abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2012 @ 20:55:14 #176
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_109544953
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:48 schreef FerryNL het volgende:
Ik denk toch dat het morgen niks wordt aangezien ik net toevallig zag dat ze geen arbeidscontract geven. Maar dat ze alleen werken met commissie en bonussen. Dat heeft voor mij geen zin omdat ik echt een maandsalaris moet hebben, en je toch wel goed moet zijn om bepaalde targets te halen.

Dus nu twijfel ik wel weer heel erg.
Is het zo'n bedrijf dat je bij mensen langs de deuren moet, waarschijnlijk voor energiemaatschappijen? Alles wat je hier post lijkt namelijk precies op een vacature waar een kennis van mij ook op gesolliciteerd heeft. Ze beloven je gouden bergen, geen vast salaris maar goede verkopers verdienen duizenden per maand, over een jaar heb je je eigen kantoor (ja jij, want jij bent een topper, dat zien ze direct).

Hard weglopen als dat het geval is. Teken niks!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_109545099
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Is het zo'n bedrijf dat je bij mensen langs de deuren moet, waarschijnlijk voor energiemaatschappijen? Alles wat je hier post lijkt namelijk precies op een vacature waar een kennis van mij ook op gesolliciteerd heeft. Ze beloven je gouden bergen, geen vast salaris maar goede verkopers verdienen duizenden per maand, over een jaar heb je je eigen kantoor (ja jij, want jij bent een topper, dat zien ze direct).

Het is dit bedrijf: http://www.appcogroupnederland.nl/ en op deze vacature had ik gereageerd:http://vacature.monsterbo(...)rland-107514817.aspx
  maandag 26 maart 2012 @ 21:10:02 #178
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_109545714
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:57 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Het is dit bedrijf: http://www.appcogroupnederland.nl/ en op deze vacature had ik gereageerd:http://vacature.monsterbo(...)rland-107514817.aspx
Ander bedrijf, zelfde opzet. Je word bij mensen langs de deuren gestuurd (particulieren of bedrijven) om ze dingen aan te smeren. En inderdaad geen vast loon, alleen op provisiebasis.
Ze gaan je overhalen direct te tekenen, want ze zien jou zitten en willen je een dure training laten volgen.

Ga er naartoe, verbaas je over de fantastische verhalen die ze je gaan vertellen en ga dan gauw weer weg zonder ergens een krabbel onder te zetten.

Je lijkt me een aardige, iewat naieve vent (vat dit ajb niet verkeerd op), precies het type dat dergelijke bedrijven proberen over te halen. Waardoor je straks voor heel weinig geld heel hard moet werken.

Edit: zie ook de wikipagina over dit bedrijf...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Appco_Group
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_109548407
Appco group :')
pi_109552482
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:57 schreef FerryNL het volgende:

[..]

MM nja, als ik jou was zou ik gewoon MBO beginnen, als je echt goed bent zien ze dat op een stage ook. Vaak nemen ze je dan wel aan nadat je er stage hebt gelopen
pi_109553160
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:20 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

MM nja, als ik jou was zou ik gewoon MBO beginnen, als je echt goed bent zien ze dat op een stage ook. Vaak nemen ze je dan wel aan nadat je er stage hebt gelopen
Waar ik ook meezit is dat ik nog 4 a 5 jaar stufi krijg. Dan zou ik beter HBO kunnen doen omdat als ik geen stufi meer krijg. Dat het dan wel een aardig in de portemonnee gaat zitten.

Maarja ik moet eerst maar kijken welke MBO opleiding nou echt bij me zou passen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 07:12:38 #182
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_109556709
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:34 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Waar ik ook meezit is dat ik nog 4 a 5 jaar stufi krijg. Dan zou ik beter HBO kunnen doen omdat als ik geen stufi meer krijg. Dat het dan wel een aardig in de portemonnee gaat zitten.

Maarja ik moet eerst maar kijken welke MBO opleiding nou echt bij me zou passen.
Dan zou je nu al moeten bekijken welke MBO opleiding bij je past. Dan kun je het eerste jaar HBO proberen, lukt dat je aardig dan zet je gewoon door, zo niet heb je een MBO waar je al van weet dat je die interessant vindt. Sowieso denk ik dat je uit moet gaan van je mogelijkheden en niet je beperkingen.. 1 jaar is nog te overzien.
Fuck the EBU
pi_109556824
Treffend:

pi_109557916
Ik heb vandaag mijn 2e gesprek, spannend :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:18:20 #185
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109557974
Succes!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_109558985
Thnx :D
pi_109559913
Wat voor een functie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109560988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een functie?
Webmarketeer
pi_109561016
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Daar klopt iets niet. Die UWV WERKcoach/medewerker heeft je te vroeg uitgeschreven wat dat betreft (heb er stage gelopen :s))
Oef. Maar goed, om daar nou moeilijk over te gaan doen, ze hebben in ieder geval de boodschap ontvangen.

Die strip is wel sprekend inderdaad!
  FOK!fotograaf dinsdag 27 maart 2012 @ 11:27:26 #190
148247 taxibabe
pi_109561259
En weer twee afwijzingen per mail binnen.. :{
pi_109561473
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Blue Stone?
pi_109561715
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:17 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Webmarketeer
Is dat een leuke baan? Heb je je daarvoor opgeleid?

Want ik ben nu namelijk opzoek naar een opleiding die ik volgend jaar zou willen volgen dat te maken heeft met ICT, en ik wil wat met ICT doen maar niet iets technisch zoals een computerkast uit elkaar halen en alles opnieuw schroeven :') maar gewoon iets in de richting werken aan de computer zoals dingen met social media of app ontwikkelaar of dingen die te maken hebben met internet.

Maar het vervelende is dat zulke opleidingen MBO 3-4 of HBO opleidingen zijn

Weet jij misschien soorte beroepen/opleiding of gewoon in het algemeen weet iemand soorten beroepen en waar je die opleiding kan volgen?

Bedankt, want ik heb al een hoop schoolinstellingen doorzocht.
pi_109564513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:43 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Is dat een leuke baan? Heb je je daarvoor opgeleid?

Want ik ben nu namelijk opzoek naar een opleiding die ik volgend jaar zou willen volgen dat te maken heeft met ICT, en ik wil wat met ICT doen maar niet iets technisch zoals een computerkast uit elkaar halen en alles opnieuw schroeven :') maar gewoon iets in de richting werken aan de computer zoals dingen met social media of app ontwikkelaar of dingen die te maken hebben met internet.

Maar het vervelende is dat zulke opleidingen MBO 3-4 of HBO opleidingen zijn

Weet jij misschien soorte beroepen/opleiding of gewoon in het algemeen weet iemand soorten beroepen en waar je die opleiding kan volgen?

Bedankt, want ik heb al een hoop schoolinstellingen doorzocht.
Ja dat is een hele leuke baan als je weet waar je mee bezig bent :D Ik heb een HBO opleiding gedaan die de focus had op grafisch maar ik ben daarna een eigen zaak gestart. Door mijn eigen winkel heb ik geleerd hoe de beste resultaten uit SEO, affiliates en adwords te halen. Computers uit elkaar schroeven en in elkaar zetten kan ik ook, omdat daar mijn interesse ligt.
Ik hoefde geen sollicitatiebrief te schrijven maar 2 cases op te lossen, daar waren ze van onder de indruk zeiden ze in het eerste gesprek maar heel veel ervaring heb ik nog niet. Daarom ben ik ook wat nerveus, ik heb niet zoveel ervaring en daarop kan ik afgerekend worden.

De meeste marketingopleidingen zijn HBO of WO opleidingen als ik het zo even bekijk. Bij dit bedrijf gaat het trouwens wel iets verder dan social media inzetten, ik moet ook een webshop in magento op kunnen zetten.

Hoop dat je er iets aan hebt.
pi_109565345
Als jullie een open sollicitatiebrief schrijven, stellen jullie jezelf dan een beetje voor in de brief? Bijv. vermelden wanneer je bent afgestudeerd, etc. Dat blijkt nl. ook wel uit mijn cv, maar omdat je bij een open sollicitatie niet direct op een vacature reageert is het misschien wel handig om het ook in de brief te vermelden. Of denken jullie dat dat niet nodig is?
pi_109565416
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:41 schreef Jores het volgende:
Als jullie een open sollicitatiebrief schrijven, stellen jullie jezelf dan een beetje voor in de brief? Bijv. vermelden wanneer je bent afgestudeerd, etc. Dat blijkt nl. ook wel uit mijn cv, maar omdat je bij een open sollicitatie niet direct op een vacature reageert is het misschien wel handig om het ook in de brief te vermelden. Of denken jullie dat dat niet nodig is?
Nouja precies wanneer je bent afgestudeerd is misschien niet zo heel boeiend, maar waarom je voor de studie hebt gekozen en wat je daaruit kan gebruiken in je werkzaamheden is misschien interessanter :)
pi_109565540
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:44 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Nouja precies wanneer je bent afgestudeerd is misschien niet zo heel boeiend, maar waarom je voor de studie hebt gekozen en wat je daaruit kan gebruiken in je werkzaamheden is misschien interessanter :)
Ik begin nu meteen met wat me leuk lijkt aan de functie, maar ik kan ook in een zin daarvoor vermelden dat ik onlangs ben afgestudeerd. Halverwege de brief vermeld ik wat ik heb geleerd tijdens mijn opleiding en hoe dat van pas komt bij de functie.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 15:03:53 #197
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_109568277
net weer een afwijzing omdat ik te ver woon
bedrijf in haarlem en woon in amsterdam west (13 km)
mag maar max 10 km

:{ :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_109568712
Wordt zo moe dat er steeds om een motivatie gevraagd wordt. Wat verwachten die bedrijven nou als antwoord? De enige reden dat er gesolliciteerd wordt is omdat mensen toch een baan (geld) nodig hebben. Moet je dat dan als motivatie aangeven?
pi_109569067
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
Wordt zo moe dat er steeds om een motivatie gevraagd wordt. Wat verwachten die bedrijven nou als antwoord? De enige reden dat er gesolliciteerd wordt is omdat mensen toch een baan (geld) nodig hebben. Moet je dat dan als motivatie aangeven?
Je moet ze vertellen waarom jij meent dat je geschikt bent voor het werk en waarom jij een geschikte potentiële collega bent. Kortom waarom zij jou zouden moeten aannemen. Dat je geld wil verdienen snappen zij ook wel, tenzij de vacature expliciet spreekt over vrijwilligerswerk.
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 15:31:36 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109569402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
Je moet het zo brengen dat ze bij zichzelf denken hmm dat we hem/haar nog niet eerder hebben aangenomen wat stom van ons!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')