In dit stelsel is nooit sprake van een baangarantie. Die dat wel roepen, die hebben het niet begrepen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder markt is er ook geen werk. Dat je al met zoiets als 'baangarantie' op de proppen komt, betekent al dat je er niets van hebt begrepen.
Als je absolute baangarantie wilt hebben, dan kies je een beroepsgroep waar veel mensen nodig zijn. De ICT bijvoorbeeld (weet niet of dat nog steeds zo is). En anders moet je boven het maaiveld uit zien te komen.
Moet baangarantie bestaan dan?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In dit stelsel is nooit sprake van een baangarantie. Die dat wel roepen, die hebben het niet begrepen.
Dat is dus het mooie gevolg: door de baanzekerheid die eerdere generaties kregen is het voor de nieuwkomers, zeker nu tijdens de crisis, veel moeilijker om aan een baan te komen. Dientengevolge geven werkgevers nu veel minder contracten voor onbepaalde tijd uit. Ze zijn wel gek om iemand zekerheid te bieden na de uit de klauwen gelopen situatie van weleer.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
Als je absolute baangarantie wilt hebben, dan kies je een beroepsgroep waar veel mensen nodig zijn. De ICT bijvoorbeeld (weet niet of dat nog steeds zo is). En anders moet je boven het maaiveld uit zien te komen.
Nee, wel voor die banen waarvoor mensen met succes een studie hebben gevolgd. Voor wat hoort wat, dat laatste hoort nooit een (voorwaardelijke) kans te zijn.quote:
quote:Op zondag 18 maart 2012 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan beter niet de ICT kiezen als je een baangarantie wil.
Ach, er zijn nog steeds kansen te over. Ben nog nooit werkloos geweest en ik heb wel een OT contract. Oke, je moet hierbij een beetje mazzel hebben, maar toch. Ik geloof dat elke afgestudeerde Nederlander een baan moet kunnen vinden.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:24 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is dus het mooie gevolg: door de baanzekerheid die eerdere generaties kregen is het voor de nieuwkomers, zeker nu tijdens de crisis, veel moeilijker om aan een baan te komen. Dientengevolge geven werkgevers nu veel minder contracten voor onbepaalde tijd uit. Ze zijn wel gek om iemand zekerheid te bieden na de uit de klauwen gelopen situatie van weleer.
Maar dat kan EG niets schelen. Hij wil garantie voor mensen nu (voornamelijk voor hemzelf), wat toekomstige lieden aan zekerheid krijgen maakt geen flikker uit.
Dat is ook mijn ervaring. Maar ik verwacht dan ook geen gouden bergen en ben sowieso bereid werk aan te nemen wat niet 100% overeenkomt met mijn wensen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, er zijn nog steeds kansen te over. Ben nog nooit werkloos geweest en ik heb wel een OT contract. Oke, je moet hierbij een beetje mazzel hebben, maar toch. Ik geloof dat elke afgestudeerde Nederlander een baan moet kunnen vinden.
Dat kan dus gewoon niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, wel voor die banen waarvoor mensen met succes een studie hebben gevolgd. Voor wat hoort wat, dat laatste hoort nooit een (voorwaardelijke) kans te zijn.
Jong en onervaren, en garanties in het verleden.....quote:Op zondag 18 maart 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, er zijn nog steeds kansen te over. Ben nog nooit werkloos geweest en ik heb wel een OT contract.
Van de gekke dat in het systeem zelfs zoiets bepalend kan zijn. Wat moet ik meer zeggen?quote:Oke, je moet hierbij een beetje mazzel hebben,
KOLDER.quote:maar toch. Ik geloof dat elke afgestudeerde Nederlander een baan moet kunnen vinden.
En hoe oud denk je dat ik ben en hoeveel ervaring denk je dat ik had toen ik werd aangenomen?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jong en onervaren, en garanties in het verleden.....
Ik kreeg anders na een proeftijd van twee maanden wel meteen een vast contractquote:Op zondag 18 maart 2012 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Wanneer was dat? En hoevaak gebeurt dat? Precies, de grote spelers gaan richting het buitenland.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kreeg anders na een proeftijd van twee maanden wel meteen een vast contract
Dat scheelt dan weer, vaak kan je je eigen salarisonderhandelingen doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:30 schreef waht het volgende:
Oh en als je een ingenieur bent hoef ik je sowieso niet te horen over werkaanbod.
Over je salaris mag je klagen, dat wel.
Dat was begin 2010.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wanneer was dat? En hoevaak gebeurt dat? Precies, de grote spelers gaan richting het buitenland.
Klopt, al geloof ik niet dat veel starters dat doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat scheelt dan weer, vaak kan je je eigen salarisonderhandelingen doen.
Hm vraag me af waarom niet, ik deed 't ook wel, vond 't heerlijk.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:31 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, al geloof ik niet dat veel starters dat doen.
Doe mij maar veel geld en weinig controle over mijn prestaties.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm vraag me af waarom niet, ik deed 't ook wel, vond 't heerlijk.
Het helpt natuurlijk als je bij meerdere bedrijven solliciteert om ze tegen elkaar uit te spelen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm vraag me af waarom niet, ik deed 't ook wel, vond 't heerlijk.
Beetje de eis van 99% van werkend Nederland.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Doe mij maar veel geld en weinig controle over mijn prestaties.
En een kantoor met eigen badkamer.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Doe mij maar veel geld en weinig controle over mijn prestaties.
Is dat zo?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Beetje de eis van 99% van werkend Nederland.
Hm dat werkt meestal niet bij starters, simpelweg omdat je toch maar weinig toevoegt in het begin, dan hebben ze zoiets van "Oh ok, dan niet, 1000 anderen voor jou".quote:Op zondag 18 maart 2012 15:34 schreef waht het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk als je bij meerdere bedrijven solliciteert om ze tegen elkaar uit te spelen.
Ik krijg anders zeer regelmatig ongevraagd verzoeken of ik interesse heb in allerlei IT-functies.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, weinig geld en een ayatollah over de werkvloer als baas lijkt me niet de ideaalsituatie van massa's mensen he.quote:
Zou kunnen, wat ook wel ligt aan je kwalificaties.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm dat werkt meestal niet bij starters, simpelweg omdat je toch maar weinig toevoegt in het begin, dan hebben ze zoiets van "Oh ok, dan niet, 1000 anderen voor jou".
Las het leidinggevende-aspect even verkeerd.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, weinig geld en een ayatollah over de werkvloer als baas lijkt me niet de ideaalsituatie van massa's mensen he.
Dat sowieso, strakke broek en een dikke salami tussen de benen om maatje XXL Neger te krijgen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:36 schreef waht het volgende:
[..]
Zou kunnen, wat ook wel ligt aan je kwalificaties.
En of je een strakke broek aan hebt.
Maar u is een Ervaren_Appel.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik krijg anders zeer regelmatig ongevraagd verzoeken of ik interesse heb in allerlei IT-functies.
Dan doen alle afgestudeerden in de ICT die ik ken iets verkeerds.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik krijg anders zeer regelmatig ongevraagd verzoeken of ik interesse heb in allerlei IT-functies.
Die zijn allochtoon.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan doen alle afgestudeerden in de ICT die ik ken iets verkeerds.
Ach ik leef niet om te werken maar ik werk om te leven.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, carrière maken is een keuze.
Ik heb niet eens een afgeronde studie.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan doen alle afgestudeerden in de ICT die ik ken iets verkeerds.
Maar dan blijft het toch nog een keuze? Het gaat erom dat je het onderste uit kan probeert te halen. En daartoe is iedereen wel in staat, denk ik. Alleen ligt de bodem voor de een dieper dan voor de ander.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach ik leef niet om te werken maar ik werk om te leven.
Volgend jaar is KoosVogels te vinden bij de Nieuwe Leden Dag van de VVD. Mark my words. Haha, Mark.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, carrière maken is een keuze.
Lekker.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal eens een grapje in je reet stoppen.
Vind ie alleen maar lekker.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zal eens een grapje in je reet stoppen.
Jammer dat Rutte zo'n gigantische eikel is.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:39 schreef waht het volgende:
[..]
Volgend jaar is KoosVogels te vinden bij de Nieuwe Leden Dag van de VVD. Mark my words. Haha, Mark.
quote:Op zondag 18 maart 2012 15:39 schreef waht het volgende:
[..]
Volgend jaar is KoosVogels te vinden bij de Nieuwe Leden Dag van de VVD. Mark my words. Haha, Mark.
Dan ben jij gewoon superman.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een afgeronde studie.
de laatsten zijn de eersten.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een afgeronde studie.
Geef hem het voordeel van de twijfel en de poorten gaan open.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer dat Rutte zo'n gigantische eikel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |