abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109634545
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom niet. Geld dan de vrijheid van meningsuiting ineens niet meer?

[..]

Men was het niet eens van plan. Als ze nu gewoon in 2010 2008 begonnen waren hadden we deze shit niet gehad,
Hier is uitsluitend de PvdA verantwoordelijk voor.
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:19:20 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109634707
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:15 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Hier is uitsluitend de PvdA verantwoordelijk voor.
Nee hoor, deze recessie heeft toch echt met de visieloosheid van dit kabinet te maken. In 2010 hadden ze de kans om die hervormingen in te zetten.

Verder is de crisis van 2008 ook niet aan het beleod van de PvdA te danken.
pi_109634903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor, deze recessie heeft toch echt met de visieloosheid van dit kabinet te maken. In 2010 hadden ze de kans om die hervormingen in te zetten.

Verder is de crisis van 2008 ook niet aan het beleod van de PvdA te danken.
Ik vind het vooral erg dat het huidige Kabinet niet durft te erkennen dat de crisis in Nederland op dit moment hard toeslaat vanwege het feit dat particulieren feitelijk te hoge schulden hebben. Jarenlang hebben we in Nederland gedacht dat we het beter deden dan Duitsland, België en Frankrijk. Nu langzamerhand moeten we toch lijdzaam toezien dat de zaakjes in Nederland ook niet altijd even best zijn geregeld.
pi_109635581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Onzin. D66 wil alleen maar dwarsliggen en het kabinet laten vallen zodat zij plaats kunnen nemen. En wat denk je dat er terecht komt van die zgn. plannen als de SP de grootste is? Nou?
D66 pleit al tijden voor wezenlijke hervormingen. Dat deden ze al ten tijde van het vorige kabinet en ook tijdens dit rechtse rampenkabinet. Mocht het tot nieuwe verkiezingen komen, dan telt niet alleen welke partijen het grootste zijn, maar ook welke partijen een werkbare (breed gedragen) coalitie kunnen vormen.

Als dit hele circus ons iets leert, is het wel dat de partijen op de uiterste flanken eigenlijk buitenspel staan.
pi_109635785
Ik ben op zich meer links ingesteld dan rechts maar ik zweef af en toe zeker wel naar rechts. Het voordeel wat rechts zou moeten hebben is een mentaliteit van niet zeuren maar werken. Rechts staat voor economie en rechts staat voor fatsoenlijke overheidsfinanciën.

Laat ik net al die zaken missen bij dit Kabinet. :D

Maar goed, rechts Nederland wil liever horen dat Polen ons werk gaan innemen en dat integratie-problemen ons miljarden heeft gekost. Terwijl we eigenlijk genaaid zijn door al die financiële instanties en keurige banken die ons aan hoge hypotheken hebben geholpen.

[ Bericht 24% gewijzigd door skrn op 29-03-2012 00:01:31 ]
pi_109640886
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij hebt als D66er echt totaal geen recht van spreken. Maar jij doet als kabinet alles in het eerste kwartaal en daarna niets?
Oh ja, ze bewaren het beste voor het laatst? :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_109641117
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:23 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind het vooral erg dat het huidige Kabinet niet durft te erkennen dat de crisis in Nederland op dit moment hard toeslaat vanwege het feit dat particulieren feitelijk te hoge schulden hebben. Jarenlang hebben we in Nederland gedacht dat we het beter deden dan Duitsland, België en Frankrijk. Nu langzamerhand moeten we toch lijdzaam toezien dat de zaakjes in Nederland ook niet altijd even best zijn geregeld.
Inderdaad, we hebben jaren op de pof geleefd en dat merken we nu, zie de huizenmarkt. En hoewel, er echt iets moet gebeuren en de meerderheid van de Nederlanders voor afschaffen/veranderen van de hypotheekrente aftrek is, is dat nu doorvoeren zoals elke (?) oppositiepartij wil een bere slecht idee en alleen het huidige kabinet ziet dat (hoewel ze hun kop houden).

Ik krijg echt rillingen als ik de opppositiepartijen hoor janken dat er nieuwe verkiezingen moeten komen, dan ligt het land straks weer lang stil en dat moeten we volgens mij helemaal niet willen
pi_109641168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:50 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Oh ja, ze bewaren het beste voor het laatst? :')
Hoe lang zit dit kabinet volgens jou?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109641298
Ik hoop maar dat ze verbroederen daar om voor de aankomende tijd de crisis weer op te lossen.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109642269
Ik zou het echt een hele, hele dikke faal van de PVV vinden als ze dit opblazen omdat 'hij het niet uit kan leggen aan z'n kiezers'.
Flikker op er moet gewoon gehandeld worden nu en met nieuwe verkiezingen of een demissionair kabinet gaat er maandenlang helemaal niets gebeuren.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109642372
En dan eerst de acute problemen aanpakken. Zo'n euro-referendum lijkt me niet meteen dringend, bijvoorbeeld.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109642395
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:57 schreef Ferdo het volgende:
En dan eerst de acute problemen aanpakken. Zo'n euro-referendum lijkt me niet meteen dringend, bijvoorbeeld.
Nee dat is het echt niet waard om dit te laten klappen. Gewoon wat inleveren op ontwikkelingssamenwerking en subsidies op onzin dan is het toch goed?
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2012 @ 10:01:25 #193
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109642487
quote:
13s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik zou het echt een hele, hele dikke faal van de PVV vinden als ze dit opblazen omdat 'hij het niet uit kan leggen aan z'n kiezers'.
Flikker op er moet gewoon gehandeld worden nu en met nieuwe verkiezingen of een demissionair kabinet gaat er maandenlang helemaal niets gebeuren.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_109642575
quote:
13s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vooral omdat de gemiddelde stemmer op Wilders sowieso niks begrijpt, maar alles denkt te weten.
pi_109642634
Precies, zou zou er uberhaubt altijd gehandeld dienen te worden, in het landsbelang. Dat staat voorop, geen ruzie nou. :7
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109642734
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Precies, zou zou er uberhaubt altijd gehandeld dienen te worden, in het landsbelang. Dat staat voorop, geen ruzie nou. :7
Volgens mij ligt de loyaliteit van Wilders niet bij Neder- maar een ander land.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109642749
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vooral omdat de gemiddelde stemmer op Wilders sowieso niks begrijpt, maar alles denkt te weten.
Ik begrijp anders best veel hoor.
pi_109642941
quote:
6s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik begrijp anders best veel hoor.
Dan is het bij jou andersom, je weet sowieso niks, maar denkt alles te begrijpen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_109643031
quote:
6s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan is het bij jou andersom, je weet sowieso niks, maar denkt alles te begrijpen.
Vooroordelen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:25:38 #200
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109643159
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nu een vallende regering betekent morgen een rating verlaging.
quote:
Overleg gestaakt? Het laat de financiële markten volledig koud

De onderbroken onderhandelingen in het Catshuis doen de financiële markten weinig, of ze volgen de Nederlandse politiek niet echt. Toen woensdagmiddag duidelijk werd dat de gesprekken over de bezuinigingen en hervormingen in een crisis verkeren, gebeurde er op de obligatiemarkt voor Nederlands staatspapier helemaal niets.

Het rendement op tienjarige staatsobligaties bleef op 2,44 procent staan - zelfs nog 3 basispunten minder dan dinsdag.

Een reden kan zijn dat de ongerustheid over Spanje, waar de situatie veel ernstiger is en de regering er evenmin in slaagt slagvaardig te bezuinigen, bij de internationaal opererende beleggers alle aandacht vraagt. Daarbij zou Nederland zelfs als vluchthaven kunnen dienen.
Het vertrek van Hero Brinkman uit de PVV deed Nederland vorige week meer kwaad. Sindsdien is de obligatierente opgelopen.

Renteverschil
Verontrustender is dat het renteverschil met Duitsland daardoor is gestegen naar 0,58 procentpunt: 0,3 geldt als normaal. Ook in november was er zo'n piek, toen het verschil met Duitsland voor tienjarig staatspapier even 0,7 procentpunt was.

In het weekeinde waarschuwde de Amerikaanse bank Citigroup - waar de Nederlander Willem Buiter de hoofdeconoom is - dat Nederland niet meer kan worden gerekend tot de kopgroep van de eurozone, waartoe verder Duitsland, Finland en Oostenrijk horen. Dit heeft deels te maken met het onstabiele politieke klimaat, maar ook speelt mee dat Nederland in een recessie verkeert na twee kwartalen van krimp.

Kredietbeoordelaar Standard & Poor's heeft gezegd dat de Nederlandse triple-A-status niet direct in gevaar is, maar dat een negatieve verwachting op termijn mogelijk is. Vooral werkgeversvoorzitter Wientjes en minister De Jager grepen die waarschuwing aan om te bepleiten het tekort hoe dan ook terug te dringen naar 3 procent in 2013, zoals de Europese Commissie eist.

Citigroup verwacht dat lager dan 3,4 procent niet lukt. In haar rapport dringt de bank daarom aan op structurele hervormingen, samen met bezuinigingen. Op enige coulantie van Brussel mag niet worden gerekend
http://www.volkskrant.nl/(...)-volledig-koud.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_109643598
quote:
Nee bij een overleg staken niet nee. Bij het vallen van de regering wel. :|W
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:47:52 #202
3542 Gia
User under construction
pi_109643820
quote:
Ben het ergens met je eens, maar als hij er wel mee doorgaat zie ik het volgende topic weer:

Wilders pleegt kiezersbedrog!!
pi_109643867
Vervelend hè , dat je politieke idool ook af en toe kritiek krijgt Gia?
pi_109644080
quote:
Was het maar zo dat ze dat EINDELIJK een keer deden. Dit kabinet heeft nog geen enkele fatsoenlijke hervorming doorgevoerd. Enige wat ze voor elkaar hebben gekregen is dat Nederland over 10 jaar geen kenniseconomie meer is en je in Rwanda een beter zorgstelsel hebt.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:59:17 #205
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109644161
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee bij een overleg staken niet nee. Bij het vallen van de regering wel. :|W
Gebaseerd op....?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:59:22 #206
3542 Gia
User under construction
pi_109644164
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:49 schreef De_Guidance het volgende:
Vervelend hè , dat je politieke idool ook af en toe kritiek krijgt Gia?
Maak je niet druk, als het kabinet valt ga ik keihard SP stemmen.
Wat mij betreft gaat de hele HRA maar op de schop.
SP wil juist meer aan de zorg geven, dus alleen maar gunstig voor mij.
pi_109644268
Ik vind de SP helemaal niks , maar ga gerust je gang.
pi_109644441
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gebaseerd op....?
De negatieve waarderingen die NL de afgelopen tijd heeft gekregen en wat er gebeurt is bij oa Belgie toen men maar geen regering kon vormen om de noodzakelijke maatregelen door te voeren.
Hetzelfde zou trouwens gebeuren als de regering blijft zitten en gewoon geen hervormingen doorvoert, al zal het dan iets langer kunnen duren.
Het vallen en dus uitstellen van hervormingen zal onheroepelijk een afwaardering tot gevolg hebben.

Zullen we er wat geld op inzetten?
pi_109644447
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:59 schreef Gia het volgende:

Maak je niet druk, als het kabinet valt ga ik keihard SP stemmen.
Wat mij betreft gaat de hele HRA maar op de schop.
SP wil juist meer aan de zorg geven, dus alleen maar gunstig voor mij.
Dat valt allemaal wel mee hoor met die HRA.

De SP wil de renteaftrek voor alle huishoudens garanderen tot de rente over de eerste ¤ 350.000 hypotheekschuld, tegen een maximale belastingaftrek van 42 procent. De SP wil daarnaast dat het aflossen van de hypotheekschuld fiscaal het voordeligst wordt. Concreet betekenen de voorstellen van de SP dat er voor een huishouden met een inkomen van ¤ 50.000 en een hypotheek van ¤ 300.000 niets verandert. Een huishouden met een inkomen van ¤ 100.000 en een hypotheek van ¤ 500.000 zal ook de rente over de eerste ¤ 350.000 hypotheekschuld tegen 42 procent mogen aftrekken. Dit laatste wil de SP binnen 10 jaar bereiken zodat de woningmarkt de fiscale veranderingen rustig kan verwerken. Einde citaat.
pi_109644477
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:56 schreef Harlon het volgende:

[..]

Was het maar zo dat ze dat EINDELIJK een keer deden. Dit kabinet heeft nog geen enkele fatsoenlijke hervorming doorgevoerd. Enige wat ze voor elkaar hebben gekregen is dat Nederland over 10 jaar geen kenniseconomie meer is en je in Rwanda een beter zorgstelsel hebt.
Ja dat allemaal hebben ze in anderhalf jaar voor elkaar gekregen :')

Jezus waar komen dit soort onwetende debielen vandaan? :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')