Afijn Wat doet Hero?quote:Hero Brinkman stapt uit de fractie.Dat is het gevolg van de fractievergadering van vanochtend over de kritiek van de PVV'er op het Polenmeldpunt. De situatie is zodanig onhoudbaar geworden dat Brinkman uit de partij stapt, zo heeft Dagelijkse Standaard bevestigd gekregen bij bronnen rondom de fractie. Dat is een grote tegenvaller voor de coalitie. Zonder Brinkman is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.
Brinkman is één van de PVV'ers die het loyaalst was aan het kabinet. Naar verwachting zal hij de coalitie als eenmansfractie blijven steunen. Het is niet bekend wat zijn beslissing voor gevolgen heeft voor zijn positie als fractievoorzitter namens de PVV in de Staten van Noord Holland. Om 13.00 uur houdt hij een persconferentie in Nieuwspoort.
Nee hoor, niet over de dubbele paspoorten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:58 schreef Strani het volgende:
Nou, Hero blijft gewoon steunen. Doorlopen, niets aan de hand.
Kijk dan ook gewoon tvquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef RamboDirk het volgende:
moment supreme, stream weg, wat een toeval
Okay, maar over de echt belangrijke zaken lijkt hij het nog altijd eens te zijn met de coalitie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, niet over de dubbele paspoorten bijvoorbeeld.
Een complot!!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef RamboDirk het volgende:
moment supreme, stream weg, wat een toeval
Ah, dank die doet hetquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef RvLaak het volgende:
TK Stream werkt: http://www.tweedekamer.nl(...)naire_zaal/index.jsp
Het zal niet lang duren, er komen snel verkiezingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:01 schreef Strani het volgende:
Oh jee, nou hebben we gewoon twee sarcastische Wildersen als fractieleiders. Dat wordt wat de komende tijd.
Vind het eerder roest bruin. Past goed.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Bijna oranje hoor, voor koningin en vaderland.
Lea Bouwmeester, goed kamerlidquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die chick rechtsboven
[ afbeelding ]
not bad
Dat zou ik ook denken, maar met dit kabinet weet je maar niet. Die zitten volgens mij erg goed vastgelijmd op hun zetel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zal niet lang duren, er komen snel verkiezingen.
Ik denk dat de analyse van Roemer van vanmiddag wel waarheid wordt. Vandaag "glas, plas, was". In de nabije toekomst; instabiliteit wordt alleen maar groter tot de boel klapt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar met dit kabinet weet je maar niet. Die zitten volgens mij erg goed vastgelijmd op hun zetel.
Flauwe vraag.quote:
Niemand wil verantwoordelijk zijn voor een nog diepere crisis lijkt me? Zowel politiek als economisch.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar met dit kabinet weet je maar niet. Die zitten volgens mij erg goed vastgelijmd op hun zetel.
Klopt het is instabiel. Maar ze zullen tot het uiterste gaatje gaan om te blijven zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik denk dat de analyse van Roemer van vanmiddag wel waarheid wordt. Vandaag "glas, plas, was". In de nabije toekomst; instabiliteit wordt alleen maar groter tot de boel klapt.
Uhuh.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wel een goede vraag. Kan namelijk invloed hebben op de overige "leden" van de PVV fractie.
Zo zit het, simpel zatquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt het is instabiel. Maar ze zullen tot het uiterste gaatje gaan om te blijven zitten.
Het huidige kabinet heeft geen slagkracht meer, want geen meerderheid. Dus ze kunnen niet adequaat regeren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niemand wil verantwoordelijk zijn voor een nog diepere crisis lijkt me? Zowel politiek als economisch.
Deed het vorige kabinet ook, of eigenlijk... Alle kabinetten van Balkenende...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt het is instabiel. Maar ze zullen tot het uiterste gaatje gaan om te blijven zitten.
Die hadden een meerderheid. Dit kabinet niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deed het vorige kabinet ook, of eigenlijk... Alle kabinetten van Balkenende...
Ze is bitcherig maar dat wisten we al. En dan die zeurstem.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ze praat echt doelbewust als een belerende moeder.
'Ahh, maar dat kan ik me echt heel goed voorstellen, hoor!'
Vertrouwensregel. Lees er eens wat over.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die hadden een meerderheid. Dit kabinet niet.
Eigenlijk is het een aanfluiting dat het er nu nog zit.
Ze is wel in de leer geweest bij Halsema. Praat ook al met zo'n kaakklem. Het is gewoon eng hoe erg ze op elkaar lijken qua spraak.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:07 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ze is bitcherig maar dat wisten we al. En dan die zeurstem.
Daar heb je wel een goed punt. Toch lijkt me dat Nederland verkiezingen niet goed zal doen op de langer termijn, als je ziet hoe moeizaam de laatste kabinetsformaties gingen. Je bent bekant 2 jaar verder bij wijze van spreken. Belgie 2quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het huidige kabinet heeft geen slagkracht meer, want geen meerderheid. Dus ze kunnen niet adequaat regeren.
Bij Brinkman, niet bij Geertquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:09 schreef remlof het volgende:
Ah, dus de hypotheekrenteaftrek kan op de schop.
Ik bedoel met meerderheid, dat het kabinet nu voor elk punt wat ze willen realiseren, moeten gaan shoppen in de kamer, want ze hebben geen gegarandeerde meerderheid.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vertrouwensregel. Lees er eens wat over.
Ik denk niet dat er nog een kamermeerderheid voor is om het huidige systeem in stand te houden.quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Ik schakel net in. Is het popcornwaardig?
http://www.rnw.nl/nederla(...)-verlaat-pvv-fractiequote:Hero Brinkman spreekt in zijn persconferentie ook over het verbod op een dubbel paspoort, een PVV-standpunt dat hij afwijst. Hij zegt zelf juìst mensen met een dubbel paspoort te hebben aangenomen, en verwijst naar een medewerker die bij de persconferentie aanwezig is
Heerlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Die ongemakkelijke gezichten bij de PVV
Dus met een beetje geluk gaat het bezuinigingsakkoord naar de knoppen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef RvLaak het volgende:
[..], vooral nu Brinkman is begonnen aan het zagen aan de poten van zowel de PVV als het kabinet
Nou, ik denk niet dat er qua slagkracht niet erg veel is veranderd. Wel wat betreft stabiliteit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoel met meerderheid, dat het kabinet nu voor elk punt wat ze willen realiseren, moeten gaan shoppen in de kamer, want ze hebben geen gegarandeerde meerderheid.
De vertrouwensregel ken ik, maar zoals ik al zei, heeft dit kabinet geen slagkracht meer.
Nee, komt het er nooit. Maar vandaag gaat er niets gebeuren denk ik. Rutte is te eigenwijs en Brinkman te laf om vandaag al een motie van wantrouwen te steunenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus met een beetje geluk gaat het bezuinigingsakkoord naar de knoppen?
Slagkracht hadden ze inderdaad al niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat er qua slagkracht niet erg veel is veranderd. Wel wat betreft stabiliteit.
hij was eigenlijk wel de ''normaalste'' binnen de pvv fractie, laat ik het zo zeggen de laagste irritatiefactor. Nu blijft er bij de pvv een stelletje kneuzen over geleid door een norse zeiksnor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman is wel een vent dat hij er gewoon gaat staan
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman is wel een vent dat hij er gewoon gaat staan
Op hun iPadquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Sap bij Samsom, volgens mij zijn ze nu alles van Brinkman aan het doorlichten
Ik denk dat dat vooral het geval is dankzij het aantreden van Samsom.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Slagkracht hadden ze inderdaad al niet.
munitie verzamelenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Sap bij Samsom, volgens mij zijn ze nu alles van Brinkman aan het doorlichten
Yep.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hetzelfde ongenoegen jegens het CDA?
true, hij was de enige die nog wel eens iets zinnigs zei, de rest kotste alleen maar bagger uit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hij was eigenlijk wel de ''normaalste'' binnen de pvv fractie, laat ik het zo zeggen de laagste irritatiefactor. Nu blijft er bij de pvv een stelletje kneuzen over geleid door een norse zeiksnor.
Que? Die zit er net.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral het geval is dankzij het aantreden van Samsom.
Ik denk wel dat er qua slagkracht wat veranderd is, omdat het (nog) veel meer afhankelijk is van andere partijen. Dus je kunt als kabinet niet meer een compleet pakket in elkaar sleutelen. Alles gaat ad hoc gebeuren, daarmee verlies slagkracht.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat er qua slagkracht niet erg veel is veranderd. Wel wat betreft stabiliteit.
Zie hier, een ware Nederlander.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef Ascendancy het volgende:
Beter valt Brinkman wel de PVV af voordat de bezuinigingen op de stufi ingaan.
Hij beweert het kabinet niet langer te steunen als het over Europa gaat, bijvoorbeeld. Dat deed Cohen nog wel. Goed, hij kondigde aan dit niet langer te doen, maar hij heeft zijn ferme taal niet in de praktijk kunnen brengen.quote:
Nou nee, niet per se... Hij kan er ook voor kiezen om alleen in de kamer te gaan zitten en de overige stemmen weg te geven (toch?)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman laat de boel echt niet klappen, dan zit hij dik in de zorgen. Hij moet eerst een partij opbouwen en dan zal hij nog wel eens kijken.
Maar hij gaat wel wat dingen uit het gedoogakkoord blokkeren. Anders had ie net zo goed in de PVV kunnen blijven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman laat de boel echt niet klappen, dan zit hij dik in de zorgen. Hij moet eerst een partij opbouwen en dan zal hij nog wel eens kijken.
Eigen prioriteiten eerst he.quote:
Dat moest al min of meer, omdat de PVV op belangrijke punten het kabinet niet steunt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er qua slagkracht wat veranderd is, omdat het (nog) veel meer afhankelijk is van andere partijen. Dus je kunt als kabinet niet meer een compleet pakket in elkaar sleutelen. Alles gaat ad hoc gebeuren, daarmee verlies slagkracht.
Ah op die fiets.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij beweert het kabinet niet langer te steunen als het over Europa gaat, bijvoorbeeld. Dat deed Cohen nog wel. Goed, hij kondigde aan dit niet langer te doen, maar hij heeft zijn ferme taal niet in de praktijk kunnen brengen.
OK, voor mij is het nu duidelijk. Ze zijn een motie aan het formuleren waar Brinkman voor kan stemmenquote:
Hij moet wel eerst zorgen dat 'ie stemmen krijgt. Daarvoor moet 'ie een basis hebben, die heeft 'ie nu nog niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou nee, niet per se... Hij kan er ook voor kiezen om alleen in de kamer te gaan zitten en de overige stemmen weg te geven (toch?)
Het gedoogakkoord was hij ook voor, dat gaat hij vast niet doen. Maar er gaat zoveel komen wat daar niet in zit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar hij gaat wel wat dingen uit het gedoogakkoord blokkeren. Anders had ie net zo goed in de PVV kunnen blijven.
Vandaar zijn campagne voeren atmquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij moet wel eerst zorgen dat 'ie stemmen krijgt. Daarvoor moet 'ie een basis hebben, die heeft 'ie nu nog niet.
Tegelijkertijd moet ie geloofwaardig blijven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij moet wel eerst zorgen dat 'ie stemmen krijgt. Daarvoor moet 'ie een basis hebben, die heeft 'ie nu nog niet.
Hij gaat ook dingen uit het regeerakkoord blokkeren inderdaad.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het gedoogakkoord was hij ook voor, dat gaat hij vast niet doen. Maar er gaat zoveel komen wat daar niet in zit.
Hier doet de TK stream het welquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Buh, beide streams doen het niet bij me.
Andere browser voor politiek 24? misschien heb je silverlight niet voor alle browsers.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Buh, beide streams doen het niet bij me.
Hmm weet ik niet, je kunt ook op etische / idealistische gronden gewoon niet bij een groep willen horen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar hij gaat wel wat dingen uit het gedoogakkoord blokkeren. Anders had ie net zo goed in de PVV kunnen blijven.
Idd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:18 schreef RvLaak het volgende:
OK, duidelijk. Brinkman zal ongezien de komende bezuinigingen steunen. Jammer
http://www.nu.nl/politiek(...)an-wel-openbaar.htmlquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:19 schreef tompsv18 het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar waarom stapt Brinkman uit de PVV en gaat hij ze vervolgens wel op alle punten steunen?
Dat verbod op dubbele paspoorten gaat ie tegen stemmen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet, je kunt ook op etische / idealistische gronden gewoon niet bij een groep willen horen.
Kan ook best dat hij over d ezeik is dat ze nooit naar hem luisteren en dat hij uit zulke onvrede opstapt maar tegelijkertijd wel alle ideeeën steunt.
Distantieren van sommige beleidskeuzes en standpunten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:19 schreef tompsv18 het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar waarom stapt Brinkman uit de PVV en gaat hij ze vervolgens wel op alle punten steunen?
Behalve als ze het wat flexibeler makenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat verbod op dubbele paspoorten gaat ie tegen stemmen bijvoorbeeld.
En gelukkig maarquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, hij steunt het standpunt op dit vlak van de PVV niet. Dat is wat anders. Want ik neem niet aan dat CDA of VVD wel het idee steunen dat iemand die geen afstand kan doen van zijn tweede paspoort ook nooit in aanmerking mag komen voor een openbare functie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:20 schreef remlof het volgende:
[..]
inderdaad, CDA heeft zelfs iemand in de regering zitten met een dubbel paspoort.... die er wel vanaf kan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee, hij steunt het standpunt op dit vlak van de PVV niet. Dat is wat anders. Want ik neem niet aan dat CDA of VVD wel het idee steunen dat iemand die geen afstand kan doen van zijn tweede paspoort ook nooit in aanmerking mag komen voor een openbare functie.
hoe stemmen sgp en cu ?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet waar, check het interview op nu.nlquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij stemt dus gewoon voor het verbod.quote:U toonde zich tijdens uw persconferentie kritisch over het standpunt over de dubbele paspoorten. Gaat u tegen het wetsvoorstel stemmen om dubbele paspoorten onmogelijk te maken?
"Dat denk ik niet. Ik zit alleen niet op de lijn van de PVV om mensen met dubbele paspoorten uit te sluiten voor functies bij de overheid of zich verkiesbaar te stellen. Ik ben er wel voor om mensen niet meer toe te staan een dubbel paspoort te krijgen."
Ik denk dat het vooral de stijl van leiding geven en de toekomstvisie (partij) van Wilders is die hem vreselijk dwars zat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:19 schreef tompsv18 het volgende:
dit dus:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:21 schreef Luco het volgende:
[..]
En gelukkig maar. EenVandaag poll gaf aan dat de helft vd PVV stemmers overweegt om als er nu verkiezingen zouden zijn op Brinkman te stemmen.
Brinkman gaat dus zeteltjes afsnoepen van de PVV in de peilingen... nieuwe verkiezingen is in zijn belang .quote:Veel PVV-stemmers delen de kritiek van Hero Brinkman op Geert Wilders en de PVV. Een meerderheid (55 procent) is het met Brinkman eens dat het niet goed is dat Wilders zoveel te vertellen heeft in een fractie van 24 mensen. Ook wil 54 procent net als Brinkman van de PVV een democratische politieke partij maken met leden en een jongerenpartij. Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder 1700 PVV-stemmers.
dat is alleen in zijn belang als hij alles klaar heeft staan om nu een partij op poten te zettenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dit dus:
[..]
Brinkman gaat dus zeteltjes afsnoepen van de PVV in de peilingen... nieuwe verkiezingen is in zijn belang .
http://www.eenvandaag.nl/(...)or_kritiek_brinkman_
dus hij zegt :quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:24 schreef du_ke het volgende:
Van het nu.nl interview
[..]
Hij stemt dus gewoon voor het verbod.
kan over 1 jaar zijn....quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is alleen in zijn belang als hij alles klaar heeft staan om nu een partij op poten te zetten
Oh, tof. Versplintering op rechtsquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:21 schreef Luco het volgende:
[..]
En gelukkig maar. EenVandaag poll gaf aan dat de helft vd PVV stemmers overweegt om als er nu verkiezingen zouden zijn op Brinkman te stemmen.
Tijd voor het luchtalarm.quote:
Lijkt mij nog best aannemelijk.twitter:harryvandesp twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 18:15:07@woukevscherrenb Brinkman voorziet val kabinet en vreest niet op kandidatenlijst terug te komen. Zijn vertrek is overlevingsdrift. reageer retweet
Schorsing voor het etenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kutzooi alles gemist
werken de streams bij jullie nog?
Volgens mij is dat Lea Bouwmeester.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die chick rechtsboven
[ afbeelding ]
not bad
Heb je al afgewassen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, cake staat in de oven, kom maar op met dat debat.
TK-site doet het hier. Wel in IE (helaas).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:28 schreef RvLaak het volgende:
hmm.. Politiek24, noch de TK site willen hier een stream laden... Doet het bij jullie wel werken?
geil.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:24 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En de bloemetjesjurk aangetrokken.
Ik denk over een minuutjequote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:28 schreef RvLaak het volgende:
hmm.. Politiek24, noch de TK site willen hier een stream laden... Doet het bij jullie wel werken?
Ik kijk via de kabel op de tv.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:28 schreef RvLaak het volgende:
Kan ik dat ook, met digitale tv van KPN? Ik kom 'm niet tegen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. Waarom zou je anders doen als je thuis bent?
Idemquote:
100quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Kan ik dat ook, met digitale tv van KPN? Ik kom 'm niet tegen.
Omdat wij geen kabel hebben hierquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook. Waarom zou je anders doen als je thuis bent?
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Omdat wij geen kabel hebben hier
Maar ik heb de directe link naar de stream kunnen openen in VLC player
Doetniet. Nou ja, stream doet het.quote:
Jacky Stevens?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat wijf achter Brinkman is ook van de partij.
druk raggen achter de PC.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat wijf achter Brinkman is ook van de partij.
WMV in OSXquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:37 schreef alors het volgende:
http://livestreams.omroep.nl/nos/politiek24-bb
loopt als een zonnetje! xoxo
Tot nu toe flink lulverhaal idd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:33 schreef Maraca het volgende:
Ben benieuwd naar het lulverhaal van Rutte
Dat is hij altijd op dit soort momenten. Overigens is hij de enige die nog over paars plus kan spreken. Halsema en Cohen zijn wegquote:
Premier met 't minste karakter van allen tot nu toe.quote:
quote:Hero Brinkman steunt het minderheidskabinet van VVD en CDA voluit. „Dit kabinet is het beste wat Nederland heeft voortgebracht en wat ons mooie land kan overkomen. Ik zal deze coalitie blijven steunen. Premier Rutte en zijn team verrichten a hell of a job”, zei Brinkman dinsdag over het Kamerdebat over zijn vertrek uit de PVV.
Ik voorzie eerder een PvdA+VVD+D66+CDA.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:40 schreef secondant het volgende:
[..]
Dat is hij altijd op dit soort momenten. Overigens is hij de enige die nog over paars plus kan spreken. Halsema en Cohen zijn weg
130quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:41 schreef alors het volgende:
'alles ligt op schema'behalve het begrotingstekort, klein detail
130 km/u dát is pas belangrijk!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:41 schreef alors het volgende:
'alles ligt op schema'behalve het begrotingstekort, klein detail
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml doet het hier welquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Teringzooi hij doet het nergens.
http://www.tweedekamer.nl(...)naire_zaal/index.jspquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Teringzooi hij doet het nergens.
Als VVD stemmer vind ik dat ze dat goed gedaan hebben. Wat de verstokte GL stemmer er van vind is natuurlijk niet zo interessant, die stemmen altijd wel GL.quote:
Guess what. Doet Rutte nooit. Kijk voor de grap eens het vraaggesprek met de premier op de vrijdagmiddag. Nooit één antwoord.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Pechtold is irritant, maar gelijk heeftie. Rutte heeft werkelijk nergens antwoord op gegeven.
Wie gewöhnlich zegt Rutte: Ik zeg niets, er is niets aan de hand, loop maar doorquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Pechtold is irritant, maar gelijk heeftie. Rutte heeft werkelijk nergens antwoord op gegeven.
Denk je? Hij grijnst alle kritiek arrogant en ballerig weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:42 schreef remlof het volgende:
Arme Rutte, hij weet dat ie de geschiedenisboeken in zal gaan als de grootste faalpremier uit de Nederlandse parlementaire geschiedenis.
Achterin bij de pvv denk ik. Volgens mij mag een fractieleider altijd max op rij 4 zittenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:42 schreef Maraca het volgende:
Waar gaat brinkman nu eigenlijk zitten in de TK?
Bedanktquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml doet het hier wel
OP btw ook geüpdate met de derde stream link
Ik weet het niet. Ik schat Rutte best intelligent in. Hij is echter ook een politiek dier. Hij doet niet anders dan politiek bedrijven. Daar hoort ook bij dat hij in dit geval met oogkleppen op door gaatquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Denk je? Hij grijnst alle kritiek arrogant en ballerig weg.
Begrijp me niet verkeerd, hij IS de grootste faalpremier in de parlementaire geschiedenis, maar ik denk niet dat hij dat erkent.
Waarom? Beter voor je portemonnee, beter voor het milieu en de maatschappelijke gezondheid. En als je 3 minuten eerder van huis vertrekt kom je gewoon op tijd aan.quote:
Welke van de 3?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Dat kanaal waar die lutsers aan het debatteren zijn, krijg ik ik niet door op mijn inetverbindening..
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:47 schreef alors het volgende:
[..]
Waarom? Beter voor je portemonnee, beter voor het milieu en de maatschappelijke gezondheid. En als je 3 minuten eerder van huis vertrekt kom je gewoon op tijd aan.
Dicht een Nederlandse PM nou niet te veel macht toe.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Rutte 1 is slecht voor de economie.
Gezien de verkiezingsuitslag zou dat in andere kabinetten niet veel anders zijn gegaan. Was de verkiezingsuitslag richtinggevender geweest dan had er een veel stabieler en voortvarender kabinet gezeten.quote:Rutte 1 hervormt niet [...] en Rutte 1 voert puur beleid op de korte termijn.
Misschien is het een stille hint naar alle dames out there.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik heb het woord vruchtbaar alweer te vaak gehoord
Het zal de SGP als muziek in de oren klinken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Misschien probeert Mark een andere vruchtbaarheidskwestie te compenserenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Okee, ga ik even kijken naar een alternatief.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Er zijn nu 3 streams vermeldt in de OP
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:49 schreef alors het volgende:
[..]
Het zal de SGP als muziek in de oren klinken.
Laten we hopen dat het niet te lang duurt. Dit faalkabinet moet gewoon een spuitje.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat hij ook weet dat dit gezeik lang gaat duren en hij uiteindelijk gewoon gaat verliezen
Ik geef het 2-3 weken nog tenzij Rutte weet samen te werken met de SGPquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het niet te lang duurt. Dit faalkabinet moet gewoon een spuitje.
Denk niet dat ik het daar met je eens ben. Ik denk dat de wil voor hervormingen veel groter was bij de andere partijen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dicht een Nederlandse PM nou niet te veel macht toe.
[..]
Gezien de verkiezingsuitslag zou dat in andere kabinetten niet veel anders zijn gegaan. Was de verkiezingsuitslag richtinggevender geweest dan had er een veel stabieler en voortvarender kabinet gezeten.
Die doet het bij mij in geen enkele browser nu.quote:
Nooit een lekker lopend betoog.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:49 schreef clumsy_clown het volgende:
Jolande Sap praat nog net iets zeurderiger en aardappeliger dan Halsema.
Tk bij mij wel, maar dan wel via windows media player... (geloof ik).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:51 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Die doet het bij mij in geen enkele browser nu.
tk ook niet
en de hele eerste pagina van google op "politiek 24" doen het ook niet![]()
RTL wel gelukkig [ afbeelding ]
Ook als je ziet hoe verschillende PvdA en VVD over staatsschuld en het begrotingstekort denken? En laten we wel wezen, een kabinet zonder PVV kan niet zonder PvdA én VVD.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Denk niet dat ik het daar met je eens ben. Ik denk dat de wil voor hervormingen veel groter was bij de andere partijen.
En da's nou net iets wat hier onmogelijk isquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tk bij mij wel, maar dan wel via windows media player... (geloof ik).
VLC?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En da's nou net iets wat hier onmogelijk is
Ik zie hem ook meer als een preases van een studentenvereniging. Verdwaald in Den Haag.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:52 schreef yyyentle het volgende:
Hij heeft maling aan iedereen of hij loopt met een grote plaat voor zijn hoofd.
Slob moet dan consequent zijn en het gereedschap dat de Grondwet hem geeft gebruiken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:51 schreef RvLaak het volgende:
Slob
Terechte conclusie dat Rutte de Kamer minacht.
Waarom een motie van wantrouwen indienen als je zeker weet dat er geen meerderheid voor komt? Kost alleen maar geldquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Slob moet dan consequent zijn en het gereedschap dat de Grondwet hem geeft gebruiken.
Hier wil ik graag nog even op reageren... Het is niet mijn baby.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:55 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Ouwehand, Thieme (pvddd) is met zwangerschapsverlof
Maar als die motie niet wordt ingediend, kun je ook nog niet stellen dat het kabinet geen meerderheid heeft.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom een motie van wantrouwen indienen als je zeker weet dat er geen meerderheid voor komt? Kost alleen maar geld
Vlees noch vis.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:55 schreef waldhoofd het volgende:
veganisten eten toch geen hom of kuit?
PVDA'ster, de naam herinner ik me niet precies.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:54 schreef waldhoofd het volgende:
van wie is eigenlijk die rollator die daar steeds staat?
Klopt, maar daar heeft Roemer vanmiddag al een treffende analyse op gepleegd. Dit debat komt te kort op het vertrek van Brinkman om een motie van wantrouwen al draagvlak te geven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar als die motie niet wordt ingediend, kun je ook nog niet stellen dat het kabinet geen meerderheid heeft.
Moties kosten geen geld.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom een motie van wantrouwen indienen als je zeker weet dat er geen meerderheid voor komt? Kost alleen maar geld
Dat denk ik, ja. PvdA zou dan in, zeg, Paars Plus, de minst hervormingsgezinde partij zijn in een groep met (en dan gaan we er maar even van uit dat de VVD zich daar WEL als de goede oude VVD zou hebben opgesteld) enorm hervormingsgezinde partijen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ook als je ziet hoe verschillende PvdA en VVD over staatsschuld en het begrotingstekort denken? En laten we wel wezen, een kabinet zonder PVV kan niet zonder PvdA én VVD.
En indien je die meerderheid niet krijgt schep tevens de gedachte dat het kabinet die meerderheid wél heeft.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
precies. Of je gaat nu ook doen wat je zegt dat je wil doen, of je gaat gewoon wat doen. Het land regeren ofzo, zeg maar wat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
En indien je die meerderheid niet krijgt schep tevens de gedachte dat het kabinet die meerderheid wél heeft.
Dat ookquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
En indien je die meerderheid niet krijgt schep tevens de gedachte dat het kabinet die meerderheid wél heeft.
Ik vind dat ook zo'n zwak argument. We kunnen geen verkiezingen gebruiken want er is crisis.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:58 schreef alors het volgende:
Nou nou nou wat loods je ons door de crisis, Mark. chapeau, chapeau!
Ja plus kijk naar België daar zou het ook helemaal misgaan, nou valt reuze mee. Alsof ambtenaren stoppen met werken als het kabinet valtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:58 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik vind dat ook zo'n zwak argument. We kunnen geen verkiezingen gebruiken want er is crisis.
Maar de crisis wordt verergerd!
Dus wat is dan het nut?
Brinkman deed het beterquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:59 schreef betyar het volgende:
Rutte gaat alvast campagne voeren.............
Precies.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:59 schreef alors het volgende:
[..]
Ja plus kijk naar België daar zou het ook helemaal misgaan, nou valt reuze mee. Alsof ambtenaren stoppen met werken als het kabinet valt
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Rutte praat zichzelf steeds verder de problemen in.
Vanaf dag 1 was het mij al duidelijk dat dit een zooitje wasquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel vrij snel een zootje geworden iig.
Moet je een andere motie indienen. Eentje die vraagt om uit te spreken of het begrotingsakkoord uit het Catshuis bij voorbaat gesteund wordt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
En dat betekent dat de regering zélf voorstellen moet doen aan de kamer en de gedoogconstructie loslaten. Niet eerst een akkoord maken en dan kijken of dat een meerderheid heeft.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
precies. Of je gaat nu ook doen wat je zegt dat je wil doen, of je gaat gewoon wat doen. Het land regeren ofzo, zeg maar wat.
In Belgie is er anders ook lustig op los gekaasschaafd, echt niet de hervormingen waar sommigen hier zo van dromen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:59 schreef alors het volgende:
[..]
Ja plus kijk naar België daar zou het ook helemaal misgaan, nou valt reuze mee. Alsof ambtenaren stoppen met werken als het kabinet valt
Omdat het kabinet de mensen angst en vooral meer twijfel aanpraat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:01 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe kunnen we nu zo snel heel erg slecht scoren economisch gezien, waarom valt die ineens weg bij ons?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |