abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 15:32:15 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109569431
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:03 schreef Anonymousz het volgende:
net weer een afwijzing omdat ik te ver woon
bedrijf in haarlem en woon in amsterdam west (13 km)
mag maar max 10 km

:{ :')
Tja dat is ook weer zoiets, ik reis nu elke dag van zwolle naar utrecht en dat is prima te doen, maar een toekomstig werkgever kan er wel zn vraagtekens bij hebben...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109570274
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
Wordt zo moe dat er steeds om een motivatie gevraagd wordt. Wat verwachten die bedrijven nou als antwoord? De enige reden dat er gesolliciteerd wordt is omdat mensen toch een baan (geld) nodig hebben. Moet je dat dan als motivatie aangeven?
Ze willen graag dat je hun kont kust en zegt dat je het liefste bij hun bedrijf aan de slag wil en daar dan een paar redenen voor geeft.
pi_109570758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
Wordt zo moe dat er steeds om een motivatie gevraagd wordt. Wat verwachten die bedrijven nou als antwoord? De enige reden dat er gesolliciteerd wordt is omdat mensen toch een baan (geld) nodig hebben. Moet je dat dan als motivatie aangeven?
Ik mag hopen dat dat niet je enige motivatie is.
pi_109570761
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:03 schreef Anonymousz het volgende:
net weer een afwijzing omdat ik te ver woon
bedrijf in haarlem en woon in amsterdam west (13 km)
mag maar max 10 km

:{ :')
:')
te triest gewoon
ze willen besparen op de reiskosten waarschijnlijk
107 euro per maand in jouw geval ....te erg
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:10:42 #205
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_109571051
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat is ook weer zoiets, ik reis nu elke dag van zwolle naar utrecht en dat is prima te doen, maar een toekomstig werkgever kan er wel zn vraagtekens bij hebben...
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:01 schreef YebCar het volgende:

[..]

:')
te triest gewoon
ze willen besparen op de reiskosten waarschijnlijk
107 euro per maand in jouw geval ....te erg
idd
als ik niks in de buurt kan vinden moet ik wel buiten de stad wat zoeken :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_109571164
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:10 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

[..]

idd
als ik niks in de buurt kan vinden moet ik wel buiten de stad wat zoeken :')
hoop maar dat mijn sollicitatie niet afgewezen wordt op mijn reistijd
dat is toch gauw meer dan een uurtje enkele reis.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:19:44 #207
189430 Anonymousz
pi_109571380
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:14 schreef YebCar het volgende:

[..]

hoop maar dat mijn sollicitatie niet afgewezen wordt op mijn reistijd
dat is toch gauw meer dan een uurtje enkele reis.
wanneer hoor je bericht dat je bent aangenomen of niet?
pi_109571548
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sowieso zegt hemelsbreed niet zoveel. Ik ben hemelsbreed van ruim 30 naar een kleine 60 km gegaan, terwijl de reistijd van 35 minuten naar 45 minuten is gegaan (voor een enkele rit). Ook qua kosten is het niet simpelweg 2 keer zo duur.
pi_109571657
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:19 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

wanneer hoor je bericht dat je bent aangenomen of niet?
er zijn nog 3 kandidaten voor de positie
ik zit er nog bij :P

volgende week weet ik het of ik in de prijzen ben gevallen of niet

[ Bericht 0% gewijzigd door YebCar op 27-03-2012 17:03:44 ]
pi_109572337
Ik was ook weer geweest en het eerste gesprek wordt al niks. Ze werken daar niet met een basisloon, maar met commissie en bonussen. Je gaat eerst hele dagen lang langs deuren om een energiepakket te verkopen, en dan is het maar de vraag of je er goed genoeg in ben zodat je enigszins wat verdien.

Ja dat is niks voor mij want moet toch iets van een vast maandbedrag hebben.

En het 2e gesprek is gewoon een soort callcenter waar je wel in ieder geval een basisloon krijgt. En alle behaalde targets worden gewoon als bonus gezien. Daar hoor ik later meer van dus even afwachten.

Baal gewoon dat de horeca niks is. Je zal toch denken het is prachtig weer en dan zullen ze wel weer mensen nodig hebben. Maar nee krijg steeds te horen dat ze geen mensen nodig hebben.
pi_109572589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:44 schreef FerryNL het volgende:
Ik was ook weer geweest en het eerste gesprek wordt al niks. Ze werken daar niet met een basisloon, maar met commissie en bonussen. Je gaat eerst hele dagen lang langs deuren om een energiepakket te verkopen, en dan is het maar de vraag of je er goed genoeg in ben zodat je enigszins wat verdien.

Ja dat is niks voor mij want moet toch iets van een vast maandbedrag hebben.

En het 2e gesprek is gewoon een soort callcenter waar je wel in ieder geval een basisloon krijgt. En alle behaalde targets worden gewoon als bonus gezien. Daar hoor ik later meer van dus even afwachten.

Baal gewoon dat de horeca niks is. Je zal toch denken het is prachtig weer en dan zullen ze wel weer mensen nodig hebben. Maar nee krijg steeds te horen dat ze geen mensen nodig hebben.
Jammer dat het niks is, wel tof dat je bent geweest.

Ik heb werk in de horeca gekregen :@ Maar dat is voor jou wat te ver weg.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_109573465
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:50 schreef Joysa het volgende:

[..]

Jammer dat het niks is, wel tof dat je bent geweest.

Ik heb werk in de horeca gekregen :@ Maar dat is voor jou wat te ver weg.
Ja ik zat er toch een beetje mee of ik het wel zou werken. Ik moet gewoon toch iets van een vast maandbedrag hebben, en toch hoe raar het ook klinkt. Zie ik mezelf ook niet dagenlang praten, praten en nog eens praten met mensen. Misschien is het voor even wel leuk hoor, maar ben bang dat het uiteindelijk toch een beetje saai gaat worden snap je.

Maar ik wil je toch bedanken dat je me op deze vacature attendeerde.

Waar werk je nu dan? Ja ik ben ook hard opzoek naar weer een baan in de horeca, maar ja helaas schiet het niet echt op. Ik heb al gezocht in Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht, Barendrecht en Rotterdam.
pi_109573919
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dat niet je enige motivatie is.
Eigenlijk wel, de enige reden dat ik werk is door het geld. Als ik geen geld nodig had zou ik ook niet werken.
pi_109574277
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:30 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, de enige reden dat ik werk is door het geld. Als ik geen geld nodig had zou ik ook niet werken.
Je bent niet de enige hoor. Ik weet ook echt niet meer wat ik voor motivatie moet bedenken.

Ik moet gewoon werk hebben zodat ik weer geld heb. Tuurlijk is logisch dat iedereen geld moet hebben, maar als je al 5 maanden werkeloos bent. Dan veranderd je motivatie echt alleen nog maar om geld verdienen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:08:45 #215
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_109575207
Ik heb net een telefoontje gehad van een baan waar ik eerder op had gesolliciteerd en was afgewezen. Nu mag ik een maand na dato alsnog op gesprek komen.

Dit is al de tweede keer dat dat gebeurd. :z
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_109577168
Ik ben aangenomen :D yay!! *O* *O* *O*
pi_109577348
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:03 schreef Audreyoot het volgende:
w/ *O* w/ *O*
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:14:51 #218
189430 Anonymousz
pi_109577671
quote:
w/ w/ w/ w/
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:17:07 #219
104963 ETA
European Travel Author
pi_109577763
quote:
er is maar 1 "ja" nodig tussen al die keren "nee"! ^O^
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_109577841
quote:
Congratulations *O* *O*

Het lijkt me zo lekker om ook weer eens JA te horen in plaats van telkens maar nee nee nee en nog eens nee. -O-
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 19:20:23 #221
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_109577878
Phat :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_109578078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:19 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Congratulations *O* *O*

Het lijkt me zo lekker om ook weer eens JA te horen in plaats van telkens maar nee nee nee en nog eens nee. -O-
kan ik je " the secret " aanraden?

weet niet of je erover gehoord hebt , zo nee beslist lezen !
pi_109578265
Ja ik ben echt heel erg blij! Maar dit is ook echt een baan die ik wilde, heb me uit de naad gewerkt voor de sollicitatie dus zou best teleurgesteld zijn geweest als ik het niet was geworden.

:D

Ik wens iedereen heeeel veeel succes! En een tip wat bij mij altijd heeft geholpen(maar het ligt er maar net aan waarna je solliciteert); zorg voor een originele opmaak van je sollicitatiebrief en cv. Maak een gekleurd randje links van de brief bv, zodat je opvalt. Ik had ipv een gewoon CV een infograph gemaakt en dat werd erg gewaardeerd (nu paste het wel ook bij de functie dus zoals ik zei; het is net waarop je solliciteert).
pi_109578405
Gefeliciteerd, Audreyoot!
pi_109578605
Ik ben al een paar maanden op zoek naar een baan. Heb een HBO Communicatie diploma en sinds kort ook een masterdiploma Communicatiewetenschap. Helaas alleen weinig werkervaring, dus het schiet nog niet echt op tot nu toe. Misschien dat ik hier nog goede tips kan vinden :)
pi_109579594
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:30 schreef CoolStoryBro het volgende:

[..]

Plezier in je werk is geen motivatie?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:41 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Je bent niet de enige hoor. Ik weet ook echt niet meer wat ik voor motivatie moet bedenken.

Ik moet gewoon werk hebben zodat ik weer geld heb. Tuurlijk is logisch dat iedereen geld moet hebben, maar als je al 5 maanden werkeloos bent. Dan veranderd je motivatie echt alleen nog maar om geld verdienen.
Begrijpelijke situatie. Ik moet op dit moment ook nog iedere maand de eindjes aan elkaar knopen en van sparen is helaas geen sprake.

Buiten het financiële aspect ben ik toch altijd zoek naar een baan waarbij ik mij persoonlijk kan ontwikkelen en mezelf in kan verbeteren. Als dat niet het geval zou zijn dan zou ik met tegenzin naar mijn werk gaan.
pi_109585280
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:25 schreef YebCar het volgende:

[..]

kan ik je " the secret " aanraden?
[ afbeelding ]
weet niet of je erover gehoord hebt , zo nee beslist lezen !
Dan zou ik trouwens niet een baan "wensen" maar meteen een paar miljoen?
Wat doe je zelf nog in dit topic eigenlijk? ;)
pi_109585468
FerryNL ik voel met je mee hoor.

De hele situatie is gewoon verschrikkelijk. Ik ben laag opgeleid, geen kansen op een baan en op een leeftijd dat ik toch gewoon een baan wil hebben.
Ik word zo moedeloos van dat uitzichtloze. Natuurlijk terug naar school kan, maar dan heb ik nog steeds een baan nodig :{
Ik hoop echt dat er een wonder gaat gebeuren want ik heb het gevoel dat me hele leven naar de tering gaat.(sorry)

Ik ben al aan het nadenken over zelf ondernemen maar dat doe je ook niet zo 123 zonder verdere skills.
Ik wil gewoon geld NU en veel zodat ik me geen zorgen meer moet maken.
Ik word er niet goed van :(
pi_109586571
Verve
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:47 schreef jobbb het volgende:

De hele situatie is gewoon verschrikkelijk. Ik ben laag opgeleid, geen kansen op een baan en op een leeftijd dat ik toch gewoon een baan wil hebben.
Ik word zo moedeloos van dat uitzichtloze. Natuurlijk terug naar school kan, maar dan heb ik nog steeds een baan nodig :{
Ik hoop echt dat er een wonder gaat gebeuren want ik heb het gevoel dat me hele leven naar de tering gaat.(sorry)

Ik ben al aan het nadenken over zelf ondernemen maar dat doe je ook niet zo 123 zonder verdere skills.
Vervelende situatie. Ik weet niet hoe oud je bent, maar studeren is toch niet zo'n gek idee. Je krijgt studiefinanciering en kan goedkoop bijlenen. Over vier jaar is de crisis voorbij en kan je na je opleiding meteen aan het werk. Niet als laag opgeleide, maar als middelbaar of hoger opgeleide.
pi_109586912
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:43 schreef jobbb het volgende:

[..]

Dan zou ik trouwens niet een baan "wensen" maar meteen een paar miljoen?
Wat doe je zelf nog in dit topic eigenlijk? ;)
je mist het hele punt. Het gaat dat je je positief in het leven op moet stellen met alles wat je doet.
Zo straal je positieve energie uit.

Maar goed..wat ik hier doe? ik hoef niet perse een baan, maar ben wel op zoek. Heb nu een boven modaal inkomen met wat ik doe. Dus solliciteer ik alleen op banen wat mij aan spreekt. En tot nu toe heb ik 4 sollicitaties verstuurd waarvan ik er 2 op gesprek ben gekomen. niet slecht dunkt me

Ik ben niet altijd positief, dat kan niemand, maar het punt is gewoon dat je positief in het leven moet staan en een goal hebt die je aan jezelf kan stellen.
pi_109587626
quote:

Ik zit er toch steeds maar weer aan te denken om misschien toch maar gewoon achter mijn eerste keuze te gaan staan. Dat is dus de ICT, want nu twijfel ik constant tussen welke opleidingen wel bij mij passen. En ik wou in eerste instantie echt iets gaan doen binnen de ICT, maar omdat ik geen BBL plek kan vinden heb ik dat eigenlijk laten varen.

Maar ik weet wel dat ik dit jaar weer naar school wil voordat ik echt te laat ben, en dan ben je nog verder van huis snap je.

En inderdaad kan je nu juist nog gebruik maken van de studiefinanciering voordat je dat ook al niet meer krijg. En dan is helemaal lastig hoor om naar school te gaan.

quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:10 schreef YebCar het volgende:

[..]

je mist het hele punt. Het gaat dat je je positief in het leven op moet stellen met alles wat je doet.
Zo straal je positieve energie uit.

Maar goed..wat ik hier doe? ik hoef niet perse een baan, maar ben wel op zoek. Heb nu een boven modaal inkomen met wat ik doe. Dus solliciteer ik alleen op banen wat mij aan spreekt. En tot nu toe heb ik 4 sollicitaties verstuurd waarvan ik er 2 op gesprek ben gekomen. niet slecht dunkt me

Ik ben niet altijd positief, dat kan niemand, maar het punt is gewoon dat je positief in het leven moet staan en een goal hebt die je aan jezelf kan stellen.
Ja ik ben het wel met je eens dat ik negatief ben, maar moet ook wel eerlijk zeggen dat ik al heel snel negatief schrijf. Terwijl ik juist positief wilt zijn als je snapt wat ik bedoel. Zal wel niet denk ik. :@
pi_109594160
Twee open sollicitaties verstuurd. Je weet maar nooit.
pi_109598336
Gister een contract getekend :o *O*! Het ging ineens heel snel, ik had ook echt niet verwacht dat dit 'm zou worden. Het kan raar lopen soms :D. Volgende week ga ik er al parttime beginnen (moet ook nog mijn huidige bijbaan uitwerken, na drie weken begin ik er fulltime). De directeur had al een computer en een bureaustoel besteld, nog voordat ik het contract getekend had haha. Ik word wel eerst 700 uur gedetacheerd via het uzb en daarna kan het bedrijf me direct in dienst nemen. Het is dus nog wel even spannend maar ik heb in ieder geval een maand of vier werk op niveau :).

Het uitzendbureau had mij benaderd voor deze functie via mijn cv die ze ergens online hadden gevonden, dus misschien nog een goede tip voor mensen die hun cv nog niet overal online hebben neergezet? :)

Heel veel succes allemaal in elk geval!
pi_109598505
quote:

Wat voor niveau heb je? Ik heb bijvoorbeeld nu gesolliciteerd voor bagagemedewerker Schiphol. Vragen ze VMBO/MAVO voor. Niet dat ik alleen MAVO heb, ook MBO en HBO propedeuse, maar mijn geld raakt op en moet toch ergens werken.

Eergister nog gezien, vacature voor verkeersregelaar, inclusief opleiding van 3 dagen. Vragen ze geen opleiding voor. Je moet soms een beetje creatief zijn in zoeken naar de banen en er voor open staan, maar naar mijn mening zijn ze er wel. Niet super veel, maar ze zijn er.

[ Bericht 0% gewijzigd door StephanL op 28-03-2012 10:27:23 ]
  Moderator woensdag 28 maart 2012 @ 11:13:48 #235
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_109600104
Via UZB mogelijk een ingang als commercieel medewerker.

Thumbthumbthumb
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_109602262
Gister was een vacature online gezet dus meteen op gesolliciteerd, krijg ik een vandaag een mailtje met:

Bedankt voor je reactie op de vacature van <naam vacature>. In de tussentijd is de vacature waarop je gesolliciteerd hebt al vervuld. Ik kan je sollicitatie daarom niet verder in behandeling nemen.

:r
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:31:01 #237
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_109602994
Even luchten hoor.

Gister te horen gekregen dat ik niet werd aangenomen want:
- ze denken dat ik mij zou vervelen bij de baan. Terwijl ik dat volgens mij zelf niet zou doen.
- ik pas niet zo goed bij de rest van de collega's qua leeftijd. Ik ben 26, zij zijn 22 gemiddeld.

}:|

Zeg dan gewoon dat je iemand hebt gevonden die beter is dan ik, ga mij geen onzin zitten voeren...
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:07:06 #238
189430 Anonymousz
pi_109603980
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:06 schreef plesner het volgende:
Gister was een vacature online gezet dus meteen op gesolliciteerd, krijg ik een vandaag een mailtje met:

Bedankt voor je reactie op de vacature van <naam vacature>. In de tussentijd is de vacature waarop je gesolliciteerd hebt al vervuld. Ik kan je sollicitatie daarom niet verder in behandeling nemen.

:r
herkenbaar

quote:
15s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:31 schreef .Cake. het volgende:
Even luchten hoor.

Gister te horen gekregen dat ik niet werd aangenomen want:
- ze denken dat ik mij zou vervelen bij de baan. Terwijl ik dat volgens mij zelf niet zou doen.
- ik pas niet zo goed bij de rest van de collega's qua leeftijd. Ik ben 26, zij zijn 22 gemiddeld.

}:|

Zeg dan gewoon dat je iemand hebt gevonden die beter is dan ik, ga mij geen onzin zitten voeren...
:{
pi_109604225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:21 schreef StephanL het volgende:

[..]

Wat voor niveau heb je? Ik heb bijvoorbeeld nu gesolliciteerd voor bagagemedewerker Schiphol. Vragen ze VMBO/MAVO voor. Niet dat ik alleen MAVO heb, ook MBO en HBO propedeuse, maar mijn geld raakt op en moet toch ergens werken.

Eergister nog gezien, vacature voor verkeersregelaar, inclusief opleiding van 3 dagen. Vragen ze geen opleiding voor. Je moet soms een beetje creatief zijn in zoeken naar de banen en er voor open staan, maar naar mijn mening zijn ze er wel. Niet super veel, maar ze zijn er.
Ik had trouwens ook een tijdje geleden gesolliciteerd naar een functie als bagagemedewerker, maar ik werd weer eens niet uitgenodigd.

Het is gewoon kut dat ze in Dordrecht niks hebben waardoor je juist verder moet zoeken. Maar dan krijg ik juist steeds te horen dat ik te ver weg woon.

Dus begeven moment weet ik het ook niet meer.
pi_109606890
w/ vandaag gebeld voor een 2de gesprek w/
pi_109606928
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:16 schreef YebCar het volgende:
w/ vandaag gebeld voor een 2de gesprek w/
*O* *O* *O*
pi_109613425
Pfff gister gebeld dat ik van de week even langs kon komen voor een gesprek. En vandaag weer een mailtje terug dat ze toch weer een sollicitatiestop hebben.

Echt man dit schiet echt niet op.
pi_109614594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:59 schreef FerryNL het volgende:
Pfff gister gebeld dat ik van de week even langs kon komen voor een gesprek. En vandaag weer een mailtje terug dat ze toch weer een sollicitatiestop hebben.

Echt man dit schiet echt niet op.
Oh dat is lame :N
pi_109614921
Bij toeval tegen een erg leuke vacature aangelopen en daarop gereageerd.
Heb gister mijn derde gesprek gehad maar nog niets vernomen.

Ben benieuwd.
pi_109615293
Vinden jullie het ook lastig om sollicitatiebrieven te schrijven? Over één brief doe ik twee dagen.
pi_109615528
Vrijdag even een gesprek bij een Horeca zaak. Toevallig ligt dat tegenover waar ik hiervoor heb gewerkt.
Dus het zal mooi zijn als ik daar aan de slag kan, en het maakt me echt niet uit als het om afwaswerk gaat in het begin.

Natuurlijk wil ik ook wat beters maar ja helaas zit dat er gewoon niet in.
pi_109615615
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:38 schreef Jores het volgende:
Vinden jullie het ook lastig om sollicitatiebrieven te schrijven? Over één brief doe ik twee dagen.
Dat is wel érg lang, niet?

Ik denk altijd goed na wat ik in een brief zet, maar ben er nooit langer dan een uur mee bezig. De keren dat ik heb gesolliciteerd ben ik eigenlijk ook altijd minimaal uitgenodigd voor een gesprek.
pi_109615770
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat is wel érg lang, niet?

Ik denk altijd goed na wat ik in een brief zet, maar ben er nooit langer dan een uur mee bezig. De keren dat ik heb gesolliciteerd ben ik eigenlijk ook altijd minimaal uitgenodigd voor een gesprek.
Ik moet altijd heel lang nadenken over wat ik erin wil zetten. En er een nachtje over slapen.
pi_109615897
Naar welke functie solliciteren jullie dan? Omdat je lang moet nadenken over een echte brief.
En dat je bij elke sollicitatie eigenlijk wel uitgenodigd wordt.

Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk. Ik heb gewoon zo'n idee dat het bij mij echt meer ligt aan dat ik merendeels in de Horeca ervaring heb, en ook niet hoogopgeleid (VMBO en MBO2) ben.
pi_109616019
Ik ben pas net begonnen met solliciteren en ben nog nergens uitgenodigd. Ik solliciteer naar hbo-functies.
pi_109616085
Hier ook HBO/WO functies.

Moet daar wel bij vertellen dat de sollicitatieprocedure waar ik nu inzit mijn eerste echte serieuze functie is. Er zijn 4 rondes, en ik heb de 3e achter de rug (resultaat nog onbekend).

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 18:02:20 ]
pi_109616178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:58 schreef Jores het volgende:
Ik ben pas net begonnen met solliciteren en ben nog nergens uitgenodigd. Ik solliciteer naar hbo-functies.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:00 schreef Blue_note het volgende:
Hier ook HBO/WO functies.
Ah ok ja dat maakt denk ik al een groot verschil ja.

Ze nemen toch liever HBO/WO mensen aan, en je hebt gewoon veel meer kans op de arbeidsmarkt.

En daarom wil ik weer naar school toe, maar dan moet ik wel eerst werk zien te vinden zodat ik ook op mezelf kan gaan en mijn kosten kan betalen.

En zodoende weer naar school kan en alles weer een beetje kan opbouwen..
pi_109616333
quote:
Maar dan moet ik wel eerst werk zien te vinden zodat ik ook op mezelf kan gaan en mijn kosten kan betalen.

En zodoende weer naar school kan en alles weer een beetje kan opbouwen..
Deeltijd studie? Kan wellicht helpen als je dit aangeeft bij je sollicitatie. Bedrijven zien dat je in jezelf wilt investeren etc.
pi_109616644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:07 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Deeltijd studie? Kan wellicht helpen als je dit aangeeft bij je sollicitatie. Bedrijven zien dat je in jezelf wilt investeren etc.
Ja ik heb daar al een hele tijd over zitten denken, en ik wil dat ook dolgraag maar...

Mijn hoogst genoten opleiding is een MBO2 niveau. Dus ik moet eerst een MBO3 opleiding moeten doen zodat ik MBO4 kan doen. Want heb al bij heel veel scholen geinformeerd of ik misschien een toelatingstoets kan doen om meteen MBO4 te kunnen doen. Maar krijg steeds te horen dat ze dat niet meer mogen of niet meer doen.

Ik kan wel een 21+ toets gaan doen voot het HBO, maar ben gewoon bang dat dat echt een te grote stap is. En dus ben ik al een hele tijd aan het kijken of ik dan toch maar een BBL traject gaat volgen via het MBO.
Maar dat is ook niet meer zo makkelijk als een paar jaar geleden. Ik wilde in eerste instantie iets in de ICT gaan doen, maar daar kom ik helemaal niet aan de bak met een BBL opleiding. Ze willen liever een laatste jaars MBO4 of een HBO leerling naar eigen zegge.
En ik zie het gewoon echt totaal niet meer zitten om met pubers in de klas te gaan zitten snap je. Ik ben al 25 en word dit jaar 26, en dat vind ik toch wel echt een te groot verschil worden nu.

En daarbij gaat het gewoon niet meer. Ik moet gewoon voor het geld en om rond te komen toch echt een baan van 20 uur minimaal, en dat gaat toch niet echt lekker samen als je nog fulltime naar school gaat.

Dus ja het is op dit moment echt heel moeilijk om een BBL werkplek te bemachtigen. En zeker in de ICT is het hebben van kennis en papieren echt belangrijk om enigszins een baan te kunnen krijgen.
pi_109616791
Baan zoeken in de horeca, zaterdag en zondag heel de dag en 2 avonden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109616792
Nou ik heb nu koerierswerk maar het valt me vies tegen zeg... enorm lange dagen en zwaar werk. Tuurlijk komt het ook wel omdat ik nieuw ben en de wijken niet ken, maar toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109616879
@ FerryNL: Dat is inderdaad een (erg) vervelende situatie waar je in zit.

Opwerken binnen bedrijven is geen optie? Natuurlijk zul je dan eerst een plaats moeten vinden, maar ik kan me een traject zoals stage - laag binnen de organisatie beginnen - opwerken wel voorstellen.

Heb je de stap d.m.v een toelatingstest wel al proberen te maken?
Een goede vriend van me zit qua opleiding in dezelfde situatie waarin jij zit. Hij heeft echter het geluk gehad zich binnen een bedrijf tot vestigingsmanager te kunnen opwerken. Echter ook hij zou graag papieren hebben, en heeft dit weten te behalen d.m.v die toelatingstest.

Als je een opleiding kiest die goed bij je past (en daarnaast 'goed te doen is') zou je het wellicht kunnen proberen ?! En wat DiegoArmandoMaradona zegt: 20 uur werken naast een studie is te doen. Heb dit zelf ook gedaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 18:23:46 ]
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:23:10 #258
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109616882
quote:
15s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou ik heb nu koerierswerk maar het valt me vies tegen zeg... enorm lange dagen en zwaar werk. Tuurlijk komt het ook wel omdat ik nieuw ben en de wijken niet ken, maar toch.
Hah herkenbaar; ik had eerst ook een 'romantisch' beeld van koerierswerk maar de praktijk pakte iets anders uit. Toch 5 maanden volgehouden :')

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hmm, dat zou weleens tegen kunnen vallen. Zo'n beeld had ik ook van koerierswerk voordat ik in 2007 circa 5 maanden werkzaam was bij DHL, maar weet nu wel beter :') . Gemiddeld 12 uur per dag doorbeulen en aan de lopende band zeikende klanten wiens levering ik puur door overmacht niet kon leveren. DHL, De HeL :')
pi_109616924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:23 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hah herkenbaar; ik had eerst ook een 'romantisch' beeld van koerierswerk maar de praktijk pakte iets anders uit. Toch 5 maanden volgehouden :')

[..]

In een ver veleden ook koerier geweest naast mijn studie. Maar ook ik vond het zwaar tegenvallen.
pi_109617151
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Baan zoeken in de horeca, zaterdag en zondag heel de dag en 2 avonden
Ja ik ben ook weer zoeken naar een horeca baan, en heb toevallig vrijdag en gesprek. Dus hopelijk kan ik daar aan de slag en dan per september gewoon weer naar school.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:23 schreef Blue_note het volgende:
@ FerryNL: Dat is inderdaad een (erg) vervelende situatie waar je in zit.

Opwerken binnen bedrijven is geen optie? Natuurlijk zul je dan eerst een plaats moeten vinden, maar ik kan me een traject zoals stage - laag binnen de organisatie beginnen - opwerken wel voorstellen.

Heb je de stap d.m.v een toelatingstest wel al proberen te maken?
Een goede vriend van me zit qua opleiding in dezelfde situatie waarin jij zit. Hij heeft echter het geluk gehad zich binnen een bedrijf tot vestigingsmanager te kunnen opwerken. Echter ook hij zou graag papieren hebben, en heeft dit weten te behalen d.m.v die toelatingstest.

Als je een opleiding kiest die goed bij je past (en daarnaast 'goed te doen is') zou je het wellicht kunnen proberen ?! En wat DiegoArmandoMaradona zegt: 20 uur werken naast een studie is te doen. Heb dit zelf ook gedaan.
Als ik 5 dagen naar school gaat dan krijg ik ook stageperiodes ja, en dan bestaat er een kans dat ik misschien daar zou kunnen werken.

Welke toelatingstraject heeft die vriend van je gedaan dan? En was dat op MBO of HBO? Op welke school was dat dan zover je dat misschien nog weet haha?
pi_109617218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:31 schreef FerryNL het volgende:

Welke toelatingstraject heeft die vriend van je gedaan dan? En was dat op MBO of HBO? Op welke school was dat dan zover je dat misschien nog weet haha?
Als ik het me goed herinner was dit een 21+ toets. Sowieso voor een HBO opleiding.
pi_109617414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:33 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner was dit een 21+ toets. Sowieso voor een HBO opleiding.
Ah ok. Ja ik zit er ook nog steeds aan te denken hoor om zo'n 21+ traject te gaan doen. Want je hebt gewoon zoveel meer kans op de arbeidsmarkt als je een HBO diploma hebt.
Maar ja ik ben gewoon bang dat het voor mij te moeilijk gaat worden, want het is 7 jaar geleden dat ik voor het laatst naar school ben gegaan.
En als ik naar het HBO wil dan moet ik wel echt 200% weten welke richting ik op wil. Want het is niet de bedoeling dat ik dan weer tussendoor stop, want dat kost ook weer geld natuurlijk.

Misschien een brutale vraag hoor. Maar zou je het eens willen vragen aan die vriend voor welke opleiding hij dat deed. En of die het moeilijk vond om zo'n 21+ toets te maken.
Misschien kan hij toch een beetje zijn ervaring delen met mij snap je.
pi_109617461
Lol net een reactie terug gehad van een sollicitatie:

Bedankt voor uw sollicitatie op de vacature van administratief medewerker. Helaas komt u niet in aanmerking voor deze vacature aangezien u hier te zwaar voor bent.

Dit terwijl ik 80 kg weeg :)
pi_109617519
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:38 schreef CoolStoryBro het volgende:
Lol net een reactie terug gehad van een sollicitatie:

Bedankt voor uw sollicitatie op de vacature van administratief medewerker. Helaas komt u niet in aanmerking voor deze vacature aangezien u hier te zwaar voor bent.

Dit terwijl ik 80 kg weeg :)
Soms krijg je echt te achterlijke reacties terug zeg. :') :')
pi_109617847
@Ferry het voordeel van BBL is juist dat je maar één dag in de week naar school hoeft, dus heel veel heb je niet met de pubers te maken. Daarbij is 25/26 echt niet zo heel oud, hoor! Op BBL zitten (itt tot op BOL) aardig wat leerlingen die ouder zijn dan 16/17/18. :)

Gezien je situatie lijkt BBL niveau 3 (of als het kan, niveau 4) mij een goede keuze. Je studeert en werkt tegelijk. Is er naast de ICT niet iets anders waar je interesse in hebt? Bijv. techniek (er is een groot tekort aan mbo'ers die een technische opleiding hebben gevolgd).
pi_109617851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:37 schreef FerryNL het volgende:

Misschien een brutale vraag hoor. Maar zou je het eens willen vragen aan die vriend voor welke opleiding hij dat deed. En of die het moeilijk vond om zo'n 21+ toets te maken.
Misschien kan hij toch een beetje zijn ervaring delen met mij snap je.
Dat hoef ik niet te vragen, dat weet ik ;).

Hij deed commerciële economie. Hij heeft die 21+ toets 2 keer moeten maken, de eerste keer was een onderdeel niet voldoende (welk onderdeel weet ik niet, maar is ook niet relevant).

Hij heeft door zijn werkervaring enkele credits vrijstelling gekregen. Hij vond het wel écht pittig om dit naast een fulltime baan te doen. Het niveau was te doen maar wel 4 jaar afzien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 18:48:49 ]
pi_109618559
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Jores het volgende:
@Ferry het voordeel van BBL is juist dat je maar één dag in de week naar school hoeft, dus heel veel heb je niet met de pubers te maken. Daarbij is 25/26 echt niet zo heel oud, hoor! Op BBL zitten (itt tot op BOL) aardig wat leerlingen die ouder zijn dan 16/17/18. :)

Gezien je situatie lijkt BBL niveau 3 (of als het kan, niveau 4) mij een goede keuze. Je studeert en werkt tegelijk. Is er naast de ICT niet iets anders waar je interesse in hebt? Bijv. techniek (er is een groot tekort aan mbo'ers die een technische opleiding hebben gevolgd).
Daarom wil ik juist dolgraag BBL gaan doen, maar helaas kom ik echt nergens aan de bak binnen de ICT. En hoe gek het ook klinkt ik heb eigenlijk nooit iets met techniek gehad. :@

Wat ik nog meer leuk zou vinden qua opleidingen zijn: Commerciële opleidingen (omdat het mij heel leuk lijkt om te verkopen en met mensen bezig te zijn. Ik heb altijd al in de Horeca gewerkt en daar vond ik mensencontact ook altijd erg leuk.) Advies of mensen helpen opleidingen (ik vind het ook leuk om advies aan mensen te geven over bepaalde dingen, maar zou het bijvoorbeeld ook leuk vinden om mensen te helpen aan werk of iets in die richting.)
Maar ja ik weet dus niet echt welke MBO opleidingen daar op aansluiten. :@
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet te vragen, dat weet ik ;).

Hij deed commerciële economie. Hij heeft die 21+ toets 2 keer moeten maken, de eerste keer was een onderdeel niet voldoende (welk onderdeel weet ik niet, maar is ook niet relevant).

Hij heeft door zijn werkervaring enkele credits vrijstelling gekregen. Hij vond het wel écht pittig om dit naast een fulltime baan te doen. Het niveau was te doen maar wel 4 jaar afzien.
Ah die opleiding doet mijn broertje ook. Het zou op zich ook wel iets voor mij kunnen zijn aangezien het mij ook leuk lijkt om te verkopen. Maar zoals de meeste studenten zeggen zou ik ook leuk vinden om een management rol te vervullen of leiding te gaan geven.
pi_109619055
Ik wil geen spelbreker zijn maar soms denk ik dat je gewoon je eigen keuze's moet beperken. Soms lijkt het alsof je alles kan worden wat je maar wilt. Ergens is dit misschien waar, maar soms is het voor je gemoedstoestand misschien maar beter om je bij je huidige situatie neer te leggen en keuze's te maken tussen de wegen die voor jouw redelijkerwijs te belopen zijn.

Als dat betekent dat je geen HBO kan gaan doen, dan maar geen HBO. Echt niet iedereen heeft HBO. Misschien betekent het dat je niet in de ICT gaat werken maar er zijn nog zat andere opties open. Ik hoor best vaak van mensen dat ze uiteindelijk ergens terecht komen waar ze het best wel naar hun zin hebben maar waar ze van te voren nooit aan gedacht hadden of voor geleerd hadden.

Ook binnen banen buiten je huidige interesse gebied kan je misschien best een leuke tijd hebben en het helemaal niet zo slecht hebben.

Oja, als je de verkoopkant op wilt. Wellicht kan je als verkoopmedewerker bij een grote keten werken (kleding winkel, warenhuizen, bouwmarkten) vaak zijn daar wel interne opleidingen beschikbaar om door te groeien naar leidinggevende of anders.
pi_109620460
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:17 schreef jobbb het volgende:

Oja, als je de verkoopkant op wilt. Wellicht kan je als verkoopmedewerker bij een grote keten werken (kleding winkel, warenhuizen, bouwmarkten) vaak zijn daar wel interne opleidingen beschikbaar om door te groeien naar leidinggevende of anders.
Dit. Als het je om het verkopen gaat dan heb je echt geen HBO nodig. Veel shopmanagers hebben ook 'alleen' een MBO diploma. Beginnen als verkoper bij een bij voorkeur groot retail bedrijf (Telecom / Mediamarkt / Apple / Paradigit, etc) waar je interesses liggen en je zo opwerken is geen onmogelijke stap.
Bij voorkeur groot vanwege de doorgroeimogelijkheden. Deze zijn uiteraard veel beperkter bij de computerwinkel op de hoek.
pi_109622488
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:17 schreef jobbb het volgende:
Ik wil geen spelbreker zijn maar soms denk ik dat je gewoon je eigen keuze's moet beperken. Soms lijkt het alsof je alles kan worden wat je maar wilt. Ergens is dit misschien waar, maar soms is het voor je gemoedstoestand misschien maar beter om je bij je huidige situatie neer te leggen en keuze's te maken tussen de wegen die voor jouw redelijkerwijs te belopen zijn.

Als dat betekent dat je geen HBO kan gaan doen, dan maar geen HBO. Echt niet iedereen heeft HBO. Misschien betekent het dat je niet in de ICT gaat werken maar er zijn nog zat andere opties open. Ik hoor best vaak van mensen dat ze uiteindelijk ergens terecht komen waar ze het best wel naar hun zin hebben maar waar ze van te voren nooit aan gedacht hadden of voor geleerd hadden.

Ook binnen banen buiten je huidige interesse gebied kan je misschien best een leuke tijd hebben en het helemaal niet zo slecht hebben.

Ha jobbb ben je er ook weer! _O-

Daarom zit ik ook te bedenken om gewoon eerst toch maar een MBO opleiding te gaan volgen. Niet iedereen kan inderdaad meteen HBO gaan doen omdat het niveau gewoon te hoog is.

Kijk ik vind verkopen wel leuk maar het is ook weer niet wat ik echt heel graag wil doen. Ik zou het gewoon echt leuk vinden om mensen te helpen. En dan heb ik het niet over de zorg omdat dat toch weer anders is. Maar ik zou het leuk vinden om bijvoorbeeld als intercedent te werken om mensen te helpen aan een baan of ik zou een adviseur willen worden van bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij. Dat je bijvoorbeeld op kantoor klanten helpt of aan huis een contract opstelt voor ze. Als de ICT niet lukt dan wil ik wel echt iets richting adviseur gaan doen.
pi_109623118
Maar ook binnen een baan als intercedent is er niet heel veel ruimte voor advies. Het ligt aan het bedrijf en de functie details maar op advies geven ligt niet echt de nadruk.
Dit is inderdaad wel vaak een HBO/WO startersfunctie.

Om even iets geks te zeggen: Ook bij bijvoorbeeld een baan als telefoonverkoper komt een vrij groot stuk advies geven kijken....

En dit is voor de korte termijn realistischer.
pi_109624250
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Blue_note het volgende:
Maar ook binnen een baan als intercedent is er niet heel veel ruimte voor advies. Het ligt aan het bedrijf en de functie details maar op advies geven ligt niet echt de nadruk.
Dit is inderdaad wel vaak een HBO/WO startersfunctie.

Om even iets geks te zeggen: Ook bij bijvoorbeeld een baan als telefoonverkoper komt een vrij groot stuk advies geven kijken....

En dit is voor de korte termijn realistischer.
Ik zei het misschien een beetje onduidelijk, maar ik zit gewoon nog te bedenken wat ik leuk vind.
Dat is dus dan advies geven aan mensen maar ook mensen helpen. Daarom zei ik ook intercedent omdat je daar toch ook advies geeft in de vorm van wat je beste zou kunnen aanraden voor die persoon snap je?
En als verzekeringsadviseur lijkt het mij leuker omdat je dan ook bij mensen thuis kan komen, en ze dan probeert een zo goed mogelijk pakket aan te bieden. Natuurlijk komt er meer bij kijken maar ik noem gewoon even wat voorbeelden.

Ik heb al wat opleidingen gevonden die mij op zich wel interessant lijken.

Commercieel Medewerker Bank- en Verzekeringswezen (niveau 4)
Je kunt als professionele kracht in verschillende beroepen terechtkomen: van hypotheekadviseur tot assurantieadviseur. Om in deze beroepen te werken heb je een diploma nodig.

Mocht ik bij een uitzendbureau willen werken dan moet ik volgens mij wel eerst HBO doen, want zie nergens een MBO opleiding waarmee je daarmee kan doorstromen naar het HBO. Op het HBO heb je dan de opleiding HRM en daar kan je echt aan de slag bij uitzendbureaus en andere personeels-bureaus.

Kijk het is best wel rot aangezien ik in eerste instantie gewoon echt voor de ICT heb gekozen. Omdat computers nog steeds een grote interesse hebben bij mij.
pi_109635878
Ik mag me hier wederom melden. Contract loopt af per half juli en wordt niet verlengt.
Was net 2 maanden bezig en er blijkt dat er te weinig werk is. In tegenstelling tot eerdere berichten. :(
pi_109644233
Nou ik zou mij eigenlijk pas naar een half jaar weer melden, maar die 7 uurtjes die ik nu in een dierenwinkel werk legt ook geen zoden aan de dijk. Maandag een sollicitatatie als zorghulp in een flexgroep. Kan ik "als het goed is" mijn huidge baan behouden.

Hopelijk wordt dit iets. Zelf ook 4 sollicitaties geschreven voor een bbl opleiding. Nu maar duimen.
pi_109645132
Ik werk momenteel in de kinderopvang, mijn contract loopt ook af eind Juli. Wanneer je hier in het noorden ergens aan het werk wil kom je al snel in een callcenter terecht... Het is dramatisch hier!!
pi_109646938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:25 schreef DeniseAlyssa het volgende:
Ik werk momenteel in de kinderopvang, mijn contract loopt ook af eind Juli. Wanneer je hier in het noorden ergens aan het werk wil kom je al snel in een callcenter terecht... Het is dramatisch hier!!
Het is op dit moment overal dramatisch, ben op zoek naar een baan in de omgeving van Amsterdam.
Het grootste struikelblok waar ik tegen aan loop is dat ik geen werkeravaring heb. Ben net afgestuderdeerd als HBO Bedrijfseconoom aan de HVA
pi_109647503
Plesner, hoelang ben je al op zoek?
pi_109647667
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:25 schreef DeniseAlyssa het volgende:
Probeer maar eens in Limburg aan de bak te komen :')
pi_109660583
Er zijn meer werkzoekenden dan vacatures.

Ik ben net afgewezen op een leuke functie hier in de buurt omdat er 200(!) mensen op hebben gereageerd. Dan kunnen werkgevers dus de mooiste cv's eruit zoeken. Zo pis je dus altijd naast de pot.
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 17:36:42 #280
148247 taxibabe
pi_109660895
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Er zijn meer werkzoekenden dan vacatures.

Ik ben net afgewezen op een leuke functie hier in de buurt omdat er 200(!) mensen op hebben gereageerd. Dan kunnen werkgevers dus de mooiste cv's eruit zoeken. Zo pis je dus altijd naast de pot.
Ja dat heb ik nou ook steeds, meer dan 200 reacties ..

Maar volgens meneer Kamp is er altijd wel werk te vinden en anders moet je je zoekgebied maar vergroten volgens hem. |:(
pi_109660957
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:36 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ja dat heb ik nou ook steeds, meer dan 200 reacties ..

Maar volgens meneer Kamp is er altijd wel werk te vinden en anders moet je je zoekgebied maar vergroten volgens hem. |:(
Lol zoekgebied vergroten. Dat doe ik al steeds maar ik krijg steeds te horen dat ik te ver weg woon. Dus dat heeft ook totaal geen zin meer omdat heel veel bedrijven liever mensen willen die in de buurt wonen.

_O- _O-
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 17:41:50 #282
148247 taxibabe
pi_109661091
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lol zoekgebied vergroten. Dat doe ik al steeds maar ik krijg steeds te horen dat ik te ver weg woon. Dus dat heeft ook totaal geen zin meer omdat heel veel bedrijven liever mensen willen die in de buurt wonen.

_O- _O-
Als minister Kamp het zegt, dan is het zo hoor! En anders ga je maar gewoon onder je niveau werken, dat kan ook makkelijk. Er is werk genoeg, want hij zegt dat ... :X
pi_109661331
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef FerryNL het volgende:

[..]

_O- _O-
Zeg dat maar eens tegen het UWV. Oost-Indisch doof zijn die lui.
pi_109661463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:41 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Als minister Kamp het zegt, dan is het zo hoor! En anders ga je maar gewoon onder je niveau werken, dat kan ook makkelijk. Er is werk genoeg, want hij zegt dat ... :X
Tja heel die regering hier is KUT!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zeg dat maar eens tegen het UWV. Oost-Indisch doof zijn die lui.
Ja ik weet die luisteren niet nee, die weten het altijd beter.

Daarom hoop ik morgen dat het gesprekje lekker gaat en dat ik snel kan beginnen.
Het is een horecazaak en ik heb al ervaring daarin. Dus het zou mooi zijn, want dan hoef ik gelukkig nog niet met die shit UWV te maken te hebben.
pi_109667434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:41 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Zo hoorde ik minister Kamp laatst ook op televisie verkondigen dat mensen van 65 jaar gemiddeld iets van 250.000 euro aan eigen vermogen hadden, en dat ze daarom best wat AOW konden missen (was geloof ik iets met dat ze dat datum waarop je recht op AOW ingaat willen veranderen van het begin naar de maand naar de datum waarop je jarig bent). Grote onzin natuurlijk. Geld is nu eenmaal niet evenredig verdeeld, dus het zal er eerder op neerkomen dat 20% van de gepensioneerden significant méér heeft dan dat bedrag, en de rest een stuk minder :P

Maar goed. Minster Kamp, dus :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 20:46:10 #286
148247 taxibabe
pi_109668092
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Zo hoorde ik minister Kamp laatst ook op televisie verkondigen dat mensen van 65 jaar gemiddeld iets van 250.000 euro aan eigen vermogen hadden, en dat ze daarom best wat AOW konden missen (was geloof ik iets met dat ze dat datum waarop je recht op AOW ingaat willen veranderen van het begin naar de maand naar de datum waarop je jarig bent). Grote onzin natuurlijk. Geld is nu eenmaal niet evenredig verdeeld, dus het zal er eerder op neerkomen dat 20% van de gepensioneerden significant méér heeft dan dat bedrag, en de rest een stuk minder :P

Ja dat had te maken met het prepensioen. Dat stopt per eerste van de maand dat je 65 wordt (tenzij je een prepensioen hebt die uitbetaald tot je verjaardag, maar dat is eigenlijk alleen ABP). En de AOW gaat in per je verjaardag.

Kassa heeft daar een uitzending aan gewijd, Kamp zat daar ook in. Die man staat echt naast de realiteit.
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)ow-regeling/speel/1/
pi_109672343
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Als dat al waar is, dan zal het meeste van dat geld toch echt in stenen zitten. Bovendien is een gemiddelde niet zo interessant, de spreiding rondom dat gemiddelde veel meer.

Politici in het algemeen :')
pi_109679925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:19 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ha jobbb ben je er ook weer! _O-

Daarom zit ik ook te bedenken om gewoon eerst toch maar een MBO opleiding te gaan volgen. Niet iedereen kan inderdaad meteen HBO gaan doen omdat het niveau gewoon te hoog is.

Kijk ik vind verkopen wel leuk maar het is ook weer niet wat ik echt heel graag wil doen. Ik zou het gewoon echt leuk vinden om mensen te helpen. En dan heb ik het niet over de zorg omdat dat toch weer anders is. Maar ik zou het leuk vinden om bijvoorbeeld als intercedent te werken om mensen te helpen aan een baan of ik zou een adviseur willen worden van bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij. Dat je bijvoorbeeld op kantoor klanten helpt of aan huis een contract opstelt voor ze. Als de ICT niet lukt dan wil ik wel echt iets richting adviseur gaan doen.
Had toevallig wel pas geleden een mailtje ontvangen van een school. Waarop ik had gevraagd of het mogelijk was om een toets te doen om dan meteen MBO 4 te kunnen gaan doen.

Ik kreeg dit als antwoord:

''Een toelatingstoets hebben we niet meer.
Dit omdat het wettelijk niet meer mag.
Het is bij ons wel mogelijk om met veel inzet je nivo 3 diploma in 1 1/2 jaar te behalen.
Ik zou dan kunnen kijken of ik je in een andere klas kan plaatsen waar de studenten iets ouder zijn maar waar je dan zelf een individueel rooster krijgt. Om dat te bekijken zouden we een afspraak moeten maken.
Nu is het zo dat ik momenteel met een heupbreuk deze maand nog thuis zit.
Een afspraak zou ik pas in april kunnen maken met je''

Ik zag het wel zitten om mezelf echt in te zetten en dat ik ook een eigen rooster kreeg. Maar helaas zit die school iets te ver weg van mij vandaan.
Ik woon zelf in Dordrecht en die school ligt in Amersfoort en dat is toch al gauw 2 uur heen en 2 uur terug reizen. En dat is iets teveel van het goede en ook bijna niet te doen.

Dus helaas gaat dit niet, wat ik wel echt jammer vind. Want het was misschien wel een kans om te pakken.
pi_109681364
Ik ben aangenomen! Over 3 maanden begin ik. Moet wel nog het arbeidsvoorwaarden gesprek hebben maar ik verwacht dat we daar dan wel uitkomen. Eerste sollicitatie gelijk raak. Ik mag van veel geluk spreken als ik hier lees. Maargoed ik moet nog tekenen dus nog even de euforie temperen.
pi_109685418
Gefeliciteerd!

Alweer drie sollicitaties de deur uitgedaan vanochtend. Nu effe een paar uur gamen en dan weer verder. :P
pi_109690221
Gefeliciteerd, ik zit onder werktijd naar nieuwe sollicitaties te kijken.
pi_109691479
Gefeliciteerd blue note! :)

Ik zoek nu ''al'' 3 weken werk en heb nog niks gevonden. Ik heb denk ik letterlijk 100 sollicitaties de deur uitgedaan :{ Ik ben wel op 2 serieuze gesprekken geweest, maar ik werd helaas niet verkozen boven kandidaten met meer ervaring. Ik vind het zo lullig soms, zelfs voor een callcenter werd 5 jaar ervaring gevraagd, en ik ben 20!

Ook heb ik een proefdag gedaan als werver voor een goed doel maar dat was echt verschrikkelijk :') Dinsdag heb ik een hele goede kans heb ik gehoord van 't uitzendbureau, maar als dat het hem niet wordt moet ik terug verhuizen naar m'n ouders. Ben zo nerveus. Het is een selectiedag met nog wat kandidaten... maar ik heb alleen al geen idee wat voor kleding ik aan moet! Ik heb geeneens ultranette kleding ofzo. Het netste dat ik heb is een nette spijkerbroek, maar het is voor de klantenservice van een verzekeringsmaatschappij, en ik weet niet of dat netjes genoeg is? Hoe gaan jullie gekleed naar een sollicitatie?
pi_109694183
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:04 schreef Meteoric het volgende:
Gefeliciteerd blue note! :)

Ik zoek nu ''al'' 3 weken werk en heb nog niks gevonden. Ik heb denk ik letterlijk 100 sollicitaties de deur uitgedaan :{
100 brieven in 3 weken???????? Hoe lang doe jij dan per brief?
pi_109696423
Minuut of 20 a 30? Het ligt eraan, ik solliciteerde eerst veel op dezelfde functies en dan had ik een soort standaardbrieven (wel zelf gemaakt, niet van internet ofzo hoor) die ik uiteraard wel wat customizede. Voor functies die ik heel graag wil maak ik een nieuwe brief en ben ik ongeveer het dubbele aan tijd kwijt.
pi_109698730
Donderdag 5 april op gesprek. Ik heb pas vier brieven verstuurd, dus ik ben verrast dat ik al een uitnodiging heb.
pi_109698959
Ik ben ook geweest, maar hij belt woensdag nog even terug om een avond te plannen om mee te werken.
Maarja er zijn er nog 3 andere mensen die daar ook een avondje meelopen. Ik had liever dat ik de enigste was en meteen lekker kon beginnen.

Maar nu kan je echt merken dat die tijden voorbij zijn.
pi_109699046
25% kans dus.
pi_109699182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:46 schreef Jores het volgende:
25% kans dus.
En volgens mij word ik het al niet.

Want heel dat team bestond uit italianen, en 1 a 2 andere sollicitanten zijn ook italiaans. En ik kan gebrijpen dat ze dan ook voor het team liever een italiaan aannemen snap je.

Maarja even afwachten nog.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:12:31 #299
47102 Elvi
miemkwien
pi_109699953
Pfff eindelijk een brief gekregen dat mn WW aanvraag is goedgekeurd. Ik begon op 28 februari met de aanvraag :')
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 17:34:32 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109700672
Ik krijg net een mail dat ik word ingeschreven bij work2work (zeg maar de uwv van de UU) omdat mijn contract in aug afloopt ik ben begonnen in januari :') dan duurt mijn contract nog langer dan ik er al werk. Maarja leuk dus gaan we dat gezeik allemaal weer krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')