Je moet @dereactiegraaf volgen op Twitter. Dan krijg je de juweeltjes van de Telegraaf-reacties.quote:
Hehe nee over het algemeen niet idd. Maar bij SP-aanhangers zie je wel duidelijke stellingnames (pro palestina) maar bij PVV'ers heb ik het nog niet gehoord. Dan gaat het meer over de zorg, moslims etc. Ben dus wel benieuwd hoe zn achterban er tegenaan kijkt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat die blanke onderklasse niet bereid is om tegen 'hongerlonen' asperges te gaan steken, en daarintegen wel bijstand ontvangen en in een degelijk huurhuis in een volksbuurt wonen, terwijl ze ,door de overheid gefinanceerd, anoniem kunnen klagen over een pool die van zn hongerloontje wel een paar biertjes te veel kan drinken.
Die onderklasse kan het zich echt geen ruk schelen dat de PVV graag lepeltje/lepeltje ligt met Israel.
Ik snap dat je druk bent, maar graag een reactie op het kwartje van kok enzoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben ook niet in de veronderstelling dat we het kwartje ooit terug zullen zien. Maar daar LV stellig zegt dat het via meerdere wegen al terug is zijn er toch diverse users inmiddels wel benieuwd hoe dit is gebeurd.
for real?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:23 schreef DRidder het volgende:
[..]
Hehe nee over het algemeen niet idd. Maar bij SP-aanhangers zie je wel duidelijke stellingnames (pro palestina) maar bij PVV'ers heb ik het nog niet gehoord. Dan gaat het meer over de zorg, moslims etc. Ben dus wel benieuwd hoe zn achterban er tegenaan kijkt.
De hele website van Elsevier is een groot rechts-populistisch uithangbord. Elsevier, in ieder geval hun website, is zelf extreem. Elsevier geeft het voorzet en anderen mogen scoren.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:48 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
De reacties op Elsevier zijn ook voor 95% geschreven door extremisten. Pak er voor de grap eens een artikel over Breivik bij en kijk eens hoe begripvol ze daarover zijn.
Ik snap niet dat Elsevier mensen de mogelijkheid biedt om te reageren als je daar dit soort tuig mee aantrekt.
Mijn stelling is dat de benzine alleen maar vele malen duurder is geworden en dat het kwartje van kok officieel nooit terug is gekomen. Zo wel, waarom weet niemand dit? Of is een inflatieberekening gelijk aan het terugkrijgen van het kwartje?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik snap dat je druk bent, maar graag een reactie op het kwartje van kok enzo
Overal wordt er wel gebashed... zelfs op fokquote:Op zondag 18 maart 2012 12:17 schreef skrn het volgende:
[..]
De hele website van Elsevier is een groot rechts-populistisch uithangbord. Elsevier, in ieder geval hun website, is zelf extreem. Elsevier geeft het voorzet en anderen mogen scoren.
Echt, elk stukje op de website heeft als doel 'links' te bashen. Dat mag, maar zeg dan er ook bij hoe kwalijk de rol van Elsevier zelf is en dat die reacties niks meer zijn dan een verlenging van hun geschreven stukjes.
Ik denk eerder dat je niet doorhebt wat het kwartje van kok precies was.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Mijn stelling is dat de benzine alleen maar vele malen duurder is geworden en dat het kwartje van kok officieel nooit terug is gekomen. Zo wel, waarom weet niemand dit? Of is een inflatieberekening gelijk aan het terugkrijgen van het kwartje?
quote:Journalist en publicist Step Vaessen is door de provincie Noord-Holland gevraagd de Willem Arondéuslezing te verzorgen. Spreker René Boender zegde eerder af.
De provincie heeft maandag bekendgemaakt dat Vaessen de lezing op 17 april in de Grote of St. Bavokerk in Haarlem zal geven. Het thema van de lezing is 'de kudde kent geen helden'
http://www.elsevier.nl/we(...)euslezing-houden.htmquote:Door de aanhoudende kritiek op de sprekers en de procedures is de PVV uit de organisatie voor de lezing gezet. De partij organiseert nu een eigen lezing en fractievoorzitter Hero Brinkman stapt naar de rechter.
Volgens VK is de PVV er niet uitgezet, maar zelf eruitgestapt.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)euslezing-houden.htm
Vaessen? Die heeft toch veel islamitische kennissen, werkt ook voor islamieten.
Het wachten is op een nieuwe sabotage van Brinkman
http://www.volkskrant.nl/(...)Arondeuslezing.dhtmlquote:De PVV is het niet eens met die beslotenheid en doet daarom niet meer mee aan de voorbereiding. De partij kondigde aan naar de bestuursrechter te stappen vanwege het besluit. 'De kudde kent geen helden' is het thema van de lezing die Step Vaessen houdt op 17 april in de Grote- of St.Bavokerk in Haarlem.
Kritiek
De PVV-afdeling in Noord-Holland uitte vanmorgen in een tweet kritiek op de keuze voor Vaessen. '#Arondéuslezing door islamapologeet @stepvaessen van @AJEnglish is affront voor alles waar Willem Arondéus voor stond', aldus de PVV.
Dat was toch een bommenleggende terrorist?quote:Op maandag 19 maart 2012 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij weet de PVV niet helemaal waar Arondeus voor stond
http://www.krapuul.nl/blo(...)telen-noemt-censuur/quote:“Gitzwarte islamcensuur“, aldus PVV-raadslid Toon van Dijk
klopt...... jij bent in je eentje al erger.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nou, ik vind sommige users vele malen harder huilen dan de hele PVV bijelkaar,
quote:Al die persoonlijke sneren over en weer mogen achterwege blijven.
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:56 schreef Mr.DD het volgende:
Prachtig 1-2tje van Brinkman en Wilders afgelopen weekend. Dan wel bewust of onbewust, het Polenmeldpunt is wat afgezwakt en de schijn van democratisering weer opgehouden. Het is evident dat Brinkman zelf die mail had gelekt naar EenVandaag natuurlijk (dan wel door Wilders).
Verder vraag ik me af of Wilders Samsonm durft aan te pakken. Persoonlijke aanval zou te vroeg zijn, en in debat kan hij het nooit winnen. Enige wat ik zie gebeuren is een oververhitte Samsonm met losse polsjes en taalgebruik indien Wilders toch te ver gaat.
http://www.volkskrant.nl/(...)jn-finest-hour.dhtmlquote:Vandaag gaat het in de fractievergadering van de PVV over de mail die Hero Brinkman vorige week rondstuurde over het meldpunt MOE-landers. De mail lekte uit naar EénVandaag, zoals nu eenmaal elke mail waarvan de verzender vindt dat hij een groter publiek verdient, uitlekt.
Brinkman vreest dat het meldpunt de PVV nog voor grote problemen zal stellen, aangezien 'vele meldingen geen klachten zijn'. Hij vond ook de wijze waarop Geert Wilders het idee had gecommuniceerd aan de zwakke kant. Hero trok kortom de wijsheid van de Grote Leider in twijfel, iets wat zelfs de premier van dit land niet in zijn hoofd zou halen.
Fractievoorzitter Martin Bosma, het rancuneuze deel van Geert Wilders' hersenkwab, zal Hero Brinkman vandaag ernstig toespreken. Want Hero zet de bijl aan de wortel van de PVV, met zijn eigengereide optreden, ongewenste democratiseringsplannen en uitgelekte mails.
Kompas
Bovendien zal Bosma erop wijzen dat volgens Maurice de Hond de recente winst in de peilingen is te danken aan al het gedoe rond het meldpunt - en de peilingen zijn voor de PVV het enige politieke kompas.
Hero Brinkman wil alles wat Martin Bosma niet wil. Hij wil van de PVV een gewone rechtse partij maken, met leden, een partijcongres, een jongerenafdeling en - de grootste brutaliteit - leiderschapsverkiezingen. Alsof Geert níet door de Allerhoogste voor het leven is benoemd. Alsof Geert niet de partij ís en de fractieleden slechts zetelvulling, willoze en tandeloze manifestaties van de Leider, slechts uitverkoren omdat het in de totaal verrotte oude politiek van dit land nu eenmaal is verboden in je eentje 24 zetels in te nemen.
Een paar jaar geleden waagde Brinkman het al eens te zin-spelen op een PVV zonder Geert Wilders, voor de gelovigen de hoogste vorm van blasfemie - niet minder ernstig dan speculeren over een islam zonder Mohammed.
Bosma, die behalve rancuneus ook lang niet dom is, weet dat Brinkmans hervormingsvoorstellen het einde van de PVV zouden inluiden. Het waanidee dat de partij geen deel uitmaakt van het Haagse establishment valt dan niet meer met goed fatsoen te slijten. De PVV zou door de mand vallen als een partij als alle andere en de verongelijkte kiezer zou op zoek gaan naar nieuwe fikkiestokers - of de politiek definitief voor gezien houden.
Baasje
Al vanaf de allereerste keer dat je Hero Brinkman zag aanschuiven bij Pauw&Witteman wist je dat hij Geert ooit in problemen zou gaan brengen. De ambitie straalde van meet af aan uit zijn ogen. Brinkman, die baasje oefent in zijn eigen koninkrijkje in Noord-Holland, zou op zeker moment de keizer uitdagen, dat stond vast.
Brinkman wil gewoon zelf de PVV gaan leiden. Ik luister ook wel eens níet naar het programma Avondspits van Joost Eerdmans, maar afgelopen vrijdag deed ik dat toevallig wel. Brinkman zei eerst een beetje jaloers hoe prachtig hij de leiderschapsverkiezing bij de PvdA had gevonden. En daarna dat hij naast Geert Wilders een van de kandidaten zou zijn, mocht het in de PVV ooit tot zo'n gevecht komen.
In NRC zei Brinkman gisteren over de fractievergadering dat hij 'op elke mogelijke uitkomst' was voorbereid; op eruit geslingerd worden en ook op uit eigen beweging opstappen.
Brinkman speelt hoog spel met de ene zetel die het kabinet- Rutte overeind houdt als inzet. Hij geniet er intens van, dat zie je zo, en hij gaat het uitspelen ook. Wilders en het kabinet aan een touwtje: Hero Brinkman beleeft zijn finest hour.
We zijn benieuwd.twitter:HeroBrinkman twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 11:27:12Straks om 13.00 uur geef ik een persconferentie in Nieuwspoort. reageer retweet
Nee, ik hoop op PvdA/SP/D66quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]hi hi wat verwacht jij van de verkiezingen....gaan we richting PvdA/SP/GL??
Gaat hem niet worden... mocht dit hem wel worden kunnen we in ieder geval vier jaar aanzien wat de linksen voor elkaar krijgen en of zij ook gaan bezuinigen op punten waarvan men nu op haar poten staat. Onderwijs, zorg etc.quote:
Ja dan kom je op 75, tenzij hij ook gaat gedogen en eigen eisen gaat stellen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Als hij opstapt is het een zetel minder toch?
Ja, kamerzetels zijn persoonsgebonden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Niet als hij als eenmansfractie gewoon het Kabinet blijft steunen. Wat wel zal gebeuren, want Brinkman zit echt niet op verkiezingen te wachten. Dan ligt hij namelijk gegarandeerd uit de Kamer, dat is het lot van die afscheidingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:16 schreef Mylene het volgende:
Dan wordt de constructie nog krommerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dan kom je op 75, tenzij hij ook gaat gedogen en eigen eisen gaat stellen.
Heus niet. Hij vangt er een ruime ton per jaar voor.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat Brinkman zijn zetel gewoon gaat opgeven.
Hij is denk ik wel behoorlijk onder druk gezet om dat te doen. Zonder Brinkman en zijn zetel wordt de gedoogconstructie wel heel erg instabiel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heus niet. Hij vangt er een ruime ton per jaar voor.
Nee hoor. Dan stapt de SGP gewoon in. En Brinkman is een van de trouwe supporters van het kabinet. Dat blijft hij heus wel doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hij is denk ik wel behoorlijk onder druk gezet om dat te doen. Zonder Brinkman en zijn zetel wordt de gedoogconstructie wel heel erg instabiel.
Hero gedoogt de gedoogpartij.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:55 schreef Zith het volgende:
Nou, nog een gedoogpartij dus waar de regering van afhankelijk is.
Correct. Storm in een glas water dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan stapt de SGP gewoon in. En Brinkman is een van de trouwe supporters van het kabinet. Dat blijft hij heus wel doen.
twitter:fritswester twitterde op dinsdag 20-03-2012 om 12:29:02HERO BRINKMAN UIT PVV-FRACTIE BEVESTIGD reageer retweet
SGP is er ook nog om een handje te helpen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Nu gaat het nog meer lachen worden voor het Kabinet-Rutte. Het gaat misschien nog moeilijker worden om deals voor dit kabinet te sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |