Mwah:quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:12 schreef 3-voud het volgende:
Ik vergeet het niet hoor. Heb gewoon die behoefte voor het bashen niet zoals jij.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:58 schreef 3-voud het volgende:
Je moet pestkoppen negeren. Rutte geeft het goede voorbeeld.
Anderzijds kun je ook goed zien hoe de linkse socialen werkelijk zijn. De aap komt flink uit de mouw. Ze maken zich drukker hierom dan om de zaken die er toe doen. Tot vergelijkingen met Hitler/Nazi's/NSB'er toe. Kijk alleen maar naar dit centrale PVV topic. Die wordt enkel in stand gehouden door de socialen die er maar geen genoeg van krijgen hun gal te spuwen. Schaapjes in wolfskleren. Die miezerige achterbaksen met hun mond vol "iedereen" vind ik veelal gevaarlijker dan die idioten van de PVV die gewoon zeggen wat ze denken.
1x van leer trekken staat gelijk aan 1000+ bash posts van de tegenpartij?quote:
De blanke onderklasse sympatiseert niet met israel, maar tegen onderklassen waarvan de nederlandse nationaliteit niet met het oog te zien is of met de oren te horen is, waar ze in 'hun eigen wijk/woonwagenkamp' er echt niet mee zitten als er een 'kakker/homo' danwel 'allochtoon' in elkaar getrapt word door hun kroost.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:51 schreef DRidder het volgende:
Even een algemene vraag. Sympathiseert de blanke onderklasse met Israël?
Wellicht dat het land anti-islam sentimenten oproept en daarom in die zin bevredigend is?
Het is zo makkelijk om weer een topic te beginnen om te haten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:12 schreef 3-voud het volgende:
Ik vergeet het niet hoor. Heb gewoon die behoefte voor het bashen niet zoals jij.
Het kwartje van kok komt niet terug, ook niet onder een meerderheids kabinet van de PVV, dan kunnen ze dat kwartje nl niet uitgeven aan zoethoudertjes als animal cops en het vervangen van 120 borden op snelwegen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:11 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het is zo makkelijk om weer een topic te beginnen om te haten.
Verder zie je LV niet,.. ik (en met mij vele anderen) wachten al dagen met smart op zijn uitleg over hoe het kwartje van Kok aan ons is teruggegeven. Is inmiddels via diverse wegen al terug, aldus LV. Geen andere fokker weet hoe...dus leg uit.
Ik ben ook niet in de veronderstelling dat we het kwartje ooit terug zullen zien. Maar daar LV stellig zegt dat het via meerdere wegen al terug is zijn er toch diverse users inmiddels wel benieuwd hoe dit is gebeurd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het kwartje van kok komt niet terug, ook niet onder een meerderheids kabinet van de PVV, dan kunnen ze dat kwartje nl niet uitgeven aan zoethoudertjes als animal cops en het vervangen van 120 borden op snelwegen.
Als je daarbij het kwartje van kok doorrekent en je neemt de inflatie er bij krijg je onderhand minder dan 5 eurocent terug.
1 2 3 4 5 6 7 | Jaar Regulier Kwartje van Kok verschil 1990 0 0 0 1991 2 8 6 1992 4 8 4 1993 6 8 2 1994 8 8 0 1995 10 10 0 |
Google het gewoonquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben ook niet in de veronderstelling dat we het kwartje ooit terug zullen zien. Maar daar LV stellig zegt dat het via meerdere wegen al terug is zijn er toch diverse users inmiddels wel benieuwd hoe dit is gebeurd.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De blanke onderklasse sympatiseert niet met israel, maar tegen onderklassen waarvan de nederlandse nationaliteit niet met het oog te zien is of met de oren te horen is, waar ze in 'hun eigen wijk/woonwagenkamp' er echt niet mee zitten als er een 'kakker/homo' danwel 'allochtoon' in elkaar getrapt word door hun kroost.
Dat die blanke onderklasse niet bereid is om tegen 'hongerlonen' asperges te gaan steken, en daarintegen wel bijstand ontvangen en in een degelijk huurhuis in een volksbuurt wonen, terwijl ze ,door de overheid gefinanceerd, anoniem kunnen klagen over een pool die van zn hongerloontje wel een paar biertjes te veel kan drinken.quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)rmatige-aanpak.dhtmlquote:Wat ik in de PVV bewonder, is de behoefte om de dingen bij hun naam te noemen en die naam vervolgens in wetenschappelijke cijfers om te zetten. Zo wilde de PVV in 2008 weten wat de kosten zijn van een allochtoon. De toenmalige minister Van der Laan voelde niets voor een berekening, maar anderen zouden dat later wel doen. Ik vond dat het de publieke sector jaarlijks 7,2 miljard euro per jaar kost, uitgaande van een netto aanwas van 25 duizend immigranten.
Uiteraard is over die cijfers gebakkeleid. Zelfs in het huwelijk gaan de grote ruzies bijna altijd over geld. Je kunt wel chic doen over de uniciteit van ieder mens, maar uiteindelijk rekent de fiscus met ons af in een hoeveelheid belastingcenten. Nog niet zo lang geleden heeft de federale milieudienst van de VS berekend dat een Amerikaan 6,9 miljoen dollar waard is. Trek daar zo'n tien procent van af, en u weet wat u als Nederlander moet opbrengen.
Extra skivakantie
Onlangs getuigde de PVV opnieuw van haar zakelijkheid toen de partij een rapport presenteerde waarin werd uitgerekend wat de euro ons kost en wat het opbrengt als Nederland terugkeert naar de gulden. Als ik Wilders goed begrijp, besparen wij dan jaarlijks 1.900 euro per persoon. Dat is een extra skivakantie voor het gezin, dus ik zou zeggen: doen! Helaas werd ook over die cijfers weer gebakkeleid, zij het minder dan ik had verwacht. Nauwelijks een week oud, was het rapport van Lombard Street Research al bijna weer vergeten.
De PVV houdt ervan anderen de maat te nemen. En terecht, want daarvoor zit je in de politiek. Derhalve moet de PVV het wel toejuichen als er ook enige berekeningen worden losgelaten op het effect van het eigen handelen. Zo zijn werkgeversvoorzitter Bernard Wientjes en VVD-europarlementariër Hans van Baalen het erover eens dat het PVV-meldpunt voor Oost- én Midden-Europeanen schade toebrengt aan de Nederlandse economie. De vraag is natuurlijk: hoeveel? En de volgende vraag luidt dan natuurlijk: op wie gaat het Nederlandse bedrijfsleven de geleden schade verhalen?
PVV-meldpunt
Maar eerst moet er een onderzoek komen naar de kosten van het PVV-meldpunt. Ik wil als belastingbetaler best aan zo'n onderzoek meebetalen en de objectiviteit lijkt mij het meest gegarandeerd wanneer de overheid aan de Algemene Rekenkamer de opdracht geeft om een kosten-batenanalyse van het meldpunt te maken. Eventueel kan zo'n opdracht ook gaan naar McKinsey of KPMG, maar zelfs Henk en Ingrid zullen het ermee eens zijn dat wij met de Algemene Rekenkamer voldoende expertise in huis hebben.
Overigens is er nog een kwestie waarbij de PVV betrokken is, die zich bij uitstek leent voor een cijfermatige aanpak. Dat is de aanvankelijke weigering van de PVV om zich te houden aan de verplichting om in het jaarverslag te vermelden welke giften de partij heeft ontvangen. Ook in de Verenigde Staten bestaat een dergelijke verplichting. De kandidaat die zich daaraan niet wenst te houden, wacht een zware straf. In Amerika draai je zo jaren de bak in voor een vergrijp dat in Nederland nog niet goed genoeg is voor een voorwaardelijke taakstraf.
Welgemoede grijns
In Nederland staat een boete van 25 duizend euro op het onvermeld laten van de donateurs. Gisteren liet Hero Brinkman in de Kamer met een welgemoede grijns weten dat de PVV die boete graag voor lief zou nemen. Ongeveer zoals een automobilist met een vette bankrekening rustig 160 kilometer per uur kan rijden. Je betaalt gewoon de boetes, en als je auto in beslag wordt genomen, koop je gewoon een nieuwe.
Hierdoor creëerde de PVV, die altijd voor zwaardere straffen is geweest, zelf een rekenmethode waarmee je proefondervindelijk de hoogte van een straf kunt vaststellen. Als die 25 duizend euro wordt weggelachen, moet dat bedrag omhoog, net zo lang tot de boete ondraaglijk wordt. Minister Spies wees Brinkman erop dat het bedrag nog aardig kon oplopen door allerlei additionele boetes, die als een kettingreactie hun werk doen. Elk jaarverslag weer opnieuw.
Ongetwijfeld hebben ze bij de PVV daarna flink zitten rekenen en gistermorgen kwam het verlossende woord: de PVV gaat de namen van de donateurs toch publiceren. Kennelijk is die 25 duizend euro, plus emolumenten, afschrikwekkend genoeg.
Spannend. Welke namen zullen worden onthuld? Pamela Geller, Breivik, Duitse neonazi's, de dranklobby? Ik houd het erop dat er niets bijzonders uit te voorschijn komt. En daar kun je dan weer een rekenmethode op loslaten.
Max Pam is publicist en columnist van de Volkskrant
Het geldt over en weer.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
1x van leer trekken staat gelijk aan 1000+ bash posts van de tegenpartij?
Zo komen we nog ergens...
Bullshit-stelling natuurlijk. Het label 'dingen bij de naam noemen' is op deze manier (er is een hoop discussie over of de PVV zaken wel bij de naam noemt) te plaatsen bij alles wat je er zelf van maakt en dus waardeloos. En 'wetenschappelijke cijfers' is het kennelijk ook prima van wanneer deze dwars staan van de legitimiteits- en validiteitstekortkomingen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Max Pam:
"Wat ik in de PVV bewonder, is de behoefte om de dingen bij hun naam te noemen en die naam vervolgens in wetenschappelijke cijfers om te zetten."
http://www.volkskrant.nl/(...)rmatige-aanpak.dhtml
Bronquote:Brinkman hekelt PVV-meldpunt
AMSTERDAM – Binnen de PVV is onenigheid over het PVV-meldpunt over Oost- en Midden-Europeanen.
Dit blijkt uit een interne mail van Hero Brinkman, in het bezit van EenVandaag. Brinkman stelt dat het meldpunt haar doel voorbij schiet en dat er onvoldoende visie is.
Volgens hem is het meldpunt bovendien niet van tevoren in de fractie besproken. “De hele uitvoering kwam mij nogal rauw op mijn dak", aldus Brinkman.
Hij vindt dan ook dat er niet goed genoeg nagedacht is over het meldpunt. Het zou meer kwaad dan goed doen.
Discriminerend
Een ruime meerderheid van het Europees Parlement in Straatsburg veroordeelde deze week het PVV-meldpunt als een discriminerend en kwaadwillend initiatief.
“Als politicus ben je verantwoordelijk voor integere politiek, gebaseerd op een visie. Wie wil regeren moet vooruitzien. Als wij de volgende keer als betrouwbare partner deel willen uitmaken van het kabinet, moeten we wel laten zien dat we verantwoordelijk met inhoud en strategie kunnen omgaan.”
Mediastilte
Ook hekelt hij de mediastilte na de presentatie van het meldpunt. "Bij de presentatie van dit meldpunt kun je niet volstaan met het in de lucht brengen van een internetsite en het uitvaardigen van een persverklaring van vier regels om vervolgens dagen in de media niet van je te laten horen.”
“Dan heeft de beeldvorming reeds plaatsgevonden en loop je achter de feiten aan. Deze fouten hadden we volgens mij kunnen vermijden door de opzet en het plan eerst in de fractie te bespreken”, zo stelt Brinkman.
Bronquote:Vermeend succes meldpunt
Brinkman stelt dat het meldpunt alle mogelijke problemen op één hoop gooit. Arbeidsverdringing is compleet iets anders dan criminaliteit, overlast door vervuiling of alcoholisme. Je kunt het één niet met het ander vergelijken. Deze discussie is een beetje verzand in de hosanna verhalen en de vermeende successen van het meldpunt.
Goede MOE-landers ontzien
Brinkman, die al eerder kritiek uitte op diverse standpunten van de PVV, is boos dat alle zogeheten MOE-landers op één hoop gegooid worden. Vele MOE-landers willen gewoon netjes werken en een goede boterham verdienen, aldus Brinkman. Hierbij refereert hij aan zijn oom en tante die in 1958 naar de VS zijn geëmigreerd om daar een toekomst op te bouwen. Zij hebben beide gewoon gebruik gemaakt van bestaande regelgeving en mogelijkheden. Bij de methode om dit probleem op de agenda te zetten, moet je de intentie hebben om de goede MOE-landers, namelijk zij die geen overlast en criminaliteit plegen, juist achter je initiatief te krijgen. De goede Pool heeft ook last van de beeldvorming die zijn asociale dronken landgenoot veroorzaakt.
"Dingen bij de naam noemen" heeft ook alleen maar zin als je er een onderbouwing en er eventueel een oplossing bij hebt. Dat is in het geval van de PVV meestal niet het geval aangezien ze met manupilatieve internetonderzoekjes en ongecheckte persberichten aankomen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:39 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Bullshit-stelling natuurlijk. Het label 'dingen bij de naam noemen' is op deze manier (er is een hoop discussie over of de PVV zaken wel bij de naam noemt) te plaatsen bij alles wat je er zelf van maakt en dus waardeloos. En 'wetenschappelijke cijfers' is het kennelijk ook prima van wanneer deze dwars staan van de legitimiteits- en validiteitstekortkomingen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-over-meldpunt.dhtmlquote:Ruzie binnen PVV over meldpunt
Binnen de PVV is ruzie ontstaan over het Polen-meldpunt. Dat meldt EenVandaag op de website. Het programma baseert zich op een interne mail. Hero Brinkman stelt daarin dat het meldpunt zijn doel voorbijschiet en dat er onvoldoende visie is.
Ook schrijft Brinkman dat het meldpunt niet van tevoren in de fractie is besproken. 'De hele uitvoering kwam mij nogal rauw op mijn dak.' Brinkman vindt dat er niet goed genoeg over is nagedacht en dat het meer kwaad dan goed doet.
'Niet te vergelijken'
Volgens het Kamerlid gooit het meldpunt alle mogelijke problemen op één hoop. 'Arbeidsverdringing is compleet iets anders dan criminaliteit, overlast door vervuiling of alcoholisme. Je kunt het één niet met het ander vergelijken.'
Het is niet waar! Iedereen staat er achter!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-over-meldpunt.dhtml
Ben benieuwd hoeveel hiervan waar is en hoe lang het duurt voordat iedereen om het hardst gaat roepen dat het niet waar is en dat iedereen er voor 100 % achter staat
Sure Hero, dream onquote:Hero Brinkman wil dat er - in navolging van de PvdA - voor de volgende verkiezingen ook een strijd komt binnen de PVV voor de functie van politiek leider. En daar wil hij dan aan meedoen.
Je hebt in principe gelijk dat men verschillen eerst onderling moeten uitspelen. Iedere fractie doet dit.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:34 schreef Picchia het volgende:
Meningsverschillen zijn prima. En van meningsverschillen kun je een interne partijdiscussie, ter vaststelling van het partijstandpunt, of een publieke discussie, waarbij je persoonlijke mening afwijkt van de partij, maken. Dat kan allebei. Maar om elke interne discussies constant ongevraagd op straat te gooien om jezelf te profileren vind ik een beetje not-done
http://nos.nl/artikel/352431-brinkman-wil-pvvleider-worden.htmlquote:Hero Brinkman wil dat er bij de PVV net als bij de PvdA wordt gestemd over wie er partijleider en lijssttrekker wordt. Als dat doorgaat, zal hij zich kandidaat stellen, zei hij in het WNL-radioprogramma Avondspits.
Geen idee, maar bij Brinkman zijn vorige brainfart informeerde hij ook eerst de media voordat hij intern de discussie startte. Daar spraken Pauw en Witteman hem nog op aan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt in principe gelijk dat men verschillen eerst onderling moeten uitspelen. Iedere fractie doet dit.
Maar dat emailtje is gelekt...en als het Brinkman zelf was dan is het zeker waar dat hij zich op deze wijze niet moet profileren.
Wie heeft dat mailtje doorgespeeld naar eenvandaag ?
Wilders gaat wel wat verzinnen om van Brinkman af te komen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:27 schreef Friek_ het volgende:
http://s.vk.nl/3226279
Brinkman ruikt de macht.
Fleur Agema.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:31 schreef Nielsch het volgende:
Zou Brinkman erg gefrustreerd zijn dat die muts, kom hoe heet ze... uh... juist die muts dus de secondant is van Wilders in het Catshuis en niet hijzelf?
Mee eens.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:01 schreef remlof het volgende:
Hulde aan Hero Brinkman, hij doorziet als enige dat de PVV niets meer is dan een poppenkast rond De Grote Blonde Leider.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 04:01 schreef remlof het volgende:
Hulde aan Hero Brinkman, hij doorziet als enige dat de PVV niets meer is dan een poppenkast rond De Grote Blonde Leider.
http://www.volkskrant.nl/(...)ook-bij-de-PVV.dhtmlquote:PVV-Kamerlid Hero Brinkman vindt dat zijn partij een verkiezing voor het partijleiderschap zou moeten houden, zei hij vanavond in het WNL-radioprogramma Avondspits.
Brinkman noemde het op Radio 1 'belangrijk' dat er discussie komt over de vraag wie de partij aanvoert. Dat zou volgens hem niet automatisch Geert Wilders moeten zijn. Later verduidelijkte Brinkman via Twitter: 'Ben voor democratische partij met keuze voor partijleider. Heb zeker niet geopperd dat ik voor partijleider wilde gaan'.
Brinkman staat bekend als kritisch Kamerlid en heeft zich al vaker sterk gemaakt voor democratisering van de PVV. De partij heeft geen bestuur, geen leden en geen jongerenafdeling. De ideeën van Brinkman om daar verandering in aan te brengen, zijn de afgelopen jaren allemaal door partijleider Wilders en de fractie afgewezen.
Eerder vanavond kwam Brinkman in het nieuws met een uitgelekte email van zijn hand. Uit die mail zou blijken dat er binnen de PVV onenigheid is ontstaan over het Polen-meldpunt. Het meldpunt zou niet in de fractie zijn besproken en schiet volgens Brinkman zijn doel voorbij. 'De hele uitvoering kwam mij nogal rauw op mijn dak', aldus Brinkman.
Dat heb je met bedrijfspoedels, als iemand een schoothondje is dan is Rutte het wel. Is nu aan het apporteren in de tuin van het Catshuis terwijl Wilders een stok gooit.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:43 schreef yyyentle het volgende:
Klopt het dat het Polen-meldpunt deze zomer uit de lucht gaat?
Deze maillekkwestie leidt de aandacht wel af van onze minister-president die zelfs door het buitenland op zijn nummer is gezet en geen vraag wil beantwoorden.
logisch dat hij weinig steun krijgt binnen de fractie, dat zijn immers die "Mensen die niet stevig in hun schoenen staan, zullen diegene naar de mond praten om hun eigen toekomst veilig te stellen."quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:32 schreef Friek_ het volgende:
http://tinyurl.com/898geo3
Vraag me wel af of dit nu een opgezet politiek spelletje is.
Dat idee heb ik dus ook sterk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:52 schreef Terreros85 het volgende:
Hero Brinkman zet zichzelf neer als het 'geweten van de PVV'. Zou me niets verbazen als dit een rol is die bedacht is door Geert zelf.
http://www.krapuul.nl/blo(...)ster-van-bolkestein/quote:Wilders, het monster van Bolkestein
In het griezelverhaal, Het Monster van Frankenstein, van Mary Shelley, ontdekt Victor Frankenstein een manier om levenloos materiaal tot leven te brengen. Enthousiast werkt hij aan een schepsel dat zijn vriend en metgezel zou zijn. Terwijl hij materiaal van diverse lijken gebruikt streeft hij naar schoonheid. Hij is dan ook verschrikkelijk ontzet als het schepsel tot leven komt en verre van volmaakt blijkt te zijn. Hoewel het niet onvriendelijk is en zelfs naar hem glimlacht, ontvlucht Victor in paniek zijn laboratorium. Het monster van Frankenstein verdwijnt, Frankenstein heeft geen grip meer op de travailles van zijn schepping.
Historicus Meindert Fennema schreef een boek over Geert Wilders, De Tovenaarsleerling, suggererende dat Bolkestein de tovenaar is. Bolkestein is de mentor, de geestelijke vader, ja zelfs de creëerder van Wilders, de Grote Lijder van de Partij voor de Vrijheid. Maar Bolkestein is geen tovenaar. Hij is meer te vergelijken met Victor Frankenstein. Na een bijna 14-jarige vrijage tussen schepper en schepping is er een breuk gaan onstaan. De laatste jaren heeft Bolkestein spijt laten blijken van zijn schepping; hij heeft geen grip meer op Wilders.
Dit is het verhaal van Het Monster van Bolkestein en de spijtbetuigingen van de laatste.
De eerste breuklijntjes in de relatie tussen Bolkestein en zijn monster Wilders kunnen wellicht worden herleid tot aan de breuk van Wilders met de partij die hen bond, de VVD. Wilders werd door VVD-ers beticht van “zetelroof”, en oud-minister Nijpels dacht dat Wilders “een extreem-rechtse partij, zoals Janmaat heeft gehad” wilde oprichten. Nijpels’ voorspelling kwam uit. Het feit dat Wilders in tegenstelling tot Janmaat een held is voor miljoenen mensen heeft te maken met de diep-gewortelde haat van autochtonen jegens allochtonen en moslims. In haar essay, De Leidse Denktank van Geert Wilders, beschrijft Maria Trepp het strategische populisme van Bolkestein en Wilders, met verwijzing naar een boek van Ian Buruma:.
Ten onrechte reduceert Bolkestein het burgerschapsdenken in dit artikel tot een simpel pleidooi voor directe democratie, en tot een pleidooi voor het onkritische overnemen van de vox populi in de politiek. De vox populi, die heeft juist bij Bolkesteins leerling Wilders uitdrukking gevonden, en Bolkestein zelf is ook groot geworden door het luisteren naar juist deze vox populi. Ian Buruma citeert in zijn nieuwe boek Dood van een gezonde roker ( Engelse titel: Murder in Amsterdam) Frits Bolkestein, die als eerste het migrantenprobleem op de politieke agenda plaatste. [Bolkestein:] “Je moet nooit onderschatten hoe diep de haat onder Nederlanders zit tegen Marokkaanse en Turkse immigranten. Mijn politieke succes berust op het feit dat ik naar die gevoelens heb geluisterd.” Buruma noemt dit een “opmerkelijke uitspraak.”(p. 58) Met deze uitspraak bevestigt Bolkestein dat hij de onderbuikgevoelens bewust heeft geëxploiteerd. Hij is in dit opzicht een populist. Bolkestein ontkent dat hij dit zou hebben gezegd, maar Buruma houdt voet bij stuk: “Het is absoluut wat hij gezegd heeft. Geen twijfel over mogelijk. Ik heb het meteen opgeschreven.”
Daarentegen, in een recent interview met DDS, antwoordt Bolkestein op de vraag of hij met Wilders wel eens de Islam heeft besproken stellig “Nee”. De daaropvolgende vraag beantwoordt hij door zijn verbazing te schetsen over de Israël-connectie van Wilders. Het moge duidelijk zijn dat de oude schepper niet de gehele waarheid vertelt over zijn monster. Dat Bolkestein verbaasd zou zijn over de Israël-liefde van zijn monster die al sinds mensenheugenis probeert twee-maal per jaar naar Israël te gaan, is één ding, maar de bewering dat beiden nooit de Islam hebben besproken kan niets anders dan een leugen zijn. Of vertelt Bolkestein de waarheid, en is Wilders er met de kroonjuwelen van Bolkestein en die andere populistische anti-Islamist, Pim Fortuyn, vandoor gegaan? Wilders moest absoluut niets hebben van Fortuyn, net zo min als zijn meester, die over de laatste het volgende zei in een interview (2002) met het Historisch Nieuwsblad:
“… Mijn ideeën waren opgetrokken uit werkelijkheidszin, terwijl Pim Fortuyn niet meer is dan een protestverschijnsel. Hij heeft geen coherente maatschappijvisie, maar maakt handig gebruik van de angst voor criminaliteit en de weerzin tegen de stroperige bestuurscultuur. En dat is een opmerkelijk en typisch Nederlands fenomeen: een grote ontvankelijkheid voor plotseling opkomende modes. Je zag het bij Nieuw Links en nu opnieuw met Pim Fortuyn. Fortuyn is ook een modieus verschijnsel, en net als voor Nieuw Links in de jaren zeventig valt Nederland er massaal voor.”
Bolkestein heeft gelijk gekregen, ware het niet omdat wijlen Fortuyn niet meer in staat is om politiek te bedrijven en dat zijn Lijst Pim Fortuyn (LPF) praktisch niet meer bestaat. Bolkesteins eigen schepping, Wilders, is daarentegen lijkenpikker van Fortuyn, terende op wat Fortuyn losmaakte en wat meester Bolkestein al opperde over de haat jegens moslims. Maar ook Wilders blijft niet gespaard. In het DDS interview stelt Bolkestein het bot:
“Kijk, die partij van Wilders houdt zich niet alleen maar bezig met de islam enzo. Het gaat om de Laissés pour compte. Zij die overal achteraan staan, die altijd laat door de dokter worden geholpen. De achterban van de Boerenpartij. In Frankrijk was het de achterban van Le Pen, en daarvoor van Poujade. Het is niet alleen maar de xenofobie. De PVV stemmers zijn people with a grudge. Ze zijn werkloos en hun dochter is aan de drugs en hun zoon is weggelopen. Neem nu dat plan van asocialen in dorpen. Zo’n plan trekt dergelijke types aan. We komen er wel doorheen. Ik zie Wilders niet als een van de grote staatslieden. Ik zie hem als een kortstondige komeet.”
Maar dat is niet de eerste keer dat Bolkestein via ongezouten kritiek spijt betuigt. In 2009 antwoordt Bolkestein op de stelling dat zijn monster een gewiekst politicus is die veilig speelt het volgende:
“Dat zou kunnen, en in zekere zin is het ook jammer dat niemand met hem wil regeren, want dat is wel de enige wijze om hem te ontmaskeren. Jörg Haider in Oostenrijk had destijds de ÖVP gekaapt, om welke reden ik hem trouwens als president van de Liberale Internationale heb verstoten, waarna hij is gaan regeren met de Zwarten, de conservatieven. Tot ergernis van velen in Europa deed hij geregeld van zich spreken. Maar het aardige was dat hij in die rol van minister moest laten zien wat hij kon, en dat was niet zoveel.”
En de originaliteit van Wilders vindt Bolkestein ook maar niets: “Hij verzint steeds iets, zoals met die kopvoddentaks, wat een schunnig voorstel was.”
In een interview met het Volkskrant van 17 october 2010 stelt Bolkestein dat Wilders “totaal geradicaliseerd” is. En in dezelfde trend als in de voorlaatste citaat wordt zijn mening genoteerd:
Volgens Bolkestein was het beter geweest als Wilders zelf ook lid van het kabinet was geworden. Als de PVV-voorman bijvoorbeeld minister van Buitenlandse Zaken was geworden, had hij ‘de volle verantwoordelijkheid van zijn eigen standpunt’ moeten uitdragen. ‘Dan had hij gemerkt wat dat betekent.’
Bolkestein vindt dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat Wilders de verantwoordelijkheid pas voelt als lid van het kabinet en niet als hij een soort buitenboordmotor is. ‘Maar dat wilde het CDA niet’, aldus Bolkestein…
Ook vindt de meester het martelaarachtige gehalte van zijn monster een beetje zot. In de Elsevier van 7 julie 2010 zegt hij over zijn monster.
“… Vooral het veiligheidsaspect. Daar moet je niet te licht over denken. Aan de andere kant: hij heeft het zelf gezocht. En hij groeit natuurlijk, laat ik maar zeggen, bij de gratie van de onderdrukking.”
Die reactiesquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:32 schreef Friek_ het volgende:
http://tinyurl.com/898geo3
Vraag me wel af of dit nu een opgezet politiek spelletje is.
Je moet @dereactiegraaf volgen op Twitter. Dan krijg je de juweeltjes van de Telegraaf-reacties.quote:
Hehe nee over het algemeen niet idd. Maar bij SP-aanhangers zie je wel duidelijke stellingnames (pro palestina) maar bij PVV'ers heb ik het nog niet gehoord. Dan gaat het meer over de zorg, moslims etc. Ben dus wel benieuwd hoe zn achterban er tegenaan kijkt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat die blanke onderklasse niet bereid is om tegen 'hongerlonen' asperges te gaan steken, en daarintegen wel bijstand ontvangen en in een degelijk huurhuis in een volksbuurt wonen, terwijl ze ,door de overheid gefinanceerd, anoniem kunnen klagen over een pool die van zn hongerloontje wel een paar biertjes te veel kan drinken.
Die onderklasse kan het zich echt geen ruk schelen dat de PVV graag lepeltje/lepeltje ligt met Israel.
Ik snap dat je druk bent, maar graag een reactie op het kwartje van kok enzoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben ook niet in de veronderstelling dat we het kwartje ooit terug zullen zien. Maar daar LV stellig zegt dat het via meerdere wegen al terug is zijn er toch diverse users inmiddels wel benieuwd hoe dit is gebeurd.
for real?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:23 schreef DRidder het volgende:
[..]
Hehe nee over het algemeen niet idd. Maar bij SP-aanhangers zie je wel duidelijke stellingnames (pro palestina) maar bij PVV'ers heb ik het nog niet gehoord. Dan gaat het meer over de zorg, moslims etc. Ben dus wel benieuwd hoe zn achterban er tegenaan kijkt.
De hele website van Elsevier is een groot rechts-populistisch uithangbord. Elsevier, in ieder geval hun website, is zelf extreem. Elsevier geeft het voorzet en anderen mogen scoren.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:48 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
De reacties op Elsevier zijn ook voor 95% geschreven door extremisten. Pak er voor de grap eens een artikel over Breivik bij en kijk eens hoe begripvol ze daarover zijn.
Ik snap niet dat Elsevier mensen de mogelijkheid biedt om te reageren als je daar dit soort tuig mee aantrekt.
Mijn stelling is dat de benzine alleen maar vele malen duurder is geworden en dat het kwartje van kok officieel nooit terug is gekomen. Zo wel, waarom weet niemand dit? Of is een inflatieberekening gelijk aan het terugkrijgen van het kwartje?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik snap dat je druk bent, maar graag een reactie op het kwartje van kok enzo
Overal wordt er wel gebashed... zelfs op fokquote:Op zondag 18 maart 2012 12:17 schreef skrn het volgende:
[..]
De hele website van Elsevier is een groot rechts-populistisch uithangbord. Elsevier, in ieder geval hun website, is zelf extreem. Elsevier geeft het voorzet en anderen mogen scoren.
Echt, elk stukje op de website heeft als doel 'links' te bashen. Dat mag, maar zeg dan er ook bij hoe kwalijk de rol van Elsevier zelf is en dat die reacties niks meer zijn dan een verlenging van hun geschreven stukjes.
Ik denk eerder dat je niet doorhebt wat het kwartje van kok precies was.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mijn stelling is dat de benzine alleen maar vele malen duurder is geworden en dat het kwartje van kok officieel nooit terug is gekomen. Zo wel, waarom weet niemand dit? Of is een inflatieberekening gelijk aan het terugkrijgen van het kwartje?
quote:Journalist en publicist Step Vaessen is door de provincie Noord-Holland gevraagd de Willem Arondéuslezing te verzorgen. Spreker René Boender zegde eerder af.
De provincie heeft maandag bekendgemaakt dat Vaessen de lezing op 17 april in de Grote of St. Bavokerk in Haarlem zal geven. Het thema van de lezing is 'de kudde kent geen helden'
http://www.elsevier.nl/we(...)euslezing-houden.htmquote:Door de aanhoudende kritiek op de sprekers en de procedures is de PVV uit de organisatie voor de lezing gezet. De partij organiseert nu een eigen lezing en fractievoorzitter Hero Brinkman stapt naar de rechter.
Volgens VK is de PVV er niet uitgezet, maar zelf eruitgestapt.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)euslezing-houden.htm
Vaessen? Die heeft toch veel islamitische kennissen, werkt ook voor islamieten.
Het wachten is op een nieuwe sabotage van Brinkman
http://www.volkskrant.nl/(...)Arondeuslezing.dhtmlquote:De PVV is het niet eens met die beslotenheid en doet daarom niet meer mee aan de voorbereiding. De partij kondigde aan naar de bestuursrechter te stappen vanwege het besluit. 'De kudde kent geen helden' is het thema van de lezing die Step Vaessen houdt op 17 april in de Grote- of St.Bavokerk in Haarlem.
Kritiek
De PVV-afdeling in Noord-Holland uitte vanmorgen in een tweet kritiek op de keuze voor Vaessen. '#Arondéuslezing door islamapologeet @stepvaessen van @AJEnglish is affront voor alles waar Willem Arondéus voor stond', aldus de PVV.
Dat was toch een bommenleggende terrorist?quote:Op maandag 19 maart 2012 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij weet de PVV niet helemaal waar Arondeus voor stond
http://www.krapuul.nl/blo(...)telen-noemt-censuur/quote:“Gitzwarte islamcensuur“, aldus PVV-raadslid Toon van Dijk
klopt...... jij bent in je eentje al erger.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nou, ik vind sommige users vele malen harder huilen dan de hele PVV bijelkaar,
quote:Al die persoonlijke sneren over en weer mogen achterwege blijven.
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:56 schreef Mr.DD het volgende:
Prachtig 1-2tje van Brinkman en Wilders afgelopen weekend. Dan wel bewust of onbewust, het Polenmeldpunt is wat afgezwakt en de schijn van democratisering weer opgehouden. Het is evident dat Brinkman zelf die mail had gelekt naar EenVandaag natuurlijk (dan wel door Wilders).
Verder vraag ik me af of Wilders Samsonm durft aan te pakken. Persoonlijke aanval zou te vroeg zijn, en in debat kan hij het nooit winnen. Enige wat ik zie gebeuren is een oververhitte Samsonm met losse polsjes en taalgebruik indien Wilders toch te ver gaat.
http://www.volkskrant.nl/(...)jn-finest-hour.dhtmlquote:Vandaag gaat het in de fractievergadering van de PVV over de mail die Hero Brinkman vorige week rondstuurde over het meldpunt MOE-landers. De mail lekte uit naar EénVandaag, zoals nu eenmaal elke mail waarvan de verzender vindt dat hij een groter publiek verdient, uitlekt.
Brinkman vreest dat het meldpunt de PVV nog voor grote problemen zal stellen, aangezien 'vele meldingen geen klachten zijn'. Hij vond ook de wijze waarop Geert Wilders het idee had gecommuniceerd aan de zwakke kant. Hero trok kortom de wijsheid van de Grote Leider in twijfel, iets wat zelfs de premier van dit land niet in zijn hoofd zou halen.
Fractievoorzitter Martin Bosma, het rancuneuze deel van Geert Wilders' hersenkwab, zal Hero Brinkman vandaag ernstig toespreken. Want Hero zet de bijl aan de wortel van de PVV, met zijn eigengereide optreden, ongewenste democratiseringsplannen en uitgelekte mails.
Kompas
Bovendien zal Bosma erop wijzen dat volgens Maurice de Hond de recente winst in de peilingen is te danken aan al het gedoe rond het meldpunt - en de peilingen zijn voor de PVV het enige politieke kompas.
Hero Brinkman wil alles wat Martin Bosma niet wil. Hij wil van de PVV een gewone rechtse partij maken, met leden, een partijcongres, een jongerenafdeling en - de grootste brutaliteit - leiderschapsverkiezingen. Alsof Geert níet door de Allerhoogste voor het leven is benoemd. Alsof Geert niet de partij ís en de fractieleden slechts zetelvulling, willoze en tandeloze manifestaties van de Leider, slechts uitverkoren omdat het in de totaal verrotte oude politiek van dit land nu eenmaal is verboden in je eentje 24 zetels in te nemen.
Een paar jaar geleden waagde Brinkman het al eens te zin-spelen op een PVV zonder Geert Wilders, voor de gelovigen de hoogste vorm van blasfemie - niet minder ernstig dan speculeren over een islam zonder Mohammed.
Bosma, die behalve rancuneus ook lang niet dom is, weet dat Brinkmans hervormingsvoorstellen het einde van de PVV zouden inluiden. Het waanidee dat de partij geen deel uitmaakt van het Haagse establishment valt dan niet meer met goed fatsoen te slijten. De PVV zou door de mand vallen als een partij als alle andere en de verongelijkte kiezer zou op zoek gaan naar nieuwe fikkiestokers - of de politiek definitief voor gezien houden.
Baasje
Al vanaf de allereerste keer dat je Hero Brinkman zag aanschuiven bij Pauw&Witteman wist je dat hij Geert ooit in problemen zou gaan brengen. De ambitie straalde van meet af aan uit zijn ogen. Brinkman, die baasje oefent in zijn eigen koninkrijkje in Noord-Holland, zou op zeker moment de keizer uitdagen, dat stond vast.
Brinkman wil gewoon zelf de PVV gaan leiden. Ik luister ook wel eens níet naar het programma Avondspits van Joost Eerdmans, maar afgelopen vrijdag deed ik dat toevallig wel. Brinkman zei eerst een beetje jaloers hoe prachtig hij de leiderschapsverkiezing bij de PvdA had gevonden. En daarna dat hij naast Geert Wilders een van de kandidaten zou zijn, mocht het in de PVV ooit tot zo'n gevecht komen.
In NRC zei Brinkman gisteren over de fractievergadering dat hij 'op elke mogelijke uitkomst' was voorbereid; op eruit geslingerd worden en ook op uit eigen beweging opstappen.
Brinkman speelt hoog spel met de ene zetel die het kabinet- Rutte overeind houdt als inzet. Hij geniet er intens van, dat zie je zo, en hij gaat het uitspelen ook. Wilders en het kabinet aan een touwtje: Hero Brinkman beleeft zijn finest hour.
We zijn benieuwd.twitter:HeroBrinkman twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 11:27:12Straks om 13.00 uur geef ik een persconferentie in Nieuwspoort. reageer retweet
Nee, ik hoop op PvdA/SP/D66quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]hi hi wat verwacht jij van de verkiezingen....gaan we richting PvdA/SP/GL??
Gaat hem niet worden... mocht dit hem wel worden kunnen we in ieder geval vier jaar aanzien wat de linksen voor elkaar krijgen en of zij ook gaan bezuinigen op punten waarvan men nu op haar poten staat. Onderwijs, zorg etc.quote:
Ja dan kom je op 75, tenzij hij ook gaat gedogen en eigen eisen gaat stellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Als hij opstapt is het een zetel minder toch?
Ja, kamerzetels zijn persoonsgebonden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Niet als hij als eenmansfractie gewoon het Kabinet blijft steunen. Wat wel zal gebeuren, want Brinkman zit echt niet op verkiezingen te wachten. Dan ligt hij namelijk gegarandeerd uit de Kamer, dat is het lot van die afscheidingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Dan wordt de constructie nog krommerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dan kom je op 75, tenzij hij ook gaat gedogen en eigen eisen gaat stellen.
Heus niet. Hij vangt er een ruime ton per jaar voor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat Brinkman zijn zetel gewoon gaat opgeven.
Hij is denk ik wel behoorlijk onder druk gezet om dat te doen. Zonder Brinkman en zijn zetel wordt de gedoogconstructie wel heel erg instabiel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heus niet. Hij vangt er een ruime ton per jaar voor.
Nee hoor. Dan stapt de SGP gewoon in. En Brinkman is een van de trouwe supporters van het kabinet. Dat blijft hij heus wel doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hij is denk ik wel behoorlijk onder druk gezet om dat te doen. Zonder Brinkman en zijn zetel wordt de gedoogconstructie wel heel erg instabiel.
Hero gedoogt de gedoogpartij.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef Zith het volgende:
Nou, nog een gedoogpartij dus waar de regering van afhankelijk is.
Correct. Storm in een glas water dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan stapt de SGP gewoon in. En Brinkman is een van de trouwe supporters van het kabinet. Dat blijft hij heus wel doen.
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 12:29:02HERO BRINKMAN UIT PVV-FRACTIE BEVESTIGD reageer retweet
SGP is er ook nog om een handje te helpen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Nu gaat het nog meer lachen worden voor het Kabinet-Rutte. Het gaat misschien nog moeilijker worden om deals voor dit kabinet te sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |