Tja. Busje komt zo.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je chartertjes van Eindhoven naar Zuid-Spanje moet vliegen is het allemaal niet zo heel spannend
Je snapt er nog steeds de ballen van. Spijtig.quote:
Ja, gek he? Markt is vraag en aanbod. Er verdwijnen banen en er komen banen bij. Kijk, als je kritiek hebt op de verrotte Angelsaksische bedrijfscultuur, dan geef ik je gelijk. Maar je kunt 'de markt' moeilijk de schuld in de schoenen schuiven.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iedere sollicitant is aan de markt overgeleverd voor het geval dat je nog niet wist.
Markt zet mensen tegen elkaar op en maakt mensen kapot. En daarom een gedrocht van een mechanisme.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, gek he? Markt is vraag en aanbod. Er verdwijnen banen en er komen banen bij. Kijk, als je kritiek hebt op de verrotte Angelsaksische bedrijfscultuur, dan geef ik je gelijk. Maar je kunt 'de markt' moeilijk de schuld in de schoenen schuiven.
Zonder markt is er ook geen werk. Dat je al met zoiets als 'baangarantie' op de proppen komt, betekent al dat je er niets van hebt begrepen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Markt zet mensen tegen elkaar op en maakt mensen kapot. En daarom een gedrocht van een mechanisme.
Dat veronderstelt dat jij niet het lijdend voorwerp kan zijn? Hou vol die denkfout, of moet het echt zover komen dat het jou treft?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:19 schreef waht het volgende:
Ik krijg bijna zin om mensen echt kapot te maken. Puur om aan het foute beeld van EG te voldoen.
Dan kun je nog steeds genoeg kapotmaken. Maar goed, ik leef een risico-arm en simpel bestaan. Soms is het wat saai maar daar tegenover staat een mate van zekerheid.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat vertonderstelt dat jij niet het lijdend voorwerp kan zijn? Hoe vol die denkfout, of moet het echt zover komen dat het jou treft?
In dit stelsel is nooit sprake van een baangarantie. Die dat wel roepen, die hebben het niet begrepen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder markt is er ook geen werk. Dat je al met zoiets als 'baangarantie' op de proppen komt, betekent al dat je er niets van hebt begrepen.
Als je absolute baangarantie wilt hebben, dan kies je een beroepsgroep waar veel mensen nodig zijn. De ICT bijvoorbeeld (weet niet of dat nog steeds zo is). En anders moet je boven het maaiveld uit zien te komen.
Moet baangarantie bestaan dan?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In dit stelsel is nooit sprake van een baangarantie. Die dat wel roepen, die hebben het niet begrepen.
Dat is dus het mooie gevolg: door de baanzekerheid die eerdere generaties kregen is het voor de nieuwkomers, zeker nu tijdens de crisis, veel moeilijker om aan een baan te komen. Dientengevolge geven werkgevers nu veel minder contracten voor onbepaalde tijd uit. Ze zijn wel gek om iemand zekerheid te bieden na de uit de klauwen gelopen situatie van weleer.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
Als je absolute baangarantie wilt hebben, dan kies je een beroepsgroep waar veel mensen nodig zijn. De ICT bijvoorbeeld (weet niet of dat nog steeds zo is). En anders moet je boven het maaiveld uit zien te komen.
Nee, wel voor die banen waarvoor mensen met succes een studie hebben gevolgd. Voor wat hoort wat, dat laatste hoort nooit een (voorwaardelijke) kans te zijn.quote:
quote:Op zondag 18 maart 2012 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan beter niet de ICT kiezen als je een baangarantie wil.
Ach, er zijn nog steeds kansen te over. Ben nog nooit werkloos geweest en ik heb wel een OT contract. Oke, je moet hierbij een beetje mazzel hebben, maar toch. Ik geloof dat elke afgestudeerde Nederlander een baan moet kunnen vinden.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:24 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is dus het mooie gevolg: door de baanzekerheid die eerdere generaties kregen is het voor de nieuwkomers, zeker nu tijdens de crisis, veel moeilijker om aan een baan te komen. Dientengevolge geven werkgevers nu veel minder contracten voor onbepaalde tijd uit. Ze zijn wel gek om iemand zekerheid te bieden na de uit de klauwen gelopen situatie van weleer.
Maar dat kan EG niets schelen. Hij wil garantie voor mensen nu (voornamelijk voor hemzelf), wat toekomstige lieden aan zekerheid krijgen maakt geen flikker uit.
Dat is ook mijn ervaring. Maar ik verwacht dan ook geen gouden bergen en ben sowieso bereid werk aan te nemen wat niet 100% overeenkomt met mijn wensen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, er zijn nog steeds kansen te over. Ben nog nooit werkloos geweest en ik heb wel een OT contract. Oke, je moet hierbij een beetje mazzel hebben, maar toch. Ik geloof dat elke afgestudeerde Nederlander een baan moet kunnen vinden.
Dat kan dus gewoon niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, wel voor die banen waarvoor mensen met succes een studie hebben gevolgd. Voor wat hoort wat, dat laatste hoort nooit een (voorwaardelijke) kans te zijn.
Jong en onervaren, en garanties in het verleden.....quote:Op zondag 18 maart 2012 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, er zijn nog steeds kansen te over. Ben nog nooit werkloos geweest en ik heb wel een OT contract.
Van de gekke dat in het systeem zelfs zoiets bepalend kan zijn. Wat moet ik meer zeggen?quote:Oke, je moet hierbij een beetje mazzel hebben,
KOLDER.quote:maar toch. Ik geloof dat elke afgestudeerde Nederlander een baan moet kunnen vinden.
En hoe oud denk je dat ik ben en hoeveel ervaring denk je dat ik had toen ik werd aangenomen?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jong en onervaren, en garanties in het verleden.....
Ik kreeg anders na een proeftijd van twee maanden wel meteen een vast contractquote:Op zondag 18 maart 2012 15:23 schreef Mutant01 het volgende:
Je kan beter niet de ICT kiezen als je een baangarantie wil.
Wanneer was dat? En hoevaak gebeurt dat? Precies, de grote spelers gaan richting het buitenland.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kreeg anders na een proeftijd van twee maanden wel meteen een vast contract
Dat scheelt dan weer, vaak kan je je eigen salarisonderhandelingen doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:30 schreef waht het volgende:
Oh en als je een ingenieur bent hoef ik je sowieso niet te horen over werkaanbod.
Over je salaris mag je klagen, dat wel.
Dat was begin 2010.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wanneer was dat? En hoevaak gebeurt dat? Precies, de grote spelers gaan richting het buitenland.
Klopt, al geloof ik niet dat veel starters dat doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat scheelt dan weer, vaak kan je je eigen salarisonderhandelingen doen.
Hm vraag me af waarom niet, ik deed 't ook wel, vond 't heerlijk.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:31 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, al geloof ik niet dat veel starters dat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |