abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109171023
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:38 schreef o.us het volgende:

[..]

Mwa, leg presses zijn over het algemeen het saaiste wat er is qua apparaten.
Daarom ga ik liever squatten, veel effectiever ook.
Bij legpress heb ik altijd meer durf om helemaal tot failure te gaan, squat namelijk zonder rack. Na squats leg press op max en gewoon een of twee sets tot failure. Moet echt voorzichtig van dat ding afstappen dan. :D Funny walking. Zou niet zonder willen.
pi_109171039
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:42 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Bij legpress heb ik altijd meer durf om helemaal tot failure te gaan, squat namelijk zonder rack. Na squats leg press op max en gewoon een of twee sets tot failure. Moet echt voorzichtig van dat ding afstappen dan. :D Zou niet zonder willen.
Lijkt me echt zuur, sportschool zonder squatrek.
pi_109171091
Trainen jullie 1 dag op 1 dag af om daarna alleen te rusten? Ik vraag me af of er meer mensen zijn die net als ik elke dag, dus naast je krachttraining, nog bodyweight oefeningen doen zo vaak als het maar kan. Als ik bijvoorbeeld een uurtje of wat achter m'n computer heb zitten werken doe ik 50 push ups of 5 tot 8 handstand push ups. Soms wil ik ook nog wel 's 100 bodyweight squats doen, maar dat werkt niet zo goed als push ups e.d.

Ik las net namelijk ergens zo'n standaard artikeltje over de routine van Tom Hardy in de voorbereiding op zijn rol in 'Warrior' en daarin werd beschreven dat bovenstaande helpt om je lichaam een signaal te geven dat het zich moet aanpassen aan zo'n werkload, waardoor je sneller massa aanzet. Uit eigen ervaring (broscience :') ) kan ik zeggen dat dit klopt (mits voeding en nachtrust op orde is), maar wat zeggen jullie er van?
pi_109171122
Ik doe altijd 3000 sit-ups voor de tv, net als Ronaldo, fuck rust, iedere dag.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:46:32 #255
69994 seto
-|||--------|||-
pi_109171145
Artikelen geloven over acteurs die massa aan hebben gezet voor een rol

Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:48:40 #256
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_109171205

:9~ (en no homo, uiteraard)
Confidence through competence
pi_109171434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:44 schreef Dalliance het volgende:
Trainen jullie 1 dag op 1 dag af om daarna alleen te rusten? Ik vraag me af of er meer mensen zijn die net als ik elke dag, dus naast je krachttraining, nog bodyweight oefeningen doen zo vaak als het maar kan. Als ik bijvoorbeeld een uurtje of wat achter m'n computer heb zitten werken doe ik 50 push ups of 5 tot 8 handstand push ups. Soms wil ik ook nog wel 's 100 bodyweight squats doen, maar dat werkt niet zo goed als push ups e.d.

Ik las net namelijk ergens zo'n standaard artikeltje over de routine van Tom Hardy in de voorbereiding op zijn rol in 'Warrior' en daarin werd beschreven dat bovenstaande helpt om je lichaam een signaal te geven dat het zich moet aanpassen aan zo'n werkload, waardoor je sneller massa aanzet. Uit eigen ervaring (broscience :') ) kan ik zeggen dat dit klopt (mits voeding en nachtrust op orde is), maar wat zeggen jullie er van?
naja zo vaak als het maar kan misschien niet, maar het concept heet Grease The Groove
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:28:20 #258
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_109172590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:51 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

:')
Niet lullig bedoeld maat, maar toen ik 3 jaar geleden begon (en hier ook kwam) geloofde ik alles wat hier stond. Als je dus de pech hebt dat je net bro-science posts leest (en dus gelooft) dan loop je gewoon trainingsachterstand op. Of je doet de verkeerde oefeningen en/of je voert ze verkeerd uit.

Sowieso ben ik het erg eens met wat iemand hierboven zei over: zelf ontdekken, zelf ervaren en toepassen. Want wees gewoon eerlijk: 95% van hier is amateur-kneus en meent alles (beter) te weten: dit moet je zo doen, dit nooit, dit altijd.

Ik geloof daar niet in. Explore yourself. Tuurlijk, de basisregels voeding, rust, trainen, compound dat is het fundament. Maar wordt beetje moe van, ach, you know...
pi_109172662
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:55 schreef Kroc het volgende:

[..]

naja zo vaak als het maar kan misschien niet, maar het concept heet Grease The Groove
Bedankt, ik wist niet dat er überhaupt een term voor is, maar dat is wat ik bedoel ja. En voor de terecht sceptische comments hierboven; het is ook niet dat ik dat de hele dag kei intensief loop te doen ofzo, gewoon af en toe op een dag wat reps wegknallen, feelsgoodman. Het is ook niet dat ik dat de eerste paar uur na m'n training doe, maar daarna... begint 't soms alweer te jeuken.
pi_109172741
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:28 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld maat, maar toen ik 3 jaar geleden begon (en hier ook kwam) geloofde ik alles wat hier stond. Als je dus de pech hebt dat je net bro-science posts leest (en dus gelooft) dan loop je gewoon trainingsachterstand op. Of je doet de verkeerde oefeningen en/of je voert ze verkeerd uit.

Sowieso ben ik het erg eens met wat iemand hierboven zei over: zelf ontdekken, zelf ervaren en toepassen. Want wees gewoon eerlijk: 95% van hier is amateur-kneus en meent alles (beter) te weten: dit moet je zo doen, dit nooit, dit altijd.

Ik geloof daar niet in. Explore yourself. Tuurlijk, de basisregels voeding, rust, trainen, compound dat is het fundament. Maar wordt beetje moe van, ach, you know...
Ik snap niet de relatie tussen je eerste post dat ik quote en deze post?
Eerst een persoonlijke aanval en dan een stukje over bro science..

:?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:40:32 #261
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_109173028
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik snap niet de relatie tussen je eerste post dat ik quote en deze post?
Eerst een persoonlijke aanval en dan een stukje over bro science..

:?
Nee klopt; zit geen relatie tussen. Maar wilde je niet beledigen verder.
pi_109173055
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:40 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Nee klopt; zit geen relatie tussen. Maar wilde je niet beledigen verder.
Ik ook niet, daarom hield ik het maar bij :')
pi_109174212
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:44 schreef Dalliance het volgende:

traps are the only muscles that matter _O_
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:16:05 #264
69994 seto
-|||--------|||-
pi_109174366
maakt allemaal niks uit als je een manlet bent
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:18:55 #265
107445 Jajong
Hadouken!
pi_109174468
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:12 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

traps are the only muscles that matter _O_
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_109174601
Dit is hoe ik er nu zo'n beetje voor sta, minder zwaar en lean dan vorig jaar, maar dat kwam doordat ik m'n routine moest opbreken door een verhuizing naar de andere kant van het land.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn eerstvolgende doel is m'n gewicht van toen terug te krijgen (~80-82kg) en daarna vet% weer richting 10-12%. Ben me nu aan het verdiepen in MADS (link) als afwisseling op m'n huidige schema. Het blijft alleen lastig om voldoende eten te kunnen kopen (opeten is geen probleem :P ), maar ik kan het als student soms niet betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dalliance op 16-03-2012 17:31:49 ]
pi_109174807
Mooie pics brah, goeie lats ook. Hoe lang ben je?

Trouwens mensen hier ervaring met enkel-pijn door squats? Ik weet niet wat het is maar loop er al een tijdje mee, het zakt gedurende de week weg maar na een avond zwaar squatten is het de volgende morgen weer terug. Precies boven dat 'balletje' van je enkel. Erop duwen of beetje met mijn voet heen en weer draaien en ik voel het.

Lees op internet dat het kan komen doordat je knieën niet in lijn met je voeten blijven maar dat is echt niet het geval bij mij. Ik heb het ook alleen in mijn rechterenkel? ;(
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:34:00 #268
69994 seto
-|||--------|||-
pi_109174999
Misschien je voeten die naar binnen beginnen te buigen tijdens de squat?
Seto is zo ene baas he
pi_109175054
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:28 schreef Panzermaus het volgende:

Trouwens mensen hier ervaring met enkel-pijn door squats? Ik weet niet wat het is maar loop er al een tijdje mee, het zakt gedurende de week weg maar na een avond zwaar squatten is het de volgende morgen weer terug. Precies boven dat 'balletje' van je enkel. Erop duwen of beetje met mijn voet heen en weer draaien en ik voel het.

Lees op internet dat het kan komen doordat je knieën niet in lijn met je voeten blijven maar dat is echt niet het geval bij mij. Ik heb het ook alleen in mijn rechterenkel? ;(
Ben 1,78 tot 1,80 geloof ik, niet zo lang dus. En wat je enkel betreft: leun je goed op de hiel van je voet met squatten? Of neig je op de bal van je voet te gaan staan?
pi_109175073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:22 schreef Dalliance het volgende:
Dit is hoe ik er nu zo'n beetje voor sta, minder zwaar en lean dan vorig jaar, maar dat kwam doordat ik m'n routine moest opbreken door een verhuizing naar de andere kant van het land.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn eerstvolgende doel is m'n gewicht van toen terug te krijgen (~80-82kg) en daarna vet% weer richting 10-12%. Ben me nu aan het verdiepen in MADS (link) als afwisseling op m'n huidige schema. Het blijft alleen lastig om voldoende eten te kunnen kopen (opeten is geen probleem :P ), maar ik kan het als student soms niet betalen.
goed bezig.
pi_109175180
Plaatsing van de voeten zou misschien wat anders kunnen, ik denk er nu niet bij na. Ga gewoon comfortabel staan en naar beneden.

Vind de term 'schouderbreedte' altijd zo lastig. :') :') :D Is dat nu onder het midden van je schouders? Op de rand van je schouders, of net daarbuiten? Of wat? Ook bij de verplaatsing van het gewicht op de hiel denk ik niet heel veel na nu. Kan me voorstellen dat een smallere plaatsing de oefening zwaarder maakt, maar ook het risico op 'voeten naar binnen buigen' verkleint. Ik druk wel actief mijn knieën naar buiten.
pi_109175189
Alleen rechterenkel? Ik noem maar iets, maar misschien is je ene been ietsie langer dan de ander waardoor je meer te stabiliseren hebt. Tel daarbij 3x per week zwaar squatten bij op.

Zou van alles kunnen zijn :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:51:55 #273
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_109175558
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:28 schreef Panzermaus het volgende:

Ik heb deze week precies dezelfde klacht! Rechterenkel lijkt af en toe te locken, vanavond squatten, hoop dat ik er dan geen last van heb.
BEASTMODE
pi_109176443
quote:

[..]

14.gif
full stops and exclamation marks
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:20:44 #275
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_109176624
quote:

[..]

Ik lees wel eens andere fora, maar daar wordt ik nog veel minder blij van om eerlijk te zijn. De broscience vliegt om je oren en zelfs daar gaan ze dan ruzie over maken... Ik vind het hier echt meevallen. Niet dat het niet gebeurt,maar stukken minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')