quote:Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef LintuxCx het volgende:
EI doet op hun eigen website geen online check-in vanuit AMS. Maar via klm.com kun je voor EI vluchten vanaf AMS inchecken.
Ik kwam er pas achter toen ik vijf jaar lang met ze vloog.
Oh ja, en voor je terugweg naar AMS kan 't wel gewoon op aerlingus.com.
quote:Op zondag 2 december 2012 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
mocht het een troost zijn, ik vlieg nu twee jaar op Dublin en wist het ook nog niet. Thanks
Ik zou persoonlijk nooit, maar dan ook nooit kiezen voor een maatschappij als Arke Flut. Kans op vertragingen is te groot, zeker omdat er weinig back up mogelijkheden zijn wanneer er een vertraging optreed.quote:Op maandag 3 december 2012 21:21 schreef Stansfield het volgende:
Vraagje: In april vlieg ik naar curacao. Ik heb op dit moment de volgende keuze:
KLM standaard
Arke Fly upgrade naar comfort Class.
De ruimte bij arke fly comfort class is groter dan bij klm standaard en arke fly is goedkoper dan klm wat zouden jullie me aanraden. Er zitten wel 3 stevige mannen bij die meegaan.
Nee, tenzij je blikjes kunt vinden van 100ml of minder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:59 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over vloeistof meenemen in het vliegtuig. Wanneer je een goedkope maatschappij kiest om te vliegen dan krijg je dus geen drinken of je moet er voor betalen. Maar mag je wel van die kleine blikjes meenemen die ze in het vliegtuig normaal ook uitdelen en die ook in de supermarkt te koop zijn?
aha tnx. En die hele kleine blikjes hebben minder inhoudt dan dat? Dat weet ik eigenlijk niet, maar zal ik vanmiddag in de supermarkt eens nakijken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, tenzij je blikjes kunt vinden van 100ml of minder.
Je kan toch op het vliegveld na de douane nog wat blikjes halen? Zijn ze tenminste koud ook als je instaptquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:59 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over vloeistof meenemen in het vliegtuig. Wanneer je een goedkope maatschappij kiest om te vliegen dan krijg je dus geen drinken of je moet er voor betalen. Maar mag je wel van die kleine blikjes meenemen die ze in het vliegtuig normaal ook uitdelen en die ook in de supermarkt te koop zijn?
Volgens mij zijn die kleine blikjes iets van 150ml, te groot dus.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:04 schreef Stansfield het volgende:
[..]
aha tnx. En die hele kleine blikjes hebben minder inhoudt dan dat? Dat weet ik eigenlijk niet, maar zal ik vanmiddag in de supermarkt eens nakijken.
ok en die mag je zeker meenemen en opdrinken in het vliegtuig? Dus niet dat ze de hele reis in de speciale zakken moeten zitten?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan toch op het vliegveld na de douane nog wat blikjes halen? Zijn ze tenminste koud ook als je instapt
aha tnx.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:06 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die kleine blikjes iets van 150ml, te groot dus.
Ja toch? Laatste keer wel gedaan iig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
ok en die mag je zeker meenemen en opdrinken in het vliegtuig? Dus niet dat ze de hele reis in de speciale zakken moeten zitten?
Tnx. Sorry dat ik in het verkeerde topic de vraag stelde.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:41 schreef Thetallguy het volgende:
Als je na de securitycheck bent kan je gewoon een flesje/blikje drinken kopen om deze aan boord op te drinken.
En: TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
Op de luchthavens in Europa vaak wel, hoewel het Verenigd Koninkrijk daar een positieve uitzondering op is, bij de Boots, wat op bijna elk zichzelf respecterend vliegveld in de UK aanwezig is kan je tegen normale prijzen versnaperingen kopen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:47 schreef XL het volgende:
maar na de security check is het vaak nog duurder dan aan boord
Alcohol is ook een stuk goedkoper dan in het vliegtuig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op de luchthavens in Europa vaak wel, hoewel het Verenigd Koninkrijk daar een positieve uitzondering op is, bij de Boots, wat op bijna elk zichzelf respecterend vliegveld in de UK aanwezig is kan je tegen normale prijzen versnaperingen kopen.
Flesje Whiskey bij de tax free met de boardingpass van een Amerikaan en ik kom die 40 minuutjes naar Stansted wel doorquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alcohol is ook een stuk goedkoper dan in het vliegtuig.
Zonder verdoving krijg je mij sowieso geen vliegtuig inquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef XL het volgende:
[..]
Flesje Whiskey bij de tax free met de boardingpass van een Amerikaan en ik kom die 40 minuutjes naar Stansted wel door
Als je een wandelaar naast je hebt en jij zit aan de gang moet je de hele tijd opstaan. De twinseat gaat nog wel weg, als je met twee personen reist kun je die pakken. Als je alleen reist zou ik wachten tot er gratis checkin is en dan een raamplaats pakken van achter waar de gang al weg is. Dan heb je de meeste kans dat de middenstoel leegblijft.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef Jef1919 het volgende:
Over 2 weekjes vlieg ik van Amsterdam naar Londen en van Londen weer richting San Francisco met British Aiways.
Nou kan je natuurlijk van te voren altijd stoelen reserveren, maar vinden jullie dit het geld waard?
De beste standaard stoelen zijn uiteraard al bezet. De te dure 'Exit' stoelen zijn nog wel vrij, maar die vind ik persoonlijk dus toch wel iets te prijzig...
Er is nog één twin seat vrij. Zouden jullie deze snel reserveren?
Zoniet wacht ik denk ik gewoon tot de laatste 24 uur ingaan dan kan je gratis een stoel uitkiezen.
Een stoel bij het raam lijkt mij dan het beste, maar als je dan even naar de wc moet, moet je dan over iedereen heen klimmen of valt het wel mee bij zo'n 747?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:41 schreef Thetallguy het volgende:
Als je na de securitycheck bent kan je gewoon een flesje/blikje drinken kopen om deze aan boord op te drinken.
En: TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
Alle Amerikaanse airlines zijn waardeloos, dus je kunt nooit iets van ze verwachten helaas...quote:Op maandag 7 januari 2013 15:16 schreef falling_away het volgende:
Pff even klagen over United.. Ik kan me deze maatschappij nog herinneren als een van de betere Amerikaanse airlines. Tegenwoordig (sinds de merge met Continental?) is het echt een drama geworden.
Geen enkele Amerikaanse Airline kan tippen aan bijv. Singapore Airlines, maar ik heb de laatste jaren, in tegenstelling tot vroeger, best goede ervaringen met oa. Deltaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:43 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Alle Amerikaanse airlines zijn waardeloos, dus je kunt nooit iets van ze verwachten helaas...
Zelfs niet aan de Europese, BA met name steekt ver boven de US competitie uit. Maar de Aziaten en Arabieren doen het het best inderdaad...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
Geen enkele Amerikaanse Airline kan tippen aan bijv. Singapore Airlines, maar ik heb de laatste jaren, in tegenstelling tot vroeger, best goede ervaringen met oa. Delta
Buiten BA vind ik de overige airlines persoonlijk niet beter dan Amerikaanse.. KLM vroeger misschienquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zelfs niet aan de Europese, BA met name steekt ver boven de US competitie uit. Maar de Aziaten en Arabieren doen het het best inderdaad...
Ik heb nog steeds liever Lufthansa, BA, Finnair, KLM, Air France. Persoonlijke voorkeur, denk ik. Ik vind ze ook echt niet goed (op BA na), maar altijd nog fijner dan de Amerikanen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:02 schreef falling_away het volgende:
[..]
Buiten BA vind ik de overige airlines persoonlijk niet beter dan Amerikaanse.. KLM vroeger misschien
Cathay staat ver boven KLM, de Chinese airlines vermijd ik. Met Aziatisch bedoel ik Thai Airways, Singapore Airlines, Cathay, Malaysia Airlines, etc. Eigenlijk alle grote buiten de Chinezenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:58 schreef Iwanius het volgende:
Ga je nu zeggen dat Cathay Pacific bijvoorbeeld beter is dan onze eigen KLM?
Ergo wil je China Airlines boven onze eigen KLM zetten?
Cathay kan wellicht qua service en entertainmentsysteem boven KLM staan, maar niet met de 747 en tegenwoordig de uberlangzame A340 die ze inzitten met de bestemming Amsterdam met die naar voren glijdende stoelen in de economy classe wat absoluut voor geen meter zit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Cathay staat ver boven KLM, de Chinese airlines vermijd ik. Met Aziatisch bedoel ik Thai Airways, Singapore Airlines, Cathay, Malaysia Airlines, etc. Eigenlijk alle grote buiten de Chinezen
zolang je geen Senator bent schiet het ook niet op bij de eigen Lufthansa. Alhoewel ik ben wel heel erg gelukkig met de Buisness lounge en mijn baas met het tweede stuk extra bagage.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
Ik heb Cathay enkel business vanuit Londen en intra-Azie gevlogen en dat was altijd top, dus zou best kunnen dat andere bestemmingen en cabines anders zijn. Bij BA kan ik ook stoelen kiezen dankzij status inderdaad, maar kan nou niet zeggen dat mij dat normaal enorm interesseert.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Cathay kan wellicht qua service en entertainmentsysteem boven KLM staan, maar niet met de 747 en tegenwoordig de uberlangzame A340 die ze inzitten met de bestemming Amsterdam met die naar voren glijdende stoelen in de economy classe wat absoluut voor geen meter zit.
Intra Asia waren de vluchten naar Kuala Lumpur, Singapore in een oudere cabine indeling een stuk relaxter om op te zitten, ook de vlucht naar Melbourne waar een weer nieuwere cabine indeling is dan de naar voren glijdende stoeltjes waren wel prima, maar op de Amsterdam route, als ze mij ooit nog als passagier willen terugzien moet dat verbeteren, ik vlieg nu zeker niet met Cathay zolang dat niet gebeurd is. (Overigens, Cathay luistert wel naar de passagier, dit fiasco met stoelen is opgepakt en langzamerhand wordt de complete vloot weer met de nieuwere indeling uitgerust).
Overigens, KLM heeft qua manage mijn boeking met mogelijkheid tot (al dan niet betaalde) stoelkeuze (al dan niet betaalde maaltijdkeuze) toch wel een groot pluspunt qua vluchtvoorbereiding voor de gemiddelde passagier voor een vakantievlucht, dit is bij Thai, Cathay en Malaysia airliners als je geen status hebt een stuk minder. En laat ik nu net geen enkele status hebben bij Oneworld of Skyteam, enkel bij Miles en More van Lufthansa wat bij Thai nou ook weer niet veel opschiet..
Verdoving? Als je zulke vliegangst hebt,waarom dan sowieso vliegen?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zonder verdoving krijg je mij sowieso geen vliegtuig in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |