abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109989583
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 15:05 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Deze Anne ook, blauwe :Y. Bij de Specsavers vandaan, kreeg ze gedeeltelijk vergoed omdat ik een jongerenverzekering heb.
Welke verzekering? Ik heb ze op de motorbeurs besteld en als het goed is komen ze binnenkort binnen :P Nu tijdelijk een setje Motosafe plugjes gekregen vanwege extra levertijd van 2 weken :)

Net bijna aangereden trouwens op een rotonde. Het ging goed doordat ik hem in z'n één had staan ipv z'n twee en dus langzamer reed over een rotonde dan normaal. Toen kwam er opeens een auto, formaatje citroen c1 de rotonde op gereden, terwijl ik daar dus zat. Hij kon nog net uitwijken, maar het scheelde maar ongeveer 10 cm.

Ach, het is goed gegaan :P
pi_109990148
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:21 schreef thenxero het volgende:

[..]

Dat kan maar dan zit je op ¤520... ik ben nog maar een arme student. :P
Ik ook maar heb ook een Shoei omdat ie zo fijn zit :+

Verder gewoon veel zooi passen, probeer anders een goedkopere helm te vinden waar je de wangstukken kan vervangen om em goed passend te maken.
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:08:50 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109991056
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:58 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ik ook. Gekke is, na een paar keer gebruiken heb ik ze in mijn kast geflikkerd omdat ze pijn bleven doen. Na een paar jaar weer eens geprobeerd. Als gegoten :Y

[..]

De eerste was total loss na een schuiverop de snelweg. De tweedewas op. Ik reed de straat uit en peng, weg distributie. Maar idd, zuipen als een ketter.
Je kunt ze bij laten werken als ze niet passen, en desnoods maken ze gewoon nieuwe. zeker voor dat geld mag je wel wat verwachten.

Blokkie is wel te vervangen toch? of was de rest ook op?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:19:47 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109991383
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:00 schreef thenxero het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed passende helm, maar het wil niet lukken. Ik heb een smal hoofd, maar kennelijk toch vrij "lang" van mijn voorhoofd tot mijn achterhoofd, want bijna alle helmen knellen mijn voorhoofd. Ik heb van alles geprobeerd (wel een stuk of 15 vanmiddag)... de best passende waren nog Shoei XR 1100 en HJC-FG15. Maar in large zit het veel te los bij mijn wangen, en bij medium drukt het al stevig in mijn voorhoofd. Bovendien zit ¤460 van Shoei wel een beetje boven mijn budget :P .

Iemand tips voor helmen die wel eens zouden kunnen gaan passen?
Passen, passen, passen, passen.... gewoon alles op je kop zetten wat je tegen komt.. behalve emmers met peopluiers :+

Volgens mij had HJC wel ongeveer de pasvorm van Shoei, maar ik weet het niet zeker ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109991855
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2012 18:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Passen, passen, passen, passen.... gewoon alles op je kop zetten wat je tegen komt.. behalve emmers met peopluiers :+

Volgens mij had HJC wel ongeveer de pasvorm van Shoei, maar ik weet het niet zeker ;)
Klopt, ik noemde ook al een HJC, maar die zat volgens mij toch nog een tikkeltje strakker rond mijn voorhoofd.
pi_109991984
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 17:43 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ik ook maar heb ook een Shoei omdat ie zo fijn zit :+

Verder gewoon veel zooi passen, probeer anders een goedkopere helm te vinden waar je de wangstukken kan vervangen om em goed passend te maken.
Ik had wel een goedkope helm gevonden van Box van ¤70. Hij paste perfect bij mijn voorhoofd, alleen sloot niet echt goed aan bij mijn wangen. Zou je daar gewoon wangkussens in kunnen bouwen dan?

Of wat zijn anders goedkope helmen waar dat bij kan?
pi_109999186
Ik dacht dat ik een groot hoofd had, maar bij de HJC FS-11 heb ik maatje S. Deze heeft ook opblaasbare wangstukken dus dat is wel prettig. Misschien ook iets voor jou? Tevens een vereiste van mij: zonnevizier ivm met mijn bril.
pi_109999484
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:13 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik dacht dat ik een groot hoofd had, maar bij de HJC FS-11 heb ik maatje S. Deze heeft ook opblaasbare wangstukken dus dat is wel prettig. Misschien ook iets voor jou? Tevens een vereiste van mij: zonnevizier ivm met mijn bril.
Die heb ik ook, heb die opblaasbare wangstukken alleen nog nooit opgeblazen :')
Dat is ook bedoelt voor als de wangstukken 'af' raken en je ze bij andere helmen zou moeten vervangen, kan je ze bij dit model opblazen. In eerste instantie zou de helm toch wel goed moeten zitten zonder die functie..
pi_110003789
Dank voor de tip, zal deze een keer checken. Ik kan me niet herinneren of ik hem al op heb gehad, heb echt zoveel gepast :')
  vrijdag 6 april 2012 @ 23:52:39 #135
258802 Yreal
henk..!
pi_110008244
Verdomme, Bij silverline hebben ze een duke 690 en een hypermotard 796 op 25kw in de verhuur gezet :o

Daar gaan weer een boel eurotjes :o
pi_110023371
Nieuw helpje gescoord vandaag :s)

Nieuw pak word nog wat lastiger, ze hebben hier bij de motoport alleen maar zwarte broeken in lengtematen :%
pi_110028705
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 14:37 schreef Roderick2085 het volgende:
Nieuw helpje gescoord vandaag :s)
Ik zoek ook nog een helpje, de schuur moet nog n keer opgeruimt worden
waar heb jij die van jou weg ?
pi_110028792
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 17:25 schreef weerstandje het volgende:

[..]

Ik zoek ook nog een helpje, de schuur moet nog n keer opgeruimt worden
waar heb jij die van jou weg ?
Gewoon m'n ma aan het werk gezet :Y
Oh, wacht, eigenlijk help ik haar :|W
pi_110028812
Maar goed, ook een nieuwe helm gekocht dus vandaag :+

zaterdag 7 april 2012 @ 20:00:13 #140
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_110033484
Nice :7
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_110051448
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:00 schreef ikookhier het volgende:
Nice :7
tnx. niet heel spannend ding verder, maar ja, pasvorm is belangrijker :+ Zonnevizier is wel handig volgens mij :Y
  zondag 8 april 2012 @ 11:40:04 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110051599
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:33 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

tnx. niet heel spannend ding verder, maar ja, pasvorm is belangrijker :+ Zonnevizier is wel handig volgens mij :Y
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus. :)
En kun je met dat vizier omlaag en het gewone vizier open rijden zonder tranende ogen?
  zondag 8 april 2012 @ 11:41:25 #143
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_110051639
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus. :)
En kun je met dat vizier omlaag en het gewone vizier open rijden zonder tranende ogen?
Wat dacht je van al die mensen die een systeemhelm open klappen tijdens het rijden, dan ben je ook totaal niet meer beschermt :')
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_110051675
quote:

[..]

tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insecten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 8 april 2012 @ 11:47:24 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110051771
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:41 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Wat dacht je van al die mensen die een systeemhelm open klappen tijdens het rijden, dan ben je ook totaal niet meer beschermt :')
Staat op élke systeemhelm dat dat niet mag. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef densmee het volgende:

[..]

tot 120 kan ik met mijn vizier ook open rijden, het is wel een Arai helm wind valt dan niet rechtstreeks in de helm en je hebt dan ook geen last van insecten
Whehe, not yet, er zijn nog niet zoveel fladderbeesten :+

Ik rijd ALTIJD met het vizier open, behalve als het regent, of ik achter een kiephok rijd. Heb wel altijd een (motor)zonnebril op die goed aansluit.
Ow, en als het kouder is als een paar graadjes onder nul op de snelweg; dan gaat het raam ook dicht. :P
pi_110051916
quote:

[..]

Geen idee, ga ik wel een keer uitproberen :Y
Misschien dat er sowieso nog wel een keer een donker vizier voor komt, maar volgens mij is dit toch wel handig voor de ritten waar je hem gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet nodig hebt.

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:42 schreef densmee het volgende:

[..]

Dat lijkt me meer met je motor te maken hebben dan met je helm... als je met je bakkes in de wind zit maakt het niet uit wat voor helm je hebt, je vangt altijd wind :P

quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Werd tijdens mijn lessen ook altijd op gewezen, maar ja, je hebt van die eigenwijze domme mensen :')
quote:
[..]

Whehe, not yet, er zijn nog niet zoveel fladderbeesten :+

Ik rijd ALTIJD met het vizier open, behalve als het regent, of ik achter een kiephok rijd. Heb wel altijd een (motor)zonnebril op die goed aansluit.
Ow, en als het kouder is als een paar graadjes onder nul op de snelweg; dan gaat het raam ook dicht. :P
Misschien heb ik de juiste bril nog niet gevonden, maar zonnebril icm met een helm vind ik niet echt prettig :N

Wat heb jij trouwens voor motorbroek? Je hebt neem ik aan ook een lengtemaat?
  zondag 8 april 2012 @ 12:02:14 #147
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_110052144
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 11:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet elke, er zijn systeemhelmen die je ook als jethelm mag gebruiken. Die hebben een palletje aan de zijkant waarmee je de klep vast kan zetten :) m'n huidige Nolan is er zoéén, al gebruik ik 'm nooit als zodanig.
  zondag 8 april 2012 @ 12:03:39 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110052184
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:53 schreef Roderick2085 het volgende:

Misschien heb ik de juiste bril nog niet gevonden, maar zonnebril icm met een helm vind ik niet echt prettig :N

Wat heb jij trouwens voor motorbroek? Je hebt neem ik aan ook een lengtemaat?
Bij Louis.de hebben ze heel relaxte brillen, je moet een bril hebben die op je gezicht aansluit; die wielrenbrillen zitten ook vaak goed.. Ik heb een hele tijd een KTM bril gehad, dat was een wereldding, perfect voor onder een helm, alleen koste het ding 40¤ ofzo, en ik heb zo'n 2 keer per jaar een nieuwe want je krijgt ook steenslag erop enzo, dus heel lang gaat hij niet mee.

Je zoekt: goede aansluiting op je gezicht ivbm wind en stof, en rechte pootjes die je in je helm kunt schuiven.

Zoiets

Ik heb momenteel een pak van IXS, waarvan de broek lang zat is. Belangrijker: uitneembaar wind- en regen membraam. Hiervoor had ik een Rev-it in een lengtemaat :Y
  zondag 8 april 2012 @ 12:07:09 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110052276
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 12:02 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Niet elke, er zijn systeemhelmen die je ook als jethelm mag gebruiken. Die hebben een palletje aan de zijkant waarmee je de klep vast kan zetten :) m'n huidige Nolan is er zoéén, al gebruik ik 'm nooit als zodanig.
Lijkt me niks; dan heb je een fikse windvanger op je hoofd. Of je moet op zo'n rijdend bankstel rijden met een scherm wat boven je hoofd komt :)

Wel flex om een peukie te doen tijdens het fileslalommen :P
  zondag 8 april 2012 @ 12:11:43 #150
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_110052407
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 11:53 schreef Roderick2085 het volgende:
Geen idee, ga ik wel een keer uitproberen :Y
Misschien dat er sowieso nog wel een keer een donker vizier voor komt, maar volgens mij is dit toch wel handig voor de ritten waar je hem gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet nodig hebt.
Zonnevizier is heerlijk, kan ik zeker aanraden. Zit je ook niet te kutten als je een tunnel doorrijdt.
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2012 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
Lijkt me niks; dan heb je een fikse windvanger op je hoofd. Of je moet op zo'n rijdend bankstel rijden met een scherm wat boven je hoofd komt :)
Of een motoragent wezen :') bij het op- of afzetten is het reuzehandig (of als je even wat wil drinken zonder dat ding af te hoeven doen), maar ik heb 'm voor de rest altijd naar beneden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')