Waarom?quote:
Dan moet 'ie zijn geld juist op zijn spaarrekening laten staan!quote:Op maandag 2 april 2012 02:05 schreef KeimpeHart het volgende:
Niet sterk gespreid. En ga SeLang achterna, die gast schiet altijd in de roos.
Inderdaad. Men kan beter naar een index tracker kijken die relatief veel dividend uitkeert.quote:Op maandag 2 april 2012 02:05 schreef KeimpeHart het volgende:
Niet sterk gespreid. En ga SeLang achterna, die gast schiet altijd in de roos.
wat is een 'index tracker'?quote:Op maandag 2 april 2012 06:55 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Inderdaad. Men kan beter naar een index tracker kijken die relatief veel dividend uitkeert.
Zou wel in die IPO willen, maar dan moet je dus accredited investor zijn. Met een miljoenquote:
Even overstappen denk? 2,75% en vrij opneembaar.quote:Op maandag 2 april 2012 10:05 schreef star_gazer het volgende:
Zit net te kijken bij ING; mijn spaarrente is momenteel![]()
![]()
1.8%
![]()
![]()
Opzouten zeg, dat moet met een aantal relatief veilige fondsen toch makkelijk beter kunnen?
Zou het liefst mijn geld hier in Australie op een bank pleuren (bijna 5% rente op een spaarrekening!), maar dan word ik zwaar genaaid door de wisselkoers.
Degelijk advies, maar kan iemand mij in het kader van leren vertellen wat er precies mis is met de fondsen die ik heb uitgekozen? KPN lijkt me op lange termijn een overnamekandidaat voor een grote Europese partij, Shell gaat heus wel goed ivm schaarste en vraag China, Ahold lijkt me veilig omdat mensen altijd moeten vreten en ING is het meest risicovol, maar lijkt me op lange termijn ook wel OK.quote:Op maandag 2 april 2012 12:41 schreef iamcj het volgende:
Ik zou 100 euro investeren en wat boeken kopen en je inlezen en dan pas met je geld gaan spelen.
Als LT in individuele aandelen belegd, moet je in iig de jaarrekening kunnen interpreteren.
Is ook wel een betrouwbare bank hoor. Eén van de weinige banken die helemaal geen schuldpapier van de PIIGS in bezit had. Natuurlijk wel te klein om echt mee te doen met de concurrentie en daardoor dus ook overgenomen.quote:Op maandag 2 april 2012 11:15 schreef fedsingularity het volgende:
De Friesland bank klinkt ook wel als een betrouwbare bank
Jort Kelder bankiert daar ookquote:Op maandag 2 april 2012 13:42 schreef bascross het volgende:
[..]
Is ook wel een betrouwbare bank hoor. Eén van de weinige banken die helemaal geen schuldpapier van de PIIGS in bezit had. Natuurlijk wel te klein om echt mee te doen met de concurrentie en daardoor dus ook overgenomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door monkyyy op 02-04-2012 15:56:22 ]You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
quote:Op maandag 2 april 2012 15:00 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat een simpele 3 fund portfolio van Total Stock Market, Total International, en Total Bond Market, gealloceerd op een manier dat jij tevreden bent, een ideaal portfolio is voor de meeste investeerders. Een Buy & Hold, toepassend op wijd verspreide index fondsen dus.
Voordelen:
• Maximum diversificatie met meer dan 10,000 wereldwijde securities (minder risico).
• Geen zorgen maken over het underperformen van de index.
• Lage beheerskosten.
• Simpel te begrijpen voor vrijwel iedereen.
De Vaguard mutual funds die ik aanraad:
Voor aandelen:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VTSAX
Voor obligaties:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VBTSX
Voor REITs:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VGSLX
Wat de experts zeggen:Goeie postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier ga ik eens onderzoek naar doen!
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
De K/W ratio's van die twee aandelen zijn historisch gezien aan de lage kant. Ze staan echter niet als 'koopjes' of 'pareltjes' bekend. KPN heeft een hoge schuld en investeert veel in glasvezel met onzekere winstvooruitzichten. Ahold draait goed maar heeft weinig groeimogelijkheden. Er is dus een reden voor de lage waarderingen.quote:Op maandag 2 april 2012 01:55 schreef star_gazer het volgende:
Van wat ik heb begrepen zijn de K/W waardes van Ahold en KPN momenteel erg laag, wat inhoudt dat het aandeel momenteel erg goedkoop is. Klopt dit?
Je hoeft SeLang niet lastig te vallen voor advies. Zijn aanbeveling kun je verspreid over verschillende topics teruglezen en luidt samengevat: houdt je middelen aan in cash (spaarrekening). Neem de lage rente voor lief, want de aandelenmarkt is historisch gezien overgewaardeerd en biedt daarom een slechte kans op een goed rendement.quote:Op maandag 2 april 2012 19:08 schreef QBay het volgende:
Vraag SeLang om advies! Die gast is echt een baas als het op dit soort dingen aankomt.
quote:Op maandag 2 april 2012 15:00 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat een simpele 3 fund portfolio van Total Stock Market, Total REIT market, en Total Bond Market, gealloceerd op een manier dat jij tevreden bent, een ideaal portfolio is voor de meeste investeerders. Een Buy & Hold, toepassend op wijd verspreide index fondsen dus.
Voordelen:
• Maximum diversificatie met meer dan 10,000 wereldwijde securities (minder risico).
• Geen zorgen maken over het underperformen van de index.
• Lage beheerskosten.
• Simpel te begrijpen voor vrijwel iedereen.
De Vaguard mutual funds die ik aanraad:
Voor aandelen:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VTSAX
Voor obligaties:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VBTSX
Voor REITs:
http://www.google.com/finance?q=MUTF:VGSLX
Wat de experts zeggen:Ja want alles wat de afgelopen 40 jaar gegroeid is gaat de komende 40 jaar ook groeien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonds bv. hebben net een bullmarkt van 25/30 jaar achter de rug.Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
Gaat niet perse om de cijfertjes, dat is maar een voorbeeld.quote:Op maandag 2 april 2012 13:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Degelijk advies, maar kan iemand mij in het kader van leren vertellen wat er precies mis is met de fondsen die ik heb uitgekozen? KPN lijkt me op lange termijn een overnamekandidaat voor een grote Europese partij, Shell gaat heus wel goed ivm schaarste en vraag China, Ahold lijkt me veilig omdat mensen altijd moeten vreten en ING is het meest risicovol, maar lijkt me op lange termijn ook wel OK.
Ben ik nu heel erg oppervlakkig omdat ik niet met cijfertjes goochel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |