Mentale of metalen?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja vis, altijd goed voor de zware metalen huishouding
Nee, dat is nou net niet zo goed.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:47 schreef Flurry het volgende:
Een varken lijkt genetisch het meest op een mens. Is dat dan ook niet het beste vlees als het doel is om missende stoffen aan te vullen?
Daarom ook struisvogel dat is 0,04% vet ofzoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
Vlees van dieren die veel bewegingen. Paardenvlees of een stukje antilope. Veel goede stoffen, weinig vet.
Paardenvlees bevat minder vet dan struisvogelvlees.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Daarom ook struisvogel dat is 0,04% vet ofzo
Maar ik speel hier natuurlijk wel een beetje advocaat van de duivel.
Er zijn zoveel dingen goed en niet helemaal goed voor je.
Leven, je gaat er dood van.
Als je Kuru wilt krijgen...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:47 schreef Flurry het volgende:
Een varken lijkt genetisch het meest op een mens. Is dat dan ook niet het beste vlees als het doel is om missende stoffen aan te vullen?
Krijg je alleen als je de hersenen van de buurman opeetquote:
Het ging me meer om zijn redenatie.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Krijg je alleen als je de hersenen van de buurman opeet
Gewoon bij de slager een lapje paardenvlees halen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:59 schreef frame-saw het volgende:
Ik moet het wel makkelijk kunnen verkrijgen en het moet niet te duur zijn. Een stukje biologisch vlees bij de AH bijvoorbeeld, maar dan: welke?
Vis eet ik ook wel regelmatig, vooral zalm, maar ik heb het idee dat mij dat niet sterker maakt (wel gezonder, maar niet meer weerstand).
Niet meer doen dus. Als er iets zielig is en slecht voor het milieu, dan is het wel fastfood vlees. Vlees volgestouwd met hormonen en antibiotica waar je ook nog eens ziek van kan worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:37 schreef frame-saw het volgende:
ik vind het zielug en slecht voor het milieu.....Als ik vlees eet is het meteen shoarma of fastfood.
Misschien kun je beter naar de halal slager.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:59 schreef frame-saw het volgende:
Ik moet het wel makkelijk kunnen verkrijgen en het moet niet te duur zijn. Een stukje biologisch vlees bij de AH bijvoorbeeld, maar dan: welke?
Vis eet ik ook wel regelmatig, vooral zalm, maar ik heb het idee dat mij dat niet sterker maakt (wel gezonder, maar niet meer weerstand).
De biologische hamburgers van de Albert Heijn zijn niet onbetaalbaar duur. Probeer deze eens maar bak hem wel goed door en zorg dat het vlees niet rood meer is.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:59 schreef frame-saw het volgende:
Maar niet lekker en ook niet het makkelijkst te bereiden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:14 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Een stuk kalfslever is gewoon een vitamine bom. Vooral vitamine A en B12 link.
Vlees wat Halal is, is puur. Geen hormonen, weinig tot geen bloed, geen water en ook geen andere chemicaliën of rotzooi.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:14 schreef Flurry het volgende:
Denken dat halal vlees gezonder is
Het komt uit dezelfde bio-industrie. De dieren worden alleen anders geslacht.
Dat zou het moeten zijn, maar dat is het meestal niet:quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:28 schreef Dimens het volgende:
[..]
Vlees wat Halal is, is puur. Geen hormonen, weinig tot geen bloed, geen water en ook geen andere chemicaliën of rotzooi.
Dat is natuurlijk altijd maar de vraag.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:40 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dat zou het moeten zijn, maar dat is het meestal niet:
http://vroegevogels.vara.(...)842&cHash=b49d3b0f21
http://www.halalcorrect.com/articles/actualiteiten/43/1/
Dat dus.quote:
Die van ons is heel prettig, veel lekkerder vlees dan bij de supermarkt en veel minder vocht (Mijn kipfilets krimpen minder). En het is spotgoedkoop.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Misschien kun je beter naar de halal slager.
Scheelt ieder geval een hoop troep in je vlees, ze verkopen ook kip daar.
Overigens een stukje lam is is ook niet echt verkeerd.
Kan je nagaan, en dan worden mensen toch al eeuwen lang decennia oud. Het is wat.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:11 schreef okiokinl het volgende:
k las gister nog dat rood vlees gewoon helemaal niet goed is, ook niet af en toe.
Uhh ik kom graag bij halal slager. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:08 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Die van ons is heel prettig, veel lekkerder vlees dan bij de supermarkt en veel minder vocht (Mijn kipfilets krimpen minder). En het is spotgoedkoop.
Dat ligt natuurlijk aan het vlees. Kip of varken moet je gewoon nooit rauw eten, daar is de kans op ziektes gewoon ontzettend groot.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:11 schreef okiokinl het volgende:
k las gister nog dat rood vlees gewoon helemaal niet goed is, ook niet af en toe.
beter kip of vis.
Sulfiet mag al jaren niet meer gebruikt worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Uhh ik kom graag bij halal slager. Niets mis mee.
Rund is beter geen sulfiet er op om het extra rood te maken.
Als ik shoarma wil eten, dan wel graag van lam en niet zoals bij de gemiddelde supermarkt van varkensvlees![]()
![]()
Lamsvlees an sich is trouwens bijna niet te betalen bij de AH, terwijl je bij de halal slager een kilo hebt tussen de 6 euro en de 10 euro per kilo, hetzelfde geldt voor rund.
Ik ben een groot fan.
Aangezien ze eind dit jaar pas een synthetisch stuk vlees willen testen lijkt mij dat sowieso de enige optie.quote:
http://edition.cnn.com/20(...)-lifespan/index.htmlquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kan je nagaan, en dan worden mensen toch al eeuwen lang decennia oud. Het is wat.
quote:singling out red meat may be counterproductive. A bigger threat to health is the sugar- and starch-heavy Western diet as a whole
Hahaquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Aangezien ze eind dit jaar pas een synthetisch stuk vlees willen testen lijkt mij dat sowieso de enige optie.
Ja, dat zijn wel dingen waar je rekening mee moet gaan houden.quote:
What so ever, dan een andere stof. Een gemiddelde supermarkt biefstuk is helder rood van buiten en bruin van binnen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Sulfiet mag al jaren niet meer gebruikt worden.Ik zou zelf voor biologisch vlees gaan, is duurder maar als je het toch maar één keer per week eet....
Pardon? Het is nog steeds rood vlees in de zin van rood vlees is minder gezond dan wit vlees. Rund kun je prima rauw eten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
De biologische hamburgers van de Albert Heijn zijn niet onbetaalbaar duur. Probeer deze eens maar bak hem wel goed door en zorg dat het vlees niet rood meer is.
Waarom zou rauw rund minder gezond voor je zijn dan doorgebakken rund dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Pardon? Het is nog steeds rood vlees in de zin van rood vlees is minder gezond dan wit vlees. Rund kun je prima rauw eten.
TS kan het beste iets uitzoeken wat ze lekker vindt en waar veel in zit van wat moeilijk is binnen te krijgen met een vegetarisch dieet.
Nee dat is "flikker op met die term biologisch overal op te plakken als een soort keurmerk".quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is niet haha, dat is scherp.
http://climategate.nl/201(...)sche-producten-meer/
Je bedoelt gezonder neem ik aan? Weet ik niet, dat is mijn stelling immers niet. Ik denk wel dat lekker eten, en alles wat daarmee samenhangt, ook belangrijk is voor je gezondheid, zie de Franse paradox. Gezond eten is meer dan alleen zo snel mogelijk voedingsstoffen naar binnen werken. Daarnaast telt natuurlijk dat TS het moet volhouden, en tegenzin helpt daar ook niet bij. Dus als ze doorbakken hamburgers erg lekker vindt zou ik daarvoor gaan, anders niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Waarom zou rauw rund minder gezond voor je zijn dan doorgebakken rund dan?
Dat mag je denken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is niet haha, dat is scherp.
http://climategate.nl/201(...)sche-producten-meer/
Citroenzuur, dat is een onschuldige stof in tegenstelling tot sulfiet.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
What so ever, dan een andere stof. Een gemiddelde supermarkt biefstuk is helder rood van buiten en bruin van binnen.
Ik zei in mijn tweede post al dat ik daar naar zocht. Sowieso eet ik shoarma altijd biologisch als ik het thuismaak, fastfood eet ik meestal na het uitgaan dus dan kan je niet snel even ergens biologisch vlees vandaan halen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:54 schreef Jarno het volgende:
Als je reden voor weinig vlees in de hoek 'zielig en slecht voor het milieu' ligt zou ik me dus eerst concentreren op vlees wat minder zielig en minder slecht voor het milieu is. Dus, op naar de biologische boerderij om een goed en eerlijk stukje vlees te halen en probeer dan eens gewoon wat?
Zoek een goede slager. AH heeft vreselijk vlees. Kies een limousin slager of een biologische oid. Die hebben duur maar goed en lekker vlees. Ik zou zelf gaan voor een lekker biefstukje, of een goed stukje kipfilet, da's wel saai vlees maar makkelijk.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:59 schreef frame-saw het volgende:
Inderdaad. En zoals ik al aangaf ben ik daar niet bang voor, dus als een stukje vlees heel vet is maar ook voldoende voedingsstoffen heeft die ik zelf met mijn verder vegetarische dieet mis, dan is dat beter voor mij dan een mager stukje vlees met minder voedingsstoffen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:57 schreef tech4u het volgende:
Vet vlees is helemaal niet ongezond, mits niet teveel vet. Je lichaam heeft ook verzadigde vetten nodig.
Lekker ongezon hormoon kippen eten met veel transvet erin.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:57 schreef tech4u het volgende:
Vet vlees is helemaal niet ongezond, mits niet teveel vet. Je lichaam heeft ook verzadigde vetten nodig.
Natuurlijk transvet is niet ongezondquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Lekker ongezon hormoon kippen eten met veel transvet erin.
Klopt individuele voedingsmiddelen zijn niet ongezond of gezond, een eetpatroon is gezond of ongezond.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:57 schreef tech4u het volgende:
Kilootje antibiotica voor meneer ,wilt U de orgaantjes erbij ?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Transvet in kip? Huh?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik denk dat de beste man zit te trollen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Transvet in kip? Huh?
Volgens mij slaat dat echt nergens op hoor.
Kan iemand met verstand van zaken even uit leggen hoe dat zit?
Ik had het hier over de KFC kip. Lekker gezond dat.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Transvet in kip? Huh?
Volgens mij slaat dat echt nergens op hoor.
Kan iemand met verstand van zaken even uit leggen hoe dat zit?
Even grap tussendoor en "Ja meneer zit te trollen."quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:38 schreef tech4u het volgende:
[..]
Ik denk dat de beste man zit te trollen.
Concurquote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:11 schreef RobinOok het volgende:
Je lult als een hormoonkip zonder kop.
Stel je niet aan.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 00:11 schreef RobinOok het volgende:
Je lult als een hormoonkip zonder kop.
Dat het niet lekker is, is subjectief en afhankelijk van je kookkunsten. En koken kan je leren. Dus ik zal (biologisch) lever zeker overwegen als je voedingswaarde belangrijk vind en niet van plan bent veel vlees te eten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar niet lekker en ook niet het makkelijkst te bereiden.
Waarom?quote:Op zondag 18 maart 2012 10:18 schreef Sicstus het volgende:
Het beste kun je gewoon helemaal geen vlees eten. Gewoon een eetpatroon met veel bonen, bruine rijst, groenten en fruit.
Dat is dus echt gewoon een leugen.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:18 schreef Sicstus het volgende:
Het beste kun je gewoon helemaal geen vlees eten. Gewoon een eetpatroon met veel bonen, bruine rijst, groenten en fruit.
Dus geen krokodil? En een kip?quote:
En wat zou dat zijn? Runderen en schapen eten meer dan alleen gras.quote:
De eerste 10-20 jaar zul je dat echt nog niet op de markt aan treffen. Geen comercieel bedrijf te vinden die celkweek wil gaan toepassen om een "goed stukje vlees" te maken. Komt nog veel te veel bij kijken. Celkweek is een erg dure hobby.quote:Het is een marketingtruc en iets dat nog wel lastig kan gaan worden wanneer synthetisch vlees wel op de markt beschikbaar is.
Geen idee wat het kost, en waarom, maar waarom zou dat door technologische vooruitgang niet goedkoper worden?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:51 schreef GanGStaR het volgende:
[..]
De eerste 10-20 jaar zul je dat echt nog niet op de markt aan treffen. Geen comercieel bedrijf te vinden die celkweek wil gaan toepassen om een "goed stukje vlees" te maken. Komt nog veel te veel bij kijken. Celkweek is een erg dure hobby.
zal ook wel goedkoper worden. maar celkweek vind al jaren plaats. Echter heb je het dan over een cellen die eigenlijk "losse" cellen zijn. Ze kunnen wel een laagje vormen maar geen spierweefsel of iets dergelijks. ze zijn daar wel mee bezig, maar echt vooruitgang is er nog niet. (vormen van organen bv)quote:Op maandag 19 maart 2012 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee wat het kost, en waarom, maar waarom zou dat door technologische vooruitgang niet goedkoper worden?
omdat een mens dierlijke eiwitten nodig heeft omdat anders je lichaam hersenweefsel af gaat breken ter compensatie.quote:
Er is in Overijssel een bedrijf dat vlees verkoopt van runderen die alleen gras eten. Geen stal, krachtvoer of antibiotica. Vlees heeft een hoog omega-3 gehalte en een betere smaak. Je hebt ook vlees van schotse hooglanders die natuurgebieden begrazen.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat zou dat zijn? Runderen en schapen eten meer dan alleen gras.
Is eenzijdige voeding wel goed voor zo'n beest?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:23 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Er is in Overijssel een bedrijf dat vlees verkoopt van runderen die alleen gras eten. Geen stal, krachtvoer of antibiotica. Vlees heeft een hoog omega-3 gehalte en een betere smaak. Je hebt ook vlees van schotse hooglanders die natuurgebieden begrazen.
Doen ze in het wild toch ook?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:37 schreef Flurry het volgende:
[..]
Is eenzijdige voeding wel goed voor zo'n beest?
Dan eten ze ook allerlei andere planten dan gras alleen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:23 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Er is in Overijssel een bedrijf dat vlees verkoopt van runderen die alleen gras eten. Geen stal, krachtvoer of antibiotica. Vlees heeft een hoog omega-3 gehalte en een betere smaak. Je hebt ook vlees van schotse hooglanders die natuurgebieden begrazen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |