quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Lol![]()
Rij je er uberhaupt wel 120 mee dan?
quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:16 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die daihatsus met 0.8 motor. Dat duurt minuten voordat die op snelheid is
quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:18 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kwam laatst iemand tegen die zomaar de weg opreed zonder uit te kijken. Hij knalde met zijn bak bijna tegen een andere auto aan. Die andere auto kon nog maar net uitkijken. Er zat maar 10 cm tussen die twee auto's en ik reed er pal achter.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij haalt (uiteindelijk) 130 en een haartje, maar dan kun je de radio niet meer verstaanEcht RRRRTAKKETAKKETAKKETAKKE. Maar goed, heerlijk bakkie verder, zuinig, belachelijk goedkoop en kwam in januari de APK door zonder een schrammetje
Nee, het gewicht meenemen. Als ik 60 pk op 600 kg heb tegenover 80 pk op 1200 kg...quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:27 schreef Yreal het volgende:
Dit word een mooi serie![]()
Tevens is dat optrekken fucking hinderlijk. Vooral omdat ik dan op de motor er vet ver achter moet blijven hangen om vaart te kunnen maken en in te voegen. Auto's met minder dan 70pk gewoon verbieden
60 PK op 689 kg hier.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:32 schreef .Neovo. het volgende:
Mwah, dan kan ik met 80pk op 895kg nog net
55pk op 830 kg
Sorryquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:27 schreef Yreal het volgende:
Dit word een mooi serie![]()
Tevens is dat optrekken fucking hinderlijk. Vooral omdat ik dan op de motor er vet ver achter moet blijven hangen om vaart te kunnen maken en in te voegen. Auto's met minder dan 70pk gewoon verbieden
Niet discrimeneren he!quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:27 schreef Yreal het volgende:
Dit word een mooi serie![]()
Tevens is dat optrekken fucking hinderlijk. Vooral omdat ik dan op de motor er vet ver achter moet blijven hangen om vaart te kunnen maken en in te voegen. Auto's met minder dan 70pk gewoon verbieden
normaal maak ik me er niet zo druk om, ik accelereer toch snel genoeg. Maar er zijn oprritten waarop het echt gevaarlijk is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
SorryIk krijg hem dus net an in zijn 100 voor die strook, dat is toch te doen? Je mag bij de meeste stroken ook maar 100. En normaal rijd ik een snellere VW, de Charade is de reserve-naaimachineauto.
in aanschaf wel, maar dan heb je met de benzine van tegenwoordig de prius er snel uit.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:34 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
500 pk op 550 kg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EN !!!
Kost MINDER dan een prius![]()
![]()
Ach, je bent tenminsten geen prius homoquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
in aanschaf wel, maar dan heb je met de benzine van tegenwoordig de prius er snel uit.
Is 'ie ook niet, vraag maar aan Top Gear.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:47 schreef .Neovo. het volgende:
Ik geloof er trouwens niet veel van dat zo'n Pruis hok met 130 nog zuinig is. En de mensen op de snelweg denken dan.meteen dat ze de baas zijn, gevolgd door asociaal gedrag
En: mensen die zo "parkeren" bij de pomp dat er geen auto meer bij de pomp ernaast past. Als je een Hummer hebt alla, maar mensen die een Yaris zo neer weten te zettenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:56 schreef Yreal het volgende:
dit brengt mij tot de volgende irritatie (haat)
De benzine prijs![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net zoals mensen die een pomp bezet houden terwijl ze alleen maar sigaretten o.i.d. gaan halenquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En: mensen die zo "parkeren" bij de pomp dat er geen auto meer bij de pomp ernaast past. Als je een Hummer hebt alla, maar mensen die een Yaris zo neer weten te zetten
Of mensen die benzine/diesel tanken, doorrijden naar de LPG en dan gaan betalen. Leuk als je LPG rijdt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Net zoals mensen die een pomp bezet houden terwijl ze alleen maar sigaretten o.i.d. gaan halen
Bugatti is mooier though.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:53 schreef Yreal het volgende:
En ach, je rijdt met 1:10 een bugati zoek.
En die bugati doet 1:2
Idd hoe krijg je het voor elkaar ')quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En: mensen die zo "parkeren" bij de pomp dat er geen auto meer bij de pomp ernaast past. Als je een Hummer hebt alla, maar mensen die een Yaris zo neer weten te zetten
Maarja zo'n veredelde VW heb je niet voor minder dan een miljoen.quote:
vind ik persoonlijk niet, maar ik hou dan ook niet van auto's. Alleen van jeeps en dit soort dingenquote:
Klopt wel duur. Maar vind ze toch wel mooi. Mooier dan de Atom sowieso.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:17 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Maarja zo'n veredelde VW heb je niet voor minder dan een miljoen.
Daar koop je zo'n 25 Atom's voor(ok niet de V8, maar wel een supercharged 2.4 met 300 pk)
En ik vind die Atom minstens zo mooi als zo'n nep Fransoos.
Ah dat verklaart danquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
vind ik persoonlijk niet, maar ik hou dan ook niet van auto's. Alleen van jeeps en dit soort dingen
Ah, dat verklaart een hoop!quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Klopt wel duur. Maar vind ze toch wel mooi. Mooier dan de Atom sowieso.
Vind zo'n Aventador ook wel nice eigenlijk.:$
Hoe durf jequote:Op woensdag 21 maart 2012 22:29 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart een hoop!
Van binnen houd je gewoon niet van auto's, maar wel van snelle ruimteschepen op wielen
Mijn Opel Astra had ook maar 72 pk (waarschijnlijk minder door de jaren heen), maar daarmee kon ik altijd wel vlot wegkomen. Gewoon een kwestie van flink wat gas geven. Tuurlijk is het wel vervelend als je op de motor zit, maar er is een verschil tussen niet willen optrekken en niet kunnen optrekken.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:27 schreef Yreal het volgende:
Dit word een mooi serie![]()
Tevens is dat optrekken fucking hinderlijk. Vooral omdat ik dan op de motor er vet ver achter moet blijven hangen om vaart te kunnen maken en in te voegen. Auto's met minder dan 70pk gewoon verbieden
Hmm, als ik vooruit kijk, kan ik niet zien wat er van achteren komt! En trouwens, als de rechterbaan helemaal vol is en de linkerbaan leeg tot aan het bord "invoegen vanaf hier", ben ik de eerste die op die linkerbaan rijd, hoor! Kuddedieren...quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Daarom ook vooruit kijken. Dan heb je al lang gezien dat er een idioot van linkt komt toch?
En vaak zat zit iedereen stapvoets op de rechterbaan en is de linkerbaan praktisch leeg omdat je toevallig verderop moet ritsennou mooi wel dat ik dan de rechterbaan met 60-70 voorbij rij en op op het einde gewoon ertussen rits.
Leuk als het een vrachtwagen is... Ik reed op de rechterbaan, en er was iemand net begonnen mij in te halen. Komt er een vrachtwagen op de invoegstrook. Deze komt van laag (de snelweg gaat een brug over) en gooit hem al naar links voordat zijn doorgetrokken strepen afgelopen zijn. Dus nog voordat hij mocht invoegen! Hij komt van beneden, rijdt een km of 30 per uur en nauwelijks acceleratie. En ik kon niet naar links waar daar zat ondertussen die andere auto... Gelukkig zag die de situatie ook en trok hij ook verder naar links, waardoor ik over het midden kon... En dan is zo'n vrachtwagen groot hoor!quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik reed op de rechterbaanEn iemand gooide m aan het begin van de invoegstrook gewoon naar links...
Ik snap het nu helemaal niet, aangezien je nu 3-baans hebt aan het eind van de spitsstrook...quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrook
Volgens mij geen van beide. Eerst kruipen ze de weg op en daar geven ze dan ineens een hoop gas en vliegen ze van je vandaan... Volgens mij weten mensen niet dat je op de invoeg strook ook al de maximum snelheid van de weg mag rijden...quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?
Ik moet altijd lachen als ik mensen zie die hun auto alleen bij die tank willen hebben waar de tank naast de dop staat. En vooral als de tank aan de andere kant volledig leeg is en bij die ene een rij van 3 auto's staat...quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En: mensen die zo "parkeren" bij de pomp dat er geen auto meer bij de pomp ernaast past. Als je een Hummer hebt alla, maar mensen die een Yaris zo neer weten te zetten
duldt....quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:15 schreef Tjabbo het volgende:
Ik erger me aan de benzineprijzen als ik op de weg zit.
Gij zult niet stelen! (de overheid duld geen concurrentie!)
Inderdaad...quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:58 schreef Lithia het volgende:
Richting aangeven.Hoe moeilijk is dat nou.
Die trekkers, ja... En dan ook rijden waar je gewoon niet mag rijden "omdat dat korter is".quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:56 schreef Sexy_Steve het volgende:
Beperkte snelheid in verband met wegwerkzaamheden terwijl er dus gewoon helemaal niemand aan het werk is (Behalve die vroeger gepeste stiekeme kasthomo met zijn clipdas en lasergun in de berm).
Daarnaast:
- 45 kilometer gebakjes op een 80km/u weg
maar echt de allergrootste ergernis aller tijden:
- Van die klei rondstrooiende mega-tractors die anderhalve rijstrook in beslag nemen en met bijbehorende grasmaaier of zaaier erachter zo niet nog meer, waardoor de automobilist door de berm moet, terwijl het 14 jarige kutboertje op die trekker lekker zit te sms'en zich van de prins geen kwaad weet.
Voordat je een Fiat Panda 0.9liter van 600 kilo mag rijden moet je eerst 18 zijn en een rijbewijs halen met bijbehorende theorie en beproevingen. Als je bumpertje 1 scherp uitstekend deeltje heeft ben je de lul en mag je de weg niet op.
Terwijl de eerste de beste boerenschandknaap van 14 rustig plaats mag nemen op een tonnen wegend gevaarte van 1,5 rijstrook breed, zónder bumpers en met zoveel uitstekende delen (erachter) dat je als fietser direct in 8 stukjes gesneden wordt bij een aanrijding.
Auto's moeten voor én achter een speciaal-door-de-overheid-goedgekeurde-niet-kromgebogen-en-o-wee-als-je-een-sticker-heb nummerplaat hebben terwijl die strontkarren helemaal geen kentekenplaat of registratienummer hebben waardoor je bij een aanrijding of schade niet eens melding kan maken.
Vaak op een 80-weg is ernaast een parallelweg langs de weilanden speciaal voor boertjes, maar nee daar rijden ze niet hoor; gewoon op de 80-weg.
De transportsector betaalt zich scheel aan allerlei vergunningen om bijvoorbeeld een bakje zand te mogen vervoeren. maar nee wat doen we dan: dan bellen we de eerste de beste strontboer wel met een tractor en een bak zand erachter want dat is lekker goedkoper.
ik zeg: verbieden die dingen. Ze worden steeds groter en zwaarder en daarvoor is gewoon geen ruimte op de openbare weg tussen alle auto's/motors/fietsers/vrachtwagens.
En indien ze toch op de weg mogen dan direct hoge eisen stellen:
- groot rijbewijs verplicht,
- spatborden/wielafdekkers verplicht,
- geen klei/bagger/stront achterlaten (en ook niet aan de het einde van de dag schoonmaken als er al 10.000 auto's langs zijn gereden),
- verzekering betalen met bijbehorende, zichtbare, kentekenplaat.
(En nee, ik woon niet in Friesland)
Gisteravond weer, op het Kleinpolderplein. Staat er een of andere truus op de linker baan, ik sta voorgesorteerd voor de oprit rechts richting snelweg. Rijden we weg, gaat ineens haar knipper aan naar rechts en meteen stuur ze die die auto ook in. Met halsbrekende toeren een aanrijding weten te voorkomen. Dacht ik dat ik het gehad had, flinkt die snol hetzelfde 50 meter verder bij de oprit weer!?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:58 schreef Lithia het volgende:
Richting aangeven.Hoe moeilijk is dat nou.
Ik moet zeggen dat ik met inhalen e.d. ook maar 1-2x knipper vaak...is gewoon handig.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:02 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Inderdaad...
Of richting aangeven als je al halverwege de weg bentEn dan 1 laf knippertje, niet ff van te voren duidelijk aangeven...
Als je alleen bent is het nog tot daar aan toe, maar het is een kleine moeite idd!
Ik heb altijd geleerd minimaal 2x knipperen. Dan zien de mensen die toevallig zelf net even met hun ogen knipperen ook dat je geknipperd hebt...quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik met inhalen e.d. ook maar 1-2x knipper vaak...is gewoon handig.
Dat is zwaar irritant. Als je 1 keer met je ogen knippert mis je het en zo voegt iedereen naar links en naar rechts zonder richting aan te geven.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik met inhalen e.d. ook maar 1-2x knipper vaak...is gewoon handig.
Ik bedoel meer mensen die al bezig zijn met hun inhaalactie (dat zie je vaak al aan het rijgedrag) en dan nog ff 1 laf knippertje ertussen doenquote:Op donderdag 22 maart 2012 12:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik met inhalen e.d. ook maar 1-2x knipper vaak...is gewoon handig.
Idd, laatst had ik ook zoiets. Dat mens was gewoon 15min weg ofzoquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:51 schreef Descendent het volgende:
Mijn grootste irritaties (op de gebruikelijke zoals bumperkleven na):
- Mensen die met een gangetje van 100/ 110 op de snelweg vrachtwagens gaan inhalen.....Kom op zeg! Ga dan gewoon ff 120.
- Inderdaad zoals hierboven al gezegd: even richting aangeven is voor veel mensen blijkbaar erg veel moeite; je zou er een muisarm van krijgen zeg!![]()
- Van dat petjesvolk dat hun auto-tje vooral ziet als statusobject en achterlijk hard, gierend in de remmen etc. door de bebouwde kom scheurt.
- Mensen die bij een druk tankstation lekker de tijd nemen om eerst vreten te kopen, dan koffie te halen, dan als ze weer instappen 5 minuten in de auto lopen te frutten en dan pas wegrijden.
Yup; dat is het stomme: Op de snelweg rijdt mijn ouwe Leon (1.8 20v 125 pk) 1 op 10 terwijl mijn nieuwe auto (Saab 2.0t 170 pk en een berg koppel) op de snelweg gemiddeld 1 op 12,5 rijdt. (p.s. op LPG)quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:47 schreef .Neovo. het volgende:
Ik geloof er trouwens niet veel van dat zo'n Pruis hok met 130 nog zuinig is. En de mensen op de snelweg denken dan.meteen dat ze de baas zijn, gevolgd door asociaal gedrag
Wat kost hij dan? Waar kan je 'm kopen? wegenbelasting? Verzekering? mss leuk als 2de autoquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:34 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
500 pk op 550 kg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EN !!!
Kost MINDER dan een prius![]()
![]()
Alleen bij mooi weer, natuurlijk!quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:28 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat kost hij dan? Waar kan je 'm kopen? wegenbelasting? Verzekering? mss leuk als 2de auto
Dat valt best mee....quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:16 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die daihatsus met 0.8 motor. Dat duurt minuten voordat die op snelheid is
Watquote:Op donderdag 22 maart 2012 17:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat valt best mee....
Heb ook zo'n 0.8 hok. Optrekken tot de 70 gaat vlot, trek er zelfs dikke Duitsers mee uit. Daarna is het idd behelpen en harder dan 110 wil je niet met zo'n ding.
Auto's op andere voorsorteervakken tellen niet mee hequote:Op donderdag 22 maart 2012 17:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat valt best mee....
Heb ook zo'n 0.8 hok. Optrekken tot de 70 gaat vlot, trek er zelfs dikke Duitsers mee uit. Daarna is het idd behelpen en harder dan 110 wil je niet met zo'n ding.
Zou ook een Actros kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Auto's op andere voorsorteervakken tellen niet mee he
Is het niet meer zo dat jij als een gek loopt te planken en in de toeren loopt de jagen en die 535d's enzo gewoon niet echt hun best doen want tja where's the fun in that?quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat valt best mee....
Heb ook zo'n 0.8 hok. Optrekken tot de 70 gaat vlot, trek er zelfs dikke Duitsers mee uit. Daarna is het idd behelpen en harder dan 110 wil je niet met zo'n ding.
Niet waar. De 500pk V8 kost ruim 180.000 euro.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:34 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
500 pk op 550 kg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
EN !!!
Kost MINDER dan een prius![]()
![]()
in een bmw 535 hard rijden is geen kunst. in een fiat panda hard rijden, dat is best spannendquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Is het niet meer zo dat jij als een gek loopt te planken en in de toeren loopt de jagen en die 535d's enzo gewoon niet echt hun best doen want tja where's the fun in that?
Het ging er ook niet om of het een kunst is ofniet, ik vroeg me gewoon af of ie niet alleen sneller is omdat de anderen gewoon niet/nauwelijks proberenquote:Op donderdag 22 maart 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in een bmw 535 hard rijden is geen kunst. in een fiat panda hard rijden, dat is best spannend
Tuurlijk loop ik te planken in het 0.8 hok, ik bedoel, anders trek je het niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Is het niet meer zo dat jij als een gek loopt te planken en in de toeren loopt de jagen en die 535d's enzo gewoon niet echt hun best doen want tja where's the fun in that?
ik wilde gewoon ff een dis doen naar mensen die denken dat ze kunnen rijden omdat ze een dikke auto hebben waar je niet voor hoeft te kunnen rijden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:08 schreef H-D het volgende:
[..]
Het ging er ook niet om of het een kunst is ofniet, ik vroeg me gewoon af of ie niet alleen sneller is omdat de anderen gewoon niet/nauwelijks proberen
Haha dat is leuk om te doen inderdaadquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:21 schreef Daeron het volgende:
Die clio van mij heeft 80 op 850, trek regelmatig dikke golfjes eruit, en dat komt echt niet doordat ze het niet proberen ofzo.
Vind dat altijd kostelijk, sta ik rechts voor het stoplicht, moeten ze perse links naast me komen staan omdat ze sneller denken te zijn. Dan geef ik ff een partij gas en de blik die ze dan trekken, kostelijk.
Als jij voor rechtdoor staat zeker en zij voor rechtsaf waarschijnlijk.quote:
12 nog wat naar de 100? een dik golfje trek je er daar niet mee uit, een sjonnie golfje wellicht wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:21 schreef Daeron het volgende:
Die clio van mij heeft 80 op 850, trek regelmatig dikke golfjes eruit, en dat komt echt niet doordat ze het niet proberen ofzo.
Vind dat altijd kostelijk, sta ik rechts voor het stoplicht, moeten ze perse links naast me komen staan omdat ze sneller denken te zijn. Dan geef ik ff een partij gas en de blik die ze dan trekken, kostelijk.
Vaak zijn die sjonnie goljes gewoon 1.6 ofzo inderdaadquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
12 nog wat naar de 100? een dik golfje trek je er daar niet mee uit, een sjonnie golfje wellicht wel.
Zo was ik eens onderweg op de brommer samen met de buurman met zijn kreidler met zn zoontje achterop. Staan we bij een stoplicht, komen er van die scooterjosties naast ons staan, die perse wilde racen met hem.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:21 schreef Daeron het volgende:
Die clio van mij heeft 80 op 850, trek regelmatig dikke golfjes eruit, en dat komt echt niet doordat ze het niet proberen ofzo.
Vind dat altijd kostelijk, sta ik rechts voor het stoplicht, moeten ze perse links naast me komen staan omdat ze sneller denken te zijn. Dan geef ik ff een partij gas en de blik die ze dan trekken, kostelijk.
Volgens mij mag je "pas" met zestien een trekker besturen. Overigens worden de regels m.b.t. trekkers flink aangescherpt. Zo moet je er binnenkort wél een rijbewijs voor hebben (rijbewijs T) en komen er ook regels met betrekking tot maximum massa voor welke leeftijd. De tijd dat je als zestienjarige gewoon doodleuk een combi trekker-aanhanger van 20+ ton kunt besturen op de openbare weg komt in elk geval ten einde.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:56 schreef Sexy_Steve het volgende:
Beperkte snelheid in verband met wegwerkzaamheden terwijl er dus gewoon helemaal niemand aan het werk is (Behalve die vroeger gepeste stiekeme kasthomo met zijn clipdas en lasergun in de berm).
Daarnaast:
- 45 kilometer gebakjes op een 80km/u weg
maar echt de allergrootste ergernis aller tijden:
- Van die klei rondstrooiende mega-tractors die anderhalve rijstrook in beslag nemen en met bijbehorende grasmaaier of zaaier erachter zo niet nog meer, waardoor de automobilist door de berm moet, terwijl het 14 jarige kutboertje op die trekker lekker zit te sms'en zich van de prins geen kwaad weet.
Voordat je een Fiat Panda 0.9liter van 600 kilo mag rijden moet je eerst 18 zijn en een rijbewijs halen met bijbehorende theorie en beproevingen. Als je bumpertje 1 scherp uitstekend deeltje heeft ben je de lul en mag je de weg niet op.
Terwijl de eerste de beste boerenschandknaap van 14 rustig plaats mag nemen op een tonnen wegend gevaarte van 1,5 rijstrook breed, zónder bumpers en met zoveel uitstekende delen (erachter) dat je als fietser direct in 8 stukjes gesneden wordt bij een aanrijding.
Auto's moeten voor én achter een speciaal-door-de-overheid-goedgekeurde-niet-kromgebogen-en-o-wee-als-je-een-sticker-heb nummerplaat hebben terwijl die strontkarren helemaal geen kentekenplaat of registratienummer hebben waardoor je bij een aanrijding of schade niet eens melding kan maken.
Vaak op een 80-weg is ernaast een parallelweg langs de weilanden speciaal voor boertjes, maar nee daar rijden ze niet hoor; gewoon op de 80-weg.
De transportsector betaalt zich scheel aan allerlei vergunningen om bijvoorbeeld een bakje zand te mogen vervoeren. maar nee wat doen we dan: dan bellen we de eerste de beste strontboer wel met een tractor en een bak zand erachter want dat is lekker goedkoper.
ik zeg: verbieden die dingen. Ze worden steeds groter en zwaarder en daarvoor is gewoon geen ruimte op de openbare weg tussen alle auto's/motors/fietsers/vrachtwagens.
En indien ze toch op de weg mogen dan direct hoge eisen stellen:
- groot rijbewijs verplicht,
- spatborden/wielafdekkers verplicht,
- geen klei/bagger/stront achterlaten (en ook niet aan de het einde van de dag schoonmaken als er al 10.000 auto's langs zijn gereden),
- verzekering betalen met bijbehorende, zichtbare, kentekenplaat.
(En nee, ik woon niet in Friesland)
70cc, rotortje en een expansiepijp en het is alsof je stilstaat met je Kreidler, wanneer zo'n knul op een Aerox gas geeftquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:29 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Zo was ik eens onderweg op de brommer samen met de buurman met zijn kreidler met zn zoontje achterop. Staan we bij een stoplicht, komen er van die scooterjosties naast ons staan, die perse wilde racen met hem.
Die werden ook schijt gereden. Maarja kan ook moeilijk anders. Een 50cc motorfiets van 80kg met 15pk op het achterwiel trek je er met de beste wil van de wereld niet uit met een raceplee. Hadden die sjonnies ook niet verwacht van zo'n oud ding uit de seventies.
Die jongens wisten niet hoe snel ze de eerstvolgende zijstraat in moesten schieten
Denken dat je met een 0.8 een dikke duitser eruit kan trekkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 17:34 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat valt best mee....
Heb ook zo'n 0.8 hok. Optrekken tot de 70 gaat vlot, trek er zelfs dikke Duitsers mee uit. Daarna is het idd behelpen en harder dan 110 wil je niet met zo'n ding.
70cc is voor mietjes. Gewoon een ori 50cc cilindertje en een vijl/dremel en dan met 15pk en een top van 120+ knallen. Dàt is stijl en klasse.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:44 schreef Biogarde het volgende:
[..]
70cc, rotortje en een expansiepijp en het is alsof je stilstaat met je Kreidler, wanneer zo'n knul op een Aerox gas geeft
Vergeet niet dat die moderne scooterblokken geknepen zijn. Dit door ontstekingstiming, ringetjes, kleine/oneven/ruwe spoelpoorten en kleine carbs. Die Kreidler toen kwam snel de fabriek uit. Regelgeving? Ahaha ja
Dus de gemiddelde Sjonnie is met een net zo goed/snel blok als die Kreidler veel sneller. 20+ PK met gemak.
een trek wedstrijd een optie?quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:22 schreef Descendent het volgende:
Ach; met mijn 9 liter quatroturbo 16 cylinder 480 kleppen injectie met dubbele carburateurs op mn brommertje trek ik toch iedereen eruit; zelfs Biogarde!
Je moet al een T hebben. Enige is dat de 13 of 14 jarige niet op de openbare weg mag rijden, op het land mag alles. En ja, ik reed op mijn 14e en 15e ook gewoon op trekkers door het dorp, zo nu en dan ook met een paar aanhangers erachter.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je "pas" met zestien een trekker besturen. Overigens worden de regels m.b.t. trekkers flink aangescherpt. Zo moet je er binnenkort wél een rijbewijs voor hebben (rijbewijs T) en komen er ook regels met betrekking tot maximum massa voor welke leeftijd. De tijd dat je als zestienjarige gewoon doodleuk een combi trekker-aanhanger van 20+ ton kunt besturen op de openbare weg komt in elk geval ten einde.
Is ook niet zo gek. Kleine blokjes moeten ontzettend hard werken op 130 e.d. terwijl de zware 2,5 liter 5 cilinder turbo's (Volvoquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:56 schreef Descendent het volgende:
[..]
Yup; dat is het stomme: Op de snelweg rijdt mijn ouwe Leon (1.8 20v 125 pk) 1 op 10 terwijl mijn nieuwe auto (Saab 2.0t 170 pk en een berg koppel) op de snelweg gemiddeld 1 op 12,5 rijdt. (p.s. op LPG)
Ook omdat die Leon bij 130 al bijna op 4000 toeren zat en deze zo rond de 2600. Terwijl mn saab bijna 200 kg zwaarder is...
Tegenwoordig is het gebrek aan motortechniekkennis ook bedroevend. Zonder problemen met 2 duimen in de neus van alles kunnen met dingen met een schermpje, maar de kans hebben op vieze vingersquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:44 schreef Biogarde het volgende:
[..]
70cc, rotortje en een expansiepijp en het is alsof je stilstaat met je Kreidler, wanneer zo'n knul op een Aerox gas geeft
Vergeet niet dat die moderne scooterblokken geknepen zijn. Dit door ontstekingstiming, ringetjes, kleine/oneven/ruwe spoelpoorten en kleine carbs. Die Kreidler toen kwam snel de fabriek uit. Regelgeving? Ahaha ja
Dus de gemiddelde Sjonnie is met een net zo goed/snel blok als die Kreidler veel sneller. 20+ PK met gemak.
Als je het gezicht nog kunt zien van de persoon in de andere auto die je net 'even eruit gereden' hebt ga je zo hard ook niet vriendquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:21 schreef Daeron het volgende:
Die clio van mij heeft 80 op 850, trek regelmatig dikke golfjes eruit, en dat komt echt niet doordat ze het niet proberen ofzo.
Vind dat altijd kostelijk, sta ik rechts voor het stoplicht, moeten ze perse links naast me komen staan omdat ze sneller denken te zijn. Dan geef ik ff een partij gas en de blik die ze dan trekken, kostelijk.
Ja, want een 530d heeft in de meeste gevallen geen automatische versnellingsbak wou je zeggen? Dan is 't gewoon voetje op 't gaspedaal en dag dag Clio hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:02 schreef Gummiebeer het volgende:
Nou.![]()
En toch is het zo!![]()
Ik kan er toch ook niks aan doen dat anderen niet kunnen schakelen met het juiste toerental en bazen feeling voor de koppeling?
Gelukkig heb ik dan ook een technisch beroep, kennis van motoren en iedere dag vieze handen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:03 schreef Resistor het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het gebrek aan motortechniekkennis ook bedroevend. Zonder problemen met 2 duimen in de neus van alles kunnen met dingen met een schermpje, maar de kans hebben op vieze vingers
En 8 versnellingenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want een 530d heeft in de meeste gevallen geen automatische versnellingsbak wou je zeggen? Dan is 't gewoon voetje op 't gaspedaal en dag dag Clio hoor
T kun je helemaal nog niet hebben, aangezien die categorie er waarschijnlijk pas in 2014 komt en er dus ook nog geen examens voor worden afgelegd. Er bestaat wel een certificaat, maar die is alleen verplicht voor bestuurders <18 jaar (en minimaal 16) of niet in bezit van het rijbewijs B, en voor dat certificaat wordt enkel gekeken naar de voertuigbeheersing, niet naar de omgang met de verkeersregels. Je kunt dan ook zeker niet van een rijbewijs spreken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je moet al een T hebben. Enige is dat de 13 of 14 jarige niet op de openbare weg mag rijden, op het land mag alles. En ja, ik reed op mijn 14e en 15e ook gewoon op trekkers door het dorp, zo nu en dan ook met een paar aanhangers erachter.
Totaal niet interessant, hup, terug naar Gamer.nlquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:50 schreef Biogarde het volgende:
Ik stond van de week weer naast een Benz bi-turbo V12. De eerste 2, 300 meter na het stoplicht kon ik met m'n 100 PK TD goed bijhouden, daarna was hij toch sneller.
Ik houd me verder aan de snelheid dus zodra ik de limiet rijd vind ik het goed, en dan komen ze voorbij. Moeten ze toch nog ff hun pikkie laten zien.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je het gezicht nog kunt zien van de persoon in de andere auto die je net 'even eruit gereden' hebt ga je zo hard ook niet vriend
Ja, kunnen ze meestal niet tegen! Ze moeten dan vaak ook even hoeken bij het inhalen om aan te tonen dat jij het echt niet waard bent om voor hun te rijden. Helemaal als je een vrouw bent... En als ze niet kunnen inhalen hangen ze zichzelf aan je trekhaak...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:00 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik houd me verder aan de snelheid dus zodra ik de limiet rijd vind ik het goed, en dan komen ze voorbij. Moeten ze toch nog ff hun pikkie laten zien.
Ik merk het inderdaad als mijn vriendin rijdt dat ze dan vaker langs komen jakkeren of hun auto vol ervoor gooien dan wanneer ik achter het stuur zit.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, kunnen ze meestal niet tegen! Ze moeten dan vaak ook even hoeken bij het inhalen om aan te tonen dat jij het echt niet waard bent om voor hun te rijden. Helemaal als je een vrouw bent... En als ze niet kunnen inhalen hangen ze zichzelf aan je trekhaak...
Jups, leuker is juist andersom... lelijk ding en dan teringsnel :-)quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:12 schreef Descendent het volgende:
Ik vind het altijd zwaar humor (dus van irritatie kan ik niet echt spreken) wanneer er zo'n gepimpte petjesmobiel (ouwe golf, civic, nou ja je kent het wel) voorbij komt en dat er dan op de achterkant bijv 1.4 of 1.6 staat. Stond laatst ook hier op FOK zo'n astra te koop: compleet in de spoilers; dikke uitlaat etc. met een 1.6 75 pk motor....
Als je zo'n auto dan zo afschuwelijk lelijk (kwestie van smaak) oppimpt zorg er dan ook voor dat ie het vermogen heeft om zn uiterlijk waar te maken; want anders rijd je in mijn ogen echt gigantisch voor lul.
Een oude 1.6 Civic heeft anders wel 130 PK op zo'n 900kg en rijdt jou helemaal zoek... Een 1.6 VTEC heeft zelfs 150 of zelfs 160 PK...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:12 schreef Descendent het volgende:
Ik vind het altijd zwaar humor (dus van irritatie kan ik niet echt spreken) wanneer er zo'n gepimpte petjesmobiel (ouwe golf, civic, nou ja je kent het wel) voorbij komt en dat er dan op de achterkant bijv 1.4 of 1.6 staat. Stond laatst ook hier op FOK zo'n astra te koop: compleet in de spoilers; dikke uitlaat etc. met een 1.6 75 pk motor....
Als je zo'n auto dan zo afschuwelijk lelijk (kwestie van smaak) oppimpt zorg er dan ook voor dat ie het vermogen heeft om zn uiterlijk waar te maken; want anders rijd je in mijn ogen echt gigantisch voor lul.
MIjn vroegere CRX had 130PK, dat blok was ook te krijgen in de Civic. Later is de versie met katalysator uitgekomen, die had 125 PKquote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:22 schreef Descendent het volgende:
124 als ik me niet vegis. En nee; die rijdt mij echt niet zoek... ik heb toch zeker geen Lexus!![]()
Voor een leuke honda moet je gewoon zo'n oude prelude 2.2. dohc vtec hebben....met 185 pk.
P.s. maar ik bedoel dus met mn vorige post dat heel veel van die petjesauto's hun uiterlijk niet waarmaken. Leuker is t om een auto te hebben die aardig rap is; maar t niet direct uitstraalt vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |