De zin is inderdaad een stuk logischer. De uitwerking klopt inderdaad nog niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:13 schreef ex het volgende:
[..]
Ja want me zin klopt niet. Ik bedoelde:
"Ik dacht dat je het in 2011 moest invullen, omdat je het in 2011 had binnen gekregen".
Zal vast nog steeds niet kloppen, maar de zin is een stuk logischer.
Over welk land hebben we het?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:44 schreef bizadysloca het volgende:
Ik heb een vraagje die ik niet goed via de help functie beantwoord krijg:
Onder het kopje Vrijstellingen en verminderingen heb je de optie 'In het buitenland verzekerd voor de sociale zekerheid'. En ik zou dit moeten selecteren als ik niet meer in NL verzekerd ben voor de sociale zekerheid.
Ik ben halverwege 2011 naar het buitenland verhuist, maar heb daar in 2011 geen baan gehad. Moet ik deze optie selecteren, en dan op de tweede pagina de data invullen dat ik nog in NL was? Het is voor mij onduidelijk, want ik betaalde in het buitenland geen belastingen vanwege geen baan, en ook is hier niet echt een sociale zekerheid, zoals wij dat kennen.
Het wel of niet kiezen van deze optie scheelt 1500 euro op het eindbedrag, dus wel de moeite waard om even na te vragen hoe dit precies zit.
Beste Pailla,quote:Op maandag 26 maart 2012 20:35 schreef Pailla het volgende:
Heb van nov 2010 tot 17 jan 2011 een ww uitkering gehad. De periode dec 2010 is bijgeteld bij de jaaropgave 2011. Volgens UWV omdat de uitbetaling heeft plaatsgevonden op 2 jan 2011. Klop dit?? Klinkt mij nogal vreemd
Loon loonbelasting/volksverzekeringen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:02 schreef Foeksia het volgende:
Weet iemand welk bedrag van loon ik bij het kopje: loon e.d. moet invullen?. In mijn jaaropgave staat: Loon loonbelasting/volksverzekeringen en Loon Zorgverzekeringswet. bij beide staat een bedrag, verschillend van elkaar. bedankt alvast voormde hulp
Dankjewelquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Loon loonbelasting/volksverzekeringen.
Het huis is in 2012 gekocht, dus alle kosten die te maken hebben met het verkregen van een hypotheek (zoals taxatie ten behoeve van NHG) kunnen over 2012 worden afgetrokken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:56 schreef Dzjonka het volgende:
vraagje: begin dit jaar heb ik een eerste koophuis gekocht met mijn vriend. Eind van 2011 heb ik een taxatie en bouwkundig rapport laten doen. Kan ik die nu over 2011 of over 2012 aftrekken? En ij wie? In 2011 waren we volgens de huidige voorwaarden nog geen fiscaal patrner, nu wel.
De kosten voer je op in het jaar van betaling. Als dat in 2011 is geweest, voer je het in je aangifte van 2011 op als kosten voor je toekomstige eigen woning.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:56 schreef Dzjonka het volgende:
vraagje: begin dit jaar heb ik een eerste koophuis gekocht met mijn vriend. Eind van 2011 heb ik een taxatie en bouwkundig rapport laten doen. Kan ik die nu over 2011 of over 2012 aftrekken? En ij wie? In 2011 waren we volgens de huidige voorwaarden nog geen fiscaal patrner, nu wel.
Het verdragt tussen Nederland en Canada daaromtrent geeft aan dat je (in principe) voor de volksverzekeringen etc verzekerd dient te worden in het land waar je arbeid verricht. Dat was eerst Nederland dus. Zodra je verhuist en je niet meer in Nederland werkt hoef je in dit geval geen premies te betalen. Dat je niet in Canada werkte doet daar niet aan af.quote:Op woensdag 28 maart 2012 02:12 schreef bizadysloca het volgende:
[..]
Ohja, dat had ik er nog wel even in mogen zetten: Canada.
Daar kan verschil in zitten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:30 schreef lindajuf het volgende:
Hallo,
Vraagje, mijn partner en ik hebben samen aangifte gedaan. Hij heeft gisteren een brief ontvangen dat de aanslag 2011 0 euro bedraagt en niets krijgt of hoeft te betalen.
We hebben het ook opgegeven zodat ik wat terug zou krijgen in de verdeling zeg maar, is het nu ook automatisch zo dat ik vandaag of morgen post ontvang, omdat dit één aangifte is geweest, of kan hier nog maanden verschil in zitten?
Als jij dat werk doet, zal jij ook die inkomsten moeten aangeven en niet je vader.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:34 schreef maikel112 het volgende:
Vraagje,
Ik geef jaarlijks mijn website inkomsten op bij inkomsten uit overige werkzaamheden, niks mis mee.
Maar nu loop ik tegen het feit dat de huur omhoog gaat volgens de nieuwe 5% regeling omdat we teveel verdienen, dankzij deze extra website inkomsten.
Heb ik er iets aan om alle accounts (o.a. adsense) op de rekening en naam van mijn vader te zetten zodat hij het opgeeft met de belastingaangifte en het geld aan mij geeft? Uiteraard kan dit dan pas voor het nieuwe jaar. Hij is 61 en geniet van vervroegd pensioen, heeft een koophuis dat alreeds is afbetaald. Mijn moeder werkt niet en krijgt geen uitkering.
Als je voor 1 april aangifte doet krijg je je geld voor 1 juli. Iets zinnigers is er niet over te zeggen. Volgorde van inleveren speelt geen rol.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:35 schreef Caatje1984 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer we dit jaar weer de brieven en geld binnen gaan krijgen
Ik ben meer benieuwd naar wanneer ik de zorgtoeslag van 2011 binnenkrijgquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:35 schreef Caatje1984 het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer we dit jaar weer de brieven en geld binnen gaan krijgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |