend bankstel rijden met een scherm wat boven je hoofd komt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |