Waar ik ook meezit is dat ik nog 4 a 5 jaar stufi krijg. Dan zou ik beter HBO kunnen doen omdat als ik geen stufi meer krijg. Dat het dan wel een aardig in de portemonnee gaat zitten.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:20 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
MM nja, als ik jou was zou ik gewoon MBO beginnen, als je echt goed bent zien ze dat op een stage ook. Vaak nemen ze je dan wel aan nadat je er stage hebt gelopen
Dan zou je nu al moeten bekijken welke MBO opleiding bij je past. Dan kun je het eerste jaar HBO proberen, lukt dat je aardig dan zet je gewoon door, zo niet heb je een MBO waar je al van weet dat je die interessant vindt. Sowieso denk ik dat je uit moet gaan van je mogelijkheden en niet je beperkingen.. 1 jaar is nog te overzien.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:34 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Waar ik ook meezit is dat ik nog 4 a 5 jaar stufi krijg. Dan zou ik beter HBO kunnen doen omdat als ik geen stufi meer krijg. Dat het dan wel een aardig in de portemonnee gaat zitten.
Maarja ik moet eerst maar kijken welke MBO opleiding nou echt bij me zou passen.
Oef. Maar goed, om daar nou moeilijk over te gaan doen, ze hebben in ieder geval de boodschap ontvangen.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Daar klopt iets niet. Die UWV WERKcoach/medewerker heeft je te vroeg uitgeschreven wat dat betreft (heb er stage gelopen)
Blue Stone?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Is het zo'n bedrijf dat je bij mensen langs de deuren moet, waarschijnlijk voor energiemaatschappijen? Alles wat je hier post lijkt namelijk precies op een vacature waar een kennis van mij ook op gesolliciteerd heeft. Ze beloven je gouden bergen, geen vast salaris maar goede verkopers verdienen duizenden per maand, over een jaar heb je je eigen kantoor (ja jij, want jij bent een topper, dat zien ze direct).
Hard weglopen als dat het geval is. Teken niks!
Is dat een leuke baan? Heb je je daarvoor opgeleid?quote:
Ja dat is een hele leuke baan als je weet waar je mee bezig bentquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:43 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Is dat een leuke baan? Heb je je daarvoor opgeleid?
Want ik ben nu namelijk opzoek naar een opleiding die ik volgend jaar zou willen volgen dat te maken heeft met ICT, en ik wil wat met ICT doen maar niet iets technisch zoals een computerkast uit elkaar halen en alles opnieuw schroevenmaar gewoon iets in de richting werken aan de computer zoals dingen met social media of app ontwikkelaar of dingen die te maken hebben met internet.
Maar het vervelende is dat zulke opleidingen MBO 3-4 of HBO opleidingen zijn
Weet jij misschien soorte beroepen/opleiding of gewoon in het algemeen weet iemand soorten beroepen en waar je die opleiding kan volgen?
Bedankt, want ik heb al een hoop schoolinstellingen doorzocht.
Nouja precies wanneer je bent afgestudeerd is misschien niet zo heel boeiend, maar waarom je voor de studie hebt gekozen en wat je daaruit kan gebruiken in je werkzaamheden is misschien interessanterquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:41 schreef Jores het volgende:
Als jullie een open sollicitatiebrief schrijven, stellen jullie jezelf dan een beetje voor in de brief? Bijv. vermelden wanneer je bent afgestudeerd, etc. Dat blijkt nl. ook wel uit mijn cv, maar omdat je bij een open sollicitatie niet direct op een vacature reageert is het misschien wel handig om het ook in de brief te vermelden. Of denken jullie dat dat niet nodig is?
Ik begin nu meteen met wat me leuk lijkt aan de functie, maar ik kan ook in een zin daarvoor vermelden dat ik onlangs ben afgestudeerd. Halverwege de brief vermeld ik wat ik heb geleerd tijdens mijn opleiding en hoe dat van pas komt bij de functie.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:44 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nouja precies wanneer je bent afgestudeerd is misschien niet zo heel boeiend, maar waarom je voor de studie hebt gekozen en wat je daaruit kan gebruiken in je werkzaamheden is misschien interessanter
Je moet ze vertellen waarom jij meent dat je geschikt bent voor het werk en waarom jij een geschikte potentiële collega bent. Kortom waarom zij jou zouden moeten aannemen. Dat je geld wil verdienen snappen zij ook wel, tenzij de vacature expliciet spreekt over vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
Wordt zo moe dat er steeds om een motivatie gevraagd wordt. Wat verwachten die bedrijven nou als antwoord? De enige reden dat er gesolliciteerd wordt is omdat mensen toch een baan (geld) nodig hebben. Moet je dat dan als motivatie aangeven?
Je moet het zo brengen dat ze bij zichzelf denken hmm dat we hem/haar nog niet eerder hebben aangenomen wat stom van ons!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
Wordt zo moe dat er steeds om een motivatie gevraagd wordt. Wat verwachten die bedrijven nou als antwoord? De enige reden dat er gesolliciteerd wordt is omdat mensen toch een baan (geld) nodig hebben. Moet je dat dan als motivatie aangeven?
Tja dat is ook weer zoiets, ik reis nu elke dag van zwolle naar utrecht en dat is prima te doen, maar een toekomstig werkgever kan er wel zn vraagtekens bij hebben...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:03 schreef Anonymousz het volgende:
net weer een afwijzing omdat ik te ver woon
bedrijf in haarlem en woon in amsterdam west (13 km)
mag maar max 10 km![]()
Ze willen graag dat je hun kont kust en zegt dat je het liefste bij hun bedrijf aan de slag wil en daar dan een paar redenen voor geeft.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
Ik mag hopen dat dat niet je enige motivatie is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:15 schreef plesner het volgende:
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:03 schreef Anonymousz het volgende:
net weer een afwijzing omdat ik te ver woon
bedrijf in haarlem en woon in amsterdam west (13 km)
mag maar max 10 km![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dat is ook weer zoiets, ik reis nu elke dag van zwolle naar utrecht en dat is prima te doen, maar een toekomstig werkgever kan er wel zn vraagtekens bij hebben...
iddquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:01 schreef YebCar het volgende:
[..]
te triest gewoon
ze willen besparen op de reiskosten waarschijnlijk
107 euro per maand in jouw geval ....te erg
hoop maar dat mijn sollicitatie niet afgewezen wordt op mijn reistijdquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:10 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
[..]
idd
als ik niks in de buurt kan vinden moet ik wel buiten de stad wat zoeken
wanneer hoor je bericht dat je bent aangenomen of niet?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:14 schreef YebCar het volgende:
[..]
hoop maar dat mijn sollicitatie niet afgewezen wordt op mijn reistijd
dat is toch gauw meer dan een uurtje enkele reis.
Sowieso zegt hemelsbreed niet zoveel. Ik ben hemelsbreed van ruim 30 naar een kleine 60 km gegaan, terwijl de reistijd van 35 minuten naar 45 minuten is gegaan (voor een enkele rit). Ook qua kosten is het niet simpelweg 2 keer zo duur.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dat is ook weer zoiets, ik reis nu elke dag van zwolle naar utrecht en dat is prima te doen, maar een toekomstig werkgever kan er wel zn vraagtekens bij hebben...
er zijn nog 3 kandidaten voor de positiequote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:19 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
wanneer hoor je bericht dat je bent aangenomen of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |