Welke verzekering? Ik heb ze op de motorbeurs besteld en als het goed is komen ze binnenkort binnenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:05 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Deze Anne ook, blauwe. Bij de Specsavers vandaan, kreeg ze gedeeltelijk vergoed omdat ik een jongerenverzekering heb.
Ik ook maar heb ook een Shoei omdat ie zo fijn zitquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:21 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat kan maar dan zit je op ¤520... ik ben nog maar een arme student.
Je kunt ze bij laten werken als ze niet passen, en desnoods maken ze gewoon nieuwe. zeker voor dat geld mag je wel wat verwachten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:58 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ik ook. Gekke is, na een paar keer gebruiken heb ik ze in mijn kast geflikkerd omdat ze pijn bleven doen. Na een paar jaar weer eens geprobeerd. Als gegoten
[..]
De eerste was total loss na een schuiverop de snelweg. De tweedewas op. Ik reed de straat uit en peng, weg distributie. Maar idd, zuipen als een ketter.
Passen, passen, passen, passen.... gewoon alles op je kop zetten wat je tegen komt.. behalve emmers met peopluiersquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:00 schreef thenxero het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed passende helm, maar het wil niet lukken. Ik heb een smal hoofd, maar kennelijk toch vrij "lang" van mijn voorhoofd tot mijn achterhoofd, want bijna alle helmen knellen mijn voorhoofd. Ik heb van alles geprobeerd (wel een stuk of 15 vanmiddag)... de best passende waren nog Shoei XR 1100 en HJC-FG15. Maar in large zit het veel te los bij mijn wangen, en bij medium drukt het al stevig in mijn voorhoofd. Bovendien zit ¤460 van Shoei wel een beetje boven mijn budget.
Iemand tips voor helmen die wel eens zouden kunnen gaan passen?
Klopt, ik noemde ook al een HJC, maar die zat volgens mij toch nog een tikkeltje strakker rond mijn voorhoofd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Passen, passen, passen, passen.... gewoon alles op je kop zetten wat je tegen komt.. behalve emmers met peopluiers
Volgens mij had HJC wel ongeveer de pasvorm van Shoei, maar ik weet het niet zeker
Ik had wel een goedkope helm gevonden van Box van ¤70. Hij paste perfect bij mijn voorhoofd, alleen sloot niet echt goed aan bij mijn wangen. Zou je daar gewoon wangkussens in kunnen bouwen dan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:43 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ik ook maar heb ook een Shoei omdat ie zo fijn zit
Verder gewoon veel zooi passen, probeer anders een goedkopere helm te vinden waar je de wangstukken kan vervangen om em goed passend te maken.
Die heb ik ook, heb die opblaasbare wangstukken alleen nog nooit opgeblazenquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:13 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik dacht dat ik een groot hoofd had, maar bij de HJC FS-11 heb ik maatje S. Deze heeft ook opblaasbare wangstukken dus dat is wel prettig. Misschien ook iets voor jou? Tevens een vereiste van mij: zonnevizier ivm met mijn bril.
Ik zoek ook nog een helpje, de schuur moet nog n keer opgeruimt wordenquote:
Gewoon m'n ma aan het werk gezetquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:25 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Ik zoek ook nog een helpje, de schuur moet nog n keer opgeruimt worden
waar heb jij die van jou weg ?
tnx. niet heel spannend ding verder, maar ja, pasvorm is belangrijkerquote:
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus.quote:Op zondag 8 april 2012 11:33 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
tnx. niet heel spannend ding verder, maar ja, pasvorm is belangrijkerZonnevizier is wel handig volgens mij
Wat dacht je van al die mensen die een systeemhelm open klappen tijdens het rijden, dan ben je ook totaal niet meer beschermtquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus.![]()
En kun je met dat vizier omlaag en het gewone vizier open rijden zonder tranende ogen?
tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insectenquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus.![]()
En kun je met dat vizier omlaag en het gewone vizier open rijden zonder tranende ogen?
Staat op élke systeemhelm dat dat niet mag.quote:Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Wat dacht je van al die mensen die een systeemhelm open klappen tijdens het rijden, dan ben je ook totaal niet meer beschermt
Whehe, not yet, er zijn nog niet zoveel fladderbeestenquote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef densmee het volgende:
[..]
tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insecten
Geen idee, ga ik wel een keer uitproberenquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer met je motor te maken hebben dan met je helm... als je met je bakkes in de wind zit maakt het niet uit wat voor helm je hebt, je vangt altijd windquote:Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef densmee het volgende:
[..]
tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insecten
Werd tijdens mijn lessen ook altijd op gewezen, maar ja, je hebt van die eigenwijze domme mensenquote:Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Staat op élke systeemhelm dat dat niet mag.
Misschien heb ik de juiste bril nog niet gevonden, maar zonnebril icm met een helm vind ik niet echt prettigquote:[..]
Whehe, not yet, er zijn nog niet zoveel fladderbeesten
Ik rijd ALTIJD met het vizier open, behalve als het regent, of ik achter een kiephok rijd. Heb wel altijd een (motor)zonnebril op die goed aansluit.
Ow, en als het kouder is als een paar graadjes onder nul op de snelweg; dan gaat het raam ook dicht.
Niet elke, er zijn systeemhelmen die je ook als jethelm mag gebruiken. Die hebben een palletje aan de zijkant waarmee je de klep vast kan zettenquote:Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Staat op élke systeemhelm dat dat niet mag.
Bij Louis.de hebben ze heel relaxte brillen, je moet een bril hebben die op je gezicht aansluit; die wielrenbrillen zitten ook vaak goed.. Ik heb een hele tijd een KTM bril gehad, dat was een wereldding, perfect voor onder een helm, alleen koste het ding 40¤ ofzo, en ik heb zo'n 2 keer per jaar een nieuwe want je krijgt ook steenslag erop enzo, dus heel lang gaat hij niet mee.quote:Op zondag 8 april 2012 11:53 schreef Roderick2085 het volgende:
Misschien heb ik de juiste bril nog niet gevonden, maar zonnebril icm met een helm vind ik niet echt prettig
Wat heb jij trouwens voor motorbroek? Je hebt neem ik aan ook een lengtemaat?
Lijkt me niks; dan heb je een fikse windvanger op je hoofd. Of je moet op zo'n rijdend bankstel rijden met een scherm wat boven je hoofd komtquote:Op zondag 8 april 2012 12:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Niet elke, er zijn systeemhelmen die je ook als jethelm mag gebruiken. Die hebben een palletje aan de zijkant waarmee je de klep vast kan zettenm'n huidige Nolan is er zoéén, al gebruik ik 'm nooit als zodanig.
Zonnevizier is heerlijk, kan ik zeker aanraden. Zit je ook niet te kutten als je een tunnel doorrijdt.quote:Op zondag 8 april 2012 11:53 schreef Roderick2085 het volgende:
Geen idee, ga ik wel een keer uitproberen
Misschien dat er sowieso nog wel een keer een donker vizier voor komt, maar volgens mij is dit toch wel handig voor de ritten waar je hem gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet nodig hebt.
Of een motoragent wezenquote:Op zondag 8 april 2012 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt me niks; dan heb je een fikse windvanger op je hoofd. Of je moet op zo'n rijdend bankstel rijden met een scherm wat boven je hoofd komt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |