Okee, jij wint met het lekkerste EVER! Nom...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:54 schreef Iemand91 het volgende:
2 aparte gerechten:
- Ovenschaal met: bladerdeeg, rode ui, appel, spruiten, ei en rookworst ()
- Pan met: spekreepjes, ui, kapucijners, prei met rookworst en gebakken ui (Captain's dinner).
Mooi!quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Okee, jij wint met het lekkerste EVER! Nom...
recept van de chick pea curry?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:43 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Links: chick pea curry (uit de vriezer) met erbij wat saag aloo(rechts dus)
Aw! Ik kwam ze bij toeval tegen op de markt in Arnhem, nog best ok geprijsd ook. Wat zijn die dingen lekker! Nouja mocht je dus in de buurt van arnhem zijn op vrijdag of zaterdag... :pquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:43 schreef minilot het volgende:
[..]
*grom* Ik ben afgelopen dinsdag de hele (grote!) markt op Blaak Rotterdam afgestruind, maar nergens ook maar één passievrucht te vinden!
#jaloersdus
Ik heb echt een jeugdtrauma van die dingen, vind ze zo niet lekker....quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]Het is lekker inderdaad
![]()
Nu 'wat' van dit:
[ afbeelding ]
Moe van Ibood hunt...
Hmm, nice! Die staat op mijn to do lijst!quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:42 schreef Lunaaa0504 het volgende:
Verrasende tatin uit Plenty. Een soort tarte tatin dus met aardappel( in karamel), ui, gedroogde tomaatjes, kaas en oregano. Het was echt superlekker.
Het is meer dat je na een half uur eens in de pot kijkt en dat je dan ziet dat je ongemerkt de halve pot hebt lopen leeg kanenquote:Op woensdag 21 maart 2012 01:43 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik heb echt een jeugdtrauma van die dingen, vind ze zo niet lekker....![]()
(maarja, gelukkig verschillen smaken)
Ik vind het knap als je daar "wat" van kan nemen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]Het is lekker inderdaad
![]()
Nu 'wat' van dit:
[ afbeelding ]
Moe van Ibood hunt...
Lekker hoor.quote:
Dat was in ieder geval een stuk minder werk geweest! Maar t recept wilde het zo en een vriendin van me was er erg tevreden over (en alle recepten uit Plenty zijn tot nu toe fantastisch) dus had er wel vertrouwen in! Hij rook heerlijk, straks nog door de blender en dan proeven!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo-is-dat, wat een werk!
Had je niet beter een aantal bollen kunnen poffen in de oven, uitknijpen en daar soep van maken?
Klinkt wel lekker though!
Neen, helaas! Het zijn bagels uit het paasassortiment van de Lidl.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
Bagels zelfgemaakt? Zo ja: RECEPT!
Ik was al bijna bang dat ik de enige wasquote:
Oe. Das wel een idee voor de volgende keer om eens te proberenquote:Op zondag 25 maart 2012 08:39 schreef minilot het volgende:
Nu al groenten aan het roosteren (wortel, rode ui, pastinaak, tomaten) voor een gepureerde pastasaus straks. Vanavond dus pasta, met saus, parmezaan en voor mijn lief een handvol Italiaanse gehaktbakketjes
Ooh ik heb zin in soepquote:Op zondag 25 maart 2012 14:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een kom tomatencremesoep met wat groentes en gehaktballetjes erin.
Vanavond broccoli, gebakken champignons, kipfilet, ijsberslasalade met van alles en aardappelkroketjes.
Veel gebakjes (pastries) hadden ze daarquote:Op zondag 25 maart 2012 14:30 schreef uniekhoorn het volgende:
WB FFT!
Wat hebbie allemaal gegeten op vakantie? Ben nu al jaloers
Mix van pinda's, katjang, amandelen en pompoenpitten gemengd met chili- en knoflookkruiden.quote:
Werd gewoon een bolletje met gebraden gehaktquote:
quote:Op maandag 26 maart 2012 20:52 schreef FutureFairytale het volgende:
bami met sate en garnalen.foe yong hai met babi pangang![]()
Klinkt als een heerlijke combinatie! Hoe smaakte die harde scherfjes steen met kaas en ketchup?quote:
Beetje flauw met die jonge kaas, volgende keer met parmezaanse kaas en mayo.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:41 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Klinkt als een heerlijke combinatie! Hoe smaakte die harde scherfjes steen met kaas en ketchup?
Ziet er goed uit!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:12 schreef YskaFredriksson het volgende:
[ afbeelding ]
Een puree van pastinaak, zoete aardappel en rode linzen gemixt met winterpostelein en een lenteuitje. Tomaatjes, groene asperges, port salut en gemalen lijn-pompoenzaad, zonnebloem- en sesamzaad en gojibessen. En daarbij 2 organic yams.. En ik zit vol!!!!
Ik heb hele grote borden en eigenlijk zat ik na 2/3e al vol.. En ik had de hele dag niks gegeten :pquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:19 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Leuk voorgerechtje... /veelvraat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op woensdag 28 maart 2012 01:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik maakte vandaag voor 8 man Mountain Meatballs, met een komkommersalade, wokgroenten met pesto en Mediterraanse rijst.
Toe banketbakkersijs met aardbeien, slagroom en chocoladesaus.
Daarna hapjes 's avonds. Monchoutaart met bosvruchten, stokbrood, brie, sweet pepper-tapenade, knoflookolijven en bladerdeeghapjes met kipsate.Veel bewogen vandaag? Stressvolle dag gehad?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
Alleen 2 uur stress gehad tijdens het koken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 01:13 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Veel bewogen vandaag? Stressvolle dag gehad?
Ik heb ook altijd veel meer honger als ik ook maar een klein beetje stress heb dan normaal.quote:Op woensdag 28 maart 2012 01:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Alleen 2 uur stress gehad tijdens het koken.
En half uurtje bewogen, niet veel dus. Ik moet binnenkort ongesteld worden, misschien is dat het
.
Meestal als ik stress tijdens koken heb ik daarna geen trek meer omdat ik al zolang in die geuren heb gezeten maar ik kreeg me daar toch een honger toen het bijna klaar was!quote:Op woensdag 28 maart 2012 01:23 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd veel meer honger als ik ook maar een klein beetje stress heb dan normaal.
Maar aan de hormonen kan het natuurlijk ook liggen.
Heb ik ook ja. Je hebt mensen die geen hap door hun keel krijgen als ze gestresst zijn en die in stressvolle periodes afvallen, ik word rusteloos en ga snaaien - of, als ik rook, rokenquote:Op woensdag 28 maart 2012 01:23 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd veel meer honger als ik ook maar een klein beetje stress heb dan normaal.
Maar aan de hormonen kan het natuurlijk ook liggen.
Nomnom, deze ga ik vanavond misschien ook maken!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Veel Lindt chocolade en bakje chips..
Zo een enorme bak salade met daarin: 500 gr ijsbergsalade, 150 gram tonijn met olie uit blik, 2 tomaten, halve komkommer, gekookt ei, 3 augurken, 1 grote rauwe ui, beetje rauwe paprika, potje sperziebonen en een dressing van : olijfolie, dille, zout, peper, mosterd, suiker, bieslook, curry en mayonaise
quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:02 schreef Muck het volgende:
Ik kreeg een ontbijtje bestaande uit hamkaascroissantjes en sinaasappelsap
Ik heb vanavond ook komkommer bij mijn maaltijd. Daar heb ik verdorie ¤1,50 voor betaald!quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:44 schreef Selestha het volgende:
Vanavond een salade met komkommer, falafel, olijven, tomaat en feta en lekker brood
Zeker bij dirk van den broek geweest? Ik zag ze ook ja, ze lagen veel opzichtiger in de stelling dan de gewone komkommersquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb vanavond ook komkommer bij mijn maaltijd. Daar heb ik verdorie ¤1,50 voor betaald!
Is het zo'n ecologisch geval. Ik zag het pas toen ik thuis was.
Daar ga ik dus met hele kleine hapjes van eten. ¤1.50 voor een komkommer!!
dan weten we in ieder geval wat je vandaag niet eetquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:43 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Ik moet echt meer groenteneten, sinds ik op kamers zit doe ik het enkel in het weekend als ik thuis eet.
quote:
druk op mijn werk. Deze periode erg onregelmatige tijden. En als ik er was, was jij op vakantie enzoquote:
Ow daar kan ik zo kwaad om worden, wat een stom gedoe. Dan is het voor mij wel een beetje klaarquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb vanavond ook komkommer bij mijn maaltijd. Daar heb ik verdorie ¤1,50 voor betaald!
Is het zo'n ecologisch geval. Ik zag het pas toen ik thuis was.
Daar ga ik dus met hele kleine hapjes van eten. ¤1.50 voor een komkommer!!
kan je tegen 2 nieuwsgierige zusjes?quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Met Pasen kom ik graag bij je brunchen
En komkommersalade is ook lekker voor 1,29
Sterkte met werken deze zomer
Is er alweer rabarber?quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ow daar kan ik zo kwaad om worden, wat een stom gedoe. Dan is het voor mij wel een beetje klaar![]()
Wij eten nu een blokje pure choco.
Ga zo maken:
Zilvervliesrijst met zelfgemaakte satesaus
Sperziebonen gekookt met ui/sambal/ketja/tomatenpuree/kruiden/knoflook
Varkenshaas
Gebakken champignons, ui, paprika, kruiden en wat room
Zelfgemaakte rabarber
Ja hoor, kan ik tegen. Paasbrunch is zo fijnquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:07 schreef The_Hives het volgende:
[..]
kan je tegen 2 nieuwsgierige zusjes?
thnx, komt wel goed. Hou wel van die drukte en kan lekker 4 weken relaxen als anderen alweer volop aan het werk zijn na de zomervakantie
![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:27 schreef Skaai het volgende:
Zojuist een te lekkere bak hummus gemaaktik zou die hele bak zo leeg willen eten
[ afbeelding ]
waar haal je die?quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nu witte chocolade eitjes met aardbeivulling als toetje
V & D heeft ze voor pasen, 250 gram voor 4 euroquote:
Best wel aardig gelukt. lekkere krokante aardappel-chips er boven op. Eentje iets te donker geworden. Qua smaak erg lekker:quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:28 schreef golfer het volgende:
Vanavond een variant op dit RTL Topchefrecept. i.p.v. heilbotfilets gebruik ik kabeljauwfilets.
Ziet er goed uit!quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Best wel aardig gelukt. lekkere krokante aardappel-chips er boven op. Eentje iets te donker geworden. Qua smaak erg lekker:
[ afbeelding ]
yum! De witte chocolade met stukjes aardbei van de Lidl is mijn favo (hou verder niet van choco) dus zal dit helemaalquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
V & D heeft ze voor pasen, 250 gram voor 4 euro(Wel duur, maar geloof me, ze zijn het waard.. Er zitten zelfs pitjes van de aardbei in de vulling, dus geen chemische zooi
)
Krokantquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Best wel aardig gelukt. lekkere krokante aardappel-chips er boven op. Eentje iets te donker geworden. Qua smaak erg lekker:
[ afbeelding ]
Behalve dan het schubbeneffect. Sjesus, heb je je 3-jarige kleinkind die aardappelschijfjes laten draperen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Best wel aardig gelukt.
[ afbeelding ]
Ja, leuk hè? 2 jaar overigens. Kon jij vast nog niet op die leeftijd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:09 schreef RobinOok het volgende:
Behalve dan het schubbeneffect. Sjesus, heb je je 3-jarige kleinkind die aardappelschijfjes laten draperen?
Wat doe je me aan, ik ben aan het afvallen en dan kom je hier mee. Nu moet ik ze wel halenquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
V & D heeft ze voor pasen, 250 gram voor 4 euro(Wel duur, maar geloof me, ze zijn het waard.. Er zitten zelfs pitjes van de aardbei in de vulling, dus geen chemische zooi
)
quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:09 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Behalve dan het schubbeneffect. Sjesus, heb je je 3-jarige kleinkind die aardappelschijfjes laten draperen?
Lees hier dan niet mee als je aan het afvallen bentquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:27 schreef Skaai het volgende:
[..]
Wat doe je me aan, ik ben aan het afvallen en dan kom je hier mee. Nu moet ik ze wel halen![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:14 schreef Welldressed het volgende:
Kop gekarameliseerde thee en een sinaasappel
quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:14 schreef Welldressed het volgende:
Kop gekarameliseerde peer thee en een perenyoghurtje. Daarvoor een calippo sinas
quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]hoe kun je thee karameliseren ?
hmm dan snap ik het nog niet.... Maarja zal wel thee met een karamel smaakje zijn dus...quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Beetle, Beetle!
Heb je nooit die irritante pickwick reclame lady gehoord op tv? Deze:
[ afbeelding ]
Het is toch gewoon thee die naar "gekaramiseerde peer" smaakt. En niet thee die naar peer smaakt en gekarameliseerd is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hmm dan snap ik het nog niet.... Maarja zal wel thee met een karamel smaakje zijn dus...
(ik zal wel dom zijn maar daar staat gekarameliseerde peer op het pakje en een plaatje van een peer met karamel erop, 2 verschillende dingen toch?)
Je hebt in ieder geval genoeg sausquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:12 schreef golfer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja tis ook gekarameliseerde peer. Denk dat diegene die alleen gekarameliseerd had geschreven het woordje 'peer' was vergeten.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is toch gewoon thee die naar "gekaramiseerde peer" smaakt. En niet thee die naar peer smaakt en gekarameliseerd is.
Tja maar bij mijn weten kun je alleen suiker karameliseren daarom vroeg ik hetquote:Op donderdag 29 maart 2012 15:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is toch gewoon thee die naar "gekaramiseerde peer" smaakt. En niet thee die naar peer smaakt en gekarameliseerd is.
Peer karameliseer je door in suikerwater te koken. De thee smaakt meer naar mix van caramel en kaneel dan naar peer vind ik maar het is wel lekker.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja maar bij mijn weten kun je alleen suiker karameliseren daarom vroeg ik hetIk zat te denken in de richting van een hele zoete peer waarin alle suiker van de peer gekarameliseerd is. Maar als ik zo receptjes lees is het meer peer met karamel, dan gekarameliseerde peer.
+ rosti wat ik nog over had.quote:Op donderdag 29 maart 2012 15:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Vnv zelfde als gisteren; honing-soja-sesam kipvleugeltjes en komkommersalade.
ah zo dusquote:Op donderdag 29 maart 2012 16:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Peer karameliseer je door in suikerwater te koken. De thee smaakt meer naar mix van caramel en kaneel dan naar peer vind ik maar het is wel lekker.
Oehh, klinkt heerlijk!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 02:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Vooraf: Salade met gerookte zalm en sesamdressing
Tussen: Tempura van groenten met soja-sesamdressing
Hoofd: Dezi Bulgogi; gecarameliseerd en pittig gemarineerd varkensvlees met champignons en uien. Met verschillende bijgerechtjes als pittige- en zoutige komkommer, kimchi en tofu. Dit met slabladeren geserveerd. Kommetje kleefrijst erbij.
Toe: Hapje groene thee ijs geproefd, verder alleen een kop Koreaanse maisthee.
Koreaans is zo lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |