abonnement Unibet Coolblue
pi_109286490

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage


Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_109286797
Een jaar geleden stond de AEX op 365. Raar, ik heb het gevoel dat we nu veel hoger staan.
pi_109292435
Even terugkomend op ipad, wel weer gewoon 3 miljoen verkocht.

http://news.cnet.com/8301(...)s-sold-since-launch/
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  maandag 19 maart 2012 @ 22:52:03 #4
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109295453
Vandaag trouwens op de dag af 3 jaar 'actief' op de beurs. *O* Moge de komende 3 jaar eenzelfde kennis-curve hebben. Éen virtueel biertje aan ieder uit dit topic. :P

Weet nog wel dat ik mijn eerste aandelen kocht: ING GROUP. Omdat ze van de ¤30 afkwamen dus moest wel goedkoop zijn. ^O^ Staatsingrepen? Faillissement? Nooit van gehoord. :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 maart 2012 @ 22:59:29 #5
862 Arcee
Look closer
pi_109295792
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:52 schreef Sokz het volgende:
Vandaag trouwens op de dag af 3 jaar 'actief' op de beurs. *O* Moge de komende 3 jaar eenzelfde kennis-curve hebben. Éen virtueel biertje aan ieder uit dit topic. :P

Weet nog wel dat ik mijn eerste aandelen kocht: ING GROUP. Omdat ze van de ¤30 afkwamen dus moest wel goedkoop zijn. ^O^ Staatsingrepen? Faillissement? Nooit van gehoord. :D
Ik weet nog dat ING op 2.80 euro stond. :{
pi_109303439
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Een jaar geleden stond de AEX op 365. Raar, ik heb het gevoel dat we nu veel hoger staan.
Dat gevoel is niet verwonderlijk, omdat de Dow Jones, de S&P 500 en de Nasdaq allemaal hoger staan. Ik denk dat Europa in het algemeen wat achter blijft.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 17:19:14 #7
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109318803
Die bullvsbear competitie:

U heeft in deze week een score van 508% behaald. U neemt hiermee de 295e positie in na de eerste week. Wint u de tweede weekprijs? Of eindigt u op 31 maart bovenaan en wint u de geheel verzorgde reis naar Chicago? Alles is nog mogelijk.

mehh waren meer met die alles of niets tactiek. :P
pi_109319454
Shell vandaag ruim een procent eraf. Nu gaan ze de 22e exdividend. Lijkt met mooi moment om in te stappen..
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:04:53 #9
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109320636
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:36 schreef the85mc het volgende:
Shell vandaag ruim een procent eraf. Nu gaan ze de 22e exdividend. Lijkt met mooi moment om in te stappen..
Ik dacht 9 mei?
Paardelul !!!
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:46:32 #10
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109322017
Mehh ik wil die kut olies <25 oppakken maar ze zijn weerstandig.
pi_109325983
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 18:46 schreef Sokz het volgende:
Mehh ik wil die kut olies <25 oppakken maar ze zijn weerstandig.
Ik wil ze met geen tang vastpakken. :) Gewoon, uit principe :P
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:04:30 #12
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109326222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik wil ze met geen tang vastpakken. :) Gewoon, uit principe :P
Moraalridder. :P
pi_109327081
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:04 schreef Sokz het volgende:

[..]

Moraalridder. :P
Meer omdat het een autistisch bedrijf waar het vooral gewaardeerd wordt als je niks kan, maar het wel leuk weet te presenteren. En als je de leuning vasthoudt.
Niets ten nadele van de technische mensen overigens, die doen het erg goed. Maar er loopt toch een partij incompetent gajes rond daar op de diverse hoofdkantoren....
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:30:43 #14
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_109327733
Waarom stijgt KPN nu steeds?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_109327990
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:30 schreef AQuila360 het volgende:
Waarom stijgt KPN nu steeds?
De hele telecom sector is vandaag gestegen.

Ik gok ongezien op een adviesverhoging voor de sector, omdat alle verhalen over prijserosie en regelgeving nogal overmatig ingeprijsd zijn?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 23:33:21 #16
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_109339432
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:56 schreef Superheld het volgende:
Even terugkomend op ipad, wel weer gewoon 3 miljoen verkocht.

http://news.cnet.com/8301(...)s-sold-since-launch/
Dat is veel, maar het zegt tegelijkertijd ook niks. De iPad 1 en iPad 2 werden niet in zoveel landen tegelijk gelanceerd. Het is dus nog even afwachten wat de iPad op langere termijn gaat doen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de iPad 3 met gemak de iPad 2 gaat evenaren qua verkoopcijfers, het is echter de vraag in hoeverre Apple de groei van vorig jaar kan matchen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_109340080
De temperatuursontwikkeling op de ipad3 schijnt enorm te zijn.
Het eerste smetje?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_109347786
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:46 schreef fedsingularity het volgende:
De temperatuursontwikkeling op de ipad3 schijnt enorm te zijn.
Het eerste smetje?
Naah, hoeveel mensen gebruiken dat om zwaar om te gamen enz? En dan is dat sowieso te verwachten.

Het doelpubliek merkt dat nauwelijks of niet. Dat met de antennes was erger dan denk ik, en dat is ook geen punt gebleken.
pi_109347956
Mooi om te zien hoe TNT Express nu eigenlijk dienst doet als een zero coupon/perputual bond. Volgens RTL-Z wordt de aanvraag voor overname binnen 8 weken ingediend bij de AFM dus als de deal binnen 3 maanden rond is dan bedraagt de interest ruim 3.6% per jaar. En als de deal niet doorgaat dan weet je dat iemand anders 8% meer heeft geboden. Ook niet slecht. :7
One man's trash, another man's treasure.
pi_109349624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:42 schreef Arkai het volgende:
Mooi om te zien hoe TNT Express nu eigenlijk dienst doet als een zero coupon/perputual bond. Volgens RTL-Z wordt de aanvraag voor overname binnen 8 weken ingediend bij de AFM dus als de deal binnen 3 maanden rond is dan bedraagt de interest ruim 3.6% per jaar. En als de deal niet doorgaat dan weet je dat iemand anders 8% meer heeft geboden. Ook niet slecht. :7
Zit er geen ontbindende voorwaarde voor boekenonderzoek meer in dan?
pi_109349893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zit er geen ontbindende voorwaarde voor boekenonderzoek meer in dan?
Van wat ik gelezen heb:

quote:
UPS heeft tevens bekendgemaakt dat het bod aan een aantal voorwaarden moet voldoen, waaronder een 80%-minimum voor het aantal aandeelhouders dat met het bod akkoord moet gaan, en relevante mededingingseisen. Beide bedrijven zijn ook akkoord gegaan met een 'material adverse effect'-clausule, waarmee UPS de kans krijgt zijn bod in te trekken als TNT's prestaties sterk verslechteren.
Ik weet niet of dit ook valt onder het boekonderzoek?
One man's trash, another man's treasure.
pi_109350101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:33 schreef Arkai het volgende:

[..]

Van wat ik gelezen heb:

[..]

Ik weet niet of dit ook valt onder het boekonderzoek?
Neen, dat valt er niet onder. Dat is als ze operationeel opeens naadje gaan draaien, maar dat deden ze al, en dat zullen we wel niet uit elkaar laten vallen in 6 weken.

Hmm, dan vind ik die prijs nog ongelofelijker :)
pi_109353177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hmm, dan vind ik die prijs nog ongelofelijker :)
Synergievoordelen. Meestal is dat een argument dat in de praktijk niet of nauwelijks te realiseren blijkt. In het geval van twee postbezorgers geloof ik dat argument echter wel.
pi_109353855
Weinig nieuws hier over Ziggo. Ik verwacht daar niet al te veel van op termijn. Ze kunnen niet veel verder groeien en ze krijgen steeds meer last van internetbased diensten. Dus ik zie het somber in voor Ziggo. Naar mijn idee is dit puur gedaan zodat de commissarissen en bestuur even flink kunnen cashen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:26:49 #25
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109354146
Ik snap die hele business niet. Dat ze 't alleen doem om te laten cashen geven ze ook ronduit toe. :P
  donderdag 22 maart 2012 @ 02:44:04 #26
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109375210
http://www.lynx.nl/autotrader.php
http://www.lynx.nl/autotrader_systemen.php

• Geweldige returns, met weinig risico.
• Zeer consistente resultaten als ik die grafiekjes mag geloven, terwijl de markten heen en weer stuiteren.
• Dubieuze complexe "algoritme strategie".
• Alleen mogelijk in te stappen met minstens 5 figure amounts.
• Haast te goed om waar te zijn.

Ben ik te paranoïde om te denken dat dit een ponzi scheme is? :@
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_109375761
quote:
11s.gif Op donderdag 22 maart 2012 02:44 schreef monkyyy het volgende:
http://www.lynx.nl/autotrader.php
http://www.lynx.nl/autotrader_systemen.php

• Geweldige returns, met weinig risico.
• Zeer consistente resultaten als ik die grafiekjes mag geloven, terwijl de markten heen en weer stuiteren.
• Dubieuze complexe "algoritme strategie".
• Alleen mogelijk in te stappen met minstens 5 figure amounts.
• Haast te goed om waar te zijn.

Ben ik te paranoïde om te denken dat dit een ponzi scheme is? :@
Dat weet ik niet met geweldige consistente returns met weinig risico bestaat niet :)
En zo het wel bestaat, stel je dat niet ter beschikking aan klanten, maar leen je centjes en doe je het zelf :)

Dus misschien geen ponzi scheme, maar wel provisiegedreven onzin :)
pi_109377463
Ik kwam er afgelopen week toevallig achter dat op alle pc's op de uni Thomson Reuters Datastream te benaderen is. Iemand die daar nog leuke trucjes voor weet of een wat eenvoudigere handleiding die, in tegenstelling tot vele andere, niet enorm dik is?
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:24:40 #29
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109377635
quote:
11s.gif Op donderdag 22 maart 2012 02:44 schreef monkyyy het volgende:
http://www.lynx.nl/autotrader.php
http://www.lynx.nl/autotrader_systemen.php

• Geweldige returns, met weinig risico.
• Zeer consistente resultaten als ik die grafiekjes mag geloven, terwijl de markten heen en weer stuiteren.
• Dubieuze complexe "algoritme strategie".
• Alleen mogelijk in te stappen met minstens 5 figure amounts.
• Haast te goed om waar te zijn.

Ben ik te paranoïde om te denken dat dit een ponzi scheme is? :@
Zo'n misleidend '70% ' kopje. Alsof het de klant wat boeit dat 70 procent van de handel tegenwoordig geautomatiseerd is.
pi_109381910
Overigens heeft Interactive Brokers een API ter beschikking om zelf een systeem op aan te sluiten. Ik vind het ook vaag dat Lynx niet de toegang tot hetzelfde platform geeft omdat ze niets meer zijn dan een zusterbedrijf. Hoe dan ook, met zijn allen traden via één systeem is schreeuwen om centen af te tikken. :')
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:54:25 #31
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109384220
Ik zit erover na te denken om een klein ritje te doen met SNS.
Morgen na herstel weer verkopen.

Laatste tijd herstelden ze altijd wel een paar procent na het verlies van de dag ervoor.
Paardelul !!!
pi_109386335
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:54 schreef Arkai het volgende:
Overigens heeft Interactive Brokers een API ter beschikking om zelf een systeem op aan te sluiten. Ik vind het ook vaag dat Lynx niet de toegang tot hetzelfde platform geeft omdat ze niets meer zijn dan een zusterbedrijf. Hoe dan ook, met zijn allen traden via één systeem is schreeuwen om centen af te tikken. :')
Ik vermoed eigenlijk dat dit systeem van Lynx wordt uitgevoerd op de infrastructuur van Interactive Brokers. Lynx is wederverkoper van IB, dus waarom zouden ze een eigen handelsstructuur bouwen. Daarom denk ik ook niet dat het een Ponzi-scheme is: je inleg wordt dan op een rekening van IB gestort en door IB gerapporteert via je eigen account.

Het gemeldde historische rendement vind ik ook verdacht goed en consistent. Zou het inclusief de maandelijkse bijdrage zijn?

Wat je bij fondshuizen vaak ziet, is dat ze met een x aantal fondsen beginnen en dan de slecht lopende fondsen opheffen. Logisch dat er dan uiteindelijk een paar fondsen overblijven met een goed historisch rendement (survival bias).
pi_109389808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:52 schreef jaco het volgende:
Ik vermoed eigenlijk dat dit systeem van Lynx wordt uitgevoerd op de infrastructuur van Interactive Brokers. Lynx is wederverkoper van IB, dus waarom zouden ze een eigen handelsstructuur bouwen. Daarom denk ik ook niet dat het een Ponzi-scheme is: je inleg wordt dan op een rekening van IB gestort en door IB gerapporteert via je eigen account.

Het gemeldde historische rendement vind ik ook verdacht goed en consistent. Zou het inclusief de maandelijkse bijdrage zijn?

Wat je bij fondshuizen vaak ziet, is dat ze met een x aantal fondsen beginnen en dan de slecht lopende fondsen opheffen. Logisch dat er dan uiteindelijk een paar fondsen overblijven met een goed historisch rendement (survival bias).
Wat eigenlijk de grootste red flag is, is dat je niet weet hoe het systeem in elkaar steekt. Als het namelijk echt zo goed zou zijn dan zou Lynx wel op eigen rekening gaan traden. Zulke mooie grafiekjes kunnen incidenteel voorkomen maar hoeven nog niet te betekenen dat het systeem ook echt stabiel is. SeLang had bijvoorbeeld een keer een mooie backtest gedraaid op een of andere forexstrategie waarvan de tradegeschiedenis beter was maar blijkbaar te risicovol om er echt mee de markt op te gaan. Grafiekjes alleen zijn niet genoeg. Daarnaast gaan ze nu live met een veel grotere hoeveelheid contracten dus het is maar te bezien of het in de toekomst ook werkt.

Aan de andere kant zijn de provisies zo hoog dat deze het rendement van de strategie kunnen verslaan. Ik lees dat er ongeveer 50 trades per jaar gedaan worden. Voor iedere aan- en verkoop is dat al 6 euro, dus omgerekend 300 euro per jaar. Jaarlijkse abonnementskosten bedragen 59x12 = 708 euro en van de winst die overblijft moet nog eens 10% gekort worden. Bij een accountgrootte van 10k en een traderendement van 20% wordt er dus verlies gemaakt. Verdere conclusies moeten mensen natuurlijk voor zich maken maar voor de gemiddelde particulier is het denk ik niet interessant.

Edit: Ik zie dat de abonnementskosten in sommige gevallen veel hoger kunnen uitvallen. Ik vind het een beetje aan de hoge kant.
One man's trash, another man's treasure.
pi_109390494
Inderdaad, stel dat je enorm veel geld met zoiets zou kunnen verdienen. Dan zou ik dat zelf maximaal gaan doen en geld gaan lenen. Waarom zou ik anderen daar bij in trekken. Klinkt egoistisch, maar een bank/broker is niet opgericht om winsten te delen, maar puur om winst te maken.
pi_109391876
Ik heb het nog even met Excel gecheckt maar je houdt dus inderdaad heel weinig resultaat over na een monsterrendement van 20% (niet per se verlies). Het hangt er een beetje van af of ze de 10% provisie per maand rekenen of per jaar. Maar goed, het is wel leuk dat ze het op deze manier aan de man brengen. Het idee is namelijk wel erg gaaf.
One man's trash, another man's treasure.
pi_109392541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:31 schreef Arkai het volgende:
Ik heb het nog even met Excel gecheckt maar je houdt dus inderdaad heel weinig resultaat over na een monsterrendement van 20% (niet per se verlies). Het hangt er een beetje van af of ze de 10% provisie per maand rekenen of per jaar. Maar goed, het is wel leuk dat ze het op deze manier aan de man brengen. Het idee is namelijk wel erg gaaf.
:?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_109393976
Ik denk dat ik het raadsel van de consistente rendementen al gevonden heb ....

Ik heb op andere beleggersfora and via Google gezocht naar ervaringen van gebruikers met Lynx Autotrader. Die zijn er niet, maar het valt op dat de overige verwijzingen naar dit systeem allemaal zeer recent zijn. Volgens mij is het product nog maar net gelanceerd. Dit betekent dat de getoonde rendementen vanaf 2006 waarschijnlijk fictief zijn. Als je nauwkeurig de teksten op de Lynx site leest, zie je ook nergens dat duidelijk wordt gesteld dat deze systemen in 2006/2007 al liepen en dat er beleggers in waren..

Dit betekent dat de algoritmes achter de systemen waarschijnlijk met behulp van backtesting zijn ontwikkeld. Oftewel: je ontwerpt een basissysteem en je sleutelt net zo lang aan de variabelen totdat er een goed rendement ontstaat op basis van de historische beurskoersen. Met behulp van de pc heb je al redelijk snel zo'n systeem te pakken.

Dit staat ook bekend als curvefitting en datamining bias. Een dergelijk ontwikkeld systeem is in de praktijk meestal waardeloos. Het is geoptimaliseerd voor 1 specifieke variant van de marktkoersen, namelijk de variant zoals die zich de afgelopen 5 jaar heeft gerealiseerd. Wat betreft de toekomst staat de belegger echter voor een eindeloos aantal varianten en het is maar de vraag hoe het systeem in sommige daarvan zal reageren.
pi_109399313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:51 schreef Kirov het volgende:

[..]

:?
Ik had het over het hoofd gezien maar er wordt dus 10% per kalenderjaar gerekend. Het kan net zo goed maandelijks gebeuren namelijk. Een kennis kreeg bijvoorbeeld een keer door de bank aangepraat gekregen dat hij een variabele rente moest kiezen die elke maand zou veranderen. Dat zou verstandig zijn omdat de rentegroei in een stijgende lijn zat. Hij moest echter wel iedere maand capital gain tax afdragen waardoor zijn nettoresultaat uiteindelijk iets lager bleek te liggen dan wanneer hij gewoon een vaste rente voor langere tijd had gekozen; zelfs bij stijgende rentes die inderdaad voorkwamen in dat jaar.
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:57:37 #39
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109399860
heb ook maar eens een turbotje genomen op de VIX :s)
pi_109400002
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:57 schreef Shispeed het volgende:
heb ook maar eens een turbotje genomen op de VIX :s)
Neem snel je winst als je het hebt, je hebt een turbo op een vix future.
Leuk voor korte periodes maar op lange termijn loopt ie leeg door het doorrollen van de future.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_109425917
Misschien een stomme vraag, maar ik zit net wat tussen de lokale fondsen te neuzen en het valt me op dat er veel buitenlandse ondernemingen genoteerd zijn als lokaal fonds aan de Amsterdamse beurs. Bijvoorbeeld Boeing, Telefonica, Cisco, Microsoft etc. Is dit voor belastingredenen? En zo ja, mocht je aandelen in een van die bedrijven willen kopen kun je dan als Nederlander zijnde beter de volwaardige aandelen aan de NYSE kopen of die aan de Amsterdamse beurs? Ik neem aan dat ze niet precies hetzelfde vertegenwoordigen namelijk, maar kan ook nergens vinden waarin het verschil precies zit.
pi_109426405
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:13 schreef Bananenman het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik zit net wat tussen de lokale fondsen te neuzen en het valt me op dat er veel buitenlandse ondernemingen genoteerd zijn als lokaal fonds aan de Amsterdamse beurs. Bijvoorbeeld Boeing, Telefonica, Cisco, Microsoft etc. Is dit voor belastingredenen? En zo ja, mocht je aandelen in een van die bedrijven willen kopen kun je dan als Nederlander zijnde beter de volwaardige aandelen aan de NYSE kopen of die aan de Amsterdamse beurs? Ik neem aan dat ze niet precies hetzelfde vertegenwoordigen namelijk, maar kan ook nergens vinden waarin het verschil precies zit.
Neen, dacht ik niet.

Telefonica heeft een NL notering omdat ze ooit Endemol hebben overgenomen tegen (partiele) betaling in aandelen.

Die andere weet ik niet, maar ik kan zo niet bedenken wat de fiscale achtergrond zou moeten zijn. Heel wellicht iets met dividendbelasting of welicht vroeger kapitaalsbelasting of wellicht het verdrag US - NL. Maar dat is dan iets specifieks.

Je kunt in ieder geval beter in de US kopen, want veel betere liquiditeit. Als je van je NL stukken afmoet (zo je die al kunt kopen), is de kans groot dat ze in een lege markt vallen.
pi_109436553
Que?

quote:
Apple Flash Crash: Stock Halted After Trade Causes 9% Plunge
http://finance.yahoo.com/(...)alted-162011818.html

Hoe kan een trade van 100 stuks dat veroorzaken? :D
pi_109437754
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Que?

[..]

http://finance.yahoo.com/(...)alted-162011818.html

Hoe kan een trade van 100 stuks dat veroorzaken? :D
Gebrek aan liquiditeit bij Bats misschien :P
pi_109482328
http://fd.nl/beleggen/top(...)n-de-obligatie-index

quote:
Weg uit de dwangbuis van de obligatie-index
Frank van Alphen
vrijdag 23 maart 2012, 17:05


Steeds meer fondsmanagers stappen af van de conventionele index voor staatsobligaties en kiezen voor andere benchmarks.

Stel, je wordt bankdirecteur in een klein stadje. Je vraagt een lijst met de klanten met de hoogste schuld. Vervolgens ga je op bezoek bij die klanten en vraagt of ze nog meer willen lenen. Volgens Stéphane Monier van de Zwitserse vermogensbeheerder Lombard Odier is dat ongeveer de werking van de index bij beleggen in obligaties.

De doorsnee-obligatie-index is samengesteld op basis van marktkapitalisatie. Hoe hoger de schuld, hoe groter het gewicht in de index. Bij Duitsland is dat geen probleem, maar wel bij landen waar de schuld in verhouding tot het bbp uit de klauwen loopt. Een fondsmanager die niet te veel mag afwijken van de index is bijvoorbeeld gedwongen flink in Italiaans schuldpapier te stappen. Italië is in de index voor eurostaats­leningen goed voor zo’n 24%.
‘Je zou juist op zoek moeten naar de klanten die de capaciteit hebben hun leningen terug te betalen’, aldus Monier, die sinds 1990 in de obligatiehandel zit. Om deze werkwijze te kunnen toepassen bij het beleggen in leningen van landen en bedrijven heeft Lombard Odier de standaard­index in 2010 vaarwel gezegd.

Lombard Odier is overgestapt op ‘fundamental benchmarking’: de vermogensbeheerder let op liquiditeit en hanteert bepaalde macro-economische criteria. Monier: ‘Belangrijk zijn onder meer de schuld/bbp-ratio en de groei. Een relatief hoge schuld hoeft geen probleem te zijn als de economie flink groeit. Als de groei laag is, is het risico op wanbetaling bij een hoge schuld levensgroot aanwezig.’ De fondsmanager is verder alert op de kredietwaardigheid en sociaal-demografische factoren. ‘Overheden met een vergrijzende bevolking hebben toezeggingen gedaan op het gebied van pensioenen en zorg die in de toekomst kunnen leiden tot financieringsproblemen.’

Ook andere vermogensbeheerders hebben de traditionele index voor staatsobligaties afgedankt. ‘We geloven niet meer in regionale obligatiefondsen. Bij die fondsen loopt de belegger het risico dat hij te geconcentreerd in een paar landen belegt. Dat is een van de lessen die we geleerd hebben van de schuldencrisis’, zegt Dieter Gassner, hoofd vastrentend bij LGT Capital Management.

De Liechtensteinse vermogensbeheerder heeft zijn regionale dollar- en eurofondsen op laten gaan in een bestaand wereldwijd beleggend obligatiefonds. ‘Het grote voordeel is de veel grotere spreiding over landen’, zegt Gass­ner. ‘Bovendien biedt zo’n fonds de mogelijkheid verschillende beleggingsstrategieën uit te voeren. Bij een kleiner fonds is dat lastig.’‘Een wereldwijd fonds kan ook beleggen in euro-obligaties uitgegeven door Oostenrijk en Canada’, aldus Gassner. Ook hij is kien op de liquiditeit. ‘Een belegger moet altijd kunnen uitstappen. Vandaar dat de verhandelbaarheid van obligaties voor ons ook een belangrijk criterium is.’

Delta Lloyd heeft ook afstand genomen. ‘We kijken wel naar de benchmark, maar varen onze eigen koers’, zegt Sandor Steverink, fondsmanager van het Delta Lloyd Eurofonds. ‘Die benchmark wordt gemaakt door de investment banks. Een lening met een grote marktkapitalisatie komt vanzelf in de index. Hierdoor moeten grote beleggers zo’n lening wel kopen. Dat maakt het voor zakenbankiers die zo’n lening moeten onderbrengen een stuk eenvoudiger.’ Steverink verkocht vorig jaar alle Italiaanse staatsleningen omdat hij het landenrisco te hoog vond. ‘Een land met een structureel tekort merkt dat lenen snel duurder wordt. Daardoor stijgt de schuld en wordt lenen nog duurder. Het is moeilijk die neerwaartse spiraal te doorbreken.’

Alle drie de fondsmanagers claimen dat de nieuwe aanpak vruchten afwerpt. Het fonds van Delta Lloyd is door Morningstar genomineerd in de categorie eurofondsen. Gassner en Monier stellen dat hun fondsen het de afgelopen tijd beter hebben gedaan dan traditionele fondsen die zich vastklampen aan de euro-index.
pi_109487294
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:16 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Ik kwam er afgelopen week toevallig achter dat op alle pc's op de uni Thomson Reuters Datastream te benaderen is. Iemand die daar nog leuke trucjes voor weet of een wat eenvoudigere handleiding die, in tegenstelling tot vele andere, niet enorm dik is?
Gebruik Excel plug in
pi_109487668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:31 schreef jaco het volgende:
Ik denk dat ik het raadsel van de consistente rendementen al gevonden heb ....

Ik heb op andere beleggersfora and via Google gezocht naar ervaringen van gebruikers met Lynx Autotrader. Die zijn er niet, maar het valt op dat de overige verwijzingen naar dit systeem allemaal zeer recent zijn. Volgens mij is het product nog maar net gelanceerd. Dit betekent dat de getoonde rendementen vanaf 2006 waarschijnlijk fictief zijn. Als je nauwkeurig de teksten op de Lynx site leest, zie je ook nergens dat duidelijk wordt gesteld dat deze systemen in 2006/2007 al liepen en dat er beleggers in waren..

Dit betekent dat de algoritmes achter de systemen waarschijnlijk met behulp van backtesting zijn ontwikkeld. Oftewel: je ontwerpt een basissysteem en je sleutelt net zo lang aan de variabelen totdat er een goed rendement ontstaat op basis van de historische beurskoersen. Met behulp van de pc heb je al redelijk snel zo'n systeem te pakken.

Dit staat ook bekend als curvefitting en datamining bias. Een dergelijk ontwikkeld systeem is in de praktijk meestal waardeloos. Het is geoptimaliseerd voor 1 specifieke variant van de marktkoersen, namelijk de variant zoals die zich de afgelopen 5 jaar heeft gerealiseerd. Wat betreft de toekomst staat de belegger echter voor een eindeloos aantal varianten en het is maar de vraag hoe het systeem in sommige daarvan zal reageren.
Laatst adverteerden ze er nog mee dat het nieuw is, dus vrij logisch dat ze in 2006 nog niet live waren.

Natuurlijk backtest en ontwikkel je een systeem op basis historische koersen. De truc is echter om te zorgen dat die ook werkt in out of sample data. Ben benieuwd hoe lang de systemen het volhouden, ze zullen toch niet hun eigen graf graven? Ondertussen maar een paar screenshots maken van de huidige systemen, kijken hoe groot het verloop is ;)
pi_109489959
Al dat zoeken naar het winnende systeem doet mij toch erg denken aan middeleeuwse alchemie :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 maart 2012 @ 21:34:49 #49
862 Arcee
Look closer
pi_109509061
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:34 schreef Arcee het volgende:
Topvoetbal met uw belastinggeld

Dit is toch ook belachelijk.
Eigenlijk alleen maar goed zulk nieuws. Zo komt dat hele circus een stuk dichterbij de gemiddelde burger, was toch een beetje abstract. Maar nu hun cluppie Ajax (oid) opeens de dupe is zal er flink kritiek komen op evt komende blanco cheques.
  maandag 26 maart 2012 @ 02:35:14 #51
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109519218
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:59 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Neem snel je winst als je het hebt, je hebt een turbo op een vix future.
Leuk voor korte periodes maar op lange termijn loopt ie leeg door het doorrollen van de future.
weet ik ;)
pi_109531944
quote:
Bejaarde klaagt Apple aan voor gebroken neus

NEW YORK - Een 83-jarige vrouw heeft haar neus gebroken, toen ze zich stootte tegen de glazen voorgevel van een Applewinkel in de Amerikaanse staat New York.

Ze eist nu een miljoen dollar schadevergoeding van het computerbedrijf, meldde de Amerikaanse zender CBS maandag.

Volgens de advocaat van de bejaarde heeft het slachtoffer zich niet gerealiseerd dat ze op een glazen wand afliep toen ze het gebouw bereikte. De coole en moderne architectuur die Apple toepast in zijn winkels, kan oude mensen als haar cliënt in verwarring brengen, aldus de raadsvrouw.
In Verenigde Staten klagen mensen elkaar en bedrijven veel sneller aan dan in Europa. De toegekende schadevergoedingen lopen soms tot in de miljoenen.
bron: http://www.nu.nl/tech/277(...)e-gebroken-neus.html

Kijken wat de koers van AAPL doet :+
  maandag 26 maart 2012 @ 16:01:34 #53
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109532678
Waarom niet de oude Romeinen aanklagen, voor het uitvinden van doorzichtig glas, dat zijn de echte boosdoeners in dit verhaal.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_109532845
quote:
11s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:01 schreef monkyyy het volgende:
Waarom niet de oude Romeinen aanklagen, voor het uitvinden van doorzichtig glas, dat zijn de echte boosdoeners in dit verhaal.
Van een kale Romeinse kip kun je niks plukken, he :D
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:03:43 #55
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109558884
Even een vraagje

Hoe werkt het als je dividend krijgt uitgekeerd en kunt kiezen uit cash of aandelen. Word dit via de bank/broker aan je gevraagd?
Paardelul !!!
pi_109559211
Je moet het zelf aangeven geloof ik.
pi_109563212
Binnenkort loopt Operation Twist tot haar einde en volgens Bill Gross zal de FED in april een nieuwe ronde van QE3 aankondigen die vooral zal bestaan uit het kopen van MBS. Volgens Bill zal het stoppen van Operation Twist de inflatie mogelijk gaan aanjagen maar wat voor gevolgen zullen een grootschalige opkoop van hypotheekschuld ditmaal teweeg brengen? Je zou zeggen dat er inmiddels als flink is afgeschreven op hypotheken. Is QE3 echt nodig?
One man's trash, another man's treasure.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:33:23 #58
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109578408
Mensen die tegen mij zeggen dat een kleine positie hebben in de tabaksindustrie not done is maar zelf 80% van zijn portefeuille in shell heeft zitten. :')
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_109578499
Wat is er mis met de tabaksindustrie?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:38:40 #60
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109578672
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:35 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is er mis met de tabaksindustrie?
Ja, Philip Morris maakt de sigaretten zo verslavend mogelijk en men wordt er ziek door. Ethisch onverantwoord. :'( :'(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_109579140
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:38 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ja, Philip Morris maakt de sigaretten zo verslavend mogelijk en men wordt er ziek door. Ethisch onverantwoord. :'( :'(
Oh op die manier :D

Er is toch ook zo'n beleggingsfonds wat alleen maar in 'slechte' dingen investeert? Wapens, drank, Sigaretten, porno e.d.

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Vice_Fund
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:58:40 #62
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109579632
Haha wat een bazenfonds.

Average 11.02%

Easy sinds 2003.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:01:14 #63
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_109586317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Oh op die manier :D

Er is toch ook zo'n beleggingsfonds wat alleen maar in 'slechte' dingen investeert? Wapens, drank, Sigaretten, porno e.d.

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Vice_Fund
Geinig :9

Wie was hier ook alweer fan van Novo Nordisk?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:06:55 #64
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109586666
Zittende elf

wat dan?

[ Bericht 45% gewijzigd door Sokz op 28-03-2012 00:41:09 ]
pi_109604133
Ik zit eraan te denken een rekening te openen bij saxobank. Als je wordt uitgenodigd door een bestaande klant kun je beide een bonus ontvangen. Dus als er hier iemand bij saxo een rekening heeft en interesse hiervoor heeft PM me dan even.
pi_109609499
Over Novo Nordisk gesproken:

*AMYLIN SAID TO HAVE REJECTED $3.5 BILLION BID BY BRISTOL-MYERS

quote:
Amylin Pharmaceuticals, Inc. is a biopharmaceutical company that discovers, develops, and commercializes
medicines for diabetes and obesity. The Company's marketed products include treatments for adults
with type 1 and type 2 diabetes.
pi_109613136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:01 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Wie was hier ook alweer fan van Novo Nordisk?
Vertel? ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_109632257
ga niet traden!!! dan word je zo. :'(

  woensdag 28 maart 2012 @ 22:44:37 #69
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109632570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:39 schreef 123dudeguys het volgende:
ga niet traden!!! dan word je zo. :'(

ik snap wel waarom hij zijn geld verliest 8)7
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:55:06 #70
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109633229
Paardelul !!!
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:06:21 #71
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109633947
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:39 schreef 123dudeguys het volgende:
ga niet traden!!! dan word je zo. :'(

Moet je eens voorstellen hoe die man tekeer zou gaan als hij vandaag schoenen koopt en de volgende dag is het in de verkoop. :'(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:04:26 #72
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_109663851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vertel? ;)
Nee wou weten hoe en wat je er nu van vond, nog steeds positief of?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_109664117
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nee wou weten hoe en wat je er nu van vond, nog steeds positief of?
Dat moet een rethorische vraag aan Den Zittende Elf zijn ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:16:15 #74
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109692101
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat moet een rethorische vraag aan Den Zittende Elf zijn ;)
Novo Nordisk is het enige aandeel wat ik wel tot mn pensioen in mn aandelen portefeuille wil hebben.

Beste in zijn sector, veel centen. Groei bedrijf in een sector wat zelf nog veel sneller groeit. Kosten medische zorg gaan nog flink omhoog, aantal patienten die suikerziekte krijgen zie ik ook nog wel stijgen, Novo kan hier van profiteren.

En voor alle kleine Aziatische bedrijfjes die Novo willen kopieren (zoals Dino al eens zei), vingers crossed dat Novo dat soort grut gewoon overneemt ;).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_109693694
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:06 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Moet je eens voorstellen hoe die man tekeer zou gaan als hij vandaag schoenen koopt en de volgende dag is het in de verkoop. :'(
Als je kijkt naar zijn laatste paar videos dan wordt hij steeds gekker! hij maakt nu videos met alleen zijn hoofd en dat is eng! Ik weet dat want ik ben subscribed ;(

Hij denkt ook dat hij jezus christus is.

Kortom, van de aandelenmarkt word je gek begin er niet aan. :Y
pi_109697088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Beste in zijn sector, veel centen. Groei bedrijf in een sector wat zelf nog veel sneller groeit. Kosten medische zorg gaan nog flink omhoog, aantal patienten die suikerziekte krijgen zie ik ook nog wel stijgen, Novo kan hier van profiteren.
Het is misschien een mooi bedrijf, maar het aandeel is op dit moment dan ook stevig geprijsd. Ik heb even de Key Stats van Morningstar geripped ....

quote:
Price/Earning TTM 26.90
Price/Book -
Price/Sales TTM 6.90
Rev Growth (3 year avg) 13.31
EPS Growth (3 year avg) 22.48
Operating Margin % TTM 31.08
Net Margin % TTM 23.70
ROE TTM 39.62
Debt/Equity 1.66
Ik geef toe dat die margins, groei en ROE uitstekend zijn. De P/E en de P/S is echter ook zeer hoog. Ook de Debt/Equity wijst op een vrij hoge leverage. De dividend yield is trouwens 1.81 %, ook niet echt om bij te juichen.

Het aandeel staat nu op kr 774.02, maar stond in maart 2009 nog op kr 250. Ik vraag me af of al het optimisme rond dit bedrijf inmiddels niet in de koers is verwerkt en misschien nog wel iets teveel.
pi_109697269
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is misschien een mooi bedrijf, maar het aandeel is op dit moment dan ook stevig geprijsd. Ik heb even de Key Stats van Morningstar geripped ....

[..]

Ik geef toe dat die margins, groei en ROE uitstekend zijn. De P/E en de P/S is echter ook zeer hoog. Ook de Debt/Equity wijst op een vrij hoge leverage. De dividend yield is trouwens 1.81 %, ook niet echt om bij te juichen.

Het aandeel staat nu op kr 774.02, maar stond in maart 2009 nog op kr 250. Ik vraag me af of al het optimisme rond dit bedrijf inmiddels niet in de koers is verwerkt en misschien nog wel iets teveel.
Het enige wat ik in deze sector zeker weet is dat hoge marges minder worden. Anders word je er in India en China gewoon uitgesodemieterd, of krijg je een dik vaag proces aan je broek :)
pi_109703164
Novo lijkt me typisch een aandeel dat na de hype voorlopig gestaag op blijft lopen (15% per jaar?). Maar het probleem van instappen op dit niveau is dat er altijd een moment komt dat de pijplijn van nieuwe medicijnen de onontkoombare val van de huidige diabetes medicijnen niet op kan vangen en je gewoon weer 200 kronen print.
Abre los ojos
pi_109705966
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is misschien een mooi bedrijf, maar het aandeel is op dit moment dan ook stevig geprijsd. Ik heb even de Key Stats van Morningstar geripped ....

[..]

Ik geef toe dat die margins, groei en ROE uitstekend zijn. De P/E en de P/S is echter ook zeer hoog. Ook de Debt/Equity wijst op een vrij hoge leverage. De dividend yield is trouwens 1.81 %, ook niet echt om bij te juichen.

Het aandeel staat nu op kr 774.02, maar stond in maart 2009 nog op kr 250. Ik vraag me af of al het optimisme rond dit bedrijf inmiddels niet in de koers is verwerkt en misschien nog wel iets teveel.
Ik zal zeker niet ontkennen dat er een groot percentage lucht in zit. Dit komt mede door het feit dat het aandeel op zoveel 'top' lijstjes staat. Maar dat doet mijn inziens niks af aan de onderliggende prestaties en toekomst perspectief. Die blijven mijn inziens gewoon top.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_109706071
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:47 schreef MrUnchained het volgende:
Novo lijkt me typisch een aandeel dat na de hype voorlopig gestaag op blijft lopen (15% per jaar?). Maar het probleem van instappen op dit niveau is dat er altijd een moment komt dat de pijplijn van nieuwe medicijnen de onontkoombare val van de huidige diabetes medicijnen niet op kan vangen en je gewoon weer 200 kronen print.
Zo snel zie ik dat niet gebeuren. Zeker niet binnen een periode van nu en 10 jaar. Maar ook hier ontken ik niet het gevaar.

Novo blijft mijn favo aandeel, en dat is al een hele poos het geval en dat zal ook nog wel even zo blijven. Ik ga pas gas terug nemen op het moment dat nieuwe medicijnen door Novo geen toestemming krijgen op de markt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 2 april 2012 @ 09:22:20 #82
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109793982
Hallo. Echt realtime meelullen kan ik niet (zit in Australië), maar ga dit topic toch een beetje in de gaten houden :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109813453
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 09:22 schreef star_gazer het volgende:
Hallo. Echt realtime meelullen kan ik niet (zit in Australië), maar ga dit topic toch een beetje in de gaten houden :)
Dan weet jij vast welke plaatselijke pareltjes we moeten kopen?
Abre los ojos
  woensdag 4 april 2012 @ 03:15:17 #84
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109881767
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 18:23 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Dan weet jij vast welke plaatselijke pareltjes we moeten kopen?
Alles mijnbouw :Y Die sector is echt ontzettend zwaar booming, vooral in het westen.

Cochlear (innovatieve gehoorappareten) doet het ook goed.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109884698
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 03:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Alles mijnbouw :Y Die sector is echt ontzettend zwaar booming, vooral in het westen.

Cochlear (innovatieve gehoorappareten) doet het ook goed.
Mijnbouw :N
  woensdag 4 april 2012 @ 14:55:09 #86
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109895767
En nog winnaars hier met de Bull vs Bear wedstrijd?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 4 april 2012 @ 15:06:34 #87
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109896281
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:55 schreef monkyyy het volgende:
En nog winnaars hier met de Bull vs Bear wedstrijd?
nah sta rond de 900 :N

ik dacht dat het de bedoeling was dat je op alle bedrijven inlegde, anders had ik ook wel 20 contracten ingelegd op 5 bedrijven :X

ik sta overigens op Bank of America na overal flink in de plus :s)
pi_109896860
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 03:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Alles mijnbouw :Y Die sector is echt ontzettend zwaar booming, vooral in het westen.

BHP Billiton is wel een solide Australisch bedrijf wat dat betreft :Y
  woensdag 4 april 2012 @ 15:46:20 #89
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_109897921
Weet iemand hier toevallig of er ooit een PE firm een LBO op een bank (geen investment bank) heeft uitgehaald? Lijkt mij namelijk wel een interessante casus om te onderzoeken.
The more debt, the better
pi_109898938
Het Nederlandse NIBC is een LBO, maar wellicht iets teveel investment bank?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 4 april 2012 @ 16:19:44 #91
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109899302
Lekker is dat, wil ik nog wat KPN bijkomen... Staat het gebouw van vodafone in brand. Blijkbaar runt het TAN systeem via vodafone....
Paardelul !!!
  woensdag 4 april 2012 @ 16:55:35 #92
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109901169
zag deze vanochtend staan bij voorbeurs op IEX:



wel representatief voor vandaag :')
  woensdag 4 april 2012 @ 18:36:37 #93
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109904836
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:55 schreef monkyyy het volgende:
En nog winnaars hier met de Bull vs Bear wedstrijd?
U staat nu op plaats 609 in het klassement met een score van 464%

mja khad maar 10 contracten op bac&apple. :p
pi_109905195
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:55 schreef monkyyy het volgende:
En nog winnaars hier met de Bull vs Bear wedstrijd?
Zelfs geen poedelprijs.
3783 op de ranglijst omdat ik de correctie een paar weken eerder verwachtte -O-
Gelukkig was het maar een spelletje.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_109905539
Goedenavond :)

Weet één van jullie een site waar ik historische slotkoersen (>10 jaar) voor Nederlandse aandelen kan vinden? Het gaat om precies te zijn om de koersen van 24 februari 2003 voor alle aan de Nederlandse beurs genoteerde aandelen (AEX/AMX/AScX).

edit: ik heb al een aardig freeware softwarepakket(je) gevonden waar ze in staan vermeld (Apollo).

[ Bericht 6% gewijzigd door Dalliance op 04-04-2012 19:06:50 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 20:28:43 #96
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109910786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef Dalliance het volgende:
Goedenavond :)

Weet één van jullie een site waar ik historische slotkoersen (>10 jaar) voor Nederlandse aandelen kan vinden? Het gaat om precies te zijn om de koersen van 24 februari 2003 voor alle aan de Nederlandse beurs genoteerde aandelen (AEX/AMX/AScX).

edit: ik heb al een aardig freeware softwarepakket(je) gevonden waar ze in staan vermeld (Apollo).
waarvoor heb je die nodig dan? voor zover ik me kan herinneren is toen toch niet echt iets bijzonders gebeurt? :s)
pi_109912386
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 03:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Alles mijnbouw :Y Die sector is echt ontzettend zwaar booming, vooral in het westen.

Cochlear (innovatieve gehoorappareten) doet het ook goed.
Beleggen in mijnbouw vind ik zelf zinloos zolang je als belegger niet snapt wanneer wat een succes kan worden en je enkel op stijgende gondstofprijzen zit te hopen.

Cochlear klinkt goed, maar lijkt ook erg duur.
Abre los ojos
  woensdag 4 april 2012 @ 23:05:51 #98
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_109920011
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:36 schreef Sokz het volgende:

[..]

U staat nu op plaats 609 in het klassement met een score van 464%

mja khad maar 10 contracten op bac&apple. :p
Ja, ik was ook zeer bullish apple en bac, voor de rest deed ik maar wat. :')

Ergens in de 1200 geëindigd ofzo
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 april 2012 @ 23:18:13 #99
862 Arcee
Look closer
pi_109920767
Het kakt weer een beetje in, hè? :s)
  donderdag 5 april 2012 @ 01:51:32 #100
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109926153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:53 schreef Rejected het volgende:

[..]

Mijnbouw :N
Ik weet dat het een volatiele sector is, maar hier in Australië kun je met giganten als BHP Billiton bijna niet fout. Dit land is aan een opmars bezig, die voor een groot deel wordt gedreven door de aziatische vraag naar ruwe materialen. Ook denk ik dat op de lange termijn Australie interessant is; er komt een tijd dat we in Antarctica gaan boren en graven en dan is de ligging ineens interessant.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 5 april 2012 @ 01:53:27 #101
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109926180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef Dalliance het volgende:
edit: ik heb al een aardig freeware softwarepakket(je) gevonden waar ze in staan vermeld (Apollo).
Linkje?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_109927540
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:28 schreef Shispeed het volgende:

[..]

waarvoor heb je die nodig dan? voor zover ik me kan herinneren is toen toch niet echt iets bijzonders gebeurt? :s)
Heb 't nodig voor m'n thesis. Op die datum maakte Ahold haar boekhoudschandaal bekend.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 01:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Linkje?
Het is niet heel gebruiksvriendelijk, maar it did the job (link).
pi_109934789
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 01:53 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Linkje?
Ik gebruik prorealtime. Helaas geen realtime, maar voor de rest werkt het goed.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:23:22 #104
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_109936796
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:11 schreef Bajskorv het volgende:
Het Nederlandse NIBC is een LBO, maar wellicht iets teveel investment bank?
Het is gewoon een deposit-taking bank en niet specifiek een broker-dealer en van mr. Flowers inderdaad. Even kijken of ik iets over de transactie destijds kan vinden met betrekking hoeveel eigen vermogen en hoeveel extra schuld er bij NIBC op de balans is gedrukt.
The more debt, the better
pi_109937101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:23 schreef flyguy het volgende:

[..]

Het is gewoon een deposit-taking bank en niet specifiek een broker-dealer en van mr. Flowers inderdaad. Even kijken of ik iets over de transactie destijds kan vinden met betrekking hoeveel eigen vermogen en hoeveel extra schuld er bij NIBC op de balans is gedrukt.
JC Flowers heeft wel wat meer banken overgenomen destijds, meen ik.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:46:02 #106
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_109937827
Die richt zich puur op finance ja. Maar moet alleen nog uitzoeken hoe groot het percentage EV van zijn fondsen gebruikt werd tijdens de overnames tov vreemd vermogen. De grap is natuurlijk dat als je als PE één bank koopt, je de marginale zooi met minimale spread zoals hypotheken, andere personlijke kredieten en obligaties van de balans schopt je gigantisch veel spaargeld hebt om overnames mee te bekostigen (op de balans van de overgenomen bank zelf of via een omweg) en zo de WACC ook nog eens keihard naar beneden pompt.
The more debt, the better
pi_109938595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:56 schreef Dalliance het volgende:
Goedenavond :)

Weet één van jullie een site waar ik historische slotkoersen (>10 jaar) voor Nederlandse aandelen kan vinden? Het gaat om precies te zijn om de koersen van 24 februari 2003 voor alle aan de Nederlandse beurs genoteerde aandelen (AEX/AMX/AScX).

edit: ik heb al een aardig freeware softwarepakket(je) gevonden waar ze in staan vermeld (Apollo).
Yahoo > Excel..

Datastream (heeft je uni toch wel?) > Excel
pi_109943208
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:03 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Yahoo > Excel..

Datastream (heeft je uni toch wel?) > Excel
Datastream hebben we wel, maar daarvoor zijn maar een paar PC's beschikbaar in de bibliotheek. Moet er binnenkort toch langs voor CompuStat.
pi_109967985
Ik heb nog nooit eerder in dit topic gepost, maar voor alles is een eerste keer.

Ik ben zelf een ervaren sportwedder en strijk daar momenteel met gemak een fatsoenlijk maandelijks salaris mee binnen. Ergo: ik zou niet eens een baan nodig hebben. Al een hele tijd nu zit ik te lurken op het idee om langzaamaan over te stappen naar de beurs. Ik weet er nog maar aardig weinig van, maar van alles wat ik tot nu toe heb gezien heeft het gigantisch veel overeenkomsten met wedden en gaat het voornamelijk om het lef. Als je weet dat het het waard is om geld te riskeren, moet je het ook kunnen doen.

Mijn vraag aan jullie: hoe begin ik? Ik ben zelf ook bijna afgestudeerd en heb een brede kennis in de medische techniek. Ik zou bijv. aardig goed kunnen inschatten welke medische bedrijven een gouden toekomst tegenmoet zouden moeten zien, om maar een voorbeeld te geven.

Ik zou er uiteindelijk best dagelijks mee bezig willen zijn misschien. Ik heb begrepen dat je dan vooral een "day trader" wordt. Iets wat misschien wel iets voor mij is, maar misschien ook niet.

Ik heb in ieder geval zo'n "Zelf Beleggen" rekening-ding bij de ING, maar dat is echt extreem onoverzichtelijk en alles. De link in de topicstart is zwaar nutteloos overigens.

Waar en hoe moet ik beginnen, en hoe pas ik het beste de kennis toe die ik heb in bepaalde technologiesectoren? Welk systeem is nou het handigst om aandelen te kopen?

Dank! Ik sta ook open voor PM's mocht iemand het daar willen uitleggen.
pi_109968591
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:16 schreef Xeanor het volgende:
Ik heb nog nooit eerder in dit topic gepost, maar voor alles is een eerste keer.

Ik ben zelf een ervaren sportwedder en strijk daar momenteel met gemak een fatsoenlijk maandelijks salaris mee binnen. Ergo: ik zou niet eens een baan nodig hebben. Al een hele tijd nu zit ik te lurken op het idee om langzaamaan over te stappen naar de beurs. Ik weet er nog maar aardig weinig van, maar van alles wat ik tot nu toe heb gezien heeft het gigantisch veel overeenkomsten met wedden en gaat het voornamelijk om het lef. Als je weet dat het het waard is om geld te riskeren, moet je het ook kunnen doen.

Mijn vraag aan jullie: hoe begin ik? Ik ben zelf ook bijna afgestudeerd en heb een brede kennis in de medische techniek. Ik zou bijv. aardig goed kunnen inschatten welke medische bedrijven een gouden toekomst tegenmoet zouden moeten zien, om maar een voorbeeld te geven.

Ik zou er uiteindelijk best dagelijks mee bezig willen zijn misschien. Ik heb begrepen dat je dan vooral een "day trader" wordt. Iets wat misschien wel iets voor mij is, maar misschien ook niet.

Ik heb in ieder geval zo'n "Zelf Beleggen" rekening-ding bij de ING, maar dat is echt extreem onoverzichtelijk en alles. De link in de topicstart is zwaar nutteloos overigens.

Waar en hoe moet ik beginnen, en hoe pas ik het beste de kennis toe die ik heb in bepaalde technologiesectoren? Welk systeem is nou het handigst om aandelen te kopen?

Dank! Ik sta ook open voor PM's mocht iemand het daar willen uitleggen.
sportwedden is veel spannender dan de beurs. de beurs is 90% van de tijd bezig met niks eigenlijk. je wacht vooral en doordat de beurs saai is ga je gokken. bij sportwedden wacht je gewoon tot de wedstrijd, bij de beurs wacht je constant en je weet niet wanneer en wat er komt, het is te saai. :Y
pi_109969419
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:44 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

sportwedden is veel spannender dan de beurs. de beurs is 90% van de tijd bezig met niks eigenlijk. je wacht vooral en doordat de beurs saai is ga je gokken. bij sportwedden wacht je gewoon tot de wedstrijd, bij de beurs wacht je constant en je weet niet wanneer en wat er komt, het is te saai. :Y
Maar het is wel legaal in Nederland. (Wedden niet dus, als ik echt tienduizenden euro's terug op m'n rekening zou willen storten zou ik inwoner van bijv. Groot-Brittanië moeten zijn, tevens 0% kansspelbelasting daar tegenover de 29% hier) Daarnaast kan ik vanwege limieten en dergelijke ook nooit "groot' gaan met sportwedden. Met jaren bezig zijn op de beurs zijn behoorlijk wat mensen miljonair geworden. Derhalve is het financieel gezien waarschijnlijk een 10x betere bezigheid.

Maar ik wil hier niet discussiëren over wat beter is. Ik wil beginnen. :7

Met een systeem om aandelen te kopen bedoelde ik overigens niet een of andere systematische manier om op de beurs toe te slaan, maar bijv. computerprogramma bij een brokerage enzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Xeanor op 06-04-2012 02:39:27 ]
pi_109970478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:16 schreef Xeanor het volgende:
Mijn vraag aan jullie: hoe begin ik? Ik ben zelf ook bijna afgestudeerd en heb een brede kennis in de medische techniek. Ik zou bijv. aardig goed kunnen inschatten welke medische bedrijven een gouden toekomst tegenmoet zouden moeten zien, om maar een voorbeeld te geven.
Er loopt momenteel een topic van iemand die min of meer dezelfde vraag stelt: Spaargeld beleggen lange termijn

Ik denk dat daar wel een aantal nuttige aanwijzingen te vinden zijn.
pi_109978703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 04:19 schreef jaco het volgende:

[..]

Er loopt momenteel een topic van iemand die min of meer dezelfde vraag stelt: Spaargeld beleggen lange termijn

Ik denk dat daar wel een aantal nuttige aanwijzingen te vinden zijn.
Dat is voor lange termijn investeringen om zo wat meer op te strijken dan met een spaarrekening, heb ik het idee.

Ik ben meer van het risico, veel kunnen verdienen in een korte tijd.
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:06:11 #114
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109979062
Ik zou het bij het sportsbetten houden. Veel verdienen in korte tijd, zo naief. :P
pi_109979955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:56 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Dat is voor lange termijn investeringen om zo wat meer op te strijken dan met een spaarrekening, heb ik het idee.

Ik ben meer van het risico, veel kunnen verdienen in een korte tijd.
Doe aan stock picking met relatief kleine medische bedrijfjes. Als je degelijke kennis hebt betreffende welke zaken 'straks' eventueel booming zijn, is het geen kunst om te kijken welke kleine bedrijfjes daar nu op in spelen (en in de toekomst dus groot kunnen worden /overgenomen worden).

Zo kun je bijv. proberen ritjes mee te pakken zoals Abcam PLC (wat een typerende day trading aandeel was voordat het zo bekend werd en random crap werd).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_109980624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 02:31 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Maar het is wel legaal in Nederland. (Wedden niet dus, als ik echt tienduizenden euro's terug op m'n rekening zou willen storten zou ik inwoner van bijv. Groot-Brittanië moeten zijn, tevens 0% kansspelbelasting daar tegenover de 29% hier) Daarnaast kan ik vanwege limieten en dergelijke ook nooit "groot' gaan met sportwedden. Met jaren bezig zijn op de beurs zijn behoorlijk wat mensen miljonair geworden. Derhalve is het financieel gezien waarschijnlijk een 10x betere bezigheid.

Maar ik wil hier niet discussiëren over wat beter is. Ik wil beginnen. :7

Met een systeem om aandelen te kopen bedoelde ik overigens niet een of andere systematische manier om op de beurs toe te slaan, maar bijv. computerprogramma bij een brokerage enzo.
Ik heb een keer paardenraces geanalyseerd. Heb een backtest gedaan met verschillende randvoorwaaden en dan als er voldaan was aan randvoorwaarden inzetten op de favoriet bij de eerste 3. Had een ROI van 98%, dus netto verloor ik nog steeds. Ben ik mee gestopt. Ook andere randvoorwaarden creeeren werkte niet.
pi_109981644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik heb een keer paardenraces geanalyseerd. Heb een backtest gedaan met verschillende randvoorwaaden en dan als er voldaan was aan randvoorwaarden inzetten op de favoriet bij de eerste 3. Had een ROI van 98%, dus netto verloor ik nog steeds. Ben ik mee gestopt. Ook andere randvoorwaarden creeeren werkte niet.
Een ROI van 98%, naja, dan zat je er iig dicht bij om quitte te draaien :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_109988198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 12:56 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Dat is voor lange termijn investeringen om zo wat meer op te strijken dan met een spaarrekening, heb ik het idee.

Ik ben meer van het risico, veel kunnen verdienen in een korte tijd.
De relatief 'snelle' systemen die binnen het bereik liggen van de particuliere investeerder in aandelen zijn: TA (Technische Analyse), Momentum Trading en Pennystock/Smallcap stockpicking. Naast aandelen handelen daytraders vaak in valuta en commodities derivaten. Deze technieken hebben een hoog risico, hetgeen betekent dat je de inleg ook snel kunt kwijtraken. Ze zijn op dit forum niet zo populair, maar met deze keywords kun je misschien wat verder zoeken met Google.

Je geeft aan dat je met sports betting een systeem hebt gevonden met min of meer consistente winst. Op het gebied van beleggen bestaat daarvan geen equivalent. We discussieren daar al jaren over, maar er is niemand die zo'n systeem kan aantonen met betrouwbaar bewijsmateriaal. Sommige systemen lijken tijdelijk een beperkt voordeel op te leveren, maar het is heel moeilijk om hier veel uit te halen ivm handelskosten.

Kortom: de opmerking van Sokz is zo gek nog niet. Waarom zou je het sportsbetten niet uitbreiden en naar Engeland verhuizen als je woonplaats een beperking vormt ?
pi_109998887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 16:47 schreef jaco het volgende:

[..]

De relatief 'snelle' systemen die binnen het bereik liggen van de particuliere investeerder in aandelen zijn: TA (Technische Analyse), Momentum Trading en Pennystock/Smallcap stockpicking. Naast aandelen handelen daytraders vaak in valuta en commodities derivaten. Deze technieken hebben een hoog risico, hetgeen betekent dat je de inleg ook snel kunt kwijtraken. Ze zijn op dit forum niet zo populair, maar met deze keywords kun je misschien wat verder zoeken met Google.

Je geeft aan dat je met sports betting een systeem hebt gevonden met min of meer consistente winst. Op het gebied van beleggen bestaat daarvan geen equivalent. We discussieren daar al jaren over, maar er is niemand die zo'n systeem kan aantonen met betrouwbaar bewijsmateriaal. Sommige systemen lijken tijdelijk een beperkt voordeel op te leveren, maar het is heel moeilijk om hier veel uit te halen ivm handelskosten.

Kortom: de opmerking van Sokz is zo gek nog niet. Waarom zou je het sportsbetten niet uitbreiden en naar Engeland verhuizen als je woonplaats een beperking vormt ?
Ik heb geen systeem voor mijn wedden, enkel een syndicaat-achtige groep mensen (waar ik slechts een klein deel van uitmaak dus) met hele brede gedetailleerde informatie waardoor we een edge op de bookies hebben. Daardoor worden wel regelmatig limieten ingesteld en accounts gesloten enzo. Het voortbestaan van die groep is dus ook direct gerelateerd aan het voortbestaan van mijn inkomsten. Dat wil ik niet.

Hierboven had iemand het over een paardenrace systeem. Dat is inderdaad onzin en dat weet ik maar al te goed. Ik kwam dus ook allerlei prietpraat tegen tijdens m'n zoektocht mbt. de beurs over allerlei "investment systems". Met zulke quatsch ben ik dus wel bekend. Hier zullen heel veel mensen voor vallen en uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar geld mee verliezen neem ik aan.

Ik heb aardig wat gekeken naar Warren Buffett en die heeft het alleen maar over: kijk naar wat een bedrijf waard zou zijn in jou ogen, en kijk dan naar wat het aandeel is. Als je dat te laag vindt, moet je aandelen kopen, want uiteindelijk krijgt een bedrijf wel de waarde toegekend die het zou moeten hebben. Zo doen we het ook met weddenschappen: wij bepalen zelf een kansverdeling, en als de bookmaker daar een in onze ogen veel te hoge quotering voor geeft, gaan we daar groot op inzetten.
  vrijdag 6 april 2012 @ 21:09:57 #120
256829 Sokz
Livin' the life
pi_109999021
De approach van Buffet en dat van jullie lijken dan ook op elkaar, maar als je Buffet bestudeert hebt zul je als geen ander weten dat hij niet voor de 'snelle winst' gaat.
pi_109999065
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:09 schreef Sokz het volgende:
De approach van Buffet en dat van jullie lijken dan ook op elkaar, maar als je Buffet bestudeert hebt zul je als geen ander weten dat hij niet voor de 'snelle winst' gaat.
Dat weet ik.
pi_110009590
Buffet is allang de buffet niet meer die zijn woorden doen geloven, dat geld ook in de politieke zin.

Gelijk geef ik hem trouwens. Als je zoveel $$ hebt verworven is alleen de (politieke) macht en invloed die je kunt uitoefenen nog leuk. Is alleen jammer dat je dan steeds bij dezelfde vrouw bent aangezien je zoveel chicks kunt veroveren, daar zou mijn interesse dan weer naar uitgaan...
Thugh life.
  zaterdag 7 april 2012 @ 01:06:50 #123
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110011112
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:24 schreef Baltazar69 het volgende:
Buffet is allang de buffet niet meer die zijn woorden doen geloven, dat geld ook in de politieke zin.

Gelijk geef ik hem trouwens. Als je zoveel $$ hebt verworven is alleen de (politieke) macht en invloed die je kunt uitoefenen nog leuk. Is alleen jammer dat je dan steeds bij dezelfde vrouw bent aangezien je zoveel chicks kunt veroveren, daar zou mijn interesse dan weer naar uitgaan...
Vrouwen, dure auto's, $5000 maatpakken, villa's, vliegtuigen, boten diamanten en al die materialistische bullshit boeien hem niets.
Zijn brein is geprogrammeerd om te investeren en hij zorgt ervoor dat hij elke dollar die hij investeert zo hard mogelijk voor hem laat werken. En als hij sterft, nadat hij zijn hele leven heeft gedaan wat hij geweldig vond om te doen, geeft hij zijn fortuin weg.

Een legende. ^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_110011343
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 01:44 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

sportwedden is veel spannender dan de beurs. de beurs is 90% van de tijd bezig met niks eigenlijk. je wacht vooral en doordat de beurs saai is ga je gokken. bij sportwedden wacht je gewoon tot de wedstrijd, bij de beurs wacht je constant en je weet niet wanneer en wat er komt, het is te saai. :Y
Bull. Met een hefboom wordt het vanzelf spannend.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zaterdag 7 april 2012 @ 02:12:05 #125
57586 Bananenman
-----------
pi_110013056
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 april 2012 01:06 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Vrouwen, dure auto's, $5000 maatpakken, villa's, vliegtuigen, boten diamanten en al die materialistische bullshit boeien hem niets.
Zijn brein is geprogrammeerd om te investeren en hij zorgt ervoor dat hij elke dollar die hij investeert zo hard mogelijk voor hem laat werken. En als hij sterft, nadat hij zijn hele leven heeft gedaan wat hij geweldig vond om te doen, geeft hij zijn fortuin weg.

Een legende. ^O^
Eensch _O_
pi_110014464
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:07 schreef Xeanor het volgende:
Ik heb aardig wat gekeken naar Warren Buffett en die heeft het alleen maar over: kijk naar wat een bedrijf waard zou zijn in jou ogen, en kijk dan naar wat het aandeel is. Als je dat te laag vindt, moet je aandelen kopen, want uiteindelijk krijgt een bedrijf wel de waarde toegekend die het zou moeten hebben. Zo doen we het ook met weddenschappen: wij bepalen zelf een kansverdeling, en als de bookmaker daar een in onze ogen veel te hoge quotering voor geeft, gaan we daar groot op inzetten.
Een sportwedstrijd staat op een bepaalde dag gepland, waarna je de uitkomst van je weddenschap weet. Een ondergewaardeerd aandeel daarentegen kan jaren lang ondergewaardeerd blijven. Aan de snelheid eis die je stelde, wordt dus meestal niet voldaan zoals Sokz terecht opmerkt.

Ook is een bedrijf complexer om te analyseren dan de elementen rondom een sportwedstrijd. Er zijn meer variabelen en je zult je moeten verdiepen in financiele verslaggeving, operationele aspecten en economie.

De Warren Buffett aanpak biedt naar mijn mening wel outperformance op de langere termijn.
pi_110086988
De gemiddelde particuliere belegger lijdt verlies met z'n investeringen. In dit topic hebben we wel eens een onderzoek van de Universiteit van Maastricht naar de beleggers bij Alex besproken. Die bleken zo'n -1,76% per maand van hun kapitaal te verliezen. De reden is dat er teveel wordt gehandeld (hoge kosten) en dat de strategie onduidelijk of afwezig is, terwijl er onvoldoende wordt gediversificieerd.

Er is nu een vergelijkbaar onderzoek naar Duitse particuliere beleggers gedaan. Ook dezen blijken massaal verlies te lijden. Het onderzoek is in het Engels. Ik heb het gedownload maar nog niet doorgenomen. Hier vind je een inleidend Nederlands artikel en de link:

http://www.iexprofs.nl/Co(...)v%C3%A9belegger.aspx

Als je de discussies op sommige beleggersfora soms volgt, dan verbaast het slechte resultaat mij niet. Deelnemers denken serieus bezig te zijn met fondsen zoals Antonov of Spyker/Saab en lezen nog geen eens het jaarverslag alvorens te investeren.

Ik heb zelf een positief resultaat sinds ik met beleggen ben begonnen. Ik heb echter wel veel geld en tijd in kennis geinvesteerd. Als ik lees dat 91% van de particuliere beleggers verlies boekt, dan is het goed om weer even te evalueren of ik wel voorzichtig genoeg bezig ben.
  dinsdag 10 april 2012 @ 16:58:57 #128
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110142381
Zit iemand nog erin met aandelen?
Paardelul !!!
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:09:14 #129
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110142786
Ja, ik.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:12:14 #130
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110142895
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:09 schreef monkyyy het volgende:
Ja, ik.
Nog geen paniek? :P

Zit zelf met 1250 stuks kpn erin. Het plan was om te wachten tot ex-dividend. Maar het begint nu sterk te lijken op weer zo'n neerwaartse spiraal zoals in November.

Morgen weer zo'n dag en ik begin eraan te denken om ze te verkopen(licht verlies).
Paardelul !!!
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:13:43 #131
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110142941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:12 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Nog geen paniek? :P

Nah, ruis. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_110143190
Paniek is goed :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:21:45 #133
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110143266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Paniek is goed :)
Zolang de paniek jezelf niet treft :P
Paardelul !!!
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:22:17 #134
256829 Sokz
Livin' the life
pi_110143283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:21 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Zolang de paniek jezelf niet treft :P
Moet jij nog hard aan werken zo te zien.
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:25:56 #135
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110143403
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:22 schreef Sokz het volgende:

[..]

Moet jij nog hard aan werken zo te zien.
Normaal verkocht ik op emotionele beslissingen, nu heb ik vastgehouden aan mijn plan(vasthouden tot ex-dividend)... Maar dat pakt niet goed uit.
Paardelul !!!
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:27:05 #136
256829 Sokz
Livin' the life
pi_110143447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:25 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Normaal verkocht ik op emotionele beslissingen, nu heb ik vastgehouden aan mijn plan(vasthouden tot ex-dividend)... Maar dat pakt niet goed uit.
Nee ik zou als ik jouw was ook gewoon weer op je emoties vertrouwen. Fuck rationality
pi_110143486
Ik zit in een long straddle op AF KLM. Pak nu mooie winsten met mn shorts, maar tegelijkertijd worden mijn longs minder waard. Maar nog even en mn shorts zijn evenveel waard als inleg van shorts+longs. Mijn longs hebben een langere looptijd dan mijn shorts, dus daar zit sowieso nog tijdwaarde in. Maar beetje beweging op de beurs houdt het spannend.
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:29:40 #138
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110143561
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:27 schreef Sokz het volgende:

[..]

Nee ik zou als ik jouw was ook gewoon weer op je emoties vertrouwen. Fuck rationality
Ik proef een sarcastische toon ,hmmm
Paardelul !!!
pi_110143817
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:21 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Zolang de paniek jezelf niet treft :P
Zolang je zorgt dat het je de kop niet kost, zijn tijden van paniek de beste tijden om zaken te doen :)
Niks mis met het kind opvangen en de koude badwater douche aan een ander overlaten :)
pi_110143899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:29 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Ik proef een sarcastische toon ,hmmm
Serieus? Ik zou echt op je gevoel gaan beleggen, dat je hierin sarcasme proeft geeft toch wel aan dat je erg gevoelig bent om dit soort zaken op te pikken...
pi_110143989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:25 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Normaal verkocht ik op emotionele beslissingen, nu heb ik vastgehouden aan mijn plan(vasthouden tot ex-dividend)... Maar dat pakt niet goed uit.
vasthouden tot na ex-dividend is je strategie. Wat denk je dat de koers doet op het moment dat dividend wordt uitgekeerd? Zou op dat moment de koers omhoog of omlaag gaan?
pi_110144337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

vasthouden tot na ex-dividend is je strategie. Wat denk je dat de koers doet op het moment dat dividend wordt uitgekeerd? Zou op dat moment de koers omhoog of omlaag gaan?
Omlaag, maar wel een moment dat beleggers zich nog een beetje extra realiseren dat 10+% dividendrendement beter is dan een spaarrekening, en dat koersrisico dan wellicht een aanvaardbaar risico is :)

Vaak zie je wel dat de koers na ex-dividend weer terug divergeert. Wellicht is dat ook wel een kenmerk van hoog-dividend aandelen.

Ik ben het niet helemaal oneens met Anno2012.

Maar eerder omdat ik denk dat het risico van teruglopende cash flows bij de telecommers wel een beetje onrevenredig verdisconteerd is in vergelijking tot de vette cash dividenden. Ik denk dat dat na de rits van ex-dividenden in april/mei wel weer wat helder wordt, en direct rendement weer wat meer gewaardeerd wordt :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:01:08 #143
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110144750
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

vasthouden tot na ex-dividend is je strategie. Wat denk je dat de koers doet op het moment dat dividend wordt uitgekeerd? Zou op dat moment de koers omhoog of omlaag gaan?
Daar heb ik uiteraard rekening mee gehouden.

Het verhaal ''spanje'' is echter net 1/2 weken te vroeg weer komen opduiken. Ik heb ze echter wel vastgehouden aangezien ik verwacht/had verwacht dat men nog wel zou instappen.
Paardelul !!!
pi_110144922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Omlaag, maar wel een moment dat beleggers zich nog een beetje extra realiseren dat 10+% dividendrendement beter is dan een spaarrekening, en dat koersrisico dan wellicht een aanvaardbaar risico is :)

Vaak zie je wel dat de koers na ex-dividend weer terug divergeert. Wellicht is dat ook wel een kenmerk van hoog-dividend aandelen.

Ik ben het niet helemaal oneens met Anno2012.

Maar eerder omdat ik denk dat het risico van teruglopende cash flows bij de telecommers wel een beetje onrevenredig verdisconteerd is in vergelijking tot de vette cash dividenden. Ik denk dat dat na de rits van ex-dividenden in april/mei wel weer wat helder wordt, en direct rendement weer wat meer gewaardeerd wordt :)
Klopt wat je zegt. maar wat ik begrijp is dat Anno zijn koop en verkoopmomenten timet op ex dividend dagen. Lijkt me geen goede strategie. Kiezen op hoog dividend is prima, maar dan moet je het meer als belegging zien en niet als speculatie. Ik heb tijden RDS gehad, en laatst verkocht omdat ik de koers te hoog vond. Binnenkort stap ik wel weer in, en dan met meer aandelen als resultaat.
En ik zou niet in telecom beleggen, maar dat is mijn visie. Zeker niet in KPN die als eerste data prijzen verhoogde. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard...
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:13:51 #145
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_110145188
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:06 schreef the85mc het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt. maar wat ik begrijp is dat Anno zijn koop en verkoopmomenten timet op ex dividend dagen. Lijkt me geen goede strategie. Kiezen op hoog dividend is prima, maar dan moet je het meer als belegging zien en niet als speculatie. Ik heb tijden RDS gehad, en laatst verkocht omdat ik de koers te hoog vond. Binnenkort stap ik wel weer in, en dan met meer aandelen als resultaat.
En ik zou niet in telecom beleggen, maar dat is mijn visie. Zeker niet in KPN die als eerste data prijzen verhoogde. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard...
In dit geval heb ik inderdaad gekozen om mijn verkoopmoment te zetten op de ex-dividend dag.
Achteraf gezien had ik echter moeten verkopen toen ik op een redelijke winst stond. (2 weekjes geleden +-)
We zullen zien waar het schip strand :)
Paardelul !!!
pi_110145195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:06 schreef the85mc het volgende:

En ik zou niet in telecom beleggen, maar dat is mijn visie. Zeker niet in KPN die als eerste data prijzen verhoogde. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard...
Communicatieverslaafd als we aan het worden zijn, maak ik me daar niet druk om. Radiostraling vernietigt het geheugen vermoed ik soms ;)
pi_110145283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:13 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

In dit geval heb ik inderdaad gekozen om mijn verkoopmoment te zetten op de ex-dividend dag.
Achteraf gezien had ik echter moeten verkopen toen ik op een redelijke winst stond. (2 weekjes geleden +-)
We zullen zien waar het schip strand :)
Zo kun je dat inderdaad niet plannen :)
Heb ze de afgelopen maanden regelmatig tussen 7.90/8,00 en 8,40/8,50 zien stuiteren, en een beetje geluk met timing van aan- en verkoop gehad, maar soms blijf je er gewoon aanhangen. Vind ik voor 57 centen slotdividend niet echt erg :)
pi_110145292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Communicatieverslaafd als we aan het worden zijn, maak ik me daar niet druk om. Radiostraling vernietigt het geheugen vermoed ik soms ;)
Ik vind hun business model (met verdienen aan minuten en smsjes) achterhaald. Je kunt alles online doen en het enige wat zij proberen is dat te voorkomen. Dat kunnen ze niet tegenhouden, want als ze dat blijven doen stappen klanten over naar maatschappijen waar je wel dat kan blijven doen.
pi_110145571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik vind hun business model (met verdienen aan minuten en smsjes) achterhaald. Je kunt alles online doen en het enige wat zij proberen is dat te voorkomen. Dat kunnen ze niet tegenhouden, want als ze dat blijven doen stappen klanten over naar maatschappijen waar je wel dat kan blijven doen.
Die maatschappijen hebben allemaal hetzelfde probleem, en vinden elkaar wel. Uiteindelijk zal de consument gaan betalen voor wat ze gebruiken, en wat voor de meesten inmiddels een eerste levensbehoefte geworden is. Het is geen 'high growth' business model, maar meer een run-off, dat ben ik met je eens, maar ik kijk naar de verhouding tussen waardering en rendement. Kan ik het toch niet duur noemen, en ik denk inderdaad dat onderschat wordt welke plek rol telecommaatschappijen in de toekomst spelen. Geldt overigens ook voor content providers. Vandaar dat ik Vivindi zo'n aardig aandeel vind (ondanks de afstraffing, ook de afgelopen week). Ik denk dat de bestedingen zullen gaan schuiven van apparaten naar verkeer/content.

Over het business model van RDS zullen we het maar niet hebben he :)
Want dat wordt in rap tempo een service maatschappij.

Zo geldt dat voor de meeste grote ondernemingen, als we eerlijk zijn.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 april 2012 @ 18:39:26 #150
78918 SeLang
Black swans matter
pi_110146125
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')