abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116881316
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:34 schreef jaco het volgende:
Werd er na het vertrek ook helemaal niets aangeboden bij wijze van late night snack ?
jawel, er was eten, maar ik heb het niet genomen.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:34 schreef jaco het volgende:
Deze klacht is niet helemaal duidelijk. Vind je dat incheck personeel niet mag liegen ? Of vind je dat zitplaatsen met extra beenruimte moeten worden vastgehouden voor lange mensen ?
Ik vind dat ze aan de counter (of wie en waar dan ook) me niet moet zitten liegen, om van mijn gezeur af te zijn.
En eigenlijk vind ik het tweede ook, maar daar ben ik inmiddels op uit gediscussieerd met Lufthansa. dat is een no go voor hun, zolang je geen Senator status hebt.
pi_116882929
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:31 schreef Roger_ het volgende:
# Algehele indruk
Zeer te vreden, buiten dat het onmogelijk was om een zitplaats te kiezen, en de dame aan de incheck me aan loog toen ze me vertelde dat alle zitplaatsen waar wat extra beenruimte is al bezet waren door lange mensen, een vlucht op Japan, wat denk je zelf.....
Enige keer dat ik met ANA vloog was de nooduitgang stoel voor mij bezet door een ongelooflijk kutwijf (en idd ook niet echt lang) dat haar stoel 99% van de vlucht zo ver mogelijk naar achteren gooide.

Dat was voor mij de vlucht dat ik besloot NOOIT meer cattle class te vliegen op lange afstanden.

Gelukkig kan ik met BA nu voor ik überhaupt al klaar ben met boeken een nooduitgang stoel uitkiezen. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_116883295
BA O+
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_116888809
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:11 schreef Bajskorv het volgende:
BA O+
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 14 oktober 2012 @ 23:07:59 #80
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_117980891
# Maatschappij
Delta Airlines

# Vliegtuig
Amsterdam - Atlanta A330-300
Atlanta - Cancun MD88

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Atlanta-Cancun en v.v.

# Vertraging
Op de heenweg ca. 45 minuten later weg. Terug op tijd vertrokken en ca. een half uur voor de geplande landingstijd weer op schiphol

# Vriendelijk personeel
Ja, zowel op de heen als terugreis was er op het traject AMS - ATL 1 Nederlandse stewardess aanwezig. Erg prettig voor de mensen die geen / niet zo goed Engels kunnen ivm het invullen van de verklaringen voor Amerika.

# Eten
Op het traject AMS - ATL lekker eten: keuze uit kip of pasta. Gekozen voor kip wat bestond uit een kipcurry met rijst, kaas, broodje, krackers, salade en een chocolate chip cookie. Regelmatig kwamen ze langs met drinken. Rare was wel dat bij Delta gewoon een beker drinken wordt ingeschonken vanuit een blikje in plaats van dat ze je gewoon een heel blikje geven (dit was ik gewend bij Martinair). Tevens vaak nootjes/pretzels/cookies en aan het einde van de vlucht een warm kaasbroodje.

Op het traject ATL - CUN werd er alleen drinken met pretzels/nootjes/cookies gegeven.

Terugreis ATL-AMS was weer keuze uit kip of pasta. Wederom voor kip gekozen maar dit keer was het een kipfilet met jus, aardappelpuree met kaas en groente (o.a. brocoli). Over de salade zat ook kaas heen. Verder weer krackers, kaas, broodje en een kaneelbrownie. Als lunch/ontbijt kregen we een banaan, jus d'orange en een warm broodje met ei met kruidenkaas. Geen geweldig eten voor m'n man aangezien hij geen kaas lust. Volgende keer dus maar even opgeven van tevoren dat hij geen kaas lust :)

# Entertainment
AMS-ATL en ATL-AMS een entertainment system in de stoel voor je met veel films, veel series en games en een flight tracker. Op de heenweg The Hunger Games gekeken en Brave en m'n man Prometheus. Terug hier eigenlijk geen gebruik van gemaakt (maar was dan ook een nachtvlucht)


# Algehele indruk

Prima vluchten en toestellen. Traject AMS-ATL was een 2-4-2 opstelling. ATL-CUN een 3-2. Er lagen standaard dekentjes en kussens klaar op elke stoel. Was op de terugweg ook wel nodig want het leek wel of er ergens een diepvriesdeur openstond :X Beenruimte was te doen maar meer is natuurlijk beter :) Vluchten zaten allemaal zo goed als vol. De vlucht ATL-CUN was zelfs overboekt en werd aangeboden om een vlucht later (de volgende dag te nemen) tegen een vergoeding voor overnachting, eten en drinken en 600 Delta dollars. Maar dit hebben we niet gedaan.


# Eventueel informatie over de luchthavens

Atlanta: eerste keer dat ik op een luchthaven in Amerika ben geweest. Wat een controles allemaal! En overal mannetjes/vrouwtjes die je een bepaalde kant op moesten sturen. Zowel heen als terugweg vingerafdrukken inleveren en op de terugweg eruit gepikt voor een handbagage controle. Helemaal doorgelicht en handbagage helemaal onderzocht.

Verder is Atlanta een grote luchthaven met 6 terminals die te bereiken zijn via een lightrail. Op de heenreis waren we op terminal E waar de mc Donalds zit. Daar wat gegeten. Raar is dat de aangegeven prijzen exclusief tax zijn. Terug zaten we op terminal F maar met de lightrail toch even naar de mc Donalds geweest :P

Cancun: geen bijzondere luchthaven. Heeft ook maar 2 terminals met een aantal winkels en eetgelegenheden. En standaard in Cancun natuurlijk de koffercontrole waarbij je door middel van een druk op de knop (waarbij je een groen of rood licht krijgt) er uit kan worden gehaald voor een koffercheck.
pi_118054568
# Maatschappij
Corendon Dutch Airlines

# Traject
Amsterdam - Ohrid - Amsterdam, beide vluchten uitgevoerd door een Boeing 737-800.

# Vertraging
Op de heenreis een half uurtje, op de terugreis 10 minuten.

# Vriendelijk personeel
Ja, erg aardig en vrolijk. De piloot gaf regelmatig en verstaanbaar (!) een update, erg fijn.

# Eten
Alles is tegen betaling. De koffie smaakte goed. Ik had daarnaast een broodje gezond (klef stuk deeg, met 2 plakjes tomaat en komkommer en 3 plakjes ei). De prijzen waren hoog maar niet absurd, in totaal 11 euro voor een broodje, flesje water, 2 koppen koffie.

# Entertainment
Geen. Het personeel doet nog ouderwets een demonstratie van de veiligheidsvoorschriften en daarna mag je jezelf vermaken. Op een vlucht van 2,5 uur vond ik dat niet zo'n probleem.

# Algehele indruk
Een nette airline. Op de heenreis hadden we een wat ouder en viezer toestel, er zaten vlekken in de bekleding. Op de terugweg was het toestel nieuwer en de beenruimte ook beter. Op beide vluchten was de indeling 3-3. Het personeel was erg spontaan en maakten veel praatjes met de passagiers. De prijs/kwaliteit verhouding is meer dan prima naar mijn idee.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is wel bekend. Ohrid is ontzettend klein. Bagage was er binnen een paar minuten. Op de terugreis bleek dat er maar 1 wachtruimte is. Er is wel een taxfreeshop, van zo'n 15m2, waar ze alleen maar parfum, drank, en sigaretten van vage merken verkopen. De winkel ging overigens pas een half uur voor boarden open. Er was ook barretje waar je koffie etc. kon halen. Zitplaatsen zijn er na de douane niet genoeg. Voor de douane zijn er overigens helemaal geen zitplaatsen. Ach, het is allemaal wel lekker overzichtelijk :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:56:50 #82
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_118147328
# Maatschappij
Luxair

# Vliegtuig
Embrear 145

# Klasse
Economy

# Traject
Luxemburg - Rome

# Vertraging
neen

# Vriendelijk personeel
ja

# Eten
Een klein broodje, wel lekker. En één drankronde. Ik had veel van Luxair verwacht qua service, al dan niet terecht, maar dat het broodje zo klein was dat het in 3 happen op was, hoe lekker ook, stelde me wel teleur.

# Entertainment
Een magazine, een snurkende zakenman links van het gangpad en een kwebbelend koppel net achter me.

# Algehele indruk
Overdreven veel beenruimte had ik niet, maar ik vond het best een vermakelijke vlucht. De vlucht was op vrijdagavond, en ik had het gevoel dat veel zakenmensen voor het weekend naar huis vlogen én ofwel kapot de hele vlucht sliepen ofwel net heel enthousiast waren.

Voor de rest houd ik wel van kleine vliegtuigen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
LUX is fantastisch uiteraard. Klein, functioneel, vlot, ...
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:11:54 #83
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_118148147
# Maatschappij
Alitalia

# Vliegtuig
A330

# Klasse
Economy

# Traject
Rome - Rio de Janeiro - Rome

# Vertraging
neen

# Vriendelijk personeel
Op de heenvlucht extreem vriendelijk, op de terugvlucht echt niet (kwam misschien omdat de dame in kwestie geen Engels kon of wou spreken).

# Eten
Beiden nachtvluchten, wat neerkwam op een diner en een ontbijt, met een 'bar' tussendoor. Maar tenzij ik echt verkeerd keek, lagen in die bar niet meer dan wat minizakjes aperitiefkoekjes. Drank kon je wel bijtanken (zelf) bij die bar, al herinner ik me niet dat daar alcoholische opties voorhanden waren.

Qua keuze was het telkens beperkt tot pasta of kip. De hoeveelheden waren ok, maar zeker niet genereus.

# Entertainment
Eigen schermpjes met een goede keuze aan films/series/muziek/games,... Niks over te klagen.

# Algehele indruk
Ik las net dat Alitalia 660 personeelsleden wil ontslaan. Ik denk dat ze een goed product aanbieden, maar hun prijszetting lijkt me een probleem (maar wie beter weet, leer me gerust bij!). Als ik Brussel-Rome-Rio-Rome-Brussel zou vliegen betaalde ik 860¤, door Luxemburg-Rome-Rio-Rome-Brussel te vliegen 440. En ik denk dat velen hiervan profiteerden.
Bovendien heb ik het gevoel (nu ja, op basis van 2 vluchten) dat hun premium economy niet goed verkoopt. Op de heen vlucht zaten er 4 passagiers in PE, op de terugweg 5. Nu, ze krijgen identiek hetzelfde eten als economy, en dat vond ik aanvaardbaar zonder meer. Misschien iets te weinig voor PE.

Anyway, met de longhaulervaringen die ik so far had zou ik hen in de A330 bij de betere Europese maatschappijen plaatsen. Nieuwe toestellen met goede entertainmentsystemen, degelijke beenruimte,.. maakten het doenbaar om ondanks 1m97 beide lange vluchten goed te overleven.

# Eventueel informatie over de luchthavens
FCO (Rome): ik wist niet dat er 2 terminals zijn die via een treintje verbonden zijn. Maar ik vond het een ok luchthaven, al waren de wachttijden aan de security wel pokkelang bij de heenvlucht.
GIG (Rio): Tja. Zie verslag van binnenlandse vluchten.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:30:14 #84
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_118149380
# Maatschappij
TAM

# Vliegtuig
A320 (4x)

# Klasse
Economy

# Traject
Rio de Janeiro - Sao Luiz - Fortaleza - Salvador - Rio de Janeiro

# Vertraging
nooit significant. Bovendien was ik op reis, dus het boeide me ook niet zo.

# Vriendelijk personeel
Als ik Portugees kon praten, denk ik van wel. Aangezien zij amper Engels praten kan ik enkel vermoeden.

# Eten
Telkens een soort lunchbox, met 2 in suiker zwemmende koeken in die me niet zo bevielen. En een bekertje drinken die voor meer dan de helft uit ijsblokken bestond. Maar goed, ik rekende er sowieso niet op gegeten te hebben tijdens zo'n vlucht.

# Entertainment
Een magazine mét Engelse vertalingen :)

# Algehele indruk
Recente, fris ogende vliegtuigen. Maar de organisatie was dikwijls amateuristisch.. (zie luchthavens). In een vliegtuig stappen en merken dat al mensen op jouw plaats zitten. En dan merken dat hun boardingpass exact dezelfde plaatsen aanduidt.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Niks voor mij. Als je een tot 45 minuten op voorhand mag inchecken betekent dat blijkbaar dat de meesten 45 minuten op voorhand beginnen aanschuiven.
Zelf vind ik luchthavens leuk, dus ben ik op tijd. Maar meer dan eens schoof ik niet op omdat ik constant mensen moest voorlaten die hun vlucht dreigden te missen.
Daarnaast vond ik het vreselijk te merken hoe weinig mensen Engels/Frans/.. kunnen in Braziliaanse luchthavens, ook bij de incheckbalies.
En tenslotte vond ik de luchthavens echt saai. Amper winkeltjes, amper iets te doen. Verander dit al eens en de mensen zullen wel vroeger komen inchecken in mijn ogen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_118257291
# Maatschappij
Transavia

# Klasse
Economyclass was het enige beschikbaar.

#Soort vliegtuig
Een Pools oud wrak

# Traject
Alicante - Amsterdam ipv Alicante - Rotterdam. Door technische storingen aan het vliegtuig van Transavia heeft het een Poolse maatschappij ingehuurd (lage kosten, de bitches) om ons naar rotterdam te vliegen. Wat bleek, omdat er al vertraging was zouden we veel later op Rotterdam aankomen dan gepland, >0.00. Dit mag hier niet want dan is de luchthaven al dicht, dus naar amsterdam gevlogen.. Twee uur te laat aangekomen op Schiphol en dan moet je nog met z'n allen op de koffers wachten voordat je per pendelbus (!) naar Rotterdam werd gereden. Omdat de familie het te laat vond hebben we een taxi moeten nemen van ¤180,-!

# Vertraging
4 uur later thuis dan verwacht.

# Vriendelijk personeel
0x excuses aangeboden voor alle ongemakken. Werkelijk te gek voor woorden. Verder is er geen gratis foodservice aangeboden en kregen we geen coupon om op Alicante te eten wat meestal het gebruikelijke (en zo netjes) is.

# Eten
¤6,- voor een boterham is me teveel van het goede. Dan maar een biertje, ook al niet koud. Was leuk..! Not.

# Entertainment
De blonde schoonheid naast me! :)

# Algehele indruk
Werkelijk schandalig! Dat je problemen hebt met een vliegtuig kan gebeuren, maar zet dan alles op alles om er nog iets van te maken. Verder zal de claim van het taxi bedrijf maandag op hun deurmat liggen en hopelijk krijgen we toch nog iets vergoed.
-
pi_118327737
# Maatschappij
British Airways

# Traject
Amsterdam - London Heathrow - Tokyo Narita en terug

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.

# Eten
Prima kwaliteit, wel wat weinig, had nog wel een bakje sla of fruit bij gemogen.

# Entertainment
Goed, veel keuze en vrij nieuw systeem.

# Algehele indruk
Prima!

# Eventueel informatie over de luchthavens
Veel spookverhalen gehoord over overstappen op Heathrow, maar dat ging prima. Beide vluchten vanuit Terminal 5.
pi_118330252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:30 schreef Masanga het volgende:
[...]
Recente, fris ogende vliegtuigen. Maar de organisatie was dikwijls amateuristisch.. (zie luchthavens). In een vliegtuig stappen en merken dat al mensen op jouw plaats zitten. En dan merken dat hun boardingpass exact dezelfde plaatsen aanduidt.
Even ter verdediging van de Brazilianen: dit lijkt op een tekortkoming van de computer software en niet een persoonlijke fout. Dergelijke software wordt wereldwijd gebruikt om vluchten te managen en is (waarschijnlijk) geen lokaal Braziliaans product.

Ik heb dit zelf eens meegemaakt in Londen met British Airways. Ik denk dat het onmogelijk is om een systeem met wereldwijde verbindingen op alle lokaties exact synchroon te houden. Dezelfde stoel kan dan tweemaal worden toegekend als er bijv. twee check-ins binnen een seconde plaatsvinden.

Verder prima verslag !
pi_118356843
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:16 schreef inkie1010 het volgende:
# Eventueel informatie over de luchthavens
Veel spookverhalen gehoord over overstappen op Heathrow, maar dat ging prima. Beide vluchten vanuit Terminal 5.
T5 is ook best te doen nu ja IMHO. Ik moest vroeger cross-terminal overstappen op LHR, dat is niet echt leuk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:44:35 #89
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_118391632
Vandaag terug van 3 weken Johannesburg heen met Airlingus/KLM terug Air France (code-sharing, maar toch verschillen) en wil bij deze met name mijn negatieve ervaring met KLM herstellen:

Heen:

# Maatschappij
Airlingus

# Traject
Dublin - Amsterdam

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.

# Eten
Niks, dat heeft Airlingus geschrapt. Ik verwacht voor een vlucht van 1,5 uur dan ook niks. Laten ze die vloeistoffenonzin maar afschaffen. Niet hun schuld

# Entertainment
Goed weer, dus stoel aan het raampje was een goede keuze als ook voor een comfortabele slaappositie ;)

# Algehele indruk
Geen klachten en geinteresserd personeel

# Eventueel informatie over de luchthavens
Voor de eerste keer via de nieuwe Terminal 2. Alle vluchten van Airlingus vertrekken daar, dus inchecken en lopen naar de gate ging vloeiend

AMS-JNB

# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam- Johannesburg

# Vertraging
Geen (Te vroeg, vanwege goede weersomstandigheden)

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken.

#Eten
Geen Uncle Benz shit meer. KLM heeft de de kritiek serieus genomen, was mijn indruk. Ze deden hun uiterste best en hebben kwaliteitsvoer!

# Entertainment
Mijn systeem (scherm) liep vast na enige tijd. Wel lullig voor een dagvlucht enr de stoelen naast me waren bezet, dus geen reden voor een alternatief (personeel wist het ook niet). Gelukkig heeft mijn MP3-player het overleeft.

# Algehele indruk
Ik heb me in het verleden negatief mijn mening geventileerd over KLM: Niet meer van toepassing na deze ervaring.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol heeft gekozen om deze vlucht via de US-terminal te laten vertrekken wat betekend, dat je door een body-scan moet gaan. Normaal inchecken duurt 15 min. Die body-scan zorgt voor vertragingen en je wordt als een crimineel behandeld en inchecken duurt 45 min. Dit gaat nergens over :( Onze belastingcenten :( :D

TERUG

# Maatschappij
Air France

# Traject
Johannesburg - CDG (Paris Charles De Gaule)

# Vertraging
1 uur

# Vriendelijk personeel
Jazeker, niets op aan te merken (zeker niet voor Frans personeel)

# Eten
Zijn de bezuinigingen te ver doorgevoer door de luxe van Air France af te schaffen: In het verleden was KLM een drama, nu doen ze het beter, dan Air France: Voorheen kwam er voor het slapen gaan een mandje met een cognacje langs, nu niet meer: Een digestive na het eten and thats it!
Laat ik vooropstellen, dat ik dit niet als eis stel voor een goede service, maar het valt me op!

# Entertainment
In-flight service werkte en was prima

# Algehele indruk
Geen klachten en geinteresserd personeel

# Eventueel informatie over de luchthavens
De vlucht had 1 uur vertraging en dan is CDG geen leuke transfer: Van 2E naar 2E verwacht je dezelfde terminal: Niet op CDG dus: Na door het doolhof te zijn geweest, wacht je op een tram/metro en wordt je naar de echte gate gebracht, en dan ga je 10-15 min naar je vliegtuig terwijl je het gevoel hebt, dat je naar de haven gebracht wordt om per boot verder te gaan. Vliegtuig vanaf gate vertrekbaan idem dito (Polderbaan x 4). La douce France en wat eenchaos, dat vliegveld :D Door de vertraging was ik sneller via transfer in CDG naar DUB, dan mijn koffer (niet gearriveerd). Netjes thuis bezorgd deze avond trouwens!

Conclusie: In het verleden kon KLM iets leren van Air France, nu was mijn ervaring het tegenovergestelde.

Verder geen klachten, ik ben geen zeikerd, maar sta wel in voor verbeteringen, nu de Fransen nog...

CDG-DUB:

Ik heb mijn oogluiken gesloten en was zo thuis, ze hebben nog iets te drinken aangeboden of zoiets maar hebben me niet lastiggevallen.

Vliegtuig was een AVRO en stoel 16A was vrijwel achterin, schattig klein vliegtuigje, geen Airbus, thats all!

[ Bericht 0% gewijzigd door edcetera op 24-10-2012 23:12:41 ]
The best firms advertise the least...
pi_119405643
# Maatschappij
Lufthansa

# Vliegtuig
A380

# Klasse
Economy

# Traject
Johannesburg - Frankfurt

# Vertraging
niet, Deutschgründlichkeit.

# Vriendelijk personeel
Niet bijzonder vriendelijk, dat ik ze moet nomineren voor de fijnste crew ever, maar wel correct

# Eten
Ja op zich wel goed te doen, kip spinazie, aleen jammer dat ik dat ook al twee weken geleden op de vluchten naat Tokyo heb gehad, en op de heen vlucht, dus variatie ho-maar. Maar het waren geen opgewarmde kliekjes

# Entertainment
Op zich een paar recente DVD films in het entertainment systeem, als ik ze niet allemaal al in middels gezien had.

# Algehele indruk
Ik blijf Lufthansa een onaardige maatschappij vinden mbt lange mensen, het is een drama om een plek met een beetje extra been ruimte te krijgen, kreeg een plek aan het gangpad, maar daar bleek een elektronica box onder de stoel te zitten, echt niet te doen, zeker niet als die voor je direct in de recline gaat. Gelukkig ben ik er achter gekomen dat de armleuning van de A380 te saboteren is door er met een beetje grof geweld aan te trekken, en voila we hebben een armleuning die wel kan op klappen, benen passen nu wel in het gangpad, en je wordt gewekt als de stewardess niet voorbij komt met het karretje voor het ontbijt. probleem opgelost.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Johannesburg, een geweldige moderne luchthaven, efficiënte security check, goed aangegeven routes, en ook de looptijden. voor wat betreft de internationale terminal.
De nationale vond ik echt Afrika, inefficiënt, druk, rommelig, 't komt wel goed... etc alles was apron position.
pi_119409127
# Maatschappij
FlyBe Nordic

#Vliegtuig
ATR-72, van Finncomm

# Traject
Stockholm Bromma - Tallinn

# Vertraging
Nee, voor op schema geland.

# Vriendelijk personeel
Niet echt; twee man voor zestien passagiers. Ik wilde een plek pakken met iets meer beenruimte, maar dat mocht niet. De tien rijen voor me waren compleet leeg, toch jammer. Maar goed, de vlucht was ook weer dusdanig kort dat het niet veel uitmaakt.

# Eten
Wat simpele zaken te koop, qua eten alleen koude snacks. Geen gebruik van gemaakt.

# Entertainment
Inflight magazine, scherenkust van Zweden en de zonsondergang.

# Algehele indruk
Prima! Je betaalt weining en vliegt op een goede tijd op prima vliegvelden. Personeel kan vriendelijker, maar overall niet veel op af te dingen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Bromma is lekker klein en vooral voor zakelijke passagiers, zo lijkt het. Er is een wachtruimte voor alle vluchten, er vertrokken er 4 binnen een kwartier dus het was vrij druk. Vreemd genoeg ontdekte ik op bestemming dat de security een blikje drinken in m'n handbagage er niet uit had gehaald.
Tallinn is een mooi, modern vliegveldje. Je staat zo buiten en er is een prima connectie met de stad. Voor 2 euro spring je in de bus van Estonian, waar alle haltes worden omgeroepen. Voor de helft kan je met de lokale bus, maar die kwam wat later.
TRV
pi_119634421
# Maatschappij
Emirates

# Vliegtuig
AMS-DBX A380
DBX-CCG Boeing 777

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam - Dubai - Jakarta - Dubai _amsterdam

# Vertraging
Heenweg 20 minuten, ruimschoots ingehaald tijdens de vlucht. Verder geen andere vertraging.

# Vriendelijk personeel
Spraken goed engels, en leuk dat ze bij elke vlucht omroepen welke nationaliteiten van de stewardessen meevliegen. Correct en vriendelijk personeel.

# Eten
Je kon altijd kiezen tussen vis of vlees. Prima vliegtuig eten. Heb slechtere meegemaakt.

# Entertainment
ICE is de bomb! Genoeg entertainment om de vlucht door te komen.

# Algehele indruk
Heerlijk vliegen 2x 8 uur. Even rondsnuffelen op DBX en dan meteen doorvliegen. Vliegtuig zag netjes uit en ging ook lekker rap met de onboarding.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam / Dubai fijne vliegvelden om lekker rond te hangen.
Jakarta was beetje chaotisch.
  maandag 26 november 2012 @ 15:24:21 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119639810
Heen:
22-10-2012
# Maatschappij
Emirates
# Vliegtuig
AMS-DXB: Airbus A380-800
DXB-MLE: Boeing 777-300 (dit volgens mij omdat de Airbus te groot is voor Male Airport)

# Traject
Amsterdam-Dubai-Male

# Vertraging:
Nee

# Vriendelijk personeel:
Ja, inclusief vriendelijke glimlachjes.

# Eten
Ik had zelf vooraf moeten vragen om lactosevrij voedsel, want veel bevatte melk of room. Op zich was het wel lekker en regelmatig: al viel het me op dat op de heenvlucht naar Dubai de voedseltraytjes ontzettend lang bleven staan, waardoor de beperkte beenruimte + opgeklapte tafeltje begonnen te irriteren.

# Entertainment:
ICE systeem, erg leuk om het vliegtuig tijdens opstijgen en landen te kunnen volgen met camera's en tijdens de vlucht voldoende info over reistijd en veel nieuwe films beschikbaar zonder extra kosten. Er was zelfs wifi, maar dan wel tegen betaling. Op de vlucht naar Male waren de camerasystemen onderop de Airbus het meest indrukwekkend (omdat je letterlijk kunt zien over welke eilanden je heenvliegt)

# Algehele indruk:
Verzorgd toestel (Airbus), fijne dekentjes en kussentjes, nog redelijk wat beenruimte in vergelijking met vorige vluchten die ik me herinner. In de Airbus meer dan in de Boeing. In de Boeing had ik het na 4 uur best wel behoorlijk gezien en had ik voor mijn gevoel geen comfortabel zitje om te slapen.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
Ik vind Dubai zelf geen fijn vliegveld. Je zit middenin de woestijn, maar daar is op het vliegveld niks van te merken. Overal loeit de airco op de hoogste stand. In bepaalde zones zijn stoelen met verlengde beenzitjes, waardoor je kunt slapen, maar ideaal is het niet. Misschien is dit beter als je overstap niet zo lang is. Op zich is er wel genoeg te eten en te shoppen en kun je overal in dollars betalen. En overal is (gecensureerd) wifi.

De aankomst op Male was wel even wennen. De aankomsthal kent nog geen airco (wel overal draai ventilatoren), en met temperaturen van +26 graden en een hoge luchtvochtigheid was dat wel even wennen. Ook is de aankomsthal in de verbouwing en werd er gezaagd en getimmerd.
--------------------------------------------------------------------
Terug (31-10-2012):
# Maatschappij
Emirates

# Vliegtuig:
wederom de Boeing 777-300
en Airbus A380-800

# Traject
Male-Dubai-Amsterdam

# Vertraging:
De vlucht naar Amsterdam had vertraging: iemand had niet ingecheckt en zijn bagage moest uit het vliegtuig gehaald worden :( Tijdens de vlucht naar mijn idee helemaal ingehaald. Het vertrekken duurde erg lang, evenals het taxi-en en toen waren we al redelijk gesloopt, dus irriteerde dat me nog extra :P

# Vriendelijk personeel:
uiteraard weer :P Ze spreken ook hun talen. Volgens mij was dat o.a. Mandarijn Chinees, Duits, Frans, Servisch, Arabisch, etc. :P

# Eten:
Verse croissants, jus, beleg en fruit. ik heb niet te klagen gehad.

# Entertainment:
wederom het ICE systeem, in de Airbus is dat systeem uitgebreider en geavanceerder (in de Airbus heb je een USB oplaad functie en meer films en series) dan in de Boeing. De Airbus besloot echter wel dat hij mijn mp3-speler moest formatteren tijdens het resetten van het centrale ICE systeem.

# Algehele indruk: wederom verzorgd.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
De vertrekhal van Male is een totaal andere wereld dan de aankomsthal. Overal winkeltjes, voedselstandjes, souvenirshops, een verzorgde incheckhal, en heb tijdens het boarden zelfs CNN zitten kijken op een breedbeeld TV.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_119692375
# Maatschappij
Singapore Airlines

# Vliegtuig
Amsterdam Singapore v.v B 777-200ER

# Klasse
Economy

# Traject
Amsterdam-Singapore v.v.

# Vertraging
Beide vluchten op tijd vertrokken.

# Vriendelijk personeel
Ja, zowel op heen en treug vlucht. Maar daar staat SIA ook bekend om. Altijd vriendelijk, en zullen er alles aan doen om je een goede relaxte vlucht te bezorgen. Binnen 30 seconden staat er een stewardess bij je stoel als je ze belt.

# Eten
AMS – SIN. Erg goed. Naast de gebruikelijke noodle maaltijden, ook een “Limburgs stoofpotje” met rundvlees in een lekkere rode wijnsaus.

Gedurende de vlucht verschillende snacks. Twix, Mars en chips. Elk uur langs komen met drinken

Op het traject SIN - AMS Noodles met kip. Gewoon goed.

# Entertainment
Helaas gedowngrade van 777-300ER naar 777-200ER. Verschil is erg groot met betrekking tot Entertainment systeem. 777-200ER was niet gerefurbised. Dus erg slechte en hele kleine schermen. Wel erg veel films, muziek en TV series.

# Algehele indruk
SIA is erg goed. Iedereen is goed op elkaar ingesteld. Komen veel langs met dranken. Altijd vriendelijk. Denk nog steeds dat SIA 1 van de betere airliners is als het gaat om long haul in Economy class.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Singapore: Werelds! Er zullen niet veel betere luchthavens zijn. Wat een faciliteiten. Mooie vlinder tuin, goede restaurants. Erg ruim van opzet. Lounge stoelen waar je TV kan kijken. Speakers zitten in de stoelen. Gratis PC’s met snel internet. Geweldig.
pi_119693263
# Maatschappij
Silk Air

# Vliegtuig
Singapore - Cebu v.v A320

# Klasse
Economy

# Traject
Singapore-Cebu v.v.

# Vertraging
Beide vluchten op tijd vertrokken.

# Vriendelijk personeel
Ja, erg vriendelijk. Zeer professioneel inclusief de gebruikelijke smiles.

# Eten
Erg goed. Veel mensen denken dat SilkAir een low cost carrier is, maar dat is het dus absoluut niet.
Eten goed. Keuze uit noodles of omelet inc vers fruit en drinken.. daarna koffie of thee. Gedurende de vlucht regelmatig langs komen met drinken.

# Entertainment
Mja, een algemeen schermpje per zoveel stoelen.. Silkair doet meer de korte vluchten ook dus niet echt nodig. De gebruikelijke mr Bean weer zien langskomen..

# Algehele indruk
Silkair is een zeer goede full service airliner die een goede aanvulling is op SIA met veel vluchten binnen Asie.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Singapore: Werelds! Er zullen niet veel betere luchthavens zijn. Wat een faciliteiten. Mooie vlinder tuin, goede restaurants. Erg ruim van opzet. Lounge stoelen waar je TV kan kijken. Speakers zitten in de stoelen. Gratis PC’s met snel internet. Geweldig.

Cebu.. Laten we zeggen het is beter dan Manila Terminal 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door wjb033 op 27-11-2012 22:50:37 ]
  zondag 2 december 2012 @ 20:36:38 #96
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_119853482
Hoi.

Heeft iemand hier ervaring met Aerlingus. Ik heb alleen een mail ontvangen met mijn gegevens (bij het boeken moest ik alleen mijn volledige naam invullen) en het vluchtnummer en vertrek/aankomsttijd.

Nou probeer ik online in te checken via hun website maar daar staat bij de vertreksteden geen AMS (Amsterdam). Er staat onder dat ik niet online kan inchecken als je vertrekstad er niet bij staat.

Moet ik nou gewoon die mail uitprinten en op Schiphol een Aerlingus loket opzoeken? Ik heb nog nooit met een maatschappij gevlogen waarbij je niet online kon inchecken. :@
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119853555
EI doet op hun eigen website geen online check-in vanuit AMS. Maar via klm.com kun je voor EI vluchten vanaf AMS inchecken.

Ik kwam er pas achter toen ik vijf jaar lang met ze vloog. :')

Oh ja, en voor je terugweg naar AMS kan 't wel gewoon op aerlingus.com.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 2 december 2012 @ 20:44:53 #98
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_119853910
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119854048
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Ja, dat moet verder lukken, aannemende dat je niks hoeft in te checken. (Als dat wel moet, moet dat ook bij de KLM balie.)

Goeie reis!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 2 december 2012 @ 20:48:46 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119854111
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha thanks voor de informatie, kan inderdaad via KLM wel gewoon met mijn gegevens inloggen en online inchecken. Daarna is het zoals bij elke andere maatschappij een kwestie van de papieren afdrukken en door de douane naar je gate lopen?
Instapkaart afdrukken en dan door een eventuele paspoortcontrole van de Marechaussee en bij de gate de beveiliging passeren, of naar gelang de bestemming alleen een veiligheidscontrole.

De douane kom je tegen nadat je bij aankomst je koffer hebt opgehaald en naar het publieke gedeelte wilt gaan of op geselecteerde vluchten (Naar Chinese of Zwitserse bestemmingen) bij de gate.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 december 2012 @ 20:59:01 #101
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_119854758
We vliegen naar Dublin. En geen koffers, heb alleen handbagage.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119856316
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef LintuxCx het volgende:
EI doet op hun eigen website geen online check-in vanuit AMS. Maar via klm.com kun je voor EI vluchten vanaf AMS inchecken.

Ik kwam er pas achter toen ik vijf jaar lang met ze vloog. :')

Oh ja, en voor je terugweg naar AMS kan 't wel gewoon op aerlingus.com.
_O- mocht het een troost zijn, ik vlieg nu twee jaar op Dublin en wist het ook nog niet. Thanks :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 2 december 2012 @ 21:27:19 #103
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_119856379
Ingecheckt en boarding passes geprint.

Wel gek dat ik helemaal niks qua paspoort gegevens hoef in te vullen. Heb nu alleen m'n naam ingevuld bij het boeken. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119857336
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
_O- mocht het een troost zijn, ik vlieg nu twee jaar op Dublin en wist het ook nog niet. Thanks :)
:D Ja, het was echt idioot. In 2008 stond er zo goed als het hele jaar dat "on-line check-in vanuit blablabla, Amsterdam, blablabla, voor het eind van het jaar ingevoerd zou worden", dat haalden ze in 2009 maar eens weg .... en uiteindelijk kwam ik hier achter toen ik toch maar eens op Google naar "aer lingus amsterdam online check-in" zocht.

Had wel wat duidelijker gemogen eigenlijk. :(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_119857446
Ben niet verbaast bij Air Lingus _O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 2 december 2012 @ 22:16:28 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_119859493
Ik checkte air lingus altijd en overal via andere maatschappijen in, want bij air lingus kan ik de miles niet gebruiken... Noodgeboren dus...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 3 december 2012 @ 12:26:02 #107
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_119875554
# Maatschappij
czech airlines

# Vliegtuig
Airbus A320

# Traject
Amsterdam - Praag

# Vertraging
Heenweg half uur, terug geen.

# Vriendelijk personeel
Vriendelijk personeel, werd netjes geholpen :)

# Eten
Gratis drinken en een klein zakje knabbelvoer. Erg netjes voor zo'n korte vlucht (ben Transavia/Ryanair gewend).

# Entertainment
Zo goed als geen, zaten schermen in met locatie waar je op dat moment bevind.

# Algehele indruk
Goed bevallen, mede vanwege gratis drinken, maar prijs was er ook naar, had wat laat geboekt.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is wel bekende werk, groot en druk. Airport Ruzyne was bij vertrek 1 grote hal waar je in kon checken, waar het automatisch inchecken niet werkte. Wij naar loket waar wij wel iets vriendelijker geholpen kon worden: werden nogal kortaf doorverwezen naar incheckbalie. Verder beetje saai vliegveld waar ze net als schiphol wel van prijzen weten voor de eet en drinkwaren.
Drugs are good mkay?
pi_119896923
Vraagje: In april vlieg ik naar curacao. Ik heb op dit moment de volgende keuze:

KLM standaard
Arke Fly upgrade naar comfort Class.
De ruimte bij arke fly comfort class is groter dan bij klm standaard en arke fly is goedkoper dan klm wat zouden jullie me aanraden. Er zitten wel 3 stevige mannen bij die meegaan.
  maandag 3 december 2012 @ 22:20:18 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_119900083
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:21 schreef Stansfield het volgende:
Vraagje: In april vlieg ik naar curacao. Ik heb op dit moment de volgende keuze:

KLM standaard
Arke Fly upgrade naar comfort Class.
De ruimte bij arke fly comfort class is groter dan bij klm standaard en arke fly is goedkoper dan klm wat zouden jullie me aanraden. Er zitten wel 3 stevige mannen bij die meegaan.
Ik zou persoonlijk nooit, maar dan ook nooit kiezen voor een maatschappij als Arke Flut. Kans op vertragingen is te groot, zeker omdat er weinig back up mogelijkheden zijn wanneer er een vertraging optreed.
Nu is het niet gezegd dat het bij KLM niet kan gebeuren, ook daar heb ik een keer een nachtje in een mooi hotel mogen slapen omdat de motoren echt niet meer gemaakt konden worden, maar e.e.a. werd een stuk beter geregeld dan wanneer e.e.a. misgaat bij een relatief kleine maatschappij.

Daarnaast is de aan boord service bij KLM qua eten drinken beter dan bij Arke Flut en is ook het entertainment aan boord wat beter. Daarnaast kan je vooraf bij het boeken al je stoel vastleggen en online inchecken zonder extra kosten.

Al moet je natuurlijk de keus ook voor jezelf maken, comfort classe van Arke is wellicht niet eens zo slecht qua beenruimte en dergelijke, al kan ik met mijn 1,81 prima zitten in KLM 31 inch, by Qatar en Thai zit ik aanmerkelijk beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_119905482
Ja, Arke Fly is geen airline, 't is een bus-touroperator die voor een spotprijsje een paar vliegtuigen op de kop getikt heeft. :') Brrr, mij niet gezien hoor..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 15:18:18 #111
45833 crew  Fogel
pi_119919232
# Vliegtuig
TRD-CPH CRJ-900
CPH-DUS A319
DUS-OSL 737-700
OSL-TRD 737-800

# Traject
Trondheim-Kopenhagen-Düsseldorf
Düsseldorf-Oslo-Trondheim

# Vertraging
Op de terugweg ongeveer een half uur vertraging, maar zonder die vertraging hadden we de overstap vast net gemist, dus dat was OK.

# Vriendelijk personeel
Mijn zoon en ik vlogen de eerste twee legs in economy extra en terug in business.
Op de heenweg kreeg mijn zoon 2 kerstkalenders, een vingerpop, twee stickervellen en een reisversie van slangen en ladders. Aan eten en drinken ook geen gebrek.
Op de terugweg (we waren alleen in business class, de rest van de vlucht zat stampvol) kreeg hij een Ravensburger puzzel en mocht tijdens de vlucht een minuut of 10 in de cockpit zitten. Erg tof voor een 7-jarige!

Vriendelijk personeel, werd netjes geholpen.

# Eten
Op de heenweg twee keer ontbijt, standaardhap: Warme broodjes, yoghurt, beleg, sinasappelsap en koffie.

Op de terugweg 's avonds hadden ze zelfs wat kindvriendelijker eten geserveerd ipv het Thai-geinspireerde vis gerecht. Maar gezien de hoeveelheid chips en cola die mijn zoon in de lounge op had, was avondeten overbodig voor hem :+
En op de laatste -binnenlandse- vlucht niks behalve een kop koffie.

# Entertainment
In flight magazine + al die dingen die mijn zoon kreeg (maar hij had het druk met de ipad)

# Algehele indruk
Prima.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Tip voor mensen die een vlucht naar Noorwegen boeken (bv via Oslo) met een verdere verbinding binnenlands: je moet je baggage ophalen en daarmee door de douane en daarna opnieuw inchecken en weer de security door. Niet handig.

# Prijs
Een berg SAS bonuspunten en totaal 900NOK aan belastingen. Dus 60-70¤ per persoon, prima prijs dus :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_119941837
In de cockpit, tijdens de vlucht? :o Mooi dat dat nog kan, na 2001.

Ik heb zelf 1x in de stoel van de 747-piloot gezeten (met BA), dat was wel cool, maar uiteraard na de vlucht.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120026203
Even een vraagje over vloeistof meenemen in het vliegtuig. Wanneer je een goedkope maatschappij kiest om te vliegen dan krijg je dus geen drinken of je moet er voor betalen. Maar mag je wel van die kleine blikjes meenemen die ze in het vliegtuig normaal ook uitdelen en die ook in de supermarkt te koop zijn?
pi_120026244
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:59 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over vloeistof meenemen in het vliegtuig. Wanneer je een goedkope maatschappij kiest om te vliegen dan krijg je dus geen drinken of je moet er voor betalen. Maar mag je wel van die kleine blikjes meenemen die ze in het vliegtuig normaal ook uitdelen en die ook in de supermarkt te koop zijn?
Nee, tenzij je blikjes kunt vinden van 100ml of minder.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120026277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, tenzij je blikjes kunt vinden van 100ml of minder.
aha tnx. En die hele kleine blikjes hebben minder inhoudt dan dat? Dat weet ik eigenlijk niet, maar zal ik vanmiddag in de supermarkt eens nakijken.
pi_120026306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:59 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over vloeistof meenemen in het vliegtuig. Wanneer je een goedkope maatschappij kiest om te vliegen dan krijg je dus geen drinken of je moet er voor betalen. Maar mag je wel van die kleine blikjes meenemen die ze in het vliegtuig normaal ook uitdelen en die ook in de supermarkt te koop zijn?
Je kan toch op het vliegveld na de douane nog wat blikjes halen? Zijn ze tenminste koud ook als je instapt :)
pi_120026322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]

aha tnx. En die hele kleine blikjes hebben minder inhoudt dan dat? Dat weet ik eigenlijk niet, maar zal ik vanmiddag in de supermarkt eens nakijken.
Volgens mij zijn die kleine blikjes iets van 150ml, te groot dus.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120026386
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je kan toch op het vliegveld na de douane nog wat blikjes halen? Zijn ze tenminste koud ook als je instapt :)
ok en die mag je zeker meenemen en opdrinken in het vliegtuig? Dus niet dat ze de hele reis in de speciale zakken moeten zitten?
pi_120026389
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:06 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die kleine blikjes iets van 150ml, te groot dus.
aha tnx.
pi_120026391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:10 schreef Stansfield het volgende:

[..]

ok en die mag je zeker meenemen en opdrinken in het vliegtuig? Dus niet dat ze de hele reis in de speciale zakken moeten zitten?
Ja toch? Laatste keer wel gedaan iig.
pi_120027125
Als je na de securitycheck bent kan je gewoon een flesje/blikje drinken kopen om deze aan boord op te drinken.

En: TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:47:41 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120027289
maar na de security check is het vaak nog duurder dan aan boord
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_120027408
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:41 schreef Thetallguy het volgende:
Als je na de securitycheck bent kan je gewoon een flesje/blikje drinken kopen om deze aan boord op te drinken.

En: TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
Tnx. Sorry dat ik in het verkeerde topic de vraag stelde.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:56:28 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120027512
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:47 schreef XL het volgende:
maar na de security check is het vaak nog duurder dan aan boord
Op de luchthavens in Europa vaak wel, hoewel het Verenigd Koninkrijk daar een positieve uitzondering op is, bij de Boots, wat op bijna elk zichzelf respecterend vliegveld in de UK aanwezig is kan je tegen normale prijzen versnaperingen kopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120027546
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op de luchthavens in Europa vaak wel, hoewel het Verenigd Koninkrijk daar een positieve uitzondering op is, bij de Boots, wat op bijna elk zichzelf respecterend vliegveld in de UK aanwezig is kan je tegen normale prijzen versnaperingen kopen.
Alcohol is ook een stuk goedkoper dan in het vliegtuig.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:03:12 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120027681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Alcohol is ook een stuk goedkoper dan in het vliegtuig.
Flesje Whiskey bij de tax free met de boardingpass van een Amerikaan en ik kom die 40 minuutjes naar Stansted wel door :')
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_120027707
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef XL het volgende:

[..]

Flesje Whiskey bij de tax free met de boardingpass van een Amerikaan en ik kom die 40 minuutjes naar Stansted wel door :')
Zonder verdoving krijg je mij sowieso geen vliegtuig in :P
pi_120042669
Over 2 weekjes vlieg ik van Amsterdam naar Londen en van Londen weer richting San Francisco met British Aiways.

Nou kan je natuurlijk van te voren altijd stoelen reserveren, maar vinden jullie dit het geld waard?
De beste standaard stoelen zijn uiteraard al bezet. De te dure 'Exit' stoelen zijn nog wel vrij, maar die vind ik persoonlijk dus toch wel iets te prijzig...

Er is nog één twin seat vrij. Zouden jullie deze snel reserveren?

Zoniet wacht ik denk ik gewoon tot de laatste 24 uur ingaan dan kan je gratis een stoel uitkiezen.

Een stoel bij het raam lijkt mij dan het beste, maar als je dan even naar de wc moet, moet je dan over iedereen heen klimmen of valt het wel mee bij zo'n 747?
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:47:34 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120043454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef Jef1919 het volgende:
Over 2 weekjes vlieg ik van Amsterdam naar Londen en van Londen weer richting San Francisco met British Aiways.

Nou kan je natuurlijk van te voren altijd stoelen reserveren, maar vinden jullie dit het geld waard?
De beste standaard stoelen zijn uiteraard al bezet. De te dure 'Exit' stoelen zijn nog wel vrij, maar die vind ik persoonlijk dus toch wel iets te prijzig...

Er is nog één twin seat vrij. Zouden jullie deze snel reserveren?

Zoniet wacht ik denk ik gewoon tot de laatste 24 uur ingaan dan kan je gratis een stoel uitkiezen.

Een stoel bij het raam lijkt mij dan het beste, maar als je dan even naar de wc moet, moet je dan over iedereen heen klimmen of valt het wel mee bij zo'n 747?
Als je een wandelaar naast je hebt en jij zit aan de gang moet je de hele tijd opstaan. De twinseat gaat nog wel weg, als je met twee personen reist kun je die pakken. Als je alleen reist zou ik wachten tot er gratis checkin is en dan een raamplaats pakken van achter waar de gang al weg is. Dan heb je de meeste kans dat de middenstoel leegblijft.


---Al verkopen vluchten naar San Francisco vaak wel uit, tenminste... die van mij zitten bijna altijd zo goed als vol.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:35:10 #130
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120047790
Dit topic gaat over ervaringen!!! Zie post 111 als voorbeeld! TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #10

Tevens:
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:41 schreef Thetallguy het volgende:
Als je na de securitycheck bent kan je gewoon een flesje/blikje drinken kopen om deze aan boord op te drinken.

En: TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
pi_121270755
Pff even klagen over United.. Ik kan me deze maatschappij nog herinneren als een van de betere Amerikaanse airlines. Tegenwoordig (sinds de merge met Continental?) is het echt een drama geworden.

Ik had tickets geboekt van Brussel naar Pensacola. Ik zou op de heenweg 1 overstap hebben in Washington en op de terugweg 2 (Houston en Chicago). De ellende begon al vrij snel na het boeken en uiteindelijk is ons vluchtschema 4 keer aangepast nog voordat we vertrokken waren. Helaas moesten we nu op de heenweg ook al 2 keer overstappen (wat niet zo fijn is als je reist met een kind van 5).

Ik heb zelf een keer met United moeten bellen toen bleek dat een van onze layovers totaal niet klopte na een wijziging (we zouden later in Houston arriveren dan dat onze connectie naar Chicago van daar zou vertrekken). Dit werd gewijzigd maar dan zouden we nog altijd maar een layover van 30 minuten hebben. Dit zou voldoende moeten zijn volgens een medewerker van United.

Helaas bleek mijn vrees terecht en hebben we het vliegtuig gemist door de te korte layover in Houston. We hebben meer dan een uur moeten wachten bij de service desk voor het regelen van een vervangende vlucht want alle intercontinentale vluchten zaten bijna vol.

Uiteindelijk zijn we wel goed geholpen aan de balie en zijn we via Londen weer terecht gekomen in Brussel en konden we bij elkaar zitten in het vliegtuig. Daarvoor heeft de United medewerkster wel een andere groep uit elkaar getrokken die nog niet waren ingechecked (fijn voor ons, klote voor hen).

In Brussel aangekomen bleek onze bagage niet met ons mee te zijn gereisd (dit was wel te verwachten natuurlijk). De koffers werden nageleverd en zijn de dag erna om 00:30 bezorgd bij ons thuis ;(

Al met al zal ik niet snel meer United boeken. Wij waren zeker niet de enigen die een veel te korte layover hadden in Houston, er waren vele anderen die daardoor gestrand waren op die luchthaven.

Edit: Dan nog even over de vliegtuigen:

BRU - ORD: een 767 met personal entertainment systeem. Je kon zelf niet de films kiezen. We zaten in Economy Plus stoelen. Deze hadden we zonder extra kosten gekregen maar ik zou hier nooit de 100+ Dollars voor betalen per stoel. Bij oa. Delta is het goedkoper en krijg je er ook nog gratis bier/wijn bij.

ORD - IAH: een 757 met een beter personal entertainment systeem. Groter scherm en je kon zelf films/shows kiezen

IAH - PNS: een klein vliegtuig voor een korte vlucht. Was verder prima in orde.

PNS - IAH: zelfde klein vliegtuig

IAH - LHR: een 777-200. Zelfde systeem als in de 757 maar dan met meer films en series. Het vliegtuig was nieuwer dan va 767 en daardoor ook iets stiller en comfortabeler.

LHR - BRU: een Airbus van Brittish Airways.. ook weer een korte vlucht, verder alles OK

[ Bericht 1% gewijzigd door falling_away op 07-01-2013 15:27:49 ]
Alpha kenny one
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:51:17 #132
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_121311615
# Vliegtuig/Maatschappij
Delta Air Lines A330-300
Canadair CRJ
Air France 777-200
KLM 737-700

# Traject
Amsterdam - Detroit
Detroit - Toronto
Toronto - Parijs
Parijs - Amsterdam

# Vertraging
Op alle vluchten geen vertraging gehad en overal enkele minuten voor op schema geland.

# Vriendelijk personeel
Op de lange vlucht richting Detroit vriendelijk personeel, voornamelijke ouder personeel. Op de korte vlucht naar Toronto was er maar 1 stewardess, die geen enkele keer door het gangpad liep. Wat wil je ook in een vlucht van 40 minuten.
De vlucht naar Parijs wederom ouder personeel, en iets minder vriendelijk. Ligt dat toch aan de Franse mentaliteit? 4de keer dat ik vloog met Air France en ze zijn altijd tikkeltje chagranijg. Op de vlucht naar Amsterdam Nederlandse dames.

# Eten
Voldoende te eten. Begonnen met een omelet met reepje ham en broodje op de vlucht naar Detroit. Voor de landing nog een pizzarol en ijsje gekregen. Drinken voldoende aanwezig en je kon dit ook voldoende vragen. Kwaliteit van eten was niet optimaal. Op de korte vlucht richting Toronto geen versnapering gekregen.
Richting Parijs een visgerecht gekozen wat best lekker was. Daarna nog zoutjes aangeboden gekregen en voldoende te drinken. Drinken kon je ook zelf pakken. Voor de landing nog een klein ontbijtje gekregen maar dit was niet mijn ding. Dus laten staan. Op de korte vlucht richting Amsterdam een zakje zoutjes en drinken aangeboden gekregen.

# Entertainment
Voldoende films en series aangeboden op de PES. 7 films in totaal gekeken.. Op de korte vluchten van het uitzicht genoten.

# Algehele indruk
Eerste ervaring met Delta en overwegend positief (volgt zo meer). Vriendelijke service aan boord, voldoende beenruimte voor mijn vriendin en mij (zijn allebei rond de 1.78).
De beenruimte bij Air France was iets meer naar ons gevoel, dit was ook voldoende.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend. Wat voor mij nieuw bleek te zijn (tijdje niet gevlogen richting de USA) was het feit dat je al bij de gate in Amsterdam door een "security officer" wordt aangesproken en je enkele vragen moet beantwoorden. Detroit is een overzichtelijk vliegveld met duidelijke aanwijzigingen waar je moet zijn en voldoende eettenten waar je wat lekkers kunt halen. Redelijke prijzen ook, niet te duur. Eenmaal aangekomen in Toronto begon onze speurtocht naar de bagage. Persoonlijk nog nooit problemen gehad op Toronto maar deze keer bleken ze het koffer van mijn vriendin te zijn "vergeten" op Detroit. Kan gebeuren natuurlijk. Na het melden bij de balie kregen we te horen dat het koffer diezelfde avond nog bezorgd zou worden. Ideaal voor ons, omdat wij die volgende ochtend een autoreis van 4 uur voor de boeg hadden. Helaas werd die avond het koffer niet bezorgd. Volgende morgen 10.00 nog altijd niks. Wederom met Delta gebeld waarmee we de melding kregen dat het koffer aangeboden was aan de koerier en deze het zou afhandelen. Het nummer van de koerier gekregen en deze gebeld. Het koffer was nog op vliegveld en zou tussen 13.00 en 15.00 bezorgd worden. Dit zou probleem zijn omdat we nog moesten rijden en de locatie waar we naartoe zouden gaan stuk noordelijker (meer sneeuw en gladheid) zou zijn. Toen persoonlijk het koffer gaan halen met de vraag of we ook een vergoedingsformulier konden krijgen. Geen probleem en enkele sorry's gekregen voor het ongemak.

Koffer vergeten/verliezen kan natuurlijk altijd, achteraf gezien geen grote problemen mee gehad. Maar mijn vriendin vind het nog altijd een drama. Tsja :)

Parijs vond ik echt een doolhof, al staat wel alles duidelijk aangegeven. We landden in 2E, vervolgens met de trein naar 2M, vervolgens lopen richting 2F, door de douane heen, richting de security check, hier weer doorheen, linksaf richting de gates en dit is een grote verzamelzaal. Aparte ervaring.

# Prijs
510 euro voor alle vluchten in totaal, per persoon.
pi_121313693
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:16 schreef falling_away het volgende:
Pff even klagen over United.. Ik kan me deze maatschappij nog herinneren als een van de betere Amerikaanse airlines. Tegenwoordig (sinds de merge met Continental?) is het echt een drama geworden.
Alle Amerikaanse airlines zijn waardeloos, dus je kunt nooit iets van ze verwachten helaas...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121313866
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:43 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Alle Amerikaanse airlines zijn waardeloos, dus je kunt nooit iets van ze verwachten helaas...
Geen enkele Amerikaanse Airline kan tippen aan bijv. Singapore Airlines, maar ik heb de laatste jaren, in tegenstelling tot vroeger, best goede ervaringen met oa. Delta
Alpha kenny one
pi_121314071
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:47 schreef falling_away het volgende:

[..]

Geen enkele Amerikaanse Airline kan tippen aan bijv. Singapore Airlines, maar ik heb de laatste jaren, in tegenstelling tot vroeger, best goede ervaringen met oa. Delta
Zelfs niet aan de Europese, BA met name steekt ver boven de US competitie uit. Maar de Aziaten en Arabieren doen het het best inderdaad...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121314292
Ga je nu zeggen dat Cathay Pacific bijvoorbeeld beter is dan onze eigen KLM?
Ergo wil je China Airlines boven onze eigen KLM zetten?
pi_121314464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zelfs niet aan de Europese, BA met name steekt ver boven de US competitie uit. Maar de Aziaten en Arabieren doen het het best inderdaad...
Buiten BA vind ik de overige airlines persoonlijk niet beter dan Amerikaanse.. KLM vroeger misschien
Alpha kenny one
pi_121319632
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Buiten BA vind ik de overige airlines persoonlijk niet beter dan Amerikaanse.. KLM vroeger misschien
Ik heb nog steeds liever Lufthansa, BA, Finnair, KLM, Air France. Persoonlijke voorkeur, denk ik. Ik vind ze ook echt niet goed (op BA na), maar altijd nog fijner dan de Amerikanen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121319733
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:58 schreef Iwanius het volgende:
Ga je nu zeggen dat Cathay Pacific bijvoorbeeld beter is dan onze eigen KLM?
Ergo wil je China Airlines boven onze eigen KLM zetten?
Cathay staat ver boven KLM, de Chinese airlines vermijd ik. Met Aziatisch bedoel ik Thai Airways, Singapore Airlines, Cathay, Malaysia Airlines, etc. Eigenlijk alle grote buiten de Chinezen ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:33:45 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121323358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Cathay staat ver boven KLM, de Chinese airlines vermijd ik. Met Aziatisch bedoel ik Thai Airways, Singapore Airlines, Cathay, Malaysia Airlines, etc. Eigenlijk alle grote buiten de Chinezen ;)
Cathay kan wellicht qua service en entertainmentsysteem boven KLM staan, maar niet met de 747 en tegenwoordig de uberlangzame A340 die ze inzitten met de bestemming Amsterdam met die naar voren glijdende stoelen in de economy classe wat absoluut voor geen meter zit.

Intra Asia waren de vluchten naar Kuala Lumpur, Singapore in een oudere cabine indeling een stuk relaxter om op te zitten, ook de vlucht naar Melbourne waar een weer nieuwere cabine indeling is dan de naar voren glijdende stoeltjes waren wel prima, maar op de Amsterdam route, als ze mij ooit nog als passagier willen terugzien moet dat verbeteren, ik vlieg nu zeker niet met Cathay zolang dat niet gebeurd is. (Overigens, Cathay luistert wel naar de passagier, dit fiasco met stoelen is opgepakt en langzamerhand wordt de complete vloot weer met de nieuwere indeling uitgerust).

Overigens, KLM heeft qua manage mijn boeking met mogelijkheid tot (al dan niet betaalde) stoelkeuze (al dan niet betaalde maaltijdkeuze) toch wel een groot pluspunt qua vluchtvoorbereiding voor de gemiddelde passagier voor een vakantievlucht, dit is bij Thai, Cathay en Malaysia airliners als je geen status hebt een stuk minder. En laat ik nu net geen enkele status hebben bij Oneworld of Skyteam, enkel bij Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121324566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
zolang je geen Senator bent schiet het ook niet op bij de eigen Lufthansa. Alhoewel ik ben wel heel erg gelukkig met de Buisness lounge en mijn baas met het tweede stuk extra bagage.
maar dat er verder wat te regelen valt, dat valt zwaar tegen.
pi_121325489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Cathay kan wellicht qua service en entertainmentsysteem boven KLM staan, maar niet met de 747 en tegenwoordig de uberlangzame A340 die ze inzitten met de bestemming Amsterdam met die naar voren glijdende stoelen in de economy classe wat absoluut voor geen meter zit.

Intra Asia waren de vluchten naar Kuala Lumpur, Singapore in een oudere cabine indeling een stuk relaxter om op te zitten, ook de vlucht naar Melbourne waar een weer nieuwere cabine indeling is dan de naar voren glijdende stoeltjes waren wel prima, maar op de Amsterdam route, als ze mij ooit nog als passagier willen terugzien moet dat verbeteren, ik vlieg nu zeker niet met Cathay zolang dat niet gebeurd is. (Overigens, Cathay luistert wel naar de passagier, dit fiasco met stoelen is opgepakt en langzamerhand wordt de complete vloot weer met de nieuwere indeling uitgerust).

Overigens, KLM heeft qua manage mijn boeking met mogelijkheid tot (al dan niet betaalde) stoelkeuze (al dan niet betaalde maaltijdkeuze) toch wel een groot pluspunt qua vluchtvoorbereiding voor de gemiddelde passagier voor een vakantievlucht, dit is bij Thai, Cathay en Malaysia airliners als je geen status hebt een stuk minder. En laat ik nu net geen enkele status hebben bij Oneworld of Skyteam, enkel bij Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
Ik heb Cathay enkel business vanuit Londen en intra-Azie gevlogen en dat was altijd top, dus zou best kunnen dat andere bestemmingen en cabines anders zijn. Bij BA kan ik ook stoelen kiezen dankzij status inderdaad, maar kan nou niet zeggen dat mij dat normaal enorm interesseert.

Alles zijn voor- en tegens, dit was enkel mijn voorkeur.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 28 januari 2013 @ 12:56:04 #143
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122158548
Normaal gesproken post ik mijn ervaringen niet hier, daarvoor vlieg ik te vaak. Nu Lufthansa echter in 2013 alle vluchten die niet via de hubs (drehkreuzen) Frankfurt of München gaan met Germanwings laat uitvoeren en daar de veelvliegers een minder interessant pakket krijgen aangeboden wil ik toch wel eens reviewen. Lufthansa richt zich met dit beleid op de voor hun winstgevende intercontinentale vluchten waar Lufthansa naar eigen zeggen een premium produkt aanbiedt.

# Maatschappij
Lufthansa

# Vliegtuig

Airbus A321
Boeing 747
Boeing 757 (operated by United)
Boeing 757 (operated by United)
Airbus A340

# Traject
Düsseldorf - Frankfurt
Frankfurt - Denver
Denver - San Francisco
San Francisco - Chicago
Chicago - Düsseldorf

# Vertraging
Frankfurt - Denver 1,5 uur te laat vertrokken 1 uur te laat aangekomen

# Vriendelijk personeel
Uiteraard

# Eten
Het eten van Lufthansa is bedroevend slecht! Precies dezelfde kwaliteit als 10 jaar geleden. Het beste presenteer je jezelf als vegetarier zodat je geen vlees hoeft te eten. Het is het plastic bakje met aluminium deksel zoals bekend, maar waar de meeste airlines daar inmiddels presenteerbaar eten in stoppen is het premium produkt van Lufthansa hier ver te zoeken. Het aanbod van drank en ook sterke drank is goed.

Bij United was het eten te koop, ik heb alleen gesnacked. Daarbij kan weinig fout gaan. Drinken was gratis (blikjes ipv kleine glaasjes).

# Entertainment
In de wandelgangen hoor je wel eens dat Lufthansa nog 747's heeft die niet de nieuwe cabine hebben gekregen. Bevestiging! Een 30 jaar oude kist waarin de ramen nog vergeeld zijn van het roken vroeger. De stoelbekleding is compleet op en je bent 10 uur actief ermee bezig niet van je stoel af te glijden. Dat kun je direct als entertainment beschouwen want de overhead tv die 4x in het gangpad hangt (toch ruim 30 rijen) heeft inkijkhoeken waardoor je alleen naar kunt kijken als je ook in het gangpad gaat zitten. Naast mij een ervaren man uit Denver: Hij plaatste aan het begin van de vlucht zijn hoofd tegen de rugleuning van de stoel voor hem. Gleed zo niet van zijn stoel af en sliep 10 uur in die positie. Aan het gangpad zat een onervaren reiziger zonder iPad, die las 5 minuten het inflight magazine en is daarna van verveling doorgedraaid (probeerde nog elke 15 minuten opnieuw het magazine te lezen, maar daar stond echt niets in). In combinatie met het slechte eten is deze vlucht echt geen premium produkt Lufthansa. Hier zou je je echt voor moeten schamen.

De terugweg op de A340 was wel ok. SkyNet is natuurlijk fantastisch!

# Algehele indruk
De 747 van Lufthansa is een schande! De rest van de reis was prima. Lufthansa moet als ze zich niet op de lokale markt willen richten echt aan de lange afstandsvluchten gaan werken, want ze zijn niet de premium airline die ze claimen te zijn. Zelfs de concurrenten van Air Berlin zijn Lufthansa ver vooruit. Het enige highlight is SkyNet en dat is een betaalde service! Ook voor veelvliegers en business classers.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Denver was overdreven druk. 70 minuten van tevoren op de vluchthaven en 3 minuten voor sluiten bij de gate. Alleen maar in de rij gestaan voor de security, de trein, de baggage-drop... die rijen kennen Europeanen niet meer. Is echter geen uitzondering op Denver.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:58:54 #144
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126031731
• Maatschappij: Ryanair

• Traject:
Eindhoven-Reus (EIN-REU)
Reus-Eindhoven (REU-EIN)


• Vertraging: 0 min. Dat vertellen ze ook graag bij de landing: je hoort dan een soort triomfantelijke toeter en iemand die zegt dat je vlucht alweer op tijd geland is :P Ik moet wel zeggen dat dat bij andere maatschappijen niet altijd zo is, dus dat is een puntje voor, voor Ryanair.

• Vriendelijk personeel:
Je merkt wel echt een verschil met de grotere airlines. Deze stewardessen weten hun ergernis wat minder goed te verbergen, zijn erg gehaast (het moment tussen instappen en vertrekken is kort en daarom moeten ze iedereen snel in zijn stoel krijgen en hun safety-instructions hebben uitgelegd). Onderweg moeten ze dan ook nog allerlei 'zooi' verkopen: je krijgt een rondje drankjes en eten, een rondje parfums en een rondje krasloten. Je ziet zelf ook dat het een dagelijks riedeltje voor ze is.

• Eten: niets :P Dat zou je zelf aan boord moeten kopen (je bent een prijsvechter of je bent het niet), en dat hebben we niet gedaan. Verwacht niks en het kan alleen maar meevallen :P

• Entertainment: niet aanwezig :P Ik vermaakte me echter prima met het uitzicht bij het raam en mijn muziekjes.

• Algehele indruk: als je op tijd komt, heb je nog voldoende plekken bij het raam of naast elkaar. Kom je te laat, dan moet je her en der je stoelen gaan zoeken, ik merkte dat gezinnen dat vervelend vonden (uiteraard). Kortom: reis je met een gezin: kom dan op tijd! Zodra je ziet dat de gate opengaat, ga bij de juiste queue staan. Of boek een priority stoel.
Met wat muziekjes hoef je de verkooppraatjes niet aan te horen.

• Eventueel informatie over de luchthavens:
heen werd de grootte van mijn rugzak niet gecontroleerd (hij was iets te breed voor het handbagagevak wat ze als voorbeeld hebben), terug wel. Ook werd er op Reus airport strenger gecontroleerd op teveel kilo's bij de normale bagage. Meer dan 15 kilo = bijbetalen. Handbagage mag maar 10kg zijn.
Taxi's en bussen zijn op Reus Airport goed geregeld. Er is geen wifi.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_126084666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Zonder verdoving krijg je mij sowieso geen vliegtuig in :P
Verdoving? Als je zulke vliegangst hebt,waarom dan sowieso vliegen? :?
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:23:11 #146
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_127230814
Bij mijn zoektocht naar tickets voor een lastminute zonvakantie naar de caribbean kwam ik tickets tegen naar Punta Cana voor ¤ 300,- per persoon retour incl. tax bij Jetairfly. Geen geld. Niet heel veel ervaringen te vinden en degene die er waren waren niet al te positief maar ook niet heel recent. Aangezien het onderdeel van TUI is het er gewoon op gewaagd :)

# Maatschappij
Jetairfly

# Vliegtuig
Boeing 767-300ER

# Traject
Heen: JAF103: BRU-SDQ-PUJ
Terug: JAF 304: PUJ-BRU

# Vertraging
Zowel heen als terug ongeveer 10 minuten later vertrokken maar ongeveer 20 minuten voor schema aangekomen

# Vriendelijk personeel
Op de heenweg een wat oudere crew die niet allemaal even vriendelijk waren. Toen ik aan 1 van de stewardessen vroeg of ik snacks kon kopen aan boord kreeg ik een snauwerige reactie "ik heb hier geen tijd voor". Op de terugweg een jonge, vriendelijke crew.

# Eten
Het eten was o.k. maar niet bijzonder. Op beide vluchten warme maaltijd en ontbijt/lunch.
Geen keuze bij beide. Heenreis was een pasta gerecht met kip in een soort tomatensaus. Met daarbij een broodje, camembert, boter, kleine salade en een klein gebakje. Terugreis was rijst met kip in een soort curry achtige saus (erg flauw) met eveneens een kleine salade en een gebakje.

Ontbijt/lunch was in beide gevallen 2 broodjes, vruchten yoghurt, brie en jam. Drinken werd naar mijn mening vaak genoeg geserveerd en mocht je toch nog extra willen kon je dit gewoon achter in het vliegtuig pakken/krijgen.

# Entertainment
Enige entertainment wat er is (zonder bijbetaling) is het scherm waarbij je kan zien waar het vliegtuig zich bevindt. Bijna aan het einde van de vlucht worden daar nog wel een paar cartoons vertoond.

Voor ¤ 10,- per persoon per enkele reis kun je echter een Bluebox Ipad Entertainmet Systeem huren. Na onze ervaringen met de entertainment systems bij Martinair en Delta leek ons dit wel wat. Maar wát een teleurstelling. Ik denk dat er in totaal 10 films op staan (onderverdeeld in categorieeën, de categorie "actie" bevatte maar liefst 1 film: Batman the Dark Knight), een paar spelletjes, een paar Belgische series en wat oude muziek albums. Ik vond het echt zonde van mijn geld. Maar goed, weer een ervaring rijker.

# Algehele indruk
Prima vlucht/maatschappij. Bij de tussenstop op Santo Domingo was er echter wel chaos op de heenweg. Jetairfly had passagiers die daar het vliegtuig in kwamen dezelfde stoelnummers gegeven als mensen die nog doorvlogen naar Punta Cana. Behoorlijk wat woordenwisselingen daardoor gezien. Iedereen die binnenkwam moest dus maar even op een vrije plek gaan zitten en vanaf Punta Cana konden ze dan op hun juiste stoel gaan zitten.

Vliegtuig zelf is netjes, nog niet zo heel oud volgens mij. Beenruimte zou wel iets meer mogen. Maar goed, voor 60 euro per persoon per enkele reis kan je dat ook krijgen (comfort class) maar dat heb ik niet gedaan.

Verder vind ik de prijs/kwaliteit verhouding in mijn geval erg goed. ¤ 150,- voor een enkele reis Brussel - Punta Cana inclusief tax en eten en drinken. Ik weet niet of ze bij Jetairfly altijd zo goedkoop zijn of dat dat komt doordat het laagseizoen is of dat het last minute tickets zijn.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Brussel: Kleine luchthaven. Niet echt winkels/restaurants open toen wij er waren (vlogen om 8 uur 's ochtends) met uitzondering van de Delifrance en Starbucks. En ik vraag me af of wij hier in Nederland zo "goed" gemanierd zijn of die Belgen zo slecht. Bij het inchecken/boarden gaan wij Nederland vaak netjes in een rij/rijen staan. In Belgie niet, gewoon lekker met z'n allen als een zwerm bijen jezelf het vliegtuig in drukken/duwen :X

Punta Cana: Geweldig!! Kleine, open luchthaven. Je komt uit het vliegtuig, loopt een paar meters en staat bij de bagageband. Koffers heb je dus snel. En als je weer vertrekt, stap je uit bij de incheckbalies. Paar stukje lopen en je komt bij de gates (een paar poortjes) met wat winkeltjes en restaurantjes vanwaar je weer zo je vliegtuig in kan lopen.
pi_127607328
Maatschappij
Scandinavian Airlines
# Traject
Amsterdam - Oslo
Oslo - Stockholm
Stockholm - Kokkala Finland
# Vertraging
30 min, 30 min, aansluiting gemist. Vandaag pm 12 uur
Beide bij vertrek niet in gelopen

# Vriendelijk personeel
Niets mis mee
# Eten
Geen, koffie en thee gratis. Rest bijkopen...
# Entertainment
Infilght magazine
# Algehele indruk
Tijdens mijn eerste vlucht werd er op geroepen dat we de aansluiting naar Stockholm zouden halen. Om een of andere reden vertrok ook die vlucht later waardoor ik mijn aansluiting miste. Had een overstap tijd van 30 minuten maar als ik het zo zag was het nog een aardig eind lopen. Als ik geen vetraging had had ik de aansluiting waarschijnlijk net wel/niet gehaald.
# Eventueel informatie over de luchthavens
ams Bekend.
Oslo te kort op geweest maar zag er netjes uit. Gate wad gelukkig er naast zodat ik bijna geen overstap had.

Stockholm
Groot straks maar verder verkennen. Maar zit nu in het hotel.
Kokkala moet ik nog landen.
pi_127911606
# Maatschappij
Air Transat

# Traject
Heen: TS373: Amsterdam - Calgary (AMS-YYC)
Terug: TS372 Vancouver (via Calgary) - Amsterdam (YVR-YYC-AMS)
Beide vluchten uitgevoerd door een Airbus A330-243

# Vertraging
Op de heenreis ongeveer een half uur, terug geen vertraging.

# Vriendelijk personeel
Mwoah, ze waren niet bijzonder hartelijk maar ook niet onaardig.

# Eten
Op beide vluchten keuze uit chicken, beef of pasta. Heen had ik pasta, smaakte goed. Tegen het einde van de vlucht kregen we nog een snack, een soort pizzabroodje. Was erg lekker. Terug heb ik de kip gekozen als maaltijd, dat was niet lekker. Heel droog en de tomatensaus waar het in zat was smakeloos. Vlak voor de landing kregen we een 'ontbijt'; bekertje yoghurt, klein glaasje jus d'orange en een soort koekje.
Alle overige snacks zoals chips en chocolade en alcohol moest gekocht worden aan boord en zat niet standaard inbegrepen in je ticket.

# Entertainment
Op Amsterdam - Calgary waren er alleen van die gezamenlijke schermen in het toestel waar films op werden gedraaid. De kwaliteit was belabberd, de schermen hadden allerlei mankementen (bibberende beelden, vaak van die strepen erdoor die je vroeger had bij videobanden).
Op Vancouver - Amsterdam hadden we een toestel met een nieuwere inrichting met eigen schermpjes, gelukkig. Er was ruime keuze uit films, series, documentaires en spelletjes.

# Algehele indruk
Ik weet niet of ik nog een keer met Air Transat zal vliegen. Deze maatschappij gebruikt nog van die ouderwetse smalle stoelen waardoor je ontzettend rot zit voor 9+ uur. Zelfs bij Ryanair en Corendon zit je beter dan bij Air Transat. De beenruimte was daarentegen wel vrij ruim.
Het feit dat we op de heenreis geen persoonlijke entertainment hadden vond ik niet leuk, helemaal omdat de kwaliteit van schermen die in de cabine hingen zo slecht was. Je kunt wel een boek gaan lezen, maar dat doe je ook niet voor 9 uur.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam lijkt me bekend. Op de luchthaven van Calgary ga je 20 jaar terug in de tijd. Overal ligt vloerbedekking en de inrichting bestaat vooral uit bruintinten. De bagage was er wel erg snel en de douane werkte snel.
Vancouver vond ik een mooie, ruime luchthaven. De rij voor de douane was lang maar toch ging het heel vlot. Er zijn veel winkels en eetgelegenheden achter de douane en er is veel ruimte om te zitten.
pi_128228832
Bij deze mijn ervaringen met onderstaand traject en de Trial silver prefered status die ik apart erbij had gekocht.

# Maatschappij
US Airways (een vlucht met United)

# Traject

1. BRU - PHL - LAS
2. LAS - DEN (United Airlines vlucht)
3. DEN - PHL - BRU

# Vertraging

Geen

# Vriendelijk personeel

Ik had gemengde reviews gelezen over US Airways maar ik ben blij verrast door het personeel. Ze hebben me meerdere keren goed geholpen. Bijv. op hun initiatief een betere plek vinden in het vliegtuig. En tijdens een binnenlandse vlucht werkte mijn credit card niet bij het afrekenen van een maaltijd (de magneetstrip werd niet goed gelezen).. toen hebben ze me de maaltijd gratis gegeven!

# Eten

Tijdens de intercontinentale vluchten: Standaard vliegtuigmaaltijden.. zijn nog net niet vies te noemen. Maar ook niet slechter dan bij andere maatschappijen. Ik werd tijdens de vlucht PHL - LAS geupgrade naar 1ste klasse waar het eten een stuk beter was.

# Entertainment

Dat is bij US Airways wel slecht te noemen. Ze hebben bij alle binnenlandse vluchten de entertainment systemen uit de vliegtuigen gehaald (dus geen films en muziek, zelf bij lange vluchten van 5+ uur). Bij de intercontinentale vluchten was er geen persoonlijke entertainment systeem en moest je naar het grote scherm kijken. Tegenwoordig hebben steeds meer mensen hun eigen tablets etc. bij zich in het vliegtuig dus het is nu ook weer geen drama.

# Algehele indruk (+ Silver prefered trial)

Ik had van tevoren op UsAirways.com een proef 'silver prefered' status gekocht. Deze is 3 maanden geldig en als je binnen die 3 maanden een x aantal miles vliegt wordt het met nog eens 6 maanden verlengd. Het koste mij 160 Euro maar dit is het meer dan waar geweest. De voordelen:

- Je mag bij de priority balie inchecken
- Je mag als een van de eersten het vliegtuig in (zone 1 boarding)
- Je mag gratis de plekken voorin het vliegtuig en de exit-rows uitkiezen (normaal is dat vrij duur)
- Je binnenlandse vluchten in de USA worden automatisch geupgrade naar 1ste klasse indien er plek is (dit was zo voor mijn 5.5 uur vlucht van Philly naar Las Vegas)
- De bagage kwam steeds als een van de eerste uit het vliegtuig op de band
- Je krijgt extra bonus miles (voor mijn vluchten zo'n 3000 Extra miles)
-Je mag zonder kosten met een vroegere vlucht mee op dezelfde dag indien gewenst

Ik denk dat je buiten het hoogseizoen de meeste kans maakt op gratis upgrades. Mocht je dus een aantal binnenlandse vluchten in Amerika hebben tijdens je trip kan ik deze trial zeker aanraden! Ook de extra miles zijn fijn als je vaker met US vliegt

Voordat ik vertrok had ik zo mijn twijfels over de maatschappij maar, op het gebrek aan entertainment na, ben ik heel tevreden over de service!

# Eventueel informatie over de luchthavens

BRU: Bij de meesten wel bekend. Een goede luchthaven die enkel met het uitladen van de bagage wat traag is

PHL: Een wat warrige luchthaven maar verder geen problemen gehad

LAS: Vreemd om bij het uitstappen van het vliegtuig direct gokautomaten in de terminal te zien :P Maar verder een erg prettig en ruim vliegveld

DEN: Ook een vrij nieuw mooi vliegveld, alleen ver buiten de stad

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 25-06-2013 10:18:01 ]
Alpha kenny one
pi_128860816
15-6-2013
# Maatschappij: Delta
# Traject: Ams - Dwt
# Vertraging 10 min
# Vriendelijk personeel: ze leken moe te zijn.
# Eten: lunch redelijk kreeg een stuk kip met wat pure.
# Entertainment: Eigen Ipad. Maar ze hebben een nieuwe systeem die qua GUI er beter uit zit.
# Algehele indruk: standaard rustige Delta vlucht.
# Eventueel informatie over de luchthavens: schiphol is en blijft een saaie grijze doos!

15-6-2013
# Maatschappij: Delta
# Traject: Dwt - Ord
# Vertraging 5
# Vriendelijk personeel: omdat we in een klein vliegtuigje (Bombardier) zaten was er maar 1 dame
#Eten: geen omdat de vlucht maar 50 min was.
# Entertainment: Eigen Ipad.
# Algehele indruk: ik haat deze kleine vliegtuigjes ze voelen zo instabiel aan. Vind ze eng als ze een bocht maken.
# Eventueel informatie over de luchthavens: Dwt heeft een leuke tunnel onder de vliegtuigen door. Ik noem het de LSD tunnel ;-)


Terug weg 7-7-2013
# Maatschappij: KLM
# Traject: SF - AMS
# Vertraging: 15 min. Ongeveer.
# Vriendelijk personeel: zeer vriendelijk
# Eten: niet speciaal. Gewoon standaard fabriek voer. Had kip mexicaan
# Entertainment: eigen ipad
# Algehele indruk. Stanaard kleine KLM zittingen voor een klein Nederlandse man
# Eventueel informatie over de luchthavens. SF luchthaven is een redelijke "kleine" luchthaven. Best jammer aan deze luchthaven is dat bij de uitgang van BART geen schermen met vlucht gegevens zijn opgehangen. Dit zou het zoeken makkelijker maken. Ondanks dat er een dag eerder een vliegtuig ongeluk gebeurde zijn wij met maar 15 min vertraging weg gegaan.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')