Afijn Wat doet Hero?quote:Hero Brinkman stapt uit de fractie.Dat is het gevolg van de fractievergadering van vanochtend over de kritiek van de PVV'er op het Polenmeldpunt. De situatie is zodanig onhoudbaar geworden dat Brinkman uit de partij stapt, zo heeft Dagelijkse Standaard bevestigd gekregen bij bronnen rondom de fractie. Dat is een grote tegenvaller voor de coalitie. Zonder Brinkman is er geen meerderheid meer in de Tweede Kamer.
Brinkman is één van de PVV'ers die het loyaalst was aan het kabinet. Naar verwachting zal hij de coalitie als eenmansfractie blijven steunen. Het is niet bekend wat zijn beslissing voor gevolgen heeft voor zijn positie als fractievoorzitter namens de PVV in de Staten van Noord Holland. Om 13.00 uur houdt hij een persconferentie in Nieuwspoort.
Nee hoor, niet over de dubbele paspoorten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:58 schreef Strani het volgende:
Nou, Hero blijft gewoon steunen. Doorlopen, niets aan de hand.
Kijk dan ook gewoon tvquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef RamboDirk het volgende:
moment supreme, stream weg, wat een toeval
Okay, maar over de echt belangrijke zaken lijkt hij het nog altijd eens te zijn met de coalitie.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor, niet over de dubbele paspoorten bijvoorbeeld.
Een complot!!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef RamboDirk het volgende:
moment supreme, stream weg, wat een toeval
Ah, dank die doet hetquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:59 schreef RvLaak het volgende:
TK Stream werkt: http://www.tweedekamer.nl(...)naire_zaal/index.jsp
Het zal niet lang duren, er komen snel verkiezingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:01 schreef Strani het volgende:
Oh jee, nou hebben we gewoon twee sarcastische Wildersen als fractieleiders. Dat wordt wat de komende tijd.
Vind het eerder roest bruin. Past goed.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Bijna oranje hoor, voor koningin en vaderland.
Lea Bouwmeester, goed kamerlidquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die chick rechtsboven
[ afbeelding ]
not bad
Dat zou ik ook denken, maar met dit kabinet weet je maar niet. Die zitten volgens mij erg goed vastgelijmd op hun zetel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zal niet lang duren, er komen snel verkiezingen.
Ik denk dat de analyse van Roemer van vanmiddag wel waarheid wordt. Vandaag "glas, plas, was". In de nabije toekomst; instabiliteit wordt alleen maar groter tot de boel klapt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar met dit kabinet weet je maar niet. Die zitten volgens mij erg goed vastgelijmd op hun zetel.
Flauwe vraag.quote:
Niemand wil verantwoordelijk zijn voor een nog diepere crisis lijkt me? Zowel politiek als economisch.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar met dit kabinet weet je maar niet. Die zitten volgens mij erg goed vastgelijmd op hun zetel.
Klopt het is instabiel. Maar ze zullen tot het uiterste gaatje gaan om te blijven zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik denk dat de analyse van Roemer van vanmiddag wel waarheid wordt. Vandaag "glas, plas, was". In de nabije toekomst; instabiliteit wordt alleen maar groter tot de boel klapt.
Uhuh.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wel een goede vraag. Kan namelijk invloed hebben op de overige "leden" van de PVV fractie.
Zo zit het, simpel zatquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt het is instabiel. Maar ze zullen tot het uiterste gaatje gaan om te blijven zitten.
Het huidige kabinet heeft geen slagkracht meer, want geen meerderheid. Dus ze kunnen niet adequaat regeren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niemand wil verantwoordelijk zijn voor een nog diepere crisis lijkt me? Zowel politiek als economisch.
Deed het vorige kabinet ook, of eigenlijk... Alle kabinetten van Balkenende...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt het is instabiel. Maar ze zullen tot het uiterste gaatje gaan om te blijven zitten.
Die hadden een meerderheid. Dit kabinet niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deed het vorige kabinet ook, of eigenlijk... Alle kabinetten van Balkenende...
Ze is bitcherig maar dat wisten we al. En dan die zeurstem.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ze praat echt doelbewust als een belerende moeder.
'Ahh, maar dat kan ik me echt heel goed voorstellen, hoor!'
Vertrouwensregel. Lees er eens wat over.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die hadden een meerderheid. Dit kabinet niet.
Eigenlijk is het een aanfluiting dat het er nu nog zit.
Ze is wel in de leer geweest bij Halsema. Praat ook al met zo'n kaakklem. Het is gewoon eng hoe erg ze op elkaar lijken qua spraak.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:07 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ze is bitcherig maar dat wisten we al. En dan die zeurstem.
Daar heb je wel een goed punt. Toch lijkt me dat Nederland verkiezingen niet goed zal doen op de langer termijn, als je ziet hoe moeizaam de laatste kabinetsformaties gingen. Je bent bekant 2 jaar verder bij wijze van spreken. Belgie 2quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het huidige kabinet heeft geen slagkracht meer, want geen meerderheid. Dus ze kunnen niet adequaat regeren.
Bij Brinkman, niet bij Geertquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:09 schreef remlof het volgende:
Ah, dus de hypotheekrenteaftrek kan op de schop.
Ik bedoel met meerderheid, dat het kabinet nu voor elk punt wat ze willen realiseren, moeten gaan shoppen in de kamer, want ze hebben geen gegarandeerde meerderheid.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vertrouwensregel. Lees er eens wat over.
Ik denk niet dat er nog een kamermeerderheid voor is om het huidige systeem in stand te houden.quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Ik schakel net in. Is het popcornwaardig?
http://www.rnw.nl/nederla(...)-verlaat-pvv-fractiequote:Hero Brinkman spreekt in zijn persconferentie ook over het verbod op een dubbel paspoort, een PVV-standpunt dat hij afwijst. Hij zegt zelf juìst mensen met een dubbel paspoort te hebben aangenomen, en verwijst naar een medewerker die bij de persconferentie aanwezig is
Heerlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Die ongemakkelijke gezichten bij de PVV
Dus met een beetje geluk gaat het bezuinigingsakkoord naar de knoppen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef RvLaak het volgende:
[..], vooral nu Brinkman is begonnen aan het zagen aan de poten van zowel de PVV als het kabinet
Nou, ik denk niet dat er qua slagkracht niet erg veel is veranderd. Wel wat betreft stabiliteit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoel met meerderheid, dat het kabinet nu voor elk punt wat ze willen realiseren, moeten gaan shoppen in de kamer, want ze hebben geen gegarandeerde meerderheid.
De vertrouwensregel ken ik, maar zoals ik al zei, heeft dit kabinet geen slagkracht meer.
Nee, komt het er nooit. Maar vandaag gaat er niets gebeuren denk ik. Rutte is te eigenwijs en Brinkman te laf om vandaag al een motie van wantrouwen te steunenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus met een beetje geluk gaat het bezuinigingsakkoord naar de knoppen?
Slagkracht hadden ze inderdaad al niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat er qua slagkracht niet erg veel is veranderd. Wel wat betreft stabiliteit.
hij was eigenlijk wel de ''normaalste'' binnen de pvv fractie, laat ik het zo zeggen de laagste irritatiefactor. Nu blijft er bij de pvv een stelletje kneuzen over geleid door een norse zeiksnor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman is wel een vent dat hij er gewoon gaat staan
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman is wel een vent dat hij er gewoon gaat staan
Op hun iPadquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Sap bij Samsom, volgens mij zijn ze nu alles van Brinkman aan het doorlichten
Ik denk dat dat vooral het geval is dankzij het aantreden van Samsom.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Slagkracht hadden ze inderdaad al niet.
munitie verzamelenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef rubbereend het volgende:
Sap bij Samsom, volgens mij zijn ze nu alles van Brinkman aan het doorlichten
Yep.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hetzelfde ongenoegen jegens het CDA?
true, hij was de enige die nog wel eens iets zinnigs zei, de rest kotste alleen maar bagger uit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
hij was eigenlijk wel de ''normaalste'' binnen de pvv fractie, laat ik het zo zeggen de laagste irritatiefactor. Nu blijft er bij de pvv een stelletje kneuzen over geleid door een norse zeiksnor.
Que? Die zit er net.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral het geval is dankzij het aantreden van Samsom.
Ik denk wel dat er qua slagkracht wat veranderd is, omdat het (nog) veel meer afhankelijk is van andere partijen. Dus je kunt als kabinet niet meer een compleet pakket in elkaar sleutelen. Alles gaat ad hoc gebeuren, daarmee verlies slagkracht.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat er qua slagkracht niet erg veel is veranderd. Wel wat betreft stabiliteit.
Zie hier, een ware Nederlander.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef Ascendancy het volgende:
Beter valt Brinkman wel de PVV af voordat de bezuinigingen op de stufi ingaan.
Hij beweert het kabinet niet langer te steunen als het over Europa gaat, bijvoorbeeld. Dat deed Cohen nog wel. Goed, hij kondigde aan dit niet langer te doen, maar hij heeft zijn ferme taal niet in de praktijk kunnen brengen.quote:
Nou nee, niet per se... Hij kan er ook voor kiezen om alleen in de kamer te gaan zitten en de overige stemmen weg te geven (toch?)quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman laat de boel echt niet klappen, dan zit hij dik in de zorgen. Hij moet eerst een partij opbouwen en dan zal hij nog wel eens kijken.
Maar hij gaat wel wat dingen uit het gedoogakkoord blokkeren. Anders had ie net zo goed in de PVV kunnen blijven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef rubbereend het volgende:
Brinkman laat de boel echt niet klappen, dan zit hij dik in de zorgen. Hij moet eerst een partij opbouwen en dan zal hij nog wel eens kijken.
Eigen prioriteiten eerst he.quote:
Dat moest al min of meer, omdat de PVV op belangrijke punten het kabinet niet steunt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er qua slagkracht wat veranderd is, omdat het (nog) veel meer afhankelijk is van andere partijen. Dus je kunt als kabinet niet meer een compleet pakket in elkaar sleutelen. Alles gaat ad hoc gebeuren, daarmee verlies slagkracht.
Ah op die fiets.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij beweert het kabinet niet langer te steunen als het over Europa gaat, bijvoorbeeld. Dat deed Cohen nog wel. Goed, hij kondigde aan dit niet langer te doen, maar hij heeft zijn ferme taal niet in de praktijk kunnen brengen.
OK, voor mij is het nu duidelijk. Ze zijn een motie aan het formuleren waar Brinkman voor kan stemmenquote:
Hij moet wel eerst zorgen dat 'ie stemmen krijgt. Daarvoor moet 'ie een basis hebben, die heeft 'ie nu nog niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou nee, niet per se... Hij kan er ook voor kiezen om alleen in de kamer te gaan zitten en de overige stemmen weg te geven (toch?)
Het gedoogakkoord was hij ook voor, dat gaat hij vast niet doen. Maar er gaat zoveel komen wat daar niet in zit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar hij gaat wel wat dingen uit het gedoogakkoord blokkeren. Anders had ie net zo goed in de PVV kunnen blijven.
Vandaar zijn campagne voeren atmquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij moet wel eerst zorgen dat 'ie stemmen krijgt. Daarvoor moet 'ie een basis hebben, die heeft 'ie nu nog niet.
Tegelijkertijd moet ie geloofwaardig blijven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij moet wel eerst zorgen dat 'ie stemmen krijgt. Daarvoor moet 'ie een basis hebben, die heeft 'ie nu nog niet.
Hij gaat ook dingen uit het regeerakkoord blokkeren inderdaad.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het gedoogakkoord was hij ook voor, dat gaat hij vast niet doen. Maar er gaat zoveel komen wat daar niet in zit.
Hier doet de TK stream het welquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Buh, beide streams doen het niet bij me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |