zorgtoeslag naar aanleiding van een ander inkomen dat bij je IB is gebleken?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben meer benieuwd naar wanneer ik de zorgtoeslag van 2011 binnenkrijg
dat is wat overdreven.... denk dat MAW en DJ meer hulp zijn...quote:
3quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat is wat overdreven.... denk dat MAW en DJ meer hulp zijn...
Maar met ons 3en hebben we vast wel veul info ter beschikking
En daarnaast nog eens de andere helpenden, maken we samen dit topic waardevol.
Vraag 1:quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:05 schreef Holy_Goat het volgende:
Oeps, had heul dit topic niet gezien. Had twee vragen:
vraag 1: Prestatiebeurs wordt (deels) definitief een lening. Wat aftrekken?
[ afbeelding ]
Bij mij is het nu zo dat ik het master deel van mijn studie definitief niet krijg. Het bachelor gedeelte krijg ik wel definitief als prestatie deel.
Nu heb ik met een technische studie dus (geloof ik) 5 (of 6?) jaar recht gehad op die prestatie beurs, in mijn geval alleen de basisbeurs. Voor mijn bachelor gaan er daar (neem ik aan, kan ik niet terug vinden) 3 (of 4?) jaar vanaf. Betekent dit dat ik dan dus 2 (of 3) jaar aan basisbeurs alsnog mag aftrekken dit jaar?
vraag 2: belasting & aftrek - nul lening
het wil me maar niet duidelijk worden...
Stel ik heb van jan-aug alleen nog maar een nul lening , dus alleen ov. Van sep-dec geen nul lening meer, maar nog wel studerende.
Is het dan zo dat ik tm aug met norm bedragen rekenen moet en daarna met de werkelijk gemaakte kosten? Waar vul ik dan eea in?
Ik krijg weer eens nietsquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:18 schreef Blik het volgende:
Honderden euro's zorgtoeslag blijven liggen
Voor iedereen die geen zorgtoeslag krijgt, of denkt daar geen recht op te hebben. Lees dit nieuwsbericht en waag een poging bij mijntoeslagen.nl op basis van je belastingaangifte!
Als je in je eentje >2x modaal verdient, hoor je ook geen staatssteun te ontvangenquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik krijg weer eens nietsZe moeten mij als alleenstaande jonge kinderloze >2x modaalverdiener ook altijd hebben!
Ook de samenwonende en tweeverdienende vadersituatie zou jou niet helpenquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik krijg weer eens nietsZe moeten mij als alleenstaande jonge kinderloze >2x modaalverdiener ook altijd hebben!
Met als aanvulling: wil je met terugwerkende kracht toeslag over 2011 krijgen, dan moet je dat voor 1 april 2012 aanvragen, tenzij je uitstel hebt tot het doen van je aangifte.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:18 schreef Blik het volgende:
Honderden euro's zorgtoeslag blijven liggen
Voor iedereen die geen zorgtoeslag krijgt, of denkt daar geen recht op te hebben. Lees dit nieuwsbericht en waag een poging bij mijntoeslagen.nl op basis van je belastingaangifte!
Staat vrij duidelijk in het nieuwsbericht, dat je tot 1 april zorgtoeslag over 2011 kunt aanvragenquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met als aanvulling: wil je met terugwerkende kracht toeslag over 2011 krijgen, dan moet je dat voor 1 april 2012 aanvragen, tenzij je uitstel hebt tot het doen van je aangifte.
Het kan geen kwaad om dat even apart te benadrukken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Staat vrij duidelijk in het nieuwsbericht, dat je tot 1 april zorgtoeslag over 2011 kunt aanvragen
Vooruit dan maarquote:Op donderdag 29 maart 2012 09:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om dat even apart te benadrukken.
Want hey, waarom zou ik hier verder belastingadvies geven als alles toch vrij duidelijk in de wet staat?
Jaquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:03 schreef Setting_Sun het volgende:
ik heb geen envelop ontvangen (wel gewoon gewerkt in 2011), moet ik nu wel mijn aangifte doen?
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het huis is in 2012 gekocht, dus alle kosten die te maken hebben met het verkregen van een hypotheek (zoals taxatie ten behoeve van NHG) kunnen over 2012 worden afgetrokken.
Van wie moet ik nu uitgaan?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De kosten voer je op in het jaar van betaling. Als dat in 2011 is geweest, voer je het in je aangifte van 2011 op als kosten voor je toekomstige eigen woning.
Je dient de kosten te verdelen naar rato van het aandeel in de uiteindelijke financiering. Als dat 50/50 is moet je de kosten ieder voor de helft opnemen.
Dat is je loon minus je inkomensafhankelijke bijdrage ZVW over 2011 wat 7,75% van je loon is, berekend over maximaal 33427 euro, ofwel de maximale grondslag.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:54 schreef Stefan het volgende:
Hoe weet ik bij aangifte voor ondernemers wat mn loon zorgverzekeringswet is?
Loon? Ik ben een eenmanszaakquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:28 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is je loon minus je inkomensafhankelijke bijdrage ZVW over 2011 wat 7,75% van je loon is, berekend over maximaal 33427 euro, ofwel de maximale grondslag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |