abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:14:45 #201
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:21:35 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_109160650
Over de return bij de high bar:

The advanced athlete may unload (drop) bar from completed position. This technique may be practiced to reduce stress or fatigue involved in lowering bar as prescribed. Use rubber weightlifting plates on weightlifting platform if this unloading method is used (unless floor demolition is desired).

:')
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:51:01 #203
69994 seto
-|||--------|||-
pi_109161494
Ik smijt hem altijd terug in het rack 8-)
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:58:48 #204
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_109161728
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 04:27 schreef star_gazer het volgende:
Iemand nog tips voor een goeie isolatie oefening voor abs? Ik doe in principe geen crunches of leg raises ivm diastasis. Momenteel doe ik eigenlijk alleen maar planks, naast een volledig SS regime waar ik mn abs ongewtijfeld ook wel mee pak.
Ik vraag me dit ook wel eens af. Natuurlijk is een laag bf% een vereiste voor een strakke buik waar de abdominals doorheen schijnen, maar als asthetics je doel is, is het noodzakelijk om je abs apart te trainen? Zo ja, hoe?

Alleen isocentrische oefeningen? Gewogen con- en eccentrische oefeningen? Op zich zijn je abs ook gewoon spieren, dus die zouden moeten reageren op progressieve belasting. Maar aan de andere kant is hun primaire taak gewoon isocentrisch aanspannen en je core recht houden.
Confidence through competence
pi_109162220
Zowel BB.com Zyzz als FOK! Zyzz deden nooit extra abzz werk, en toch hadden ze allebei prima abs. :9 Op SimplyShredded staat ook dat Zyzz interview met zijn 6-daagse split, geen direct ab work.

Ik doe het dit seizoen ook zonder, ben benieuwd hoe het eruit ziet deze zomer. Wanneer het tegenvalt ga ik ze voortaan 1, 2 keer per week pakken. Maar denk eerlijk gezegd niet dat het nodig is bij mij.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:23:34 #206
55709 Stereotomy
pi_109162394
Maar het heeft natuurlijk wel een stoerheidsfactor om te zeggen dat je geen direct ab work doet. Net als te zeggen dat je niet bicep curlt, omdat er hele bevolkingsgroepen zijn waarmee je je niet wil identificeren deze twee oefeningen doen. Dus zou het geloofwaardig zijn, vraag ik me af? :)

Zelfde stoerheidsfactor krijg je door te zeggen dat je squat en deadlift. Of dat je geen machines gebruikt. Ik zie echter nog steeds voordelen van machines *in combinatie met* vrije gewichten. Zo kun je met een leg press bv veel geisoleerder je benen pakken, en kun je door middel daarvan misschien door een plateau komen in je squat.

Maar eigenlijk is de vraag: rekening houdend met de vereiste dat je een laag bf% nodig hebt om je abs ueberhaupt zichtbaar te maken, kun je door middel met isolatieoefeningen de definitie van je abs verbeteren bij een gelijke bf%, en zo ja, welke oefeningen?
pi_109162612
Ik doe 2 oefeningen per week. Ten eerste voor een sterkere core en om mijn abs/onderrug balans weer beter te krijgen. Doe ze op zo'n weighted ab cruncher en merk wel dat ik elke week meer gewicht kan pakken.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:31:10 #208
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_109162631
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:17 schreef Panzermaus het volgende:
Zowel BB.com Zyzz als FOK! Zyzz deden nooit extra abzz werk, en toch hadden ze allebei prima abs. :9 Op SimplyShredded staat ook dat Zyzz interview met zijn 6-daagse split, geen direct ab work.

Ik doe het dit seizoen ook zonder, ben benieuwd hoe het eruit ziet deze zomer. Wanneer het tegenvalt ga ik ze voortaan 1, 2 keer per week pakken. Maar denk eerlijk gezegd niet dat het nodig is bij mij.
Genetics. Natuurlijk pak je ze met je compounds maar voor de meeste mensen is het niet genoeg, van wat ik gelezen heb iig. Maar sowieso, abs zijn belangrijke spieren, core dit dat. Dus ik zelf doe wel altijd planks en vaak nog crunches erbij. Die paar minuutjes op het matje kunnen er sowieso wel bij, dus ik zie geen reden om het niet te doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:23 schreef Stereotomy het volgende:
Maar eigenlijk is de vraag: rekening houdend met de vereiste dat je een laag bf% nodig hebt om je abs ueberhaupt zichtbaar te maken, kun je door middel met isolatieoefeningen de definitie van je abs verbeteren bij een gelijke bf%, en zo ja, welke oefeningen?
Ik denk het wel, het is gewoon een spier als alle anderen. Weighted crunches raad ik wel aan.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_109163329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:23 schreef Stereotomy het volgende:
Maar het heeft natuurlijk wel een stoerheidsfactor om te zeggen dat je geen direct ab work doet. Net als te zeggen dat je niet bicep curlt, omdat er hele bevolkingsgroepen zijn waarmee je je niet wil identificeren deze twee oefeningen doen. Dus zou het geloofwaardig zijn, vraag ik me af? :)

Zelfde stoerheidsfactor krijg je door te zeggen dat je squat en deadlift. Of dat je geen machines gebruikt. Ik zie echter nog steeds voordelen van machines *in combinatie met* vrije gewichten. Zo kun je met een leg press bv veel geisoleerder je benen pakken, en kun je door middel daarvan misschien door een plateau komen in je squat.

+1. O wee als iemand durft te zeggen dat ie curlt of squat niet zijn favo oefening is.

That said, het lijkt me dat als je weighted crunches e.d. doet dat je dan wel degelijk grotere abs met meer definitie kan krijgen. Als je juist high rep low volume buikoefeningen doet wordt je buik wat platter.
pi_109163407
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:51 schreef Autobandje het volgende:

[..]

+1. O wee als iemand durft te zeggen dat ie curlt of squat niet zijn favo oefening is.

That said, het lijkt me dat als je weighted crunches e.d. doet dat je dan wel degelijk grotere abs met meer definitie kan krijgen. Als je juist high rep low volume buikoefeningen doet wordt je buik wat platter.
Met je eens tot de laatste zin. dat lijkt me dan weer broscience.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:58:36 #211
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_109163558
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:53 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:59:01 #212
107445 Jajong
Hadouken!
pi_109163570
Ik curl en ik doe ook abs 8-).
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_109163585
quote:

[..]

Je hoort wel meer mensen dat zeggen, maar ik geloof er inderdaad ook niet zo in. Ik train m'n buikspieren 1 á 2 keer in de week voor 10 minuten. Ik doe een superset van verschillende oefeningen zoals (weighted) crunches, bicycles, side plank raises en nog 2 oefeningen waarvan ik de naam niet weet. :P
pi_109163679
quote:

[..]

De theorie is dat de Transversus abdominis wat strakker (sterker) wordt door high rep oefeningen waardoor je buik wat plat getrokken wordt. Is naar mijn weten geen broscience.
pi_109163724
al veelvuldig ook behandeld hier betreft abs, er is meer dan wat crunches.

lateral lineair rotation compression

al heb je dit wellicht niet nodig voor een geile wasbord

www.t-nation.com/free_onl(...)entury_core_training;jsessionid=20652CAAA20E1023C916D12704E1C35A-mcd01.hydra
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:04:23 #216
55709 Stereotomy
pi_109163794
Op zich wel mooi om te lezen dit. Persoonlijk wil ik gewoon datgene doen wat het beste is voor mijn langetermijn doelen, ik probeer geen taboes aan te houden.
pi_109163878
Ik vind abs trainen saai. Nou, ik heb er echt nooit zin in gewoon.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:07:04 #218
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_109163881
Voor wat het waard is:

15) Best For Overall Abdominal Development: Crunch

In a 2004 study, researchers at the University of Nebraska Medical Center (Omaha) found that the basic crunch can hit all four muscles in the abdominal region (rectus abdominis, external and internal obliques, and transverse abdominis). But a more recent study published in a 2008 issue of the Journal of Strength & Conditioning Research reported that when subjects performed the crunch as quickly and explosively as possible, they increased the muscle activity of all the ab muscles, particularly the obliques. So when you’re short on time and can’t do specific moves for each area of the midsection, hit them all with the crunch. Just keep your reps quick and explosive on the concentric (positive) portion.

http://www.simplyshredded(...)ou-need-to-know.html
pi_109164406
meestal als ik zo`n paper lees dan is de selectie van oefeningen heel beperkt.
pi_109164994
Vanochtend om 8u kwam ik aan bij de gym (op de uni) en zag ik dat ze eigenlijk pas om 12u open gaan op vrijdag, maar na wat aandringen lieten de schoonmakers me binnen en dus kon ik toch nog trainen ^O^

Toch wel chill om de hele gym voor jezelf te hebben!
pi_109165153
Abs:
Side Crunches
Roman chair met gewicht achter je hoofd, of 1 gewicht in 1 van de uitgestrekt armen houden
Hanging leg raises
Abs Wheel
Planks op 3 of 2 ledematen
Planks met naar voren uitgestrekte armen
Leg Raises (NB, je onderrug op de grond gedrukt houden)
Inverse crunches

En dan vergeet ik er nog 1000 en één!
Pak bijna altijd na een LB training er 2 of 3 van bovenstaande.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:53:44 #222
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_109165324
Welke concentreren zich op de onderste?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109166328
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:17 schreef Panzermaus het volgende:

Ik doe al jaren geen abs oefeningen... :P
Vind het zelf totaal niet boeiend...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:58:46 #224
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_109167514
Weet iemand iets voor abs waar je geen crunches voor hoeft te doen? Ik kan dus geen crunches of leg raises doen omdat ik daarmee mijn gruwelijk lelijke diastasis (opening tussen abs) groter maak.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:08:44 #225
107445 Jajong
Hadouken!
pi_109167907
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:58 schreef star_gazer het volgende:
Weet iemand iets voor abs waar je geen crunches voor hoeft te doen? Ik kan dus geen crunches of leg raises doen omdat ik daarmee mijn gruwelijk lelijke diastasis (opening tussen abs) groter maak.
Haha als ik daar op google kom ik alleen oefening voor vrouwen die net zijn bevallen tegen :')
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')