Als je de vraag stelt, wat is het beste voor het kind...? Als je het met tegenzin doet, en dan bijvoorbeeld toch meer van je eigen kinderen houdt dan van de geadopteerde, is het dan nog zo een prettige omgeving om in op te groeien? Of is het misschien toch beter bij mensen die geen familie zijn, maar wel graag kinderen willen?quote:Op maandag 26 maart 2012 15:59 schreef Schunckelstar het volgende:
Hoe kun je het over je hart verkrijgen om dat niet te doen?
Uhm.. Die kinderen zijn niet jouw keuze. Je hebt andere plannen met je leven? Nogal simpel eigenlijk.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:59 schreef Schunckelstar het volgende:
Hoe kun je het over je hart verkrijgen om dat niet te doen?
hmm ja... moeilijk.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Als je de vraag stelt, wat is het beste voor het kind...? Als je het met tegenzin doet, en dan bijvoorbeeld toch meer van je eigen kinderen houdt dan van de geadopteerde, is het dan nog zo een prettige omgeving om in op te groeien? Of is het misschien toch beter bij mensen die geen familie zijn, maar wel graag kinderen willen?
ja dan nog..quote:Op maandag 26 maart 2012 17:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uhm.. Die kinderen zijn niet jouw keuze. Je hebt andere plannen met je leven? Nogal simpel eigenlijk.
Beetje raar. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om iets te regelen voor dat soort situaties. Ik ga niet een kind opvoeden omdat mijn broer/zus zo graag een kind wilde maar niet zo slim was om zijn zaakjes goed te regelen.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:49 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja dan nog..![]()
ik zou het echt niet kunnen weigeren
ik snap je punt wel, maar toch.. ik zou het echt niet over mijn hart verkrijgen om te weigerenquote:Op maandag 26 maart 2012 17:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Beetje raar. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om iets te regelen voor dat soort situaties. Ik ga niet een kind opvoeden omdat mijn broer/zus zo graag een kind wilde maar niet zo slim was om zijn zaakjes goed te regelen.
Ligt denk ik ook aan hoe sterk je band met broer/zus en die kinderen is. Ik heb een broer, maar die heeft geen kinderen. Misschien had ik iets anders gezegd als hij dat wel had.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik snap je punt wel, maar toch.. ik zou het echt niet over mijn hart verkrijgen om te weigeren![]()
bovendien is het niet de schuld van de kinderen als mijn zusje haar zaakjes niet goed geregeld zou hebben, en lijkt het me voor de kinderen sowieso het beste om in een vertrouwde omgeving op te groeien...
* Muffle voelt zich vereerdquote:Op maandag 26 maart 2012 15:43 schreef Elvenpath het volgende:
Ik had laatst een discussie met een collega van me en ben benieuwd naar jullie mening. Wij hadden het er dus over van 'zou jij het kind(eren) van je broer/zus adopteren als deze komt te overlijden? En tot hoever ben je bereid te gaan?
<Knip>
Hij zegt pleegouders en niet vreemden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:44 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Dus je eigen bloedeigen familie bij vreemden parkeren? Hoezo gemakzuchtig?
En als je besluit dat je ze niet het leven kan geven dat ze nodig hebben? Denk je dat ze dan in een weeshuis of pleeggezin ofzo beter af zijn? Ik vind het zo'n rare zin, wat bedoel je er precies mee?quote:Op maandag 26 maart 2012 15:43 schreef Elvenpath het volgende:
Voor ieder die het wilt weten: stel dat mijn broer komt te overlijden en hij heeft kinderen die verder nergens anders terecht kunnen. Ik zal me dan ten eerste afvragen of ik de kinderen wel het leven kan bieden dat ze nodig hebben en als dat zo is dan zal ik ze adopteren.
Mijn broer en broertje hebben geen kinderen, maargoed, mocht dat wel het geval zijn en er zou sprake zijn van adoptie dan zeer zeker niet.quote:zou jij het kind van je broer/zus adopteren?
OMDAT HET KINDEREN BETREFT!quote:
het is wel een mooie manier om als homostel toch een kind op te voeden ,dat niet geadopteerd is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:49 schreef Cavalinho het volgende:
Heel moeilijke vraag voor mij.
Ik ben nog jong (19), homo (dit zeg ik ivm nog nooit aan kinderen gedacht) en mijn relatie op dit moment nog wat turbulent en ik ben behoorlijk beschadigd door jeugdtrauma en dus geen goed voorbeeld gehad wat opvoeding betreft.
Daarbij zijn mijn siblings grote hufters voor mij geweest en ik heb al jaren geen contact meer.
Maar.... daar kunnen hun kinderen natuurlijk niks aan doen.
Ik denk dat veel, zo niet alles, van mijn partner af zou hangen, die veel ouder is en de boel wellicht beter kan inschatten.
Als ik zuiver naar gevoel kijk en geen praktische overwegingen meeneem, dan zou ik volmondig ja roepen. Dat wel. Ik vind het ergens niet meer dan logisch.
Maar in mijn geval heb ik het idee dat ik mijn leven niet genoeg op de rails heb om een stabiel leven te bieden aan een opgroeiend mens.
He meid, het is wat.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:49 schreef Cavalinho het volgende:
Heel moeilijke vraag voor mij.
Ik ben nog jong (19), homo (dit zeg ik ivm nog nooit aan kinderen gedacht) en mijn relatie op dit moment nog wat turbulent en ik ben behoorlijk beschadigd door jeugdtrauma en dus geen goed voorbeeld gehad wat opvoeding betreft.
Daarbij zijn mijn siblings grote hufters voor mij geweest en ik heb al jaren geen contact meer.
Maar.... daar kunnen hun kinderen natuurlijk niks aan doen.
Ik denk dat veel, zo niet alles, van mijn partner af zou hangen, die veel ouder is en de boel wellicht beter kan inschatten.
Als ik zuiver naar gevoel kijk en geen praktische overwegingen meeneem, dan zou ik volmondig ja roepen. Dat wel. Ik vind het ergens niet meer dan logisch.
Maar in mijn geval heb ik het idee dat ik mijn leven niet genoeg op de rails heb om een stabiel leven te bieden aan een opgroeiend mens.
Dit zou ook mijn reactie zijn, maar helaas heeft het leven een verassend slechte timing op alles.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:40 schreef Ziba het volgende:
Natuurlijk. Zodra ik oud(er) ben en alles goed op orde heb in mijn leven.
ehh ik weet niet of dit wel zo 'sociaal' is. Dus je broer/zus sterft en het kind/de kinderen staan moederziel alleen op de wereld. Jij zou ze zo naar een wildvreemd gezin sturen (en god mag weten of dat wel goede opvoeders zijn en geen pedofielen) en er niet meer naar omkijken omdat je er zelf één op de wereld wil zetten? Dat klinkt in mijn ogen niet als het type dat ik graag als een ouder wil zien.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:30 schreef Kabolter het volgende:
Probleem is dat je er achter de computer rationeel over nadenkt. Eerste wat mij te binnen schiet is dat als ik zelf een kinderwens heb (op de korte termijn) dat deze niet in het gedrang moet komen.
Maar goed, dat is rationeel gezien. Denk eerlijk gezegd dat je die dingen zo wegwuift als het eenmaal zo ver is. Maar kan mij wel voorstellen dat ik nee zou zeggen.
hij 12 en ik 35quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:59 schreef snakelady het volgende:
Ja, en mijn broer heeft er vier, maar ze zouden hier welkom zijn.
Zou wel een drukke bedoeling zijn, die kinderen zijn 10, 7 en de twee jongste 5, mijn dochters zijn 7 en bijna 4.
We hebben zelf dus twee dochters en mijn zwager en schoonzus zullen voogd worden als wij er niet meer zouden zijn.
Ben ook beschreven voogd van het zoontje van een vriendin van me als er iets met haar zou gebeuren.
shravani, heftig joh! Hoe oud was hij toen en hoe oud was jij?
Moeilijk hoor, zeker met die leeftijd.quote:
het lastige was die pubertijd, om daar zo middenin te vallen, maar we hebben het overleefd, nog steeds een goede band, en hij woont nu begeleid op kamersquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Moeilijk hoor, zeker met die leeftijd.
Fijn dat jij er voor hem was dan!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:40 schreef Shravani het volgende:
[..]
het lastige was die pubertijd, om daar zo middenin te vallen, maar we hebben het overleefd, nog steeds een goede band, en hij woont nu begeleid op kamers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |